ChristianMatch

Forum

samen wonen en later pas trouwen ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2105 2106 2107 2108 2109 2110 2111 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:04

CHATULIEM619 schreef:
In dat laatste volg ik je niet. Volgens mij is seks geen officiële gebeurtenis in de wet. Voor God is het zondig als men niet getrouwd is. En de stelling dat men dan voor God getrouwd is, is onbijbels. Bovendien zijn er voldoende voorbeelden van mensen die seks hebben zonder dat ze de bedoeling hebben met elkaar te trouwen. Je hangt er ook heel wat aan vast, vind ik.
Stel een kind van 16 wordt in een dronken bui ontmaagd door een wildvreemde. Zit ze dan haar leven lang eraan vast? Of in het geval van overspel, is de dader dan getrouwd met twee partners??? Ik denk dat deze leer daarom afgewezen moet worden en naar het rijk der fabelen verwezen moet worden. Heb in het pastoraat er teveel problemen mee gezien. Je veroordeelt de mensen nl. nog meer dan dat de bijbel het doet. De Bijbel geeft altijd een weg terug, deze leer niet.
Het huwelijk is niet de seksuele daad, maar de voltrekking. Ik begrijp ook niet waarom men dat zo gemakkelijk onder de tafel schuift. Als je bereid bent met elkaar naar bed te gaan, waarom wil je daar niet officieel van getuigen? Als je niet bereid bent die weg te gaan, ben je er niet aan toe om met elkaar naar bed te gaan...

Is het ook wel eens bij je opgekomen dat er 1 van de 2 heel serieus mee bezig kan zijn, terwijl de ander besluit om er mee te kappen ?
Ik ben het wel met je eens dat je (om die reden) voorzichtig moet zijn... soms kun je vantevoren niet weten hoe serieus de ander er mee bezig is... en dat kan ongelooflijk veel pijn met zich meebrengen als blijkt dat 1 van de 2 de relatie beeindigt...
Eerlijkheid lijkt mij hier het sleutelwoord... ik vermoed dat God daarom zo voorzichtig is met seks tussen een man en vrouw, omdat Hij als geen ander weet hoeveel pijn het kan doen als zoiets verbroken wordt...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 23 maart 2011, 21:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:05

HENK710 schreef:
Mijn mooiste momenten zijn er 2 Verlegen lachende smiley
Eerst heerlijk in de tuin bezig geweest was echt super, Em later vanmiddag is ons kleine kereltje geslaagd voor zijn proefzwemmen en mag dus volgende week afzwemmen voor A Lachende smiley

*Does een super trotse mama*

Proficiat super trotse Does mama Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:12

MARYLIEN613 schreef:
Maria, een donororgaan wordt wel gegeven, ingeplant bij mensen wiens leven in gevaar is.
Dit vind ik toch een gans andere situatie dan op leeftijd van 63 jaar zwanger worden en zo je kind zijn leven in gevaar brengen! Want die kans bestaat wel reëel op zo'n leeftijd.
Ik kan begrijpen dat je er anders tegenaan kijkt, maar ik vermoed dat jij als jonge moeder ook nog geen besef had van welke aandoening je zou treffen.
Als we denken aan wat ons kan overkomen voor onze kinderen volwassen zijn moet niemand aan kinderen beginnen want niemand is vrijgesteld voor ziekte en problemen. Toch vind ik dat je de problemen niet moet gaan zoeken, zoals deze vrouw eigenlijk wel gedaan heeft! Hopelijk voor haar maar vooral voor het kind blijft alles inderdaad goed!

Daar wil ik Does even op reageren Knipoog smiley
Je zegt dat je vermoed dat Maria als jongen moeder nog geen besef had van haar aandoening....
Wel ik wist waar ik aan begon,
2 jaar voor mijn eerste zwangerschap heb ik een ernstig auto onegluk gehad en oa men bekken op 6 plaatsen gebroken gehad,
Ik zeg oa omdat de waslijst nog al groot word om te plaatsen Clown smiley
Maar ik heb nog wel 2 kindjes gekregen.... En ookal was de eerste geheel niet gepland omdat ik mede door het ongeluk nooit geen kindjes zou kunnen krijgen, en ik wist wat een aanslag het op mijn lijf zou hebben,
Heb ik er nooit aan getwijfeld, En ja ik kan minder dan andere moeders en ja soms baal ik giga van mijn beperkt zijn en het minder kunnen,
En ook mijn kinderen moesten snelller dingen leren dan andere kindjes omdat ik een aantal dingen niet kan en kon.
Maar ik denk niet dat ze er minder door geworden zijn, En ik heb ook absoluut geen spijt van men kids, Ben een mega trotse mama Lachende smiley
Ook met men beperkingen Knipoog smiley
Dus tja als ik dan zo het stukje van Maria lees, dan denk ik idd oordelen we niet vaak te snel??
Want er zullen ook genoeg mensen zijn geweest en misschien nog wel zijn die het onverantwoord vonden dat ik aan kindjes begon.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:14

HENK710 schreef:
Daar wil ik Does even op reageren Knipoog smiley
Je zegt dat je vermoed dat Maria als jongen moeder nog geen besef had van haar aandoening....
Wel ik wist waar ik aan begon,
2 jaar voor mijn eerste zwangerschap heb ik een ernstig auto onegluk gehad en oa men bekken op 6 plaatsen gebroken gehad,
Ik zeg oa omdat de waslijst nog al groot word om te plaatsen Clown smiley
Maar ik heb nog wel 2 kindjes gekregen.... En ookal was de eerste geheel niet gepland omdat ik mede door het ongeluk nooit geen kindjes zou kunnen krijgen, en ik wist wat een aanslag het op mijn lijf zou hebben,
Heb ik er nooit aan getwijfeld, En ja ik kan minder dan andere moeders en ja soms baal ik giga van mijn beperkt zijn en het minder kunnen,
En ook mijn kinderen moesten snelller dingen leren dan andere kindjes omdat ik een aantal dingen niet kan en kon.
Maar ik denk niet dat ze er minder door geworden zijn, En ik heb ook absoluut geen spijt van men kids, Ben een mega trotse mama Lachende smiley
Ook met men beperkingen Knipoog smiley
Dus tja als ik dan zo het stukje van Maria lees, dan denk ik idd oordelen we niet vaak te snel??
Want er zullen ook genoeg mensen zijn geweest en misschien nog wel zijn die het onverantwoord vonden dat ik aan kindjes begon.

Does, toch vind ik dit anders, wil zeggen, neen is niet onverantwoord van jou!
Zal er graag morgen verder op reageren maar moet nu ..........

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op donderdag 24 maart 2011, 09:28
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:17

MARIJAN072 schreef:
Maakt helemaal niks uit hoor, een mooi lied is 't waard om vaker naar te luisteren. 'k Heb een lied weleens vaker geplaatst, omdat ik 'm zoooo mooi vond. Net als deze......

http://www.youtube.com/watch?v=Si1yF1UiqOE

Een troostvol lied wat me steeds weer 'raakt', omdat ik dan terug denk aan een moeilijke periode. Hij was er!

Mooi Marijan, heb die aantal keren beluisterd, terwijl ik m'n haren aan het kleuren was... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:18

JAN786 schreef:
Ik heb wel een vraag:

Ik las ergens God heeft de Holocaust niet gewild.
Hebben de Joden zelf niet geschreeuwd toen zij Jezus lieten kruisigen:
Zijn bloed kome over ons en onze kinderen!

Kunnen we hier geen link tussen zien?
Ik ben pro Israel. Het is het volk van God.
En God zelf daat ervoor zorgen dat Zijn volk als het getal van de heidenen vol is, dat zij tot geloof komen.
Als God moet wachten op de bekering van de joden, dan kan Hij nog heel lang wachten.
De zaligheid van de Joden is gegrond in Gods beloften en niet in hun eigen vermogen zich te bekeren.

God heeft Ezechiel 37 al waargemaakt in 1948 en God zal ook Rom. 11 waarmaken als Hij de tijd daarvoor geschikt acht. Er was eens een dominee die zei: Als Gods kindenderen vervult zijn met het gebed voor de bekering van de joden dan is de wederkomst dichtbij...

Jan, ik ben het voor een heel groot gedeelte met jou eens.
Waar ik het niet met je eens ben is dat Ezechiel 37 al waargemaakt of volledig vervuld is in 1948. Want het is nog niet volledig in vervulling gegaan. Al geloof ik zeker dat er hard aan gewerkt wordt en dat met de stichting van de staat Israël Gods plan met de wereld steeds verder vorm krijgt. Maar veel Joden zijn nog seculier. Er is nog niet één volk, er is nog geen één koning (de Messias) en er zijn nog heel veel Joden die nog leven in de diaspora. God zal ze inderdaad zelf de ogen openen en Zijn Geest over hun uitstorten zoals in Ezechiel 37:6.

Wat betreft: "Zijn bloed kome over ons en onze kinderen!"
Niet alle Joden hebben dit geroepen. Niet het hele Joodse volk stond in het voorhof van Pilatus. Dat paste namelijk niet! De Joden die Jezus als hun Messias hadden aangenomen stonden daar niet en dat waren er heel wat. Vandaar dat Jezus ook in het geheim gevangen genomen moest worden. Wie er wel stonden waren de leden van het Sanhedrin en diegene die mee heulden met het Sanhedrin.
Je kunt toch niet een heel volk in alle tijden verantwoordelijk houden voor de uitspraken van slechts een kleine groep mensen?
Met de volgende uitspraken bedoel ik niet dat jij dat zegt hoor Jan.
Maar meer als voorbeelden.
Als je zegt dat alle Joden in alle tijden schuldig zijn aan de dood van Jezus omdat enkelen 2000 jaar geleden om Zijn dood gevraagd hebben, dan zijn ook alle niet-Joden (dus ook wij) schuldig aan Zijn dood omdat het niet-Joden waren (Romeinen) die Hem mishandeld hebben, aan het kruis genageld hebben en Hem zo hebben laten lijden en sterven.
Jezus Zelf had echter gezegd, dat Hij Zichzelf vrijwillig zou overgeven om te sterven voor de zonden van de mensen. Zo kunnen wij onszelf ook de schuld geven, want het waren onze zonden die Hem aan het kruis brachten.
Kort voordat Jezus stierf bad Hij: „Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.” (Lucas 23:34)
Ongeacht of Jezus op dat moment aan Joden of aan heidense Romeinen dacht, Hij bad de hemelse Vader om vergeving voor deze mensen. Zou de hemelse Vader de Zoon niet verhoord hebben?

Tuurlijk heeft God de Holocaust niet gewild. Maar er is nog een satan. Die weet donders goed dat zonder het Joodse volk Gods plan met de wereld in duigen zou vallen. Hoe moeilijk ik het soms ook te begrijpen vind is dat God niet het kwaad is, maar het wel toestaat. Waarom? Geen idee.
Is denk ik ook niet te begrijpen.
Wat ik wel weet en waar ik alle vertrouwen in heb, is dat God een rechtvaardig God is en dat niemand ongestraft Zijn volk kwaad kan doen in wat voor vorm dan ook.

Laatst aangepast door
KATHY142
op woensdag 23 maart 2011, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:24

het schijnt dat ik hier ergens in het topic gemeld heb dat ik meega. 't zou maar zo kunnen, ik loop tenslotte ook al tegen de 40 Duiveltje smiley

maar om me nou in de lijst te zien, hoeft van mij niet. dus waag het niet [etc]... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op donderdag 24 maart 2011, 00:51
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:26

HERMAN388 schreef:
Auto rijden is nog steeds ouderwets door iemand die moet zelf besturen.
waarom niet computergestuurd?

Lastig om een infrastructuur te maken waarmee je 7 miljoen of meer automobilisten willekeurig een route kunt laten kiezen en zorgen dat ze da nog op de bestemming komen ook. Zouden we het willen?

In Lille rijdt de metro computergestuurd. Het kan dus wel.

Wat betreft het filmpje kunnen we veel van die dingen technisch al en de touchscreenbediening functioneert ook al op een iPad. De toepassing van de door Bert genoemde technologie is dichterbij dan we denken. En zijn we minder romantisch geworden door het Internet? Door dit soort sites zijn de contacten van zoekenden beter ontwikkeld dan met een contactadvertentie in de zaterdagkrant. Techniek, mits goed toegepast, biedt altijd nieuwe onvoorziene mogelijkheden. Het Internet is uitgevonden om bij een militaire inval in Amerika toch onderling contact te houden en zie eens wat het nu is.

Thomas, houdt wel van strak maar niet van steriel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 23 maart 2011, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:27

CHATULIEM619 schreef:
In die cultuur zijn dezelfde principes toch van kracht: ze geven in het openbaar aan dat ze samen willen. En dat wordt officieel bevestigd. De invulling van de ceremonie is anders, maar de waarde is precies hetzelfde. Ontucht in dit geval zou dus zijn voordat je bekend gemaakt hebt, dat je wil trouwen seks te hebben....
Samenwonen is toch een behoorlijk openbare verklaring! Knipoog smiley Iedereen merkt dat je bij elkaar hoort! Coole smiley met zonnebril De invulling van de ceremonie is anders, maar de waarde is precies hetzelfde
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:32

Quote:
Tuurlijk heeft God de Holocaust niet gewild. Maar er is nog een satan. Die weet donders goed dat zonder het Joodse volk Gods plan met de wereld in duigen zou vallen. Hoe moeilijk ik het soms ook te begrijpen vind is dat God niet het kwaad is, maar het wel toestaat. Waarom? Geen idee.
Is denk ik ook niet te begrijpen.

in het oude testament waarschuwde God zijn volk en zei dat Hij ander assyrie en later Babel op hun af zou sturen.(nebukadnezar word ook zijn dienaar genoemd en ze spraken ook tot elkaar) en in deuteronomium 28 en 29 zie je heel duidelijk dat God die zaken WEL kan bewerken.

En God is altijd dezelfde, gister, vandaag, morgen en voor eeuwig.

waarom toen wel en niet in 1945?
en als het satan was, dan heeft God hem op zn minst toegelaten en niet omdat Hij niet anders kon.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:33

SUSANNAH475 schreef:
Mooi Marijan, heb die aantal keren beluisterd, terwijl ik m'n haren aan het kleuren was... Knipoog smiley

Wit gekleurd zoals nu op de foto Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:34

CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk zie ik alleen maar een negatieve meerwaarde van dit theologisch denken. Het beïnvloedt je Godsbeeld negatief, het geeft een fatalistische houding en mensen krijgen het gevoel dat alles wat hun overkomt een straf van God is, dus de schuld van henzelf.

Kun je mij aangeven wat voor positiefs je in deze leer ziet???

Waar haal je die negatieve gedachte nu weer vandaan? Lijkt wederom op een invulling van een buitenstaander. Al meermalen in discussies in het verleden aangegeven dat uitverkiezing iets anders is dan het willekeurig uit een prullenbak vissen van een aantal proppen papier die er in liggen. Dat zou het systeem bizar maken inderdaad. Maar dat is niet wat de uitverkiezing leert. De uitverkiezing leert wat Johannes 3:16 heel bondig samenvat:
wie Jezus aanneemt en vasthoudt, mag eeuwig met God leven!

Waar zie je dan nog iets negatiefs Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 23 maart 2011, 21:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:34

Woensdag 23 maart, 1 Sam. 24: 1-8; Verboden te doden.

Wat een pracht kans voor David! Nu of nooit! Saul waagt zich in het hol van de leeuw. Nu kan David zijn achtervolger onschadelijk maken. Dat is dé kans voor de herder om koning te worden!
Davids vrienden, achter in de spelonk, halen de bijbel erbij, zo zouden wij zeggen. ‘Dit is de dag waarvan de Here tot u gezegd heeft: zie, Ik geef uw vijand in uw macht; doe met hem wat gij wil.’
Dat is vroom gezegd! Deze vrienden halen God erbij om David zo ver te krijgen dat hij Saul zal doden. Maar het lukt niet. Hun vroom gepraat is tevergeefs. David doet het niet. Saul is nog altijd de door God gezalfde koning. Hem doden? Dat is verboden! David gelooft niets van de vroomheid van zijn vrienden. Hij kent andere woorden uit de Schrift. Woorden die te maken hebben met gehoorzaamheid en met eerbied voor het leven. Vijand of geen vijand – David doodt zijn koning niet!
Is het vreemd dat ik opnieuw denken moet aan de Zoon van David: Jezus Christus? Daar staat Hij vlak voor Pilatus, vlak voor Herodes. Eén wenk met Zijn vingers en Zijn hemelse vrienden vallen aan! Maar Jezus doet dat niet. Het is verboden te doden. Het is geboden om lief te hebben, ook als mensen vijanden zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:35

SUSANNAH475 schreef:
Oeps, ik vind dat je met die stelling wel erg ver gaat hoor.
Dat kind wat geboren is kan er toch niks aan doen dat die moeder daarvoor kiest...???
Volgens mij zijn alle kinderen bij God welkom, het kan alleen zo zijn dat het niet op een verantwoordelijke manier (en/ of natuurlijke manier) verwekt is, zoals hier en dat is m.i. idd. niet de manier.

Even een kanttekening bij mijn eerder geplaatste reactie...
Er zijn stellen (man/vrouw) die op de natuurlijke manier geen kinderen kunnen krijgen, waarbij het soms wel lukt om buiten de normaal gesproken manier wel kinderen te krijgen... bijv. via kunstmatige inseminatie... als het zaad afkomstig is van de man van het stel is dit misschien geen natuurlijke manier te noemen, toch denk ik dat stellen, die jonger zijn dan 50 jaar en op deze manier toch een kind kunnen krijgen dat dit kan/ mogelijk moet zijn. Ook op deze manier kan het dan door meer medische kennis/ inzicht m.i. een geschenk van God zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:38

Hallo Allemaal
Dat ik gelukkig op tijd was met verlengen want ik had er een klein beetje angst voor dat ik te laat was maar gelukkig niet.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSIE315

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:41

http://www.youtube.com/watch?v=YiNBmNl88Pk

Prachtig filmpje! Hij is wel in het Engels..
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSIE315

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:42

http://www.youtube.com/watch?v=PWXcRVZWTb8

In Christ alone!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:42

VISSER278 schreef:
Ha nieuweling , ter verduidelijking.... mr. Leo had een weddenschap met EEN vrienin aangegaan wie er het eerst 1000 postings heeft geplaatst .

Hoofdprijs: voetreis naar Rome, of was het nou kielhalen . Nu weet ik het ook niet meer. Knipoog smiley

Volgens mij had het iets te maken met zwemmen .... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSIE315

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:43

http://www.youtube.com/watch?v=A8oLKzy5QgE&p=6E5EDD84553AD5B7&playnext=1&index=17

Sela- Via Dolorosa
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSIE315

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:44

http://www.youtube.com/watch?v=DjpyvHYLf98

Volle verzeekring, Jezus is mijn!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSIE315

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:44

http://www.youtube.com/watch?v=pms6Ot2f64c&feature=related

Vol verwachting blijf ik uitzien! - prachtige tekst!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSIE315

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:45

http://www.youtube.com/watch?v=76ifTTuL4XI&feature=related

Matt Redman- You never let go
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSIE315

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:46

http://www.youtube.com/watch?v=9hzYKovRsJ8&feature=related

Oh the deep, deep, love of Jesus - Selah
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:47

om maar weer op het begintopic terug te komen

http://www.youtube.com/watch?v=blC69ZMXjl0&feature=player_embedded#at=33
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSIE315

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:48

http://www.youtube.com/watch?v=yiSix6Stilo&feature=fvw

Go light your world
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:57

HENK710 schreef:
Waar haal je die negatieve gedachte nu weer vandaan? Lijkt wederom op een invulling van een buitenstaander. Al meermalen in discussies in het verleden aangegeven dat uitverkiezing iets anders is dan het willekeurig uit een prullenbak vissen van een aantal proppen papier die er in liggen. Dat zou het systeem bizar maken inderdaad. Maar dat is niet wat de uitverkiezing leert. De uitverkiezing leert wat Johannes 3:16 heel bondig samenvat:
wie Jezus aanneemt en vasthoudt, mag eeuwig met God leven!

Waar zie jij in Joh. 3:16 staan "en wie vasthoudt" mag eeuwig leven met God ?? Jouw aanvulling aangaande Joh. 3:16 is dus niet correct ....

Waar zie je dan nog iets negatiefs Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:00

CROSSROAD317 schreef:
Waar zie jij in Joh. 3:16 staan "en wie vasthoudt" mag eeuwig leven met God ?? Jouw aanvulling aangaande Joh. 3:16 is dus niet correct ....

Er wordt in Johannes 3 gesproken over geloven in Jezus. Geloven omvat meer dan aannemen alleen, vandaar deze vertaling, gebaseerd op het totale evangelie Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 23 maart 2011, 22:01
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:02

HENK710 schreef:
Er wordt in Johannes 3 gesproken over geloven in Jezus. Geloven omvat meer dan aannemen alleen, vandaar deze vertaling, gebaseerd op het totale evangelie Knipoog smiley

Dan verbind je er dus nog een voorwaarde aan .... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:04

MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal
Dat ik gelukkig op tijd was met verlengen want ik had er een klein beetje angst voor dat ik te laat was maar gelukkig niet.
Sjalom.
Martin

Slaap lekker , martin Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 23 maart 2011, 22:05

CROSSROAD317 schreef:
Volgens mij had het iets te maken met zwemmen .... Coole smiley met zonnebril

Nou ja, is óók bijna hetzelfde Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2105 2106 2107 2108 2109 2110 2111 ... 6194 Volgende
Pagina 2108 van 6194