ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2107 2108 2109 2110 2111 2112 2113 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
INKIE095

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:11

FRANKT627 schreef:
...misschien beter dat je geen koffie meer drinkt wanneer je aan de computer zit... Knipoog smiley

dat bedacht ik me ook al... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:21

INKIE095 schreef:
dat bedacht ik me ook al... Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley of heb je geprobeerd om koffie te maken met de computer...ben je euh...blond... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:24

@Does en @Maria (en uiteraard a wie dit wil lezen)

ja wordt moeilijk hé,
Ik kan toch zomaar niet goedkeuren dat iemand van boven de 60 bewust kiest voor kinderen!
Heb al van alles gezien, van zwangerschapsintoxicaties met dood van kindje tot gevolg en met gevolg van blijvend hartfalen voor de moeder,
van zware aangeboren hartafwijkingen waarbij het kindje na meerdere operaties niet kan overleven,
deze week nog een vrij jonge man, spastisch en geretardeerd.........pas goed ontdekt in kleuterjaren maar oorsprong staat gedocumenteerd in moeilijke bevalling (hetgeen meer kan voorkomen bij oudere moeders dan op normale jongere leeftijd),

kan ik die vrouw haar kinderwens begrijpen? ja uiteraard!
maar is het niet zo dat wij soms vaker eens wens naast ons moeten neerleggen ook al is het met veel pijn en verdriet?
Hoorde gisteren in het nieuws nog een 60-plus vrouw die enkele jaren terug een tweeling kreeg (ook via IVF) die wel al gestorven is terwijl de kindjes nog kleuter waren.......ja het is waar, een jonge moeder kan ook ziek worden en sterven of verongelukken,
maar hoe ouder hoe groter de kans en zoiets probeer je als moeder toch te vermijden!

Beoordeel ik die vrouw? ja waarschijnlijk wel hé.....
Mocht die vrouw nu op natuurlijke wijze zwanger geworden zijn, zou ik zeggen ongelooflijk maar zeker een Zegen van God!
maar het was niets natuurlijk hier...............

wil hier niemand mee kwetsen!
sorry indien ik jullie kwetste,
was en is de bedoeling niet maar dat weten jullie hopelijk wel Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op vrijdag 25 maart 2011, 16:34
Naar boven

Auteur Bericht
INKIE095

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:30

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley of heb je geprobeerd om koffie te maken met de computer...ben je euh...blond... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

das nu het handige van een profiel he, dan kun je het zelf even bekijken of iemand blond is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:33

FRANKT627 schreef:

Ik denk dat je meer moet denken in de richting van "proesten van het lachen" Lachende smiley

http://www.encyclo.nl/begrip/Proesten
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:35

HENK710 schreef:
Ik niet...God zet er zelf een voorwaarde in. Alleen is het aanbod er wel onvoorwaardelijk voor iedereen. Of je erin deelt is afhankelijk van het antwoord...daar is God vrij duidelijk in, lijkt me!

Laat ik anders nog een keer een gelijkenis maken om de uitverkiezing duidelijk te maken, zodat dit stukje ook nu mogelijk (weer) helder wordt. Zie het leven als een moeras waar we in weg dreigen te zakken als mensen. God reikt ons Zijn Hand (Jezus) om vast te pakken en ons te redden van het wegzinken. Die Hand reikt Hij iedereen aan. Degenen die die Hand weten vast te pakken en vast te houden, zullen vaste grond onder de voeten krijgen. Doordat je wel wat nat en glibberig bent van al dat drassige moerasspul, vraagt dit wel oplettendheid. God zal er echter ook alles aan doen om de handen die Zijn Hand vastpakken ook vast te houden. Dat is de uitverkiezing!

Jij kwam toch met Joh. 3:16 als voorbeeld en de aanvulling daarop .... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:37

CROSSROAD317 schreef:
Ik denk dat je meer moet denken in de richting van "proesten van het lachen" Lachende smiley

http://www.encyclo.nl/begrip/Proesten

...de volledigheid van Cross... Knipoog smiley een raar woord én een site met de verklaring...

...misschien wil ze wel graag mee naar de paus...
Naar boven

Auteur Bericht
INKIE095

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:38

FRANKT627 schreef:
...de volledigheid van Cross... Knipoog smiley een raar woord én een site met de verklaring...

...misschien wil ze wel graag mee naar de paus...

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:38

....

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 27 maart 2011, 13:14
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:41

MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal
Ik weet niet of ik er morgen nog ben want ik had gisteren betaald maar ik heb nog geen verlenging gekregen dus hopen dat het morgen wel gebeurd.
Sjalom
Martin

Zo te zien ben je nog op de CM, dus geen paniek Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:50

HANNAH810 schreef:
dat betekend dus dat je er anders over denkt dan ik, henk;
wij dreigen naar mijn idee niet te zakken; wij zijn/liggen reddeloos verloren, mits wij gered worden

waar wij niet kunnen vastpakken, geeft Hij ons de kracht.

waar wij niet kunnen volharden, geeft hij de moed.

God zal er niet alles aan doen om ons vast te houden; God houd ons vast; geen enkele twijfel mogelijk! Hij doet namelijk wat Hij zegt.

hoe ruim en troostrijk is Gods evangelie en genade!!
niet ons doen, ons werken, en ons volharden; maar ALLES EN ALLES uit Hem.als er een paar milimeter van mijn kant zou moeten komen, kon het nog wel eens flink misgaan (lees; ging het onherroepelijk mis)
nu ligt mijn zaligheid in Zijn handen; en mag ik eenvoudig vertrouwen, dat "Hij het (aan-)deel, dat Hij voor mij heeft weggelegd, zal bewaren (voor me) tot de jongste dag"; de dag dat Hij terugkomt, om mij op te nemen in Zijn heerlijkheid.

Hoezo kunnen wij niet vastpakken? Als Hij zijn hand naar jou uitstrekt zul jij die toch moeten aangrijpen. Hier staan meerdere voorbeelden van in de bijbel, ik zal er 1 citeren (NBV)
Matt. 11:25 In die tijd zei Jezus ook: ‘Ik loof u, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat u deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt gehouden, maar ze aan eenvoudige mensen hebt onthuld. 26 Ja, Vader, zo hebt u het gewild. 27 Alles is mij toevertrouwd door mijn Vader, en niemand dan de Vader weet wie de Zoon is, en wie de Vader is, dat weet alleen de Zoon, en iedereen aan wie de Zoon het wil openbaren.
28 Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. 29 Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.’
Verder in Johannes 4, het gesprek met de Samaritaanse vrouw; Jezus vertelt haar over het Levend water en biedt haar dit aan, de vrouw neemt het aan door te zeggen geef mij van dit Levende water

Het is dus wel degelijk zo dat je het moet aanpakken als het je gegeven wordt, anders sta je nog met lege handen ....
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 10:03

LEONARD480 schreef:
Hannah schijnt je nodig te hebben ..Griffin ...voor de partytenten op te zetten Verraste, verbaasde smiley

Mocht het fout aflopen met de stokken Clown smiley ...heb er nog een paar tenten over...

(hoop alleen dat ik voldoende personeel heb dan)

Hannah enigszins kennende, is ze mans (m/v) genoeg om d'r eigen boontjes te doppen en tenten op te zetten.

en afhankelijk van de hoeveelheid kruit die je verschoten hebt, hou je (weinig) personeel over. overigens: personeel moet betaald worden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 10:09

GRIFFIN748 schreef:
Hannah enigszins kennende, is ze mans (m/v) genoeg om d'r eigen boontjes te doppen en tenten op te zetten.

en afhankelijk van de hoeveelheid kruit die je verschoten hebt, hou je (weinig) personeel over. overigens: personeel moet betaald worden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan ben je bij deze ingehuurd als vrijwilliger.............. Clown smiley Duiveltje smiley
Zolang die tenten er maar komen staan Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 10:14

persoonlijk denk ik dat je geen christen bent arand, maar een humanist die hier aan het trollen is. daarom reageer ik zo weinig mogenlijk op je.

maar mocht ik er naast zitten, dan nog is jouw maatstaaf de mens en de cultuur. psychologie, sociologie en humanisme. Je maatstaaf en vooronderstelling is dus niet dat de Bijbel de universele waarheid is, en dat de tijdsgest en cultuur onderworpen en getoets moet worden aan de Bijbel.

tuurlijk heef de Bijbel een context, een cultuur en leefwereld in de tijd dat het geschreven is, amar de tijdloze en algemene principes blijven staan, en zijn (als het goed is) de maatstaat van de christen.

Dus een gesprek loopt altijd al op 2 sporen tussen ons.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 11:00

GRIFFIN748 schreef:

Dat is één ding wat zeker is Griffin ...maar ach komt wel goed ..zal ik maar zeggen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 11:56

HERMAN388 schreef:
Na 6 maanden ga ik voorlopig niet verlengen.
Op 1 april (geen 1aprilgrap) is de laatste dag als lid.
Ik ga wel naar de picknick, ik vergeet jullie niet hoor
Of ik later terug komt weet ik nog niet.
Marian neemt mijn taak over voor strandwandeling.

Groetjes
Herman

Nou Herman ..jammer dat je weg gaat en veel wijsheid en geluk voor jullie beiden en Gods Rijke Zegen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 12:01

SUSANNAH475 schreef:
Is het ook wel eens bij je opgekomen dat er 1 van de 2 heel serieus mee bezig kan zijn, terwijl de ander besluit om er mee te kappen ?
Ik ben het wel met je eens dat je (om die reden) voorzichtig moet zijn... soms kun je vantevoren niet weten hoe serieus de ander er mee bezig is... en dat kan ongelooflijk veel pijn met zich meebrengen als blijkt dat 1 van de 2 de relatie beeindigt...
Eerlijkheid lijkt mij hier het sleutelwoord... ik vermoed dat God daarom zo voorzichtig is met seks tussen een man en vrouw, omdat Hij als geen ander weet hoeveel pijn het kan doen als zoiets verbroken wordt...

Toch heeft Chatuliem wel een punt. Sta volledig achter zijn bewoordingen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 12:28

JAN786 schreef:
Als wij de almachtig waren zouden wij nooit dingen laten gebeuren die we niet zouden willen. Omdat wij niet bij machte zijn omdat te doen gebeuren er dus dingen tegen onze wil.

Als God dingen niet wil gebeurt het niet. Als dit niet zo zou zijn is God niet almachtig en houd Hij op God te zijn. Gods macht is niet beperkt.
Stond God de duivel niet toe om Job kwaad te doen.
De duivel ligt bij Jezus aan de ketting want die heeft overwonnen aan het kruis!

Ik vind het een Goddeloze gedachte dat God dingen gebeuren die Hij niet wil. Al blijft het moelijk om te verklaren waarom God sommige dingen gebeuren.

Psalm 104 zegt in vers 29:
Verbergt U Uw aangezicht, zij worden door schrik overmand,
neemt U hun adem weg, zij geven de geest
en keren terug tot hun stof. (HSV)

oftewel allen die in Japan omgekomen zijn heeft God persoonlijk de adem weggenomen. Elke ademhaling die ik krijg terwijl ik hier zit te typen is omdat God dat wil...

Je hebt helemaal gelijk ..... God is de Almachtige en heeft overal weet van, maar Hij grijpt niet in. De aardbeving, in Japan, en de daaropvolgende tsunami, had Hij in zijn Almacht kunnen verhinderen, toch grijpt Hij niet in.
Als ik jouw posting lees dan krijg ik de bibbers, dan denk ik aan een God die "het maar laat gebeuren, en geen liefde kent voor Zijn schepping".
Zou God geen verdriet hebben om de mensen, die Hij persoonlijk, de adem heeft weggenomen, en die Hem niet kennen als hun Verlosser en Zaligmaker??
Zou het niet zo kunnen zijn dat niet God die dingen laat gebeuren maar dat satan, de vorst der duisternis weet dat zijn tijd, als heerser op aarde, spoedig voorbij is, rondgaat als een brullende leeuw, en alles wat hij nog kan vernietigen met zich meesleurt in de diepte??
1 Petrus 5:8 Wees nuchter en waakzaam; want uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar wie hij zou kunnen verslinden.
Dat satan macht heeft/ heerser is over de aarde is staat o.a. in Lukas 4:5 En daarna bracht de duivel Hem op een hoge berg en liet Hem in een ogenblik tijd al de koninkrijken van de wereld zien.
6 En de duivel zei tegen Hem: Ik zal U al deze macht en de heerlijkheid van deze koninkrijken geven, want die is aan mij overgegeven en ik geef die aan wie ik maar wil;

Ik denk dat het dus niet zozeer moet gaan over wat God in zijn Almacht niet doet, maar wat Hij in zijn Almacht wel heeft gedaan; Zijn Zoon naar deze aarde gezonden als Verlosser en Zaligmaker .....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 12:51

HENK710 schreef:
Samenwonen is toch een behoorlijk openbare verklaring! Knipoog smiley Iedereen merkt dat je bij elkaar hoort! Coole smiley met zonnebril De invulling van de ceremonie is anders, maar de waarde is precies hetzelfde
Er is geen officiële ceremonie, je kunt er net zo gemakkelijk van af...Als je wel een ceremonie wilt, waarom ga je dan niet trouwen? In de praktijk zie je gewoon dat mensen sneller gaan samenwonen dan trouwen en sneller weer van elkaar af zijn. Je gaat nl. geen verplichting tegenover elkaar aan, lekker gemakkelijk...
Ik begrijp de redenaties erachter niet zo goed. Overal nemen we de wet en de overheid serieus, maar die sluiten we dan maar buiten als we een huwelijk willen beginnen??? Als ik een relatie zou hebben, zou ik het ofiicieel willen maken, en niet dat halfslachtige gedoe.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 24 maart 2011, 12:54
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 12:56

HENK710 schreef:
Oké, onder voorbehoud dus...

Betekent dat er (inclusief het voorbehoud van Cross) trouwens nog 2 reserveplekken zijn...

...dus VOL is niet echt VOL Knipoog smiley
...maar eigenlijk dus toch VOL Lachende smiley

1. Pieter
  2. Annette
  3. Henk 710
  4. Robbedoes
  5. Willemijn
  6. Chatuliem
  7. Siem
  8. Britte
  9. Rellok
  10. marianne
  11. henduk
  12. maria576
  13. partner maria576
  14. Sonja008
  15. vriendin Sonja008

16. Marian
  17. Mario
  18. Monika
  19. Leonard (ov)

Ik ga niet mee, er is dus nog een plaats beschikbaar.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 13:09

CROSSROAD317 schreef:
Hoezo kunnen wij niet vastpakken? Als Hij zijn hand naar jou uitstrekt zul jij die toch moeten aangrijpen. Hier staan meerdere voorbeelden van in de bijbel, ik zal er 1 citeren (NBV)
Matt. 11:25 In die tijd zei Jezus ook: ‘Ik loof u, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat u deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt gehouden, maar ze aan eenvoudige mensen hebt onthuld. 26 Ja, Vader, zo hebt u het gewild. 27 Alles is mij toevertrouwd door mijn Vader, en niemand dan de Vader weet wie de Zoon is, en wie de Vader is, dat weet alleen de Zoon, en iedereen aan wie de Zoon het wil openbaren.
28 Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. 29 Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.’
Verder in Johannes 4, het gesprek met de Samaritaanse vrouw; Jezus vertelt haar over het Levend water en biedt haar dit aan, de vrouw neemt het aan door te zeggen geef mij van dit Levende water

Het is dus wel degelijk zo dat je het moet aanpakken als het je gegeven wordt, anders sta je nog met lege handen ....

Daar heb je dus een punt, in hoeverre kan de mens Zijn aanbod weigeren? In deze denkwijze kan het dus niet, want de mens is niet in staat Gods genade te weerstaan.
Dan is het maar een kleine stap om te denken dat God slechts aan degene die Hij uitverkoren heeft Zijn genade aanbiedt. Ik geloof dat Gods genade voor iedereen is, en dat de mens in staat is dat af te wijzen. Net zoals ze in het paradijs tegen Hem kozen, kunnen wij dat ook doen. (niet aan te bevelen overigens).

Zelf geloof ik dat er een middenweg is. En ik zie dat ook in de bovenstaande bijdragen. God geeft Zijn genade, en wij mogen ja zeggen op deze genade. Ik ben noch Arminiaan noch Gomarist..
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 13:23

CROSSROAD317 schreef:
Dat satan macht heeft/ heerser is over de aarde is staat o.a. in Lukas 4:5 En daarna bracht de duivel Hem op een hoge berg en liet Hem in een ogenblik tijd al de koninkrijken van de wereld zien.
6 En de duivel zei tegen Hem: Ik zal U al deze macht en de heerlijkheid van deze koninkrijken geven, want die is aan mij overgegeven en ik geef die aan wie ik maar wil.....

Mag k hier even wat aan toevoegen? Vergeet niet dat de verzoekingen in de woestijn plaatsvonden vóór de dood en opstanding van Jezus Christus.
Daarná is het zendingsbevel, de uitstorting van de Heilige Geest, gekomen.
Wij zijn nu gezeten, in Jezus Christus, aan de recherhand van God de Vader (en wie is een voetbank onder onze voeten...)
We hebben een volmacht gekregen waar je soms kippenvel van kunt krijgen...want... waar twee of meer vergaderd zijn in Zijn Naam, wat we maar vragen, Hij zal het voor ons doen.
Door ons gebed, soms uitgelegd als een spoorrail waar een trein over kan rijden, kan God werken.
Hij heeft Zich in al Zijn Almacht in die zin als het ware afhankelijk gemaakt van ons....al is het natuurlijk ook weer de Heilige Geest die dat uitwerkt. Een mysterie, maar niet voor niets wordt vaak de beeldspraak gebruikt dat de gelovigen als geheel de Bruid zijn van de Here Jezus.
To the point....welke plaats heeft ons gebed in deze discussie...............

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 24 maart 2011, 17:47
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 13:50

en toch; als dat aanpakken niet wil lukken, zoals bij de man met de verdorde hand, zie je dat de Heere Jezus zegt; strek uw hand uit!

dus bij onmacht van de man met de verdorde hand, geeft de Heere Jezus de verdorde hand zelfs nog de kracht om zich uit te strekken.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 14:00

iets beoordelen of veroordelen is een groot verschil
maar sommigen zien hier een beoordeling vaak als een veroordeling
naar mijn beoordeling vind ik het niet gezond om net als in dit geval op 63 jarige leeftijd aan een kind te beginnen,om medische en etnische redenen
ik ben zelf een oudere moeder en kreeg mijn kinderen op 42 en 43 jarige leeftijd dit was voor mij een uiterste grens en ondanks dat we bij een gynacoloog liepen mocht ik mijn kinderen op natuurlijke wijze krijgen.
maar als ik nu terug kijk en ik zou mijn leven opnieuw kunnen doen dan zou ik er nooit meer voor kiezen om na mijn 40e aan kinderen te beginnen,
en natuurlijk wil ik mijn kinderen nooit kwijt en ben ik zeer gezegend met hen,maar toch is het al stukken zwaarder als ik het vergelijk met iets jongere moeders die vaak lichamelijk toch meer spankracht hebben.
zelf heb ik ook een oudere moeder gehad en dat was ook wel eens lastig als ik eerlijk ben.
dus ik kan me heel goed voorstellen dat het straks echt niet zo leuk is voor dat kind met een moeder die de leeftijd van een oma heeft.
toen ik mijn haar niet verfde kreeg mijn dochter al regelmatig te horen of ze met haar oma was ,dit is echt niet leuk voor kids en ze werd er dan ook behoorlijk tureluurs van dat mensen zo dachten en enkel naar me grijze haren keken.het kind zal m.i.z. dan ook niet altijd gelukkig zijn met zo'n oude moeder die haar op 63 jarige leeftijd baarde .ik vind het dan ook best wel egoistisch van die vrouw omdat ze zo graag een kind wilde en vraag me idd dan af of ze ook aan de toekomst van dit kind gedacht heeft.ik heb het er dus niet over of dit kind wel of geen liefde krijgt want dat zal heus wel mag ik aannemen.

Laatst aangepast door
GRACE585
op donderdag 24 maart 2011, 21:26
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 14:24

Voor alle duidelijkheid: ik hoor bij een kerk die uit het Calvinisme is voortgekomen. Al vind ik de opvattingen van een aantal mensen hier extreem, ik heb er wel begrip voor. Maar historisch gezien zijn er toch wel wat kanttekeningen te maken bij Calvijn. Ik wil in ieder geval wel aangeven over wat voor man we het hier hebben. Ook als je zijn gedrag in de tijd plaatst waarin hij leefde, is zijn opstelling nog bar en boos. Het gedrag wat hij had, moet toch met zijn opvattingen te maken hebben. En al is het geen biografie, het geeft wel te denken.

http://www.hetkoninkrijkderhemelen.info/?page_id=6669

Thomas, wie volgen we eigenlijk...

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 maart 2011, 17:01
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 14:47

Ik geloof dat de mens een vrije wil heeft en wel degelijk nee kan zeggen tegen Gods genade aanbod. Ik geloof ook dat Gods genade aanbod voor ieder mens is, daar twijfel ik geen moment aan. God steekt Zijn hand uit, maar de mens moet wel zelf tot Hem willen komen, hij moet geloven en hij moet gered willen worden.

Als God geen Soeverein was, dan kon Hij geen absolute God zijn. God is eeuwig, God is tijdloos. Hij kent geen verleden en geen toekomst. Hij leeft in een eeuwig heden. Hij bestaat van eeuwigheid af vóór er tijd was. Daarom zijn bij God alle toekomstige dingen alsof zij reeds gebeurd zijn. God is ook alwetend. Hij kent ieder ding, verleden, heden en toekomst. Hij kent het aantal haren van je hoofd, Hij kent iedere mus, die op de grond valt. Vanaf de eeuwigheid in het verleden kent Hij ieder detail dat ooit zou gebeuren in de eeuwigheden van de toekomst. Hoe zou Hij anders de dingen kunnen plannen? God moet alwetend zijn, alle dingen kennen, anders houdt Hij op een soevereine God te zijn. Als Hij niet alwetend was, dan konden we Hem niet vertrouwen, want Hij zou door allerlei gebeurtenissen kunnen worden verrast, die Hij niet van tevoren had geweten. God kent geen enkele verandering, Hij leeft niet uit het toeval, maar naar Zijn doel.

God heeft geen groepje mensen uitverkoren om de rest verloren te laten gaan. God is soeverein en weet wie nee en wie ja gaan zeggen. Ik geloof dat iedereen mag komen tot God. Niemand hoeft zich te verontschuldigen en niemand heeft een excuus.

Pas als wij Hem aannemen en geloven dan zijn wij in Christus, eerst komt Christus en dan komen wij pas. Dus als je in Hem bent, Hij is namelijk de Uitverkorene, dan ben je IN Hem uitverkoren.
Efeze 1:4: Gelijk Hij Christus heeft uitverkoren voor de grondlegging der wereld.
Dus een IEDER die het evangelie aanneemt is dan IN Christus en DAARDOOR is hij uitverkoren, want Christus is de Uitverkorene.
Tegen zoiets moois en zoveel genade wil je toch geen nee zeggen.
Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.

Laatst aangepast door
KATHY142
op donderdag 24 maart 2011, 15:07
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 14:51

ik kan me niet herinneren deze info op (de reformatorische) school meegkregen te hebben.......... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 15:03

HANNAH810 schreef:
ik kan me niet herinneren deze info op (de reformatorische) school meegkregen te hebben.......... Geschokte, onthutste smiley

Allicht niet. Op mijn School met de Bijbel ook zeker niet, dat is wel duidelijk. Het aanbieden van kennis is een keuze he, dingen van twee kanten bekijken ook..

Thomas, afsluiten voor de feiten is altijd een slechte keuze als je de waarheid zoekt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 24 maart 2011, 15:14
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 15:05

ANNETTE050 schreef:
Mag k hier even wat aan toevoegen? Vergeet niet dat de verzoekingen in de woestijn plaatsvonden vóór de dood en opstanding van Jezus Christus.
Daarná is het zendingsbevel, de uitstorting van de Heilige Geest, gekomen.
Wij zijn nu gezeten, in Jezus Christus, aan de recherhand van God de Vader (en wie is een voetbank onder onze voeten...)
We hebben een volmacht gekregen waar je soms kippenvel van kunt krijgen...want... waar twee of meer vergaderd zijn in Zijn Naam, wat we maar vragen, Hij zal het voor ons doen.
Door ons gebed, soms uitgelegd als een spoorrail waar een trein over kan rijden, kan God werken.
Hij heeft Zich in al Zijn Almacht in die zin als het ware afhankelijk gemaakt van ons....al is het natuurlijk ook weer de Heilige Geest die dat uitwerkt. Een mysterie, maar niet voor niets wordt vaak de beeldspraak gebruikt dat de gelovigen als geheel de Bruid zijn van de Here Jezus.
Punt wat ik wil maken....welke plaats heeft ons gebed in deze discussie...............

In Jezus naam hebben wij als christenen macht over de satan, we kunnen bevelen, in Jezus naam van ons te gaan. Het gebed heeft dus een grote plaats, ook in deze discussie denk ik .....
Dat satan Jezus verzoekt is inderdaad voor de dood en opstanding van Jezus Christus, toch waarschuwt Petrus in 1 Petrus 5 ons heel nadrukkelijk voor de macht van satan. Gelukkig kunnen wij ons daartegen wapenen.
1 Petrus 5: 8 Wees waakzaam, wees op uw hoede, want uw vijand, de duivel, zwerft rond als een brullende leeuw, op zoek naar een prooi. 9 Stel u tegen hem teweer, gesterkt door uw geloof, in het besef dat uw broeders en zusters, waar ook ter wereld, onder hetzelfde leed gebukt gaan. 10 Maar al moet u nog korte tijd lijden, God, de bron van alle genade, heeft u geroepen om in Christus Jezus deel te krijgen aan zijn eeuwige luister. God zal u sterk en krachtig maken, zodat u staande zult blijven en niet meer zult wankelen. 11 Hem komt de macht toe, voor eeuwig. Amen.
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: donderdag 24 maart 2011, 15:13

CROSSROAD317 schreef:
In Jezus naam hebben wij als christenen macht over de satan, we kunnen bevelen, in Jezus naam van ons te gaan. Het gebed heeft dus een grote plaats, ook in deze discussie denk ik .....
Dat satan Jezus verzoekt is inderdaad voor de dood en opstanding van Jezus Christus, toch waarschuwt Petrus in 1 Petrus 5 ons heel nadrukkelijk voor de macht van satan. Gelukkig kunnen wij ons daartegen wapenen.
1 Petrus 5: 8 Wees waakzaam, wees op uw hoede, want uw vijand, de duivel, zwerft rond als een brullende leeuw, op zoek naar een prooi. 9 Stel u tegen hem teweer, gesterkt door uw geloof, in het besef dat uw broeders en zusters, waar ook ter wereld, onder hetzelfde leed gebukt gaan. 10 Maar al moet u nog korte tijd lijden, God, de bron van alle genade, heeft u geroepen om in Christus Jezus deel te krijgen aan zijn eeuwige luister. God zal u sterk en krachtig maken, zodat u staande zult blijven en niet meer zult wankelen. 11 Hem komt de macht toe, voor eeuwig. Amen.

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Gelukkig hebben we ook nog de geestelijke wapenrustig gekregen.
Efeziërs 6:10-18 schreef:
10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht. 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. 13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. 14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, 15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, 16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. 17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2107 2108 2109 2110 2111 2112 2113 ... 6194 Volgende
Pagina 2110 van 6194