| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:14
|
|
|
|
Date kan verwijzen naar:
een Engelse term voor onder meer een afspraak, in het Nederlands gebruikt voor zowel een afspraak zelf als de persoon met wie men de afspraak heeft. Een date heeft meestal iets romantisch en is een onderdeel van de kennismaking en onderdeel van de relatievorming, zie voor meer informatie afspraakje.
Een ontmoeting kan veel breder worden gezien.
bron wikipedia
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik denk dat het ook goed is om niet alles maar steeds te beredeneren maar soms ook gewoon dingen te doen.......en of het nu een ontmoeting of een date is wat maakt dat nu toch uit? Als het klikt dan klikt het en anders maar niet........ |
Ja ja W-tje maar veronderstel dat het klikt en er een date of meer uit komt is het dan nog wel Bijbels en gezegend? Kan of mag het dan nog wel?
Is een vraag met een knipoog hoor...
F
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:18
|
|
|
|
| ELLEN203 schreef: | De maatschappij dat ben jij, zijn we het vaak over eens als mensen In deze maatschappij kent men helaas vaak geen grenzen Men gaat maar door en werkt zich uit de naad Uiteindelijk doet men zichzelf lichamelijk en/of psychisch ontzettend veel kwaad Men is vaak van zichzelf niet bewust Dat kan uiteindelijk nare gevolgen hebben voor de levenslust Men denkt dan: waar doe ik het nog voor en gaat er helemaal aan onderdoor Hoeveel mensen zijn er wel niet in behandeling bij een psycholoog Wat men eist in de maatschappij is vaak onmenselijk hoog Daardoor verliest men uiteindelijk zichzelf uit het oog De spieren in de schouders voelen aan als beton Ik wou dat het allemaal anders kan en kon
Wees van jezelf bewust Vrije tijd nemen na je werk is voor je eigen onderhoud een must Doe naast je werk iets leuks als bijvoorbeeld een sport Maar doe jezelf qua ontspanning niet te kort Het is soms best goed om aan het eind van de dag stil te staan en bij jezelf te denken: Wat heb ik nou eigenlijk gedaan? Wat zijn mijn wensen? Maar wat zijn mijn grenzen? Grenzen verleggen is soms goed Maar weet wat je doet Zorg dat je niet te veel van jezelf eist Dat je de positieve dingen prijst dat je je tegen lichamelijke en/of psychische klachten behoed Heb goede moed Lichaam en geest is één Ben je negatief gestrest, voelen je schouders aan als steen Wees van jezelf bewust Dat is voor je eigen onderhoud een must! |
Heel mooi, ik geloof ook dat je eerst goed voor jezelf moet zorgen, vanuit Gods liefde voor jou en Zijn zorg voor ons.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:18
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja ja W-tje maar veronderstel dat het klikt en er een date of meer uit komt is het dan nog wel Bijbels en gezegend? Kan of mag het dan nog wel?
Is een vraag met een knipoog hoor...
F |
Wat een levensvragen op de vroege zaterdagochtend.....pfff Daar moet ik eens even over nadenken Frank of dat allemaal wel kan...... Dus als je bv op de picknick een ontmoeting hebt die uitmondt in een date, zoiets bedoel je???? Is ook een vraag met een knipoog omdat het voor sommige mensen nogal actueel is op CM....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 26 maart 2011, 12:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat een levensvragen op de vroege zaterdagochtend.....pfff Daar moet ik eens even over nadenken Frank of dat allemaal wel kan...... Dus als je bv op de picknick een ontmoeting hebt die uitmondt in een date, zoiets bedoel je???? |
maar neen gekkie, het was meer een retorische vraag die ik stelde naar aanleiding over de heisa van Bijbels daten enzo...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:24
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat een levensvragen op de vroege zaterdagochtend.....pfff Daar moet ik eens even over nadenken Frank of dat allemaal wel kan......
vroege zaterdagochtend???? Volgens mij heb jij je klok al teruggedraaid maar dan niet met 1 uur maar met 5 uur...
Dus als je bv op de picknick een ontmoeting hebt die uitmondt in een date, zoiets bedoel je???? Is ook een vraag met een knipoog omdat het voor sommige mensen nogal actueel is op CM....  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:26
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Test je C-Factor 31% Je hebt wat calvinistische trekjes. In enkele opvattingen lijk je op een calvinist. Je slaat je echter heel wat gemakkelijker door het leven, waardoor je daar ook van kunt genieten. Arbeid 29% Met het calvinistische arbeidsethos ben je niet behept. Je werkt vooral voor jezelf, en veel harder hoeft het niet. Geloof 60% Je bent een onbezorgde gelovige, die zich niet al te druk maakt. Rechtlijnigheid 40% Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten! Relaties 0% In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan. Soberheid 0% Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.
Hier schrok ik echt wel van.. temeer daar ik in het verleden op een reformatorische school heb lesgegeven.. Hoe kon ik zó veranderen |
Ik denk dat de test zelf behoorlijk zwart -- wit is, eens -- oneens, verder heb je geen mogelijkheden. Er is geen ruimte voor nuance, vraag me dan ook af hoeveel ruimte er is voor mens en christen zijn in deze test. Marijan, gefeliciteerd met het behaalde resultaat van 100% in de rubriek geloof ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:27
|
|
|
|
FrankT kom je mij even ondersteunen die avond, die twee dames van de Veluwe komen mij ondermijnen. Je 06 ik ook goed  Ik schijn zelfs mijn paspoort mee te moeten nemen om de grens 'Veluwe' te mogen passeren.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 26 maart 2011, 15:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:27
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik denk dat de test zelf behoorlijk zwart -- wit is, eens -- oneens, verder heb je geen mogelijkheden. Er is geen ruimte voor nuance, vraag me dan ook af hoeveel ruimte er is voor mens en christen zijn in deze test. Marijan, gefeliciteerd met het behaalde resultaat van 100% in de rubriek geloof ...  |
Je moet hem ook niet zo heeeel serieus nemen Crossroad..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:28
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | kathy die mensen die komen kunnen dat omdat God de eerste stap heeft gezet, het mogenlijk maken door het kruis, en de wil/het hart bewerken dat ze tot Hem komen volgens:
Hand 16:14
“En een zekere vrouw, met name Lydia, een purperverkoopster uit de stad Tyatira, die God vereerde, hoorde toe, en de Here opende haar hart, zodat zij aandacht schonk aan hetgeen door Paulus gezegd werd.”
Joh 6:44
“Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, die Mij gezonden heeft, hem trekke, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.” |
David, sluit dit (wat je hierboven schreef) dan de vrije wil van de mens uit? En om daar vanuit op een eerdere vraag van mij aan jou terug te komen. Staat de vrije wil wel echt tegenover God's plan? Of is de vrije wil niet een onderdeel van God's plan?
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op zaterdag 26 maart 2011, 12:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:31
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | Heel mooi, ik geloof ook dat je eerst goed voor jezelf moet zorgen, vanuit Gods liefde voor jou en Zijn zorg voor ons. |
Was dat nou een Calvinistische gedachte of een bijbels onderbouwde gedachte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:38
|
|
|
|
Eindelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:41
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Eindelijk.  |
En hoe lang duurt nu je weekend Visser? Tot maandagavond???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:42
|
|
|
|
Dit zie ik vanuit mijn raam:

Uploaded with ImageShack.us
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:45
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | En hoe lang duurt nu je weekend Visser? Tot maandagavond??? |
Bij jouw wel ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:45
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | En hoe lang duurt nu je weekend Visser? Tot maandagavond??? |
Denk het niet. Maandag 7.00 uur ( zomertijd) , als ik niet vergeet de klok een uur te verzetten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:48
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Was dat nou een Calvinistische gedachte of een bijbels onderbouwde gedachte  |
Tsja, wat zal ik daar nu van zeggen? een beetje van allebei? maar calvinisten schipperen niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je moet hem ook niet zo heeeel serieus nemen Crossroad..........  |
Vandaar dat ik hem hier neer durfde zetten.... niet echt heeeeeeeeeel serieus...die test..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:55
|
|
|
|
[quote=MARIO216]Dit zie ik vanuit mijn raam:
Prachtig Mario, en hoor je ook het vleugelgeklepper? of heet dat geklapwiek? Dat hoor ik hier vaak ook, mijn achterbuurman houdt postduiven zie je.. Prachtige vogelgeluiden vind ik..kan ik zo van genieten..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 26 maart 2011, 12:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:56
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | kan de test ook niet uitvoeren, zal waarschijnlijk in Belgie niet doordringen het calvinistische denkpatroon  |
Kan merken dat ik ook heeeel dicht bij België woon. Bij mij doet ie het ook niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:57
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je moet hem ook niet zo heeeel serieus nemen Crossroad..........  |
Ik heb de test nog niet gedaan maar ik kom uit een calvinistisch nest. Mijn ouders hadden een blij geloof tot mijn vader overleden was toen ging mijn moeder heel erg twijfelen aan haar behoudenis. Door het lezen van het boek Knielen op een bed violen van Jan Siebelink ben ik mijn zeeuwse moeder beter gaan begrijpen in haar angsten. Gelukkig heeft ze later vrede in haar hart gekregen en ze is gestorven toen het lied daar ruist langs de wolken een lieflijke naam gezongen werd. Maar de beklemming van het calvinisme heeft denk ik vele mensen grote angsten gegeven. Nu de test nog doen, ik ben benieuwd..... En Gooise vrouwen is echt hilarisch..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:00
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Ik heb de test nog niet gedaan maar ik kom uit een calvinistisch nest. Mijn ouders hadden een blij geloof tot mijn vader overleden was toen ging mijn moeder heel erg twijfelen aan haar behoudenis. Door het lezen van het boek Knielen op een bed violen van Jan Siebelink ben ik mijn zeeuwse moeder beter gaan begrijpen in haar angsten. Gelukkig heeft ze later vrede in haar hart gekregen en ze is gestorven toen het lied daar ruist langs de wolken een lieflijke naam gezongen werd. Maar de beklemming van het calvinisme heeft denk ik vele mensen grote angsten gegeven. Nu de test nog doen, ik ben benieuwd..... En Gooise vrouwen is echt hilarisch..........  |
Pas nog "Het lichaam van Clara"gelezen...Hij heeft altijd wel wat trieste boeken vind ik... MIjn moeder was ook een zeeuwse een thoolse om precies te zijn..en ja, mijn moeder had ook erge twijfel aan haar behoud.. Zó erg..dat streng orthodoxe..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:01
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Ik heb de test nog niet gedaan maar ik kom uit een calvinistisch nest. Mijn ouders hadden een blij geloof tot mijn vader overleden was toen ging mijn moeder heel erg twijfelen aan haar behoudenis. Door het lezen van het boek Knielen op een bed violen van Jan Siebelink ben ik mijn zeeuwse moeder beter gaan begrijpen in haar angsten. Gelukkig heeft ze later vrede in haar hart gekregen en ze is gestorven toen het lied daar ruist langs de wolken een lieflijke naam gezongen werd. Maar de beklemming van het calvinisme heeft denk ik vele mensen grote angsten gegeven. Nu de test nog doen, ik ben benieuwd..... En Gooise vrouwen is echt hilarisch..........  |
Grappig om de eerdere discussie over de Fundi en de Calvijntest die vorig jaar plaatsvond te lezen:
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=762&start=0
Thomas, houdt van lekker eten en drinken, dus kan beter katholiek worden volgens de test.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:03
|
|
|
|
|
Klapwieken heet dat, maar er zitten soms nog al wat merels en kraaien rondom heen. Niet echt goed voor de 'zwangerschap'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:04
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Pas nog "Het lichaam van Clara"gelezen...Hij heeft altijd wel wat trieste boeken vind ik... MIjn moeder was ook een zeeuwse een thoolse om precies te zijn..en ja, mijn moeder had ook erge twijfel aan haar behoud.. Zó erg..dat streng orthodoxe.. |
Wij vinden het erg denk ik weleens, ik ken het zelf ook heel goed maar aan de andere kant weet ik ook dat die mensen ook een omslag in hun denken kunnen maken maar dat toch om de een of andere reden niet doen......Dus het is ook weer een vrije keuze die je-hoe moeilijk dat ook in jouw/mijn beleving is, moet respecteren. Het is hun geloof waar ze zelf voor kiezen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:18
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Wij vinden het erg denk ik weleens, ik ken het zelf ook heel goed maar aan de andere kant weet ik ook dat die mensen ook een omslag in hun denken kunnen maken maar dat toch om de een of andere reden niet doen......Dus het is ook weer een vrije keuze die je-hoe moeilijk dat ook in jouw/mijn beleving is, moet respecteren. Het is hun geloof waar ze zelf voor kiezen...... |
Het moeilijke is juist dat onze generatie wél een omslag in het denken kan maken, maar die generatie van onze ouders geloof ik toch veel minder....mijn moeder helemaal... haar "pa" was predikant en ontving veel "indrukken" waarvan zij altijd heeft gedacht dat je die pas kreeg als je "op je knieën" tot geloof kwam. Allicht respecteer ik een ander zijn gedachte hierover, maar de moeite en de zwaarte van de druk die deze geloofsbeleving je geeft wordt denk ik wel vaak onderschat. Het is niet vaak een keuze..het is vaak een niet anders weten of geloven dat een andere manier niet tot het Heil lijdt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:33
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Ik ga niet mee, er is dus nog een plaats beschikbaar. |
En je wilde nog wel stappen naderhand
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN786
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:38
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | Dank je wel Susannah, je haalt, in goede zin van het woord, de woorden uit mijn mond. Ik had het echt niet beter kunnen zeggen.
Jan, het is precies zoals je het zegt, "vrije genade", dus geen gedwongen genade. Zoals Susannah al zei, liefde laat zich niet dwingen. Je schrijft ook: "God verdoemt niemand want de mens heeft zichzelf verdoemt. Maar vanwege Zijn eer en glorie heeft Hij mensen uit die verdoemde massa uitgekozen om zalig te worden en straks bij Hem te zijn..." Wil je hiermee zeggen dat God sommige mensen heeft uitgekozen om zalig te worden en dat Hij ook mensen heeft uitgekozen om verdoemt te blijven en een enkele reis naar de hel krijgen. Je kunt dan toch niet zeggen dat er enige vorm van vrije genade is. En als wij mensen geen vrije wil hebben, waarom is Jezus dan aan het kruis voor onze (=alle mensen) zonden gestorven? Want in feite, als ik je goed begrijp, zeg je dat Jezus alleen is gestorven voor de mensen die Hij al had uitgekozen.
David. Voor de bijbelse onderbouwing hierover even wat teksten: “ ... die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen” (Johannes 6:37). “ ... Want een ieder, die de Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden” (Romeinen 10:13). “Die wil, neme het water des levens om niet” (Openbaring 22:17). “Geloof in de Heere Jezus Christus, en gij zult zalig worden” (Handelingen 16:31). “O alle gij dorstigen! komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk! … Zoekt de HEERE, terwijl Hij te vin-den is; roept Hem aan, terwijl Hij nabij is” (Jesaja 55:1 en 6). “Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven” (Mattheüs 11:28). “Komt dan, en laat ons samen rechten, zegt de HEERE; al waren uw zonden als scharlaken, zij zullen wit worden als sneeuw, al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als [witte] wol” (Jesaja 1:18). |
KAthy ik denk dat je mijn gedachten goed begrepen hebt. Ookal is het in Gods raad dat Hij van te voren bepaald heeft wie er straks bij Hem mogen zijn, is het voor ieder die het evangelie aangeboden wordt mogelijk om zalig te worden. Dat bijt elkaar niet. God doet geen loze beloften...
Je haalt een hoop teksten aan die het evangelie onvoorwaardelijk aanbiedt. Dat is mooi ik kan er ook van harte mee instemmen. Maar als we het daarbij laten gaan we wel flink de mist in:
ez 11:19 19 Ik zal hun één hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit hun vlees wegdoen en hun een hart van vlees geven,
ez 36 22 Zeg daarom tegen het huis van Israël: Zo zegt de Heere HEERE: Ik doe het niet om u, huis van Israël, maar om Mijn heilige Naam, die u ontheiligd hebt onder de heidenvolken waarheen u gegaan bent. 23 Ik zal Mijn grote Naam heiligen, die onder de heidenvolken ontheiligd is, die u in hun midden ontheiligd hebt. Dan zullen de heidenvolken weten dat Ik de HEERE ben, spreekt de Heere HEERE, als Ik in u voor hun ogen geheiligd word. 24 Ik zal u uit de heidenvolken halen en u uit alle landen bijeenbrengen. Dan zal Ik u naar uw land brengen. 25 Ik zal rein water op u sprenkelen en u zult rein worden. Van al uw onreinheden en van al uw stinkgoden zal Ik u reinigen. 26 Dan zal Ik u een nieuw hart geven en een nieuwe geest in uw binnenste geven. Ik zal het hart van steen uit uw lichaam wegnemen en u een hart van vlees geven. 27 Ik zal Mijn Geest in uw binnenste geven. Ik zal maken dat u in Mijn verordeningen wandelt en dat u Mijn bepalingen in acht neemt en ze houdt.
In mijn optiek zien we niet alleen de bolfte voor israel maar ook God manier waarop Hij mensen tot geloof brengt. Wellicht denken sommigen daar anders over en verschillen we hierin van mening.
Ik schakel daarom even naar het NT
In Johannes 6: 37 Alles wat de Vader Mij geeft, zal tot Mij komen; en wie tot Mij komt, zal Ik beslist niet uitwerpen. vers 44 44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekt; en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.
God de vader trekt mensen tot Zijn Zoon. Dus ik lees nergens dat mensen daar zelf voor kiezen.
Joh 17:12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik hen in Uw Naam. Hen die U Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard en niemand uit hen is verloren gegaan dan de zoon van het verderf, opdat de Schrift vervuld wordt.
Een aantal worden Hem gegeven. Dat sluit ook in dat een aantal Hem dus niet gegeven worden door de Vader.
Hand. 4 26 De koningen van de aarde stellen zich op en de vorsten spannen samen tegen de Heere en tegen Zijn Gezalfde. 27 Want, in waarheid, tegen Uw heilig Kind Jezus, Die U gezalfd hebt, zijn Herodes en Pontius Pilatus samen met de heidenen en de volken van Israël bijeengekomen, 28 om alles te doen wat Uw hand en Uw raadbesluit van tevoren bepaald had dat er gebeuren zou.
Misschien is de beste tekst nog wel hand 13:48 48 Toen nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich en prezen het Woord van de Heere, en er geloofden er zovelen als er bestemd waren voor het eeuwige leven.
Dus God heeft een raadsbesluit gemaakt. En Hij heeft mensen bestemd voor het eeuwige leven. Dat zeg ik niet dat zegt de bijbel. Ik daag mensen die leren dat God geen verkiezing heeft uit om deze teksten dan zo uit te leggen dat hun theorie blijft bestaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:38
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Omdat Hij al wist wat er ging gebeuren, wat Judas zou doen stond al in een profetie.
En nogmaals we hebben een vrije wil, maar met een limit een beperking. zie het als een schaakpartij met God, je bent vrij om te zetten, maar uiteindelijk bepaald God de uitkomst. |
God weet alles van te voren..wat heeft de uitverkiezingsgedachte dan voor zin? Er staat in de Bijbel: "Het gebed van een gelovige vermag veel"..en ook. "God laat zich bidden" Dat is ook op diverse plekken in de Bijbel aangetoond. en dit vind ik veel bemoedigender en Bijbelser om aan vast te houden..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:40
|
|
|
|
de sociale leefomgeving van de mede-kerkgangers speelt ook een rol denk ik, marian; ik kom ook uit de zwaar reformatorische hoek van huis uit, en als je één op één met iemand praat, hoor je soms een veel vrijer en ruimer getuigenis, dan wat "de kerkelijke buitenwereld" hoort. dan denk ik wel eens; het is net als met nicodemus; hij geloofde wel, en had de Heere Jezus lief, maar durfde het niet uit te dragen "om de vreze der joden". ergens is het heel triest, om je geloof niet te kunnen delen, omdat je bang bent voor de "keuring" en afwijzing die er onherroepelijk op zal volgen.
|
|
| Naar boven |
|
|