ChristianMatch

Forum

wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2156 2157 2158 2159 2160 2161 2162 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:26

HANNAH810 schreef:
just look at the picture left of this message, and you know it....... Clown smiley

Ja, die foto is inderdaad een treffende gelijkenis...

wie mijn lief is? die is er niet;
lief is madelief, en geen lid van cm op dit moment.

...Je lief staat er niet bij, zie ik. Misschien komt dat nog wel... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:29

LISA610 schreef:
Ik hoop dat het volgende dit even wat kan verduidelijken Marian. Met het gaan staan in je autoriteit, wordt gedoeld op het handelen in Jezus naam.

De wonderen die Jezus en de discipelen doen, gebeuren niet doordat zij hier nederig om vragen. Als Jezus Lazarus uit de dood opwekt, vraagt hij niet op een nederige manier aan Lazarus of hij alsjeblieft uit het graf wil komen, maar hij roept: "Lazarus, kom naar buiten.”. Als Jezus de storm opdraagt om te gaan liggen, doe hij dat evenmin op en nederige manier. Demonen worden die vriendelijk verzocht om te vertrekken, maar krijgen het bevel om weg te gaan. Kortom: wonderen worden niet verricht door een nederige houding, zieken worden niet genezen door een nederige houding, doden worden niet opgewekt door een nederige houding en demonen worden niet uitgedreven door een nederige houding. Telkens wanneer dit gebeurd, gaat Jezus heel duidelijk in zijn autoriteit staan. Ditzelfde geldt voor zijn discipelen als zij wonderen in Jezus naam verrichten. Dat is dus in feite waar het om gaat als je in de autoriteit van Jezus Christus gaat staan.

Lees bijvoorbeeld Efeziërs 6: 10-18:
Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van Zijn macht. Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden. Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.

Ook hierin kun je zien dat het niet gaat om een nederige houding als het gaat om de strijd die wordt gevoerd tegen de listen van de duivel, maar juist om een strijd waarin je de wapens die God je geeft moet opnemen. Nog een tekst waaruit je kunt opmaken dat je mag gaan staan in je autoriteit, staat in Marcus 16: 17-18. Hier zegt Jezus:
Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen (Marcus 16: 17-18)

Wellicht hebben Cross en Chat nog een goede aanvulling hierop.... Knipoog smiley

Eerlijk gezegd verduidelijkt het niets voor mij.
De aangehaalde teksten ken ik maar ik leg die anders uit.
Jezus staat zelf in Zijn autoriteit omdat HIj God is.
HIj zegt tegen ons niet dat we Zijn Godheid over moeten/mogen nemen en het lijkt erop dat de evangelischen en pinkstermensen die wel menen.
Net als de Paus claimt plaatsvervanger van Petrus hier op aarde te zijn komt dit "in Zijn autoriteit staan" op mij over dat we in plaats van Jezus willen gaan staan.
Wij moeten zijn volgelingen willen zijn en doen wat Hij ons opdraagt..Iets vragen in Zijn Naam..niet op Zijn plaats willen gaan staan.

Ik vind ook dat Jezus juist wel een nederige houding had...en aan Zijn autoriteit viel niet te twijfelen...dat was al zo toen ie nog maar twaalf jaar was en in de tempel leerde...

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 5 april 2011, 22:42
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:44

MARIAN519 schreef:
Dat wij mogen staan inde autoriteit van Jezus?
Wie zegt dat en waar staat dat in de Bijbel?
Ik vind het zo vreemd dat je dit stelt...?

Ik kan wel een persoonlijke mening neerzetten, maar in dit geval laat ik liever de bijbel spreken...
Enkele bijbelgedeeltes die zo in me opkomen; Johannes 17, 1 Kor. 5 en 2 Kor. 4, Efeziërs 1:1-13 en 18-20 en tot slot 2 Tim 1:7
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:53

MARIAN519 schreef:
Dat wij mogen staan inde autoriteit van Jezus?
Wie zegt dat en waar staat dat in de Bijbel?
Ik vind het zo vreemd dat je dit stelt...?

Matt. 28:18 En Jezus trad naderbij en sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in de hemel en op [de] aarde. 19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb. 20 En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld.

Marc. 16:17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Volgens mij geven bovenstaande teksten wel duidelijk aan wat Cross bedoelt, tenminste zo heb ik het begrepen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:55

LISA610 schreef:
Mooi he Maria Knipoog smiley Hou dat vast meid en ga je vooral nergens over verdedigen. Dat is namelijk helemaal niet nodig. Ik weet nog dat ik na mijn doop een gevoel had wat ik met geen pen kan beschrijven, ga ik dus ook niet proberen. Het mooie is dat dit gevoel inderdaad telkens weer terugkomt, juist als het allemaal even wat moeilijker gaat. Want o ja, er zijn nog best wat moeilijke momenten geweest na die doop. Maar ik weet God zo dichtbij mij.. dwars door alles heen. Ik denk dat je dat alleen maar kunt snappen als je zelf hetzelfde hebt meegemaakt. Dus meid, geniet ervan!!! Knipoog smiley

Mezelf verdedigen doe ik niet hoor Lisa. Is idd niet nodig. 'Wie oren heeft, die hore...wat de Geest tot de gemeente zegt", (openbaring) zo sta ik erin. God bewijst zichzelf wel.
Het was/is fijn het te kunnen delen op dit forum, wat ook een belangrijke rol heeft gespeeld in de hele groei tot de doop.
Bij deze wil ik nogmaals iedereen bedanken voor de warme, liefdevolle woorden en steunbetuigingen die geuit zijn. Het heeft me enorm goed gedaan en ook dát voelde aan als een 'warm bad'! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:57

CROSSROAD317 schreef:
Ik kan wel een persoonlijke mening neerzetten, maar in dit geval laat ik liever de bijbel spreken...
Enkele bijbelgedeeltes die zo in me opkomen; Johannes 17, 1 Kor. 5 en 2 Kor. 4, Efeziërs 1:1-13 en 18-20 en tot slot 2 Tim 1:7

ik lees in 2 Kor. 4: "7 Maar wij hebben deze schat in aarden vaten, zodat de kracht, die alles te boven gaat, van God is en niet van ons:"

en in Efez. 1: "19 en hoe overweldigend groot zijn kracht is aan ons, die geloven, naar de werking van de sterkte zijner macht."

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 5 april 2011, 23:03
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:01

MARIAN519 schreef:
ik lees in 2 Kor. 4: "7 Maar wij hebben deze schat in aarden vaten, zodat de kracht, die alles te boven gaat, van God is en niet van ons:"

Dat klopt, van God en niet van onzelf. Dus we hebben die kracht wel gekregen .... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:02

MARIA576 schreef:
Mezelf verdedigen doe ik niet hoor Lisa. Is idd niet nodig. 'Wie oren heeft, die hore...wat de Geest tot de gemeente zegt", (openbaring) zo sta ik erin. God bewijst zichzelf wel.
Het was/is fijn het te kunnen delen op dit forum, wat ook een belangrijke rol heeft gespeeld in de hele groei tot de doop.
Bij deze wil ik nogmaals iedereen bedanken voor de warme, liefdevolle woorden en steunbetuigingen die geuit zijn. Het heeft me enorm goed gedaan en ook dát voelde aan als een 'warm bad'! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Toch niet weer nat achter de oren he'... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:04

Marijan072 heeft besloten om niet te verlengen. Wat ik wel erg spijtig vind. Gelukkig hebben we toch nog de kans gehad om iets uit te praten.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

SUSANNAH475 schreef:
Toch niet weer nat achter de oren he'... Clown smiley Knipoog smiley

Knipoog smiley Lachende smiley Knipoog smiley hártstikke nat!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

CROSSROAD317 schreef:
Dat klopt, van God en niet van onzelf. Dus we hebben die kracht wel gekregen .... Lachende smiley

Ik geloof zeker dat God ons in Zijn liefde bijna alles gegeven heeft, maar Zijn autoriteit ligt bij Hem en daar ging dit over.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 5 april 2011, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:06

FRANKT627 schreef:
Marijan072 heeft besloten om niet te verlengen. Wat ik wel erg spijtig vind. Gelukkig hebben we toch nog de kans gehad om iets uit te praten.

Frank

snik... Twijfelende smiley is dat echt zo ?

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 5 april 2011, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:07

MARIAN519 schreef:
Ik geloof zeker dat God ons in Zijn liefde alles gegeven heeft, maar Zijn autoriteit LIgt bij Hem en daar ging dit over.

daarom mag je dus in Zijn autoriteit staan, omdat Hij je die macht heeft gegeven.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:08

SUSANNAH475 schreef:
snik... Twijfelende smiley is dat echt zo ?

Ja Suus kijk maar in de topic van het etentje van Zwolle...inderdaad snik...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:09

CROSSROAD317 schreef:
daarom mag je dus in Zijn autoriteit staan, omdat Hij je die macht heeft gegeven.

Maar waar staat dat dan? dat HIj ons Zijn almacht, want dat is het dan, gegeven heeft?
zouden wij gelijk zijn aan God?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:14

MARIAN519 schreef:
Maar waar staat dat dan? dat HIj ons Zijn almacht, want dat is het dan, gegeven heeft?
zouden wij gelijk zijn aan God?

Lees nog eens de teksten.
Voor mij zijn die niet anders uit te leggen
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:20

hannah laat je meisie fff veel potjes meenemen voor alle beesies
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:25

HANNAH810 schreef:
just look at the picture left of this message, and you know it....... Clown smiley

wie mijn lief is? die is er niet;
lief is madelief, en geen lid van cm op dit moment.

niet ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:25

MARISKA601 schreef:

ik denk dat er een beestje ontsnapt is uit de pels van Piep... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:31

God is soeverin en Hij geeft ons in Jezus door de werking an de Heilige Geest autoriteit:
Hier volgt een defenitie uit wikepedia (zo te vinden op google, erg interessant):

'Soevereiniteit en autoriteit lijken synoniemen van elkaar. Het verschil zit in het feit dat een autoriteit de hoogste macht heeft bij een bepaald vlak, zoals bij de rechterlijke macht waar de rechter autoriteit geniet. Bij een autoriteit kan de macht bij één of meerdere personen liggen. Bij soevereiniteit heeft de macht betrekking op een staat dan wel de gehele samenleving. De soevereine macht staat boven de autoriteiten.'
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:46

Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:53

MARISKA601 schreef:

ik heb al enorm veel insectendinges op het scherm gespoten maar het ding blijft maar rondkruipen... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:54

MARISKA601 schreef:

oei muischje hier ook al beesies die kriebelen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 00:00

MARISKA601 schreef:

Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 6 april 2011, 00:03
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 00:04

GRACE585 schreef:

Verraste, verbaasde smiley leven die beestjes van de vorige picknick nu nog altijd? Ik krijg er jeuk van Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 00:04

MARIO216 schreef:
Dinsdag 5 april; 1 Kon. 17: 17-24; Opstand.

Dit gaat Elisa te ver. Hoe kan God dit doen? Elisa proteseert. Hij neemt de zoon van de weduwe die hem zo goed geholpen heeft, mee naar boven, naar de kamer waar hij logeert. Daar legt hij de jongen op zijn bed en hij bidt. ‘Here mijn God! Doet Gij zelfs de weduwe, bij wie ik al vreemdeling vertoef, het onheil aan, haar zoon te laten sterven…?’

Elia kan het niet verwerken. Is God zó? Laat Hij nu zo maar dit kind sterven terwijl zijn moeder zo goed voor Elia heeft gezorgd? Dat kan toch niet! Elia komt in opstand. Hij bidt. Maar zijn gebed is een protest. Here God, dat kunt U toch niet doen? Dat kan toch zo niet?

Daar kijk je van op, als je dit zo leest in de bijbel. Gaat Elia zo met God om? Is bidden dan zo af en toe protesteren? Kun je dat dan zo maar tegen God zeggen: dat je vindt dat het eigenlijk niet kan? Moet je dan niet altijd berusten en je neerleggen bij wat er gebeurt?

Deze geschiedenis doet ons denken aan Pasen. Het is, zou je kunnen zeggen Paasverhaal! God laat zich ombidden! De dood heeft niet het laatste woord! Zoals Elia zich drie keer uitstrekt over die gestorven jongen, zo strekt God zich op de derde dag uit over Zijn Kind. En dan gebeurt het! God neemt het niet! God protesteert! Tegen duivel tegen de dood, tegen de zonde en tegen de schuld! Dat is Pasen: de opstanding uit de dood! Pasen, dat is de dag van Gods opstandigheid!

Ik wil Pasen niet tekort doen, maar toch wil ik reageren over Elia met zijn protest naar God toe,
ik geef het toe, ook mijn bidden kan soms een protesteren zijn, ook ik wil soms eens argumenteren ipv mij neer te leggen bij wat gebeurd,
het is reeds in een ander topic besproken, we zijn mensen en mogen als mens eerlijk tov God staan, volgens mij ook met onze twijfels en protesten.
Dit doet niets aan mijn respect naar de Heer, naar God toe!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 00:09

MARISKA601 schreef:

wat een gemier op het forum Knipoog smiley

ik heb er nog wel meer
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 00:11

FRANKT627 schreef:
ik heb al enorm veel insectendinges op het scherm gespoten maar het ding blijft maar rondkruipen... Boze smiley

misschien een virus frank Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 00:11

CROSSROAD317 schreef:
Persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn om je eigen gemeente (of kerk) te ondersteunen met je tiende, maar volgens mij kan het zeker geen kwaad om ook aan andere (christelijke) initiatieven te geven.
Je eigen gemeente (of kerk) heeft natuurlijk veel vaste lasten die betaald moeten worden, en met je tiende ondersteun je ze hierin. Vraag eens in je gemeente (of kerk) waar voor de financieen bestemd zijn, denk o.a. aan; salaris, onderhoud, diaconie, studie, huur, jeugdwerk, zending enz. enz.

die tienden bleven toch hangen in mijn hoofd.......
de collecte kreeg meer dan anders van mij,
maar ben er nog niet gans uit hoor,
Naar boven

Auteur Bericht
SIEM720

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 00:57

WILLEMIJN232 schreef:
Ik wil Marijan 072 (geen lid meer) en mijzelf ook even afmelden voor het etentje van zaterdag.......

hmmmm jammer hoor ... minder bordjes om leeg te eten ...
[maar ik haak niet af!]
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2156 2157 2158 2159 2160 2161 2162 ... 6194 Volgende
Pagina 2159 van 6194