ChristianMatch

Forum

wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2170 2171 2172 2173 2174 2175 2176 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:27

MARIAN096 schreef:
Bij Saab kan best 6 personen vervoeren

Wat een onzin toch weer... Zieke smiley

het aantal beschikbare zitplaatsen in MIJN Saab beperkt zich tot 2, waarvan 1 voor <12 jaar, namelijk op de achterbank. de andere 3 plaatsen zijn geconfisqueerd door de armsteun in het midden van de achterbank, mijn hond en mij.

heb je nou echt niks zinnigers te melden?
hoe zat het ook al weer met accountgebruik door anderen?

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op zondag 10 april 2011, 14:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:28

[quote=BILLY701]

Binnen ons groepje... mmm nou hij geeft Dini een lift, dus ook dat komt vast helemaal goed...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:31

QUELINE346 schreef:
We hadden het over: Christen zijn, en toch gaan scheiden???
Ik heb voldoende antwoorden gelezen, en kan er wel wat mee.

Vandaag stopt mijn abonnement op CM, omdat ik een geweldige man heb ontmoet, jaja, via CM!!
Dan zouden we een nieuw onderwerp kunnen beginnen, bijv. sex na het huwelijk Verliefde smiley

Ik wens deze lezers veel succes, en God's Zegen
van Queline XXX

Hé Queline. Ik wens jullie heel veel geluk, Gods zegen en een fantastische toekomst samen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:40

JLIN990 schreef:
@Lisa,

Ga nu constant quoten op wat ik heb gezegd.
Als ik aanleiding zie om te reageren op wat iemand op het forum zet dan doe ik dat inderdaad. En nee, dat gaat niet in het bijzonder om jou hoor. Per slot van rekening heb ik wel vaker wat op het forum geschreven als ik daar een aanleiding toe zag Knipoog smiley

Doel de in mijn betoog op christenen die denken dat ze mij moeten veroordelen om mij te veroordelen. Je hebt mijn mening dus verkeerd geintrepeteerd!
Ik reageer uitsluitend op wat je hebt geschreven. Vraag is dan of ik jou boodschap heb verkeerd heb geïnterpreteerd, of dat het zo is dat jou boodschap wellicht niet overkomt zoals je die eigenlijk hebt bedoeld. Ik heb je bijdrage nog een keer gelezen en ik kan daar niet uit herleiden dat die gericht is aan christenen die jou veroordelen om jou te veroordelen. In dat geval zou de veroordeling immers meer om jou persoonlijk gaan en niet zozeer om mensen die naar de sauna gaan in meer algemene zin. Als het werkelijk zo is dat er mensen zijn die jou veroordelen, simpelweg omdat ze jou nu eenmaal willen veroordelen heb ik eigenlijk maar één boodschap aan jou: "Kerel ga daar boven staan!" Niemand heeft het recht om jou te veroordelen en als mensen dat wel plegen te doen.... maak van hun probleem dan niet jou probleem, maar laat het daar. Ga gewoon nog een keertje lekker naar de sauna, geniet en ontspan. Per slot van rekening is het daarvoor bedoeld Knipoog smiley
Zo, zijn we toch weer ontopic he...

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 10 april 2011, 10:20
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:41

MIEKE364 schreef:
http://youtu.be/HsCp5LG_zNE Smiley die vol vragen zit

Zo doet ie t wel.. prachtig lied trouwens Knipoog smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 9 april 2011, 22:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN096

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:44

Mattheüs 25:1-46

Gelijkenis der wijze en dwaze maagden
Alsdan zal het Koninkrijk der hemelen gelijk zijn aan tien maagden, welke haar lampen namen, en gingen uit, den bruidegom tegemoet.

En vijf van haar waren wijzen, en vijf waren dwazen.

Die dwaas waren, haar lampen nemende, namen geen olie met zich.

Maar de wijzen namen olie in haar vaten, met haar lampen.

Als nu de bruidegom vertoefde, werden zij allen sluimerig, en vielen in slaap.

En ter middernacht geschiedde een geroep: Ziet, de bruidegom komt, gaat uit hem tegemoet!

Toen stonden al die maagden op, en bereidden haar lampen.

En de dwazen zeiden tot de wijzen: Geeft ons van uw olie; want onze lampen gaan uit.

Doch de wijzen antwoordden, zeggende: Geenszins, opdat er misschien voor ons en voor u niet genoeg zij; maar gaat liever tot de verkopers, en koopt voor uzelven.

Als zij nu heengingen om te kopen, kwam de bruidegom; en die gereed waren, gingen met hem in tot de bruiloft, en de deur werd gesloten.

Daarna kwamen ook de andere maagden, zeggende: Heer, heer, doe ons open!

En hij, antwoordende, zeide: Voorwaar zeg ik u: Ik ken u niet.

Zo waakt dan; want gij weet den dag niet, noch de ure, in dewelke de Zoon des mensen komen zal.

Er zijn 2 soorten mensen in de kerk.
God weet wie we zijn, Ontwaakt en bidt!!!!!!
Haast u en spoed u om uws levens wil.
Want morgen is het te laat

Herman388
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:49

MARIAN096 schreef:

Er zijn 2 soorten mensen in de kerk.
God weet wie we zijn, Ontwaakt en bidt!!!!!!
Haast u en spoed u om uws levens wil.
Want morgen is het te laat

Herman388

Dat niet alleen Herman.. maakt alle volken tot Zijn discipelen: christen zijn brengt ook de verantwoordelijkheid mee om het evangelie te verkondigen zodat ook anderen kunnen worden gered. "Left behind" wel eens gezien?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:51

Bij sneeuw in een arreslee.
Naar boven

Auteur Bericht
JLIN990

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:53

Vind dat dit onderwerp besproken moet worden, als iemand dat belangrijk vind, het is aan anderen hier op te antwoorden! Hou niet van taboe onderwerpen
Naar boven

Auteur Bericht
JLIN990

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:56

@ Lisa,bdw ben een man en geen vrouw! Dus dat meid en meid ga er boven staan slaat niet op mij!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:57

MARISKA601 schreef:
Bij sneeuw in een arreslee.

Hoezo, ben je van plan witte confetti mee te nemen Maris? Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 22:57

JLIN990 schreef:
@ Lisa,bdw ben een man en geen vrouw! Dus dat meid en meid ga er boven staan slaat niet op mij!

ha ha ha.. oeps.. sorry .. foutje.. heb het inmiddels gewijzigd.. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 9 april 2011, 22:58
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 23:00

JLIN990 schreef:
Vind dat dit onderwerp besproken moet worden, als iemand dat belangrijk vind, het is aan anderen hier op te antwoorden! Hou niet van taboe onderwerpen

Ha ha ha, je bent wel lekker bezig he.. met het omhoog halen van de gevoelige onderwerpen op t forum.. Heb je seks voor het huwelijk nog niet gevonden.. die is er ook nog. En don't wurry, dit onderwerp is wel degelijk besproken op het forum. Daarom telt dit topic ook 4 bladzijden. Dus als je ook je eigen mening hierover wil geven, ga vooral je gang Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 23:04

Liefhebben is terugkeren naar een huis
dat wij nooit verlieten;
is ons herinneren wie we zijn.

SAM KEEN
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 23:05

VISSER278 schreef:
(niet dat dit friese meisje enig idee heeft wat bolussen zijn... )

Geeft niks hoor. Hou het maar lekker bij Fries suikerbrood....is net zo lekker en daar doe je nog langer mee ook. Kwijlende smiley

Betekent dit dat je me de kans niet gaat bieden om kennis te maken met die bolussen van jullie.. nou lekker dan... en ik me maar verheugen op die date zonder moeilijk gedoe zoals chatten en mailen.. Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 23:45

MARISKA601 schreef:
Muischje Muisch was heel druk bezig
in de keuken met haar potten en pannen.
Ja ze wilt haar gasten vanavond verwennen.
Dus het eten moet wel gaar zijn.
Haar huisje ruikt nu helemaal naar...

Gezellige dag gehad Maris ?
En... hebben jullie mijn gitaarspel nog gehoord ? Kwijlende smiley hihihi... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 23:50

Ik vroeg me vandaag af -na een tijd weer mijn CD te willen draaien van Shania Twain- waarom mijn Shania CD bij het 2e nummer blijft haperen... is hier iets tegen te doen ???
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 23:55

SUSANNAH475 schreef:
Ik vroeg me vandaag af -na een tijd weer mijn CD te willen draaien van Shania Twain- waarom mijn Shania CD bij het 2e nummer blijft haperen... is hier iets tegen te doen ???

CD speler schoonmaken, en de cd (het speigelploatie) ook schoonmaken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 00:02

LISA610 schreef:
Betekent dit dat je me de kans niet gaat bieden om kennis te maken met die bolussen van jullie.. nou lekker dan... en ik me maar verheugen op die date zonder moeilijk gedoe zoals chatten en mailen.. Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Nee hoor...helemaal verkeerd begrepen. Wil je m'n adres?
Zullen we maar niet via het forum doen , he Lisa? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 00:05

LISA610 schreef:
Het bestraffen staat in relatie tot het weerstaan en van machten , benoemd in Efeze en al eerder in dit topic genoemd.
k Heb ook wel eens gezien dat christenen in eigen autoriteit gingen staan, in eigen kracht werken en begrijp wel wat je bedoeld. Dat was triest om te zien en onaangenaam voor degene die het ondergaat.

Als er gesproken wordt over het gaan staan in je autoriteit als christen, wordt er uiteraard niet bedoeld dat je in je eigen autoriteit gaat staan en in eigen kracht gaat werken. Waar dan op wordt gedoeld is inderdaad het bestraffen en weerstaan van machten der duisternis, maar dan juist door de kracht die God in ons legt om dat te doen middels zijn Heilige Geest die in ons werkt. Overigens heb ik het hier niet per definitie over ziekte, want ziekte is niet per definitie een kwade macht die bestreden of weerstaan moet worden. Ook zie ik ziekte niet als een straf van God. Er zijn zieken die door een gelovig gebed genezen.. maar er zijn ook zieken die niet genezen en/of juist door God thuis gehaald worden in plaats van te genezen. Naar het hoe en waarom kunnen wij hooguit gissen. Maar goed, dan val ik in herhaling en in plaats daarvan ga ik nu maar even genieten van het mooie weer Knipoog smiley

Toen Jezus op aarde was, genas ook niet iedereen...
Volgens mij is dat niet waar het in wezen om ging... het ging bij de genezingen die Jezus deed om het geloof ... en daarmee liet Jezus ook zien dat Hij bij machte was te genezen, immers Hij is de Zoon van God.

Ik vind het zelf heel triest dat het soms mensen verweten wordt onvoldoende geloof te hebben of dat ze iets niet goed zouden hebben gedaan als iemand ergens niet van geneest...
Ik denk dat niet iedereen hier op aarde al zal genezen, vanwege de gebrokenheid van deze wereld... dat genezingen dan toch gebeuren bij bepaalde mensen daar twijfel ik niet aan, alleen denk ik wel dat het belangrijk is dat het gebeurt op Gods tijd... !! En dat mensen hierop voorbereid zijn met evt. nazorg.
Soms kan herstel ook een proces zijn... een leerproces... (vaak bij psychische schade/ problemen).

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 10 april 2011, 00:05
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 00:10

Tijd om de frietpan aan te zetten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 00:10

Traditionele kerk, pinkstergemeente, volle evangelie, vergadering der gelovigen.
Al deze kerken en/of gemeenten zijn ontstaan, omdat wij zo graag discussieren en de dingen willen geredeneren en uitleggen.
Als we iets niet begrijpen, dan passen we de uitleg aan.
Gevolg: ruzies en scheiding van kerk en gemeente.
Van huis uit ben ik katholiek. Tot berekering gekomen in bij de vergadering der geloven, vervolgens terecht gekomen in het volle evangelie en na nog een verhuizing bij pinksteren.
En nu bij een bij een huisgemeente.
Ik heb ervaren dat al deze kerken en gemeenten gevuld zijn met een mix van mensen die geloven met hun verstand en mensen die geloven met hun hart.
De wens van mijn moeder was, dat de begrafenisdienst geleid zou worden door een voorganger van mijn gemeente (Volle evangelie). De familie wilde het echter traditioneel doen, namelijk katholiek. (Terwijl geen van hun ooit in de kerk komt).
En weet je....
God had een hele mooie oplossing.
De pastoor van deze katholieke kerk was een wedergeboren christen, die op uitzonderlijke manier over de liefde en genade van God sprak.
Zo werd de wens van mijn moeder toch op wonderlijke wijze vervuld, want deze pastoor of voorganger was namelijk een voorganger van mijn gemeente, namelijk de gemeente van Jezus Christus
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 00:34

Afvallen is voor velen een groot probleem. Als je teveel eet en ook nog de verkeerde dingen, dan is de oorzaak duidelijk.
Tot ongeveer 20 jaar geleden had een ideaal gewicht. Toen begon ik langzaam te groeien en na elke dieet-actie iets sneller.
Artsen en dieetdeskundigen konden geen oorzaak vinden. Mijn eten was goed, ik snoep en drink niet.
Toen ben ik cursussen gaan volgen op het gebied van voeding en dieet.

Uiteindelijk ben voor mezelf tot de conqlusie gekomen, dat het in mijn geval samenhang van allerlei factoren is:
1. Te weinig beweging
2. Te weinig slaap (als gevolg van slaapapnue)
3. Verstoorde stofwisseling door stress en te weinig slaap
4. Te weinig en op de verkeerde momenten eten.

Sinds november ben ik inmiddels 15 kilo kwijt, door het eten van gewone hollandse pot. Op de juiste momenten eten en meestal ook op tijd naar bed.

Mensen met overgewicht worden helemaal gek gemaakt met allerlei dieten, oplossingen en wat niet meer. En uiteindelijk blijkt alles uiteindelijk slechts van korte duur.
De enige die er beter van wordt, is degene die dit alles bedenkt of verkoopt.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:14

CROSSROAD317 schreef:
CD speler schoonmaken, en de cd (het speigelploatie) ook schoonmaken Knipoog smiley

tnx voor de tip... ga dat eens proberen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:25

LISA610 schreef:
Mee eens Thomas. De drie-eenheid is inderdaad een constructie om aan te geven dat God (de Vader), Jezus en de Heilige Geest gezamenlijk een eenheid vormen. Ik vind het voorbeeld van de drie lucifers wat je geeft een prachtige illustratie van die drie-eenheid. Lachende smiley

Wat betreft dat doorredeneren, deel ik jouw mening. Ik meen echter ook dat het niet goed is om op die manier te gaan doorredeneren, want dan ga je voorbij aan de letterlijke tekst die in de Bijbel staat. Sterker nog wat David en Jan beweren wordt feitelijk tegengesproken door wat wat in de Bijbel staat. Dus vraag ik me af waar ze hun beweringen nu eigenlijk op baseren.... Smiley die vol vragen zit

Ben ik met je eens Lisa.
God de Vader heeft God de Zoon (Jezus) opgewekt uit de dood. Zo denk ik er in elk geval ook over.

Als Jezus zegt dat niemand ooit God gezien heeft, doelt Hij daar m.i. op God de Vader...
Mozes mocht God (de Vader) van achteren zien.
In Exodus 33:20 verkondigt God: “Mijn gezicht zul je niet kunnen zien, want geen mens kan mij zien en in leven blijven”.

Als Jezus dezelfde zou zijn als God de Vader, waarom zegt Hij dan dat niemand ooit God gezien heeft ? (Joh. 1:18)
(In die tijd waren er veel mensen die oog in oog hebben gestaan met Jezus !!).

Let wel... het is God de Vader en God de Zoon, en toch is er maar 1 God

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 10 april 2011, 01:29
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:36

Ik ben al een poosje thuis..............
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:37

MARIO216 schreef:
Ik ben al een poosje thuis..............

En hoe was het in Zwolle Mario ? Ben benieuwd wel of het net zo gezellig was als een aantal jaren terug... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:43

SUSANNAH475 schreef:
En hoe was het in Zwolle Mario ? Ben benieuwd wel of het net zo gezellig was als een aantal jaren terug... Lachende smiley

Kan me niet heugen dat ik er een aantal jaar geleden terug ook bij was......in ieder geval Henk (met donkere zonnebril Coole smiley met zonnebril ) met Does. Ook nog kennis gemaakt met het Duitste echtpaar, en ook nog met Chat.
Was wel leuk. Maar misschien vonden zij mij niet leuk Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIO216
op zondag 10 april 2011, 01:43
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:44

MARIAN519 schreef:
Hij wil graag dat God alleen liefde is, zo wil hij zijn beeld van God overdragen...
en een gemeenschap stichten war iedereen lief is voor elkaar...

Toch heb ik daar mijn vraagtekens bij...
Ik kan zoveel willen, is het niet beter om te luisteren naar wie God Zelf zegt dat Hij is ?
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:48

MAJARO438 schreef:
mm ben ik niet met je eens. Stel dat jij een ongeluk zou krijgen en je hebt bloed nodig? wat dan?
Dan voor jou dus geen transfusie want dat is ook donatie.

Gr Majaro die het allemaal ff niet zo uitgesproken zwart wit ziet. Grijs is ook netjes.

Als ik even mag... Hoe zwart/wit is de Bijbel dan eigenlijk in jouw ogen? David refereert alleen maar aan de Bijbel in zijn stellingen. Niks mis mee. En inderdaad: de Bijbel is op sommige punten zwart/wit. Problemen mee...?

Mijn complimenten voor je commentaar David!

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 10 april 2011, 01:51
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2170 2171 2172 2173 2174 2175 2176 ... 6194 Volgende
Pagina 2173 van 6194