| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:49
|
|
|
|
|
De dinsdag zal dan wel voor Judith het slechtste moment van haar week. Moet ze al die onzin weer lezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:51
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | De dinsdag zal dan wel voor Judith het slechtste moment van haar week. Moet ze al die onzin weer lezen. |
Moet ik ook weleens op mijn werk en met mij meerderen denk ik....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:52
|
|
|
|
Ben nog heel goed wakker hoor: FrankT staat er niet op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:53
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Moet ik ook weleens op mijn werk en met mij meerderen denk ik....  |
Heb jij op je werk ook een date-site
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Heb jij op je werk ook een date-site  |
Ja, ik ben eigenlijk Judith........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:55
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ben nog heel goed wakker hoor: FrankT staat er niet op.  |
Visser er staat frank627...de 't' staat er niet op. Als de 't' dient vernoemd te worden doen ze het niet en als niet vernoemd moet worden doen ze het wel. Het zijn nu eenmaal vrouwen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:57
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ja, ik ben eigenlijk Judith........  |
Ik dacht het al. Tegen de andere ben je poeslief (vooral tegen V en M) en tegen mij ben je heel streng.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:59
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | wake up, visser; dit is een topic met "resultaten uit het verleden"  |
Oke Hannah, je hebt gelijk. Maar moet ik mn belewvenissen van vorig nog een keer herhalen want dit jaar was ik er niet bij. Speciaal voor Frank dan : Ook vorig jaar was het een geweldige ervaring om mee te mogen maken. Bolussen waren in een mum van tijd op . Op een paar overschotjes na dan maar die werden netjes mee naar huis genomen door sommige personen. Sommigen zijn er nog van aan de.......hik. Voor de rest , zie vorig jaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nee, Hij heeft ervoor gezorgd dat tollenaar ophield met zn praktijken. Hij heeft geen christelijke inhoud aan het werk van een tollenaar gegeven. |
De christelijke inhoud was het inzicht en de bekering die de tollenaar onderging.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Oja, dat was ik alweer vergeten. Waarschijnlijk zal ze dus alle topics pas dinsdag lezen. Uit naam van Visser , W-tje en de AH-meiden uit Pieten-stad wens ik Judith, wanneer ze dit leest, een prettig weekend? Of mocht dit alleen maar op maandag??? Ik weet het effe niet meer... 
Waar ging het ook alweer over??? |
Helemaal goed .....morgen is het maandag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:04
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Heb jij op je werk ook een date-site  |
Ze geeft het nog niet toe frank, maar ik denk die date - site van russische dames.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Visser er staat frank627...de 't' staat er niet op. Als de 't' dient vernoemd te worden doen ze het niet en als niet vernoemd moet worden doen ze het wel. Het zijn nu eenmaal vrouwen...  |
onzin ...frankt = frankt of was het nou frankkoffie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ze geeft het nog niet toe frank, maar ik denk die date - site van russische dames.  |
Ja, dat zou wel eens kunnen want ik heb van W-tje al mails ontvangen waar ik geen sikkepit van verstond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:15
|
|
|
|
Lees het Hooglied maar eens, God heeft dit vast bewust in de Bijbel geplaatst.. Puur menselijk..verlangen en liefde...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:16
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja, dat zou wel eens kunnen want ik heb van W-tje al mails ontvangen waar ik geen sikkepit van verstond  |
Nou, kan me dan goed voorstellen dat dat dan een heeeel slecht moment van je dag is. Zulke mails krijg ik nl. nooit van W-tje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:17
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nou, kan me dan goed voorstellen dat dat dan een heeeel slecht moment van je dag is. Zulke mails krijg ik nl. nooit van W-tje  |
Neen, natuurlijk niet. Jij en Mario hebben wel een speciaal plekje in haar hart.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 24 april 2011, 22:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:42
|
|
|
|
Lieve chatters, Onze geplande strandwandeling is wat naar beneden gezakt door de gezellige picknick die we hadden...maarreh...
ZIJN ER OOK NOG SPORTIEVELINGEN ONDER ONS DIE ....wel es wat anders willen als op hun platte bips de maag vullen?
Vorig jaar waren we in Noordwijk....hebben heerlijk gewandeld, daarna gezellig gegeten en ook nog prachtig vuurwerk gezien, zekers voor herhaling vatbaar toch? Nu dus Katwijk, verzamelen om 12 uur onder de vuurtoren, wat er verder gebeurt laten we aan de romantiek over.... Komt allen en geniet! Pimpernel883 en Angelique327 (oud lid...maar ach...wat is oud?)
Laatst aangepast door
|
PIMPERNEL883
|
op maandag 25 april 2011, 15:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:44
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | | Goed verwoord David, ik denk er nét zo over, het ging mij door merg en been, om eerlijk te zijn. Het deed pijn...dat open einde, zelfs zóveel dat ik mijn lidmaatschap van de E.O al heb opgezegd..met een véélzeggende brief eraan toegevoegd. Want Het Evangelie ...daar sleutel je niet aan, om zo iedereen tegemoet te komen (zoals de E.O zélf als reden aangeeft) daarmee doe je Hem in mijn ogen flink tekort. Hij hoefde ook niet populair te zijn in Zijn tijd, waarom proberen wij Hem wél 'hip' neer te zetten? Ik vond het écht verschrikkelijk |
zoals ik het begreep liet de verteller met zijn cynische houding zien zoals de meeste niet christenen er over denken. Direct daarop werden de schijnwerpers op Syb gezet die van bovenop de St Jan de Christus verbeeldde als opgestane Heer waarop het vermeende open einde een heldere boodschap werd.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op zondag 24 april 2011, 22:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik vind het verleiden van een vrouw om de nacht met je door te brengen hier echt niet mee in verhouding staan. En ik vind het eigenlijk de naam van God te kijk zetten, door zo'n lied met een duidelijk overspelige inhoud nu opeens een christelijke inhoud te geven. |
Hmmm blijkbaar heb jij dit lied heel anders geïnterpreteerd dan ik. Ik heb het lied natuurlijk al vele malen eerder gehoord, maar ik heb het nooit geïnterpreteerd als een lied meet een duidelijk overspelige inhoud. Zo blijkt maar weer eens hoe persoonlijk de intepretatie de tekst van een lied kan zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:49
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Is zo...als iemand mij positief benadert vind ik het ook fijn... en ja..zo gaat de groet, eest een eerste en de wedergroet is dan dat de Heer waarlijk is opgestaan...echt zo mooi vind ik dat..
jammer dat het hier niet de gewoonte is.. |
Heb er ook een warme associatie mee en wist niet dat het in Griekenland gewoonte was. In onze kerk is het eens zo gedaan na de Paasdienst. Mijn stiefmoeder begroette zo al haar gasten bij de familie Paasbijeenkomst en dat namen we allemaal over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:53
|
|
|
|
Er is veel negatieve publiciteit over het Christendom en velen hebben dat er ook naar gemaakt. Maar The Passion deed het goed als je denkt in termen van public relations. Het was een feelgoodmoment over Jezus en daarmee over het Christendom. De hele reclameindustrie werkt met het goede gevoel over een product. En als er nu een goed gevoel over Jezus ontstaat bij mensen die Hem niet kennen, wie weet waar dit nog toe leidt. Bij normale reclame gaat het om een product kopen. En een feelgoodproduct dat nog te geef is ook.....
Wie weet.
Thomas, moet er nog wel een beetje aan wennen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 24 april 2011, 23:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja, dat zou wel eens kunnen want ik heb van W-tje al mails ontvangen waar ik geen sikkepit van verstond  |
Heb jij geen Ned-Belgisch woordenboek? Ik wel. En ik vind dit een heel slecht moment van de dag......................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 22:57
|
|
|
|
|
Thomas, over de 1000 reacties op het forum van CM. Een heel goed moment!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 23:03
|
|
|
|
|
Vanavond nog even naar de sterren zitten kijken op t terras... En toen bekroop me even de gedachte die ik als kind had. Als kleuter dacht ik dat sterren kijkgaatjes waren vanuit de hemel. Het licht wat ik zag, was volgens mij een glimp van het licht in de hemel waar God mijn Vader woonde.. en vanuit die kleine kijkgaatjes keek Hij op mij neer en waakte Hij over mij. Heerlijk die kinderlijke mijmeringen, waarvan je nu best wel weet dat het wetenschappelijk gezien niet helemaal klopt.. Maar wat er ook gebeurd, inmiddels weet ik weer dat God heel dichtbij is en over ons waakt.. iedere moment van de dag, ook als er geen sterren te zien zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 23:03
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Heb er ook een warme associatie mee en wist niet dat het in Griekenland gewoonte was. In onze kerk is het eens zo gedaan na de Paasdienst. Mijn stiefmoeder begroette zo al haar gasten bij de familie Paasbijeenkomst en dat namen we allemaal over. |
Mooi wel Mieke, het is zo'n echt warme Paasgroet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 23:18
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Mooi wel Mieke, het is zo'n echt warme Paasgroet...  |
zeker werkt het verwarmend. Je deelt de vreugde van het besef en maakt waarachtig contact met elkaar, heel mooi en versterkt het saamhorigheidsgevoel, zou in deze tijd helemaal niet zo gek zijn, he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 23:21
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | zeker werkt het verwarmend. Je deelt de vreugde van het besef en maakt waarachtig contact met elkaar, heel mooi en versterkt het saamhorigheidsgevoel, zou in deze tijd helemaal niet zo gek zijn, he?  |
Ben ik helemaal met je eens...Hoe gaat het trouwens met je rug? al een beetje beter nu?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 23:25
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Vanavond nog even naar de sterren zitten kijken op t terras... En toen bekroop me even de gedachte die ik als kind had. Als kleuter dacht ik dat sterren kijkgaatjes waren vanuit de hemel. Het licht wat ik zag, was volgens mij een glimp van het licht in de hemel waar God mijn Vader woonde.. en vanuit die kleine kijkgaatjes keek Hij op mij neer en waakte Hij over mij. Heerlijk die kinderlijke mijmeringen, waarvan je nu best wel weet dat het wetenschappelijk gezien niet helemaal klopt.. Maar wat er ook gebeurd, inmiddels weet ik weer dat God heel dichtbij is en over ons waakt.. iedere moment van de dag, ook als er geen sterren te zien zijn. |
Prachtig he? Sterren.... altijd een mysterie.. en God ..ook wel een beetje..Zijn Almacht..niet te bevatten..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 23:52
|
|
|
|
gaan we nu markteting trucjes toepassen op evangeliseren? aanpassen aan de wereld en tijdsgeest ten koste van het evangelie? Dus de westerse consumerende postmoderne mens de maatstaaf maken?
Bruggen bouwen ok...de vorm in een ander jasje ok...maar het evangelie blijft het evangelie. Het kruis zal altijd een aanstoot en dwaasheid blijven. Mensen vertellen dat ze zondig zijn en redding nodig hebben is hard om te horen.
Mensen er in lokken met bedrijfs trucjes en ''reclame'' of een gedeelte van het evangelie vertellen, mensen vertellen dat God van ze houd, dat Jezus hun vriend is en hun problemen wilt oplossen. over welke Jezus hebben ze het dan, die van de Bijbel? Horen we nog over zaken als, zonde, oordeel, hel , het bloed, kruis , bekering en berouw? Of de noodzaak tot wedergeboorte?
Was Jezus in the passion niet gewoon een historisch figuur? een wijze leraar, een goede man, of waren het niet gewoon metaforen met een les?
Deze pogingen van de EO zullen eerder mensen met een vals gevoel van veiligheid en met een fopspeen naar de hel sturen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 23:54
|
|
|
|
|
Een volgende keer zal ik nooit meer kijken. Straks worden de wonderen nagedaan door Hans Klok.
|
|
| Naar boven |
|
|