ChristianMatch

Forum

wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 00:15

Ik kom tot de ontdekking dat ik toch niet mee kan op 21 mei.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 00:46

DAVID923 schreef:
gaan we nu markteting trucjes toepassen op evangeliseren?
aanpassen aan de wereld en tijdsgeest ten koste van het evangelie?
Dus de westerse consumerende postmoderne mens de maatstaaf maken?

Bruggen bouwen ok...de vorm in een ander jasje ok...maar het evangelie blijft het evangelie. Het kruis zal altijd een aanstoot en dwaasheid blijven.
Mensen vertellen dat ze zondig zijn en redding nodig hebben is hard om te horen.

Mensen er in lokken met bedrijfs trucjes en ''reclame'' of een gedeelte van het evangelie vertellen, mensen vertellen dat God van ze houd, dat Jezus hun vriend is en hun problemen wilt oplossen. over welke Jezus hebben ze het dan, die van de Bijbel? Horen we nog over zaken als, zonde, oordeel, hel , het bloed, kruis , bekering en berouw? Of de noodzaak tot wedergeboorte?

Was Jezus in the passion niet gewoon een historisch figuur? een wijze leraar, een goede man, of waren het niet gewoon metaforen met een les?

Deze pogingen van de EO zullen eerder mensen met een vals gevoel van veiligheid en met een fopspeen naar de hel sturen.

Het is duidelijk dat bij de EO de kracht van verkondiging ingeruild is door de kracht van reclame.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 08:25

Maandag 25 april, Tweede Paasdag, Math. 28: 11-15; Slapend rijk.

Dat moeten ze gaan vertellen, de dappere Romeinse soldaten: dat ze geslapen hebben! In elk geval mag niet aan het licht komen wat er in werkelijkheid is gebeurd, daar in de tuin van Jozef van Arimentea.
Natuurlijk zullen de mensen in Jeruzalem lachen! Ha, die Romeinse soldaten die slapen op hun post! Wat een wachters! Als daar het Romeinse rijk groot van moet worden…
En de soldaten? Die lachen maar een beetje mee, als boeren met kiespijn. Laat die mensen maar lachen, zij lachen het laatst en daarom het best. Want in hun portemonnee zit het geld dat ze voor hun leugens hebben gekregen! Veel geld. De overpriesters hadden er graag een flinke fooi voor over. Als de soldaten zouden vertellen dat geslapen hadden, zouden ze rijk worden! De leugen wordt goed betaald!
Zo gaat het nog altijd. Wie rijk wil worden moet de waarheid vermoorden. Wie goed wil verdienen, moet z’n ogen dicht doen en zijn mond gesloten houden: zwijgen als het graf. Alleen, vergis je niet: al is de leugen nog zo snel, Pasen achterhaalt haar wel! Het bericht van de opstanding gaat als een lopend vuurtje door de stad. Jezus, die de Waarheid is, gaat sneller dan alle leugens van de soldaten en priesters. Wie zwijgt als het graf wordt slapend rijk. Maar wie de wakker is en de waarheid aan het licht doet komen, die hoort het woord van Jezus: Zalig de armen, want hunner is het Koninkrijk van God!
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 08:43

CHATULIEM619 schreef:
Het is een toon die er zelf in legt Daniël. En in de bijdrages hier heb ik het nooit over een persoon gehad, alleen maar duidelijk gemaakt, dat ik dit aftellen als zeer negatief ervaar en ook onterecht. Temeer omdat CM wel voor een heleboel zegeningen gezorgd heeft. Ik vraag me ook af hoe anderen hier naar kijken, mensen die de achtergronden niet meemaken, maar alleen maar lezen...
Chatuliem
Ik weet dat cm voor zegeningen kan zorgen waarom zou je daarom juist voor de mensen juist niet blij zijn die wel een relatie hier vinden.
En qwa aftellen blijf ik toch met je oneens omdat de persoon zelf al had aangegeven dat ze weg ging dus wijd voordat ze "ging"aftellen.
En waarom zou iemand die een gelukkige relatie heeft gevonden niet mogen aftellen om cm te verlaten?
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 08:49

WILLEMIJN232 schreef:
Mag best Daniel, ik ben meestal vrij direct maar dat zal mijn soort, om in jouw termen te blijven wel zijn .en ik vind Grace een aardige vrouw.......
hoe bedenk je het....jullie soort.......pfff
Je wilt weten wat ik met met jullie soort bedoel.
Ik bedoel hiermee dat jij en chatuliem vaak gelijk gepikkeerd zijn als mensen zoals grace beginnen met aftellen naar het eind van hun abo.
Terwijl Grace wijd van te voren al had aangegeven te stoppen met cm.
Terwijl grace ook met een mooie afloop voor haar cm verlaat.
Dus als je werkelijk om mensen zou geven laat dat eens wat duidelijker op cm horen ipv dat geklaag steeds
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 09:01

DANIEL777 schreef:
Je wilt weten wat ik met met jullie soort bedoel.
Ik bedoel hiermee dat jij en chatuliem vaak gelijk gepikkeerd zijn als mensen zoals grace beginnen met aftellen naar het eind van hun abo.
Terwijl Grace wijd van te voren al had aangegeven te stoppen met cm.
Terwijl grace ook met een mooie afloop voor haar cm verlaat.
Dus als je werkelijk om mensen zou geven laat dat eens wat duidelijker op cm horen ipv dat geklaag steeds

Dat mag je vinden......maar om mensen te betitelen als jullie soort vind ik toch echt een brug te ver....
En er is een heel verschil tussen kritisch zijn en geklaag Daniel......en de zin: als je werkelijk om mensen zou geven? Weet je wel wat je schrijft? Ik denk het niet.......
En ik zou je willen zeggen: kijk eens naar je eigen bijdragen op het forum, die lopen nu niet echt over van vriendelijkheid en positiviteit......
Een forum is er om kritisch over onderwerpen te praten, jij vind dat geklaag.....en ik vind het geklaag als iemand iedere dag er op zet dat hij over een x aantal dagen weggaat.......maar voor jou is dat blijkbaar de meerwaarde van het forum, dat kan, maar veroordeel anderen niet op zo'n botte manier als je nu doet......en dat is heel wat anders dan het niet eens zijn met iemand........ Engeltje smiley
En bye the way......Grace is mondig genoeg om zelf haar mondje te roeren dus dat hoef jij helemaal niet voor haar toe doen toch? Engeltje smiley
C'est le ton qui fait la musique .........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 25 april 2011, 09:31
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 09:06

WILLEMIJN232 schreef:
Dat mag je vinden......maar om mensen te betitelen als jullie soort vind ik toch echt een brug te ver....
En er is een heel verschil tussen kritisch zijn en geklaag Daniel......en de zin: als je werkelijk om mensen zou geven? Weet je wel wat je schrijft? Ik denk het niet.......
En ik zou je willen zeggen: kijk eens naar je eigen bijdragen op het forum, die lopen nu niet echt over van vriendelijkheid en positiviteit......
Een forum is er om kritisch over onderwerpen te praten, jij vind dat geklaag.....en ik vind het geklaag als iemand iedere dag er op zet dat hij over een x aantal dagen weggaat.......maar voor jou is dat blijkbaar de meerwaarde van het forum, dat kan, maar veroordeel anderen niet op zo'n botte manier als je nu doet......en dat is heel wat anders dan het niet eens zijn met iemand........ Engeltje smiley
das weer jouw mening die niet de mijne is Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 09:10

CHATULIEM619 schreef:
Het is duidelijk dat bij de EO de kracht van verkondiging ingeruild is door de kracht van reclame.

Nou, k ben het met je eens, dat we het evangelie niet in een 'consumptieverpakking' moeten aanbieden, maar zolang dominee van der Veer daar de leiding in handen heeft denk ik, dat hij de meest integere motieven heeft om groen licht voor zoiets als dit!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 09:33

Om heel eerlijk te zijn doen de negatieve reacties over het lied “Geef mij nu je angst” mij een beetje verdriet. Ik ken dit lied al lang en vanaf de allereerste keer dat ik het hoorde, heeft het bij mij een gevoelige snaar geraakt. Misschien kwam het door hoe ik mij toen voelde, door de periode waarin ik verkeerde. En nee, ik zag er toen niet een evangelische boodschap in. Maar ik heb het ook geen moment gezien als een lied waar sprake was van overspel of waarin aan iemand werd gevraagd om de nacht samen door te brengen, zonder dat daar een vervolg aan werd gegeven. Het zijn juist hele andere dingen die mij hebben geraakt in dit lied. En juist door hoe ik het lied vanaf die allereerste keer heb geïnterpreteerd, vond ik het heel bijzonder om het nu in deze context te horen. Het geeft voor mij wel degelijk een nieuwe dimensie aan het lied, wat ik ook voordat ik de Passion zag al heel mooi vond. Daarom onderstaand even de tekst en vervolgens zal ik proberen jullie te laten lezen en voelen hoe ik dit lied ervaar.

Nu eerst de tekst:

Je zegt 'Ik ben vrij', maar jij bedoelt 'Ik ben zo eenzaam'
je voelt je te gek zeg jij, maar ik zit niet te dromen
want die blikken in je ogen zeggen alles tegen mij
Ik voel me precies als jij en jij kan eerlijk zijn.

Je voelt je heel goed zeg jij, je mond begint te trillen
ik weet dat ik jou kan helpen, maar je moet zelf willen.
Elkaar nu een dienst bewijzen dat is alles wat ik vraag
zet weg nu die angst ik wist het al het is mijn dag vandaag.

Geef mij nu je angst, ik geef je er hoop voor terug.
Geef mij nu de nacht, ik geef je de morgen terug.
zolang ik je niet verlies vind ik heus wel een weg met jou.

Kijk mij nu eens aan, nee zeg maar niks, je mag best zwijgen.
Het valt nu nog zwaar, maar ik weet dat ik jou kan krijgen.
Dit hoeft nooit meer te gebeuren als je bij me blijft vannacht.
Want dan zul je zien als je straks wakker wordt dat jij weer lacht.

Geef mij het gevoel dat ik er weer bij hoor voortaan.
Ik ga met je mee en ik laat je nu nooit meer gaan
Zolang ik je niet verlies vind ik heus wel een weg met jou

Geef mij het gevoel dat ik er weer bij hoor voortaan
Ik ga met je mee, want ik laat je nu nooit meer gaan

Lees deze tekst nu nog eens een keer goed door en probeer in het begrip nacht dan de eenzaamheid te zien die sommige mensen kunnen voelen als zij ver van Jezus zijn afgedwaald. Zie het begrip “angst” als vertaling van alle gevoelens van pijn, verdriet, schuld en schaamte over de gebrokenheid die je kunt ervaren in je leven.

En laat het dan Jezus zijn die zegt: geef Mij die angst maar, breng alle pijn, verdriet, schuld en schaamte bij Mij. Geef Mij je eenzaamheid maar. Dit hoeft nooit meer te gebeuren als jij je overgeeft aan mij. Je hoeft niets te zeggen of te doen, je hoeft alleen jou hart maar weer open te stellen voor Mij. Als Ik jou niet (opnieuw) verlies, vind Ik vind wel een weg met jou. Ik geef je hoop terug, Ik geef je de morgen terug omdat Ik het licht in jou leven terug zal brengen. Met Mij zul je je nooit meer eenzaam voelen…..

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 25 april 2011, 09:35
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 09:46

Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.[/quote]

En dat is wat blijft!

In de laatste dagen van 2010 kreeg ik een kaart, die was bedoeld om mij te bemoedigen in een moeilijke periode . Op die kaart stond de volgende tekst:

Als je in 2010...

Als je in mensen geloofd hebt die het af lieten weten
Ga dan toch door en blijf geloven in God en in mensen
Als je een spoor van liefde na wilde laten, dat werd vertrapt
Ga dan toch verder en blijf liefde verspreiden
Als je op een wonder gehoopt hebt, dat niet is gebeurd
Ga dan toch door en blijf hopen en bidden voor het wonder
Als je gedroomd hebt en daarna ontwaakt
Blijf dan dromen van een nieuwe toekomst
Een toekomst waarin geloof, hoop en liefde zichtbaar zijn.

En ja, ik heb de keuzes gemaakt die niet makkelijk waren maar wel juist. En die kaart... die hangt nog steeds bovenaan mijn memobord en daar blijft hij hangen ook. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 09:54

LISA610 schreef:
Om heel eerlijk te zijn doen de negatieve reacties over het lied “Geef mij nu je angst” mij een beetje verdriet. Ik ken dit lied al lang en vanaf de allereerste keer dat ik het hoorde, heeft het bij mij een gevoelige snaar geraakt. Misschien kwam het door hoe ik mij toen voelde, door de periode waarin ik verkeerde. En nee, ik zag er toen niet een evangelische boodschap in. Maar ik heb het ook geen moment gezien als een lied waar sprake was van overspel of waarin aan iemand werd gevraagd om de nacht samen door te brengen, zonder dat daar een vervolg aan werd gegeven. Het zijn juist hele andere dingen die mij hebben geraakt in dit lied. En juist door hoe ik het lied vanaf die allereerste keer heb geïnterpreteerd, vond ik het heel bijzonder om het nu in deze context te horen. Het geeft voor mij wel degelijk een nieuwe dimensie aan het lied, wat ik ook voordat ik de Passion zag al heel mooi vond. Daarom onderstaand even de tekst en vervolgens zal ik proberen jullie te laten lezen en voelen hoe ik dit lied ervaar.

Nu eerst de tekst:

Je zegt 'Ik ben vrij', maar jij bedoelt 'Ik ben zo eenzaam'
je voelt je te gek zeg jij, maar ik zit niet te dromen
want die blikken in je ogen zeggen alles tegen mij
Ik voel me precies als jij en jij kan eerlijk zijn.

Je voelt je heel goed zeg jij, je mond begint te trillen
ik weet dat ik jou kan helpen, maar je moet zelf willen.
Elkaar nu een dienst bewijzen dat is alles wat ik vraag
zet weg nu die angst ik wist het al het is mijn dag vandaag.

zolang ik je niet verlies vind ik heus wel een weg met jou.

Kijk mij nu eens aan, nee zeg maar niks, je mag best zwijgen.
Het valt nu nog zwaar, maar ik weet dat ik jou kan krijgen.
Dit hoeft nooit meer te gebeuren als je bij me blijft vannacht.
Want dan zul je zien als je straks wakker wordt dat jij weer lacht.

Geef mij het gevoel dat ik er weer bij hoor voortaan.
Ik ga met je mee en ik laat je nu nooit meer gaan

Geef mij het gevoel dat ik er weer bij hoor voortaan
Ik ga met je mee, want ik laat je nu nooit meer gaan

Lees deze tekst nu nog eens een keer goed door en probeer in het begrip nacht dan de eenzaamheid te zien die sommige mensen kunnen voelen als zij ver van Jezus zijn afgedwaald. Zie het begrip “angst” als vertaling van alle gevoelens van pijn, verdriet, schuld en schaamte over de gebrokenheid die je kunt ervaren in je leven.

En laat het dan Jezus zijn die zegt: geef Mij die angst maar, breng alle pijn, verdriet, schuld en schaamte bij Mij. Geef Mij je eenzaamheid maar. Dit hoeft nooit meer te gebeuren als jij je overgeeft aan mij. Je hoeft niets te zeggen of te doen, je hoeft alleen jou hart maar weer open te stellen voor Mij. Als Ik jou niet (opnieuw) verlies, vind Ik vind wel een weg met jou. Ik geef je hoop terug, Ik geef je de morgen terug omdat Ik het licht in jou leven terug zal brengen. Met Mij zul je je nooit meer eenzaam voelen…..

Ja, mij sprak het lied ook aan, de eerste keer dat ik het hoorde. M.i. gaat het hier over echte liefde, onvoorwaardelijk accepteren van de ander zoals deze nu is, eerlijk mogen zijn zonder angst voor afwijzing enz.,
en wordt de strijd, angst weergegegeven, die iemand kan ervaren in het proces zich over te geven aan, te vertrouwen in de ander...en in deze context aan de Heere God.
Denk, dat dit bij jongeren veel losmaakt en denk dat de intentie is geweest om het gesprek op gang te brengen onder jongeren, erop vertrouwende dat de christelijke jongeren hun getuigenis zullen laten horen.
Misschien goed om daarvoor te bidden ......

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 25 april 2011, 10:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 10:07

http://youtu.be/4ISkBfTaZyc

zeg me dat het niet zo is...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 10:44

FRANKT627 schreef:
Bij Thirza zijn de winkels op alles voorzien. Ook op klanten die vergeten dat het een feestdag is. Dus de winkels zijn open in dat gedeelte van het land. Knipoog smiley

Volgens mij chatten jullie weer slow wat een interventie van Judith teweeg zal brengen.

Hey hey wil jij niet zo slecht denken over ONS gedeelte van het land Boze smiley Hier benne op zondag de winkels netjes dicht! En ook tweede paasdag of je moet naar de woonboulevard willen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt met 26 graden. Coole smiley met zonnebril
Thirza en ik laten ons mooie dorp niet afkraken door ene belg he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:01

@Lisa, dank je wel dat je dit zo prachtig kunt verwoorden.
Het lukte mij niet maar het is precies wat ik bedoelde toen ik schreef dat ik bij die tekst/lied vaak Jezus in gedachten heb.

Al het negatieve gepraat hierover (en hoevaak praten we niet negatief over een ander, zelfs over de dominee wanneer we het niet helemaal eens zijn met wat hij heeft gepreekt, dan kunnen we hem tot aan de grond toe afkraken) maakt mij ook een beetje verdrietig. Het klopt jullie hebben gelijk wanneer je zegt dat niet de hele boodschap is overgebracht. en ik vond ook het twijfel trekken door de verteller van de opstandig heel naar.
Maar welke mensen weten nu nog van het evangelei. DIt kan een goed hulp middel zijn om er met mensen in je omgeving over te praten zoals gisteren op mijn werk al gebeurde. Het is aan ons om de werkelijke boodschap te vertellen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:02

Nou pfffff, kom ik vanmorgen van bed, loop naar beneden en toen rook ik een bijzondere geur, kruidig, beetje zuur( nee ik had me gisteravond wel gedouched). Sta ik in de deuropening naar de keuken is het 1 ravage Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

De plank van de muur waar zoete soja saus, knoflookolie, tandorie saus, azijn, olijf olie en kookboeken op stonden is naar beneden gestort. Overal glas, olie, sausen en boeken in de smurrie, het zat bij de muren omhoog Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Dus een uur aan het soppen, glibberen, heb vinyl vloer (leuk idee om een glijbaan te maken)

pfff nou ja, heeft de keuken haar beurt ook weer gehad, Lachende smiley

Laatst aangepast door
MAJARO438
op maandag 25 april 2011, 11:04
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:08

ERIKA129 schreef:
Hey hey wil jij niet zo slecht denken over ONS gedeelte van het land Boze smiley Hier benne op zondag de winkels netjes dicht! En ook tweede paasdag of je moet naar de woonboulevard willen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt met 26 graden. Coole smiley met zonnebril
Thirza en ik laten ons mooie dorp niet afkraken door ene belg he Knipoog smiley

Dank je Erika Knipoog smiley .....
Maar ook al waren de winkels hier wel open, was ik nog niet gegaan, ik zorg gewoon dat ik alles op tijd in huis heb Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:09

http://youtu.be/1zo3fJYtS-o
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:14

Mensen laten we het hier gezellig houden!!
Iedereen weet ondertussen jullie mening hierover!! en nu weer terug naar het onderwerp: niet verlengen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:15

ANNETTE050 schreef:
http://youtu.be/1zo3fJYtS-o

Prachtig Annette, net nu ik even een dipje heb en het allemaal niet echt zo zie zitten..
God bereidt mijn weg, gelukkig maar..
Fijne bemoediging..thx. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:17

FRANKT627 schreef:
Heb jij op je werk ook een date-site Verraste, verbaasde smiley

Op mijn werk lijkt het er af en toe wel op..........pfffff

en dan weer proberen al die uitingen van jaloezie in goede banen te leiden, ik heb er bijna een dagtaak aan....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:18

http://youtu.be/y4ei16-y5o0
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:18

IMKE917 schreef:
@Lisa, dank je wel dat je dit zo prachtig kunt verwoorden.
Het lukte mij niet maar het is precies wat ik bedoelde toen ik schreef dat ik bij die tekst/lied vaak Jezus in gedachten heb.

Al het negatieve gepraat hierover (en hoevaak praten we niet negatief over een ander, zelfs over de dominee wanneer we het niet helemaal eens zijn met wat hij heeft gepreekt, dan kunnen we hem tot aan de grond toe afkraken) maakt mij ook een beetje verdrietig. Het klopt jullie hebben gelijk wanneer je zegt dat niet de hele boodschap is overgebracht. en ik vond ook het twijfel trekken door de verteller van de opstandig heel naar.
Maar welke mensen weten nu nog van het evangelei. DIt kan een goed hulp middel zijn om er met mensen in je omgeving over te praten zoals gisteren op mijn werk al gebeurde. Het is aan ons om de werkelijke boodschap te vertellen.

Zou het kunnen dat er even twijfel werd gezaaid, juist om mensen aan het denken te zetten? Voor mij was het overduidelijk dat die twijfel werd weg genomen door Syb als slotlied "geef mij nu je angst" te laten zingen.

Juist doordat mensen aan het denken worden gezet komen gesprekken op gang. In plaats van negatief en veroordelend naar de Passion te kijken, is het misschien beter om te kijken naar de kansen die hiermee gegeven worden. Feit is immers wel dat er ontzettend veel mensen naar gekeken hebben en dat er ontzettend veel over gesproken wordt. Juist die gesprekken bieden kansen om te vertellen over God's enorme liefde en genade, over waarom Jezus aan het kruis is gegaan en wat Hij daarmee heeft volbracht. Het is nu aan alle christenen om nadere uitleg te geven aan de mensen die de Passion hebben gezien, die vragen hebben die niet beantwoord zijn, die het niet (goed) begrepen hebben. En als je daarover in gesprek raakt met iemand, pak die kans dan ook en kraak de Passion niet meteen af door een hele theologische verhandeling te geven over wat er allemaal niet klopt. Dat komt later wel. Wees eerst maar een richtingaanwijzer, een instrument in Gods handen om mensen op de juiste weg te brengen. Begin bij het begin en verwacht niet dat een pasgeboren baby meteen een marathon kan lopen.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:21

LISA610 schreef:
Zou het kunnen dat er even twijfel werd gezaaid, juist om mensen aan het denken te zetten? Voor mij was het overduidelijk dat die twijfel werd weg genomen door Syb als slotlied "geef mij nu je angst" te laten zingen.

Juist doordat mensen aan het denken worden gezet komen gesprekken op gang. In plaats van negatief en veroordelend naar de Passion te kijken, is het misschien beter om te kijken naar de kansen die hiermee gegeven worden. Feit is immers wel dat er ontzettend veel mensen naar gekeken hebben en dat er ontzettend veel over gesproken wordt. Juist die gesprekken bieden kansen om te vertellen over God's enorme liefde en genade, over waarom Jezus aan het kruis is gegaan en wat Hij daarmee heeft volbracht. Het is nu aan alle christenen om nadere uitleg te geven aan de mensen die de Passion hebben gezien, die vragen hebben die niet beantwoord zijn, die het niet (goed) begrepen hebben. En als je daarover in gesprek raakt met iemand, pak die kans dan ook en kraak de Passion niet meteen af door een hele theologische verhandeling te geven over wat er allemaal niet klopt. Dat komt later wel. Wees eerst maar een richtingaanwijzer, een instrument in Gods handen om mensen op de juiste weg te brengen. Begin bij het begin en verwacht niet dat een pasgeboren baby meteen een marathon kan lopen.... Knipoog smiley

Helemaal mee eens Lisa !!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:23

THOMAS968 schreef:
Op 16 april had CM een speeddate-bijeenkomst. Ik zie en lees daar niks over. Er moeten toch mensen geweest zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd.

Thomas

Iedereen zat op de picknick Thomas.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:25

LISA610 schreef:
Iedereen zat op de picknick Thomas.. Knipoog smiley
zo 2299 leden Verraste, verbaasde smiley waar zijn hun reacties dan Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 11:46

mooi, lisa!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 12:01

Maar daarom kan het voor christenen, en vooral de gevordenen, wel kwetsend overkomen.
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 12:07

Goeie middag , dit doet me denken aan de vier akten , die ik als roomse al in men kindertijd moest leren en ik nooit vergeten ben ...
Geloof , hoop , liefde en ... berouw .... ik vind deze vier nog altijd héél erg belangrijk in men leven ... al volgde ik ze ook niet altijd genoeg op .
Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 12:07

GRIFFIN748 schreef:
moet er niet aan denken. ik denk dat we binnen de korte keren slaande ruzie hebben.

been there, done that.

zal je je wellicht afvragen: wat mot je hier dan? wees gerust, nog 5 dagen en dan ben ik pleite.

eeeeh je kon het niet lang uithouden zonder CM Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Stiekem toch op zoek naar iemand om ruzie mee te maken Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 12:16

IMKE917 schreef:
Op mijn werk lijkt het er af en toe wel op..........pfffff

en dan weer proberen al die uitingen van jaloezie in goede banen te leiden, ik heb er bijna een dagtaak aan....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2239 2240 2241 2242 2243 2244 2245 ... 6194 Volgende
Pagina 2242 van 6194