| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 14:51
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | eeeeh je kon het niet lang uithouden zonder CM Stiekem toch op zoek naar iemand om ruzie mee te maken  |
Je gaat de goede kant op Thirza, welkom bij de club van "gevatte" mensen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 14:53
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Bedankt voor de reacties
Er is inderdaad meer dan genoeg te lezen in 'oude' topics. En vanzelfsprekend is er ook veel prietpraat, maar dat houd het juist levendig. Dat is op andere fora niet anders.
Maar blijkbaar kom ik precies binnen op een 'dood punt' en mis ik het opbouwen van contacten via een forum. Mijn voorkeur gaat uit naar spontane reacties op een forum i.p.v. 1 op 1 contact zoeken via e-mail. Misschien dat ik zelf ook eens wat e-mails rond zou moeten sturen om te ontdekken of dat wat is. Maar vooralsnog twijfel ik nog om betaald lid te worden. Dat wil niets over CM zeggen, maar heeft waarschijnlijk wel met verkeerde of te hoge verwachtingen te maken Eens zien of ik die kan bijschaven.  |
Dus je verwacht hier je liefdes-aanzoek te doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 14:55
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Dan geef je de boodschap af, dat christenen 'betere' mensen zijn..... |
Natuurlijk niet, wat een onzin! Het gaat er niet om wie 'beter' is. Zoals ik al zei is niemand 'goed genoeg'. Het gaat erom wie Gelooft of niet. Deze artiesten voeren een act op die ze zelf niet geloven. Dat komt lekker geloofwaardig over. Hiermee wordt juist een foute boodschap overgedragen: Het maakt niet uit of je Gelooft, als je maar net doet alsof. En iedereen vind het mooi, dus dan werkt het ook nog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 14:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | MAUREEN217 schreef: Ik geloof dat we makkelijk praten hebben, je zal maar gevoelens hebben en je kan ze niet kwijt, hoe frusterend kan dat zijn vooral voor een man
Ach, dat zijn zo weer van die kromme praatjes die geen steek houden. Als een man toegeeft aan zelfbevrediging is het uit lust en als een vrouw dat doet is het om een spanning weg te werken of welke andere tedere omschrijving men er ook voor gebruikt. |
Dat vermoed ik ook, vandaar dat ik om uitleg vroeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 14:59
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dus je verwacht hier je liefdes-aanzoek te doen  |
Nee, te krijgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 15:09
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Nee, te krijgen  |
Je verwacht op het forum een aanzoek te krijgen .... WOW dat noem ik positief denken ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 15:11
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Natuurlijk niet, wat een onzin! Het gaat er niet om wie 'beter' is. Zoals ik al zei is niemand 'goed genoeg'. Het gaat erom wie Gelooft of niet. Deze artiesten voeren een act op die ze zelf niet geloven. Dat komt lekker geloofwaardig over. Hiermee wordt juist een foute boodschap overgedragen: Het maakt niet uit of je Gelooft, als je maar net doet alsof. En iedereen vind het mooi, dus dan werkt het ook nog. |
K Denk eerder, dat er een motivatie achter het hele idee zit...misschien wilden ze een bepaalde doelgroep bereiken? Misschien mensen die afgeknapt zijn op andere christenen, die een voorbeeld hadden moeten zijn?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 25 april 2011, 15:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 15:22
|
|
|
|
zo iets?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 15:38
|
|
|
|
Ik wil jullie vragen voor mij en mijn kinderen te bidden. Zodat er rust komt in ons leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 15:40
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | Lieve chatters, Onze geplande strandwandeling is wat naar beneden gezakt door de gezellige picknick die we hadden...maarreh...
ZIJN ER OOK NOG SPORTIEVELINGEN ONDER ONS DIE ....wel es wat anders willen als op hun platte bips de maag vullen?
Vorig jaar waren we in Noordwijk....hebben heerlijk gewandeld, daarna gezellig gegeten en ook nog prachtig vuurwerk gezien, zekers voor herhaling vatbaar toch? Nu dus Katwijk, verzamelen om 12 uur onder de vuurtoren, wat er verder gebeurt laten we aan de romantiek over.... Komt allen en geniet! Pimpernel883 en Angelique327 (oud lid...maar ach...wat is oud?)  |
(als het net zulk weer wordt als vandaag dan teken ik ervoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 15:41
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | K Denk eerder, dat er een motivatie achter het hele idee zit...misschien wilden ze een bepaalde doelgroep bereiken? Misschien mensen die afgeknapt zijn op andere christenen, die een voorbeeld hadden moeten zijn? |
Er zal vanzelfsprekend een motivatie achter zitten. Maar zoals in dit topic al eerder is gezegd heeft Het Geloof zulke 'reclame' toch niet nodig? Het is een keuze om te geloven. We kunnen ons toch niet gaan aanpassen aan de mensen die ervoor kiezen om niet te geloven? Of moeten we dingen doen die God verbied om een bepaalde doelgroep te bereiken? Ik denk dat het spoor dan bijster is. Mensen moeten geloven omdat het in De Bijbel staat, niet omdat het zo prachtig mooi vertolkt wordt.
In het kort: Het idee van dit alles is misschien best goed. De uitvoering vind ik minder geslaagd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 15:50
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Je verwacht op het forum een aanzoek te krijgen .... WOW dat noem ik positief denken ....  |
Jaja, positief zijn is belangrijk in dit leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 16:14
|
|
|
|
| MAUREEN217 schreef: | | Laten we eerlijk zijn. God heeft ons gemaakt als sociale wezens. Adam was alleen, en God vond dat niet goed en daarom heeft God Eva gegeven aan Adam. Kijk diep in je hart en wees eerlijk. Een goede vriend ( en) is goed, maar kan nooit de plaats innemen van een partner. Je kinderen gaan vandaag of morgen ook hun eigen weg ,logisch, en nu jij, kijk op dat punt sta ik nu, mijn twee zoons die nog thuis zijn, staan op het punt om alleen verder te gaan, en dan ben ik alleen, ik heb vrienden die komen en gaan, en soms helemaal niet komen, ook zij hebben een eigen leven, je kan niet eeuwig op anderen rusten. Het is fijn als je een partner hebt, waar je alles mee kan doen, praten, wandelen, zelfs gezellig samen eten, samen oplossingen zoeken voor problemen, die op je weg komen, en zo kan ik eindeloos doorgaan. Ik schuif het niet onder stoelen of banken, ja ik wil een nieuwe partner. Wat jij? |
Ik ben het helemaal met je eens Gr. Hanneke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 16:35
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Natuurlijk niet, wat een onzin! Het gaat er niet om wie 'beter' is. Zoals ik al zei is niemand 'goed genoeg'. Het gaat erom wie Gelooft of niet. Deze artiesten voeren een act op die ze zelf niet geloven. Dat komt lekker geloofwaardig over. Hiermee wordt juist een foute boodschap overgedragen: Het maakt niet uit of je Gelooft, als je maar net doet alsof. En iedereen vind het mooi, dus dan werkt het ook nog. |
Kijk daar ben ik het nu volledig mee eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 16:37
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Nou, k ben het met je eens, dat we het evangelie niet in een 'consumptieverpakking' moeten aanbieden, maar zolang dominee van der Veer daar de leiding in handen heeft denk ik, dat hij de meest integere motieven heeft om groen licht voor zoiets als dit! |
Arie Boomsma is ook al een paar keer teruggefloten...ik vind hem pers. een kwal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 16:38
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Kijk daar ben ik het nu volledig mee eens. |
Ik neem aan dat je op de laatste zin van MVV doelt Mario: iedereen vind het mooi en dan werkt het ook nog. Fantastisch toch dat t werkt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 16:56
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Er zal vanzelfsprekend een motivatie achter zitten. Maar zoals in dit topic al eerder is gezegd heeft Het Geloof zulke 'reclame' toch niet nodig? Het is een keuze om te geloven. We kunnen ons toch niet gaan aanpassen aan de mensen die ervoor kiezen om niet te geloven? Of moeten we dingen doen die God verbied om een bepaalde doelgroep te bereiken? Ik denk dat het spoor dan bijster is. Mensen moeten geloven omdat het in De Bijbel staat, niet omdat het zo prachtig mooi vertolkt wordt.
In het kort: Het idee van dit alles is misschien best goed. De uitvoering vind ik minder geslaagd. |
Hoe kunnen jullie nu zeggen dat het geloof geen reclame nodig heeft? Jezus heeft niet voor niets gezegd "maak alle volkeren tot mijn discipelen". Dat de vorm niet is, zoals jullie dat zouden willen zien doet er eigenlijk niet toe. Waar het om gaat is dat er een enorme groep mensen wordt bereikt op een hele toegankelijke manier. En als er maar een paar mensen zijn die hierdoor tot nadenken zijn aangezet, die jou als christen aanspreken en naar jou mening vragen.. dan kun je twee dingen doen: gelijk een heel negatief verhaal ophangen over wat er allemaal mis is met deze uitvoering... of je kunt vertellen wie Jezus is, wat Hij voor ons en ook voor hen heeft gedaan en waarom. Wat doe jij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 16:58
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ik neem aan dat je op de laatste zin van MVV doelt Mario: iedereen vind het mooi en dan werkt het ook nog. Fantastisch toch dat t werkt...  |
Iets wat op de verkeerde manier werkt, loopt het doel mis. Dus nee, niet fantastisch dat het op deze manier werkt. Het is allemaal zonder diepgang op deze manier. Er is geen 'echt' geloof bij de mensen op wie dit effect heeft. Althans, dat is mijn mening.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:04
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ik neem aan dat je op de laatste zin van MVV doelt Mario: iedereen vind het mooi en dan werkt het ook nog. Fantastisch toch dat t werkt...  |
Als je de essentie van Pasen niet vergeet. Juist daarom is het jammer dat het stopte bij Pilatus en de opstanding achterwege laat. Op zich vond ik het wel goed wat er gebeurde bij een kruisiging. Maar juist de kruisiging en alles wat zich daarna afspeeld is crusiaal voor het lijden en sterven van Jezus.
Mario, die eens een programma heeft gezien dat als titel had: Over een opstandig verhaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:07
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | | Ik vraag me af waarom er zo weinig mensen op CM naar hardrock luisteren? |
Misschien omdat niet iedereen die muziek weet te waarderen? Persoonlijk vind ik er namelijk geen bal aan en dat heeft voor mij niets met het geloof te maken. Het is gewoon niet mijn ding.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:09
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Hoe kunnen jullie nu zeggen dat het geloof geen reclame nodig heeft? Jezus heeft niet voor niets gezegd "maak alle volkeren tot mijn discipelen". Dat de vorm niet is, zoals jullie dat zouden willen zien doet er eigenlijk niet toe. Waar het om gaat is dat er een enorme groep mensen wordt bereikt op een hele toegankelijke manier. En als er maar een paar mensen zijn die hierdoor tot nadenken zijn aangezet, die jou als christen aanspreken en naar jou mening vragen.. dan kun je twee dingen doen: gelijk een heel negatief verhaal ophangen over wat er allemaal mis is met deze uitvoering... of je kunt vertellen wie Jezus is, wat Hij voor ons en ook voor hen heeft gedaan en waarom. Wat doe jij? |
Daar heb je uiteraard een punt Lisa. Maar op een verkeerde manier iets proberen te bereiken geeft geen goed voorbeeld. Het gaat er niet om wat ik wil zien (want dat is vast ook niet de juiste manier), het gaat erom dat we moeten waken voor een steeds vrijer wordende Christelijke gemeente. Ik heb genoeg niet-Christelijke vrienden die door dingen als dit mijn Geloof onderuit willen halen. Kolen op het vuur voor hun! En dan mag ik gaan uitleggen wat ik denk dat er mis aan is, waardoor de essentie van deze uitvoering wordt gemist.
Dus zoals ik al zei: Het idee is goed, maar het is op de verkeerde manier uitgevoerd. Volgend jaar Lady Gaga op het podium, dan zijn er nog meer mensen die worden bereikt en aan het nadenken worden gezet. Maar nee, het doel heiligt niet de middelen. Zo werkt dat niet in Het Geloof.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:11
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Iets wat op de verkeerde manier werkt, loopt het doel mis. Dus nee, niet fantastisch dat het op deze manier werkt. Het is allemaal zonder diepgang op deze manier. Er is geen 'echt' geloof bij de mensen op wie dit effect heeft. Althans, dat is mijn mening.  |
Ach MVV hoe kun jij nu beoordelen of er sprake is van het ontstaan van "echt" geloof bij de mensen op wie dit effect heeft. Als er mensen worden geraakt door deze vertolking en die mensen vervolgens in gesprek gaan met jou... wat ga je dan tegen hen zeggen? Dat het een waardeloze vertolking was?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:13
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Als je de essentie van Pasen niet vergeet. Juist daarom is het jammer dat het stopte bij Pilatus en de opstanding achterwege laat. Op zich vond ik het wel goed wat er gebeurde bij een kruisiging. Maar juist de kruisiging en alles wat zich daarna afspeeld is crusiaal voor het lijden en sterven van Jezus.
Mario, die eens een programma heeft gezien dat als titel had: Over een opstandig verhaal  |
Ik ben met je eens dat de kruisiging en alles wat zich daarna heeft afgespeeld cruciaal is voor het lijden en sterven van Jezus Mario. Het stopte overigens niet bij Pilatos. Er werd wel degelijk verteld over de kruisiging en daarna kwam Syb nog weer ten tonele en zong hij dat lied van "Geef mij nu je angst". Wat gek dat dit juist bij christenen niet blijkt te blijven hangen... kijk dat zet mij dan weer tot denken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:21
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Daar heb je uiteraard een punt Lisa. Maar op een verkeerde manier iets proberen te bereiken geeft geen goed voorbeeld. Het gaat er niet om wat ik wil zien (want dat is vast ook niet de juiste manier), het gaat erom dat we moeten waken voor een steeds vrijer wordende Christelijke gemeente. Ik heb genoeg niet-Christelijke vrienden die door dingen als dit mijn Geloof onderuit willen halen. Kolen op het vuur voor hun! En dan mag ik gaan uitleggen wat ik denk dat er mis aan is, waardoor de essentie van deze uitvoering wordt gemist.
Dus zoals ik al zei: Het idee is goed, maar het is op de verkeerde manier uitgevoerd. Volgend jaar Lady Gaga op het podium, dan zijn er nog meer mensen die worden bereikt en aan het nadenken worden gezet. Maar nee, het doel heiligt niet de middelen. Zo werkt dat niet in Het Geloof. |
Het probleem is denk ik dat je teveel bezig bent met wat jij denkt dat er mis aan is en dat je straks weer je vrienden daarvan moet zien te overtuigen. Maar MVV, misschien moet je het eens over een andere boeg proberen te gooien: als je probeert mensen te overtuigen, beland je al snel in een discussie waarin mensen hun gelijk proberen te halen. Daarom is het beter om te getuigen in plaats van te proberen om te overtuigen.
Ik heb ook vrienden en vriendinnen die niet geloven. Maar in de gesprekken die ik met hen voer over het geloof heb ik niet het idee dat zij proberen om mijn geloof onderuit te halen. Zouden zij dat wel proberen, dan zou ik me gaan afvragen of dit wel echte vrienden en vriendinnen zijn. Mensen die ik vrienden en vriendinnen noem, zijn mensen die mij respecteren zoals ik ben en proberen zeker niet mijn geloof onderuit te halen. Misschien is dat voor jou ook iets om eens over na te denken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik kom tot de ontdekking dat ik toch niet mee kan op 21 mei.
Frank |
Frank, dat meeeeeen je niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:23
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Ach MVV hoe kun jij nu beoordelen of er sprake is van het ontstaan van "echt" geloof bij de mensen op wie dit effect heeft. Als er mensen worden geraakt door deze vertolking en die mensen vervolgens in gesprek gaan met jou... wat ga je dan tegen hen zeggen? Dat het een waardeloze vertolking was? |
Ik kan dat inderdaad niet beoordelen, dat was ook niet mijn bedoeling.
Als de recepten van een gerecht niet juist worden doorgegeven, of niet juist worden bereid, dan zal het gerecht mislukken. En ik vind dat dat aan de orde is met deze uitvoering. Maar dan mag je de uitvoering nog wel leuk vinden hoor. Dat moet iedereen voor zicht zelf weten. Jij vind het blijkbaar heel mooi. Alleen maar goed.
Wat ik zou zeggen tegen mensen die in gesprek gaan over deze vertolking? Niet dat het een waardeloze vertolking was, want dat is absoluut niet waar. Ik geef wel eerlijk mijn mening dat ik dat vanuit mijn Geloofsovertuiging niet kan goedkeuren. Dat is heel wat anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:33
|
|
|
|
|
Ik vind dit een zonvolle discussie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:34
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Ja, precies, het is maar net door welke bril je kijkt. Ik vind het ook een mooie zin 'Geef mij nu je angst, k geef je er hoop voor terug' , en begrijp ook de strekking daarvan, de meesten van ons wel. | Ook hier geldt de context. Is dit God, die de mensen uitnodigen hun angst aan Hem te geven, of is dit een man die een vrouw wil overhalen seks met hem te hebben, omdat hij wel te vertrouwen is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:40
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Chatuliem Ik weet dat cm voor zegeningen kan zorgen waarom zou je daarom juist voor de mensen juist niet blij zijn die wel een relatie hier vinden. En qwa aftellen blijf ik toch met je oneens omdat de persoon zelf al had aangegeven dat ze weg ging dus wijd voordat ze "ging"aftellen. En waarom zou iemand die een gelukkige relatie heeft gevonden niet mogen aftellen om cm te verlaten? | Heb ik ooit anders beweerd dan dat ik blij ben voor ze. Ik ben degene die Grace het allerlangste kent hier op CM. Maar dat aftellen vind ik ongepast. CM is toch geen gevangenis waar je van bevrijd wordt als je een relatie hebt???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 17:45
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Er zal vanzelfsprekend een motivatie achter zitten. Maar zoals in dit topic al eerder is gezegd heeft Het Geloof zulke 'reclame' toch niet nodig? Het is een keuze om te geloven. We kunnen ons toch niet gaan aanpassen aan de mensen die ervoor kiezen om niet te geloven? Of moeten we dingen doen die God verbied om een bepaalde doelgroep te bereiken? Ik denk dat het spoor dan bijster is. Mensen moeten geloven omdat het in De Bijbel staat, niet omdat het zo prachtig mooi vertolkt wordt.
In het kort: Het idee van dit alles is misschien best goed. De uitvoering vind ik minder geslaagd. |
Daar reageerde ik niet op, het ging erom of een ongelovige zulke liederen mag/kan zingen. En ik denk dat deze zangers gekozen zijn, omdat een bepaalde groep jongeren fan van ze is.
Er staat wel: 'Word een Jood voor de Joden, een Griek voor de Grieken. Maar dat terzijde, ik heb de uitvoering niet zelf gezien, dus...
|
|
| Naar boven |
|
|