ChristianMatch

Forum

gekke berichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 08:21

MARIAN519 schreef:
Maar stukken lekkerder, malser dan geiten..en smaakvoller ook... Lachende smiley

de lammeren die voor de slacht gaan, zijn ook ongeveer een jaar oud, hoor marian; alleen zijn ze nog nooit drachtig geweest, en heten daarom nog "lam".

dus of het nu zoveel verschil maakt vraag ik me af.

en nee; ik heb nog nooit hond gegeten, voor zover ik weet. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:07

Gisteren was het familiefeest, mijn ouders 60 jaar gehuwd,

en vandaag is mijn zoon jarig 28 jaar!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:09

MARYLIEN613 schreef:

Zo, van harte proficiat Marylien zowel met de diamanten bruiloft als met de verjaardag van je zoon. Twee heugelijke momenten. Je ouders kregen 28 jaar geleden bijna een kleinkind cadeau.

Ons Martine, mijn zus, wordt vandaag 46 jaar.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:13

ZEELAND736 schreef:
Ja...ik kreeg een dezer dagen dezelfde mail...van een broer.
Heel erg mooi om te lezen en het zet je aan het denken.
Maar juist goed dat je dan na gaat denken.

Zo stuurde die broer me een mail over een mobiele telefoon en de Bijbel.

De gsm die we maar niet kunnen missen..we willen bereikbaar zijn.
Hebben we die Bijbel trouwens ook in ons broekzak???
Een mobiel vergeten we niet!!!!NOOIT!!!
Als we die net zo veel gebruiken als de Bijbel???
We willen bereikbaar zijn...oke...
Maar ook bereikbaar voor God??

Ik had hem graag hier geplaatst maar kon hem niet meer terug vinden...Maar deze is ook heel mooi!!!!!

Die staat al bij gedichten Zeeland. Ff zoeken want het is al een tijdje geleden dat ik hem plaatste. Idd heel mooi.
Net als deze overigens.

Alleen krijg ik altijd de kriebels van die laatste regels.........voor mij een reden om deze dingen juist niet door te sturen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
IMKE917
op dinsdag 26 april 2011, 09:13
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:16

MARYLIEN613 schreef:

Gefeliciteerd Marylien met de beide feesten !!
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:17

FRANKT627 schreef:
Zo, van harte proficiat Marylien zowel met de diamanten bruiloft als met de verjaardag van je zoon. Twee heugelijke momenten. Je ouders kregen 28 jaar geleden bijna een kleinkind cadeau.

Ons Martine, mijn zus, wordt vandaag 46 jaar.

Frank, ook gefeliciteerd met de verjaardag van je zus.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:25

Dank je Frank en Imke,
dus bij deze gelegenheid toch maar eens enkele foto's

Ook proficiat met je verjaardag van je zus Frank! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 26 april 2011, 09:46
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:27

MARYLIEN613 schreef:
Dank je Frank en Imke,
dus bij deze gelegenheid toch maar eens een foto (ik en mijn zoon)

Ook proficiat met je verjaardag van je zus Frank!

Verraste, verbaasde smiley wie op de foto is je zoon? Knipoog smiley

moest ik vragen van iemand Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 26 april 2011, 09:53
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:50

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley wie op de foto is je zoon? Knipoog smiley

moest ik vragen van Imke

Smiley die vol vragen zit nou ja zeg Frank...zomaar mijn naam ijdelgebruiken.... Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
IMKE917
op dinsdag 26 april 2011, 09:50
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:54

oei, ik deed weer wat fout...sorry...het gaat weer lekker vandaag. Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 26 april 2011, 09:55
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 10:00

FRANKT627 schreef:
oei, ik deed weer wat fout...sorry...het gaat weer lekker vandaag. Gefrustreerde smiley

Komt allemaal goed Frank Knipoog smiley

Leuke foto trouwens Marylien!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 10:33

FRANKT627 schreef:

ik beken schuld frank Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 11:39

Het handelen van andere mensen kan vrij onvoorspelbaar zijn,
waardoor je je zelf onzeker voelt.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 11:53

Zij die de duisternis niet bemerken, zullen het licht nooit zoeken.

(Burkle)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 12:28

Eerlijk gezegd, niemand weet eigenlijk wat hiermee bedoeld wordt. De theorie van gevallen engelen is wel de meest voorkomende. Maar sommige dingen kom je gewoon niet achter. De vraag is, wat doe je ermee? Dan moet je je eerst afvragen of dit gedeelte bij het hart van de boodschap van de Bijbel hoort. En dat is in mijn ogen niet het geval. Leuk voor speurneuzen, maar verder ook niet.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 12:49

BASTIAAN161 schreef:
Inderdaad.
De Bijbel heeft exact hetzelfde gezag alsof God in vol ornaat met Eigen Stem dit vandaag de dag zou uitspreken. De gehele Bijbel is Gods Woord. Dit is de belangrijkste basis, want om zinnig te kunnen spreken over hoe de Bijbel is te interpreteren moeten we weten wat de bijbel IS. De gehele Bijbel is het Woord van God. Dit betekent, per definitie onfeilbaar.
Dat de Bijbel Gods Woord is, is ook het zelfgetuigenis van de Bijbel zelf.
Historie ook Gods Woord?
Alles wat zich in Gods Woord als historie aandient, moet als historisch aanvaard worden.
Als er staat dat er iets gezegd is, dan is dat ook gezegd, en als er staat dat er iets gebeurd is, dan is dat ook echt gebeurd, en is dat niet verzonnen. Dit is de normale betekenis van de tekst. De tekst zelf geeft de duidelijkheid.
Als God iets tot ons zegt via Zijn Woord dan kunnen we daarop aan.
Ons rest slechts geloof of ongeloof.

Zoals bij Abraham, toen hij en Sara hoogbejaard waren (99 jaar!) en toch de belofte hadden dat ze een zoon zouden krijgen.
Wetenschappelijke is het dwaasheid, of op zijn minst rede tot grote twijfel. Wat zouden wij zeggen in zijn plaats? Zouden we niet denken dat het wel metaforisch uitgelegd zou moeten worden aangezien een letterlijke betekenis bijna niet vol te houden is? Zouden we niet lachen om de letterlijke betekenis zoals Sara deed?
Echter, de gelovige aanvaardt het woord van zijn Heer in geloof, en niet in ongeloof.

En als God tot hem zegt om zijn enige zoon te nemen om hem te brandofferen. Hoe kan zo’n opdracht ooit serieus te nemen zijn als letterlijk zo bedoeld ?
Echter, de gelovige aanvaardt het woord van zijn Heer in geloof, en niet in ongeloof.
Hoe enorm zwaar zal het geweest zijn om zijn enige zoon waarop zijn toekomstverwachting rustte, om dat op te offeren.
Maar abraham geloofde! en het werd hem tot gerechtigheid gerekend.

En geloven we het nog als er staat “Dit nu was het getal der jaren van Abrahams leven, die hij geleefd heeft: honderd vijfenzeventig jaar. En Abraham gaf de geest en stierf in hoge ouderdom”.
Als God tot mij en tot jou zegt: Methusalem is negenhonderd negenenzestig jaar oud geworden voordat hij stierf. Dan aanvaarden we dit in geloof als een historisch feit.
God liegt niet.
Geen geloof te hechten aan de bijbelteksten die deze gebeurtenis duidelijk als historie aangeven, is ongeloof. En dan mag dat ongeloof gevoed zijn door heel wetenschappelijke overdenkingen, het blijft ongeloof als het ingaat tegen Gods Woord.
Eerlijk gezegd vind ik dat je een scheiding maakt die in mijn ogen niet bestaat. Natuurlijk is het goed om te bekijken of de geschreven geschiedenis in de bijbel hetzelfde is als andere geschiedboeken. Het zou vreemd zijn als historisch aangetoond kan worden dat iets anders gebeurd is, dan beschreven in de bijbel, dat we dat maar gaan ontkennen.. Echter in de meeste gevallen ondersteunt de geschiedschrijving de verhalen in de Bijbel.
Wat je ook altijd voor ogen moet houden is, dat er twee verschillende uitgangspunten zijn. De Bijbel beschrijft de geschiedenis heel sterk vanuit de vraag of men God diende of niet. Gewone geschiedschrijving gaat verder. Een voorbeeld om duidelijk te maken dat er een groot verschil in benadering is te lezen in:
1 Kon 16 schreef:
Omri werd koning van Israël in het eenendertigste regeringsjaar van koning Asa van Juda. Hij regeerde twaalf jaar. Toen hij zes jaar in Tirsa had geregeerd, 24 kocht hij van een zekere Semer voor twee talent zilver een berg. Hij liet er huizen op bouwen en noemde de stad die hij liet bouwen Samaria, naar Semer, de vorige bezitter van de berg.
25 Omri deed wat slecht is in de ogen van de HEER; zijn gedrag was nog erger dan dat van zijn voorgangers. 26 Hij volgde in alle opzichten het voorbeeld van Jerobeam, de zoon van Nebat, die de Israëlieten ertoe had aangezet te zondigen door de HEER, de God van Israël, met hun nietige afgoden te tergen.
27 Verdere bijzonderheden over Omri en over de overwinningen die hij behaalde zijn opgetekend in de kronieken van de koningen van Israël. 28 Toen Omri bij zijn voorouders te ruste ging, werd hij begraven in Samaria. Zijn zoon Achab volgde hem op.
Vanuit de geschiedschrijving weten we veel meer van deze koning Omri. Hij stichtte een rijk dat bijna dezelfde afmetingen had als Israel, was belangrijke koning, die grote invloed had op het volk. Voor de Bijbel is dit echter niet belangrijk. Er worden slechts een paar zinnen aan hem gewijd. Zijn zoon echter, Achab was veel minder invloedrijk, maar dat worden ettelijke hoofdstukken aan gewijd. Voor de Bijbel gold slechts één criterium, diende hij God en diende hij zichzelf.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 12:54

Graag weer on-topic.

Daarnaast is het gebruiken van een account vanuit twee mensen niet toegestaan, zeker niet als dit een persoon betreft die een ban heeft gekregen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 13:14

Oké jongens, ik zal het proberen uit te leggen, en dit heb ik niet van mijzelf, maar van mannen uit mijn kring.
Tuurlijk heeft een vrouw ook gevoelens, ik ben niet gek, maar een vrouw kan over het algemeen genomen langer zonder sexueel contact, de behoefte is er wel. Bij een man is het anders, een man uit zijn liefde door sexueel contact, en kom me niet zeggen dat dat niet waar is.

En als je nooit sex bedreven hebt, weet je ook niet wat je mist, de behoefte naar sex is anders, dan bij iemand die wel sexueel contact heeft gehad, daar is het sex gebeuren opgewekt. Ik heb hier veel over gelezen, dus ik weet wat ik zeg, en je hoeft je er niet voor te schamen, het zit in je, zo zit hè in elkaar.
Een vrouw kan haar man helemaal gek draaien door hem sex te ontzeggen, weet je dat daar veel huwelijken aan stuk zijn gegaan. De sex was er niet meer, en de man ging bioten zoeken, wat hij binnen niet meer kreeg, en dan wordt er gezegd, hij heeft overspel gepleegd, of hij is een viezerik, want hij bevredigd zich zelf.zeg me dat dit niet waar is.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 13:51

[quote=MAUREEN217], een man uit zijn liefde door sexueel contact, en kom me niet zeggen dat dat niet waar is.

Dit is werkelijk een seksistische nonsen die of wel van een overjarige feministe (en ik veralgemeen niet naar alle feministen toe) of van een erg teleurgestelde en verbitterde vrouw komt. Als alleen dat beeld van de man bestaat dan zou ik als vrouw liever mijn liefde en genot bij een andere vrouw zoeken.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 14:09

[quote=MAUREEN217] een man uit zijn liefde door sexueel contact, en kom me niet zeggen dat dat niet waar is (einde quote).

Dit ís niet waar. k Vind het erg voor je dat jij liefde zo ziet. Een man uit zijn liefde ook door geborgenheid te geven, veiligheid, er voor je te zijn, interesse te tonen in je en wat er in je om gaat, een probleem op te lossen, je aan het lachen maken enz. enz.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 27 april 2011, 10:02
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 14:11

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd, niemand weet eigenlijk wat hiermee bedoeld wordt. De theorie van gevallen engelen is wel de meest voorkomende. Maar sommige dingen kom je gewoon niet achter. De vraag is, wat doe je ermee? Dan moet je je eerst afvragen of dit gedeelte bij het hart van de boodschap van de Bijbel hoort. En dat is in mijn ogen niet het geval. Leuk voor speurneuzen, maar verder ook niet.

Maar is het niet zo Chatuliem dat als je de oorspronkelijke tekst leest het wel duidellijk over gevallen engelen gaat???? Hoe krom dat misschien ook is?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 14:13

[quote=ANNETTE050][color=FF0000]

Ik ben blij dat je het aanvult, Annette, want zo zie ik het ook maar omdat ik een man ben durfde ik het niet te schrijven. Als je die zaken die je net opnoemde sterk beleeft zal je zien dat het vrijen een mooie en liefdevolle aansluiting is.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 14:45

Ik heb IE8 (denk ik wat die versie betreft) en ik heb vele sites in mijn 'Favourieten' staan. Als ik nu Chrome installeer ben ik die sites in mijn 'Favourieten' dan kwijt.

Ik vraag dit omdat ik toch steeds die last blijf ondervinden wanneer ik een mail schrijf. De letters verschijnen met vertraging op het scherm wat heel lastig is.

Ik heb al met de CCleaner aan de slag geweest en ik schijfdefragmentie gedaan en als ik de site van CM opstaan heb is er geen enkele andere site open.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 14:49

2) Gods zonen
Dat is, de nakomelingen der gelovige voorvaders, die de ware religie beleden, en met hunne huisgezinnen [als zijnde Gods Kerk] van het ongelovig en vleselijk geslacht der Kaïnieten waren afgescheiden. Gelijk daarentegen door de dochters der mensen meest verstaan worden de nakomelingen van Kaïn, plegende afgoderij, en levende naar het vlees. Zie Deut. 14:1; Joh. 1:12; Luk. 17:27; Judas 19.

Aldus volgens de kanttekening bij de Bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 15:00

FRANKT627 schreef:
Ik heb IE8 (denk ik wat die versie betreft) en ik heb vele sites in mijn 'Favourieten' staan. Als ik nu Chrome installeer ben ik die sites in mijn 'Favourieten' dan kwijt.

Ik vraag dit omdat ik toch steeds die last blijf ondervinden wanneer ik een mail schrijf. De letters verschijnen met vertraging op het scherm wat heel lastig is.

Ik heb al met de CCleaner aan de slag geweest en ik schijfdefragmentie gedaan en als ik de site van CM opstaan heb is er geen enkele andere site open.

Frank

Nee frank ook in chrome kan je je favorieten kwijt.
je kan ze importeren vanuit de webrowser die je gebruikt

Ik zelf had de IE 8 op de laptop en ik ondervond
er zware problemen mee.
oa om de 3 seconden van cm af knikkeren.

Het is even een gepruts om chrome in te stellen.
vooral als je een digibeet bent.

tis een beetje ver fietsen voor mij.
ik hoop dat er iemand in je buurt woont die je kan helpen.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 15:00

CHATULIEM619 schreef:
Heb ik ooit anders beweerd dan dat ik blij ben voor ze. Ik ben degene die Grace het allerlangste kent hier op CM. Maar dat aftellen vind ik ongepast. CM is toch geen gevangenis waar je van bevrijd wordt als je een relatie hebt???
wie heeft het over een gevangenis ik niet dat doe jij nu ja en je wilt mij dingen laten zeggen watik niet in mijn mond zal nemen. Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 15:07

En toch..moet alles gewoon kunnen, omdat we onze verlangens altijd bevredigd willen zien? en liefst nog direct ook?

Is dat wat ons gelukkig maakt? het bevredigen van al onze verlangens?

Of is er een manier om hier anders mee om te gaan?

Ik persoonlijk vind het in een relatie passen..en zoek iets om mijn gedachten af te leiden..en voel me daar prima bij..

al heb ik van die momenten... Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 26 april 2011, 15:07
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 15:08

MARISKA601 schreef:
Nee frank ook in chrome kan je je favorieten kwijt.
je kan ze importeren vanuit de webrowser die je gebruikt

Ik zelf had de IE 8 op de laptop en ik ondervond
er zware problemen mee.
oa om de 3 seconden van cm af knikkeren.

Het is even een gepruts om chrome in te stellen.
vooral als je een digibeet bent.

tis een beetje ver fietsen voor mij.
ik hoop dat er iemand in je buurt woont die je kan helpen.

Dus Piep, ik kan Chrome installeren en de IE behouden? Versta ik dat goed zo?
Daarna importeer ik de items van 'Favourieten' naar Chrome? Het is dus niet zo dat Chrome die automatisch overneemt?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 15:13

DANIEL777 schreef:
wie heeft het over een gevangenis ik niet dat doe jij nu ja en je wilt mij dingen laten zeggen watik niet in mijn mond zal nemen. Woedende smiley

maar jongens toch. Chat spreekt gewoon over een gevangenis om een beeld weer te geven. Hij zegt niet daadwerkelijk dat het hier een gevangenis is. Leer nu toch eens een tekst te lezen en er even over na te denken en dan indien nodig te reageren.

Trouwens, als we nu allemaal eens de motivatie van Grace lezen, die hierboven staat, hoeven we ons nergens meer druk over te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 15:37

Ik denk dat Grace haar opheldering duidelijk is en het verkeerd geïnterpreteerd is.

Wel vraag ik me af waar we mee bezig zijn en dat geldt voor meerdere leden die betrokken zijn bij de onrust op het forum en in de chat.
In plaats van dat we ons richten op elkaars positieve kanten, liggen een aantal van jullie als katten op de loer totdat de ander weer een opmerking gemaakt heeft waar vervolgens keihard op ingegaan wordt. Zo van: 'mooi, je gaat weer een tikje over de grens, dan heb ik weer een reden om je af te zeiken.'
Ook zie ik geregeld dat er niets aan de hand was, tot iemand uit het niets een opmerking maakt over iets waar al eens ruzie over gemaakt is. Alsof diegene het erom doet. Dan lok je uiteraard een nieuwe ruzie uit, tenzij diegene die zich aangevallen voelt iedere keer weer op zijn/haar tanden bijt.

Ik noem hier geen namen en vind dit ook niet nodig, beide 'partijen' maken zich schuldig. Of dit nou om een gegronde reden is of niet: houd hiermee op en leer elkaar te respecteren of met rust te laten. Je hoeft niet altijd te reageren en je hoeft het niet met elkaar eens te zijn.

Bedenk daarnaast dat dit een gekke manier van communiceren is, de echte emotie ontbreekt en dit zorgt vaak voor ruis. Zo kun je elkaar continu verkeerd begrijpen.

Ik hoop dat we vanaf nu weer op een rustige en volwassen manier met elkaar kunnen omgaan. We moeten hier anders strenger tegen optreden en dat zou zo flauw zijn.

Back on-topic.

MARISKA601 schreef:
Namens Grace plaats ik het volgende:

hoi maris wil je dit voor mij op het forum zetten

op verzoek van Grace
namens GRACE 585
beste cm-ers/forum schrijvers wat jammer dat mijn vertrek zoveel ellende veroorzaakt heeft
nogmaals voor degene die het niet eerder gelezen hebben of niet goed konden lezen en oppikken in hun mind
mijn aftellen was GEEN negatieve lading eerder een afscheid dat ik niet kon verlengen en dan nog maar
5-4-3-2-1-0-dagen had om met jullie te spreken,/chatten/delen ed.
jammer chat dat je er zo’n negatieve lading aan blijft geven en dan ook nog eens beweert mij als langste te kennen
nou kennen is een groot woord maar wel in dagen ivm ons oud studiegenoten te zijn
juist daarom vind ik het dubbeljammer hier als negatieveling afgeschilderd te worden
cm heeft mij als betalend lid veel goeds gebracht ,fijne vriendschappen en
een fantastische partner waar ik van de zomer mee in het huwelijk zal treden
dus nogmaals: zoek hier je vriendschappen en kijk wat voor moois God hier voor jullie heeft
en stop a.u.b. met deze zinloze discussie en verder on topic waar een ieder zijn al dan niet verlengen kan aangeven
m.v.g.Grace

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 26 april 2011, 16:04
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250 ... 6194 Volgende
Pagina 2247 van 6194