| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:32
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | de highlights van het forum kun je zonder abo ook iedere dag lezen hoor Daan  | desondanks leuk je weer te "zien"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 18:29
|
|
|
|
ik ken michael meer als een "overste" over andere engelen; wat mij bijligt is dat er drie engelen in hogere rang zijn; michael, gabriel, en de naam van de derde wil me niet te binnen schieten. michael zou dan inderdaad de overste van de engelen-strijdkrachten zijn. (kijk maar in daniel 9 bijvoorbeeld)
er zijn heel interessante boeken over geschreven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 18:43
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Pimpernel daar doe ik ook aan mee want we zien wel hoever we komen . Sjalom. Martin |
hoi martin, gezellig dat je mee doet , nu maar hopen dat er meer cm ers mee willen doen. pimp.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 18:55
|
|
|
|
|
Zoals het er nu naar uitziet, kom ik ook. Neem dan meteen de jeugd van de gemeente mee......dus, ik ben er waarschijnlijk wel, maar ik geef me niet op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 18:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Lisa, ik keek even op het profiel van Angelboy en ik zie dat hij een katholiek is. Net als ik trouwens. De katholieken hebben ook een vertrouwen in de heiligen. Dus wat voor jou en andere geloofsstrekkingen dwaas lijkt is dat toch niet voor katholieken. Ook bij ons, de katholieken stellen wij de Drie-eenheid op de eerste plaats en daarnaast hebben ook nog de moeder Gods, Maria, en een hele reeks heiligen tot wie we ons kunnen wenden.
De engel Michaël is een strijder. Een engel die draken en ander gevaarlijk tuig te lijf gaat omwille van onze veiligheid. De engel Michaël is ook de patroonheilige van alle para-commandotroepen.
Frank |
Het gaat mij niet om het al dan niet geloven en vertrouwen in heiligen en engelen Frank. Ik geloof wel degelijk in engelen en ik vertrouw ook in engelen. Ik weet dat God een engelenwacht rondom je kan zetten ter bescherming. Maar ik kan niet uit de Bijbel herleiden dat je je moet wenden tot welke engel dan ook om het kwaad af te weren of de satan en zijn demonen weg te sturen. Ik kan wel uit de Bijbel herleiden dat je dit mag doen in Jezus naam. Dat is even waar het mij om gaat.
En de derde engel die je bedoeld is waarschijnlijk is Rafaël Hannah
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 29 april 2011, 21:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 18:56
|
|
|
|
FRANKT627 schreef: Zij die de duisternis niet bemerken, zullen het licht nooit zoeken.
(Burkle)
Nu ga ik iets heel anders naar voren brengen
De veiligheid van de duisternis:
Exodus 19:9 waarop de HEER tegen hem zei: ‘Ik kom naar je toe in een donkere wolk, dan kan iedereen het horen wanneer Ik met je spreek en zullen ze voor altijd vertrouwen in je hebben.’ .....
Exodus 20:19-21 .... Maar laat God niet met ons spreken, want dan sterven we.’ 20 Maar Mozes antwoordde: ‘Wees niet bang, God is gekomen om u op de proef te stellen en u met ontzag voor hem te vervullen, zodat u niet meer zondigt.’ 21 En terwijl het volk op een afstand bleef staan, ging Mozes naar de donkere wolk waarin God aanwezig was.
2Kronieken 6:1-2 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 2 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’ 1Koningen 8:10-13 Zodra de priesters uit het heiligdom naar buiten kwamen, vulde een wolk de tempel van de HEER. 11 De priesters konden hun dienst niet meer verrichten, want de majesteit van de HEER vulde de hele tempel. 12 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 13 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’
Matteüs 27:45 Rond het middaguur viel er duisternis over het hele land, die drie uur aanhield.
Jesaja 45:15a En: ‘Voorwaar, u bent een God die zich verborgen houdt,
Psalmen 18:12 Hij maakte van het donker Zijn schuilplaats, trok een tent om Zich heen van duister water, dichte wolken.
Psalmen 97:1-2 De HEER is koning – laat de aarde juichen, laat vreugde heersen van kust tot kust. 2 In wolk en duisternis is Hij gehuld, Zijn troon stoelt op recht en gerechtigheid.
God is dus ook in de duisternis, hoe zien jullie dit ??
..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 18:57
|
|
|
|
Tot hoe laat duurt het concert Cross? Ik heb in dat weekend namelijk de kids thuis en ik heb geen idee of ze alledrie mee willen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 18:59
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | FRANKT627 schreef: Zij die de duisternis niet bemerken, zullen het licht nooit zoeken.
(Burkle)
Nu ga ik iets heel anders naar voren brengen
De veiligheid van de duisternis:
Exodus 19:9 waarop de HEER tegen hem zei: ‘Ik kom naar je toe in een donkere wolk, dan kan iedereen het horen wanneer Ik met je spreek en zullen ze voor altijd vertrouwen in je hebben.’ .....
Exodus 20:19-21 .... Maar laat God niet met ons spreken, want dan sterven we.’ 20 Maar Mozes antwoordde: ‘Wees niet bang, God is gekomen om u op de proef te stellen en u met ontzag voor hem te vervullen, zodat u niet meer zondigt.’ 21 En terwijl het volk op een afstand bleef staan, ging Mozes naar de donkere wolk waarin God aanwezig was.
2Kronieken 6:1-2 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 2 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’ 1Koningen 8:10-13 Zodra de priesters uit het heiligdom naar buiten kwamen, vulde een wolk de tempel van de HEER. 11 De priesters konden hun dienst niet meer verrichten, want de majesteit van de HEER vulde de hele tempel. 12 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 13 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’
Matteüs 27:45 Rond het middaguur viel er duisternis over het hele land, die drie uur aanhield.
Jesaja 45:15a En: ‘Voorwaar, u bent een God die zich verborgen houdt,
Psalmen 18:12 Hij maakte van het donker Zijn schuilplaats, trok een tent om Zich heen van duister water, dichte wolken.
Psalmen 97:1-2 De HEER is koning – laat de aarde juichen, laat vreugde heersen van kust tot kust. 2 In wolk en duisternis is Hij gehuld, Zijn troon stoelt op recht en gerechtigheid.
God is dus ook in de duisternis, hoe zien jullie dit ??
.. |
Natuurlijk is God ook in duisternis.... God is overal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 19:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dat hoop ik voor haar want zij mag via mijn account niet op cm komen!!  |
Zou ik ook zeker niet doen, er zijn mensen die daar streng op toezien ....
Welkom terug Herr Pieter ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 19:07
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Tot hoe laat duurt het concert Cross? Ik heb in dat weekend namelijk de kids thuis en ik heb geen idee of ze alledrie mee willen...  |
Het begint om 20.00 uur, denk incl. pauze dat het rond 22.30 afgelopen zal zijn .....
Maar de kids hebben de hele week kunnen uitrusten ivm meivakantie toch ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 19:08
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Tot hoe laat duurt het concert Cross? Ik heb in dat weekend namelijk de kids thuis en ik heb geen idee of ze alledrie mee willen...  |
Lisa ik heb er net effe achter aan gebeld , het streven is 22.15 , hoog uit tot 22.30 later word het niet .
groetjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 19:10
|
|
|
|
He martin
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag man . En niet teveel taart eten hé!
Groeten uit Zeeland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 19:14
|
|
|
|
Ik heb de indruk dat jullie een verband leggen tussen die helden uit het verleden en de zonen van de goden die met de dochters van de mensen huwden. Ik vraag me af of dit helemaal juist is, daarom nog een keer de tekst: Genesis 6 1 Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. 3 Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven. 4 In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde. Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.
Let even goed op vers 4. Er wordt gesteld dat in die tijd en ook daarna nog.. de giganten op aarde leefden. Er staat ook dat die befaamde helden uit het verre verleden die giganten zijn. Het begrip "in die tijd en ook daarna nog" wordt geduid als de tijd waarin de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en ook kinderen met hen kregen. MAAR: Er staat niet dat die giganten de kinderen van de zonen van de goden en de dochters van de mensen zijn.
Ik heb zelf ook wel eens een link gelegd naar de Griekse mythologie als er gesproken wordt over die befaamde helden uit het verre verleden. Maar als je dat doet, dan ga je er dus eigenlijk van uit dat er toch meerdere goden zijn (geweest). En dat wordt in feite alweer ontkracht doordat er in anderde Bijbelvertalingen niet "zonen van de goden" staat, maar zonen Gods.
Het zijn zo maar even wat dingen die door mij heen gaan op het moment dat ik jullie bijdragen lees hoor. Ik ben er nog steeds niet uit wat hier nou eigenlijk staat en hoe ik dit nu eigenlijk moet lezen. Dus ik puzzel nog even lekker verder en hoor graag de reacties van anderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 19:17
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | Lisa ik heb er net effe achter aan gebeld , het streven is 22.15 , hoog uit tot 22.30 later word het niet .
groetjes |
Thx Trijnie. Maar goed, dat betekent dat ik niet voor elf uur thuis ben he.. Is wel erg laat voor de jongste en als die niet mee wil wordt het niets, want ik vind de afstand net iets te groot om ze alleen thuis te laten en eigenlijk vind ik dat ook niet echt gezellig voor ze op zaterdagavond. Ik geef me dus niet op, maar bekijk gewoon volgende week even wie er zin heeft in een uitje naar Zuidhorn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 19:19
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dat hoop ik voor haar want zij mag via mijn account niet op cm komen!!  |
Je hebt toch geen geheimen voor haar he... (behalve dan je wachtwoord voor CM natuurlijk )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 19:36
|
|
|
|
inderdaad; maar dan met een f minder lisa...............
sorry; kon t even niet laten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 19:40
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ik heb de indruk dat jullie een verband leggen tussen die helden uit het verleden en de zonen van de goden die met de dochters van de mensen huwden. Ik vraag me af of dit helemaal juist is, daarom nog een keer de tekst: Genesis 6 1 Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. 3 Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven. 4 In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde. Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.
Let even goed op vers 4. Er wordt gesteld dat in die tijd en ook daarna nog.. de giganten op aarde leefden. Er staat ook dat die befaamde helden uit het verre verleden die giganten zijn. Het begrip "in die tijd en ook daarna nog" wordt geduid als de tijd waarin de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en ook kinderen met hen kregen. MAAR: Er staat niet dat die giganten de kinderen van de zonen van de goden en de dochters van de mensen zijn.
Ik heb zelf ook wel eens een link gelegd naar de Griekse mythologie als er gesproken wordt over die befaamde helden uit het verre verleden. Maar als je dat doet, dan ga je er dus eigenlijk van uit dat er toch meerdere goden zijn (geweest). En dat wordt in feite alweer ontkracht doordat er in anderde Bijbelvertalingen niet "zonen van de goden" staat, maar zonen Gods.
Het zijn zo maar even wat dingen die door mij heen gaan op het moment dat ik jullie bijdragen lees hoor. Ik ben er nog steeds niet uit wat hier nou eigenlijk staat en hoe ik dit nu eigenlijk moet lezen. Dus ik puzzel nog even lekker verder en hoor graag de reacties van anderen  |
Satan heeft ook macht Lisa, uiteraard niet verder dan de Heer hem geeft... Ik vind het vrij aannemelijk dat satan in de beginjaren van de wereld veel openlijker opereerde dan tegenwoordig. Iedereen wist van zijn bestaan, tegenwoordig gedijt hij juist beter bij de ontkenning van zijn bestaan. Het bestaan van de titanen, een soort halfgoden dus, die zich nadrukkelijk manifesteerden, vind ik dus best aannemelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 19:43
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Je hebt toch geen geheimen voor haar he... (behalve dan je wachtwoord voor CM natuurlijk ) |
tuurlijk heb ik geheimen voor haar!!! mn recept voor kippensoep zal ooit aan mn dochter overgaan, maar Annette zal het nooit weten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELBOY999
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 20:44
|
|
|
|
|
Dank je Maureen en Lisa voor jullie compliment. Het is de Heer in mijn hart die mij de waarheid doet belijden. Alleen hij of zij die in de waarheid= Christus staat, kunnen werkelijk getuigen vanuit die waarheid. Zo simpel is dat. De Heer aanbidden met geheel ons hart, geheel onze ziel en geheel ons verstand houd in dat wij in doen en laten, door wat wij zeggen getuigen van de waarheid die alleen God totaal omvat. Buiten mijn Heer en God is geen waarheid te vinden, aangezien Hij de waarheid in Persona is. Amen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 20:54
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik denk dat ik een schuldgevoel krijg als ik weet dat ik iets verkeerd heb gedaan of weet dat ik met iets verkeerd bezig ben of weet dat ik met iets verkeerds bezig ben. En dan..schuld..ten opzichte van wie? mezelf? omdat ik met mezelf bezig ben? mezelf bevredig ..verlangens opwek of juist die opgewekte verlangens een uitlaatklep biedt? of die opgewekte verlangens niet opwek? of die opgewekte verlangens ombuig en er anders mee omga? of zorgen dat mijn verlangens blijven sluimeren? of ze negeren en met iets anders bezig ga? Zie je? Er zijn heel veel manieren om met zelfbevrediging om te gaan. "Ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd', om het met Paulus te zeggen. Want hoe ga je met gevoelens om en/of met schuldgevoelens? de één heeft hier schuldgevoelens over en de ander niet. En waar komen schuldgevoelens vandaan? IK voor mij geloof dat je God in alle moet kunnen betrekken en dan jezelf met een zuiver geweten tegenover God op durft stellen. Mijn moeder zei altijd: bij alles wat je doet weet dat God je ziet. Als je daar een goed gevoel bij hebt is het in orde en als je dat niet hebt moet je je afvragen wat er mis is..
God begrijpt ons meer dan we denken..en is vol liefde..Hij is één van ons geweest.
aldus mijn mening  |
De link legt toch duidelijk het verband tussen masturbatie en zonde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELBOY999
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 20:59
|
|
|
|
Geen seks voor het huwelijk! Het is een thema dat mij nu ter harte gaat. Voor ik Jezus ontmoette had ik een losbandig leven op vele vlakken. Het was normaal om zonder een persoonlijke, vaste relatie seks te hebben met vrouwen. Maar sinds ik de levende Heer heb ontmoet is mijn hele innerlijke houding fundamenteel en radicaal aan het veranderen.
Veel relaties en huwelijken lopen deze tijd schipbreuk omdat men niet de tijd heeft genomen om elkaar eerst beter te leren kennen. Je komt in contact met elkaar, doet samen leuke dingen, wisselt leuke ervaringen en gedachten uit waardoor je elkaar stilletjes aan beter leert kennen en waarderen. je leert omgaan met zowel de goede als minder ontwikkelde kanten van de ander zijn persoonlijkheid, en leert die aanvaarden. Eens je dat kunt is de tijd aangebroken om veder te gaan. Je gaat je verloven, je trouwt en dan volgt de gemeenschap met elkaar. De kans dat je dan samen blijft is groot. Dat is niet zo voor hen die niet geleerd hebben de minder ontwikkelde kanten van de ander te aanvaarden. Die ontdekken ze pas nadat ze getrouwd zijn en seks hebben gehad met elkaar en het gevolg is een diepe, droevige scheuring.
daarom geloof ik: eerst de liefde en dan de seks. Het is uiteraard een ideaal dat op mijn leeftijd niet zo eenvoudig is, maar waarvoor ik samen met mijn toekomstige wel voor wil vechten. En als er dan een ongelukje ja dan is dat zo maar. God is oneindig barmhartig en vol geduld, en zal vergeven wie om vergiffenis vraagt, en dat weet ik met grote zekerheid te zeggen.
Beste medegelovigen in Christus Naam, je lichaam is tempel van de Heilige Geest, verontreinig hem niet door je lichaam zo maar aan één ieder bloot te geven. Ik vind dat je dat alleen maar deelt met de persoon waarvan je oprecht houd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:04
|
|
|
|
|
Hey Pieter! Leuk dat je er weer bent!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:10
|
|
|
|
| ANGELBOY999 schreef: | Geen seks voor het huwelijk! Het is een thema dat mij nu ter harte gaat. Voor ik Jezus ontmoette had ik een losbandig leven op vele vlakken. Het was normaal om zonder een persoonlijke, vaste relatie seks te hebben met vrouwen. Maar sinds ik de levende Heer heb ontmoet is mijn hele innerlijke houding fundamenteel en radicaal aan het veranderen.
Veel relaties en huwelijken lopen deze tijd schipbreuk omdat men niet de tijd heeft genomen om elkaar eerst beter te leren kennen. Je komt in contact met elkaar, doet samen leuke dingen, wisselt leuke ervaringen en gedachten uit waardoor je elkaar stilletjes aan beter leert kennen en waarderen. je leert omgaan met zowel de goede als minder ontwikkelde kanten van de ander zijn persoonlijkheid, en leert die aanvaarden. Eens je dat kunt is de tijd aangebroken om veder te gaan. Je gaat je verloven, je trouwt en dan volgt de gemeenschap met elkaar. De kans dat je dan samen blijft is groot. Dat is niet zo voor hen die niet geleerd hebben de minder ontwikkelde kanten van de ander te aanvaarden. Die ontdekken ze pas nadat ze getrouwd zijn en seks hebben gehad met elkaar en het gevolg is een diepe, droevige scheuring.
daarom geloof ik: eerst de liefde en dan de seks. Het is uiteraard een ideaal dat op mijn leeftijd niet zo eenvoudig is, maar waarvoor ik samen met mijn toekomstige wel voor wil vechten. En als er dan een ongelukje ja dan is dat zo maar. God is oneindig barmhartig en vol geduld, en zal vergeven wie om vergiffenis vraagt, en dat weet ik met grote zekerheid te zeggen.
Beste medegelovigen in Christus Naam, je lichaam is tempel van de Heilige Geest, verontreinig hem niet door je lichaam zo maar aan één ieder bloot te geven. Ik vind dat je dat alleen maar deelt met de persoon waarvan je oprecht houd. |
Het zou handig zijn als je eerst gekeken had of we er niet eerder over gehad hebben....
Maarre wat heeft dit met gebed te maken???? Vind je dat iedereen gebed nodig heeft, omdat het zo moeilijk is je hier aan te houden???
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 29 april 2011, 21:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:20
|
|
|
|
Ik heb een collega die ik als een echte vriend beschouw. Hij is een marokaanse moslim. Op gepaste wijze kan ik met hem over mijn geloof praten.
Jezus zei ook: "Heb je vijanden lief!" Er zijn ook heel veel christen (ook in pinkster, evangelische kringen, PKN) die buiten de kerk een twijfelachtig bestaan leiden.
Mijn collega komt niet zo vaak in een moskee, ligt ook niet op een matje naar Mekka, maar houd zich wel netjes aan de ramadan, etc. Wij respecteren elkaar, in ons doen en laten en ook in ons geloof. Natuurlijk zou ik graag zien, dat hij voor Jezus zou kiezen. Maar als ik ervoor kies om de vriendschap te verbreken, zou dat een minder goed getuigenis zijn, dan wanneer ik bevriend blijf en Gods liefde toon.
Denk bijvoorbeeld ook aan de genade die Daniel beleefde. Hij bleef vol respect naar de machthebber, maar bleef ook vol trouw aan God. De koning respecteerde Daniel ook en was blij dat hij gered werd in de vurige oven. Volgens mij is dit ook vriendschap. Daniel kwam niet in de verleiding, hij at ander eten en bleef bidden. Met een OPEN raam, zo dat zijn tegenstander het zou horen.
Mijn ervaring door de jaren heen is dat we minder met het evangelie moeten gooien naar mensen, maar meer getuige moeten zijn van Gods liefde en genade. Als we mensen blijven overstelpen met de boodschap dat ze Jezus moeten aannemen en zich bekeren, worden ze gewoon moe van ons. Beter is het om de mensen om ons heen nieuwsgierig te maken, naar datgeen wat ons veranderd heeft. Door wat God recentelijk in mijn leven gedaan heeft, ben ik veranderd (zelfs na 25 jaar pinksteren). Dit valt mensen op en ze begrijpen het niet, zeker niet dat ik zo blij kan zijn, na de nare dingen die ik afgelopen jaar meegemaakt heb. Daar gaan ze over nadenken en stellen ze vragen. Dan ik daarop aanwoorden met een getuigenis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:25
|
|
|
|
|
Mario, je maakt mooie foto's !! Super !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:29
|
|
|
|
Nog een nakomertje.
Ik denk dat we juist een vriend moeten zijn voor ongelovigen.
Een voorval vandaag. Een vrouwelijke collega zet er vandaag doorheen, door iets wat gebeurd was. Een schouder bieden zou ongepast zijn, maar tijd nemen om het verhaal aan te horen en gewoon daar te zijn is gewoon heel erg waardevol. Vol tranen en emoties kwam het verhaal eruit.
Mensen storten alleen hun hart uit op deze wijze als je het vertrouwen gewonnen hebt en ze weten dat onder 4 ogen blijft en dat je het niet verder vertelt. Biddend heb ik het verhaal aangehoord, nam de tijd en bleef mens. 's Middags was er weer een grote lach en bleek deze simpele daad heel veel goed gedaan te hebben. DAT is Gods liefde......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:33
|
|
|
|
Minister Kamp maakt het de agrarische bedrijven niet makkelijk. Hij weigert werkvergunningen voor roemenen en bulgaren. Deze mensen helpen graag de aardbeienkwekers en aspergeboeren met oogsten. Het argument van Kamp is dat er voldoende arbeidszoekenden in Nederland te vinden zijn, daar heeft hij gelijk in. Het argument van de telers is dat er geen, of te weinig, gemotiveerde arbeidszoekenden in Nederland te vinden zijn, daar hebben ze gelijk in.
Kamp doet er fout aan de oplossing voor dit probleem bij de telers te leggen, wat hij zou moeten doen is de wet- en regelgeving veranderen. Werklozen moeten verplicht gesteld worden IEDER werk te accepteren, op straffe van korting op, of verlies van, de uitkering. Onder de huidige regelgeving komen werklozen er veel te makkelijk onder uit zodat ze arbeid kunnen weigeren. De Wajong mag wat mij betreft vandaag nog omgezet worden in "normale" bijstand. Het is sowieso bizar jongeren met een vlekje levenslang buiten de maatschappij te zetten... geef ze een kans om iets te bereiken in dit leven!
Nadat deze maatregelen genomen zijn, is iedereen blij, Kamp heeft geen gastarbeiders, de telers hebben medewerkers en werklozen hebben een zinvolle dagbesteding ( ook al is het maar voor een paar maanden, je maakt jezelf bij verdere sollicitaties wel interessanter omdat je bewezen hebt aan te willen pakken!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:51
|
|
|
|
Dat ons kasteeltje bijna klaar is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 21:53
|
|
|
|
Muren naderen,intens verdriet, tranen stromen,niemand die het ziet. Wanhoop,vragen, 't gemis erg groot, leegte,gepieker ,enorm de nood.
Niemand begrijpt hoe jij daar zit, Gods aangezicht zoekt,smeekt en bidt. Ze leven hun leven ,hebben plezier, kennen geen stilte,groot hun vertier.
Eenzaamheid is moeilijk en zwaar, niemand dichtbij,geen lief gebaar. Je zoekt naar woorden, dingen soms klein, teksten,liedjes,die bemoedigend zijn.
Toch is er Een ,die jou echt kent, ziet de tranen,leegte,hoe eenzaam jij bent, wil troosten,versterken en naast jou staan, vasthouden,bemoedigen,met jou gaan. Hij wil de leegte die jou zo benauwt, vullen met liefde als jij Hem vertrouwt.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |