ChristianMatch

Forum

masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2258 2259 2260 2261 2262 2263 2264 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 10:21

Waarom zou masturberen een probleem zijn? Alle alleenstaande mannen doen het en verreweg de meeste vrouwen ook. Er is geen Bijbelse grond te vinden die het verbiedt, de daad van Onan was geen zelfbevrediging. Gewoon voor het zingen de kerk uit, populair gezegd, terwijl hij een opdracht had. Deze Bijbeltekst is vaak misbruikt om zelfbevrediging als zonde te betitelen maar had daar niets mee te maken. Er is geen enkele link tussen masturbatie en zonde in de Bijbel te vinden. Over vrouwelijke seksualiteit spreekt de Bijbel haast niet. Er is ook niks mis mee. Verdringing is vooral bepaald slecht voor je geestelijke gezondheid. Seksueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover ook niet en als er geen partner is dan is masturbatie volstrekt normaal. Dat de meesten liever de liefde bedrijven met een partner is evident, maar je moet je er geen schuldgevoel over laten aanpraten als die er even niet is.
Verder vraag ik me wel eens af waarom bij het onderwerp seksualiteit op CM altijd door een aantal mensen een link wordt gelegd naar pathologisch gedrag. Zien we masturbatie als iets wat niet hoort of mag? Het is een bron van geestelijke en lichamelijke gezondheid. Zijn we als Christenen anno 2011 nog steeds verstrikt in de gedachte dat het iets slechts is? De behoefte leeft echt bij iedereen en dat is echt in de schepping of de natuur ingebouwd. Onbevredigde verlangens zijn in ieder geval niet goed voor een mens. En je schaadt met masturbatie heus niemand, ook jezelf niet. Mensen die je schuldgevoelens willen aanpraten op dit punt zijn pas een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.

Thomas, die nu maar hoopt dat mensen (weer) volwassen reageren. Dit stukje is een bewerking van een eerdere tekst.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 30 april 2011, 19:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 10:39

MARIO216 schreef:

Uploaded with ImageShack.us

Wat een schattige foto Mario, enig...... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 10:50

URL=http://img218.imageshack.us/i/sorteermap020.jpg/][/URL]

Ida Gerhardt

Het egeltje
De egel komt in 't eendere schemeruur
schuifelen langs de plavuizen van de schuur.

De ademsporen van zijn spitse snuit
gaan op de kille stenen aan en uit

omtrent de stille mens, die met geduld
zijn schuwheid went en de aarden schotel vult

en wacht, totdat een kleine ruige hand
zich tastend vastgrijpt aan de schotelrand.

Dan drinkt het dier. Even, als in verstaan,
zien twee bevredigden elkander aan.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 30 april 2011, 10:51
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 10:52

MARIO216 schreef:
Eerst browsen en dan uploaden..... dan wachten en onderaan komt de forum code te staan. Die kopieren.

Hé, dank je wel Mario...ik ga eens kijken of het ook met muziek lukt.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 10:57

Generaliseren is nooit correct, natuurlijk bestaat de groep uit individuen met ieder hun eigen verhaal.
Een werkloze is dus niet per definitie lui of werkonwillig.
Het gaat er ook niet om dat er open deuren ingetrapt moeten worden chatuliem.

Wat wel een duidelijk probleem is, en dat zal ik nu samenvatten in 2 punten, is:

- Dat Kamp de telers nu op laat draaien voor een manco in zijn organisatie, namelijk het onvoldoende motiveren van werklozen om seizoenarbeid aan te pakken. Want feit is, en dat kun jij niet ontkennen (!) dat er absoluut onvoldoende autochtone seizoenswerkers beschikbaar zijn terwijl er werklozen ZAT zijn.

- Dat door het in stand houden van een bureaucratische uitkeringsfabriek tienduizenden, zo geen honderdduizenden, mensen blijvend van een arbeidzaam leven verstoken blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 11:31

PIETER649 schreef:
Generaliseren is nooit correct, natuurlijk bestaat de groep uit individuen met ieder hun eigen verhaal.
Een werkloze is dus niet per definitie lui of werkonwillig.
Het gaat er ook niet om dat er open deuren ingetrapt moeten worden chatuliem.

Wat wel een duidelijk probleem is, en dat zal ik nu samenvatten in 2 punten, is:

- Dat Kamp de telers nu op laat draaien voor een manco in zijn organisatie, namelijk het onvoldoende motiveren van werklozen om seizoenarbeid aan te pakken. Want feit is, en dat kun jij niet ontkennen (!) dat er absoluut onvoldoende autochtone seizoenswerkers beschikbaar zijn terwijl er werklozen ZAT zijn.

- Dat door het in stand houden van een bureaucratische uitkeringsfabriek tienduizenden, zo geen honderdduizenden, mensen blijvend van een arbeidzaam leven verstoken blijven.

Pieter, je hebt wel gelijk met wat je zegt maar ik weet ook van verschillende telers en landbouwers die liever mensen uit het oostblok hebben om zo hun bedrijfskosten te drukken. Ook het bedrijf in Etten Leur waar ik werkte, ik had er eens over met jou, namen graag mensen uit Polen en omstreken in dienst en dat was slechts om 1 redenen.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 30 april 2011, 23:02
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 11:52

FRANKT627 schreef:
Ik hoop dat vandaag op Kwiensdee de zon goed gaat schijnen...want mijn strijkplank moet drogen Gefrustreerde smiley

Ik hoop het ook . Hier word er geschilderd nl.
Als de wind nou nog een beetje gaat liggen is het helemaaal top. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 12:01

Ook ik heb gelovige en niet gelovige vrienden en vriendinnen.

Ik spreek bewust DAN...over vrienden.
Juist het elkaar in waarde laten is zo belangrijk.

Juist in gesprekken komt dat openbaar, maar omdat we elkaar respecteren!!! Dat is vriendschap toch??

Ik probeer wel mijn normen en waarden na te leven.
Maar ik kan ook op een ander gebied iets betekenen.
Juist...door te luisteren Henk...heel mooi.

Ik hoef ze niet af te wijzen...omdat ze niet geloven...ja misschien zelfs negatief over God en geloof praten.

Dan denk ik altijd aan het verhaal van de barmhartige samaritaan!!!!

Als mijn ongelovige vriendin of vriend letterlijk en figuurlijk in de goot ligt...heb ik hem als christen gewoon te helpen!!!

Zonder aanziens des persoons..ja toch??
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 12:57

Weet je wat ik heb ontdekt? Dat ongelovige mensen toleranter zijn in het aangaan van vriendenschappen. Zij maken geen onderscheid tussen geloofsstrekkingen of tussen wel of niet gelovig zijn. Tenzij ze met een halsstarig radicaal iemand te maken hebben waar weinig of niets mee aan te vangen is.

Ik heb zelf geen gelovige of ongelovige vrienden maar toen ik als kloosterling leefde heb ik met verschillende overtuigde ongelovige mensen gepraat. Zij vertelden me hoe zij vriendschappen zagen en toen moest ik steeds aan de woorden van Sint Augustinus denken: 'Het streven naar kleurloze gelijkvormigheid is geen ideaal. In elke gemeenschap moet er plaats blijven voor een gezonde pluriformiteit. En het is beter de pluriformiteit, die als natuurlijk gegeven toch aanwezig is, te erkennen dan ze te vernietigingen.'

Hierdoor kwam ik tot de conclussie dat sommige mensen met bepaalde levensopvattingen teveel in hokjes denken. Het is een soort-zoekt-soort mentaliteit geworden waardoor de kans op veelvormigheid (pluriformiteit), verrijking van inzichten, openstaan voor andere levensvisies, tolerantie in het algemeen verloren gaan of helemaal geen kans krijgen. Dit slaat zowel op de verhouding tussen gelovige en niet-gelovige. En ja, soms ook wel tussen de verschillende, christelijke of islamitische geloofsstrekkingen. Ik vind dit best wel bedroevend.

Frank

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 30 april 2011, 17:21
Naar boven

Auteur Bericht
AARTJE289

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 13:00

Dag Majesteit.

Van harte gefeliciteerd met Uw verjaardag die U vandaag mag vieren in Limburg.

Het is daar heerlijk weer........en wij vieren het thuis met gebak etc.

liefs van een van Uw onderdanen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 13:00

Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 13:08

MARIO216 schreef:

Dat is ook weer zo'n mooie foto... Lachende smiley

Boze smiley maar de boer heeft de identificatieplaatjes bij het kalfje niet goed ingeschoten...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 14:03

AARTJE289 schreef:
Dag Majesteit.

Van harte gefeliciteerd met Uw verjaardag die U vandaag mag vieren in Limburg.

Het is daar heerlijk weer........en wij vieren het thuis met gebak etc.

liefs van een van Uw onderdanen Clown smiley

Verraste, verbaasde smiley is zij ook lid van CM? Wat is haar nicknaam? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 14:05

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley is zij ook lid van CM? Wat is haar nicknaam? Knipoog smiley

Eh onze koningin is eigenlijk 31 januari jarig.
Ter ere aan haar moeder Juliana, die jarig was op 30 april,
word deze dag op deze manier in ere gehouden.

De zwager van HM Beatrix is vandaag wel jarig.
Mr pieter van Vollenhoven, die is getrouwd met Margriet.

Dit ter info voor de Belgen op de site

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 30 april 2011, 14:08
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 14:07

MARISKA601 schreef:
Eh onze koningin is eigenlijk 31 januari jarig.
Ter ere aan haar moeder Juliana, die jarig was op 30 april,
word deze dag op deze manier in ere gehouden.

Hier in Hoeven en omstreken is niets te merken van een feestdag. Alle winkels zijn open. Ik vraag me af welke betekenis deze dag nog heeft. Tenzij dan voor de plaatsen waar de koningin op bezoek komt.
Naar boven

Auteur Bericht
AARTJE289

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 14:32

[quote=FRANKT627]Hier in Hoeven en omstreken is niets te merken van een feestdag. Alle winkels zijn open. Ik vraag me af welke betekenis deze dag nog heeft. Tenzij dan voor de plaatsen waar de koningin op bezoek komt.[/quote

Dag Frank.

Leve onze koningin !!!

Winkels zijn nu dicht............terrasjes zijn open.....mn kids zijn op weg naar de stad.

Leve de koningin......hahahha, ben even lekker alleen!!
Naar boven

Auteur Bericht
MADED321

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 15:29

FRANKT627 schreef:
Hier in Hoeven en omstreken is niets te merken van een feestdag. Alle winkels zijn open. Ik vraag me af welke betekenis deze dag nog heeft. Tenzij dan voor de plaatsen waar de koningin op bezoek komt.

Wat de betekenis van deze dag maakt ook niet zoveel uit in de plaatsen waar de koningin niet verschijnt.
Overal zijn vrijmarkten en feesten en het is heerlijk weer.
Dus lekker genieten!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 16:07

Ja...je hebt gelijk...dit is ook vaak mijn ervaring...
Helaas...bedroevend!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 16:28

FRANKT627 schreef:
Queen635???
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 16:30

FRANKT627 schreef:
Zou het niet kunnen zijn, Cross, dat men bedoelde dat God zixh in het verborgene bevind? In de duisternis zie je immers niets. Zelfs al heb je lampen. Niemand heeft God immers ooit gezien als een persoon. De duisternis in de teksten wijzen dan ook niet op de negatieve betekenis van de duisternis maar wel van het verborgene. Althans zo denk ik het toch.

Frank

Men legt te vaak een negatieve betekenis bij het woord duisternis, maar duisternis zou dus ook "in het verborgene" kunnen betekenen.

Mozes heeft God gezien .... althans een gedeelte...

Exodus33:18 ‘Laat mij toch uw majesteit zien,’ zei Mozes. 19 Hij antwoordde: ‘Ik zal in mijn volle luister voor je langs gaan en in jouw bijzijn de naam HEER uitroepen: ik schenk genade aan wie ik genade wil schenken, en ik ben barmhartig voor wie ik barmhartig wil zijn. 20 Maar,’ zei hij, ‘mijn gezicht zul je niet kunnen zien, want geen mens kan mij zien en in leven blijven.’ 21 Toen sprak de HEER: ‘Er is een plaats op de rots waar je dicht bij mij kunt komen staan. 22 Als dan mijn majesteit voor je langs gaat, zal ik je in een kloof laten schuilen en mijn hand beschermend voor je houden tot ik voorbij ben. 23 Als ik mijn hand weghaal, zul je mij van achteren zien; mijn gezicht mag niemand zien.’

In principe zou je ook in dit bijbelgedeelte kunnen spreken over de "veiligheid van de duisternis" ..... in een kloof en Gods beschermende hand voor zich.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 16:42

CHATULIEM619 schreef:
Queen635???

Dank je wel Chat, ik heb net even gekeken maar er is geen lid (meer) met de naam Queen. Ik heb ook eens een kijkje genomen in de topic 'CM-setjes' maar ook daar vind ik niets.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 16:44

Heb eens een keer een bijbelstudie proberen te geven over engelen, maar eigenlijk kan dat niet eens. Er is zo weinig info vanuit de bijbel over beschikbaar. Drie belangrijke engelen...invulkunde van de mens uit. Als je je er echt in verdiept en de bijbelgedeeltes gewoon leest zoals ze er staan, kom je er nog niet ver mee... Je kent dan de namen van enkele engelen en je ziet dat er waarschijnlijk verschillende taken zijn. Maar dat is het enige relevante wat we er vanuit de bijbel van kunnen weten.
Maar ga gerust verder met het gespeculeer, bedenk wel dat het niet meer is dan gespeculeer.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 16:55

MARIAN519 schreef:
De link legt verband tussen de verslaving aan...en zonde..
Zo lees ik het in ieder geval..
Nou sorry hoor. Iedereen die aan masturbatie doet meteen classificeren als verslaafd, vind ik wel erg ver gaan. Het bekrompen denken over seksualiteit heeft hele nare gevolgen gehad over generaties christenen. Zou het niet eens tijd zijn om daar met een iets volwassener kijk bezig te zijn.
Seksualiteit in welke vorm dan ook hoort bij de mens. ontkennen van gevoelens op dat gebied is enorm schadelijk. Het belangrijkste is, dat je bepaalde gevoelens moet leren te kanaliseren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 18:05

..

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 30 april 2011, 19:08
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 18:14

Zaterdag 30 april, Jes. 6: 1-7; Verzoend.

Een zoen – op school wordt darover gegiecheld…! Stel je voor: je geeft iemand een zoen! Dan ben je verliefd!
Een klein kind, een kleuter, denkt daar nog helemaal niet aan. Een zoen? Dat is iets dat je van je moeder krijgt als je gevallen bent en je hebt je pijn gedaan. Eén zoen, en alles is weer over!
Of – je hebt iets gedaan wat niet mócht en je vader of je moeder is boos op je! Maar je zegt dat je er spijt van hebt. Eén zoen, en dan is alles weer goed. Het is net alsof die zoen het weer goed maaktl het is er in elk geval een teken van. Je kunt weer verder, alles is weer goed.
Jesaja krijgt ook een zoen. Een vreemde zoen. Hij ziet God zelf in de hemel. Serafs, engelen staan boven Hem! Het is een indrukwekkend gezicht! Jesaja wordt er bang van! Hij is een man, onrein van lippen. Wat moet hij zeggen tegen God? Wat moet hij zeggen tegen de mensen? Hij is niet beter dan het volk waartoe hij behoort. Onrein!
Maar dan, dan geeft één van de engelen hem een zoen. Een zoen van vuur. De engel met een tang een gloeiende kool uit het vuur op het altaar en raakt daarmee de mond van Jesaja aan. ‘Nu is uw ongerechtigheid geweken en uw zonde verzoend!’ Zo wordt Jesaja geroepen om Gods mond te zijn, Zijn profeet. Nu kan hij Gods woord spreken. De zonde is verzoend!
Een zoen. Op het pinksterfeest komt het vuur uit de hemel! Wie wil, wordt aangeraakt, vervuld van de Geest! God heeft de schuld verzoend! Wij mogen zijn in Zijn naam.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 18:44

THIRZA120 schreef:
eeeeh je kon het niet lang uithouden zonder CM Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Stiekem toch op zoek naar iemand om ruzie mee te maken Smiley die vol vragen zit Clown smiley

bied jij je aan als proefkonijntje? Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIMPERNEL883

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 18:50

LEONARD480 schreef:
Hoi CM-strandwandelaars,

Missen jullie zeelucht en strand?
Zullen we weer gaan doen dit jaar?
Lijkt me wel goed idee.
Vorig jaar liepen we met zo'n 30 personen in Noorwijk en dit jaar gaan we naar Katwijk aan Zee. Speciaal voor christelijke wandelaars in "christelijke" badplaats.
Daar is ruim parkeerplaats bij Boulevard tegenover de vuurtoren, Nu gaan we in voorjaar en wel op zaterdag 14 mei.
We verzamelen bij de parkeerplaats rond half 12.30 uur
Of jullie mee willen, hoor ik graag van jullie

Groetjes

Deelnemers:

Alous961

Benny340
Pimpernel883
Henk546
Martin965

Nog meer aanmelders graag

Even weer onder de aandacht brengen.

Laatst aangepast door
PIMPERNEL883
op maandag 2 mei 2011, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 19:29

GRIFFIN748 schreef:
bied jij je aan als proefkonijntje? Clown smiley Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 19:56

SUSANNAH475 schreef:
Mooiste moment ? Dat ik onderweg een patatje wilde eten... deze zaak net gesloten was, ik de buurtkroeg inging haha en daar bleef hangen tot zonet (ongeveer 3:00 uur) hahaha... lekker gedanst ook nog in het dorp...
Ik kom tot de ontdekking dat mensen ontmoeten in je buurt veel leuker is, grote kans dat dat mijn stamkroeg gaat worden haha...
Lieve mensen ontmoet.

ja lieve mensen ontmoeten vaak lieve mensen .....

en koninginnedag is altijd een leuke dag .....
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:03

de hele preek kan je in delen luisteren, maar dit is de kern van wat het evangelie is en wat het probleem is vandaag de dag. Coole smiley met zonnebril

http://www.youtube.com/watch?v=x28SNNWPTxM
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2258 2259 2260 2261 2262 2263 2264 ... 6194 Volgende
Pagina 2261 van 6194