| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:24
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Waar is onze Belg  |
Onze Belg? Wie beschrijf jij zo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Als je de Maria verering en de heiligen verering aan de kant zet, valt er misschien over te praten. Dan heb ik het nog niet eens over kwesties als kinderdoop en het vormsel... |
Dan heb je het nog niet eens gehad over de Heidelberger de bediening van het Avondmaal en de Heilige Mis. Die staan recht tegenover elkaar. De Heilige Mis wordt ook niet erkend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:27
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | | Onze Belg? Wie beschrijf jij zo? |
Ons alles Frankt. Ook wel de broer van Chat genoemd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:28
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | | Onze Belg? Wie beschrijf jij zo? |
moet je maar andere issues op het forum lezen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:29
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038 dini968, 52 jaar susannah475, 45 jaar jennifer645 43 jaar regio 345 Erika129 36 jaar regio 0318 Thirza120 (30 jaar), regio 0318 Mir111 18 jaar regio 0318 (onder voorbehoud) met volleybal Samen585, regio 0182, met 2 kids
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524 maded 46 jaar regio 0183 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594 jan935 61 jaar regio 0182 visser278 43 jaar regio 113 searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid)
Ik zal wel weer aan het bakken gaan.. In de hoop dat zo meer mensen meegaan |
Ze waren heel erg lekker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:32
|
|
|
|
Dinsdag 3 mei, Jes. 12; Heil.
Dat riepen de Duiters in de oorlogstijd: Heil! Heil Hitler! Dan strekten ze de arm schuin omhoog: de Hitlergroet. En niet alleen Duitsers deden dat. Ook Nederlanders stonden in de oorlogstijd en daarvoor al, aan de kant van de Duitse Führer, Adolf Hitler. En ze riepen zo mogelijk nog harder dan de Duitsers zelf: Heil Hitler! Heil. Dat woord kom je in de bijbel nog al eens tegen. Het heeft te maken met een woord dat je zou kunnen vertalen met ‘heel’. In onze eigen taal liggen die woorden ook dicht tegen elkaar aan: heil en heel. Heil, dat betekent: alles is weer heel, alles is in orde, alles is gezond, gaaf en goed. En degene die alles in orde maakt, degene die geneest en heelt – die is de Heiland, de Heelmaker. Was Hitler zo’n Heiland? Voor velen wel! Hij stelde orde op zaken. Hij vertelde precies wat er moest gebeuren. Iedereen moest hem maar volgen, dan kwam het wel terecht. Er zou een machtig Duits Rijk worden opgebouwd. Voor iedereen zou er welvaart zijn en vrede! Heil Hitler! Maar Hitler was geen Heiland. Integendeel. Hitler maakte alles stuk, kapot. Hitler bracht on-heil! Hitler – ach, Hitler was één van ons, een mens zoals wij. Wij mensen, wij zijn on-heilmensen. En daarom moet het heil van een andere kant komen, van boven. Jesaja voor ziet het: God verlost Zijn volk. De Messias is de Heiland. Hij maakt heel wat wij hebben stukgemaakt! En daarom zal er gezongen worden: Hij is mij tot heil geweest! Heil, Jezus, onze Koning! Wij strekken onze handen uit tot U!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:34
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Hij is gedood. Ik zag op TV hele hordes mensen juichen om de dood van deze man. Ik vind dat uit christelijk oogpunt gezien niet correct. Dat hij gestraft moet worden zeer zeker, echter moeten wij juichen om de dood van onze naaste?
Ik ben alleen blij om de dood van Christus aen het kruis omdat hij het voor ons heeft gedaan. |
Juichen vind ik idd ook te ver gaan. Maar ik zie het als rechtvaardigheid. Hij heeft geen doodstraf gekregen, is niet geëxecuteerd of is niet vermoord. Hij is tijdens verzet in een vuurgevecht omgebracht. Ik wil dus geen oordeel vellen, maar ik vind dat we, ook als Christen, best opgelucht mogen zijn dat zo iemand is weggenomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:35
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | | Juichen vind ik idd ook te ver gaan. Maar ik zie het als rechtvaardigheid. Hij heeft geen doodstraf gekregen, is niet geëxecuteerd of is niet vermoord. Hij is tijdens verzet in een vuurgevecht omgebracht. Ik wil dus geen oordeel vellen, maar ik vind dat we, ook als Christen, best opgelucht mogen zijn dat zo iemand is weggenomen. |
Wat koop je ervoor dan???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:36
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | moet je maar andere issues op het forum lezen...  |
Dan zal ik waarschijnlijk nog wel even bezig zijn. Maar ik heb het vermoeden dat het Frank is, klopt dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:37
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Dan zal ik waarschijnlijk nog wel even bezig zijn. Maar ik heb het vermoeden dat het Frank is, klopt dat? |
Yep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:37
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | Zit je hier voor een echte relatie of alleen om internetcontact op te doen. Wat is jouw intentie hier ? Durf je de echte wereld aan om een echte relatie aan te gaan of zoek je alleen een vriend(in) om tegen aan te kletsen ? |
het aandurven is één ding... het vinden zoeken is ook al zo een lastig woord. ik zou toch nog graag de "enige, echte" willen tegen komen. Ik geloof dat God zelf weet wie bij me past en me die op mijn weg brengt. Zoniet had ik vrede gehad bij men alleenstaande situatie en dat is niet zo. Natuurlijk passief thuis zitten wachten tot de bel gaat zal ook niet veel brengen. Daarom werd ik ook lid van deze site. Ondertussen is het wel ook prettig om andere christenen te leren kennen, waar je zelfs vriendschappen mee ontstaan. maar ja waar is ie nu
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:38
|
|
|
|
dank je voor je hartelijk welkom in 2011 willemijn, maar ik was er al een paar maanden, hoor!!
heeft de betreffende vrouw de trouwbelofte aan laten passen, misschien? ik wist namelijk niet dat dat kon.
google bied uitkomst; ik ben in 2011 nog niet gehuwd!!
Titel 6 van Boek 1 BW regelt de rechten en verplichtingen van echtgenoten. Vroeger was het bijvoorbeeld verplicht dat mensen die met elkaar getrouwd waren ook samenwoonden. In de wet stond geregeld wie de doorslaggevende stem had als d eechtelieden er niet uit kwamen waar ze nu gingen wonen. Deze verplichting is inmiddels afgeschaft.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 3 mei 2011, 22:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:39
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Dan heb je het nog niet eens gehad over de Heidelberger de bediening van het Avondmaal en de Heilige Mis. Die staan recht tegenover elkaar. De Heilige Mis wordt ook niet erkend. |
en de forensische rechtvaardigheid en ga zo maar door ..................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:41
|
|
|
|
Ik heb besloten even een time out te nemen.
Iedereen met wie ik op welke wijze dan ook contact heb gehad... bedankt..het heeft me goed gedaan.
De liefde van God bid ik jullie toe.. Marian
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op donderdag 2 juni 2011, 12:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:52
|
|
|
|
Er is verschrikkelijk veel verdeeldheid in 'de Christelijke Gemeente' (in hoeverre dat zo uitgedrukt kan/mag worden). In mijn woonplaats zijn er weer scheuringen binnen gezinnen, omdat er weer een geloofsstroming moest worden opgesplitst. Op dit forum zijn er zoveel verschillende opvattingen, interpretaties en geloofsovertuigingen dat er nogal wat heftige discussies zijn ontstaan. Het frustreert me enorm, omdat ik zo min mogelijk in hokjes wil denken. We geloven allemaal in dezelfde Drieënige God, maar ondertussen proberen we elkaar alleen maar te overtuigen van ons eigen gelijk. We dreigen daarmee het doel (en elkaar) uit het oog te verliezen en geven een slecht voorbeeld aan niet-gelovigen. Oecumene zou daarom in mijn ogen zo'n enorme verbetering zijn, maar ik vrees dat het een utopie is.
Laatst aangepast door
|
MVV749
|
op dinsdag 3 mei 2011, 21:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:56
|
|
|
|
Goed geraden! Win ik daar ook iets mee Mario?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DOETJE692
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 21:57
|
|
|
|
Beste CM-ers, ik stee hier veur een belangrijke toak Ik mot een gedicht schriev'n veur onze boerentrien Bij sommige van gullie ok wel bekend als Carien Hoe mot ik nu verder zonder te liek'n op een bloaskoak
Carien vond ut nodig um hier zich hier uut te schriev'n Ze had het te druk met de schoapjes in de wei "De schoapjes mosten lammer'n" is wat ze zei En is dus nie meer in stoat te reager'n op ons brief'n
Ik vind dit gedicht al weer veul te lang Dus ik ga stop'n met dit onzin gedicht Ik heb alles gedoan om te voldoen oan mien plicht En nu goa ik met beloangrieke zaak'n oan de gang
Met een altiet even vriendelijke groet,
DU'tje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 22:02
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Wat koop je ervoor dan??? |
Misschien minder terreurdaden, minder onschuldige slachtoffers etc.? In elk geval door zijn hand zullen er geen mensen meer sterven.
Maar goed, deze wereld is inmiddels zo verdorven dat er weer een stuk of wat nieuwe Osama's staan te trappelen om het roer over te nemen. Het is idd water naar de zee dragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 22:06
|
|
|
|
ik dacht dat de topic gericht was of men naar aanleiding van het aangaan van een relatie naar een oecumene situatie moest kunnen gaan... of simpel, dat het niet zou uitmaken op welke manier men geloofd dat een relatie zou moeten kunnen slagen ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 22:28
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Daar kan ik me wel in vinden Maureen. Het zou inderdaad kunnen dat God het niet zo bedoeld heeft. Hij heeft onze sexualtiteit, libido, etc. geschapen om met elkaar de liefde te bedrijven. Dit met als doel om beter met elkaar verbonden te raken en vanzelfsprekend om ons te kunnen voortplanten. Masturbatie (zelfbevrediging) is voor een groot deel op lust berust en heeft geen ander doel dan ontspanning. Dus zo bekeken kan dat inderdaad niet van God zijn. En dan mogen we bidden dat God die sexuele lust weg zal nemen.
Aan de andere kant vind ik in De Bijbel niets wat erop wijst dat het verkeerd of zondig is. Zo bekeken is mijn conclusie dat de daad niet zondig is, maar de reden waarom we het doen misschien wel.
PS: Of we moeten stellen dat we masturberen omdat we zoveel van onszelf houden, dan komt de daad voort uit liefde en niet uit sexuele lust.  |
Jammer nou, mag ik ook niet meer in de zon zitten, puur voor mijn ontspanning... en dat kan dan niet van God zijn ? rare stelling vind ik...
Ik lees nergens in de bijbel dat het wordt verboden, ik denk persoonlijk dat ieder voor zich mag bedenken hoe die daar mee omgaat en of dit op een gezonde manier is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARSJG370
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 22:37
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ze waren heel erg lekker.  |
Helaas, ik heb een vrijgezellen feestje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 23:20
|
|
|
|
http://youtu.be/H_a46WJ1viA
Dit is net zo een lied als het lied van 'Guus Meeuwis'...geef mij je angst! Wat er ook gebeurd, God laat je nooit vallen...Hij is echt trouw..... ...'to ease your mind'...zo mooi is dat ervaart...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 3 mei 2011, 23:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 23:21
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | | Er is verschrikkelijk veel verdeeldheid in 'de Christelijke Gemeente' (in hoeverre dat zo uitgedrukt kan/mag worden). In mijn woonplaats zijn er weer scheuringen binnen gezinnen, omdat er weer een geloofsstroming moest worden opgesplitst. Op dit forum zijn er zoveel verschillende opvattingen, interpretaties en geloofsovertuigingen dat er nogal wat heftige discussies zijn ontstaan. Het frustreert me enorm, omdat ik zo min mogelijk in hokjes wil denken. We geloven allemaal in dezelfde Drieënige God, maar ondertussen proberen we elkaar alleen maar te overtuigen van ons eigen gelijk. We dreigen daarmee het doel (en elkaar) uit het oog te verliezen en geven een slecht voorbeeld aan niet-gelovigen. Oecumene zou daarom in mijn ogen zo'n enorme verbetering zijn, maar ik vrees dat het een utopie is. | Vreemd dat je zo redeneert. Waarom verlangt men zo naar een eenheidsworst. Wees liever blij dat er verscheidenheid is. Wederzijds respect is wel goed, maar grote agglomeraties van kerken. In de praktijk zie je, hoe groter hoe minder identiteit...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 23:27
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | http://youtu.be/H_a46WJ1viA
Dit is net zo een lied als het lied van 'Guus Meeuwis'...geef mij je angst! Wat er ook gebeurd, God laat je nooit vallen...Hij is echt trouw..... ...'I will ease your mind'...zo mooi is het als je dat ervaart...in een relatie of door gebed tot God |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 23:49
|
|
|
|
| ANGELBOY999 schreef: | Ik ervaar helemaal niet dat wij Maria zouden ver"eren". Er is maar één iemand die eer toekomt an dat is de Heer van alle leven. Het is echter wel zo dat Maria als moeder en middelares veel respect verdient, maar zeker geen eer! Wie heeft jou dat wijs gemaakt? Wij katholieken geloven dat God haar een bijzonder zending gegeven heeft, eerst en vooral om de moeder van Jezus te worden, en wij geloven dat haar zending blijft duren tot de dag dat alle mensen geroepen worden het eeuwig leven binnen te treden.
Laat het zeer duidelijk zijn, wij eren nog aanbidden haar, wij hebben gewoon veel respect voor haar juist omdat zij de moeder van onze Heiland is, niet meer of niet minder; |
Angelboy, ik ben heel katholiek opgevoed, altijd in katholieke scholen gezeten, neem gerust van mij aan dat Moeder Maria bij de katholieken WEL DEGELIJK AANBEDEN EN VEREERD wordt! Als jij dit niet doet ben jij mss een uitzondering als katholiek, tenzij de katholieken in nederland anders bidden dan in belgië!
Persoonlijk heb ik wel degelijk respect voor Maria, zij is de moeder van Jezus, en Zijn Woorden op het kruis aan Johannes "Zie daar uw moeder" betekenen voor mij dat Hij Zijn moeder ook aan ons gaf als moeder! Hoe meer en hoe èchter je met de Heer Jezus leeft, hoe minder aandacht je aan Maria zal geven, (maar ik blijf er wel degelijk bij dat hier in belgië Maria wèl degelijk aanbeden en vereerd wordt)
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 4 mei 2011, 00:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 23:49
|
|
|
|
Ik sluit me geheel bij de vorige woorden aan...
Juist eerst een aftasten en gesprekken voeren is heel erg fijn en nuttig. Juist in die gesprekken kun je al heel wat te weten komen van een persoon. Ik reageer niet veel op het forum, maar ben wel heel blij en dankbaar met alle onderwerpen die aangesneden worden en leer er veel van!!!
Dat mistte ik toch bij andere datingsites!!! Men durft hier de discussie aan te gaan en open en eerlijk te praten!!
Dat ik juist op deze site...(WEER) dezelfde man ontmoette die mij echt zocht...bewust ...omdat we elkaar uit het oog waren verloren...was een blijde bijkomstigheid!!!!!
Dat hebben we gevoeld dat dat zo moest wezen... Ik bad namelijk niet om een man...dat kon ik niet. Ergens anders schreef ik het ook al.... Ik bad of God weg wilde nemen wat niet voor mij was...maar we wilde schenken wat WEL voor me was...
En (wonderlijk) zo liep het precies!!! En voor nu veel wijsheid en geduld en veel praten met elkaar..
En dat doen we...met gevouwen handen...en samen, en dat is fijn!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 3 mei 2011, 23:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 mei 2011, 23:55
|
|
|
|
| ANGELBOY999 schreef: | | En wat de heiligen betreft, ook die vereren nog aanbidden wij! Nogmaals, wie heeft jou dit wijs gemaakt? Ik vind dit absolute nonsens. |
hierover zelfde reaktie als bij Maria,
ik ken in belgië geen katholieken die geen kaarsjes laten branden bij een beeld van Maria, van St Jozef, van de heilige rita en doe zo maar verder,
Ik wil je hier niet mee kwetsen Angelboy, maar je moet ons nu niet verwijten dat wij onnozelaars zijn (met die onzin of nonsens en waar halen jullie dit.....) als 95% van de katholieke gelovigen dit WEL doen!
Ik ontken hiermee absoluut NIET dat er katholieken zijn die oprecht en eerlijk geloven, die voor alles steunen op de Heer Jezus, (en om die reden kan ik kwaad worden dat anders gelovigen op de katholieken reageren) maar bidden en verering voor Maria en andere heiligen gebeurt wèl degelijk veelvuldig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 4 mei 2011, 00:03
|
|
|
|
| ANGELBOY999 schreef: | | Inzake Maria heb ik al enkele zaken gezegd. Weet je, ik bid zowel tot de Vader, de Zoon , de Heilige Geest, als tot Maria, zij zijn alle twee zeer sterk aanwezig in mijn leven. En het is niet zo dat ik mij via Maria tot de Heer wend, ik heb met hun beiden een sterke band, met ieder afzonderlijk. Wij bidden tot Maria en de heiligen juist omdat wij geloven dat zij nu al in de hemel zijn bij Jezus (denken we bv. aan de moordenaar op het kruis waartegen Jezus gezegd heeft: (nog vandaag zult gij met Mij zijn in het Koninkrijk der hemelen), omdat wij geloven dat hun zending in Christus blijft tot de wederkomst van Christus. Wij zien als als boden van de Vader om ons dichter bij Zijn Zoon te brengen, bij de verlossing dus van het kruis. Zij zetten met Jezus en de apostelen het werk verder in de kracht van de Heilige Geest. En Lisa, ik het is geenszins mijn bedoeling om anderen te overtuigen, ik laat het oordeel aan een ieder, ik ben er slecht om de boodschap over te brengen. Oordeel dus zelf maar. |
om 18u53 schreef je nochtans wij bidden noch vereren Maria en de heiligen, terwijl je hierboven duidelijk aangeeft : wij bidden tot maria en de heiligen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 4 mei 2011, 00:14