| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:48
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Ook vanuit de tegenhangende hoek kan angstgeloof zeker gevonden en beleefd worden. Hoeveel wordt er soms niet gehamerd op noodzaak van blijmoedigheid, waardoor mensen hun verdriet en dergelijke wegdrukken uit angst dat ze anders blijkbaar niet goed bevonden zouden worden door God....
Blijkbaar is angst creëren een zeer menselijke eigenschap... |
Angst is effectief, Henk. Dat is het probleem. Angst geeft macht over de ander.
Thomas, vreest niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:49
|
|
|
|
We leven in het heden, dromen van de toekomst en leren van het verleden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:51
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | God heeft een bindende relatie ingesteld: akkoord. Maar waar wordt gesproken over een wettelijke regeling door God? | In de tijd van het OT werden huwelijken altijd wettelijk vastgesteld. Ook de bruidsschat moest bepaald worden. Er gingen altijd onderhandelingen aan vooraf met betrokken families. Ik vraag me af waar het idee vandaan komt, dat er geen formele huwelijken gesloten werden in het OT
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:51
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Angst is effectief, Henk. Dat is het probleem. Angst geeft macht over de ander.
Thomas, vreest niet. |
Ik zou liever zeggen: met angst verlies je macht over jezelf... Want niet altijd wordt angst gevoed door een ander. 
Henk, vreest doch vertrouwt ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | In de tijd van het OT werden huwelijken altijd wettelijk vastgesteld. Ook de bruidsschat moest bepaald worden. Er gingen altijd onderhandelingen aan vooraf met betrokken families. Ik vraag me af waar het idee vandaan komt, dat er geen formele huwelijken gesloten werden in het OT |
Dus de toenmalige cultuur laat je heersen?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:54
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | | Daar zit wat in. Misschien is er wel een onderscheid tussen gelukkig zijn in dit leven en/of gelukkig zijn in Het Geloof? Hoe denk jij hierover? |
Moet je werkelijk geloof en leven zo uit elkaar trekken? Ik denk juist dat daar de schoen wringt, dat we dat te vaak doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Als je echte voorstander bent van oecumene, gaat het juist niet om iedereen voor zich. Dan zou je je best moeten doen om de ander te begrijpen, te weerleggen...Dat is de grootste valkuil van de oecumene, verschillen niet benoemen maar verstoppen... |
Hoezo verstopt oecumene? Oecumene houdt ruimte voor gedachtenwisseling, dat is heel wat anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 21:58
|
|
|
|
| BASTIAAN161 schreef: | Verschillende scenario’s kunnen beschreven worden. Scenario’s met angst voor straf, of met onvoldoende tot geen zondebesef. Scenario’s met teveel oppervlakkigheid of een met teveel beredenerend zonder hart. Bij de Scenario’s kunnen karikaturen beschreven worden, we kunnen invullen wat beweegredenen zijn van mensen, we kunnen misstanden misbruiken. Om zinnig te kunnen spreken over de dienst aan God is de enige remedie om niet de mens centraal te stellen met zijn doen en laten en zijn drijfveren. Het enige dat telt is God’s eer en dat we ons richten op Hem. Heere wat wilt Gij dat wij doen zullen. Opdat we ons op grote schaal mogen bekeren naar Hem tot Zijn Woord.
Is er een klimaat van teveel straf of te weinig straf? Laten we daarover God spreken door te horen naar Zijn Woord, en ons daaraan onderwerpen. De Bijbel is duidelijk duidelijk tweeledig hierin; er is zowel een God die toornt over de Zonde, als een God die uit liefde Zijn Zoon gegeven heeft om ons te redden van de dood en een leven te geven met Hem, zodat we vreugdevol kunnen uitzien dat we uiteindelijk van aangezicht tot aangezicht bij Hem mogen wezen. En voor wie in Christus is zal niets ons kunnen scheiden van Zijn liefde. We mogen bij deze bijbelse balans niet de ene kant overaccentuering als ook niet aan de andere kant. In open dialoog iets zeggen over een klimaat is prima. En we verschillen er denk ik niet over dat dit alleen kan met Gods Woord als uitgangspunt en tevens als ijkpunt. | Een jaar geleden heb ik geschreven dat het slechts een theologie is, dat geen enkele kerk de absolute waarheid heeft. We zeggen wel, dat we de bijbel geloven van kaft tot kaft, maar toch wordt alles wat we geloven voor een groot deel bepaald door de theologische bril die we op hebben. Mijn stelling is dan ook, dat je altijd oog moet blijven hebben voor de zwaktes in je redenatie. En het zwakke punt van de calvinistische theologie is nu eenmaal, dat mensen met angstgeloof God dienen. En het zou je sieren, als je dit ook durfde te bekennen... In een ander topic wordt de evangelische wereld aangevallen, en i sommige punten heeft hij gelijk, maar dat is altijd zo denk ik, als je de extremen benoemt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:00
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Helaas is de initiatiefnemer van dit topic niet meer aanwezig, maar zou iemand me kunnen uitleggen waaróm tot Maria en de heiligen gebeden wordt? k heb erover gelezen, maar nergens wordt me duidelijk waaróm! Ik wou dat ik het kon begrijpen...als k het kan begrijpen, ben je alweer een stap verder naar elkaar toegekomen, lijkt me.... |
Ik meen dat Laurens toen hij lid was hier al eens iets over geplaatst heeft bij een of ander topic, maar zou niet meer weten welke...en Laurens is momenteel niet meer onder ons om het te vragen...
Ik heb nu zelf maar even gesnuffeld:Katholiek Nederland geeft uitleg over heiligenverering
Voor het gemak even een kernstukje eruit gelicht:
Mensen vereren? Katholieke gelovigen kunnen aan Heiligen eer betuigen, zonder daarmee afbreuk te doen aan de aanbidding van God. Voor sommige katholieken, en zeker voor veel buitenstaanders, is dit moeilijk te bevatten. Dat is niet vreemd: in de bijbel staat toch duidelijk dat we niemand en niets anders dan God mogen aanbidden? (o.a. Ex. 20, 1-6) Er is hier echter sprake van een subtiel, maar uiterst belangrijk onderscheid tussen aanbidding en verering.
Cultus latriae De eer die aan God gebracht wordt is, zo leert de Kerk, een aanbidding. In het Latijn wordt die aanbidding sinds het Tweede Concilie van Nicea (787) een cultus latriae genoemd. Latriae is een omzetting van het Griekse woord latreia, dat 'Godsverering' betekent. Als enkelvoudig Latijns woord voor Godsverering legde het Concilie voor aanbidding adoratio vast.
Cultus duliae De aanbidding van God mag niet worden verward met de verering van heiligen. De verering van heiligen wordt sinds Nicea (787) in het Latijn cultus duliae genoemd, naar het Griekse douleia dat in wezen 'afgodendienst' betekent. Het enkelvoudige Latijnse woord voor verering is veneratio.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 5 mei 2011, 22:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:02
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Dus de toenmalige cultuur laat je heersen????? | Nee, maar het principe van het huwelijk is al zo oud als de mensheid. Universeel in de hele wereld worden er huwelijken op dezelfde manier vastgesteld. Universeel van alle tijden. Het idee dathet huwelijk afgedaan heeft, wordt teniet gedaan. Ook vanwege het feit dat je ziet dat de samenlevingsvormen in principe ook de principes aanhangen..je moet nl. wettelijk regelen, dat je een eenheid vormt als gezin, ook vanwege de erfenis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:05
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Een jaar geleden heb ik geschreven dat het slechts een theologie is, dat geen enkele kerk de absolute waarheid heeft. We zeggen wel, dat we de bijbel geloven van kaft tot kaft, maar toch wordt alles wat we geloven voor een groot deel bepaald door de theologische bril die we op hebben. Mijn stelling is dan ook, dat je altijd oog moet blijven hebben voor de zwaktes in je redenatie. En het zwakke punt van de calvinistische theologie is nu eenmaal, dat mensen met angstgeloof God dienen. En het zou je sieren, als je dit ook durfde te bekennen... In een ander topic wordt de evangelische wereld aangevallen, en i sommige punten heeft hij gelijk, maar dat is altijd zo denk ik, als je de extremen benoemt. |
Is dat benoemen van een directe relatie tussen calvinisme en angstgeloof geen extreme dan? En hoe kijk je aan tegen de mogelijke angstgroei binnen de evangelische kringen, zoals ik dat net al even verwoordde?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nee, maar het principe van het huwelijk is al zo oud als de mensheid. Universeel in de hele wereld worden er huwelijken op dezelfde manier vastgesteld. Universeel van alle tijden. Het idee dathet huwelijk afgedaan heeft, wordt teniet gedaan. Ook vanwege het feit dat je ziet dat de samenlevingsvormen in principe ook de principes aanhangen..je moet nl. wettelijk regelen, dat je een eenheid vormt als gezin, ook vanwege de erfenis. |
Maar waar wordt in de gedachten die hier worden besproken het huwelijk afgedaan? Het wordt enkel in een ander jasje gestoken dan waar jij het liefst in ziet lopen, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:07
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Is dat benoemen van een directe relatie tussen calvinisme en angstgeloof geen extreme dan? En hoe kijk je aan tegen de mogelijke angstgroei binnen de evangelische kringen, zoals ik dat net al even verwoordde? | Eerlijk gezegd, herken ik me daar niet in. Ik denk ook niet, dat dat zoveel voor komt. Maar ook dat is een exces natuurlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:09
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd, herken ik me daar niet in. Ik denk ook niet, dat dat zoveel voor komt. Maar ook dat is een exces natuurlijk. |
Toch durf ik te stellen dat angstgeloof en calvinisme niet zozeer een op een aan elkaar zijn te verbinden, maar dat het veel meer gaat om angstgeloof en mensheid in mijn ogen. Mensen zijn blijkbaar goed in het creëren van angst, hetzij bij zichzelf hetzij bij anderen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je kan toch een zegen vragen over je huwelijk en daar graag andere mensen bij willen betrekken zonder dat je gaat trouwen? Ik heb het al een paar keer meegemaakt bij wat oudere mensen en vond het wel erg waardevol.......Het is een beetje nieuwe vorm van kerk zijn dat ben ik met je eens maar daarom niet minder belangrijk. Pas was ik nog bij een zegen van een stel, hij was 81 en zij was 75 . geweldig toch? En of mensen wel of geen sex hebben zonder getrouwd te zijn? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vind dat een ieder dat maar helemaal voor zichzelf moet verantwoorden en wel of niet moet doen. Er kunnen zoveel redenen meespelen en aan de orde zijn voor zo'n beslissing. En ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet op al die prive verhalen zit te wachten over wel of niet masturberen en wel of geen sex......en niet omdat ik daar niet tegen kan maar omdat ik het gewoon een privé aangelegenheid vind, vooral de details die sommige mensen noemen.......die wil ik helemaal niet weten ......En soms schrijven mensen het zo dat je er bepaalde beelden bij krijgt......... Maar het forum is helemaal niet verplicht om te lezen gelukkig....  |
Ik snap wel dat het heel waardevol kan zijn om een zegen te vragen over je relatie. Maar ik vraag me tegelijkertijd ook af of het dan zo is dat er dan een zegen wordt gevraagd, zonder dat het stel elkaar beloofd wat er feitelijk wordt beloofd als je trouwt. Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt, dus vandaar ook mijn nieuwsgierigheid naar hoe dat precies zit.
Wat betreft de discussie over seks voor het huwelijk en masturberen zit ik inderdaad ook niet te wachten op details, maar vind ik het persoonlijk wel interessant om te discussieren over wat we over deze onderwerpen kunnen lezen in de Bijbel, vooral omdat het voor christenen beladen onderwerpen blijken te zijn. Er zijn tal van mensen die zich ten onrechte schuldig voelen op grond van Bijbelteksten die eigenlijk helemaal niet op het onderwerp slaan (neem bijv. die tekst van Onan). Dan is het volgens mij juist goed om erover te praten, mits dat op de juiste manier gebeurd. Op die manier kun je immers leren van elkaar. Welke keuzes mensen vervolgens maken is inderdaad persoonlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:14
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Maar waar wordt in de gedachten die hier worden besproken het huwelijk afgedaan? Het wordt enkel in een ander jasje gestoken dan waar jij het liefst in ziet lopen, toch? | Met de vraag, is er een wettelijke regeling, ondermijn je in mijn ogen het gezag van het huwelijk. Ook de opmerkingen over dat het burgerlijk huwelijk pas ten tijde van Napoleon is ingesteld, neigt naar de gedachte dat het voor God niet uitmaakt of we wel of niet moeten trouwen. Anderen wijzen op de noodzaak van liefde. love is all, en dan denk je automatisch, dan hoeft er ook geen huwelijk plaats te vinden. Zomaar wat indrukken van de afgelopen bijdragen...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 5 mei 2011, 22:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:16
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Toch durf ik te stellen dat angstgeloof en calvinisme niet zozeer een op een aan elkaar zijn te verbinden, maar dat het veel meer gaat om angstgeloof en mensheid in mijn ogen. Mensen zijn blijkbaar goed in het creëren van angst, hetzij bij zichzelf hetzij bij anderen... | Dat is blijkbaar jouw stelling Henk. De praktijk wijst echter anders uit. Er zijn veel mensen die met angst over God denken. Te veel om dat zomaar een incident te noemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:18
|
|
|
|
dus: huwelijk wordt door de meesten niet belangrijk gevonden. Ok leef er maar op los mensen, duik met een ieder het bed in als je je verliefd voelt en plant je maar voort zonder dat je hoeft na te denken over de kids. Veel plezier!!!
Ik vind je wat kort door de bocht Chatuliem, ik denk er wat anders over maar dat wil niet zeggen dat je mij- en anderen die ook andersdenken- dan al gelijk kan betitelen als mensen die er maar op los leven? Jammer , als iemand er anders over denkt druk je er gelijk een stempel op....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 5 mei 2011, 22:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Met de vraag, is er een wettelijke regeling, ondermijn je in mijn ogen het gezag van het huwelijk. Ook de opmerkingen over dat het burgerlijk huwelijk pas ten tijde van Napoleon is ingesteld, neigt naar de gedachte dat het voor God niet uitmaakt of we wel of niet moeten trouwen. Anderen wijzen op de noodzaak van liefde. love is all, en dan denk je automatisch, dan hoeft er ook geen huwelijk plaats te vinden. Zomaar wat indrukken van de afgelopen bijdragen...
dus: huwelijk wordt door de meesten niet belangrijk gevonden. Ok leef er maar op los mensen, duik met een ieder het bed in als je je verliefd voelt en plant je maar voort zonder dat je hoeft na te denken over de kids. Veel plezier!!! |
Hier wil ik wel even op reageren, Chat. Het is niet mijn bedoeling geweest om de indruk te wekken dat het 'trouw beloven" aan elkaar niet belangrijk zou zijn. Integendeel. Onder Napoleon is de 'burgerlijke staat' ingevoerd en vanaf die tijd werd het burgerlijk huwelijk gesloten.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 7 mei 2011, 03:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:28
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Nee, maar het principe van het huwelijk is al zo oud als de mensheid. Universeel in de hele wereld worden er huwelijken op dezelfde manier vastgesteld. Universeel van alle tijden. Het idee dathet huwelijk afgedaan heeft, wordt teniet gedaan. Ook vanwege het feit dat je ziet dat de samenlevingsvormen in principe ook de principes aanhangen..je moet nl. wettelijk regelen, dat je een eenheid vormt als gezin, ook vanwege de erfenis.[/quote]
Tja Chat, maar dat kunnen mensen tegenwoordig ook regelen in een samenlevingscontract, zonder dat zij trouwen. Gaat het hier dan uiteindelijk toch meer om het "contract" wat gesloten wordt op het moment dat je trouwt? En moet je dus wachten met seks totdat dit "contract" gesloten is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat is blijkbaar jouw stelling Henk. De praktijk wijst echter anders uit. Er zijn veel mensen die met angst over God denken. Te veel om dat zomaar een incident te noemen. |
Ik denk dat er veel mensen met angst over God denken, maar wat ik zie (vooral in mijn werk) is dat mensen dat angstgeloof ook wel koesteren, zo van als je geen angst hebt voor God is het niet goed, dat zit er zo ingebakken en als je je levenlang lid bent van een kerk waar dat gepreekt wordt en je kijkt niet verder dan weet je toch ook niet beter....... En misschien wil je dat ook helemaal niet.......In mijn ogen is dat jammer en niet nodig maar ieder mens is ook wel verantwoordelijk voor zijn eigen keuze daarin...... Het is natuurlijk ook zo dat als je uit zo'n omgeving komt en je er tegen verzet het angst geloof nog een hele rol in j e leven kan spelen en niet altijd een prettige. Maar toch denk ik dat je dat op een bepaald moment ook met liefde moet bekijken en dan maakt het het allemaal een stuk milder....maar dat is mijn eigen ervaring daarin.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:34
|
|
|
|
| LIEKE268 schreef: | Ik was benieuwd naar de site waarop mijn 2 beste vriendinnen een man vonden en inmiddels met die jongens getrouwd zijn vorig jaar. En dan zit je dus 10 dagen aan een lidmaatschap vast  |
Hallo Lienke Kom in de groep en maak er iets leuks van . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:36
|
|
|
|
[quote=XABIA794]
Hallo Xabia
Ik kwam hem net nog tegen aan de andere kant van de dijk hahaha. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:37
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Tja Chat, maar dat kunnen mensen tegenwoordig ook regelen in een samenlevingscontract, zonder dat zij trouwen. Gaat het hier dan uiteindelijk toch meer om het "contract" wat gesloten wordt op het moment dat je trouwt? En moet je dus wachten met seks totdat dit "contract" gesloten is? | Ja, dat lijkt me het beste toe...want dan is er pas sprake van een huwelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ja, dat lijkt me het beste toe...want dan is er pas sprake van een huwelijk. |
bedoel je nu het stadhuis of de kerk?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:43
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat is blijkbaar jouw stelling Henk. De praktijk wijst echter anders uit. Er zijn veel mensen die met angst over God denken. Te veel om dat zomaar een incident te noemen. |
Ik noem het juist geen incident, Chatuliem. Ik trek het enkel breder dan het calvinisme, omdat ik die relatie te nauw vind....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:47
|
|
|
|
[quote=ZEELAND736]
Hallo Zeeland Heel mooi dat je dit gekregen hebt van de HEER en ik wens je ook GODs zegen toe. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:48
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Lienke Kom in de groep en maak er iets leuks van . Sjalom. Martin |
Zo is dat Martin, misschien bevalt het wel zo goed dat ze gelijk met een jaar verlengt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:52
|
|
|
|
[quote=TINK100]
Hallo Tink
Ik zal je zeggen dat ik nooit gevoelt heb dat er bij de gemeenteleden een ander gevoel was over mij ik zou ook niet weten of het ook zo was. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 5 mei 2011, 22:57
|
|
|
|
Ik zal wel weer aan het bakken gaan.. In de hoop dat zo meer mensen meegaan [/color][/quote]
Yes, visser zal zn ontbijt maar een keer vergeten. kan geen kwaad denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|