| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:38
|
|
|
|
arend?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | jullie chatten slow...  |
Jullie hebben het gehoord, bedankt Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:47
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | He sus, nooit geweten dat je ook uit belgië kwam. Frank, ik denk dat hij betaalt met kamelen. |
haha plaaggeestje, ik doelde op Frank... enne... de Deurne waar ik geboren ben ligt toch echt in Nederland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:47
|
|
|
|
Lieve mensen, let erop dat je on-topic blijft. Berichten waar niets instaat wat met het onderwerp te maken heeft, worden verwijderd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 15:04
|
|
|
|
|
Heel hartelijk bedankt voor de vele felicitaties, hier en via de mail, echt hartverwarmend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 15:05
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Jullie hebben het gehoord, bedankt Frank  |
sorry, mijn reactie was weer offtopic zeker... Nou ja, dan maar weer ontopic, of een relatie met een meisje van 19 kan als je zelf 30 bent... ? Da's een lastige vind ik. Aan de ene kant denk ik dat als een meisje 3 jaar jonger is (dus 16 is) absoluut niet met een man van 27 moet gaan beginnen... Theoretisch kun je zeggen dat dit wel kan als het meisje inmiddels 19 is, maar liefde is niet theoretisch uit te leggen en wat als ze nu goed bij elkaar passen en elkaar goed aanvullen ?
Ik denk wel dat het wat makkelijker ligt als je bijv. in de 40 bent, dan wordt het verschil in leeftijd wat minder... Het zal er ook aan liggen hoe iemand zich voelt... het ene meisje is met 19 jaar al erg rijp voor haar leeftijd, de ander is eerder nog een meisje dan een vrouw. Belangrijk is denk ik wel dat je je dan wel realiseert dat het leeftijdsverschil (van bijv. 11 jaar) er ook zal zijn als je (wat) ouder bent...
Verstandelijk denk je (denk ik) eerder aan iemand rond dezelfde leeftijd, maar liefde is ook (en misschien wel met name) een hartszaak, een gevoel, als je je maar niet teveel laat leiden door het gevoel en later denkt... wat heb ik gedaan...?? Een meisje van 16 zal dat misschien nog niet kunnen overzien, ik vind daarom dat beiden in elk geval volwassen moeten zijn om die beslissing zelf te kunnen en mogen maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 15:13
|
|
|
|
weet niet wat ze zeggen en of het theologisch klopt, maar de uitvoering/vorm is heel mooi.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 16:02
|
|
|
|
Het is, naar ik aanneem: Verlos ons Heer, door Uw kruis, Uw lijden en Uw opstanding - maar ik zal het nog even goed beluisteren.
Thomas, maak ons vrij zou ook kunnen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 18 mei 2011, 13:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 16:11
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dan gaan we gewoon op een dinsdag Visser...tenzij de 2 dames een andere dag willen...  |
Zit de Wellness clubje al vol?? en waar is de locatie van het gebeuren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 16:20
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Gelukkig wel een drentse ....  |
Wat is de meerwaarde ....van een drentse Cross
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 16:32
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Hallo,
Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.
De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.
Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.
De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).
openb 3;
15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.
*
David Busscher.
*
Zijn er anderen die er ook zo overdenken? Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta. |
Ik zeg (alweer) ff helemaal niets ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 16:51
|
|
|
|
|
@ Frank, er is niets frustrerende om tegen de roddel en achterklap te vechten. Soms kruipt je het gevoel dat het met de nodige opzet gepaard gaat. Waar het mij althans direct om gaat is dat je de ander onnodig veel verdriet doet. Soms bekruipt mij het gevoel dat er vele met psychische klachten rondlopen en er vele met waandenkbeelden de ander bestoken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 16:59
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Wat is de meerwaarde ....van een drentse Cross  |
Das aan een niet drent niet uit te leggen. Iemand die niet in de mooiste provincie (Drenthe) van Nederland woont, zal dat nooit kunnen begrijpen.... Vandaar ook dat ik je wel snap dat je naar de meerwaarde vraagt, maar voor mij zijn al die unieke eigenschappen die een drentse heeft, zo gewoon dat ik met minder geen genoegen meer neem .....
Maar ik moet wel zeggen dat ze, zelfs voor een drentse, uitzonderlijk lief is
Alleen voor mij dan he ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:03
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | He Frank, heb je ook al een dag of datum in gedachten? Ik meen me te herinneren dat ik op het forum ooit wel eens heb gelezen dat de dinsdag een voorkeursdag is bij de vrouwen. misschien iets om rekening mee te houden?  |
dinsdag werd toen genoemd als dames-in-zwemdress-dag........ dus ja; inderdaad een voorkeur om rekening mee te houden..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:03
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Hallo,
Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.
De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.
Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.
De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).
openb 3;
15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.
*
David Busscher.
*
Zijn er anderen die er ook zo overdenken? Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta. |
Nee, daar denk ik niet zo over.
Laatst aangepast door
|
INEZ910
|
op maandag 16 mei 2011, 17:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:04
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | lijd jij ook aan het dc-syndroom dan, leonard? ik dacht eerlijk gezegt tot op de dag van vandaag dat dat meer een vrouwenkwaaltje was, maar nu je t zegt; misschien hebben mannen er ook wel last van....... hier kun je de symptomen van dergelijke syndromen vinden; http://allpsych.com/disorders/dsm.html
@ lisa; ik dacht dat ik er uiteindelijk van genezen was, maar zie ik soms toch iets niet staan wat anderen wel zien staan??
en nee; lisa en ik hebben geen psychische aandoening; dit is gewoon een grapje
. |
Tjonge Hannah, bedankt voor de link ..enne had ook niet de illusie hoor om aan jullie te twijfelen qua psyche.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja, maar anderen begrijpen precies niet goed wat een vraag inhoud. Er kan soms een praatcultuur zijn waar je heel veel woorden gebruikt maar eigenlijk niets zegt. | O jij gaat maar een paar keer per jaar naar de kerk vandaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:07
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | dinsdag werd toen genoemd als dames-in-zwemdress-dag........ dus ja; inderdaad een voorkeur om rekening mee te houden..........  |
Waar moet je dan rekening mee houden, met de nationale zwemstress-dag voor de lady's. (Blauwe ogen voor de mannen misschien)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:08
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | | O jij gaat maar een paar keer per jaar naar de kerk vandaar! |
PARDON??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:12
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Das aan een niet drent niet uit te leggen. Iemand die niet in de mooiste provincie (Drenthe) van Nederland woont, zal dat nooit kunnen begrijpen.... Vandaar ook dat ik je wel snap dat je naar de meerwaarde vraagt, maar voor mij zijn al die unieke eigenschappen die een drentse heeft, zo gewoon dat ik met minder geen genoegen meer neem .....
Maar ik moet wel zeggen dat ze, zelfs voor een drentse, uitzonderlijk lief is
Alleen voor mij dan he ....  |
Al zal ik het nooit begrijpen de liefdesuitingen uit het Noorden ....mare van harte geluk gewenst met je prille liefde. Toch succes met de pijl en boog zeker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:13
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik zeg (alweer) ff helemaal niets ....  |
zwijg dan ook... of geef gewoon een inhoudelijke reactie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:14
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | | Nee, daar denk ik niet zo over. |
want?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:14
|
|
|
|
extra toevoeging, mijn reactie op hun mail (die ik voor hun privacy niet post, wel mijn antwoord)
*
Dank voor de toelichting. Maar die tekst uit 1 kor 9 vind ik niet van toepassing. Ja Paulus zocht gelijke grond en bouwde bruggen, maar het evangelie wat volde was 100% het pure evangelie. kernzaken als zonde, hel en de noodzaak tot bekering/wedergeboorte werd nooit vergeten. En die liederen hadden inhoudelijk zeer weinig met het evangelie te maken. Daar kwam nog bij dat in de interviews tussendoor het vooral ging om samenhorigheid, en wat er echt werd gelooft maakte niet uit, alle wegen gaan naar rome, dat was het thema. Maar de opzegging is niet alleen door de passion, dat was voor mij persoonlijk de druppel. misschien kunt u wat met de feedback. wat punten: De EO is begonnen als een traditioneel evangelische organisatie. De organisatie is inmiddels volledig overgenomen door neo-evangelicals. De (extreem) charismatische invloed is inmiddels dominant. Vandaar de openheid voor de hierboven genoemde genoemde invloeden. De EO heeft een enorme invloed op de evangelische en reformatorische christenen. De EO is inmiddels verworden tot een doorgeefluik van allerlei gevaarlijke en onbijbelse stromingen. Er wordt een gemengde boodschap gebracht. Er worden goede dingen en slechte dingen doorgegeven. Maar de trend is dat het goede afneemt en het onbijbelse en onzuiver toeneemt. Als het zo doorgaat zal het niet lang meer duren voordat de EO uitkomt waar de NCRV nu is. De NCRV is ook begonnen als een bijbelgetrouwe organisatie. In de statuten stond b.v. over de grondslag dat de bijbel werd beschouwd als het onfeilbare woord van God. Zo duidelijk staat het zelfs niet in de statuten en grondslag van de EO. Via een langzaam proces is de NCRV afgegleden. De EO is inmiddels dezelfde weg opgegaan.
eerdere druppels in de emmer:
· EO presentator Arie Boomsma. Ik heb geen antwoorden. God rookt een joint mee
· EO presentator Venderbos vaart mee in de GayPride parade
· Knevel uit twijfel
· Uitdragen van alverzoening op het Xnoizz Flevo Festival
· De EO maakt reclame voor Tibetaans Boeddhisme
· De identiteit van de EO. De 'ont-evangelisering' van de EO
· De decaan van Heverlee houdt een postmoderne toespraak
· Brian McLaren. Het kruis is slechte reclame voor God
*
bron punten:
http://www.internetbijbelschool.nl/htmldoc/eo.ha.htm#7.1
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op maandag 16 mei 2011, 17:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:15
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | | O jij gaat maar een paar keer per jaar naar de kerk vandaar! |
Je moet bovenstaande eens even lezen van Judith, zij schreef streng doch rechtvaardig on-topic blijven...... En ik zie de link niet zo tussen een paar keer of 52 keer naar de kerk gaan en masturberen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:16
|
|
|
|
in dat geval, amen, en super mooie uitvoering!
kijken of ik dit in de itunes store kan vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:18
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je moet bovenstaande eens even lezen van Judith, zij schreef streng doch rechtvaardig on-topic blijven...... En ik zie de link niet zo tussen een paar keer of 52 keer naar de kerk gaan en masturberen  |
Ik zie het verband ook niet W-tje maar ik ben er zeker van dat Ronny ons gaat uitleggen wat hij bedoelde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:19
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Al zal ik het nooit begrijpen de liefdesuitingen uit het Noorden ....mare van harte geluk gewenst met je prille liefde. Toch succes met de pijl en boog zeker.  |
Haha... Leonard begrijpt er echt niks van zeker... goed lezen hoor... Cross had het erover dat hij zijn pijl en boog aan de wilgen gehangen had... Cupido zal hem wel overmand hebben...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 16 mei 2011, 17:19
|
|
| Naar boven |
|
|