| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 06:39
|
|
|
|
BASTIBRO042 (46) Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 23:32 Kinderen zouden deze forum wel kunnen vinden door gebruik te maken van google ze kunnen iets in typen wat niks met deze forum te maken heeft maar toch hier terecht komen. De meeste forums die je wel kan bezoeken maar waar je je niet bij kan aanmelden tenzij jezelf registreed zijn meestal niet alle topics, zoals deze wel, te zien mits dat het geval is.
Als ik het zou doen en er problemen mee zou hebben zou ik het in mijn eigen vertrouwde omgeving zulke dingen bespreken,niet hier. Als ik het zou doen maar daar geen problemen mee zou hebben dan bespreek ik dat niet hier,dit zou kunnen aanzetten tot en zou voor deze persoon of personen problemen kunnen op leveren.
Laatst aangepast door
|
RONNY104
|
op donderdag 19 mei 2011, 06:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 08:39
|
|
|
|
Ja...Annette..je hebt gelijk...mag ik ook graag naar kijken We kunnen gelukkig selecteren wat we ZELF willen zien he??
En de t.v. en de pc hebben een knop he?? De radio ook!!!
Zo ook onze abbonementen..stopzetten!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJ383
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 09:03
|
|
|
|
|
mijn mooiste moment heb ik al gehad, toen ik vanmorgen wakker werd en recht in de slaperige oogjes van mijn jongste zoontje keek, en zachtjes hoorde, "mama ik hou heel veel van jou". Mijn dag kan niet meer stuk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJ383
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 09:11
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Vergeving is een geschenk dat je aan iemand geeft die het niet verdient (Joyce Meier) |
een prachtig geschenk , maar volgens mij ook zo ongeveer het moeilijkst te geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOKE849
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 09:19
|
|
|
|
| VISJE125 schreef: | Hummmm ik heb toch liever dat we dat van te voren af spreken. @ ErnstJan, Nee ik neem mn zoontje niet mee. Hij is dan fijn bij zijn vader, maar ik wil sowieso weten welke route we gaan lopen hoor  |
Nou voorzover mij bekend toch wel de route heen en terug....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 09:24
|
|
|
|
| MARIJ383 schreef: | | een prachtig geschenk , maar volgens mij ook zo ongeveer het moeilijkst te geven. |
Dat dacht ik ook, totdat ik Jezus liefde opnieuw mocht herontdekken op een bijzondere manier.
Ik mocht iedereen vergeven en ontzettend veel rust en vrijheid ervaren.
Iedereen heb ik een brief gestuurd en in eerste instantie zelf om vergeving gevraagd en vervolgens vergeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 09:27
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Je kunt het misschien raar vinden..mijn bedoeling was hiermee niet om iemand te kwetsen, integendeel ...persoonlijk gun ik de noordelingen een leuk uitje. Het is natuurlijk wel zo dat de afstand relatief groot is om even langs te gaan. |
Ach Leonard, voor ons is de picknick in Ede ook twee uur rijden. Dat heeft diverse Noorderlingen er niet van weerhouden om toch die kant op te komen. Anders gezegd: iedereen is welkom om mee te gaan stappen in Groningen, of je nu in Zeeland of Limburg woont of in één van de drie Noordelijke provincies. Dit topic is bedoeld voor de mensen die mee willen, die kunnen zich hieronder aanmelden. Dus nu back on topic graag.
Hallo allemaal!
Lisa en ik vonden het wel weer eens tijd worden voor een gezellig uitje.
Wie gaat er mee op vrijdag 17 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen. Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...
Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...)
Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!): Lisa610 Jasmyn704 Billy701 (o.v.) Chatuliem619 Crossroad317
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op donderdag 19 mei 2011, 09:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 09:39
|
|
|
|
Hé Ronnie. Als ik jou goed begrijp probeer je (weer) te zeggen dat deze discussie hier niet gevoerd zou moeten worden omdat het een openbaar forum is. Kinderen kunnen inderdaad lezen wat hier op het forum wordt geschreven als ze "bij toeval" de term masturberen invoeren. Maar goed, als ze dat invoeren zullen er nog wel heel wat meer links naar sites boven water komen. In dat geval kun je je afvragen hoe erg het is dat ze ook op deze discussie terecht komen... Misschie is het wel een goed tegenwicht tegen die andere sites. Bovendien: er wordt niet voor niets altijd aangeraden om in de gaten te houden wat kids op internet aan het doen zijn en je kunt bepaalde sites die gevoelig liggen ook blokkeren he...
Anyway, niemand dwingt jou om deel te nemen aan deze discussie. Dus als jij vind dat je dit niet moet bespreken op het forum dan kun je er ook voor kiezen om hier gewoon geen bijdragen op te zetten. In die zin blijf ik me verbazen over het feit dat je dat wel steeds weer doet... maar goed ook dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Enne Basti: complimenten voor je openheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERNSTJAN522
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 10:13
|
|
|
|
| JOKE849 schreef: | Nou voorzover mij bekend toch wel de route heen en terug....  | Waarom heen en terug?? Je eindigt bij het beginpunt, hoor....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 11:30
|
|
|
|
|
inderdaad komen er soms mensen uit het ALLERBOVENSTE randje van groningen naar ede toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:03
|
|
|
|
| MARIJ383 schreef: | | een prachtig geschenk , maar volgens mij ook zo ongeveer het moeilijkst te geven. |
Juist niet, ik denk dat vergeving aannemen veel moeilijker is ....
Als je vergeeft ben jij er klaar mee, dan heb je er over nagedacht, en ben je tot de conclussie gekomen dat het beter is om te vergeven (of om vergeving te vragen) Vanaf dat moment ligt het niet meer bij jou maar bij de persoon die je vergeving hebt gegeven (of aan wie je vergeving hebt gevraagd) Uit persoonlijke ervaring weet ik, dat als je in Jezus naam vergeeft, echt herstel mogelijk is.
Maar ook uit persoonlijke ervaring weet ik, dat niet alle mensen die je vergeeft of om vergeving vraagt, er mee omgaan als waarvoor het is bedoeld. (grammaticaal zal deze zin niet kloppen ben ik bang, hopelijk wordt mij dit op voorhand vergeven)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:06
|
|
|
|
| ERNSTJAN522 schreef: | Waarom heen en terug?? Je eindigt bij het beginpunt, hoor....  |
Ja, en halverwege ga je weer terug naar het eindpunt of beginpunt ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:07
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Je moet niet alles geloven, soms is de helft nog de helft teveel...Cross. Maar je kunt het ook omdraaien, waarschijnlijk is het verlangen zo groot. Tja, je weet de uitspraak ..waar het hart vol van is ...loopt de mond ven over  |
En dan ga jij onder de douche staan en liefdesliedjes zingen zeker ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:08
|
|
|
|
| MARIJ383 schreef: | | mijn mooiste moment heb ik al gehad, toen ik vanmorgen wakker werd en recht in de slaperige oogjes van mijn jongste zoontje keek, en zachtjes hoorde, "mama ik hou heel veel van jou". Mijn dag kan niet meer stuk. |
Een echte moederdag dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:24
|
|
|
|
willemijn, die keuze is niet over 1 nacht ijs gegaan, en heb er zeer goede redenen voor.
@ chat, jij bent heel vuil bezig. Je verdraait wat ik schreef en legt woorden in mijn mond. Nergens noem ik mede christenen rioolwater!!!!! Als je begrijpend lezen toepast, zie je dat ik duidelijk de onBijbelse en contra-Bijbelse elementen fout noem en vergelijk met rioolwater in schoon water als metafoor.
Had ook deze kunnen gebruiken :
gal 5
7 Gij liept goed. Wie is u in de weg gekomen, dat gij aan de waarheid niet meer gehoorzaamt? 8 Die overreding kwam niet van Hem, die u roept
. 9 Een weinig zuurdeeg maakt het gehele deeg zuur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:25
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En dan ga jij onder de douche staan en liefdesliedjes zingen zeker ...  |
Met de gitaar als muzikale omlijsting en mijn zangtalent, zijn we misschien het ideale duo voor alle trouw en feestpartijen in CM verband ontstaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:28
|
|
|
|
Mijn slechtste moment ligt al een paar dagen achter me ....
Ik heb mijn gitaarversterker uitgeleend, maar heb die a.s. zondag nodig omdat ik moet spelen bij kidscorner. Ik bel naar degene die hem heeft geleend en zeg dat ik de versterker zondag a.s. nodig heb, en hem woensdag wil komen ophalen voor het oefenen ..... na enkele diepe zuchten zegt hij dat hij de gitaarversterker heeft opgeblazen .... al een paar weken geleden, maar het niet goed durfde te vertellen .... Dat vond ik nog niet zo erg, maar nu blijkt dat hij een nw gitaarversterker heeft gekocht, voor zichzelf, en DUS geen geld heeft om mij de schade te vergoeden .... Maar ook daar kan ik mee leven, tot ik hem vroeg, kan ik dan zondag a.s. jouw gitaarversterker lenen en hij zei "nee want ik ben bang dat er wat mee gebeurt ...." GRRRR
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:37
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ach Leonard, voor ons is de picknick in Ede ook twee uur rijden. Dat heeft diverse Noorderlingen er niet van weerhouden om toch die kant op te komen. Anders gezegd: iedereen is welkom om mee te gaan stappen in Groningen, of je nu in Zeeland of Limburg woont of in één van de drie Noordelijke provincies. Dit topic is bedoeld voor de mensen die mee willen, die kunnen zich hieronder aanmelden. Dus nu back on topic graag.
Hallo allemaal!
Lisa en ik vonden het wel weer eens tijd worden voor een gezellig uitje.
Wie gaat er mee op vrijdag 17 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen. Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...
Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...)
Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!): Lisa610 Jasmyn704 Billy701 (o.v.) Chatuliem619 Crossroad317 |
Je kunt inderdaad heel creatief zijn, om naar het uiterste puntje van Nederland te gaan. Ook b.v.Carpoolen behoort tot de mogelijkheden en Bed @ Breakfast bij mede CM leden is ook een optie. Een Tent of Caravan bij zou een idee kunnen zijn. Schijnt een mooie stad te zijn Groningen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:38
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ja Frank, bolussen is een typisch Zeeuwse lekkernij, maar als je goed oplet, hebben ze zo nu en dan ook een Zeeuwse bolus liggen bij de bakkerijafdeling van AH... al weet ik niet of die zo lekker zijn als bij de Zeeuwse bakkers, ze zijn in elk geval wel kleverig.... |
Ik was vandaag in de Emté en daar kom men proeven van een soort koek. Wat ik ook deed natuurlijk, na eerst een stukje kaas en een stuk vlees te hebben geproefd, anders werd het toch maar slecht. Bleek dat die koek een Zeeuwse bolus was. Ik heb dan maar zo'n pakje bolussen gekocht. Het is inderdaad erg zoet...en kleverig. Ik ben nu volop bezig mijn onderkaak los te krijgen van mijn bovenkaak Floshke kwam ook eens snuffelen maar draaide zich vlug om zodat hij zijn dutje kon verder zetten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik was vandaag in de Emté en daar kom men proeven van een soort koek. Wat ik ook deed natuurlijk, na eerst een stukje kaas en een stuk vlees te hebben geproefd, anders werd het toch maar slecht. Bleek dat die koek een Zeeuwse bolus was. Ik heb dan maar zo'n pakje bolussen gekocht. Het is inderdaad erg zoet...en kleverig. Ik ben nu volop bezig mijn onderkaak los te krijgen van mijn bovenkaak Floshke kwam ook eens snuffelen maar draaide zich vlug om zodat hij zijn dutje kon verder zetten. |
De Flakkeese Bolus is veel lekkerker..... Frank en denk dat Floshke zich niet meer omdraait.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:46
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | willemijn, die keuze is niet over 1 nacht ijs gegaan, en heb er zeer goede redenen voor.
@ chat, jij bent heel vuil bezig. Je verdraait wat ik schreef en legt woorden in mijn mond. Nergens noem ik mede christenen rioolwater!!!!! Als je begrijpend lezen toepast, zie je dat ik duidelijk de onBijbelse en contra-Bijbelse elementen fout noem en vergelijk met rioolwater in schoon water als metafoor.
Had ook deze kunnen gebruiken :
gal 5
7 Gij liept goed. Wie is u in de weg gekomen, dat gij aan de waarheid niet meer gehoorzaamt? 8 Die overreding kwam niet van Hem, die u roept
. 9 Een weinig zuurdeeg maakt het gehele deeg zuur. |
Ik neem aan dat je mij moet hebben ...
Degene die begon over rioolwater als vergelijk naar de EO ben jij. quote David -- als er ook maar 1 druppel rioolwater in mijn glas water zit gooi ik het hele glas weg. en in dit geval is het zo erg geworden, dat het goede niet opweegt tegen de schade van de slechte elementen. Dus in dit geval gooi ik wel het kind met het badwater weg.
De doelstelling van de EO wordt uitgevoerd door christenen, en die uitvoering be- en veroordeel jij. Indirect, en dat is begrijpend lezen, zeg je dus, de uitvoerenden bij de EO doen niet waar ze voor zouden moeten staan. Je zegt je lidmaatschap op. De christenen, die de doelstelling moeten uitvoeren binnen de EO, die worden in jouw ogen vergeleken rioolwater, want ze passen onBijbelse en contra-Bijbelse elementen toe .... want als er ook maar 1 druppel rioolwater in jouw glas zou zitten dan gooi je het weg ....
En dan trek ik nogmaals het vergelijk door naar jouw gemeente, wat doe je als er een mede-christen is die niet aan jouw bijbelse normen en waarden voldoet. Ik gaf je drie mogelijkheden, waarop je persoonlijk kon reageren en niet door het af te schuiven op de oudsten of diakenen. 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 19 mei 2011, 15:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:50
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Met de gitaar als muzikale omlijsting en mijn zangtalent, zijn we misschien het ideale duo voor alle trouw en feestpartijen in CM verband ontstaan.  |
Dan mag je zaterdag auditie komen doen ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:54
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Met de gitaar als muzikale omlijsting en mijn zangtalent, zijn we misschien het ideale duo voor alle trouw en feestpartijen in CM verband ontstaan.  |
Ik hoorde onlangs ergens dat Sus gaat meedoen aan iets met Factor en nog wat. Misschien kunnen jullie dan een duo vormen. Een soort van Bonnie en Clyde-duo. Of waren dat geen zangers?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:55
|
|
|
|
Ik ben nog even terug gegaan naar mijn bericht misschien heb ik me vergist,maar nee,je vult nu voor mijn wat ik gezecht zou hebben. Ik heb nergens gezecht of gesuggereerd dat deze discusie niet gevoerd mag worden,meschien ben ik scheel maar anders moet je maar even die zin van mijn onderstrepen dan weet ik waar je het over hebt.
Laatst aangepast door
|
RONNY104
|
op donderdag 19 mei 2011, 13:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:13
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | De Flakkeese Bolus is veel lekkerker..... Frank en denk dat Floshke zich niet meer omdraait.  |
Ik ben het woord Flakkeese als eens tegen gekomen maar ik weet niet meer wat het inhoud. En ik ben een beetje te moe of te lui om het op te zoeken.
Gelukkig heb ik na eten van een bolus mijn handen gewassen, waardoor er zeep in mijn ogen kwam , want anders plakte mijn vingers nog aan de toetsen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 19 mei 2011, 16:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik ben het woord Flakkeese als eens tegen gekomen maar ik weet niet meer wat het inhoud. En ik ben een beetje te moe of te lui om het op te zoeken.
Gelukkig heb ik na eten van een bolus mijn handen gewassen, waardoor er zeep in mijn ogen kwam , want anders plakte mijn vingers nog aan de toesten... |
Goeree-Overflakkee is een eiland ten noorden van de Provincie Zeeland. De meeste mensen denken vaak dat het onder Zeeland valt, maar het is eigenlijk provincie Zuid-Holland. Qua dialect, landschap, klederdracht is er een sterke verwantschap met Zeeland. Vroeger behoorde een groot deel van het eiland tot Zeeland. De Flakkeese variant op de Zeeuwse is op zich niet zo bijzonder. Meer iets van kaneel en zo. De merkt dat ook al met de befaamde kruukplaetje (koekje) die ook op verschillende manieren wordt samengesteld. De Ouddorpse bevolking stond bekend als zeer zuinig en gebruikte geen roomboter. Ook de varianten op koekkruiden of kaneel in wel niet combinatie met stroop is daar een voorbeeld van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:28
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | | Ik ben nog even terug gegaan naar mijn bericht misschien heb ik me vergist,maar nee,je vult nu voor mijn wat ik gezecht zou hebben. |
Nah, ben eigenlijk meer aan het checken of ik jou goed begrepen heb, omdat het me niet helemaal duidelijk was wat je nu eigenlijk bedoelde. Als ik het dus verkeerd heb verwoord in jou ogen, hoop ik dat je me kunt uitleggen wat je nu eigenlijk wel probeerde te zeggen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:31
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik hoorde onlangs ergens dat Sus gaat meedoen aan iets met Factor en nog wat. Misschien kunnen jullie dan een duo vormen. Een soort van Bonnie en Clyde-duo. Of waren dat geen zangers?  |
Zomaar even een vraagje hoor... Wat heeft dit allemaal nog te maken met mensen die in Almere wonen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:32
|
|
|
|
lol...was net het bericht aan het editen. nou wat ik bedoel is dat kinderen het wel kunnen vinden meer niet. en het is mijn mening meer niet.
Laatst aangepast door
|
RONNY104
|
op donderdag 19 mei 2011, 14:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:32
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Zomaar even een vraagje hoor... Wat heeft dit allemaal nog te maken met mensen die in Almere wonen?  |
Hoe is jouw zangtalent Lisa? ....We zoeken nog diverse zangeressen
|
|
| Naar boven |
|
|