ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2324 2325 2326 2327 2328 2329 2330 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 00:48

WILLEMIJN232 schreef:
Klinkt dat niet een beetje makkelijk Crossroad? Als je zelf maar vergeeft ben je er klaar mee???????? En dan ben je er niet meer verantwoordelijk voor?????
Dan ligt het bij de ander?????
Soms is voor de ander vergeven een brug te ver.....en ja dan gaan mensen er mee om zoals het in jouw ogen niet bedoeld is....
En dan klinkt het simpel als je dan zegt nou ja, ik heb vergeven dus ik ben er klaar mee dus het ligt nu bij jou.........kom je niet altijd mee weg denk ik.....

Het klinkt niet alleen gemakkelijk maar het is ook zo gemakkelijk.
Als jij kunt vergeven, of kunt vragen om vergeving, dan is het afgedaan.

Ik ben jaren gepest, en ik heb alle mensen vergeven, en ik weet dat ik daardoor geen wrok meer ken naar die mensen. Voor mij was dat het moment dat echt herstel is begonnen.
En als mensen jou niet willen vergeven, nadat je om vergeving hebt gevraagd, kun je zeggen "oke jij wilt of kunt mij niet vergeven, dan vergeef ik jou dat je mijn niet kunt of wilt vergeven.

Vergeving is altijd van jezelf. Jij bent niet verplicht om te vergeven als je daar niet aan toe bent, maar als jij in staat bent, je er behoefte aan hebt, om te vergeven of om vergeving te vragen dan is dat voor jou genoeg. Vergeving komt voort uit Liefde, zoals 1 Korinthe 13 vers 5b zegt "ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 08:40

CROSSROAD317 schreef:
Het klinkt niet alleen gemakkelijk maar het is ook zo gemakkelijk.
Als jij kunt vergeven, of kunt vragen om vergeving, dan is het afgedaan.

Ik ben jaren gepest, en ik heb alle mensen vergeven, en ik weet dat ik daardoor geen wrok meer ken naar die mensen. Voor mij was dat het moment dat echt herstel is begonnen.
En als mensen jou niet willen vergeven, nadat je om vergeving hebt gevraagd, kun je zeggen "oke jij wilt of kunt mij niet vergeven, dan vergeef ik jou dat je mijn niet kunt of wilt vergeven.

Vergeving is altijd van jezelf. Jij bent niet verplicht om te vergeven als je daar niet aan toe bent, maar als jij in staat bent, je er behoefte aan hebt, om te vergeven of om vergeving te vragen dan is dat voor jou genoeg. Vergeving komt voort uit Liefde, zoals 1 Korinthe 13 vers 5b zegt "ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan"

Ja, soms is vergeving een proces, omdat het inderdaad veel pijn kan doen. Maar ook als het te veel pijn losmaakt, kun je naar de Here God kenbaar maken dat je ervoor wilt kiezen om te vergeven, de keuze maken en dan aan Hem vragen je er kracht voor te geven.
En dan gaat God dat uitwerken in je hart.
En als je vergeven hebt dan is dat voor je eigen harts- en gemoedsgesteldheid een bevrijding.....hoe erg het ook is wat je is aangedaan! Inderdaad ...het lijkt te gemakkelijk om waar te zijn, maar het is het wel!!
Vergeven van en vertrouwen in die ander zijn wel twee heel verschillende dingen die niet doorelkaar gehaald moeten worden.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 09:21

HANNAH810 schreef:
ik mis "muisje" voor het "weerbericht der boskabouters!!" Huilende smiley, smiley in tranen

het "muis-en-de-boskabouter-weerbericht" meldt dat het 20 graden wordt morgen, met ZON!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 09:26

MARIJ383 schreef:
mijn mooiste moment heb ik al gehad, toen ik vanmorgen wakker werd en recht in de slaperige oogjes van mijn jongste zoontje keek, en zachtjes hoorde, "mama ik hou heel veel van jou". Mijn dag kan niet meer stuk.

Wauw! Daar word je stil van...
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 09:28

MARIJ383 schreef:
mijn mooiste moment heb ik al gehad, toen ik vanmorgen wakker werd en recht in de slaperige oogjes van mijn jongste zoontje keek, en zachtjes hoorde, "mama ik hou heel veel van jou". Mijn dag kan niet meer stuk.

Wauw! Daar word je stil van...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 09:31

VISSER278 schreef:
Ze komen of hopen te komen van hei(n)de en verre . Maar naar Groningen? hoelang is dat reizen vanaf het bijna ALLERONDERSTE randje van nederland? Slapende smiley

ahh, je bent er zo hoor, visser!
je doet er slechts drie uur en acht minuten over; en met de eventuele vertraging slechts 25 minuten langer;

een retourtje van 7 uur en een kwartiertje; waar hebben we het helemaal over............ Verraste, verbaasde smiley

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 20 mei 2011, 09:33
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 09:33

Ik heb besloten hier niet verder op in te gaan, want deze discussie gaat een kant op die ik absoluut niet op wil. Wat mij betreft was het slot van de laatste bijdrage van Joke een prima afsluiter:

Een onderwerp als dit ligt gevoelig, Dat geldt voor een ieder, want een ieder heeft zijn/haar eigen mening en gevoelens omtrent dit punt.
De één reageert omdat deze behoefte heeft, een ander vind het onzinnig.
Wie ook reageert en wie niet, laten we in ieder geval trachten op een site als deze om elkaar in zijn/haar waarde te laten.

Ik wil het daar maar bij laten wat betreft dit onderwerp.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 09:37

VISJE125 schreef:
Liaantej moet mee. Ze zou zaterdag alvast bij mij kunnen komen en dan hoeft ze alleen maar thuis gebracht te worden, tenminste als ze dat wilt???
Maar als ze liever heeft ophalen en weer thuis brengen dan mag het ook.
Dus Liaantje zeg het maar Knipoog smiley .
En als er iemand is die haar op wil halen en of weg brengen mag ook, maar ze moet wel mee hoor, dus wie bij haar in de buurt woont, mee nemen zou ik zeggen Knipoog smiley

Ik wist helemaal niet dat je vanaf woodey's ook kon lopen? Is dat wel een route dan? Zou best kunnen dat ik die al gelopen heb, maar dat is dan al wel een hele tijd geleden.
Goeie ouwe tijd Slapende smiley not!!! Nou ja niet alles dan Knipoog smiley

Wel 3 stuks !!! Clown smiley

Zo kom je nog eens wat te weten he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 09:55

Dit topic gaat op slot. Daar wil ik bij vermelden dat bepaalde opmerkingen niet nodig waren.

Natuurlijk moet een ieder er bewust van zijn dat dit een openbaar forum is en er twee keer bij nadenken wat je wel en niet vertelt. Daar plaats ik wel een kanttekening bij: het was niet nodig leden er op deze respectloze manier op te wijzen, een ieder mag voor zichzelf beslissen wat hij/zij wel of niet wil delen. Ik twijfel er dan ook niet aan dat deze leden hier een overwogen beslissing in gemaakt hebben. Overigens heb ik geen details gelezen, 'slechts' leden die openlijk voor bepaalde zaken uitkwamen.

De vraag 'wie er naar de hoeren gaat' was dan ook, al begrijp ik op welke manier de vraag bedoeld is, niet op zijn plek.
Daarnaast kunnen de opmerkingen waarin recht op de man gespeeld wordt, zeer zeker niet door de beugel.

Dit topic gaat op slot omdat iedereen zijn zegje heeft gedaan en er weinig aan toegevoegd kan worden. Gezien de zeer verschillende reacties is er bewezen dat dit topic zeker een bestaansrecht had.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 20 mei 2011, 10:14
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 10:14

ANNETTE050 schreef:
Ja, soms is vergeving een proces, omdat het inderdaad veel pijn kan doen. Maar ook als het te veel pijn losmaakt, kun je naar de Here God kenbaar maken dat je ervoor wilt kiezen om te vergeven, de keuze maken en dan aan Hem vragen je er kracht voor te geven.
En dan gaat God dat uitwerken in je hart.
En als je vergeven hebt dan is dat voor je eigen harts- en gemoedsgesteldheid een bevrijding.....hoe erg het ook is wat je is aangedaan! Inderdaad ...het lijkt te gemakkelijk om waar te zijn, maar het is het wel!!
Vergeven van en vertrouwen in die ander zijn wel twee heel verschillende dingen die niet doorelkaar gehaald moeten worden.

Die haal ik absoluut niet door elkaar Annette.......maar je moet je ook realiseren dat er soms dingen gebeuren waar je er niet mee wegkomt om te zeggen :ik heb je vergeven dus de bal ligt bij jou..........Prima als dat voor jezelf zo ligt maar voor een ander kan dat niet altijd zo werken....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 20 mei 2011, 10:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 10:35

Kleine kanttekening om deze discussie in goede banen te leiden:

Een discussie is een vorm van bespreking tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen.
Daarbij lijkt het me belangrijk dat we ook echt naar elkaar luisteren en niet alleen blind voor onze eigen visie vechten. De ander is niet stom/dom/onnadenkend omdat hij/zij iets anders denkt en vindt.
Een discussie heeft geen zin als iedereen zijn hakken in het zand zet.

De strekking: laat iedereen in zijn/haar waarde en luister oprecht naar elkaar.

Back on topic.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 10:47

VISSER278 schreef:
's ochtends tussen 1o.30 en 11 uur. Maar heb jij dan omroep zeeland in België? Knipoog smiley
.

Lachende smiley ik ben aan het luisteren via de laptop. Je zoon is een stuk vlotter dan de docent vind ik.

Zo ondertussen is het interview afgelopen. Pfff, meer dan 6 uur vliegen naar Dubai en dan nog eens 4 uur naar Dacca om vervolgens nog eens 8 uur in een bus te hoppelen naar de eigenlijk plaats van bestemming. De reis op zich was al een avontuur. Enfin, ze zijn goed teruggekeerd...en zonder een beet van een slangebeest...

De afsluiter van je zoon vond ik ook goed: '...ik wil tevens alle CM-leden het beste wensen en in het bijzonder Frankt627...en dames, vergeet mijn vader Visser278 niet te mailen en uit te nodigen... Knipoog smiley' Hij is wel erg attent Lachende smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 20 mei 2011, 11:05
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 10:50

DAVID923 schreef:
(aangepaste versie.......... Knipoog smiley )

@ Annette;

nee,
ik denk dat ook jij het voor jezelf invult
. en calvinisme heeft er volgens mij NIKS mee te maken. Ik denk de context beter te kennen dan jij, maar ik zie er een tijdloos algemeen Bijbels principe in, dat dus een valse leer veel kan verzieken.
Dat het in deze contex joods christenen waren die de thora wilde opleggen is maar een variant, en klopt volgens mij ook niet met handelingen 15(maar dat is een heel ander onderwerp)

Paulus probeerde bruggen te bouwen, KLOPT! zie zijn rede in athene, mooi voorbeeld. Hij wou ook geen aanstoot geven, om zo het evangelie te hinderen, MAAR HIJ VERKONDIGDE WEL HET ZUIVER EN HELE EVANGELIE! vertelde titus, timotheus en andere werkers dat ze de leer zoals door hem overgedragen moesten verdedigen, in galaten 1 trok hij fel van leer over het belang van de juiste doctrines.

ik durf me af te vragen of je inderdaad over meer bijbelkennis zou beschikken dan annette050, david;
zowel qua beleving als qua therorie.......

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 20 mei 2011, 10:52
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 10:56

ANNETTE050 schreef:
Ja, mee eens, David...wetticisme kan veel verzieken....

Dat woord gebruik ik nergens. De punten/redenen die ik gaf voor mijn opzegging zijn duidelijk. Snap de link naar wetticisme niet goed, aangezien ik de EO er niet van beschuldig (integendeel). Zelf noemde ik het niet en heb ik er ook niks mee. En ook staat dat woord nergens letterlijk de tekst waar wij het over hadden. Het gered worden door eigen goede werken en regels promoot ik nergens.
Dit is echt een term die door evangelischen word gebruikt met de vingers in de oren en ogen dicht (farizeeer! wetticisme!) zonder echt inhoudelijk op zaken in te gaan, en te realizeren dat het niks te maken heeft met de inhoudelijke kritiek die gegeven word. Het die houding en term word dus een soort vrijbrief om geen Bijbelse vermaning te accepteren of minmaal eens te onderzoeken (objectief) zoals de mensen in berea of het nu wel klopt Bijbels gezien wat er word gezegd.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 10:58

HANNAH810 schreef:
ik durf me af te vragen of je inderdaad over meer bijbelkennis zou beschikken dan annette050, david;
zowel qua beleving als qua therorie.......

.

Laten we dat inhoudelijk maar eens bezien, niet als wedstrijd of om te roemen in onszelf. Maar samen dingen Bijbels te bestuderen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:00

[quote=CROSSROAD317]

super flauw...

Je weet ook best dat ik jou bedoelde, nu maak er een karikatuur van, en gaat niet inhoudelijk in op het feit, dat je zeker wel woorden in mijn mond legt. Jammer...gemiste kans!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:07

DAVID923 schreef:
Laten we dat inhoudelijk maar eens bezien, niet als wedstrijd of om te roemen in onszelf. Maar samen dingen Bijbels te bestuderen. Lachende smiley

Het is niet de bedoeling dat we hier elkaar gaan betwisten wie nu een betere Bijbelkennis heeft........
Een ieder heeft zo zijn eigen invulling over de Bijbel....ik hou persoonlijk niet van al die Bijbelteksten die je om de klip klap hier over het forum ziet wapperen......Bij ieder onderwerp is er wel een Bijbeltekst.....maar dat wil niet zeggen dat ik geen Bijbelkennis bezit...
Ik vind alleen dat in de manier van leven je ook kan uitstralen dat je een christen bent....... Mensen zeggen soms de vreselijkste dingen omdat ze dat kunnen staven met een Bijbeltekst.......
Maar dit stukje ging ove ropzegging:
David, ik geloof graag dat je er lang over nagedacht hebt of je je lidmaatschap wilde opzeggen, dat heb je ook met ons gedeeld......
En het blijft hoe dan ook jouw keuze die alleen jij maakt.....
Ik wilde alleen een omslag maken in de discussie door de vraag verder te trekken.......Je komt altijd wel dingen tegen die je niet aanstaan en wat doe je dan??????
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:11

Sommige interessante topics hebben echt het vermogen om in een kibbel-topic te veranderen. Het is gewoon niet leuk meer. Ergens hoop je toch iets van een topic op te steken maar dat wordt alsmaar vergald door dat oeverloos gekibbel.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:12

FRANKT627 schreef:
Sommige interessante topics hebben echt het vermogen om in een kibbel-topic te veranderen. Het is gewoon niet leuk meer. Ergens hoop je toch iets van een topic op te steken maar dat wordt alsmaar vergald door dat oeverloos gekibbel.

Ik probeerde er juist weer een positieve draai aan te geven frank....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:16

DAVID923 schreef:
Dit is echt een term die door evangelischen word gebruikt met de vingers in de oren en ogen dicht (farizeeer! wetticisme!) zonder echt inhoudelijk op zaken in te gaan, en te realizeren dat het niks te maken heeft met de inhoudelijke kritiek die gegeven word. Het die houding en term word dus een soort vrijbrief om geen Bijbelse vermaning te accepteren of minmaal eens te onderzoeken (objectief) zoals de mensen in berea of het nu wel klopt Bijbels gezien wat er word gezegd.

Dit klinkt als een oordeel over de evangelischen.
De galaten-brief van Paulus schrijft volgens mij heel duidelijk over wetticisme. In de tijd van de galaten waren mensen die de galaten allerlei regeltjes uit de joodse religie wilden opleggen. Regeltjes uit de joodse wetten, hierdoor de ook de kreet wetticisme.
Tegenwoordig is het niet anders. Tegenwoordig zijn er mensen die de gelovigen, allerlei wetten en regeltjes uit de traditionele kerken willen opleggen, welke ontsproten zijn uit hun eigen interpretatie van de Schriften.

Door werken kun je niet behouden worden. Maar geloof zonder werken....
"Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden?" - Jak 2:14

"Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood." - Jak 2:17

"Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood." - Jak 2:26
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:19

HENKWAL969 schreef:
De galaten-brief van Paulus schrijft volgens mij heel duidelijk over wetticisme. In de tijd van de galaten waren mensen die de galaten allerlei regeltjes uit de joodse religie wilden opleggen. Regeltjes uit de joodse wetten, hierdoor de ook de kreet wetticisme.
Tegenwoordig is het niet anders. Tegenwoordig zijn er mensen die de gelovigen, allerlei wetten en regeltjes uit de traditionele kerken willen opleggen, welke ontsproten zijn uit hun eigen interpretatie van de Schriften.

"Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden?" - Jak 2:14

"Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood." - Jak 2:17

"Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood." - Jak 2:26

Dit bedoel ik nu met mijn stukje hierboven....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:19

WILLEMIJN232 schreef:
Het is niet de bedoeling dat we hier elkaar gaan betwisten wie nu een betere Bijbelkennis heeft........
Een ieder heeft zo zijn eigen invulling over de Bijbel....ik hou persoonlijk niet van al die Bijbelteksten die je om de klip klap hier over het forum ziet wapperen......Bij ieder onderwerp is er wel een Bijbeltekst.....maar dat wil niet zeggen dat ik geen Bijbelkennis bezit...
Ik vind alleen dat in de manier van leven je ook kan uitstralen dat je een christen bent....... Mensen zeggen soms de vreselijkste dingen omdat ze dat kunnen staven met een Bijbeltekst.......
Maar dit stukje ging ove ropzegging:
David, ik geloof graag dat je er lang over nagedacht hebt of je je lidmaatschap wilde opzeggen, dat heb je ook met ons gedeeld......
En het blijft hoe dan ook jouw keuze die alleen jij maakt.....
Ik wilde alleen een omslag maken in de discussie door de vraag verder te trekken.......Je komt altijd wel dingen tegen die je niet aanstaan en wat doe je dan??????

Als je de Bijbel niet belangrijk vind als maatstaaf dan is dat je goed recht, dan negeer je die Bijbelteksten gewoon. Voor mij is het wel erg belangrijk, zonder er een papieren paus van te maken of soort nieuw gouden kalf, maar Jezus Zelf quote ook steeds uit (de toenmalige, O.T dus) Gods Woord. Zo verdedigde Hij Zich tegen de duivel; ''er staat geschreven''.

Paulus:

14 Blijf gij echter bij wat u geleerd en toevertrouwd is, wèl bewust van wie gij het hebt geleerd, 15 en dat gij van kindsbeen af de heilige schriften kent, die u wijs kunnen maken tot zaligheid door het geloof in Christus Jezus. 16 Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, 17 opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust.

*

Over je reactie op de opzegging, ja ik besef me dat je niet zomaar overal mee moet stoppen en opgeven als je iets niet bevalt. Maar gaf ook al in een eerdere reactie aan dat de vergelijking tussen een gemeente door de structuur , rolverdeling, en richtlijnen van God niet te maken is.
Zo ook voor het huwlijk bijvoorbeeld, dat is een verbond tussen man en vrouw voor God, en er zijn maar een paar redenen dat dat verboken mag worden. nog een voorbeeld, als het evangelie niet werd aangenomen door de mensen moesten de discipelen er weg gaan, symbolisch het stof van de schoenen vegen en geen parels voor de zwijnen gooien.
Dus voor jouw vraag zijn meerdere scenario`s (casus) te bedenken, maar hier is het nogmaals een vrijwillig lidmaatschap van een omroep wat ik genoemde redenen opzeg.

Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 20 mei 2011, 11:25
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:21

WILLEMIJN232 schreef:

zelf kies ik er in dat geval dan voor, om de meningen eens naast elkaar te leggen.
meestal levert dat een byzonder interessant gesprek op, waarbij je meer inzicht krijgt in de manier van denken van de ander....

(ik ben benieuwd naar andere reacties op de vraag van willemijn!!)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:23

HENKWAL969 schreef:

eeuuhhhmmm......HELEMAAL mee eens, amen!
Maar dat heeft niks te maken waarom ik mijn lidmaatschap opzeg....
totaal oftopic.

En het is geen oordeel, ik neem geen recht in eigen handen, maar benoeming van wat ik letterlijk vaak hoor en lees. Feiten.
Naar boven

Auteur Bericht
VISJE125

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:43

IMKE917 schreef:
Wel 3 stuks !!! Clown smiley

Zo kom je nog eens wat te weten he Knipoog smiley

IS CM toch nog ergens goed voor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:43

WILLEMIJN232 schreef:
Die haal ik absoluut niet door elkaar Annette.......maar je moet je ook realiseren dat er soms dingen gebeuren waar je er niet mee wegkomt om te zeggen :ik heb je vergeven dus de bal ligt bij jou..........Prima als dat voor jezelf zo ligt maar voor een ander kan dat niet altijd zo werken....

Het gaat er niet om om ergens mee weg te komen....het is alleen voor onszelf ontelbare malen beter om te vergeven...het gaat er totaal niet om om de bal bij de ander te leggen...maar om ons eigen hart vrij te houden van de gevolgen voor jezelf van het niet vergeven.
En ik onderschat geenszins hoe moeilijk het kan zijn om alleen maar de keuze om de keuze te kunnen maken om iemand te kunnen vergeven kan zijn...vergeven kan een omgekeerd proces voor onszelf in gang zetten van innerlijke genezing....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:47

ANNETTE050 schreef:
Het gaat er niet om om ergens mee weg te komen....het is alleen voor onszelf ontelbare malen beter om te vergeven...het gaat er totaal niet om om de bal bij de ander te leggen...maar om ons eigen hart vrij te houden van de gevolgen voor jezelf van het niet vergeven.
En ik onderschat geenszins hoe moeilijk het kan zijn om alleen maar de keuze om de keuze te kunnen maken om iemand te kunnen vergeven kan zijn...vergeven kan een omgekeerd proces voor onszelf in gang zetten van innerlijke genezing....

Soms hoef je helemaal geen gevolgen te hebben van het niet vergeven.........maar zie je het als iets wat je overkomen is en verder mee moet.......en dat bedoel ik nu net......en ik hoef persoonlijk geen vergeving van een ander om innerlijke genezing te krijgen.......dan maak je een ander soms te belangrijk in je leven........
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 12:08

WILLEMIJN232 schreef:
Soms hoef je helemaal geen gevolgen te hebben van het niet vergeven.........maar zie je het als iets wat je overkomen is en verder mee moet.......en dat bedoel ik nu net......en ik hoef persoonlijk geen vergeving van een ander om innerlijke genezing te krijgen.......dan maak je een ander soms te belangrijk in je leven........

Ja, dat is zo....het is aan die ander om te vergeven of niet, daar hoef je verder geen gevolgen van te ondervinden....

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 20 mei 2011, 12:13
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 12:26

[url]En het is geen oordeel, ik neem geen recht in eigen handen, maar benoeming van wat ik letterlijk vaak hoor en lees. Feiten. [color=#8B0000][/color][/url]

Het is jouw beleving van de feiten he? Knipoog smiley En een beleving van iets wat je leest is een heel persoonlijk iets heb ik altijd geleerd.......
Maar dat is het mooie van het forum, je kan ieders beleving aanhoren en lezen en kijken of het een toegevoegde waarde voor je heeft......
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 13:03

HANNAH810 schreef:
ahh, je bent er zo hoor, visser!
je doet er slechts drie uur en acht minuten over; en met de eventuele vertraging slechts 25 minuten langer;

een retourtje van 7 uur en een kwartiertje; waar hebben we het helemaal over............ Verraste, verbaasde smiley

Dan ben je wel in de mooiste stad van Nederland geweest Lachende smiley ..

.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2324 2325 2326 2327 2328 2329 2330 ... 6194 Volgende
Pagina 2327 van 6194