| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 13:04
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | het "muis-en-de-boskabouter-weerbericht" meldt dat het 20 graden wordt morgen, met ZON!!! |
Heel veel plezier morgen allemaal!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 14:01
|
|
|
|
een erg postmoderne houding heeft u. de postmoderne mens zegt dat er geen universele waarheid is. Natuurlijk is die er wel dat is Gods Woord, of nog meer precies; Jezus, de weg en de waarheid.
los van dat filosofische aspect is er nog de empirische wetenschappelijke waarheid. als ik zeg dat een banaan paars is en jij geel, heeft er 1 van ons gelijk of geen een. geen tussen weg. Ik vrees dat je het slachtoffer bent van deze tijdsgeest Willemijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 14:06
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | een erg postmoderne houding heeft u. de postmoderne mens zegt dat er geen universele waarheid is. Natuurlijk is die er wel dat is Gods Woord, of nog meer precies; Jezus, de weg en de waarheid.
los van dat filosofische aspect is er nog de empirische wetenschappelijke waarheid. als ik zeg dat een banaan paars is en jij geel, heeft er 1 van ons gelijk of geen een. geen tussen weg. Ik vrees dat je het slachtoffer bent van deze tijdsgeest Willemijn. |
Ik ervaar het gelukkig niet als slachtoffer maar als een rijkdom dat ik in deze tijd mag leven......en inderdaad de postmoderne houding spreekt me wel aan.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 14:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Soms hoef je helemaal geen gevolgen te hebben van het niet vergeven.........maar zie je het als iets wat je overkomen is en verder mee moet.......en dat bedoel ik nu net......en ik hoef persoonlijk geen vergeving van een ander om innerlijke genezing te krijgen.......dan maak je een ander soms te belangrijk in je leven........ |
Je draait het om Willemijn, je hoeft geen vergeving van een ander om innerlijke genezing te krijgen. Maar die ander heeft die behoefte wel om jou te vergeven, en daar gaat het om, je eigen innerlijke genezing. Jij kunt niet bepalen of die ander jou wel of niet mag of kan vergeven, net zo min als iemand anders voor jou kan bepalen of jij wel of niet mag vergeven. Vergeven is namelijk een persoonlijke zaak, een behoefte die voorkomt vanuit de Liefde zoals ik al schreef naar aanleiding van 1 Korinthe 13.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 14:15
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Je draait het om Willemijn, je hoeft geen vergeving van een ander om innerlijke genezing te krijgen. Maar die ander heeft die behoefte wel om jou te vergeven, en daar gaat het om, je eigen innerlijke genezing. Jij kunt niet bepalen of die ander jou wel of niet mag of kan vergeven, net zo min als iemand anders voor jou kan bepalen of jij wel of niet mag vergeven. Vergeven is namelijk een persoonlijke zaak, een behoefte die voorkomt vanuit de Liefde zoals ik al schreef naar aanleiding van 1 Korinthe 13. |
Soms is het helemaal niet zo boeiend wat die ander wel of niet vind of doet Crossroad........ En uiteraard kan ik dat niet bepalen voor de ander maar de ander kan ook niet voor mij bepalen of ik daar wel mee lastig gevallen wil worden...............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 14:19
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | .
ik ben aan het luisteren via de laptop. Je zoon is een stuk vlotter dan de docent vind ik.
Zo ondertussen is het interview afgelopen. Pfff, meer dan 6 uur vliegen naar Dubai en dan nog eens 4 uur naar Dacca om vervolgens nog eens 8 uur in een bus te hoppelen naar de eigenlijk plaats van bestemming. De reis op zich was al een avontuur. Enfin, ze zijn goed teruggekeerd...en zonder een beet van een slangebeest...
De afsluiter van je zoon vond ik ook goed: '...ik wil tevens alle CM-leden het beste wensen en in het bijzonder Frankt627...en dames, vergeet mijn vader Visser278 niet te mailen en uit te nodigen... ' Hij is wel erg attent  |
Echt waar Frank????? Heeft ie dat echt gezegd? Weet jij een manier zodat ik ik die uitzending ook kan beluisteren? Alvast bedankt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 14:31
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ahh, je bent er zo hoor, visser! je doet er slechts drie uur en acht minuten over; en met de eventuele vertraging slechts 25 minuten langer;
een retourtje van 7 uur en een kwartiertje; waar hebben we het helemaal over............ 
mn hoela. ik weet niet met wat voor snelheid ik dan over neerlands wegen moet maar naar ede is al bijna 2 uur. En volgens mij ben ik dan nog niet op de helft. Nee Hannah, die berekening...dat maak je mij niet wijs.
. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 14:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Soms is het helemaal niet zo boeiend wat die ander wel of niet vind of doet Crossroad........ En uiteraard kan ik dat niet bepalen voor de ander maar de ander kan ook niet voor mij bepalen of ik daar wel mee lastig gevallen wil worden............... |
Nergens zeg ik dat iemand anders jou moet lastig vallen met vergeven. Als ik de behoefte zou hebben om jou te vergeven dan kan ik dat ook op afstand doen, daar heb ik jou niet eens voor nodig. Als ik echter denk vergeving nodig te hebben van jou dan moet ik jou daar wel mee "lastig" vallen, maar ook dan is het aan jou of je wilt of kunt vergeven. Als je dit niet kunt, dan is het aan mij om jou te vergeven voor het feit dat je niet wilt of kunt vergeven. In dit geval ben ik daarna vrij van mijn verplicting om vergeving te vragen, want ik hoef niet te blijven vragen om vergeving. Bij vergeving gaat het er steeds om dat het van en voor jezelf is, de behoefte komt bij de persoon zelf weg, en is niet omdat iemand anders vind dat ik moet vergeven of om vergeving moet vragen....
Vergeven betekend niet dat daardoor alles maar is opgelost, want wat gebeurt is is gebeurt en dat blijft ook zo. Maar wat gebeurt is kun je wel vergeven of je kunt er vergeving voor vragen ....
Het is aan iedereen persoonlijk hoe hij of zij met vergeven om gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 15:01
|
|
|
|
ik vraag me af hoe die postmoderne filosofie in relatie staat met de radicale zelfgetuigenis van Gods Woord en Jezus zelf. (ik ben de weg het leven en de waarheid)
maar misschien kun je daar een ander topic over openen, we gaan hier weer gigantisch oftopic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 15:18
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Heel veel plezier morgen allemaal!!  |
Helaas ben ik morgen niet in staat om naar de pn te komen. Ik wens jullie een hele fijne dag toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THESAINT944
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 15:35
|
|
|
|
Ja,ik ga ook mee,als op tijd er ben hé,anders wacht ik wel totdat jullie terug zijn.
Groetjes,
The Saint
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 16:04
|
|
|
|
Helaas weet ik ook niet of ik wel kom... ik ben mijn stem kwijt en zo'n kriebelhoest dat ik soms bijna lijk te stikken... ff afwachten nog, maar ben bang dat dit nog wel ff gaat duren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 16:10
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 21 mei voor de zesde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038
susannah475, 45 jaar (o.v.) jennifer645 43 jaar regio 345 Angelique327, 50 jaar Thirza120 (30 jaar), regio 0318 Samen585, regio 0182, met 2 kids Nicolette592, 55 jaar Jasmein464, 50 jaar, regio 078 flower152 50 jaar, regio 0570
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524, met M438 maded 46 jaar regio 0183 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594 jan935 61 jaar regio 0182 visser278 43 jaar regio 113 searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid) Pimpernel828, 44 jaar, regio 030 Frankt627, 47 jaar regio 076 Positivo022, 45 jaar, regio 0297 met dochter van 11 en haar vriendin leven231, 44 jaar, regio 0549 |
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 20 mei 2011, 16:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE125
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 16:37
|
|
|
|
Ik hoop dat het net zulk weer is als vandaag. Wat zijn we toch weer verwend met dit weer Heeeeeeeeerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 16:46
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Helaas weet ik ook niet of ik wel kom... ik ben mijn stem kwijt en zo'n kriebelhoest dat ik soms bijna lijk te stikken... ff afwachten nog, maar ben bang dat dit nog wel ff gaat duren. |
gewoon even de huisarts bellen voor een hoesprikkel-dempertje, suus?
(ik heb het ook (gehad) en met een week of acht wordt het minder hoor; geen nood!! )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 16:56
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Nergens zeg ik dat iemand anders jou moet lastig vallen met vergeven. Als ik de behoefte zou hebben om jou te vergeven dan kan ik dat ook op afstand doen, daar heb ik jou niet eens voor nodig. Als ik echter denk vergeving nodig te hebben van jou dan moet ik jou daar wel mee "lastig" vallen, maar ook dan is het aan jou of je wilt of kunt vergeven. Als je dit niet kunt, dan is het aan mij om jou te vergeven voor het feit dat je niet wilt of kunt vergeven. In dit geval ben ik daarna vrij van mijn verplicting om vergeving te vragen, want ik hoef niet te blijven vragen om vergeving. Bij vergeving gaat het er steeds om dat het van en voor jezelf is, de behoefte komt bij de persoon zelf weg, en is niet omdat iemand anders vind dat ik moet vergeven of om vergeving moet vragen....
Vergeven betekend niet dat daardoor alles maar is opgelost, want wat gebeurt is is gebeurt en dat blijft ook zo. Maar wat gebeurt is kun je wel vergeven of je kunt er vergeving voor vragen ....
Het is aan iedereen persoonlijk hoe hij of zij met vergeven om gaat. |
Het is en blijft heel persoonlijk dat ben ik met je eens, maar ik denk wel dat er in sommige kringen weleens makkelijk gedacht wordt over vergeven..... Ik heb jaren geleden eens het voorval meegemaakt dat ik in een zusterhuis woonde en een mooie gouden ketting kwijt was. Die had buiten de financiéle waarde ook een enorme emotionele waarde want hij was van mijn moeder geweest. Hele huis op de kop maar nergens de ketting te vinden......ik was er echt verdrietig en naar van..... Krijg ik een aantal jaren later een brief thuis van een medebewoonster van dat huis met het verhaal dat zij die ketting had gestolen en ingeruild bij de juwelier want zij had dat geld nodig gehad! En nu was zij in de Heer en had vergeving gevraagd dus dat was ok en of ik haar dan ook maar even wilde vergeven!Dan was haar hart weer schoon van zonden! Zo stond het er.....en als ik dat niet wilde werd het mijn probleem maar had zij het losgelaten! En dit bedoel ik nu, soms kom je er niet mee weg......bij mij niet in ieder geval......ik hoop dat zij het een plekje heeft gegeven en dat heb ik ook......maar dat is een ander verhaal.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 20 mei 2011, 17:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 17:16
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | gewoon even de huisarts bellen voor een hoesprikkel-dempertje, suus?
(ik heb het ook (gehad) en met een week of acht wordt het minder hoor; geen nood!! ) |
o gelukkig, dan ben ik ongeveer halverwege...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 18:07
|
|
|
|
HOGE NOOD IN REGIO 078 taxi gezocht!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 18:29
|
|
|
|
Heeft er dan niemand discoschijfjes van de plus????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 18:31
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Heeft er dan niemand discoschijfjes van de plus????  |
kom er nooit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 18:37
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | kom er nooit  |
Dat wordt dan tijd he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 18:37
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Heeft er dan niemand discoschijfjes van de plus????  |
Ik wil niet zeuren maar heb er al een paar en dacht stuur ze wel op als ik er nog meer heb..... Maar inderdaad , ik heb er niets over gezegd.......daar heb je gelijk in....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 18:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik wil niet zeuren maar heb er al een paar en dacht stuur ze wel op als ik er nog meer heb..... Maar inderdaad , ik heb er niets over gezegd.......daar heb je gelijk in....  |
U is geweldig mega tnx namens de jongste kabouter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 18:40
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | U is geweldig mega tnx namens de jongste kabouter  |
Zo maak je geen vrienden Robbedoes.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 19:04
|
|
|
|
hé Does terug van weggeweest? blij dat je er bent!
wat die discoschijfjes van de plus betreft............in belgië??? (nooit van gehoord)
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op vrijdag 20 mei 2011, 19:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 19:22
|
|
|
|
[quote=ZEELAND736]Wat lief...wat mooi ...dat jullie aan die mensen denken in de examentyd!!!
. | Inderdaad dat zijn mijn gemiddelde reistijden voor een CM uitje.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:11
|
|
|
|
[url]…ik ben je strontzat aan het worden en ik denk zelfs dat ik blij ben als je [/url]zaterdag niet komt…
Dit is dan de zin die in een mail stond die ik van iemand kreeg. Een uitspraak naar aanleiding van wat ik schreef over een feit waar ik heel erg mee zit. Een feit dat op mij betrekking heeft. Ik schreef dus iets over mij en niet over iemand anders, want laat ik dat maar even duidelijk stellen nu het roddelen volop in de actualiteit staat.
Dat die persoon zoiets schrijft nadat ik maanden geleden lief en leed wilde aanhoren, met de nodige herhalingen, vind ik echt niet getuigen van verstand of een greintje begrip. Als een uitgesproken ervaring of een angst lijdt tot zulke mails stel ik me wel vragen. Het beklemtoont het steeds aanwezige gevaar na een openhartigheid of familiair gedrag. Om niet de stempel van verwend of zielige persoon te krijgen kan je dan je maar beter aan oppervlakkigheid houden óf alleen maar een luisterende houding aannemen wanneer je wat toevertrouwd wordt. Over jezelf iets meedelen, ook al val je eens in herhaling, stelt je dan in een zwakke positie.
Is mijn reactie nu een aanklacht tegen de persoon dit me de mail stuurde met die ene fraaie zin erin? Neen, dat is het zeer zeker niet. Het is evenmin zielig willen doen (want dat woord wordt nog al vlug gebruikt, en dat zal naar aanleiding van deze topic gegarandeerd nog eens bevestigd worden) want ik wil alleen maar beklemtonen dat ik hieruit wijze lessen heb getrokken. Iets over jezelf vertellen is iets dat heel pijnlijk tot je terug kan keren. Of: tegen je kan keren. Het is duidelijk een boemerang die je weggooit in de hoop dat hij niet meer terug komt. Helaas heeft een boemerang de neiging om toch terug te keren naar de werper. Dat is dan mijn les. Ik sla dus mea culpa.
Lieve mensen, dit stukje plaats ik namens iemand anders. Iemand die zich erg verheugd had op de picknick.......maar die nu zo lamgeslagen is door deze tekst........ Het is een persoonlijk verhaal en dat blijft het.....Maar is het ook niet duidelijk dat we goed op moeten letten wat we tegen mensen zeggen zonder ze te beschadigen?????? laat het een eye opener zijn voor alle CM leden ......... Nu kan je je natuurlijk afvragen waarom die persoon het zelf niet plaatst? Misschien even genoeg van CM, misschien verdrietig en down......zijn allemaal opties....... En waarom ik het wel belangrijk vind dat het wel geplaatst wordt? Omdat- en dat weet iedereen- hier ook wel eens dingen gezegd worden die beter niet gezegd kunnen worden en uit bovenstaand verhaal kan je horen wat je dan bij iemand kan aanrichten...............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Inderdaad dat zijn mijn gemiddelde reistijden voor een CM uitje..... |
kijk; eindelijk iemand die WEET dat ik gelijk heb.......(uche uche)
kijk maar op anwb route planner, visser; je bent echt heen en weer naar groningen binnen de acht uur, hoor! precies op tijd om 's morgens je wekker uit te drukken.
|
|
| Naar boven |
|
|