ChristianMatch

Forum

Wandeling op 29 mei
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2331 2332 2333 2334 2335 2336 2337 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
VISJE125

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 21:01

IMKE917 schreef:
'Samen' zijn Sjaak en Grace, een cm stelletje (beiden met hetzelfde cm nummer).En verder Visje,.......heb ik geen tafeltje gereseveerd. We blijven buiten op elkaar wachten.
En ik zal je vast herkennen aan je krullen Knipoog smiley

Misschien doe ik het die dag wel vast Knipoog smiley
Oke buiten duzzzz. Nou dan moet het wel te zien zijn Lachende smiley .
Nou moet zeggen dat ik wel weer zin heb in een stevige wandeling Lachende smiley
Nou ik ga gauw weer 2012 verder kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 21:12

In de praktijk betekent het gewoon dat je 's middags weggaat en een beetje later thuiskomt dan anders...Het is goed te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 21:25

Knielen bij de kleine dingen,
bij het wiegje van een kind,
voor vreugde om van te zingen,
dat ik leef en word bemind.

Voor een nieuwe blijde morgen,
voor de slaap van heel een nacht,
voor't gezin dat 'k mag verzorgen,
voor een brief die werd gebracht.

Danken als het land mag drinken
na een frisse regenval.
Voor de zon, als droppels blinken,
schitteren als fijn kristal.

Als daar stralend in de wolken
staat Gods wijde regenboog,
waarin Hij tot alle volken
Zich in Liefde nederboog.

Knielend bij de kleine dingen,
worden kleine dingen groot,
zie ik steeds meer zegeningen.
Ik word kleiner, God zo groot!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 21:37

HANNAH810 schreef:
t wordt body-check dan, ben ik bang.........
als majaro niet verteld wie ze in z'n hempie zet, en chatuliem er niet was..
tja.........ehhh.......

p.s. mario;
NOG breder????

Misschien kan Majaro er een stuk aanknippen zodat we de stranger helemaal kunnen zien...

Ik moet altijd met de beste oplossing komen aandraven Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 21:42

ANNETTE050 schreef:
[quote=DAVID923]klaproos, eenheid, ja zie joh 17. Maar
welmet de juiste leer. geen eenheid in dwaalleer. Nu heb ik
het niet over bijzaken, maar de kern van het evangelie. Zoals
aangegeven werd de rechte leer streng verdedigd in de Bijbel.
We moeten waken voor een eenheid waar alles kan als het maar
goed voelt, of word bedekt met de mantel der liefde, waar het doel
de middelen heiligt. /quote]

Daarvoor heeft de Heere nu juist de gave van het onderscheid der geesten gegeven...zodat onderscheiden kan worden uit welke bron de beweegredenen komen, welke hartsgesteldheid verborgen is achter het hárt, waaruit een bepaalde gedachte, een liefde een doel voortkomt.
En als dat uit de bron van de Heilige Geest komt zal de Heere Zijn zegen eraan verbinden.....aan de vrucht herkend men de boom.....! Ja, en daar is een gevoel van intense vrede aan verbonden... als je merkt dat de Heere ergens Zijn Hand op legt en Zijn Zegen daar gebiedt.
De Heilige Geest is uitgestort, David, en Hij is nu degene die alles leidt en bepaald.
We zijn gelukkig niet (meer) overgeleverd aan koude wetten, koude regels en kille grenzen, maar mogen ons overgeven aan de warmte van de leiding van de Heilige Geest, die leeft en tot ons hart spreekt.

snap niet hoe dit ontopic is. en het is, hoe goed bedoeld ook, naief.
Wat je bedoelt snap ik, ik ben wedergeboren en weet over de leiding en ervaring van de Heilige Geest. En wettisicme, redding door eigen werken, daar geloof ik niet in natuurlijk en heeft NIKS te maken met de redenen van opzegging.

Maak anders een topic over wettisme. Ook al was jouw stuk niet inhoudelijk ontopic ik reageer wel even omdat die houding gevaarlijk is.
Je moet niet op gevoel en ervaring afgaan maar de Bijbel. Ken getuigenissen dat mensen occult zijn belast door zich zomaar overal passief voor open te stellen zonder het Bijbels te toetsen (lees het boek; war on the saints/oorlog tegen de heiligen).

En waarom heb je zo`n aversie tegen ''de wet'' bedoel je de tien geboden? de thora?
Paulus legt in romeinen goed uit dat de wet niet fout is of kil en koud, maar goed. Dat wij ons door onze zondige natuur niet aan kunnen houden betekend niet dat het fout is. (rom 7 : 7 Wat zullen wij dan zeggen? Is de wet zonde? Volstrekt niet!)

Jezus zelf zei:

mat 5:

17 Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. 18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied.

ontopic weer?

Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 22 mei 2011, 21:48
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 21:47

@klaproos: als ze steeds verder afglijden, kan je uit bezordheid best wijzen op de fouten. we hebben het wel over het evangelie wat gecomprimeerd word.

Laatst aangepast door
DAVID923
op zondag 22 mei 2011, 22:00
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 22:05

Leuk he , dat vanavond bij wegmisbruikers de afslag tegenover juffrouw Tok in beeld kwam. Bekend terrein zowat. Alleen de dame in beeld kende ik niet. Zal gisteren dan wel niet gefilmd zijn. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 23:16

Het samenvoegen van verschillende geloofsstrekkingen zal steeds een moeilijk punt blijven. Niet alleen binnen de kerkgemeenschappen maar ook binnen een relatie...mocht die er al kunnen komen ondanks de geloofsbelevingen.

Het ene geloof vereert ook Maria en de heiligen terwijl de andere steeds het heeft over satan of wat dan ook dat met slecht te maken heeft.

Als er geen respect is voor het andere dan komt er totaal niets van. Dan is het vechten tegen de bierkaai. Elke poging is dan verloren energie en elke poging zal wrevel opwekken omdat we de andere niet kunnen overtuigen of omdat we niet open staan voor de anderen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 23:27

FRANKT627 schreef:
Het samenvoegen van verschillende geloofsstrekkingen zal steeds een moeilijk punt blijven. Niet alleen binnen de kerkgemeenschappen maar ook binnen een relatie...mocht die er al kunnen komen ondanks de geloofsbelevingen.

Het ene geloof vereert ook Maria en de heiligen terwijl de andere steeds het heeft over satan of wat dan ook dat met slecht te maken heeft.

Als er geen respect is voor het andere dan komt er totaal niets van. Dan is het vechten tegen de bierkaai. Elke poging is dan verloren energie en elke poging zal wrevel opwekken omdat we de andere niet kunnen overtuigen of omdat we niet open staan voor de anderen.

Weet je wat ik wel een beetje jammer vind Frank?
Vroeger hadden wij een goede samenwerking met de parochie en dat is eigenlijk steeds minder geworden, zeg eigenlijk maar tot het nulpunt omdat er van die strenge bisschoppen zijn gekomen die dat niet zien zitten of alleen op hun voorwaarden........(zeg het nu even in het kort) en dat is wel een trieste constatering......en ook erg jammer want het was een waardevolle samenwerking ondanks de verschilling in beleving.....
En het struikelblok is dat wij als hervormden geen eucharistie vieren als zij bij ons kerkten terwijl dat wel moest........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 22 mei 2011, 23:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 23:28

FRANKT627 schreef:

Ik geloof dat het niet zo zeer gaat om het eren van bepaalde personen alswel om het vereren en bidden tot overleden mensen die volgens een roomse gelovige Heilig zijn en voor een protestantse gelovige gewoon als mensen gezien worden, zoals Maria en de Heiligen.

Ik persoonlijk vind het een dwaling als je bidt tot een ander dan God.
In de Bijbel lees ik nergens van een bidden tot een mens.
Jezus zelf zegt ons te biidden tot God de Vader, waarom zouden wij of een bepaalde leer het beter willen weten dan Jezus?

Het respect voor een anders gelovige is er wel, maar tegelijkertijd ook het onbegrip.
Sowieso geloof ik niet in een eenheid van kerken, daar zijn te veel regeltjes en te veel verschillen, wel in een eenheid van geloof.
Dat is tegelijkertijd het moeilijke...Het geloven in 1 en dezelfde God en toch een andere invulling daaraan geven..
Terwijl Jezus zegt dat het geloof het belangrijkst is..

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 23:30

WILLEMIJN232 schreef:
Weet je wat ik wel een beetje jammer vind Frank?
Vroeger hadden wij een goede samenwerking met de parochie en dat is eigenlijk steeds minder geworden, zeg eigenlijk maar tot het nulpunt omdat er van die strenge bisschoppen zijn gekomen die dat niet zien zitten of alleen op hun voorwaarden........(zeg het nu even in het kort) en dat is wel een trieste constatering......en ook erg jammer want het was een waardevolle samenwerking ondanks de verschilling in beleving.....

En zo is het altijd wel iets. Gelukkig zijn het niet alleen de bisschoppen die moeilijk doen en enggeestig zijn. Er is ook de gewone mens die best enggeestig is of kan zijn. Gelukkig zijn dat ook mensen met een andere geloofsstrekking dan het Rooms katholieken zodat wij, de katholieken, niet alleen de boosdoeners zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 23:36

FRANKT627 schreef:
En zo is het altijd wel iets. Gelukkig zijn het niet alleen de bisschoppen die moeilijk doen en enggeestig zijn. Er is ook de gewone mens die best enggeestig is of kan zijn. Gelukkig zijn dat ook mensen met een andere geloofsstrekking dan het Rooms katholieken zodat wij, de katholieken, niet alleen de boosdoeners zijn.

Ik bedoelde het niet als aanval op de katholieke kerk......en uiteraard de gewone mens is ook kortzichtig........niets menselijks is ons vreemd.....
Maar bedacht me het opeens...het zal ook niet meevallen om katholiek in deze tijd te zijn dat geloof ik wel.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 23:39

DAVID923 schreef:
@klaproos: als ze steeds verder afglijden, kan je uit bezordheid best wijzen op de fouten. we hebben het wel over het evangelie wat gecomprimeerd word.

David wat mij zo nieuwsgierig maakt..
Heb jij al mensen bereikt met Het Evangelie door het op jouw manier te brengen? en hoe verlopen die gesprekken?

Is het spreekwoord niet voor niets "de beste stuurlui staan aan wal?"

Het is een Evangelische omroep die dus aan ongelovigen het Evangelie wil brengen..mensen wil trekken/nieuwsgierig maken..zoals Jezus ons zei..: Ik zal u vissers van mensen maken.....vissers, wij moeten dus ons best doen om ze op welke manier dan ook te bereiken met het Evangelie van Jezus...

Het gaat immers om het geloof? en hoe we het brengen ....áls we het maar brengen...

en ik vind dat jij nu de EO in de kou laat staan...en ook nog eens ons over probeert te halen om mee te doen....

Ik heb nog steeds een abonnement en blijf ook lid van de Evangelische Omroep, omdat zij zich veel inspanning geven om ongelovigen te bereiken, méér inspanning dan ik...en omdat ik daar vooral in deze tijd, de moeite en zorg voor de verpakking wel begrijp.én op waarde weet te schatten...

Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 23 mei 2011, 11:48
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 22 mei 2011, 23:49

WILLEMIJN232 schreef:
Ik bedoelde het niet als aanval op de katholieke kerk......en uiteraard de gewone mens is ook kortzichtig........niets menselijks is ons vreemd.....
Maar bedacht me het opeens...het zal ook niet meevallen om katholiek in deze tijd te zijn dat geloof ik wel.......

Ik zag het ook niet als een aanval hoor W-tje. Het is inderdaad zo dat het als katholiek in deze tijd niet makkelijk is. De RK-kerk is nu eenmaal de grootste kerk en dus heb je ook veer lieden, al dan niet met een zekere macht, die het verprutsen.

Ook op een site zoals CM is het niet makkelijk als katholiek, als je op zoek bent naar een partner. Er zijn teveel strekkingen die bijna een afschuw hebben van de rk. Daarmee bedoel ik dan een afschuw als het om een relatie moest gaan. Dus niet in een vriendschappelijke omgang, gelukkig niet zeg want anders was het helemaal niet te doen. Verder zwijg ik maar vooraleer ik weer als zielig wordt bestempeld.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 23 mei 2011, 01:40
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 00:00

FRANKT627 schreef:
Ik zag het ook niet als een aanval hoor W-tje. Het is inderdaad zo dat het als katholiek in deze tijd niet makkelijk is. De RK-kerk is nu eenmaal de grootste kerk en dus heb je ook veer lieden, al dan niet met een zekere macht, die het verprutsen.

Ook op een site zoals CM is het niet makkelijk als katholiek, als je op zoek bent naar een partner. Er zijn teveel strekkingen die een bijna een afschuw hebben van de rk. Daarmee bedoel ik dan een afschuw als het om een relatie moest gaan. Dus niet in een vriendschappelijke omgang, gelukkig niet zeg want anders was het helemaal niet te doen. Verder zwijg ik maar vooraleer ik weer als zielig wordt bestempeld.

En dan moet je nagaan dat er al veel ten goede gekeerd is........ikzelf zou het geen drama vinden als mijn kinderen een katholieke partner hadden en zo zijn er gelukkig meer mensen en dat moet je maar voor ogen houden Frank....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 00:08

CHATULIEM619 schreef:
Het verschil is dat het mij nooit heeft weerhouden om een uitje te bezoeken. Het ligt aan je instelling. Mensen uit het buitenland lachen je uit als je dit ver noemt, en mijns inziens hebben ze gelijk...

Back on topic:

Lisa en ik vonden het wel weer eens tijd worden voor een gezellig uitje.

Wie gaat er mee op vrijdag 17 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen.
Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...

Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...)

Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!):
Lisa610
Jasmyn704
Billy701 (o.v.)
Chatuliem619
Crossroad317
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 00:14

http://youtu.be/a4flBSb5ZaU

Glaasje wijn, prachtige muziek en even mijmeren over de dag......
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 00:35

HANNAH810 schreef:
t wordt body-check dan, ben ik bang.........
als majaro niet verteld wie ze in z'n hempie zet, en chatuliem er niet was..
tja.........ehhh.......

p.s. mario;
NOG breder????

wie houdt de mannen onder de knoet?

ik zie een blauwe plek op de linker bovenarm, lijkt erop alsof hij een flinke neep kreeg!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 01:56

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 29 mei 2011, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 07:48

Heel mooi gedicht!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 07:59

Ja hoor...genoeg momenten...
Waarschijnlijk teveel momenten...

Ik tenminste wel...
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 08:36

MARYLIEN613 schreef:

ik zie een blauwe plek op de linker bovenarm, lijkt erop alsof hij een flinke neep kreeg!

Schaduw misschien Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 08:43

MARYLIEN613 schreef:
God is Liefde,
God is Kracht,
God wil je helpen
dag aan dag

Al is het donker om je heen,
en zit het allemaal niet mee,
Toch mag je weten,
God zal je nooit vergeten!

Kennen jullie ook die momenten dat je dit met je verstand weet, maar dat het soms helemaal zo niet voelt?

Ja ik ken die momenten ook, maar juist dan komt het aan op het geloven (het zekere weten) dat God je kracht geeft en je wil helpen dag aan dag.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 08:50

CHATULIEM619 schreef:
In de praktijk betekent het gewoon dat je 's middags weggaat en een beetje later thuiskomt dan anders...Het is goed te doen.

Met een auto is alles goed te doen Chat, alleen de tijd kan ontbreken. Je kunt het niet even voor iemand invullen of hij wel of niet kan naar een etentje in Groningen. Maar goed vaak, waar een wil is .......is er vaak ook een weg.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 08:57

MARYLIEN613 schreef:

Maar dan is weer de ham vraag: van wie kreeg deze persoon die?
Er komen steeds meer vragen bij Marylien......pfff Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 09:51

WILLEMIJN232 schreef:
Maar dan is weer de ham vraag: van wie kreeg deze persoon die?
Er komen steeds meer vragen bij Marylien......pfff Knipoog smiley

ik weet wie er aan de blauwe-plekken-kant van "de libelle" zat tijdens de picknick.......... Geschokte, onthutste smiley

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 23 mei 2011, 09:52
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 09:57

[quote=HANNAH810]ik weet wie er aan de blauwe-plekken-kant van "de libelle" zat tijdens de picknick.......... Geschokte, onthutste smiley

Inderdaad, de vroege vogels die gisterenochtend op deze topic waren weten wie die mysterieuze man, met de blauwe plek, is. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 09:59

we willen dus op zaterdag 2 juli voor de zevende keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

het adres van restaurant "juffrouw tok" is
verlengde arnhemse weg 101, in ede

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 10:01

HANNAH810 schreef:
ik weet wie er aan de blauwe-plekken-kant van "de libelle" zat tijdens de picknick.......... Geschokte, onthutste smiley

Wil je het niet even op het forum melden Hannah? Als de forumgangers het dan niet verder vertellen krijgen we ook geen geroddel...... Engeltje smiley

.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: maandag 23 mei 2011, 10:01

WILLEMIJN232 schreef:
En dan moet je nagaan dat er al veel ten goede gekeerd is........ikzelf zou het geen drama vinden als mijn kinderen een katholieke partner hadden en zo zijn er gelukkig meer mensen en dat moet je maar voor ogen houden Frank....... Engeltje smiley

Hoi Willemijn,

Ik zou het ook niet erg vinden als mijn kinderen een roomse partner zouden krijgen/hebben..hij/zij is immers net als wij christen?
En als zij die keuze maken?

Maar voor mezelf, als mijn geliefde zou bidden tot Maria of tot andere "Heiligen",
zou jij daar geen verdriet van hebben?
Kun jij daar voor jezelf mee omgaan?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2331 2332 2333 2334 2335 2336 2337 ... 6194 Volgende
Pagina 2334 van 6194