| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 14:51
|
|
|
|
die priester heeft ook aan God verantwoording af te leggen. Hij word ook met een strengere maatstaaf beoordeeld. Pastoraal gezien lastig, maar ik respecteer zijn keuze.
En als mensen de kerk verlaten om zoiets, dan hoop ik dat ze God niet verlaten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 14:58
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | @ annette;
het gaat om het evangelie. de inhoud, en die word niet meer zuiver gebracht of kernzaken weg gelaten. zie eerdere redenen. Ga je nog in op mijn vorige reactie? (over wetticisme)
@ marian, mijn reden , het hoe en waarom heb ik al meerdere keren opgeschreven. |
David, met de opmerking dat als je met een oprecht hart evangeliseert....enz. bedoel ik natuurlijk dat je dan het evengelie van Jezus en die gekruisigd en weer opgestaan predikt....of daar naar toe wilt werken..... ...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 23 mei 2011, 15:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 15:06
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | die priester heeft ook aan God verantwoording af te leggen. Hij word ook met een strengere maatstaaf beoordeeld. Pastoraal gezien lastig, maar ik respecteer zijn keuze.
En als mensen de kerk verlaten om zoiets, dan hoop ik dat ze God niet verlaten. |
Het is wel zo dat katholieke priesters, eigenlijk de katholieke kerk, zelfdoding niet aanvaard. Het sterven laat je aan God over. Dat is ook te merken met de euthanasie.
Het is normaal wel zo, afhankelijk van de priester, dat er wel een mis kan plaatsvinden maar dat een lichaam dat gestorven is door zelfdoding niet in gewijdde grond wordt begraven. Vroeger had elke kerkhof (let op het woord!!!) een apart hoekje waar mensen die niet gedoopt waren of stierven door eigen toedoen begraven werden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 15:12
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | David, met de opmerking dat als je met een oprecht hart evangeliseert....enz. bedoel ik natuurlijk dat je dan het evengelie van Jezus en die gekruisigd en weer opgestaan predikt....of daar naar toe wilt werken..... ... |
en niet te vergeten dat de aarde en mens onder een vloek is sonds de zondeval. en de mens van nature nu een vijand van God is. termen als de hel, het kruis en het bloed ook niet vergeten, ja dat is het evangelie.
1 Tess 1,10 en uit de hemelen zijn Zoon te verwachten, die Hij uit de doden opgewekt heeft, Jezus, die ons verlost van de komende toorn.
ef 2:
3 – trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns –, 4 God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad, 5 ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, – door genade zijt gij behouden. (hij spreekt hier al tot christenen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 15:14
|
|
|
|
voor de duidelijkheid, ik weet niet of die persoon in de hemel of hel is. Daar ga ik (gelukkig) niet over.
Ben het met veel katholieke leerstellingen niet eens, maar kan dit wel respecteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 15:26
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | voor de duidelijkheid, ik weet niet of die persoon in de hemel of hel is. Daar ga ik (gelukkig) niet over.
Ben het met veel katholieke leerstellingen niet eens, maar kan dit wel respecteren. |
Ik kan het ook niet goed vinden met die katholieken houding. Enerzijds is dat het principe zoals je dat ook ziet bij een echtscheiding, indien het koppel de kerkelijk zegen kreeg. Wat God verbonden heeft kan niet verbroken worden. Zelfdoding of echtscheiden kan dus niet. Ik weet niet hoe dat in de andere kerken beleeft wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 15:36
|
|
|
|
ik vind het niet kunnen dat men zo tegenover zelfmoordenaars en hun familie omgaat, niemand weet wat er dat allerlaatste moment tussen God en de mens gebeurd is...... het kan zijn dat op het moment dat de zelfmoordpoging niet meer kon ongedaan worden de mens zich toch nog tot God bekeerd heeft, geen enkele kerk kan hiermee discrimineren om overledenen te weigeren op hun begraafplaats. Dit is mijn mening.
Sommigen vluchtten uit het leven omwille van misdaden, anderen vluchtten uit het leven omdat ze het gewoon niet meer aankunnen, nog anderen zouden dit doen door een psychisch ziek zijn, wie zijn wij (of wie zijn priesters of een kerk) om te beoordelen of je een afscheid of begraving krijgt waarbij Gods Zegen gevraagd wordt, of om te beslissen dat geen gewijde grond goed is voor die overledene?
En hierbij maak ik mij ook de bedenking of stel mij de vraag wat de waarde is van iets wat door een mens gewijd zou zijn? Ook al zou hij dan een vertegenwoordiger van God zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 15:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik kan het ook niet goed vinden met die katholieken houding. Enerzijds is dat het principe zoals je dat ook ziet bij een echtscheiding, indien het koppel de kerkelijk zegen kreeg. Wat God verbonden heeft kan niet verbroken worden. Zelfdoding of echtscheiden kan dus niet. Ik weet niet hoe dat in de andere kerken beleeft wordt. |
Het kan niet.. en het gebeurt... het kan dan wel..
hoe het beleefd wordt is volgens mij ...erg het gevoel hebben van in de kou te staan..
hoe kan een kerk dat nu voelen en beleven? pas als je iets zelf meemaakt..dan weet je het denk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 15:43
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ik vind het niet kunnen dat men zo tegenover zelfmoordenaars en hun familie omgaat, niemand weet wat er dat allerlaatste moment tussen God en de mens gebeurd is...... het kan zijn dat op het moment dat de zelfmoordpoging niet meer kon ongedaan worden de mens zich toch nog tot God bekeerd heeft, geen enkele kerk kan hiermee discrimineren om overledenen te weigeren op hun begraafplaats. Dit is mijn mening.
Sommigen vluchtten uit het leven omwille van misdaden, anderen vluchtten uit het leven omdat ze het gewoon niet meer aankunnen, nog anderen zouden dit doen door een psychisch ziek zijn, wie zijn wij (of wie zijn priesters of een kerk) om te beoordelen of je een afscheid of begraving krijgt waarbij Gods Zegen gevraagd wordt, of om te beslissen dat geen gewijde grond goed is voor die overledene?
En hierbij maak ik mij ook de bedenking of stel mij de vraag wat de waarde is van iets wat door een mens gewijd zou zijn? Ook al zou hij dan een vertegenwoordiger van God zijn! |
ik ben het helemaal met je eens..wie zijn wij om zoiets in te schatten en om te oordelen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 15:46
|
|
|
|
Opwekking 705 "Toon mijn liefde"
(hoe doen jullie het om zo'n link van you tube te plaatsen? lukt mij niet!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:04
|
|
|
|
Nog meer liefhebbers voor een leuke wandeling zondag !! ?? Wees welkom
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 24 mei 2011, 09:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:13
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Opwekking 705 "Toon mijn liefde"
(hoe doen jullie het om zo'n link van you tube te plaatsen? lukt mij niet!) |
http://www.youtube.com/watch?v=sM8A7G5lfg8
Je kopieert de link van youtube en plakt deze in je posting. Die selecteer je dan (linkermuisknop ingedrukt houden en "blauw" maken), daarna klik je rechtsboven op de knop URL
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:18
|
|
|
|
Het was niet zozeer een slecht moment maar meer een spiegelend moment.....
Ik wordt altijd een beetje kriegel van al die Engelse termen die mensen bezigen.....dat zeg ik ook altijd als ik het hoor of lees.... Vandaag bedacht ik me dat ik ook wel eens wat termen gebruik.....eyeopener, somewhere in the world, off topic........
Ik weet even niet meer hoe dat spreekwoord was van die splinter en die balk in iemands oog....(selectief seniorenmoment)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:20
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | waar zit het verschil in loslaten, in eigen wensen, in jezelf wegcijferen, in egoïsme, in je kinderen hun geluk laten
met de voorbije jaarwisseling zei mijn zoon dat hij dit jaar met vrienden oudejaar wou vieren, dat hij niet thuis ging zijn, hij kon er toch niet aandoen dat ik alleen was. tja het deed wel een beetje pijn, 27 jaar lang altijd oudejaar gevierd met mijn zoon (al dan niet met vrienden of familie erbij) maar ik begreep hem wel. Terug denkend aan mijn jonge jaren vierde ik ook graag met eigen vrienden. hoewel ik stiekem hoopte dat we samen iets zouden eten en dat hij pas rond half elf of zo zou vertrekken, kon ik het plaatsen. (en stiekem vond ik het wel niet fijn dat ik onze gewoonte moest opgeven terwijl hij met zijn vriendin naar jaarlijkse gewoonte wèl bij haar ouders vierde op kerstavond). Dus de voorbije feestdagen afstand genomen van traditie, feestdagen gevierd zonder mijn zoon dus, moet kunnen toch?
Pasen, geen "fijne of zalige pasen of zalige hoogdag mama of............" Hij vindt Pasen een dag zoals alle andere dagen, waarom hij iets speciaals zou zeggen die dag..........ja op zijn leeftijd vond ik ook niet dat pasen een speciale dag was. Als moeder probeer je je kind te begrijpen, en stel je je vooral in zijn plaats. Tijden veranderen, niet blijven bij stilstaan dus!
Vorige maand zijn verjaardag. Naar jaarlijkse gewoonte zorg ik altijd voor een etentje met een cadeautje. Ik vind het zo belangrijk en koester die momenten gewoon van feestdagen en verjaardagen! Het viel wat tegen doordat ik op zaterdag en zondag late dienst had, en andere zondagen paste niet voor zijn vriendin, dus dit jaar niets speciaals, het hoefde niet (hij belde wel om te vragen of hij ...nu mocht kopen voor zijn verjaardag van mij),....een verjaardag is toch maar een gewone dag! tja, ik vond het jammer, weer een stukje leven dat ik moest opgeven, mocht ook nu niet meer die moeder zijn die zo graag iets doet voor haar zoon, of misschien moet ik zeggen die zo kan genieten van een feestje met ons samen.............maar goed, volgende keer misschien beter..........hij woont dan niet meer thuis tegen dan, kan ik hem misschien bezoeken met een verrassing....
Vorige week zelf jarig geweest, maar ja een week nachtdienst gehad, dus geen tijd of moment voor een fijn etentje, gisteren wel dus, had iets lekkers gemaakt voor hem en zijn vriendin. Geen bloemetje, geen attentie, ze wou zelfs geen glas champagne meedrinken.................. ik heb geweend toen hij haar naar huis bracht, heb het gevoel dat er op zo'n korte tijd zoveel afgeschaft wordt, dat er zoveel niet meer belangrijk is! Ben ik nu zo egoïstisch? heb altijd zo veel belang gehecht aan aandacht en hartelijkheid voor mijn gezinnetje vooral ook op feestdagen en verjaardagen. Mijn kind laten voelen dat hij graag gezien werd, maar ook voor mezelf zag ik deze dagen, momenten als zo waardevol. Ben ik nu gewoon te veeleisend? of mag ik nu verdrietig zijn, voel me zo langs de kant gezet. |
Heb je hier al eens me je zoon over gepraat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELOY997
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:23
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | personen die hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq
eloy997 , 45 jaar , regio 0346 , bbq
|
leuk idee om er een BBQ aan vast te koppelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:24
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | ik ben het helemaal met je eens..wie zijn wij om zoiets in te schatten en om te oordelen? |
Dat is natuurlijk met wel meer dingen zo? Je hebt nu eenmaal overal regels en meningen en daar kan je wat wat vinden of niet? Ik vind het net zo erg als dat gescheiden mensen niet aan het H.A. mogen en zo zullen er vast nog wel meer regels zijn die niet prettig aanvoelen......in wat voor kerk dan ook...... Dus het blijkt dat inschatten en oordelen wel zeker mensen werk is........in de kerk maar zeker ook daarbuiten, we toetsen het alleen op verschillende manieren.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 23 mei 2011, 16:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:33
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 24 mei 2011, 18:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het was niet zozeer een slecht moment maar meer een spiegelend moment.....
Ik wordt altijd een beetje kriegel van al die Engelse termen die mensen bezigen.....dat zeg ik ook altijd als ik het hoor of lees.... Vandaag bedacht ik me dat ik ook wel eens wat termen gebruik.....eyeopener, somewhere in the world, off topic........
Ik weet even niet meer hoe dat spreekwoord was van die splinter en die balk in iemands oog....(selectief seniorenmoment)  |
Geeft niets hoor Willemijn.. we vergeven het jou wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:45
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | en niet te vergeten dat de aarde en mens onder een vloek is sonds de zondeval. en de mens van nature nu een vijand van God is. termen als de hel, het kruis en het bloed ook niet vergeten, ja dat is het evangelie.
|
grutte-peren, david!!! wat denk je dat annette met kruisiging bedoelt dan????
het komt op mij over alsof je je mede-gelovigen examen aan het afnemen bent!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 23 mei 2011, 16:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 16:59
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | grutte-peren, david!!! wat denk je dat annette met kruisiging bedoelt dan????
het komt op mij over alsof je je mede-gelovigen examen aan het afnemen bent!!  |
Ik benadruk dit omdat ik in de praktijk veel hoor over hoe God onze vriend is, van ons houd, hoe we allemaal kinderen van God zijn, dat Hij ons wilt zegenen, dat ons leven beter word met God (your best life now).
Dat is dan het GodsBeeld, vaak hoort die persoon niks over zonde, de ellendige staat van de mens, en de noodzaak tot bekering. Over welke Jezus hebben ze het dan, en is zo`n half evangelie wel een evangelie?
Nu zeg ik niet dat annette zo evangeliseert, maar noem wat ik zelf zie en ervaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:00
|
|
|
|
het eerste wat in me opkomt is dat je zoon (van 27 jaar?) een stuk eigen leven wil opbouwen met zijn vriendin, en daar meer ruimte voor nodig heeft. het lijkt me voor jou inderdaad wel erg wennen, en ik weet dat er meer ouders zijn, die er een traantje bij laten; maar draai het nu eens om;
hij neemt ruimte om met zijn vriendin verder het leven in te trekken, en ondanks dat het voor jou pijnlijk is, maakt hij wel keuzes! die kracht heeft hij toch ergens ontvangen, nietwaar? misschien is het verstandig om hem de ruimte te geven die hij nodig denkt te hebben, en als hij weet dat hij die ruimte krijgt, kan de band tussen jullie even sterk blijven, ondanks dat deze anders zal worden... er breekt een nieuwe fase in zijn leven aan, en die fase heeft ook invloed op jouw leven.
misschien kun je het topic voor oudere ouders eens opnieuw doorlezen en je eigen situatie ernaast leggen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat is natuurlijk met wel meer dingen zo? Je hebt nu eenmaal overal regels en meningen en daar kan je wat wat vinden of niet? Ik vind het net zo erg als dat gescheiden mensen niet aan het H.A. mogen en zo zullen er vast nog wel meer regels zijn die niet prettig aanvoelen......in wat voor kerk dan ook...... Dus het blijkt dat inschatten en oordelen wel zeker mensen werk is........in de kerk maar zeker ook daarbuiten, we toetsen het alleen op verschillende manieren....... |
Ging het alleen maar om het "niet prettig aanvoelen."..
Betreffende het avondmaal gaf Jezus ons de opdracht.: "Doe dit tot MIjn gedachtenis." Die regeltjes beletten dan mensen, om Jezus te gehoorzamen.. Wat zou Jezus in dit geval doen?..denk dat we ons dat af moeten vragen... bij alle dingen..en met ons de kerkenraad die regels hanteert die al eeuwen oud zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:02
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ja toch wel, hij vindt dat ik overdrijf graag hoor ik jullie reactie hierover,
overdrijf ik? ben ik egoïstisch? hoort het bij het loslaten van je kinderen?
nog een tweetal maand en hij trekt in zijn eigen huis met zijn vriendin, ik wil daar goed mee omgaan, maar dit lukt me nog niet!
tips? Chat misschien? |
Tips heb ik eigenlijk niet, misschien kan je ook nog eens een pyscholoog raadplegen hierover.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:02
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het was niet zozeer een slecht moment maar meer een spiegelend moment.....
Ik weet even niet meer hoe dat spreekwoord was van die splinter en die balk in iemands oog....(selectief seniorenmoment)  |
stoor je je aan Engelse termen, W-tje? So what...het kleurt de Nederlands taal toch een beetje. Zolang er maar geen schuttingtaal gebruikt wordt die ontsproten is in een dirty mind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:13
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ja toch wel, hij vindt dat ik overdrijf graag hoor ik jullie reactie hierover,
overdrijf ik? ben ik egoïstisch? hoort het bij het loslaten van je kinderen?
nog een tweetal maand en hij trekt in zijn eigen huis met zijn vriendin, ik wil daar goed mee omgaan, maar dit lukt me nog niet!
tips? Chat misschien? |
Ach Marylien,
Ik denk dat het handig is een omslag van denken te maken......Je zoon heeft de leeftijd om uit te vliegen, ruimschoots zelfs, en dan zijn dingen niet meer zoals ze vroeger waren.......koester die momenten maar kijk ook vooruit.......zijn vriendin is nu belangrijk voor hem en zo hoort het toch ook? Als jij een partner hebt komt die toch ook op de eerste plaats? Mijn zoon heeft twee weken geleden een ongeluk gehad in het buitenland en zijn vriendin liet alles uit haar handen vallen om er maar heen te kunnen, stel je voor dat ik dat ook deed en aan de andere kant van het bed ging zitten? Dat zou niet gezond zijn en dat kan ook niet meer, haar plaats is nu naast hem.....en uiteraard, ik leef mee en blijf op de hoogte en steun ze waar ik kan...... Het zijn de loslatingsprocessen he? Het oude vertrouwde vervaagt maar er komt vast wel iets nieuws voor in de plaats........en volgens mij krijg jij dan ook een moment dat je denkt, het is ook wel lekker rustig........ Maar ik begrijp het wel, je komt in een nieuwe fase van je leven, niet alleen hij maar jij ook.......en dat is soms even wennen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ach Marylien,
Ik denk dat het handig is een omslag van denken te maken......Je zoon heeft de leeftijd om uit te vliegen, ruimschoots zelfs, en dan zijn dingen niet meer zoals ze vroeger waren.......koester die momenten maar kijk ook vooruit.......zijn vriendin is nu belangrijk voor hem en zo hoort het toch ook? Als jij een partner hebt komt die toch ook op de eerste plaats? Mijn zoon heeft twee weken geleden een ongeluk gehad in het buitenland en zijn vriendin liet alles uit haar handen vallen om er maar heen te kunnen, stel je voor dat ik dat ook deed en aan de andere kant van het bed ging zitten? Dat zou niet gezond zijn en dat kan ook niet meer, haar plaats is nu naast hem.....en uiteraard, ik leef mee en blijf op de hoogte en steun ze waar ik kan...... Het zijn de loslatingsprocessen he? Het oude vertrouwde vervaagt maar er komt vast wel iets nieuws voor in de plaats........en volgens mij krijg jij dan ook een moment dat je denkt, het is ook wel lekker rustig........ Maar ik begrijp het wel, je komt in een nieuwe fase van je leven, niet alleen hij maar jij ook.......en dat is soms even wennen..... |
thanks (of bedankt! ), voor de bemoediging!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ging het alleen maar om het "niet prettig aanvoelen."..
Betreffende het avondmaal gaf Jezus ons de opdracht.: "Doe dit tot MIjn gedachtenis." Die regeltjes beletten dan mensen, om Jezus te gehoorzamen.. Wat zou Jezus in dit geval doen?..denk dat we ons dat af moeten vragen... bij alle dingen..en met ons de kerkenraad die regels hanteert die al eeuwen oud zijn. |
Bij ons gaan gescheiden mensen wel aan het HA. Dus dat is per gemeente blijkbaar verschillend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ach Marylien,
Ik denk dat het handig is een omslag van denken te maken......Je zoon heeft de leeftijd om uit te vliegen, ruimschoots zelfs, en dan zijn dingen niet meer zoals ze vroeger waren.......koester die momenten maar kijk ook vooruit.......zijn vriendin is nu belangrijk voor hem en zo hoort het toch ook? Als jij een partner hebt komt die toch ook op de eerste plaats? Mijn zoon heeft twee weken geleden een ongeluk gehad in het buitenland en zijn vriendin liet alles uit haar handen vallen om er maar heen te kunnen, stel je voor dat ik dat ook deed en aan de andere kant van het bed ging zitten? Dat zou niet gezond zijn en dat kan ook niet meer, haar plaats is nu naast hem.....en uiteraard, ik leef mee en blijf op de hoogte en steun ze waar ik kan...... Het zijn de loslatingsprocessen he? Het oude vertrouwde vervaagt maar er komt vast wel iets nieuws voor in de plaats........en volgens mij krijg jij dan ook een moment dat je denkt, het is ook wel lekker rustig........ Maar ik begrijp het wel, je komt in een nieuwe fase van je leven, niet alleen hij maar jij ook.......en dat is soms even wennen..... |
hoop dat alles goed is met je zoon ondertussen? wel tof dat hij zo'n vriendin heeft, zo moet het ook wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:34
|
|
|
|
| HDBAS635 schreef: | | Bij ons gaan gescheiden mensen wel aan het HA. Dus dat is per gemeente blijkbaar verschillend. |
Bij ons gelukkig ook Bas, maar er zijn er hier op het forum die om die reden niet aan mogen gaan..over christen houding gesproken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 23 mei 2011, 17:37
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | hoop dat alles goed is met je zoon ondertussen? wel tof dat hij zo'n vriendin heeft, zo moet het ook wel! |
Hij ligt nu in Nederland in het ziekenhuis en heb vanmiddag (lekker samen ) een stukje buiten met hem gewandeld, nog wel met alle toeters en bellen.....maar toch, hij liep er weer.....
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |