ChristianMatch

Forum

christen houding ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2339 2340 2341 2342 2343 2344 2345 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 13:44

Dit topic ging over een christelijke houding, maar het lijkt me toch goed om eerst even een paar dingen recht te zetten,

Het is niet zo dat zelfmoord doorgaans te maken heeft met borderline. Het aantal borderliners dat zelfmoord pleegt wordt geschat op 9%. Wel is het zo dat de meerderheid van de zelfmoorden te maken heeft met een psychiatrische stoornis. Ongeveer de helft van de zelfmoordpogingen wordt gedaan door mensen met een depressie of een manisch depressieve stoornis. Ander psychische stoornissen die tot zelfmoord kunnen leiden zijn schizofrenie en verslaving aan drugs of alcohol. Een klein deel van de pogingen wordt gedaan nadat de persoon de balans van het leven heeft opgemaakt. Vaak komt dit dan ook voort uit een depressie, die gecombineerd gaat met eenzaamheid.

Zelfmoordpogingen bij tieners zijn vaak impulsief en volgen vaak na ruzie of het uitraken van een verkering. Deze pogingen zijn lang niet altijd een vastbesloten wens om dood te gaan, maar lopen wel regelmatig slecht af.

Zelfmoordpogingen komen bij vrouwen vaker voor dan bij mannen. Bij mannen slaagt de poging echter vaker omdat de methoden die zij gebruiken effectiever zijn. Men schat dat er in Nederland per jaar circa 1700 mensen aan zelfdoding sterven.

En nu back on topic. De vraag was namelijk niet wat de oorzaak was van zelfmoord. De vraag was ook niet hoe gemeenten moeten omgaan met mensen met psychische stoornissen (al lijkt het nu wel een beetje die kant op te gaan met dit topic).

De vraag was of het getuigt van een christelijke houding als men weigert om een mis te houden voor iemand die zelfmoord heeft gepleegd en diegene weigert te begraven op het kerkhof van de kerk. Ik de verschillende bijdragen gelezen en het wordt me eigenlijk niet duidelijk of er ook andere gemeenten zijn, buiten de RK om, waar dit kan gebeuren. Vandaar dat ik op voorhand meldt dat ik op geen enkele manier probeer de RK (of een andere gemeente waar dit kan gebeuren) probeer te veroordelen. Ik vraag me echter wel af waar dit op gebaseerd is en dit wordt me niet duidelijk uit de geleverde bijdragen.

David zegt een aantal keren dat de priester verantwoording aan God moet afleggen en met een strengere maatstaf beoordeeld wordt. Dit neemt niet weg dat ook voor priesters, dominees of wat voor voorgangers dan ook geldt dat zij het Woord van God (dus de Bijbel) moeten toepassen toch?

Waar staat in de Bijbel dat iemand die zelfmoord heeft gepleegd niet begraven mag worden op het kerkhof van de kerk? En waar staat in de Bijbel dat er geen mis (of dienst) gehouden mag worden voor mensen die zelfmoord hebben gepleegd?

Verderop in deze discussie zie ik dat mensen die gescheiden zijn in sommige kerken niet mogen deelnemen aan het avondmaal. En nee, dit komt zeker niet alleen bij de RK voor maar ook bij andere gemeenten. Ook dit kan ik niet plaatsen. En ja, ik realiseer me daarbij heel goed dat een echtscheiding zonde is. Maar er is niet voor niets zoiets als vergeving van zonde. Jezus is niet voor niets aan het kruis gegaan. En Hij is notabene degene die het avondmaal heeft ingesteld als teken van het verbond dat Zijn lichaam voor ons werd gegeven en dat Zijn bloed voor ons zou vloeien. Hij heeft inderdaad zelf gezegd: “doe dit ter mijn gedachtenis” en Hij zei er niet bij dat mensen die gezondigd hebben niet mochten deelnemen aan het avondmaal. Als dat zo zou zijn, zou volgens mij niemand aan het avondmaal mogen gaan.

Persoonlijk meen ik dat een afscheidsdienst en een graf meer gericht zijn op de nabestaanden van een overledene dan op de overledene zelf. Per slot van rekening merkt de overledene er niets meer van. Maar een afscheidsdienst kan wel veel troost bieden aan de nabestaanden en het graf kan een plek zijn waar zij naartoe gaan om de overledene te herinneren. Ik denk dat je daaraan voorbij gaat als je als kerk c.q. voorganger besluit om geen afscheidsdienst te willen houden in de kerk en iemand ook niet op de begraafplaats van de kerk te willen begraven, omdat die grond alleen bedoeld is voor “goede” christenen.

Tja, het is nu eenmaal zo dat al die verschillende kerken allemaal verschillende regels hebben. En op zich begrijp ik best dat er regels zijn hoor. Een kerk is een organisatie en binnen een organisatie moeten dingen geregeld worden die tot uitdrukking komen in regels. En toch vind ik het een triest gegeven als de regels blijkbaar zwaarder lijken te wegen dan medemenselijkheid, dan begrip en vergevingsgezindheid. En ja, dan vraag ik mij ook regelmatig af: WWJD…
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 13:53

28 mei verloopt mijn abonnement.
'k Wens jullie allemaal veel cm plezier met uitjes, chatten, mailen en natuurlijk: het vinden van
de liefde
Kussende smiley van je leven.
Het ga jullie goed Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
INEZ910
op woensdag 25 mei 2011, 13:54
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 14:16

WILLEMIJN232 schreef:
Ach Marylien,

Ik denk dat het handig is een omslag van denken te maken......Je zoon heeft de leeftijd om uit te vliegen, ruimschoots zelfs, en dan zijn dingen niet meer zoals ze vroeger waren.......koester die momenten maar kijk ook vooruit.......zijn vriendin is nu belangrijk voor hem en zo hoort het toch ook? Als jij een partner hebt komt die toch ook op de eerste plaats?
Mijn zoon heeft twee weken geleden een ongeluk gehad in het buitenland en zijn vriendin liet alles uit haar handen vallen om er maar heen te kunnen, stel je voor dat ik dat ook deed en aan de andere kant van het bed ging zitten? Dat zou niet gezond zijn en dat kan ook niet meer, haar plaats is nu naast hem.....en uiteraard, ik leef mee en blijf op de hoogte en steun ze waar ik kan......
Het zijn de loslatingsprocessen he? Het oude vertrouwde vervaagt maar er komt vast wel iets nieuws voor in de plaats........en volgens mij krijg jij dan ook een moment dat je denkt, het is ook wel lekker rustig........ Knipoog smiley
Maar ik begrijp het wel, je komt in een nieuwe fase van je leven, niet alleen hij maar jij ook.......en dat is soms even wennen.....

Tjonge Willemijn.. ik mag eigenlijk niet reageren op dit topic, want ik ben nog geen oudere ouder. En als ik dit lees, dan drukt me dat toch ook wel een beetje met de neus op de feiten. Want afgelopen zaterdag zat ik met mijn oudste (van bijna 16) in het ziekenhuis. En nee, ik kan me er absoluut niets bij voorstellen hoe het is als er een moment komt waarop ik plaats moet maken voor een jongedame die op een gegeven moment mijn plaats in zijn leven zal innemen. Gelukkig is het nog lang niet zo ver en is mamma nog steeds de belangrijkste vrouw voor hem, zeker op dit soort momenten. Ik hoop dat jou zoon zo snel mogelijk helemaal hersteld en ja, kan me best voorstellen dat het soms even wennen is. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 15:57

Zouden er al veel deelnemers zijn voor de Berg, Dal en Beach uitstap zijn?

Zouden er bekende CM-ers op de deelnemerslijst staan?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 16:21

MARY052 schreef:
Ik vind het leuk dat ik even weer terug ben!

Mary

Tof wij ook Mary!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 16:26

MARY052 schreef:
Haha kan ik wel tegen Frank.
De aanbieding van Cm was gewoon te leuk!

Aanbieding? Welke aanbieding dan?
Naar boven

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 16:43

CHATULIEM619 schreef:
Hoewel de meeste bijdragen afkomstig zijn van alleenstaande ouders met kinderen in huis, wil ik eens een keer een andere groep ouders aanspreken. Ook omdat ik er zelf nu midden in zit en ik dit eigenlijk de moeilijkste fase vind in de opvoeding.

Mijn kinderen staan op het punt het huis uit te gaan. Vooral bij mn dochter zie ik heel sterk het verlangen om op zichzelf te gaan. Ze is pas begonnen aan de universiteit, heeft opeens hele nieuwe vrienden gekregen en ja, heeft ook meteen verkering....
In dit jaar is ze veranderd van een lieve dochter naar iemand die eigenlijk helemaal niks meer over zichzelf vertelt. Ze gaat volledig haar eigen gang, zit alleen maar op haar kamer, of te studeren, of met de computer bezig. Opeens eet ze niet meer thuis en is meer bij haar vrienden dan dat ze thuis is.....

Ik vind dat eerlijk gezegd heel moeilijk. Met mn verstand zeg ik, het is een hele gezonde ontwikkeling, maar mijn gevoel is daar nog steeds niet. Ik wil haar zoveel mogelijk vrijheid geven en aan de andere kant, als ik haar laat gaan, komt ze dan wel weer terug?
Dat laatste is mijn gevoel, ik weet dat ze dat echt wel doet.....

Graag reacties van medeouders, die ditzelfde proces hebben moeten ondergaan......

Een boeiend topic , Chatuliem en zeeeeeer herkenbaar.

Ik heb 5 prachtige kinderen gekregen van God (ik moet zeggen : wij)
En het lege nest syndroom heeft me jaren achtervolgd.
Al voordat de kinderen uberhaupt de leeftijd hadden om weg te gaan was ik al bang ervoor.
Niet elke dag, gelukkig niet , maar regelmatig. Dus schoof het steeds vooruit, zo van: het is nog lang niet zover.
Het zag er naar uit dat mijn oudste dochter nog jaren thuis zou zijn, maar op haar 19e veranderde er drastisch iets in haar, door een verkeerde vriend.

Ze wilde geen regels van thuis accepteren en noodgedwongen ( en met veel tranen van mijn kant) hebben we haar uit huis moeten laten gaan. Weliswaar hadden we een betrouwbaar plekje gevonden, maar toch.afschuwelijk.
Binnen 3 maanden had ze zelf dat plekje verlaten en woonde bij een vriendin in. 1 die ook niet echt een voorbeeld was.

Echter het wonder geschiedde: door het gedrag van die vriendin en haar toenmalige vriend, begon ze zelf in te zien dat het thuis fijn, warm en veilig was.
De relatie veranderde daar door ten goede.

de 2 zonen die , kort na mijn scheiding , in 3 mnd tijd allebei het huis verlieten, kostte me opnieuw tranen. 2 tegelijk was heftig.
Gelukkig bleven ze wel in het dorp maar zag ze aanzienlijk minder.
Door ze steeds uit te nodigen voor het eten zag ik ze nog eens.
Langzamer hand veranderde ook dat en zag ik de oudste zoon regelmatig en de middelste wat minder. Door ze nog steeds uit te nodigen voor het eten zag ik hem ong. 1x per maand.
Maar bellen kon ik wel, moest alleen niet verwachten dat hij belde.
Opnieuw regelmatig tranen met uiteindelijk aanvaarding en vrede met de situatie.

beiden hebben nu een vriendin en de middelste zoon is verhuisd naar het zuiden des lands. Toen ik met Pasen het hele spul compleet had zei ik: ben blij je weer te zien. Warop hij zei: u mag ook wel zelf langs komen hoor en logeren. pffffffffffffffff nooit verwacht en onverwacht gekregen.

Mijn oudste dochter woont in het dorp en heeft 2 dochters en ineens heeft ze me weer nodig , als vraagbaak, steun en oppas.
Heerlijk kadootje.

de jongste 2 wonen nog thuis en , hoe gek het klinkt, ivm de zoon zal ik blij zijn als hij een huisje heeft omdat hij mijn leven wil regelen. Hij is 25 en meent dat hij mag bepalen hoe ik moet leven.
Regelmatig moet ik hard op mn tong bijten omdat ik anders hem de deur zou wijzen, en dan ben ik hem kwijt. ( hij is nl. erg koppig van aard) Dat weet ik ,dus slik veel.

Ik weet dat zijn vriendin hier liever niet komt en dus zal ik hem niet veel zien. Kost tranen bij het idee maar zoals eerder ervaren: onverwacht kan er iets gebeuren zodat het ten goede keert.
Dus bid de schijven uit mn knieëen daarvoor.

de jongste dochter gaat volgend jaar de deur uit en haar mis ik elk weekend dat ze bij haar vriend is. Die woont aan de andere kant van het land.

Doordat ze nu al regelmatig weg is kan ik een beetje wennen.
Maar die dochter zal de laatste zijn en het idee doet onwijs pijn.Het huis is dan echt leeg.
Maar ik probeer er niet teveel aan te denken en bid om een opvulling en aanvaarding van de lege plek..

Met alle kinderen heb ik een heel open band en kan van alles bespreken maar ze hebben allemaal hun privé dingen . Logisch, heb ik ook.

Maar het is een feit dat het tranen/piekeren/zoeken. bidden kost om te leren los te laten.
En bij elk kind opnieuw omdat ze allemaal iets unieks hebben en jouw kind zijn. een stuk van jezelf.

En inderdaad: bij het hebben van een partner ben je niet meer nummer 1.

Daarbij heb ik ervaren dat mijn ex-schoonmoeder, de 1e plek wilde houden in het leven van haar zoon, en hoe moelijk dat voor ons was.
Dus extra alert zijn hierop is gewenst.

Ik vind het een lastige tekst dat je kinderen slechts te leen zijn, voor mij zijn ze gewoon gekregen.
Ik houd zielsveel van ze en God nog meer. maar hun partners ook en dat moet ik me steeds in mn oren knopen.

Het komt goed met ze, maar ze hebben ruimte nodig om fouten te maken en daardoor te groeien .
En ik dank God voor zijn geduld dat ik , als ZIJN kind, ook fouten mag maken en groeien.

God is er altijd voor mij, zodra ik HEM nodig heb, dus ik wil er altijd zijn voor mn kids als zij het moelijk hebben.

de kinderjaren waren voor mij, de volwassen jaren voor henzelf.
Lastig maar ook kostbaar.

En ik hoop en bid dat ik een plek mag houden in hun leven.
(het hangt ook er van af wat hoe de band met hun partner is .) Maar loslaten is beter dan krampachtig vasthouden en dat weten we allemaal, want dat begint al bij de wieg.

Mocht je ooit de kans krijgen Chat, vertel je meissie hoe je haar mist en dat je blij voor haar bent dat ze een leuk leven lijkt te hebben.
Wijsheid en sterkte ermee

Dat wens ik alle ouders......

groet Alous

ps: een heel verhaal maar het is zoooooooo herkenbaar en het doet soms heel erg pijn .Als je met zn 2en overblijft is het misschien minder erg , maar alleen achter blijven kan knap lastig zijn.
OP naar de volgende levensfase :)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 16:49

HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
tja; dat is een gegeven;
waar de ene mens (eventuele) gebreken in de leer ziet, ziet de ander een hart met overvloed aan betrokkenheid en liefde tot mensen.
ik ben inderdaad meer geneigd om naar die harten vol liefde en betrokkenheid te kijken, dan naar de ideale leerstelling.

de emotie en het gevoel van het arglistige hart van een onbekeerd mens zijn ook levensgevaaarlijk; en dus zou ik daar zelf ook geen maatstaf van durven maken.
daarom vind ik het ook juist zo mooi om naar een veranderd hart te kijken, dat vol liefde, mededogen en betrokkenheid naar medemensen omziet;
een hart dat Zijn beeld weerspiegelt; waar je de Heere Jezus in terug ziet.

ja, dat ben ik met je eens; een strijd van gebed; niet door kracht, niet door geweld, maar door de Geest (van zachtmoedigheid)

ook de bekeerde heeft nog steeds last van slechte gewoontes en het vlees.

en denk je dat gebed alles is hoe zonde en valse leer in de kerk werd aangepakt? vermaning en zelfs uitsluiting (1cor 5) was van toepassing.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 17:21

Woensdag, 25 mei, Jes. 40: 25-31; Onvergelijkelijk.

Misschien doen wij dat veel te veel: God vergelijken. Wij vergelijken Hem met een vader, met een koning, met een leeuw, met de zon, met een vuur, met het licht. Maar al die vergelijkingen schieten te kort. God is altijd meer, God is altijd groter.
Met wie zouden jullie Mij nu vergelijken? Vraagt God. Ben ik te vergelijken met de goden van Babel? Met de machthebbers van de volken, de regeerders, de koningen? Kijk eens omhoog, tel de sterren, elke avond zijn zij er weer. Dát is Mijn leger, de sterren zijn mijn soldaten, ontelbaar in getal. Niet één blijft er achter als Ik ze te voorschijn roep!
En daarom, Israël, daarom moet je ook niet zeggen dat Ik niets van Mij laat horen. Ik blijf niet verborgen voor Mijn volk. Ik weet van jullie moedeloosheid. Ik weet dat jullie bijna neervallen van ellende. Dat ontgaat Mij niet. Maar houdt er wel rekening mee dat Ik anders ben dan de goden. Met niemand ben Ik te vergelijken! En juist daarom zal Ik jullie nieuwe kracht geven. Ik maak jullie tot een sterk volk. Wie Mij verwachten zullen zijn als arenden, met vleugels, wijdgestrekt!
God vergelijken. Zeker, in de bijbel gebeurt dat ook. En hoe zouden we anders over God kunnen praten als we dat niet deden? Maar onze vergelijkingen blijven gelijkenissen, beelden, voorstellingen. God zelf is anders, groter, oneindig veel groter. Hij is eigenlijk onvergelijkelijk…
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 17:26

VISJE125 schreef:
Wie is Wadriaan Smiley die vol vragen zit En zondag wordt het niet slecht weer hoor Boze smiley . Klein beetje bewolkt en 20 graden, dus als het maar droog is toch???

Wadriaan is een koddige vrouw. Ze kan heel gevat en droog uit de hoek komen. Ze is ook godvruchtig én mens...dus mooie eigenschappen en heel leuk om met haar op wandel te gaan. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 17:43

LISA610 schreef:
Als een regel al eeuwen oud is wil dat nog niet zeggen dat de regel per definitie goed is. Bovendien denk ik dat er zat mensen zijn die bij hun oorspronkelijke kerkelijke gemeente zijn, zonder dat de "regels" van die kerkelijke richting (nog) bij hen passen. Ik ben met je eens dat ze daar dan wel zelf voor kiezen, maar ik denk dat die keuzes op andere gronden worden gemaakt dan jij hier stelt. En ja, mensen zijn en blijven verantwoordelijk voor de keuzes die zij maken. Dat neemt niet weg dat de discussie hier best gevoerd kan worden en niet meteen hoeft te worden aangemerkt als "heisa".
Als een regel al eeuwenoud is, mag deze toch als bekend verondersteld worden? Je kunt er best wel over praten, maar om daar meteen een kerk voor in een kwaad daglicht te stellen vind ik gewoon te ver gaan. Dit had je van tevoren kunnen weten vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 18:06

CHATULIEM619 schreef:
Als een regel al eeuwenoud is, mag deze toch als bekend verondersteld worden? Je kunt er best wel over praten, maar om daar meteen een kerk voor in een kwaad daglicht te stellen vind ik gewoon te ver gaan. Dit had je van tevoren kunnen weten vind ik.

ik denk niet dat het de bedoeling is om een gemeente in een kwaad daglicht te stellen;
we hadden het er over dat er mensen zijn, die het erg pijnlijk vinden wanneer iemand die door suicide om het leven komt niet door een voorganger wordt begraven.
zo pijnlijk, dat zij de keuze maken zich bij een andere gemeente aan te sluiten.

twee heel verschillende dingen, denk ik!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 18:28

DAVID923 schreef:
ook de bekeerde heeft nog steeds last van slechte gewoontes en het vlees.

ik denk dat je nu een beetje een omslag maakt, david?
we hadden het over je laten leiden door de arlistigheid, emoties en gevoel, en nu heb je het over de overgebleven gewoonten en gevoelens, die nog niet ondergeschikt gemaakt zijn aan God?
wanneer je een wedergeboren christen bent, (om maar even in jouw bewoordingen te blijven;) heb je de Heilige Geest die je laat weten dat je op de verkeerde route zit.
daar kun je uiteraard tegenin leven, maar dan weet je wel degelijk dat je je eigen weg kiest.

DAVID 923 schreef:
en denk je dat gebed alles is hoe zonde en valse leer in de kerk werd aangepakt? vermaning en zelfs uitsluiting (1cor 5) was van toepassing.

nee, ik denk niet dat gebed het enige middel is, wel het éérste dat in mij op zou komen wanneer ik iemand verkeerde keuzes denk te zien maken;

denk jij, david, dat je met dogmatiek, vermaning (in liefde) en uitsluiting ten alle tijde Gods doel bereikt?
ik ben ervan overtuigd dat het het belangrijkste is, om voor het vasthouden van de Waarheid te strijden, die in je eigen hart woont;
met andere woorden; je eigen leventje zo zuiver mogelijk te leven;
dat heeft wellicht honderden malen meer effect op mensen dan om een ander mens te bekritiseren, vermanen en af te wijzen!!

en deze manier van strijden staat beschreven als de wapenrusting.
(waarheid, gerechtigheid, geloof, gebed, de hoop der zaligheid, bereidheid om van Hem te getuigen.)

dat zijn de eerste dingen die God in de bijbel noemt als manier om te strijden tegen de machten der duisternis.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 25 mei 2011, 18:30
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 19:05

Quote:
ik ben ervan overtuigd dat het het belangrijkste is, om voor het vasthouden van de Waarheid te strijden, die in je eigen hart woont

nee wat in de Bijbel staat, daar gaat het om.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 19:41

CHATULIEM619 schreef:

Aangezien je op een opmerking van mij reageert, wil ik graag weten waar ik volgens jou een kerk in een kwaad daglicht stel... Smiley die vol vragen zit Dat is namelijk wat ik nou juist niet probeer te doen (en volgens mij proberen anderen dat net zo min). Aangeven dat je moete hebt met bepaalde regels van een bepaalde kerk of gewoon vragen waar bepaalde regels op zijn gebaseerd is in mijn ogen niet hetzelfde als meteen een hele kerkgemeenschap in een kwaad daglicht stellen. Het getuigt eerder van een gezonde kritische manier van nadenken en volgens mijn is daar helemaal niets mis mee. Maar goed, back on topic lijkt me.

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 25 mei 2011, 19:45
Naar boven

Auteur Bericht
JACI886

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 19:42

ERNSTJAN522 schreef:
Helaas, ik ben te oud Zieke smiley en ik kan mijn leeftijd niet terug draaien Gefrustreerde smiley
Trouwens, 7 dagen vind ik wel wat kort, hoor...

Helaas...

Trouwens, als je goed leest, zie je dat er staat 5-14 juli, dat is dus 10 dagen.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISJE125

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 19:45

FRANKT627 schreef:
Wadriaan is een koddige vrouw. Ze kan heel gevat en droog uit de hoek komen. Ze is ook godvruchtig én mens...dus mooie eigenschappen en heel leuk om met haar op wandel te gaan. Lachende smiley

Koddige vrouw??? Wat is da? Kan je dat eten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 19:59

VISJE125 schreef:
Koddige vrouw??? Wat is da? Kan je dat eten Knipoog smiley

Gefrustreerde smiley je zult het wel merken op 11 juni tijdens de wandeltocht van Imke...
neen ze is geen proef-lid en dus ook niet te eten...denk ik toch...
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:01

LEONARD480 schreef:
Oei yasmyn schrik er wel behoorlijk van, maar wel goed om op deze forum zo inhoudelijk te reageren. Vaak beseffen we niet dat er zulke mensen rondlopen en dat zelfs een kind niet veilig is.
Soms denk je wel eens wat moet je toch als man toch wel heel vreemd in elkaar zitten dat een vader/kind relatie niet tot de mogelijkheden behoort.

Ik heb mijn reactie niet geschreven om te shockeren of medelijden op te wekken o.i.d. En ik wil ook duidelijk zijn in het feit dat er ook moeders zijn die helaas zo met hun kinderen omgaan.
Wat ik met mijn reactie duidelijk wil maken, is dat wij het belang van ons kind voorop moeten hebben staan. En ook het vertrouwen in onze Goede Vader is belangrijk!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:02

ik ben met roosters bezig geweest voor mijn werk....jammer is alleen dat het pc programma alleen beschikbaar is op mij werk enneit thuis.Nu moet ik alles eerst met de hand maken en dan weer inoeren in de pc.....nou ja....komt wel goed
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:10

DAVID923 schreef:
nee wat in de Bijbel staat, daar gaat het om.

oke; ik probeer het je anders duidelijk te maken;
op jouw manier; met een "lading" bijbelteksten;

(de rest van de lezers van deze plaatsing; even oren dicht en door naar het volgende bericht)

wat ik je dus wil laten zien, david; is dat een liefdevol en een bewogen hart volgens mij meer Gods manier is, om met mensen om te gaan, dan dogmatiek, berisping en buitensluiting.

afijn; jij wilt horen wat er in de bijbel staat, met betrekking tot het "verdedigen" van de Waarheid;

ps 89;2 (bereid te getuigen)
ik zal Uw waarheid met mijn mond bekend maken.

efeze 6;12 (zelf dicht bij God leven)
wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, ....Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods.

1 tim 6; 5, 11, 12 (afstand nemen van zondig gedrag, vrucht dragen)
mensen die van de waarheid beroofd zijn, menende, dat de godzaligheid een gewin zij. Wijk af van dezulken......
Maar gij, o mens Gods, vlied deze dingen; en jaag naar gerechtigheid, godzaligheid, geloof, liefde, lijdzaamheid, zachtmoedigheid.
Strijd den goeden strijd des geloofs,.....

2 tim 4; 4 en 5 (dienstbaarheid en nabij God leven, en bereidheid te getuigen)
zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen. Maar gij, wees wakker in alles, lijd verdrukkingen; doe het werk van een evangelist, maak, dat men van uw dienst ten volle verzekerd zij.

hebreen 11 ; 32 (bereid te getuigen, dienstbaarheid)
Doch gedenkt de vorige dagen, in dewelke, nadat gij verlicht zijt geweest, gij veel strijd des lijdens hebt verdragen.
Ten dele, als gij door smaadheden en verdrukkingen een schouwspel geworden zijt; en ten dele, als gij gemeenschap gehad hebt met degenen, die alzo behandeld werden.

dat is wat mijn bijbel zegt, david.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:13

de hele middag met de hoge-druk-spuit in mijn handen gestaan om alle terrassen schoon te spuiten.........(was wel nodig ook!)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:22

HANNAH810 schreef:
de hele middag met de hoge-druk-spuit in mijn handen gestaan om alle terrassen schoon te spuiten.........(was wel nodig ook!)

alle terrassen??? Woon je dan heel alleen in een flatgebouw?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:30

mooi! Lachende smiley

klopt precies met wat ik zei.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:36

dat is prachtig; want ik lees hier niets over berisping, dogmatiek en buitensluiting.......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
we zijn het eens met elkaar; top!!
Naar boven

Auteur Bericht
GER938

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:38

Ik vermoed dat er bedoeld werd dat er maar 7 dagen bedenktijd is ;)

Maar 'helaas' heb ik mijn vakantie al gepland voor deze zomer...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 20:53

LISA610 schreef:
Aangezien je op een opmerking van mij reageert, wil ik graag weten waar ik volgens jou een kerk in een kwaad daglicht stel... Smiley die vol vragen zit Dat is namelijk wat ik nou juist niet probeer te doen (en volgens mij proberen anderen dat net zo min). Aangeven dat je moete hebt met bepaalde regels van een bepaalde kerk of gewoon vragen waar bepaalde regels op zijn gebaseerd is in mijn ogen niet hetzelfde als meteen een hele kerkgemeenschap in een kwaad daglicht stellen. Het getuigt eerder van een gezonde kritische manier van nadenken en volgens mijn is daar helemaal niets mis mee. Maar goed, back on topic lijkt me.
kerk in een kwaad daglicht stellen was een algemene opmerking, niet speciaal naar jou toe gericht. Wat ik naar jou duidelijk wilde maken is, dat men van tevoren het al had moeten weten dat de kerk zo reageert. En eerlijk gezegd ik kan er ook nog wel iets bij voorstellen. Want het kerkhof was ook verboden terrein voor misdadigers. Het probleem met deze zonde is nl. dat hij niet te vergeven is. Luister goed, dit is niet zoals ik denk,maar zoals gedacht wordt in de RK kerk.
Bij streng refo hebben ze ook van die regels. Als iemand gezondigd heeft tegen de Heilige Geest, wordt hij/zij ook niet door de kerk begraven...
Je hebt te maken met een bepaald dilemma. Aan de ene kant zoekt men naar zekerheid in het geloof en dan zijn die regels, hoewel onmenselijk toch een houvast voor deze mensen. Aan de andere kant zou je graag willen dat die regels niet zo rigide worden uitgevoerd en dat men dezelfde barmhartigheid naar de mens toepast als God.
Verder heb ik moeite met gezond kritisch. Ik zou het willen veranderen in gelovig kritisch. Want dat geeft de tegenstelling tussen beide weer. Ik geloof dat je alert moet zijn over dingen die de kerk je leert. Maar dat moet niet eindigen in negatief ongeloof. Tenslotte een persoonlijke noot: Het begint me wat te irriteren als ik voor de zoveelste keer lees dat we back on topic moeten. Zelf vind ik dat er best wel meer vrijheid mag zijn in de bijdrages, want van het een komt het ander.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTHA725

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:13

Dank aan Hem

Heer, ik kom tot U
met blijdschap in mijn hart,
U ziet de noden, de smart
ik wil U danken nu

u kent Uw kinderen door en door
en hoort ons aan
maar vaak gaan de noden voor
en zien we U niet staan

Met Uw liefdevolle ogen
klopt U aan ons hart
'Kind, bidt tot Mij, ik heb mededogen
en leidt je uit de smart "

Vergeef ons Vader, wij zijn zo zwak
geef ons kracht om U te vragen
U te danken voor het dragen
u geeft ons rust, en gemak

U maakt ons ziend, we zijn vaak zo blind
U leert ons Uw woorden te verstaan,
U zegt 'Mijn lieve kind,
laten we Altijd samen verder gaan "

Dank voor Uw liefde en gena,
Dank voor Uw woord, Uw trouw
Heilig zijt Gij Vader, groot bent U
Amen Heer, Amen, Hallelujah!

( gedicht van Joke van der Lelie )

Hoi allemaal,

Alweer een week voorbij sinds de vorige gebedsroom, de tijd gaat zo snel,
We zitten ver in de lente, heerlijk lang licht de merel die voor ons zijn liedje zingt Lachende smiley ja, soms wil je zulke momenten lang vasthouden,

Maar als je stil staat wat er in de wereld gebeurd, zoveel ellende, ook mensen die persoonlijke nood, problemen hebben, mensen die erg ziek zijn , dan kan je denken 'Waarom? " waarom zoveel leed bij die en die? waarom?
Wat is het dan heerlijk dat we mogen weten dat we alles bij Hem in gebed mogen brengen, Hij is het antwoord op alles, Hij is de Bron!

Er is mij door iemand gevraagd om in de oproep voor gebedsroom ruimte te laten voor voorbedelijst , voor de mensen die hun naam hierop willen zien staan,
je bent vrij om ook namen daaronder te zetten.

We nodigen je uit om mee te bidden en te danken in de gebedsroom , we houden deze elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00,
Je kan gebedsroom vinden als je bovenaan de balk de chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en de gebedsroom aanklikken Knipoog smiley

Ieder is vrij om mee te doen, we dringen niemand iets op.

We zingen ook vaak liederen, zetten het lied dat in ons hart is aan op you tube, en zingen mee, ook typen we vaak de woorden van een lied in, maar elke keer is de bidstond anders, we ervaren veel zegen elke week, dank en eer aan Hem!

Voorbede is voor ;
Cees

Warme lentegroetjes en Gods rijke zegen en nabijheid,

Martha en Vandam Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISJE125

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:15

FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley je zult het wel merken op 11 juni tijdens de wandeltocht van Imke...
neen ze is geen proef-lid en dus ook niet te eten...denk ik toch...

11 juni?? Waar gaan we wandelen dan???
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 25 mei 2011, 21:36

Eindelijk mijn schuurtje naar mij zin qua inrichting.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2339 2340 2341 2342 2343 2344 2345 ... 6194 Volgende
Pagina 2342 van 6194