| Auteur |
Bericht |
|
VISJE125
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 00:33
|
|
|
|
| LIAANTJE026 schreef: | Wat lees ik op de site van buienradar:
Zondag kans op neerslag 20%....mwoah....17 tot 20 graden...perfect wandelweer toch?? |
SUPER!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 01:42
|
|
|
|
Er kwam een hele grote overstroming en een man moest op het dak van zijn huis klimmen.
Het water bleef maar stijgen en een van zijn buren kwam voorbij in een roeiboot en riep hem toe dat hij in moest stappen.
"Nee", antwoordde de man op het dak, "God zal me redden".
Even later kwam een brandweerman voorbij in een motorboot en hem ook verzocht in te stappen.
En weer weigerde de man en zei dat hij door God gered zou worden.
Ook een helicopter kwam en de piloot riep dat het touw zou laten zakken om de man mee te nemen.
Ook deze keer weigerde de man en bleef op God wachten.
Uiteindelijk verdronk de man. Toen in de hemel aankwam, vroeg hij aan God waarom Hij hem niet had geholpen.
God antwoordde: "Ik stuurde een buurman, een brandweerman, en een helikopter Wat wil je nog meer?"
In Bijbel zien we dat Gods weg ook heel verrassend kan zijn. Denk maar aan de Rachab de hoer. God gebruikte een hoer om Israel de mannen te laten ontsnappen. De grootste vervolger van de gemeente in het begin, is degene die meeste brieven in de Bijbel heeft.
Na mijn eerste scheiding en een huwelijk met een ongelovige vrouw, raakte ik van Gods weg af en hield me niet meer met het geloof bezig.
Omdat nog steeds lid was van de EO kreeg ik echter het aanbod om mee te doen aan een Bijbelstudie. Ach... waarom ook niet...
Dat was toch voor mij het begin van de weg terug. Later gebeurde er nog meer, maar dat heeft niets met de EO te maken.
De nieuwe Visie ziet er ook gelikt uit. En hier proef ik nog steeds dat de EO haar missie niet vergeten is. De EO is een zaaier, zodra mensen meer willen weten, dan is het aan de mensen van de nazorg, gemeente of wie dan ook om het land te bewerken en het onkruid te verwijden en te zorgen dan de boodschap volledig wordt, zodat er geoogst kan worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 01:49
|
|
|
|
| Quote: | Quote: Doe ik regelmatig Henk en iedere keer schijnt de theologie een heel belangrijke rol te spelen in de verschillende vertalingen.
klopt als een bus...... |
Met andere woorden. De vertaling is dus niet objectief, maar onderhavig aan de opvattingen van theologen. Schriftgeleerden??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 03:23
|
|
|
|
Een stukje van bericht van NU.nl
| Quote: | Contant geld is op z’n retour
Uitgegeven: 26 mei 2011 17:52 Laatst gewijzigd: 26 mei 2011 17:58
DEN HAAG - Contant geld verliest steeds meer terrein. Een kwart van de Nederlandse winkeliers verwacht zelfs dat consumenten vroeg of laat helemaal niet meer met contant geld zullen betalen. |
Openbaringen 13 16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.
In steeds meer winkels zijn er kassa's waar je alleen nog kunt pinnen. Het gewone geld gaat verdwijnen. Het geld is straks alleen nog aanwezig in grote computers.
Wie straks de computers en internet beheerst, beheerst heel de wereld. Bedrijven zetten ook steeds meer hun gegevens op grote computers in het internet, omdat deze dan vanaf elke plek te benaderen zijn.
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op vrijdag 27 mei 2011, 03:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 08:52
|
|
|
|
binnen, buiten dan terug weer binnen...en dat allemaal met zijn vuile voeten. Was Floshke ook nog met een muis aan het spelen toen ik uit bed kwam. Moest ik, oud fossiel dat ik ben, weer op mijn knieën om dat beestje te vangen. Gelukkig leefde het nog en kon ik het buiten zetten...in de regen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 09:10
|
|
|
|
eindelijk......regen.....wat zullen alle plantjes het heerlijk vinden, maar het is bij lange na nog niet genoeg...... Enne Frank, wees blij dat floshke geen duif of merel mee naar huis neemt, dan heb je je huis vol met veren liggen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JACI886
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 09:21
|
|
|
|
| GER938 schreef: | Ik vermoed dat er bedoeld werd dat er maar 7 dagen bedenktijd is ;)
Maar 'helaas' heb ik mijn vakantie al gepland voor deze zomer... |
Zou kunnen, maar toen hij zijn bericht plaatste was het 24 mei, dus nog zo'n tien dagen bedenktijd, dus dat klopt ook niet... :P De bedenktijd is inderdaad wel wat kort, maar ik hoorde ook afgelopen maandag pas dat er nog 10 mensen 'nodig' zijn. En de reis is natuurlijk gewoon zo leuk dat je niet lang hoeft te denken en gewoon mee moet gaan! ;)
Jammer dat jij ook niet mee kan. Ook geen andere gegadigden?
Laatst aangepast door
|
JACI886
|
op vrijdag 27 mei 2011, 12:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 09:36
|
|
|
|
He Tink,
Ja de plantjes zullen het heerlijk vinden maar ikke niet...................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 10:05
|
|
|
|
| LIAANTJE026 schreef: | Wat lees ik op de site van buienradar:
Zondag kans op neerslag 20%....mwoah....17 tot 20 graden...perfect wandelweer toch?? |
Idd prachtig wandel weer!!
Ik heb er zin in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAMIE232
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 10:17
|
|
|
|
aan een mooie tafel eet je niet alleen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 11:06
|
|
|
|
maar samen met je mooie tafel? ik vind dit zo'n enorme stompzinnige stelling!!
het gaat er niet om of iemand er al dan niet een beetje uitziet; het gaat erom of iemand monogaam is. deze stelling van je klinkt of iedereen met een recht neusje vreemd zou gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 11:30
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | eindelijk......regen.....wat zullen alle plantjes het heerlijk vinden, maar het is bij lange na nog niet genoeg...... Enne Frank, wees blij dat floshke geen duif of merel mee naar huis neemt, dan heb je je huis vol met veren liggen..... |
als hij het waagt om met een merel binnen te komen dan zet ik hem in topic 'ruilhoekje'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 11:43
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | maar samen met je mooie tafel? ik vind dit zo'n enorme stompzinnige stelling!!
het gaat er niet om of iemand er al dan niet een beetje uitziet; het gaat erom of iemand monogaam is. deze stelling van je klinkt of iedereen met een recht neusje vreemd zou gaan. |
ZO stompzinnig is die stelling niet helemaal. Het is een opmerking die mijn moeder vroeger al maakte toen ik klein was. Mijn ex-partner was en is een hele mooie vrouw, die steeds ook de aandacht van andere mannen kreeg. Heel vervelend. Nog vervelender wordt het, wanneer ze hier genoegen in schept. En erop uit is om de aandacht van andere mannen te trekken.
De vraag wordt dan waar de grens van het monogame trekt. Ben je ook monogaam, als je bewust of onbewust steeds de begerende blik van andere mannen wil trekken? Bij het kopen van kleren was het altijd de vraag wat andere manner ervan zouden vinden en niet wat ik ervan vond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 12:51
|
|
|
|
Moordpartij achter mn huis.
Zet ik ff lekker wat denk je.........bam tegen het raam en niet zo zachtjes ook. Kijk ik naar buiten wat of dat was , zie ik een dode duif onder het raam liggen . kijk ik nog verder, zie ik op de droogmolen een roofvogel zitten . Grijnzend van oor tot oor. maar het duifje waar die achter aan zat.....nee hoor , hij liet hem lekker liggen zodat visser hem op kon ruimen. En nu ....visser kan ramen gaan zemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 12:52
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | als hij het waagt om met een merel binnen te komen dan zet ik hem in topic 'ruilhoekje'. | ach, het is een kadootje, hij is blij met jou, om jou als baasje te hebben....in dank aanvaarden is dan het enige wat je kunt doen.... en opruimen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 12:52
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | ZO stompzinnig is die stelling niet helemaal. Het is een opmerking die mijn moeder vroeger al maakte toen ik klein was. Mijn ex-partner was en is een hele mooie vrouw, die steeds ook de aandacht van andere mannen kreeg. Heel vervelend. Nog vervelender wordt het, wanneer ze hier genoegen in schept. En erop uit is om de aandacht van andere mannen te trekken.
De vraag wordt dan waar de grens van het monogame trekt. Ben je ook monogaam, als je bewust of onbewust steeds de begerende blik van andere mannen wil trekken? Bij het kopen van kleren was het altijd de vraag wat andere manner ervan zouden vinden en niet wat ik ervan vond. |
dat is een persoonlijke ervaring van jou, henk; maar dat betekend niet dat elke vrouw zo is!!! als de buurman vreemd gaat, is het dan reeel als ik zeg dat jij dat dan ook wel zult doen, omdat je toevallig ook een man bent?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 12:58
|
|
|
|
Hey Visser...
als je toch bezig bent... mag je meteen wel hier langskomen om verder te gaan
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op vrijdag 27 mei 2011, 13:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 13:04
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | dat is een persoonlijke ervaring van jou, henk; maar dat betekend niet dat elke vrouw zo is!!! |
Gelukkig niet. Maar zulke gezegden, als eerder genoemd, hebben natuurlijk enige grond, anders worden ze niet verzonnen.
Er ligt bovendien ook nog een verantwoording bij mannen. Mannen kunnen kwijlend kijken (en dit valt altijd op ook al probeer je te verbergen) Of zoals een kennis heel netjes zei: "Mag ik een onbeschaamde opmerking maken? Je hebt een hele mooie vrouw". Zoiets was natuurlijk een compliment voor ons beiden.
In mijn geval was er natuurlijk meer aan de hand, wat ik eigenlijk van tevoren had kunnen weten en eigenlijk ook wist.
Maar een ander gezegde zegt: "Liefde maakt blind"
Dus: "Ëigen schuld, dikke bult".
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op vrijdag 27 mei 2011, 13:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 13:20
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Moordpartij achter mn huis.
Zet ik ff lekker wat denk je.........bam tegen het raam en niet zo zachtjes ook. Kijk ik naar buiten wat of dat was , zie ik een dode duif onder het raam liggen . kijk ik nog verder, zie ik op de droogmolen een roofvogel zitten . Grijnzend van oor tot oor. maar het duifje waar die achter aan zat.....nee hoor , hij liet hem lekker liggen zodat visser hem op kon ruimen. En nu ....visser kan ramen gaan zemen.  |
...je moet trappist gebruiken wanneer je de duif gaat braden. Het geeft veel kracht wat je ook nodig hebt met al die schilderwerken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 13:21
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ach, het is een kadootje, hij is blij met jou, om jou als baasje te hebben....in dank aanvaarden is dan het enige wat je kunt doen.... en opruimen |
...toen ik jarig was heb ik helemaal niets gekregen van hem. Nu hoeft het dus ook niet meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 13:22
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | Hey Visser...
als je toch bezig bent... mag je meteen wel hier langskomen om verder te gaan  |
Met alle plezier hoor.........tenminste als het lekker weer is. Maar vanmiddag heb ik niet zo veel tijd over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 13:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...je moet trappist gebruiken wanneer je de duif gaat braden. Het geeft veel kracht wat je ook nodig hebt met al die schilderwerken  |
heb nooit geen duif gegeten en ben het nog niet van plan om te gaan doen ook. Het beestje ligt nu in de vuilnisbak.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERNSTJAN522
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 14:18
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Idd prachtig wandel weer!!
Ik heb er zin in  |
Wat vandaag aan regen valt, valt zondag in elk geval niet meer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 14:22
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | heb nooit geen duif gegeten en ben het nog niet van plan om te gaan doen ook. Het beestje ligt nu in de vuilnisbak.  |
nooit geen..... = is dus wel
ik heb een keertje duivenborst op, was wel droog en taai.. geen aanrader dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERNSTJAN522
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 14:28
|
|
|
|
| GER938 schreef: | Ik vermoed dat er bedoeld werd dat er maar 7 dagen bedenktijd is ;)
Maar 'helaas' heb ik mijn vakantie al gepland voor deze zomer... |
Nee, dat was het niet. bij vakanties reken ik nooit de reisdagen mee en calculeer vaak een "climatiseerdag" in bij verre reizen naar warmere landen.
Jammer dat ze geen 3-weken trips organiseren; dat zal niet veel duurder zijn, maar veel interessanter en relaxter.
Ik denk dat ik volgend jaar maar met een rugzak er heen ga voor 3-4 weken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 14:47
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | nooit geen..... = is dus wel
ik heb een keertje duivenborst op, was wel droog en taai.. geen aanrader dus |
Dan was het waarschijnlijk een oud duifje of het was niet goed klaargemaakt. Het kan wel lekker zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 15:11
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dan was het waarschijnlijk een oud duifje of het was niet goed klaargemaakt. Het kan wel lekker zijn  |
was wel bij een heel goed restaurant... verder weet ik het ook niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIEM720
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 15:13
|
|
|
|
| ERNSTJAN522 schreef: | Wat vandaag aan regen valt, valt zondag in elk geval niet meer!  |
da's nogal een stellige bewering zo op de vrijdagmiddag... Is dit onderzocht? Wel van belang om te weten vóór zondagmiddag een uur of 12.00 uur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE125
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 16:04
|
|
|
|
| SIEM720 schreef: | da's nogal een stellige bewering zo op de vrijdagmiddag... Is dit onderzocht? Wel van belang om te weten vóór zondagmiddag een uur of 12.00 uur |
Siem gewoon buien radar of hetweer.nl in de gaten houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 16:18
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | dus die mee gaan zijn : henkwal 969 jan 935 pimpernel 883 |
nou er zijn er al veel bij gekomen of zijn de dames en heren aan het nadenken om mee te gaan. komop hoe meer zielen des te meer vreugd. dus geef jullie op als jullie kunnen op deze datum.
|
|
| Naar boven |
|
|