| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 23:17
|
|
|
|
OKE....VERLENGD!!!!
(Vooruit...kwartaaltje dan!!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERNSTJAN522
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 23:30
|
|
|
|
| JACI886 schreef: | | Euuh, die dingen zitten toch allemaal in deze reis? (behalve Petra dan) | jawel, maar zoals ik het lees. lijkt het meer van Uitstappen -> plaatje schieten -> snel weer instappen -> naar het volgende plaatsje, als je er 4 op 1 dag wilt aan doen. En Massada, Ein Gedi en Rode Zee is inderdaad net in een dag te doen. Natuurlijk, er is niet veel te zien op Massada, maar voor plaatjes ben je gauw een uur in de weer, de gids heeft ook wat te vertellen (geschiedenis), en dan nog de afdaling die een tot twee uur in beslag neemt. Dan kom je alleen daar al aan een halve dag. Is het dan plons in de oase en waterval en hup in de Dode Zee, daarna?
Maar ja, ik ben wat ouder en wil het graag op mijn gemak doen, en nadenken en een persoonlijke voorstelling maken wat er op die plekken is gebeurd (aan de hand van de Bijbel en geschiedschrijvingen).
Maar jullie mogen gaan, hoor! Veel plezier!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 23:31
|
|
|
|
Plantjes in de tuin gezet...midden in een regenbui...
Bij een client in de thuiszorg. Ze had stiekum laten weten dat ze door haar ziekzijn dit niet meer kan, maar ze toch nog wil genieten van de kleuren.
Kwam ik daar...gewapend met een emmer met grond en plantjes... WAT HEB JIJ NU BIJ JE????
Het werd een fijn samenzijn. Niet door die plantjes, maar even praten kan zo fijn zijn. En bovendien was dit karweitje weer eens iets anders dan ramen zemen en de w.c schoonmaken!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MCJOHN356
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 23:57
|
|
|
|
dik zijn, dik worden. overgewicht of juist het tegenovergestelde kan allemaal heeft zowel interne als externe oorzaken en of redenen: erfelijkheid speelt een grote rol oa
wel is zeker heel belangrijk hoe je er mee omgaat en ik ben zeer geschrokken eerlijk gezegd van het fenomeen gastric bypass...i k ben van mening dat dit ingrijpen hoe dan ook ethisch niet echt verantwoord is gezien de gevolgen dit heeft voor de mensen, werkelijk schokkend al je organen staan onderdruk zodanig dat ze makkelijk kunnen bezwijken ja erger nog bij verschillende mensen is dit al gebeurd: kapotte lever, alvleesklier en die zijn in België weer terug geopereerd....
Ik schrijf dit oa om te waarschuwen, chr. plicht oa, absoluut niet mensen die dit hebben laten doen tot wanhoop te drijven waarom?: ik neem aan als je zo'n ingrijpende operatie laat doen dat je heel goed de consequenties wist, als dit niet zo is dan, is er goed wat fout vanzelfsprekend...moet dat de medici enz verweten worden?
Nav dat laatste las ik oa van min of meer bekende dr. Frank die aangevallen werd door iemand vai een forum op zijn dieet van vis vnl (geen zetmeel/ suikers mn) dat zijn dieet een crash dieet zou zijn: hierop reageerde hij: een gbp / gastric bypass operatie dat is pas echt crashen....
Ik wens iedereen sterkte in zijn of haar strijd tegen overgewicht en vnl niet uit balans te raken waardoor je wanhopig wordt, maar helpt vaak elkaar te steunen en zeker niet minder zoals Salomo zegt: wie gulzig zet een mes op zijn of haar keel en hoe doe je dat; niet door een mes te nemen ajb niet maar we weten het allemaal gevouwen handen die niks kunnen grijpen geen mes noch eten!
hartelijke groet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 00:22
|
|
|
|
ik laat eerst de anderen even aan t woord, klaproos.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 00:40
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Plantjes in de tuin gezet...midden in een regenbui...
Bij een client in de thuiszorg. Ze had stiekum laten weten dat ze door haar ziekzijn dit niet meer kan, maar ze toch nog wil genieten van de kleuren.
Kwam ik daar...gewapend met een emmer met grond en plantjes... WAT HEB JIJ NU BIJ JE????
Het werd een fijn samenzijn. Niet door die plantjes, maar even praten kan zo fijn zijn. En bovendien was dit karweitje weer eens iets anders dan ramen zemen en de w.c schoonmaken!!! |
Mooi Zeeland dat je dat doet voor die ander! Je bent vast een fijn mens voor je thuis cliënten! Zo iemand die aandacht heeft voor de kleine dingen buiten z'n job zoals jij hier, da's echt fijn voor de mensen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 00:42
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ondertussen toch gebruik gemaakt van de verjaardagsaanbieding van CM zeker, want je bent er nog. Mijn abonnement loopt nog een dikke week, maar ik twijfel op dit moment heel erg over verlenging. Heb in de afgelopen weken min of meer besloten een time-out te nemen en nu komt die aanbieding. Moet daar uiterlijk morgen over beslissen en ben er nog steeds niet uit, dus ga er nog maar ff een nachtje over slapen....  |
Lisa, ik vind je bijdragen altijd zo waardevol!!! please blijf nog een beetje...?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 00:45
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Dat is vaak het moeilijke in een mens Chat ... spijt en berouw en tevens de juiste communicatie lijnen te vinden om weer verder te kunnen, met je leven ....al dan niet met je partner. Het siert je des te meer om eens de mindere te zijn en geeft een gevoel te geven bij de ander van respect en liefde tot die ander. |
sorry Leonard, maar wat heeft jouw reactie te maken met een eventuele spijt van Jos????? en met de reactie van Chat???? ik zie het verband niet! (ben wel blond maar toch...)
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 1 juni 2011, 00:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 00:48
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | Lisa, ik zeg wat ik wil zeggen en wat jij daarvan vindt zal mij een biet zijn ! |
wat zijn we weer gezellig bezig als christenen onder elkander Jos, ik kan Lisa nochtans alleen maar gelijk geven, jij vraagt maar zegt niets!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 00:51
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ah, Frank was een beetje moe. Iedereen dacht dat ie op vakantie was omdat ie haast niet meer op het forum schreef. Nou Frank, ik hoop ( en velen met mij) , dat je weer aardig uitgerust bent. We begonnen je bijdrages echt te missen, man.
En nu maar hopen dat Frank spijt krijgt dat ie zolang z'n mond heeft gehouden hier.  |
Frank ik kan visser alleen maar gelijk geven! We missen je, waarom zou je niet meer schrijven op het forum...??? !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 01:19
|
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op zaterdag 25 juni 2011, 13:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 01:47
|
|
|
|
Was ik weer blij!!!! Al de zoveelste keer vandaag!!! (Dank je Maryleen)
Weet je...de thuiszorg heeft me geleerd dat ik mijn eigen zegeningen eens wat meer moet tellen!!! Mijn werk was na de scheiding een MOETEN... Nu...na bijna een jaar is het een mogen... Ik werk bij clienten die de boodschap hebben gekregen dat ze opgegeven zijn!!! Doordat ik bij een christelijke thuiszorg werk..wordt er ook veel over het geloof gesproken...en mag ik ondanks die vreselijke boodschappen van artsen een zo groot geloof zien bij de mensen, waarbij ze mogen en kunnen zeggen... Wat God doet dat is goed!!! En dan moet ik als gezond mensenkind zwijgen..... Dan klaag ik niet meer omdat ik teruggeworpen wordt op het feit dat ik zelf...ook ondanks alle zorgen een zo rijk gezegend leven heb!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 08:11
|
|
|
|
Het blijft natuurlijk lastig...
Er zijn altijd mensen die zich wel opgeven, maar uiteindelijk (door welke omstandigheden ook) niet komen. En als dat nou net degene is die het vlees mee zou nemen... Als je abonnement bij CM verlopen is kun je ook niet meer reageren op hetgeen er wordt meegenomen....
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op woensdag 1 juni 2011, 08:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 10:58
|
|
|
|
|
Gezien dit onderwerp nergens meer toe gaat leiden, gaat er een slotje op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 11:17
|
|
|
|
Ik val vooral over de eerste opmerking. Natuurlijk kan iedereen de krant lezen, maar betekent dit dat je bepaalde artikelen niet onder de aandacht kunt/mag brengen?
Dit gezegd hebbende kunnen we weer gewoon artikelen plaatsen en daarop inhoudelijk reageren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 11:23
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Lisa, ik vind je bijdragen altijd zo waardevol!!! please blijf nog een beetje...? |
Sluit ik me volledig bij aan Marylien .... nou Lisa met zoveel steunbetuigingen ..kun gewoon niet weggaan. Ehh mijn abonnement verloopt 5 juni ...misschien wel/niet verlengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 12:31
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Zelfs dat is ergens de vraag. Ze krijgen dan denk ik nog wel de mogelijkheid om alsnog te kiezen, maar of dat voor iedereen meteen betekent een erkenning van eventueel fout gezeten hebben... |
Kiezen voor God zonder te erkennen dat je zonder Hem en Zijn geboden hebt geleefd kan niet. Volgens mij kun je alleen voor God kiezen wanneer je erkend dat je zondaar bent en Zijn Genade nodig hebt. Wel weet ik dat er in de Bijbel staat dat eens elke knie zich zal buigen voor God omdat ze tot erkenning komen van zijn Heerlijkheid en Almacht. Ik denk dat dat bij het laatse oordeel zal zijn. Maar of er dan geen veroordeling meer zal zijn voor hen die Jezus, en Zijn verzoenend sterven, hebben afgewezen.......weet ik niet. Dat is geheel in Zijn hand.
Wat ik me wel eens afvraag, op aarde willen veel mensen niets van God weten, maar ze willen wel een eeuwigheid met Hem in de hemel doorbrengen......
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op woensdag 1 juni 2011, 12:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELLEN203
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 15:36
|
|
|
|
Bij echte liefde ga je voor elkaar wat die ander doet of zegt hij of zij is niet raar Je houdt onvoorwaardelijk van elkaar Je inversteert onophoudelijk in mekaar
Echte liefde gaat niet kapot ook al heb je met elkaar weleens mot Daar gaat het niet om een materiaal die je na veelvoudig gebruik even kunt wegzetten Bij echte liefde zul je daar op letten
Liefde is geen rozengeur en manenschijn Soms is er onbegrip en pijn Dat is de test hoe sterk en hoe echt de liefde zal zijn Bij echte liefde wordt het houden van dan niet klein
Liefde is geen tijdverspilling Als het goed is is dat een goede ervaring Ookal heb je relaties gehad die uit zijn gegaan Door de ervaring zul je juist sterker kunnen staan
Bij echte liefde hou je van elkaar zoals je bent Zorg je dat je elkaar vertrouwd en elkaar goed kent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 15:49
|
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef:
http://youtu.be/DpmlQOTFEeE
Voor de overzichtelijkheid hier het lied ook maar even neergezet, dat zoekt makkelijker.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 16:50
|
|
|
|
|
"Echt",..........mooi !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 17:03
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | | helemaal mee eens visser.. |
Maar als iemand komt is dat ook van God gegeven, een mens doet dat niet uit zichzelf:
Joh 3:27 (NBG):
“Johannes antwoordde en zeide: Geen mens kan iets aannemen, of het moet hem uit de hemel gegeven zijn.”
Joh 6:44 (NBG):
“Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, die Mij gezonden heeft, hem trekke, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.”
Hand 16:14
“En een zekere vrouw, met name Lydia, een purperverkoopster uit de stad Tyatira, die God vereerde, hoorde toe, en de Here opende haar hart, zodat zij aandacht schonk aan hetgeen door Paulus gezegd werd.”
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 19:23
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Wanneer noem jij iets massaal Willemijn? Voorheen zat ik in een PKN gemeente waar gemiddeld 250 mensen in een kerdienst zaten. Dus toen ik voor t eerst in de Bethel kwam had ik ook zoiets van "wow.. wat zitten hier veel mensen". In Zelhem waren ca 1500 mensen, maar bij een gemiddelde kerkdienst in de Bethel zitten ook ca. 1500 man in de kerk.. dus sinds ik daar een beetje aan gewend ben is dat in mijn ogen niet meer massaal. Hoe dat bij opwekking is weet ik niet, want daar ben ik nog nooit geweest maar hoop er in de toekomst nog wel eens heen te gaan. |
Ik heb er nog eens over nagedacht Lisa en eigenlijk gaat het me niet om de hoeveelheid mensen......Van Taize kan ik ook genieten en daar zijn ook veel mensen aanwezig. Het is meer "het uit je dak gaan voor de Heer" wat niets voor mij is. Het is fantastisch voor mensen die zich daar gelukkig bij voelen en de Heilige Geest daarbij ervaren.......En fijn te weten dat voor veel mensen geloof je zo kan opbeuren en je zoveel inspiratie kan geven. Zodat het in ieder geval geen last wordt, zoals je weleens ziet bij de refo kerken waar je mensen bedrukt en gebukt uit de kerk ziet lopen....... Nu kom ik ook niet gebukt en bedrukt uit de kerk als ik daar ben en heb zeker een blij geloof en ben daarbij ook nog aardig aards.......maar voor mij-en dat heb ik al eerder aangegeven- is het belangrijkste de contemplatie, het innerlijk stil zijn en het voelen van Gods geest in ons midden....en dat allemaal op een rustige wijze...... Dat is weer een voordeel van de diversiteit aan kerken in Nederland dat er voor ieder wat wils is he?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 1 juni 2011, 19:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NICOLETTE592
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 19:45
|
|
|
|
Ik wil ook graag komen picknicken! Nicolette.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 19:49
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Wanneer noem jij iets massaal Willemijn? Voorheen zat ik in een PKN gemeente waar gemiddeld 250 mensen in een kerdienst zaten. Dus toen ik voor t eerst in de Bethel kwam had ik ook zoiets van "wow.. wat zitten hier veel mensen". In Zelhem waren ca 1500 mensen, maar bij een gemiddelde kerkdienst in de Bethel zitten ook ca. 1500 man in de kerk.. dus sinds ik daar een beetje aan gewend ben is dat in mijn ogen niet meer massaal. Hoe dat bij opwekking is weet ik niet, want daar ben ik nog nooit geweest maar hoop er in de toekomst nog wel eens heen te gaan. |
Zo toon je aan, Lisa, dat alles relatief is. Het ene is massaal terwijl het andere dat blijkbaar niet is. Ik bedoel maar dat sommige zeggen dat ze graag naar concerten gaan waar meer volk is dan 1500 mensen en dat ze ook weer beweren dat amper 200 mensen in kerkdienst massaal is. Tja, wat heb je aan zo'n uitspraken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 19:51
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Sluit ik me volledig bij aan Marylien .... nou Lisa met zoveel steunbetuigingen ..kun gewoon niet weggaan. Ehh mijn abonnement verloopt 5 juni ...misschien wel/niet verlengen  |
Dit is vragen naar de bekende weg Leonard: Natuurlijk moet je verlengen!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 19:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Zo toon je aan, Lisa, dat alles relatief is. Het ene is massaal terwijl het andere dat blijkbaar niet is. Ik bedoel maar dat sommige zeggen dat ze graag naar concerten gaan waar meer volk is dan 1500 mensen en dat ze ook weer beweren dat amper 200 mensen in kerkdienst massaal is. Tja, wat heb je aan zo'n uitspraken? |
Wie beweert er dat kerkdiensten met 250 mensen massaal zijn? Lisa geeft aan hoeveel mensen er in de PKN kerk kwamen en hoeveel er in Drachten? Dus wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen? En het onderwerp was Opwekking en de hoeveelheid mensen die daar kwamen toch?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 1 juni 2011, 20:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TOM301
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 20:50
|
|
|
|
Vandaag gehoord over evolutie:
"....als jij wilt geloven dat jouw harige aapvoorouders elkaar met poep bekogelden, dan moet je dat vooral geloven."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 20:55
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Wie beweert er dat kerkdiensten met 250 mensen massaal zijn? Lisa geeft aan hoeveel mensen er in de PKN kerk kwamen en hoeveel er in Drachten? Dus wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen? En het onderwerp was Opwekking en de hoeveelheid mensen die daar kwamen toch?[/quote]
Ja het onderwerp was Opwekking, maar niet de hoeveelheid mensen die daar komen. De vraag was....wie gaat er naar Opwekking ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 21:05
|
|
|
|
|
Life's not waiting for the storm to pass, it's learning to dance in the rain!
|
|
| Naar boven |
|
|