| Auteur |
Bericht |
|
JOANNA879
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 22:08
|
|
|
|
Heb met veel interesse naar jullie gedachten "geluisterd" en moest denken aan wat ik ooit tegenkwam: "A woman's heart needs to be so lost in God that a man needs to search for Him to find her": het hart van een vrouw moet zo verloren zijn in God (oftwel: opgaan in Hem), dat een man Hem moet zoeken om haar te vinden.
Volgens mij geldt dit andersom trouwens ook, dus ik probeer me toe te leggen op het zoeken van God - en tja, dan zal al het overige me ongetwijfeld geschonken worden, op God's tijd en wijze!!
Waarom ik hier zit? Al heel erg lang van plan om eens een kijkje te nemen! Het gekke is dat ik nu weliswaar tijd hiervoor heb, maar dat er zoveel speelt dat het niet echt een goed moment voor een relatie is .... In elk geval doet het me goed om op deze manier even buiten mijn kleine kringetje te kijken en te ontdekken wat er zoal in dit landje leeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 22:17
|
|
|
|
Als nederland een koud en nat kikkerlandje is, dan heeft het vandaag kikkers geregend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 22:37
|
|
|
|
Ik vraag me af of Visser wat gevangen heeft vandaag? Of moest hij toch naar de visboer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 23:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je kunt ook gewoon vragen wat bedoel je chat? Ik zit aan een aantal zonden te denken die een relatie kapot kunnen maken. Bv minachting voor de ander, ongeloof, mishandeling, jaloezie, overspel, liegen, elkaar negeren, allemaal zonden die funest kunnen zijn voor een relatie... |
Toch begreep je de wel gezien je antwoord ... 
Het kan voorkomen dat een scheiding met zonde heeft te maken, maar ik denk zeker niet dat je dat als vaststaand feit kunt neerzetten.
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 18 juni 2011, 23:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 00:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar ondertussen hoop je wel dat je morgen een nieuwe bureaustoel krijgt Visser........  |
Haha Willemijn!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 00:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als nederland een koud en nat kikkerlandje is, dan heeft het vandaag kikkers geregend. | Misschien kun je frank nog met een paar blij maken dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 01:14
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar ondertussen hoop je wel dat je morgen een nieuwe bureaustoel krijgt Visser........  |
Om het leed een beetje te overkomen .....Pak er een 2e stoel bij ja waar ik de voetjes op leg ja, kussen in mn rug , toetsenbord op mn schoot en dan gaat het redelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 01:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik vraag me af of Visser wat gevangen heeft vandaag? Of moest hij toch naar de visboer  |
Ik zal je dan gelijk maar antwoord geven: 5 visjes, goed voor de 3e plaats. Zo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 01:54
|
|
|
|
|
nog een paar dagen dan is het de langste dag....de nacht duurt dan maar 4 uur.....ben ik de enige die dat ziet???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 01:56
|
|
|
|
als jullie je vervelen, mag je altijd bij mij langs komen.... in de nachtelijke uren tussen 23.00 en 5.30. Vind ik helemaal gezellig.
Laatst aangepast door
|
TINK100
|
op zondag 19 juni 2011, 01:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 01:58
|
|
|
|
|
het mooiste moment was dat ik even kon chatten met me dochter.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 03:48
|
|
|
|
laten we even bij de leesles blijven..... doornwitje en sneeuwroosje.....wat maakt het uit,waarom ben je lid van CM? Ik vind het voornamelijk leuk om met anderen te praten, ook 's nachts als ik werk, van de 8 uur die ik er ben, zit ik 7.5 uur alleen.Heerlijk om even te kunnen kletsen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 03:57
|
|
|
|
ik vind dat moederdg best kan.....moeders zouden als ze zouden uitbetaald worden naar alle functies die er in de maatschappij zijn, een slordige 700.000 euro per maand verdienen...... is het dan teveel gevraagd om hen 1x per jaar in het zonnetje te zetten??? 1 dag....per jaar...... ik wil zo'n dag wel hoor, lekker verwend te worden met zelf gemaakte knutsels en frutsels, geurtjes en kettingen van macaroni. De andere feestdagen zoals genoemd?? wat je er zelf van maakt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 03:58
|
|
|
|
waarom niet??? er is een tijd van feesten en een tijd van ...... zie prediker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 04:03
|
|
|
|
eind van de week de langste dag er is en de kortste nacht.....dat daarna de dagen weer korter worden??
Laatst aangepast door
|
TINK100
|
op zondag 19 juni 2011, 08:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 04:04
|
|
|
|
|
maar met de techniek van tegenwoordig(= fotoshoppen) kun je een heel vertekend beeld krijgen....dus een foto zegt ook niet alles
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 07:40
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | eind van de week de langste dag er is en d ekotste nacht.....dat daarna de dagen weer korter worden?? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 09:12
|
|
|
|
Hoi Allemaal,
Bestemd voor degenen die weten dat Genezing Gods wil is, maar nog niet slagen dat te ontvangen
Voel je welkom om een intensieve tijd met mij en anderen door te brengen
Datum: maandag 27 juni tm vrijdag 1 juli te naarden bussum
Voor meer info stuur een mail aan mij
Kijk uit, naar Jou
Love Jezus
Laatst aangepast door
|
LOVEJEZUS310
|
op zondag 19 juni 2011, 09:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 09:36
|
|
|
|
Hoe zou het geweest zijn met het Berg-Dal en Beach CM-uitje? Wie zou er allemaal geweest zijn? Zou er een verslagje komen? Hoewel ik al kan vermoeden dat dit een overbodige vraag was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 09:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik trek jouw woorden zeker niet in twijfel want dat recht heb ik niet.
Veronderstel nu eens, en die vraag is niet alleen aan jou gericht, Amgela, dat we op CM en andere sites alleen maar een profielfoto (een foto van het gezicht of van het hele lichaam) zouden hebben met alleen de leeftijd en eventuele regio vermeld. Wie zou er de meeste aandacht, in de vorm van contacten, mails, vragen,..., krijgen, denk je? De mooie mensen of de minder mooie mensen? Bij wie zou jij, jullie, het eerste gaan informeren?
Frank |
Dus???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 09:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ach Marian, je hoeft niet meteen sorry te zeggen hoor. |
Het gaat mij om een stukje duidelijkheid naar elkaar toe.
Jij zegt: "De belofte dat Jezus ons niet alleen zou laten, maar de Geest over ons zou uitstorten is daarmee vervuld." En dan zet jij een punt.
Petrus haalt de profetie uit Joël aan, die spreekt voor allen..in alle tijden.
"16 Maar dit is wat gesproken is door de profeet Joël: 17 En het zal zijn in de laatste dagen, zegt God, dat Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, uw jongemannen zullen visioenen zien en uw ouderen zullen dromen dromen. 18 En ook op Mijn dienaren en op Mijn dienaressen zal Ik in die dagen van Mijn Geest uitstorten en zij zullen profeteren. 19 En Ik zal wonderen geven in de hemel boven en tekenen op de aarde beneden: bloed, vuur en rookwalm. 20 De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed, voordat de grote en ontzagwekkende dag van de Heere komt. 21 En het zal zo zijn dat ieder die de Naam van de Heere zal aanroepen, zalig zal worden. 37 En toen zij dit hoorden, werden zij diep in het hart geraakt en zeiden tegen Petrus en de andere apostelen: Wat moeten wij doen, mannenbroeders? 38 En Petrus zei tegen hen: Bekeer u en laat ieder van u gedoopt worden in de Naam van Jezus Christus, tot vergeving van de zonden; en u zult de gave van de Heilige Geest ontvangen.
39 Want voor u is de belofte en voor uw kinderen en voor allen die veraf zijn, zovelen als de Heere, onze God, ertoe roepen zal."
Het is dan een belofte, dat God ZAL uitstorten, niet eenmalig, maar telkens weer...alles zal gebeuren..het is een belofte voor de toekomende tijd.
Maar misschien bedoel jij dat ook te zeggen?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 19 juni 2011, 09:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 10:09
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | laten we even bij de leesles blijven..... doornwitje en sneeuwroosje.....wat maakt het uit,waarom ben je lid van CM? Ik vind het voornamelijk leuk om met anderen te praten, ook 's nachts als ik werk, van de 8 uur die ik er ben, zit ik 7.5 uur alleen.Heerlijk om even te kunnen kletsen..... |
Nou, goed dat we dat dan weten Tink. Voortaan gaat heel CM jou 's nachts gezelschap houden met chatten. Wat wil een mens nog meer onder werktijd. Alleen....ik begrijp dan niet zo goed waarom je dan zo'n time-out-dingetje bij je profiel hebt staan, maarja daar zal ik we Zeeuw voor zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 10:32
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nou, goed dat we dat dan weten Tink. Voortaan gaat heel CM jou 's nachts gezelschap houden met chatten. Wat wil een mens nog meer onder werktijd. Alleen....ik begrijp dan niet zo goed waarom je dan zo'n time-out-dingetje bij je profiel hebt staan, maarja daar zal ik we Zeeuw voor zijn.  |
Wat een vraag Visser...om te weten hoe laat het is natuurlijk...laat je niet misleiden door die foto..eigenlijk is ze blond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 10:49
|
|
|
|
Zondag 19 juni, Psalm 1; Vrucht op zijn tijd.
Als de tijd van de oogst aanbreekt, is het overal in Israël te zien: het dorsen van het graan. Op de dorsvloer worden dan de graankorrels uit de aren geslagen. Het kaf blijft over; dat verwaait in de wind. Kaf. Daarmee worden in de eerste psalm de goddelozen vergeleken, de spotters, de mensen die lachen om Gods geboden. Z waren er toen en ze zijn er nu, de mensen die van liefde niet willen weten. Kaf. De Geest waait ze weg, op de dag van Gods oogst. De mensen die zich zelf zo belangrijk vinden, zo gewichtig, die blijken dan waardeloos te zijn, zonder vrucht. Zij worden weggeblazen, als kaf in de wind. En zij die God liefhebben en Zijn Woord overdenken, dag en nacht? De mensen die hun leven stellen in de dienst van Gods Koninkrijk, in woorden en in werken? Die zullen zijn als bomen! Als bomen, aan waterstromen geplant. Kijk ze groeien en bloeien en vruchtdragen op hun tijd! Geloof, hoop en liefde, vrede en barmhartigheid. Het is een lust om naar zulke mensen te kijken en om hun woorden en daden te proeven; dat smaakt naar meer! Eén woord uit de psalm blijft onbegrijpelijk. Over de vrome, de rechtvaardige, wordt gezegd dat alles wat hij onderneemt, hem gelukt. Dat is nog maar de vraag, denk ik. In het boek Job, dat vlak voor het boek van de Psalmen staat, kun je lezen dat het soms anders gaat, juist in het leven van degene die God vreest. Het gaat de goeden niet altijd voor de wind! Of – moet ik aan Jezus denken? De boom des levens? Wat Hij doet, dat lukt! Eens en voor altijd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 11:43
|
|
|
|
...dat ik een mooie en bemoedigende mail kreeg van iemand... Dat ik toch ook alweer iets over me zelf heb geleerd wat verbeterd kan worden.
De dag is nog ongeveer 12 uur lang, dus er kunnen nog meer mooie momenten bij komen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 19 juni 2011, 11:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 12:05
|
|
|
|
Kreeg net een sms-je van mn zoon: Ik kom vanmiddag nog even langs, heb nog een vaderdagkadotje.
Visser, die niet eens wist dat het vandaag vaderdag was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 12:41
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Het gaat mij om een stukje duidelijkheid naar elkaar toe.
Jij zegt: "De belofte dat Jezus ons niet alleen zou laten, maar de Geest over ons zou uitstorten is daarmee vervuld." En dan zet jij een punt.
Petrus haalt de profetie uit Joël aan, die spreekt voor allen..in alle tijden.
"16 Maar dit is wat gesproken is door de profeet Joël: 17 En het zal zijn in de laatste dagen, zegt God, dat Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, uw jongemannen zullen visioenen zien en uw ouderen zullen dromen dromen. 18 En ook op Mijn dienaren en op Mijn dienaressen zal Ik in die dagen van Mijn Geest uitstorten en zij zullen profeteren. 19 En Ik zal wonderen geven in de hemel boven en tekenen op de aarde beneden: bloed, vuur en rookwalm. 20 De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed, voordat de grote en ontzagwekkende dag van de Heere komt. 21 En het zal zo zijn dat ieder die de Naam van de Heere zal aanroepen, zalig zal worden. 37 En toen zij dit hoorden, werden zij diep in het hart geraakt en zeiden tegen Petrus en de andere apostelen: Wat moeten wij doen, mannenbroeders? 38 En Petrus zei tegen hen: Bekeer u en laat ieder van u gedoopt worden in de Naam van Jezus Christus, tot vergeving van de zonden; en u zult de gave van de Heilige Geest ontvangen.
39 Want voor u is de belofte en voor uw kinderen en voor allen die veraf zijn, zovelen als de Heere, onze God, ertoe roepen zal."
Het is dan een belofte, dat God ZAL uitstorten, niet eenmalig, maar telkens weer...alles zal gebeuren..het is een belofte voor de toekomende tijd.
Maar misschien bedoel jij dat ook te zeggen? |
Ik geloof dat er heel veel momenten zijn geweest dat Gods Geest uitgestort is over de mensen. De geschiedenis staat vol met opwekkingen. Maar Pinksteren is in die zin een heilsfeit. Want daar is de taak van Jezus overgenomen door de Heilige Geest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 12:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hoe zou het geweest zijn met het Berg-Dal en Beach CM-uitje? Wie zou er allemaal geweest zijn? Zou er een verslagje komen? Hoewel ik al kan vermoeden dat dit een overbodige vraag was. |
Volgende keer ga je gewoon zelf mee, kun jij een verslagje schrijven 
Maar goed, hier komttie dan.....heel bijzonder dat het heel mooi weer was op het moment dat de wandeling begon. Wel een flinke wind, maar dat is prachtig voor een strandwandeling. Dat je zelfs aan het eind van de middag in de zon op een terrasje kon zitten had toch niemand kunnen denken met die herfstachtige weersvoorspelling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 13:19
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | als jullie je vervelen, mag je altijd bij mij langs komen.... in de nachtelijke uren tussen 23.00 en 5.30. Vind ik helemaal gezellig. | staat de koffie dan klaar en ehhh koekje erbij. heerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|