| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 01:06
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Wij Belgen klagen toch nooit .. of alléé ja ... zelden dan |
Ik denk dat al die Nederlanders hier op CM zijn omwille van dat schattig volkje, wij Belgen, hier ook zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 01:36
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Pas op, niet te veel zeggen Martin, straks wil ze nog bij je komen wonen  |
Inderdaad, ze is tot alles in staat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 06:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd ontgaat me volledig wat je met deze bijdrage bedoelt. Mijn stelling is juist, dat mensen te grote waarde hechten aan de bijdragen op het forum. Men verwart mening met persoon. Dus, waarom zou je je iets aantrekken van iemands mening? Hij woont toch niet bij je in de buurt of wel? Dus trek je gewoon wat minder aan en trek het vooral niet op je persoontje. Want uiteindelijk is dit internet een heel vluchtig geheel. |
Chat, soms loop je te roepen dat het forum aan het verloederen is en nu zeg je weer dat mensen een te grote waarden hechten aan de bijdragen aan het forum. Dit is je eigen tegenspreken in het kwadraat wat je doet. Vind je dit ook niet?
Als jij een mening uitspreekt in jouw naam dan moeten we toch niet jouw buurvrouw of de melkman iets kwalijk nemen of loven om die uitspraak. Het is toch niet hun gedrag dat besproken moet worden. Waar zit dan de verwarring van de mening en de persoon? Een mening hebben is natuurlijk geen slecht gegeven. De manier waarop die verwoord wordt kan bezwaarlijk zijn. Net zoals sommige personen taalfouten of een slechte zinsbouw bezwaarlijk vinden. (Trouwens, wie was dat ook alweer die het heikele punt van de grammatica aanhaalde?) Een mening en een oordeel is dan weer wat anders. Het zijn 2 uiteenlopende begrippen. Je schrijft, bijvoorbeeld, dat de katholieke kinderdoop verwerpelijk is. Weet je eigenlijk wel waarom ze die kinderdoop doen? Zo ja?:Waarom is die dan verwerpelijk? Kan je de goedbedoelde reden achter die daad dan niet begrijpen? Dat je niets hebt met de katholieke kerk is je goed recht en dat je daar een mening over hebt kan ook best maar je oordeel en de manier waarop je die verwoord kan beter.
Een verre geografische afstand is toch geen excuus om zo maar wat kwetsende uitspraken te doen. Als ik je van hieruit, meer dan 200 km van je vandaan, een compliment geef is dat dan ook minder waard dan wanneer je buurvrouw dat zou doen? Als christenen leven we toch in communio wat betekent dat we verbonden zijn met alle christenen in alle landen. Ongeacht hun afkomst, huidskleur of ander antropologische verschillen. Ja, zelfs ongeacht hun seksuele geaardheid. Dat is toch de communio, één van hart en één van ziel (cfr. Hand 4:32), waar we voor staan?
Verba volant, scripta manent. Woorden vervliegen, geschriften blijven. Waarmee ik aantoon dat het internet niet zomaar een vluchtig medium is. Tenzij men bepaalde uitspraken er af haalt natuurlijk. Een geschreven mening of een oordeel van bepaalde personen kan men gewoon ergens afplukken (lees: kopiëren) dat weer ergens plakken, al dan niet met de bronvermelding erbij, en men kan dit in veelvouden posten op het internet. Daarmee is jouw stelling dat het internet vluchtig is ontkracht. Zo simpel is dat.
Heb ik nu iets tegen de persoon die me het voorgaande liet schrijven? Neen, ik heb echt niets tegen die persoon. Het is wel zijn gedrag dat me soms eens op de kast jaagt. Ik zal ook wel eens een ongehoord gedrag vertonen maar dat moet ik me dan ook kunnen laten zeggen. Ik mag en moet er op gewezen worden dat ik wat verkeerd deed. Ik moet dat inzicht krijgen dat het ook anders kan. Of dat iets gewoonweg niet kan. Een verkeerde gedraging degradeert niet noodzakelijk een persoon tot een ongevoelig onmens. Moest dit wel zo zijn zou het bestaan op de wereld echt niet leefbaar meer zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 07:56
|
|
|
|
ja ja , het gaat helaas niet door, met dit aantal deelnemers, vindt het ook jammer maar ja, maar waarom er zo weinig deelnemers komen is mij ook de vraag. zal verlopig ook niks meer organiseren . vriendelijke groet pimp.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 07:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Chat, soms loop je te roepen dat het forum aan het verloederen is en nu zeg je weer dat mensen een te grote waarden hechten aan de bijdragen aan het forum. Dit is je eigen tegenspreken in het kwadraat wat je doet. Vind je dit ook niet?
Als jij een mening uitspreekt in jouw naam dan moeten we toch niet jouw buurvrouw of de melkman iets kwalijk nemen of loven om die uitspraak. Het is toch niet hun gedrag dat besproken moet worden. Waar zit dan de verwarring van de mening en de persoon? Een mening hebben is natuurlijk geen slecht gegeven. De manier waarop die verwoord wordt kan bezwaarlijk zijn. Net zoals sommige personen taalfouten of een slechte zinsbouw bezwaarlijk vinden. (Trouwens, wie was dat ook alweer die het heikele punt van de grammatica aanhaalde?) Een mening en een oordeel is dan weer wat anders. Het zijn 2 uiteenlopende begrippen. Je schrijft, bijvoorbeeld, dat de katholieke kinderdoop verwerpelijk is. Weet je eigenlijk wel waarom ze die kinderdoop doen? Zo ja?:Waarom is die dan verwerpelijk? Kan je de goedbedoelde reden achter die daad dan niet begrijpen? Dat je niets hebt met de katholieke kerk is je goed recht en dat je daar een mening over hebt kan ook best maar je oordeel en de manier waarop je die verwoord kan beter.
Een verre geografische afstand is toch geen excuus om zo maar wat kwetsende uitspraken te doen. Als ik je van hieruit, meer dan 200 km van je vandaan, een compliment geef is dat dan ook minder waard dan wanneer je buurvrouw dat zou doen? Als christenen leven we toch in communio wat betekent dat we verbonden zijn met alle christenen in alle landen. Ongeacht hun afkomst, huidskleur of ander antropologische verschillen. Ja, zelfs ongeacht hun seksuele geaardheid. Dat is toch de communio, één van hart en één van ziel (cfr. Hand 4:32), waar we voor staan?
Verba volant, scripta manent. Woorden vervliegen, geschriften blijven. Waarmee ik aantoon dat het internet niet zomaar een vluchtig medium is. Tenzij men bepaalde uitspraken er af haalt natuurlijk. Een geschreven mening of een oordeel van bepaalde personen kan men gewoon ergens afplukken (lees: kopiëren) dat weer ergens plakken, al dan niet met de bronvermelding erbij, en men kan dit in veelvouden posten op het internet. Daarmee is jouw stelling dat het internet vluchtig is ontkracht. Zo simpel is dat.
Heb ik nu iets tegen de persoon die me het voorgaande liet schrijven? Neen, ik heb echt niets tegen die persoon. Het is wel zijn gedrag dat me soms eens op de kast jaagt. Ik zal ook wel eens een ongehoord gedrag vertonen maar dat moet ik me dan ook kunnen laten zeggen. Ik mag en moet er op gewezen worden dat ik wat verkeerd deed. Ik moet dat inzicht krijgen dat het ook anders kan. Of dat iets gewoonweg niet kan. Een verkeerde gedraging degradeert niet noodzakelijk een persoon tot een ongevoelig onmens. Moest dit wel zo zijn zou het bestaan op de wereld echt niet leefbaar meer zijn. |
frank een compliment je hebt dit mooi verwoordt,ondanks dat ik het niet in alles met je eens ben.maar daar ga ik nu ff niet op in omdat dat nu niet de discussie is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 08:00
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik lig van die dingen niet wakker... Jij misschien wel...
En die dingen van het lijstje zijn geen dingen waar ik heb over lopen klagen de laatste tijd.
Maar wel iemand anders. En nu leg je dit bij mij neer? Wie is dit topic gestart?
Ik niet. Ik geef hier weer wat ik zie.
En ik zie dat er iemand is die even gaat bepalen hoe het forum beschreven moet worden. Onzin op het forum hoort niet thuis want je laat je zelf niet zien? Ik laat mijn humoristische kant zien. En dat er iemand is die die de humor er niet van inziet is dat mijn probleem?
Als iemand dyslectisch is en taalfouten maakt, en er word beweerd dat je je slecht profileerd , is dat die persoon zijn probleem?
Als iemand taalkundig niet goed ontwikkeld is en geen diepgang kan geven in een discussie, is dat zijn probleem?
Moeten die personen dan hulp ergens gaan aanvragen , omdat er iemand is die problemen heeft met deze dingen?
Zijn die problemen pas opgelost als die personen zich aanpassen aan degenen die overal een probleem van maakt?
Er is ook nog het woord aanpassen. Als men niet mee wilt doen aan libellesfeer in de chat, kan men ergens anders diepgaande discussies voeren. Of men doet mee. De keus is aan de chatter zelf.
De meeste chatters hebben geen zin om zich aan te passen aan iemand die leiding wilt hebben over de hele chat.
Sommige chatters zijn overduidelijk aanwezig. Die willen alles bepalen in de chatbox. En als het niet gaat vlgs hun regels dan heb je ruzie. En dan gaat men klagen over vijanden.
Vele chatters zijn het geklaag beu.
CM heeft bepaalde gedragsregels opgesteld. En niet de chatters.
Ook het forum heeft bepaalde gedragsregels. Ook die zijn opgesteld door CM. En dat wordt niet bepaald door chatters zelf.
En als men vind dat CM niet is wat ie verwacht had, dan denk ik , waarom blijf je dan lid?
Sommigen vinden zich zelf heel belangrijk voor CM, omdat ze bang zijn dat zonder hun CM instort.
En dan zeggen ze ook nog ach CM is maar internet. Dus aan de andere kant vinden ze zichzelf dus toch iets minder belangrijk dan dat ze denken. |
ik snap wat jij hier allemaal mee bedoeld en dan kan ik enkel zeggen wie de schoen past trekke hem aan,maar tja moet men wel begrijpen van wie die schoen is weet dat het niet mijn schoen is of is de kat op zijn staart getrapt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QWETO097
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 08:01
|
|
|
|
Heilig, heilig, heilig is God, de Heer, de Almachtige, die was, die is en die komt. -- Openbaring 4:8
Laatst aangepast door
|
QWETO097
|
op woensdag 22 juni 2011, 08:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 08:05
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | soms vraag je je af, waar gaat het over??? |
of je vraagd je af waar leid dit toe......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 08:13
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik denk dat al die Nederlanders hier op CM zijn omwille van dat schattig volkje, wij Belgen, hier ook zijn.  |
tja ik was en ben hier lid om nieuwe vrienden en evt partner te vinden, de Beste partner heeft me hier al gevonden en zelf heb ik vrienden en vriendinnen mogen vinden, en fijn voor jullie toch dat je als belgiek ook een kans krijgt kon het plagen ff niet laten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 08:17
|
|
|
|
de koffie komt eraan tink
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 22 juni 2011, 08:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 08:22
|
|
|
|

proficiat elise
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 22 juni 2011, 08:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 08:29
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | de koffie komt eraan tink
 |
zou het helpen om wakker te worden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 08:41
|
|
|
|
|
ik vind jullie zooooooooooooo geweldig lief, ik geniet van jullie!!!thanx
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 08:42
|
|
|
|
|
waarheen, waarvoor.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 08:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat een onzin zeg. Als een discussie toevallig niet de goede kant op gaat maar meteen klagen dat de anderen je verketteren? Ze waren het gewoon niet met je eens, maar ze hebben je nooit als ongelovige neergezet. Als je niet tegen hun argumenten op kan, ga dan niet achteraf klagen dat je niet begrepen bent. Dit soort opmerkingen verpest een goede discussie hier.... |
In het forum, zijn de artikelen verwijderd dat mensen verketterd werden. Er werd gezegd dat ze het satanspad aan het volgen waren. Toont dat respect voor een anders denkende? En ik klaag er niet over. Ik zeg alleen wat er allemaal gezegd is op het forum. En dat dat een van de redenen is dat men geen bijdrages meer neerzet.
En wat het geklaag betreft.... Laat een ieder kijken naar zichzelf en niet de vinger altijd naar een ander wijzen.
Wie ogen heeft die leest... Wie oren heeft die hore....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 09:03
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | In het forum, zijn de artikelen verwijderd dat mensen verketterd werden. Er werd gezegd dat ze het satanspad aan het volgen waren. Toont dat respect voor een anders denkende? En ik klaag er niet over. Ik zeg alleen wat er allemaal gezegd is op het forum. En dat dat een van de redenen is dat men geen bijdrages meer neerzet.
En wat het geklaag betreft.... Laat een ieder kijken naar zichzelf en niet de vinger altijd naar een ander wijzen.
Wie ogen heeft die leest... Wie oren heeft die hore.... |
En je bent dan niet snugger genoeg om die extreme bijdrages naast je neer te leggen? Ik kan me dat niet herinneren dat iemand zoiets geschreven heeft. Wel kan ik me veel positieve bijdragen herinneren waarbij we duidelijkheid aan elkaar gaven hoe we over het topic dachten. Het ligt er maar aan waar je de nadruk op legt. Niet elke bijdrage is even positief, en de kunst is om te weten hoe je daarmee omgaat. De keuze die jij maakt is in mijn ogen niet de goede. Ik hoop dat je je wat positiever kunt opstellen, want je kunt je wel alles aantrekken wat hier geschreven is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 09:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | En je bent dan niet snugger genoeg om die extreme bijdrages naast je neer te leggen? IK KAN ME DAT NIET HERINNEREN DAT IEMAND ZOIETS GESCHREVEN HEEFT. Wel kan ik me veel positieve bijdragen herinneren waarbij we duidelijkheid aan elkaar gaven hoe we over het topic dachten. Het ligt er maar aan waar je de nadruk op legt. Niet elke bijdrage is even positief, en de kunst is om te weten hoe je daarmee omgaat. De keuze die jij maakt is in mijn ogen niet de goede. Ik hoop dat je je wat positiever kunt opstellen, want je kunt je wel alles aantrekken wat hier geschreven is... | last van geheugenverlies
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 22 juni 2011, 09:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 09:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | En je bent dan niet snugger genoeg om die extreme bijdrages naast je neer te leggen? Ik kan me dat niet herinneren dat iemand zoiets geschreven heeft. Wel kan ik me veel positieve bijdragen herinneren waarbij we duidelijkheid aan elkaar gaven hoe we over het topic dachten. Het ligt er maar aan waar je de nadruk op legt. Niet elke bijdrage is even positief, en de kunst is om te weten hoe je daarmee omgaat. De keuze die jij maakt is in mijn ogen niet de goede. Ik hoop dat je je wat positiever kunt opstellen, want je kunt je wel alles aantrekken wat hier geschreven is... |
Ik zie dit als een persoonlijke aanval naar mij toe. Alsof alles aan mij ligt wat ik neerzet op het forum. Ik moet /mag reageren op het topic zoals jij het wilt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 09:34
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik zie dit als een persoonlijke aanval naar mij toe. Alsof alles aan mij ligt wat ik neerzet op het forum. Ik moet /mag reageren op het topic zoals jij het wilt? | Dat is gemakkelijk, Mariska. Je valt me voortdurend aan, en ik geef toch ook gewoon antwoord? Je schildert nl. wel een erg negatief beeld van het forum, en dat gebaseerd op enkele bijdragen van mensen. Vind je het dan gek, dat je weerwoord krijgt? Ik geloof er nl. niets van dat alles zo negatief is, als dat jij de hele tijd doet voorstellen. Je doet veel mensen tekort door zulke extreem negatieve uitspraken (en onderhuidse beschuldigingen).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 09:36
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | last van geheugenverlies  | Er was een tijd, dat je gewoon aan de discussie meedeed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 09:38
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat is gemakkelijk, Mariska. Je valt me voortdurend aan, en ik geef toch ook gewoon antwoord? Je schildert nl. wel een erg negatief beeld van het forum, en dat gebaseerd op enkele bijdragen van mensen. Vind je het dan gek, dat je weerwoord krijgt? Ik geloof er nl. niets van dat alles zo negatief is, als dat jij de hele tijd doet voorstellen. Je doet veel mensen tekort door zulke extreem negatieve uitspraken (en onderhuidse beschuldigingen). |
Dit is weer een persoonlijke aanval.
Verder ga ik er niet op in, want dat is persoonlijkl.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 09:49
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dit is weer een persoonlijke aanval.
Verder ga ik er niet op in, want dat is persoonlijkl. | Wat een houding zeg, 'k sta er versteld van. De laatste weken probeer je iedereen te overtuigen hoe slecht je behandeld bent. En als iemand daar tegen in gaat, voel je je aangevallen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOBVR420
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 11:07
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6)(eens per 6 weken)
. |
Hi Hannah,
Het lijkt me heel gezellig zo'n picknick ! Juist omdat ik dan mijn kinderen ook kan meenemen ! (heb ze op het ogenblik nl elk weekend ) Alleen kan ik helaas allebei de data niet omdat op 2/7 mijn dochter een dansuitvoering heeft en op 30/7 komt mijn zoon terug van kamp ! Hopelijk kunnen we een volgende x wel mee !
Over de frequentie van het picknicken ... Vind dat als jij het leuk vind om het 1x in de 6 weken te organiseren moet je dat gewoon lekker doen ! Want hoe vaker het georganiseerd wordt, hoe groter de kans is dat sommige mensen meekunnen !
Hoop dat jullie iig een goeie tijd hebben met elkaar !
Greetz, Job
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 11:15
|
|
|
|
|
SLOTJE A.U.B.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 11:16
|
|
|
|
Gefeliciteerd Aranka!
Knap van je.
Groet Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 11:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Pas op, niet te veel zeggen Martin, straks wil ze nog bij je komen wonen  |
ik ben al onderweg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 11:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Inderdaad, ze is tot alles in staat...  | Doet je bel het weer op de fiets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 11:27
|
|
|
|
|
Van Harte Gefelicitaart, Aranka!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 11:31
|
|
|
|
Dat ik depri wordt van al die stomme wettelijke regels, waarin geen rekening wordt gehouden met individuele situaties. Denk dat ik maar collectief ga worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 11:31
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Doet je bel het weer op de fiets.  |
Heeft hij wel een voordeurbel.... straks sta je daar.....
|
|
| Naar boven |
|
|