| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 20:40
|
|
|
|
Woensdag 22 juni, Psalm 32; Geen moordkuil.
Maak van je hart geen moordkuil – dat spreekwoord kennen we! Dat betekent niet, dat je altijd alles maar moet zeggen wat in je opkomt. Dát kan erg onverstandig en onbarmhartig zijn. Nee, het betekent dat je niet moet blijven rondlopen met dingen die je zwaar op de maag liggen. Daar kun je een maagzweer van krijgen! Maak van je hart geen moordkuil, geen doofpot. Als iets je hoog zit, zeg het, hoe dan ook! De dichter van Psalm 32 kan er over meepraten. Heel lang heeft hij voor zich gehouden wat hem bezig hield. Hij wist wel dat er in zijn leven iets scheef zat. Wat dat precies is geweest, daarover zwijgt de psalm. Je hoeft ten slotte niet altijd aan iedereen te vertellen. Maar de dichter van de psalm vertelde aan níemand iets van zijn zonden en zijn zorgen. En dat kostte hem zijn gezondheid! Hij kon het aan den lijve ondervinden, in zijn botten en in zijn merg… Je zou zeggen: de schuld ging hem door merg en been. Hij maakte van zijn hart een moordkuil. Niemand mocht weten wat hij had gedaan. Totdat hij het niet meer houden kon… En dan – dan krijgt de psalm opeens een andere toon. Nee, als de dichter zijn schuld eerlijk belijdt, dan breekt niet het oordeel los. Integendeel: dan daalt de vergeving op hem neer! Bij God kan hij terecht! Bij God kan hij schuilen. Hij kan weer ademen, hij voelt het tot in zijn armen en zijn benen. Alles is opeens ontspannen, de kramp is er uit. God bewaart hem voor benauwdheid. God zet hem in de ruimte, zodat er weer gezongen kan worden, een lied van bevrijding! Maak van je hart geen moordkuil. Waarom zou je ook, met zo’n God?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 20:41
|
|
|
|
| HANKE321 schreef: | De eerste date......
Ik veel te laat door een wegomleiding en het zoeken naar de juiste straat Daar sta je dan op de parkeerplaats, terwijl hij aan komt lopen. In ieder geval geen ongemakkelijke stilte; het onderwerp richtingsgevoel van een vrouw geeft voldoende gespreksstof! En het is een superleuke avond geworden. Niet geheel volgens de datingtips, met een afspraakje bij hem thuis. Maar als het goed voelt, het vertrouwen is er, waarom niet....? |
Leuke bijdrage! Ik stoei wel eens wat met GPS en groepjes en het richtingsgevoel van de vrouw, tsja...
Thomas, niet volgens het boekje.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 22 juni 2011, 21:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 20:41
|
|
|
|
|
Het huwelijk is door God ingesteld, het is heilig...maar waarom wordt het huwelijk niet gezien als sacrament door de protestantse kerken? In de praktijk wordt er nl. heel absoluut over gesproken en over gedacht. En toch krijgt het niet het predikaat van sacrament. Kan iemand vertellen waarom niet, en wat je ervan vindt???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 20:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het huwelijk is door God ingesteld, het is heilig...maar waarom wordt het huwelijk niet gezien als sacrament door de protestantse kerken? In de praktijk wordt er nl. heel absoluut over gesproken en over gedacht. En toch krijgt het niet het predikaat van sacrament. Kan iemand vertellen waarom niet, en wat je ervan vindt??? |
Stiekem ben ik wel blij als gescheiden man dat het huwelijk geen sacrament is buiten de katholieke kerk. De opvatting dat je elkaar huwt in een huwelijk, lijkt me beter werkbaar dan een kerk die je oplegt dat het onontbindbaar is. Mensen accepteren dit ook niet meer van een kerk en de kerkverlating is er ook groter door geworden, zeker bij de katholieken. Het huwelijk is in protestantse kerken geen sacrament, al leek en lijkt dat wel zo door maatschappelijke codes. In met name de wat meer orthodoxe kerken hebben zeker gescheiden vrouwen het daardoor nog vaak moeilijk in de eigen geloofsgemeenschap.
Thomas, gescheiden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 24 juni 2011, 11:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 21:14
|
|
|
|
Jezus Christus heeft zelf 2 sacramenten ingesteld en niet de Kerk zelf. Hij heeft geen meerdere sacramenten ingesteld. Sacramenten is zichtbaar onderwijs binnen de kerkmuren, het is voor de gemeenschap der heiligen. Niet in de huiskamer of zorgcentrum. Huwelijksecrament is echter ondenkbaar. Eerst wordt iemand bij openbare belijdenis afgelegd om lid van de kerkelijke gemeente te worden en dan mag ze deelnemen aan de sacramenten. Jonge kinderen mogen niet zomaar deelnemen aan het Heilig Avondmaal. Ik vind het erg jammer dat vele kerken toch gedaan. IK zie nergens in de Bijbel dat de kinderen aan het Heilg Avondmaal zitten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 21:53
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Wat jij als een wonder beschouwd hoeft een ander nog niet zo te zien........., fijn dat jij dat zo ziet maar dat hoef je een ander niet op te leggen natuurlijk en je hoeft er je zeker geen zorgen over te maken........ |
Maar willen we de wonderen wel zien?!. Is het al niet een wonder dat we iedere dag hier nog op aarde mogen zijn ? Terwijl we zelf iedere dag zonden met zonden vermenigvuldigen , schuld met schuld vermeerderen. Is het niet een wonder dat nu , na zo'n lange periode van droogte de regen weer mag vallen ? De gewassen die nu weer mogen en kunnen groeien.... dat we dagelijks te eten hebben? . Is het niet een wonder dat we een dak boven ons hoofd hebben. Hoevelen zijn er niet die dat niet hebben. Sja....is het niet zo dat we het allemaal een beetje normaal zijn gaan vinden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 21:55
|
|
|
|
Mattheus 14 vers 27
Terstond sprak Jezus hen aan en zeide '" Houdt moed, ik ben het, weest niet bevreesd!"
Hoi allemaal,
We zitten heerlijk in de zomer, lang licht, de merel die buiten ons in slaap zingt s avonds laat,en je s morgens blij laat opstaan met zijn 'arbeidsvitaminen' Ja, dat is al een zegening om te tellen
We verwelkomen de nieuwe leden op CM, en feliciteren de jarigen, we bidden jullie Gods zegen toe over je nieuwe levensjaar.
We nodigen je uit om met ons te bidden en te danken in de gebedsroom, daar nodigen we Hem uit, en brengen alle zieken, noden, problemen, maar OOK dank bij Hem.
Waar?
Je kan gebedsroom vinden als je bovenaan de balk de chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen
Wanneer?
We houden gebedsroom elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00
Ieder is vrij om te komen, we dringen niemand iets op. Elke week is weer anders, de ene keer is het ingetogen, aanbidding, andere keer, dank en lofprijs aan Hem, ook super is het om de getuigenissen te horen, die na , tijdens gebed tot stand kwamen, ja, Gods liefde voor ons is groot, soms antwoord hij direct, soms begrijp je niet waarom hij iets erg toe staat, maar God is souverein.
Je bent vrij om een naam op de voorbedelijst te zetten, er staan namen op van mensen die hun toestemming hebben geveven, met vraag gebed voor hun, de Heer kent hun noden.
Voorbede;
Tijntje Jaap Cees Marjo Dirk en Corrie Sonja,
Gods rijke zegen, Warme zomergroetjes,
Martha en Vandam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 22:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Pas op, niet te veel zeggen Martin, straks wil ze nog bij je komen wonen  |
Hallo Visser Het probleem is dat ik niet veel ruimte heb dus dan zal het het schuurtje moeten worden het is daar ook wel vol maar ik kan er nog wel met stapelen een beetje ruimte maken. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 22:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Inderdaad, ze is tot alles in staat...  |
Hallo Frank Dan moet ik gaan uitkijken want ik had net het schuurtje aangeboden. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 22:29
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Nee ik ben onderweg naar de zon die Martin dagelijks heeft.  |
Hallo Yelin Ja de zon heb ik vandaag een paar keer gezien alleen was die weer snel de deur uit maarja het is pas 1 dag zomer . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 22:33
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Leuke bijdrage! Ik stoei wel eens wat met GPS en groepjes en het richtingsgevoel van de vrouw, tsja...
Thomas, niet volgens het boekje. |
Hallo Thomas
Ik dacht dat GPS alleen voor schepen was en TOM voor de fiets en auto maar je hebt wel gelijk want de GPS is een verlengstuk weer van de TOM. En ik gebruik hem ook wel af en toe
Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 22:57
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Visser Het probleem is dat ik niet veel ruimte heb dus dan zal het het schuurtje moeten worden het is daar ook wel vol maar ik kan er nog wel met stapelen een beetje ruimte maken. Sjalom. Martin |
nou begin dan maar te stapelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 23:22
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Jezus Christus heeft zelf 2 sacramenten ingesteld en niet de Kerk zelf. Hij heeft geen meerdere sacramenten ingesteld. Sacramenten is zichtbaar onderwijs binnen de kerkmuren, het is voor de gemeenschap der heiligen. Niet in de huiskamer of zorgcentrum. Huwelijksecrament is echter ondenkbaar. Eerst wordt iemand bij openbare belijdenis afgelegd om lid van de kerkelijke gemeente te worden en dan mag ze deelnemen aan de sacramenten. Jonge kinderen mogen niet zomaar deelnemen aan het Heilig Avondmaal. Ik vind het erg jammer dat vele kerken toch gedaan. IK zie nergens in de Bijbel dat de kinderen aan het Heilg Avondmaal zitten. |
Als we heel precies kijken, heeft Jezus beide niet ingesteld. De rituelen bestonden nl. al voordat Jezus er een invulling aan gaf. Johannes doopte immers al, en Jezus heeft deze doop overgenomen en opnieuw ingevuld. Hetzelfde is het met het Avondmaal. Bij sederavond werd altijd wijn gedronken en brood gebroken. Het vernieuwende ervan is, dat Jezus het opnieuw ingevuld heeft. Het is dus niet juist dat Jezus deze rituelen ingesteld heeft. En leg me eens uit wat voor jou de heiligheid is van een kerkgebouw. Ik zie dat niet, en zeker niet in deze tijd, waarin kerkgebouwen opengesteld worden voor andere activiteiten. Als een bejaarde niet meer naar de kerk kan gaan, vind je dan dat ze geen avondmaal mag vieren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 23:23
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Stiekem ben ik wel blij als gescheiden man dat het huwelijk geen sacrament is buiten de katholieke kerk. De opvatting dat je elkaar huwt in een huwelijk, lijkt me beter werkbaar dan een kerk die je oplegt dat het onontbindbaar is. Mensen accepteren dit ook niet meer van een kerk en de kerkverlating is er ook groter door geworden, zeker bij de katholieken. Het huwelijk is in protestantse kerken geen sacrament. al leek en lijkt dat wel zo door maatschappelijke codes. In met name de wat meer orthodoxe kerken hebben zeker gescheiden vrouwen het daardoor nog vaak moeilijk in de eigen geloofsgemeenschap.
Thomas, gescheiden. | Maar dan kom je nog steeds niet aan de vraag waarom? Ik vind nl. dat het huwelijk die status wel zou moeten hebben, of preciezer gezegd de huwelijksvoltrekking.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 23:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Maar dan kom je nog steeds niet aan de vraag waarom? Ik vind nl. dat het huwelijk die status wel zou moeten hebben, of preciezer gezegd de huwelijksvoltrekking. |
Ik vraag me dat af, want er is ook de menselijke onvolkomenheid. Soms is het beter het huwelijk te beeindigen. Als het een sacrament is gaat het heel erg knellen als het mis gaat. Is het huwelijk goed, ja dan is het een versteviging als het een sacrament is. Mensen scheiden niet te snel, ze trouwen te snel.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 22 juni 2011, 23:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 23:49
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik vraag me dat af, want er is ook de menselijke onvolkomenheid. Soms is het beter het huwelijk te beeindigen. Als het een sacrament is gaat het heel erg knellen als het mis gaat. Is het huwelijk goed, ja dan is het een versteviging als het een sacrament is. Mensen scheiden niet te makkelijk, ze trouwen te makkelijk.
Thomas |
Hallo Thomas
Maar is het niet zo dat als je voor GODs aangezicht getrouwd ben en ook de zegen gekregen hebt dat je er dan ook alle moeite voor moet doen . Wat ik zelf niet gedaan heb dat vooropgesteld maar ik was toen nog niet weergeboren. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 23:50
|
|
|
|
opwekking 689
groet mij , jou , en allen die dit lezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 23:51
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Dat ik depri wordt van al die stomme wettelijke regels, waarin geen rekening wordt gehouden met individuele situaties. Denk dat ik maar collectief ga worden  |
Hallo Yelnin.
Heb je misschien een probleem??? en wil je er miscchien over praten ???? Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 00:02
|
|
|
|
grrrrr, de kids naar karateexamen... de meiden geslaagd, mijn zoon thuis ziek in zijn bed, kon neit mee doen...volgende week dan maar, balen voor de jongen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 00:04
|
|
|
|
|
joepieeeeee!!! de meiden geslaagd voor hun examen.....pas maar op, ernstig gevaarlijke meiden thuis......meot er zelf ook voor uitkijken. Ik ga denk ik ook maar op karate......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 00:06
|
|
|
|
ik dpoe met je mee Yelnin....graag zelfs
Laatst aangepast door
|
TINK100
|
op donderdag 23 juni 2011, 00:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 00:06
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik vraag me dat af, want er is ook de menselijke onvolkomenheid. Soms is het beter het huwelijk te beeindigen. Als het een sacrament is gaat het heel erg knellen als het mis gaat. Is het huwelijk goed, ja dan is het een versteviging als het een sacrament is. Mensen scheiden niet te snel, ze trouwen te snel.
Thomas |
Hallo , sorry Thomas ... ik ben het volledig met je eens dat het soms echt beter is het huwelijk te beëindigen (soms zelfs noodzakelijk ) , echter ik kan toch niet nalaten te zeggen dat er ( in ieder geval hier in België en naar mijn mening ) wel héél vaak ( te ) rap de scheiding wordt ingezet ... ik vind de redenen die gegeven worden soms zoooo vaag en ja , zelfs echt onbenullig . Ik weet er overigens meerdere die (als ze zouden kunnen of durven ) wat graag zouden terugkeren . Helaas is het dan meestal te laat . Liefde ( toch noodzakelijk in een huwelijk ) is en blijft een werkwoord .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 00:26
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Hallo , sorry Thomas ... ik ben het volledig met je eens dat het soms echt beter is het huwelijk te beëindigen (soms zelfs noodzakelijk ) , echter ik kan toch niet nalaten te zeggen dat er ( in ieder geval hier in België en naar mijn mening ) wel héél vaak ( te ) rap de scheiding wordt ingezet ... ik vind de redenen die gegeven worden soms zoooo vaag en ja , zelfs echt onbenullig . Ik weet er overigens meerdere die (als ze zouden kunnen of durven ) wat graag zouden terugkeren . Helaas is het dan meestal te laat . Liefde ( toch noodzakelijk in een huwelijk ) is en blijft een werkwoord ..... |
Wat ik eigenlijk heb willen zeggen is vooral dat scheiding met veel pijn gepaard gaat en dat mensen soms wel erg snel en vol vertrouwen in een huwelijk stappen. Dat er tegenwoordig ook veel mensen met marginale redenen scheiden is wel zo, maar meestal is een scheiding een erg ingrijpende ervaring.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 00:35
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Leuke bijdrage! Ik stoei wel eens wat met GPS en groepjes en het richtingsgevoel van de vrouw, tsja...
Thomas, niet volgens het boekje. |
Is er wat mis dan met het richtingsgevoel van de vrouw Vooral sinds het bestaan van de tom tom is daar toch niets mis mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QWETO097
|
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 07:41
|
|
|
|
Zo, zeg ik u, heerst er ook vreugde onder de engelen van God over 1 zondaar die tot inkeer komt. -- Lucas 15:10
Zelf hoop ik dat dit elke dag mag meemaken. En vooral zaterdag want dan gaan we evangeliseren met Naarhouse bij een feest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELOY997
|
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 08:33
|
|
|
|
| QWETO097 schreef: | Zo, zeg ik u, heerst er ook vreugde onder de engelen van God over 1 zondaar die tot inkeer komt. -- Lucas 15:10
Zelf hoop ik dat dit elke dag mag meemaken. En vooral zaterdag want dan gaan we evangeliseren met Naarhouse bij een feest. |
Ik zeg jullie: iedereen die mij erkent bij de mensen, zal ook door de Mensenzoon worden erkend bij de engelen van God. -- Lucas 12:8
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 08:57
|
|
|
|
|
Stel, je wilt wel trouwen maar je wilt niet in de kerk trouwen. Mag je dan wel aan het avondmaal?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 09:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Stel, je wilt wel trouwen maar je wilt niet in de kerk trouwen. Mag je dan wel aan het avondmaal? |
Je kunt gelovig zijn zonder naar een kerk te gaan. Vroeger waren er ook geen kerken en in sommige landen zijn er nog steeds geen kerken..dus ja, de kerk mag je zoiets niet verbieden, het is een opdracht van Jezus om Avondmaal te vieren, HIj zei: "Doet dit tot mijn gedachtenis." Het gaat hierbij om je geloof in God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 09:17
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Je kunt gelovig zijn zonder naar een kerk te gaan. Vroeger waren er ook geen kerken en in sommige landen zijn er nog steeds geen kerken..dus ja, de kerk mag je zoiets niet verbieden, het is een opdracht van Jezus om Avondmaal te vieren, HIj zei: "Doet dit tot mijn gedachtenis." Het gaat hierbij om je geloof in God. |
Toch wordt die oproep van Jezus niet altijd in ere gehouden want ik weet van enkele leden dat ze niet mochten deelnemen aan het Avondmaal.
De protestanten hebben maar 2 sacramenten en daar hoort het huwelijk niet bij. In de vraag van Chat staat dat je zou willen trouwen en dat je niet voor de kerk zou willen trouwen. De klemtoon ligt op de woorden willen. Er werd eigenlijk nog niets concreet gedaan dus. Waardoor ik dan weer veronderstel dat er geen reden is om niet deel te mogen aanschuiven aan het Avondmaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 09:41