| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:38
|
|
|
|
|
ik hoef niet te zwemmen in het geld, maar pootjebaden vind ik heerlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:39
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Hoe kan dat nou, het is toch al moederdag geweest???  |
Binnenkort is in het in Toscane voor jou elke dag: moeder, dag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6)(eens per 6 weken) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 bbq (misschien met kinderen) OV nicolette592, 55 jaar, regio 0342 sandra206, .. jaar, regio.... mariek286, 45 jaar regio 070 bbq els310, 55 jaar, regio 0317 knotjevee106, 50 jaar, regio 071 jasmein464, 50 jaar, regio 078 de drie "schone gezusters"; ellen... 27 jaar, regio 0318?, bbq, (voormalig lid) eveline... 25 jaar, regio 0180, bbq (voormalig lid) marties... 24 jaar, regio 0180. bbq (voormalig lid)
maded321, 46 jaar, regio 0182 bbq, (2 kids, 7 en 9 jaar) visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV arend003 41 jaar, regio 0318 bas917, 53 jaar, regio 0166 marc149. 39 jaar, regio 0318 kwispel011, 65 jaar, regio 0172 griffin748, 40 jaar, regio 035, bbq? leonard480, 43 jaar, regio 0180, bbq? zoekt eerst pijl en boog .... |
hendrik447, 53 jaar, regio 0578[/quote]
hoi hannah, bij deze wil ik me zelf ook op geven voor de 30ste ook geef ik oud lid angelique 327 op. groet pimpernel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
|
|
|
|
Ga je mee verdwalen, ik weet de weg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:44
|
|
|
|
Wat is het verschil tussen ontwetendheid en onverschilligheid??? Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen...............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:47
|
|
|
|
Ik ben gek op werken........................................... kan er urenlang gefascineerd naar kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:51
|
|
|
|
Sommige instanties moeten ook echt ALLES van je weten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:54
|
|
|
|
Goed, laten we dan bij het begin beginnen. De Bijbel spreekt er duidelijk over, dat zulke dingen bij het christen zijn horen. Iedereen gelooft toch in het profetische Woord. En dat kan zijn in de prediking, maar het kan ook zijn van mens tot mens.
Allereerst de prediking op de zondag. Eigenlijk zou iedere dominee de worsteling moeten kennen naar het zoeken van Gods woord. En het is heel gemakkelijk een preek te maken vanuit je eigen kennis, maar het is heel moeilijk om die tekst te vinden, die precies voor de gemeente op dat moment is. Uit eigen ervaring weet ik, dat er momenten zijn, dat je merkt dat het Woord Gods de harten van de mensen raakt. Heb ook wel eens een preek gegeven waar ik zelf ook naar luisterde en van tevoren niet wist welke kant die preek op ging.
Ook in ons persoonlijk leven met God zijn er momenten dat God tot ons hart spreekt.. Ik denk dat iedereen die ervaring wel gehad heeft, dat je in je hart wist, dat er dingen goed/niet goed waren. Soms is het intuïtie, soms is het grijpbaarder voor ons mensen. Maar het gebeurt denk ik vaker, dan we zelf door hebben.
Maar wat is het nu wat Pieter beschrijft? En nog belangrijker, hoe zouden we dit moeten duiden/mee om moeten gaan? Het is een profetisch woord voor iemand persoonlijk. Is dat bijbels? Ik denk het wel, temeer omdat met name in het nieuwe testament beschreven wordt dat het één van de geestelijke gaven is. De vraag is, wordt het goed gebruikt? Bij iedere profetie zou er een manier zijn om te toetsen. En dat is de taak voor anderen die erbij zijn, of die ervan horen. Degene die zulke dingen uitspreekt zou open moeten staan voor correctie en altijd begrijpen dat elke profetie niet als absoluut moet worden gezien. En helaas zie je daar al een probleem ontstaan, vaak verwarren ze hun profetie met hun persoon...en kritiek op de profetie is meteen kritiek op de persoon. Ik geloof dat God ook op die manier kan spreken. En zelf heb ik er veel ervaring mee. Misschien kan ik het beste een voorbeeld uit de praktijk nemen. Vorig jaar bad ik op het kinderkamp met een van de kinderen. Zoals gebruikelijk, doe je dat altijd met zn tweeën. Dus ik riep één van de leiding erbij, en tijdens het bidden kreeg ik op mijn hart een aantal dingen tegen haar te zeggen. Ik wist niks van haar achtergrond, maar ik zag wel, dat het kind enorm geraakt was door de woorden die ik sprak en waarvan ik geloof dat de Geest mij inspireerde. Na afloop van het gebed, begon degene die samen met mij voor het kind bad me te vertellen, dat het haar kind was. Dat woord wat ik uitsprak zorgde ervoor dat ze troost kregen voor het verdriet wat ze hadden. En bovendien zorgde dat voor een doorbraak voor zowel moeder als kind... Ze ontvingen een stukje troost en bemoediging die ze net nodig hadden. Profetie, woord van kennis en woord van wijsheid kunnen voor een doorbraak zorgen, die we als mens niet kunnen bevatten. En eigenlijk komt dat vaker voor, dan alleen maar in de dienst, ook bij mensen zelf spreekt God, in hun stille tijd, door Zijn Woord, door een persoonlijk woord. Ze moeten echter nooit als absoluut gezien worden, meer als een bevestiging van datgene wat God in je hart doet. De profeet moet zich ook nooit boven de mensen verheffen, maar dankbaar zijn, dat God dingen net zo kan openbaren als tijdens het begin van de gemeente.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:56
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Duidelijk, ik heb er ook nog niet eerder van gehoord. Is het een nieuwe ontwikkeling of bestaat het al lang? Het lijkt me ook best moeilijk om ermee om te gaan. Kan je zeggen bij de gevreesde aanhef dat je liever niet hebt dat degene je confronteert met zijn/haar boodschap? Wel bijvoorbeeld dat je de betrokkenheid/bezorgdheid waardeert maar 'nee, dank u?' Of heb je het dan voorgoed verbruid in de club en moet je op zoek naar een andere gemeente of mag je weigeren? Mag iedereen met deze boodschap komen of alleen de leden van de kerkeraad? En wordt het zo gemeld dat anderen mee kunnen luisteren met wat je wordt toegedicht?
 |
Het bestaat al heel lang. In de meeste gemeentes waar dit een normaal gegeven is, moet iemand met een woord die hij/zij ontvangt tijdens de dienst eerst naar een oudste/voorganger om te vertellen wat de inhoud is van dit woord is. Vaak geeft de voorganger/oudste dan zelf het woord door of laat de persoon in kwestie even naast hem staan bij de microfoon. Deze woorden zijn nooit veroordelend, richtinggevend o.i.d. , maar wordt er, als het goed is, op een opbouwende manier iets benoemd, waar de Here de gemeente bij wil bepalen. In bepaalde bedieningen ben je volledig vrij om een woord te weigeren en dit wordt je niet kwalijk genomen. Als het goed is en de persoon in kwestie staat er open voor wordt er wel even van gedachten gewisseld waarom er een weerstand is om een woord te ontvangen van iemand.
Helaas is het zo dat er ook excessen zijn ontstaan op dit gebied. Daar heb je helemaal gelijk in Pieter. Iemand kan bijvoorbeeld eer willen ontvangen, aanzien, geestelijk over willen komen enz. manipuleren zelfs. Deze vorm van woorden spreken kunnen veel schade aanrichten.
Als er een persoonlijk woord wordt gebracht aan iemand persoonlijk, dan moet de persoon in kwestie in gedachten al met het benoemde onderwerp bezig zijn.
Het is dus goed om bij jezelf na te gaan of je er al ergens in je gedachten mee bezig was, of het bijbels is en of de Here het ook door een bijbelgedeelte bevestigd, dus uit Zijn Woord, de Bijbel. Maar ook dan nog is het verstandig het woord een poos 'op de plank te leggen'. Als het steeds weer in je gedachten terug komt en je blijft ermee bezig zou het kunnen zijn dat het een zuiver woord is.
Een woord voor een individu/groep staat dus nooit op zichzelf, maar de persoon in kwestie is er al in gedachten mee bezig en dan kan het geweldig zijn als er een bemoediging, correctie of terechtwijzing komt, dit alles altijd in een liefdevolle zetting.
Er is helaas op dit moment erg veel aan de gang op dit gebied en grote voorzichtigheid is wel geboden. Maar het is absoluut niet goed het kind met het badwater weg te gooien.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 30 juni 2011, 09:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 23:00
|
|
|
|
|
... mijn klok vorige week 2 uur achterliep en nu 10 uur achter loopt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 23:06
|
|
|
|
Nu volgt het weer.
Dit was het weer.
Herman Finkers.
Thomas, houdt wel van dit soort humor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 23:07
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | ... mijn klok vorige week 2 uur achterliep en nu 10 uur achter loopt... |
Nog 2 uur te gaan dan Mariska.....dan loopt ie weer gelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 23:08
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nog 2 uur te gaan dan Mariska.....dan loopt ie weer gelijk.  |
Ik weet niet waar het eindigt..
Hij geeft nog wel de juiste tijd aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 23:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Goed, laten we dan bij het begin beginnen. De Bijbel spreekt er duidelijk over, dat zulke dingen bij het christen zijn horen. Iedereen gelooft toch in het profetische Woord. En dat kan zijn in de prediking, maar het kan ook zijn van mens tot mens.
Allereerst de prediking op de zondag. Eigenlijk zou iedere dominee de worsteling moeten kennen naar het zoeken van Gods woord. En het is heel gemakkelijk een preek te maken vanuit je eigen kennis, maar het is heel moeilijk om die tekst te vinden, die precies voor de gemeente op dat moment is. Uit eigen ervaring weet ik, dat er momenten zijn, dat je merkt dat het Woord Gods de harten van de mensen raakt. Heb ook wel eens een preek gegeven waar ik zelf ook naar luisterde en van tevoren niet wist welke kant die preek op ging.
Ook in ons persoonlijk leven met God zijn er momenten dat God tot ons hart spreekt.. Ik denk dat iedereen die ervaring wel gehad heeft, dat je in je hart wist, dat er dingen goed/niet goed waren. Soms is het intuïtie, soms is het grijpbaarder voor ons mensen. Maar het gebeurt denk ik vaker, dan we zelf door hebben.
Maar wat is het nu wat Pieter beschrijft? En nog belangrijker, hoe zouden we dit moeten duiden/mee om moeten gaan? Het is een profetisch woord voor iemand persoonlijk. Is dat bijbels? Ik denk het wel, temeer omdat met name in het nieuwe testament beschreven wordt dat het één van de geestelijke gaven is. De vraag is, wordt het goed gebruikt? Bij iedere profetie zou er een manier zijn om te toetsen. En dat is de taak voor anderen die erbij zijn, of die ervan horen. Degene die zulke dingen uitspreekt zou open moeten staan voor correctie en altijd begrijpen dat elke profetie niet als absoluut moet worden gezien. En helaas zie je daar al een probleem ontstaan, vaak verwarren ze hun profetie met hun persoon...en kritiek op de profetie is meteen kritiek op de persoon. Ik geloof dat God ook op die manier kan spreken. En zelf heb ik er veel ervaring mee. Misschien kan ik het beste een voorbeeld uit de praktijk nemen. Vorig jaar bad ik op het kinderkamp met een van de kinderen. Zoals gebruikelijk, doe je dat altijd met zn tweeën. Dus ik riep één van de leiding erbij, en tijdens het bidden kreeg ik op mijn hart een aantal dingen tegen haar te zeggen. Ik wist niks van haar achtergrond, maar ik zag wel, dat het kind enorm geraakt was door de woorden die ik sprak en waarvan ik geloof dat de Geest mij inspireerde. Na afloop van het gebed, begon degene die samen met mij voor het kind bad me te vertellen, dat het haar kind was. Dat woord wat ik uitsprak zorgde ervoor dat ze troost kregen voor het verdriet wat ze hadden. En bovendien zorgde dat voor een doorbraak voor zowel moeder als kind... Ze ontvingen een stukje troost en bemoediging die ze net nodig hadden. Profetie, woord van kennis en woord van wijsheid kunnen voor een doorbraak zorgen, die we als mens niet kunnen bevatten. En eigenlijk komt dat vaker voor, dan alleen maar in de dienst, ook bij mensen zelf spreekt God, in hun stille tijd, door Zijn Woord, door een persoonlijk woord. Ze moeten echter nooit als absoluut gezien worden, meer als een bevestiging van datgene wat God in je hart doet. De profeet moet zich ook nooit boven de mensen verheffen, maar dankbaar zijn, dat God dingen net zo kan openbaren als tijdens het begin van de gemeente. |
Chatuliem, een inspirerende uitleg en ja, heel herkenbaar en bevestigend zoals je het op deze manier toelicht. Dank je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 23:56
|
|
|
|
[quote=VISSER278]Sommige instanties moeten ook echt ALLES van je weten. [/quo
niet je pincode geven hoor Visser, rest mogen ze wel weten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE965
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 00:34
|
|
|
|
Nog even zien hoe alles loopt maar het lijkt mij gezellig om ook te komen
personen die hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kinderen van 5, 5, en 6 jaar) Thirza120, 30 jaar, regio 0318, bbq (misschien met kinderen) OV mariek286, 45 jaar, regio 070 annette965, regio 071, bbq (onder voorbehoud)
eloy997 , 45 jaar , regio 0346 , bbq maded321, 46 jaar, regio 0182, bbq (2 kinderen 7en 9 jaar) marc149, 39 jaar, regio 0318, bbq ludovis284, 54 jaar, regio 0184, bbq
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 07:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik weet niet waar het eindigt..
Hij geeft nog wel de juiste tijd aan. |
En toch zeg je dat hij achter loopt...vreemd klokkie hoor
Misschien zijn de batterijen op hun retour? (indien aanwezig)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 08:37
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Sommige instanties moeten ook echt ALLES van je weten.  |
wat moesten ze dan allemaal weten? Je hebt echt zo van die nieuwsgierige mensen of instanties. Alles willen weten en haast zelf nooit antwoorden wanneer er wat gevraagd wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 08:40
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | En toch zeg je dat hij achter loopt...vreemd klokkie hoor
Misschien zijn de batterijen op hun retour? (indien aanwezig) |
Zitten net nieuwe in....
maar goed.. zolang hij de juiste tijd maar aangeeft...
zoals het kloklje bij mij tikt.. tikt het nergens op deze manier...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 08:51
|
|
|
|
|
Hoe denken jullie over het zogenaamde leugentje om bestwil?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 08:51
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik heb nu een vies blauwe, met beuken (lees spaanplaat) zijkanten en beuken blad en loshangende kastdeurtjes Dus nee, je krijgt mn nieuwe bordeaurode landhuiskeuken met kookeiland niet, maar je mag gerust een keer komen kwijlen hoor  |
uitnodiging aangenomen; gaan we dan samen aan het aanrecht staan, denk je? arrrrrrme pieter!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 09:00
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Ik ben gek op werken........................................... kan er urenlang gefascineerd naar kijken  |
ik kan dat niet, yelnin; ik krijg er jeukende handen van!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 09:12
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Vind je? Ik denk dan ook weleens waar gaat het over maar sla dan maar even het topic picknick over........dus je hoeft niet in te vullen voor iedereen dat dat leuk is.......jij vindt het leuk dat is heel wat anders.......en nogmaals.....het is niet verplicht om een topic te lezen toch? Sla het gewoon over als je er niets aan vindt of als het je frustreert.......
ach; de één vult voor "iedereen" in dat iets overtrokken zou zijn, de ander zou voor "iedereen" invullen dat iets leuk zou zijn, een volgende zou weer door "iedereen" aangevallen worden, en een ander denkt; waar zijn we nou helemaal mee bezig "met zn allen"?
overigens, willemijn; t kan niks geen kwaad af en toe een topic niet te lezen, you're right! kom je gezellig picknicken zaterdag overigens? je mag je barbeque meenemen, en wordt misschien zelfs thuisgebracht (als je dat zou willen!!)
maar ik vind dit frusty-topic bijna hilarisch, als ik heel eerlijk ben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 09:43
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik kan dat niet, yelnin; ik krijg er jeukende handen van! |
Is dat besmettelijk…… jeukende handen Hannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 10:41
|
|
|
|
't gaat inderdaad al 7 pagina's eigenlijk nergens over. 't is een nieuw 'off-topic'-topic wellicht?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 10:55
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | arrrrrrme pieter! |
ik denk dat dat afhangt van de kookkunsten van jullie beiden...van de een weet ik ze, van de andere zegt Pieter dat ze goed zijn. dus meelij met Pieter als jullie beiden in de keuken staan...denk niet dat dat nodig is.
al is het natuurlijk altijd afwachten wat de combinatie van beide kookkunsten oplevert...
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op donderdag 30 juni 2011, 12:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 11:00
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Is dat besmettelijk…… jeukende handen Hannah  |
dat weet ik niet, maar het kan wel inspirerend werken, merk ik aan mezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 11:16
|
|
|
|
MIJN KREET
HHHHHHHHHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 11:42
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Hoe denken jullie over het zogenaamde leugentje om bestwil? |
Dat is een grappig gezegde in de Nederlandse taal. Ik denk dat andere talen een gelijksoortige uitspraak hebben.
Maar eigenlijk als je goed kijkt of luistert, geeft het gebruik van deze zin, de eigenlijke essentie weer.
Namelijk: Het zoeken van een excuus voor liegen.
Het wil zeggen: "Het is toch niet erg zo'n klein leugentje?"
Ik ben niet roomser dat de paus en maak hier ook gebruik van. Lieg dus ook
Maar....... eigenlijk is dus helemaal fout. Liegen is liegen. En.... afhankelijk van de normen of waarden van de persoon die deze uitspraak gebruikt, zal het leugentje groter of kleiner zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 11:45
|
|
|
|
Omdat t gewoon zo is Als water en vis bij elkaar horen Zo ben ik met leed en problemen geboren Draag ik nog lasten van anderen er bij Dan is t ook niet leuk meer voor mij
Ik vecht ik bid word steeds weer verlicht En weet aan t eind er geen strijd meer is Dan zal alles anders zijn daar aan de andere kant van de lijn En t korte lijntje dat ik heb naar boven
Is in volharding geloven midden in de pijn en strijd Weet ik ik word eens bevrijd
Zomaar even midden in de strijd schrijf ik nu ik jouw gedicht lees Denk ik nu word t tijd Tijd voor me zelf te kiezen en niets meer om te verliezen
Dan ga ik liever alleen weet alleen nog niet waarheen
groet anita
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|