ChristianMatch

Forum

Een WOORD voor jou...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2438 2439 2440 2441 2442 2443 2444 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROBERT614

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 13:55

Beste mensen,

ik heb met aandacht het bericht van Pieter gelezen en alle reacties daarop. Vooral die lange reactie van Chatuliem en de visie van Henk spreken mij aan.

Wat Chatuliem vertelt is dat hij de woorden kreeg die gesproken moesten worden. Hij sprak ze en het heeft zelfs 2 mensen tegelijk geholpen! Daarmee pretendeert hij niet jegens de mensen die de woorden ontvingen dat die woorden van God kwamen. Chatuliem kreeg ze en sprak ze uit. En het was goed.

Met die pretentie raak ik de reactie van Henk. Als ik me geroepen voel iemand iets te zeggen of m'n hand voor een seconde op een schouder te leggen als bemoediging, dan zeg ik dat of doe ik dat. Ik vertel daarbij niet dat het woorden of gebaren van God zijn. Ik voelde me geroepen (misschien wel door God) en wat de ontvanger ervaart is niet aan mij. Zelf ben ik ook wel eens ontvanger geweest (interpreteer ik). Daarbij vraag ik me af of de gever van het woord zich er uberhaupt van bewust was.

Ik vind het daarom gauw pretentieus (neigend naar eerzucht) als iemand stelt woorden of gebaren van God te hebben gekregen voor een ander.

Ik ben overigens niet bekend met gemeentes waarin dit (eventueel in het openbaar) gebeurt. Heb er dus op die manier geen ervaringen mee.
Pieter en alle andere lezers, ikhoop dat jullie hier iets aan hebben?

Groet,
Robert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 14:02

Lust, liefde?

Lust is op jezelf gericht.
Liefde is op de ander gericht.

Ikzelf geloof (en heb ervaren) dat je als mens met een leegte in je hart wordt geboren. Alleen de liefde van God kan deze leegte opvullen, waarbij er een diepe vrede en rust achterblijft. Hopelijk ben je gezegend met ouders die deze liefde hebben mogen doorgeven.

Ik geloof wel dat veel mannen het probleem hebben dat zij deze leegte proberen te vullen met lust. Het vult immers, voelt goed. Alleen je moet niet verwachten dat het be-vrede-gend is.
Hoe de vrouwen dit beleven, kom maar op dames Lachende smiley dat ga ik niet invullen.

Mijn beleving is:
ben je ongetrouwd en vrijgezel: werk hier HARD aan om deze leegte in jezelf te vullen met Gods liefde. Je zult daar in een relatie HEEL VEEL voor terugkrijgen, en je zult enorm veel problemen NIET in je relatie ontmoeten.... Immers, welk probleem ontstaat NIET uit angst.....
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 14:08

ANITA695 schreef:
K ben aan t overwegen welke deur ik zal gaan

Mochten er geen deuren opengaan, probeer dan eens een raam... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 14:12

Waarom?

Waarom zou je het willen weten.

Elk mens is anders.
Elk mens reageert anders.
Elk mens komt uit een ander gezin, andere omgeving, andere cultuur.
Elk mens reageert anders op Gods geboden, en beloften.
Elk mens denkt anders.
Elk mens doet anders.

Ik zou willen zeggen: zulke vragen zijn onzinnig.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 14:15

ROADY641 schreef:
Lust, liefde?

Lust is op jezelf gericht.
Liefde is op de ander gericht.

Ikzelf geloof (en heb ervaren) dat je als mens met een leegte in je hart wordt geboren. Alleen de liefde van God kan deze leegte opvullen, waarbij er een diepe vrede en rust achterblijft. Hopelijk ben je gezegend met ouders die deze liefde hebben mogen doorgeven.

Ik geloof wel dat veel mannen het probleem hebben dat zij deze leegte proberen te vullen met lust. Het vult immers, voelt goed. Alleen je moet niet verwachten dat het be-vrede-gend is.
Hoe de vrouwen dit beleven, kom maar op dames Lachende smiley dat ga ik niet invullen.

Mijn beleving is:
ben je ongetrouwd en vrijgezel: werk hier HARD aan om deze leegte in jezelf te vullen met Gods liefde. Je zult daar in een relatie HEEL VEEL voor terugkrijgen, en je zult enorm veel problemen NIET in je relatie ontmoeten.... Immers, welk probleem ontstaat NIET uit angst.....

brrr... denk hier toch wel heel anders over...
Lust kan toch ontstaan vanuit liefde ?
Als je heel veel van iemand houdt (en je bent getrouwd Knipoog smiley ) en je vindt elkaar lief, mag je toch ook in die liefde voor een ander het zelf fijn vinden ?
Ik ben het eens met 1 van de vorige bijdrages, dat lust niet altijd zo negatief hoeft te zijn, het kan ook een verlangen zijn...

Over het algemeen vind ik dat er te negatief gedacht wordt over lust... als het voortkomt uit liefde is er niks mis mee, het versterkt misschien wel juist de band omdat je naar de ander verlangt.

De heerlijke geur van een vers gebakken croissantje (lust) doet je verlangen om het op te eten... nu krijg je daar geen relatie mee Clown smiley , maar de heerlijke humor van een man kan je doen verlangen om er serieuzer in te staan... als jullie dan echt iets hebben met elkaar kan de lust denk ik je relatie versterken omdat je graag bij die ander wilt zijn... Verliefde smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 30 juni 2011, 14:22
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 14:55

BAS917 schreef:
Er zijn verschillende mensen die een meer inhoudelijke discussie willen. De laatste tijd vraag ik mij nogal eens af wat een relatie op den duur in stand houdt.
Is dat:
Liefde: betekent de diepe genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander;
of is dat:
Commitment: verbondenheid, de mate waarin iemand zich verbonden voelt met het gestelde doel; of verbintenis; of verplichting.

Ik denk dat er gedurende een relatie een verschuiving tussen de twee kan plaatsvinden, zien jullie dat ook zo?
Ik heb daar al wel mijn gedachten over, maar ben benieuwd hoe jullie daarover denken.
Groeten,
Bas

Ik persoonlijk denk dat liefde echt veel belangrijker is dan commitment...
Ik durf zelfs te stellen dat het gaat om de liefde en niet allereerst om de commitment, omdat de commitment een voortvloeiing is m.i. vanuit die liefde.
Wat heb je aan commitment zonder liefde ? net zoals gehoorzaamheid zonder liefde nutteloos is... (vind ik), vind ik commitment zonder liefde ook nutteloos...

Als de liefde goed zit, volgt de commitment vanzelf... zo niet, dan zit er iets m.i. niet goed bij die liefde...
Ik denk dat het ook belangrijk is, dat je allereerst die relatie met God Zelf hebt... dat helpt denk ik met name bij momenten dat het allemaal wat moeilijker gaat.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 30 juni 2011, 14:59
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 15:13

...vrouwen zich minder aanstellen dan mannen Duiveltje smiley

http://nos.nl/artikel/252440-voetbalsters-stellen-zich-minder-aan.html

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op donderdag 30 juni 2011, 15:14
Naar boven

Auteur Bericht
HANNEKE421

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 15:19

waarom vragen zijn niet onzinnig, je krijgt alleen niet altijd een antwoord erop en dat zal je moeten accepteren.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNEKE421

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 15:22

Yep dat ik de gejatte fiets van een van mijn jongens op het politiebureau kon ophalen, en de sleutels er zelfs nog in zaten.
Helemaal blij ben ik. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 15:50

De vakantie begint zo
is dan gebedsroom leeg?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 15:53

de derde dissdag van september ben ik erg benieuwd
er verwacht veel stakingen en protesten
Moeten wij weer meer gaan betalen? zoals eigen bijdrage
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 15:58

ANITA695 schreef:
wisten jullie dat dat alles wat we doen leegte is onder de zon
dat alles vergaat je niets achter laat je ooit word vergeten op aard

Wisten jullie dat mijn hoop ligt in t bestaan een leven met God te mogen gaan .

Groet Anita

nee, dat wist ik niet, anita;
mijn bijbeltje vertelt me iets anders namelijk; (jesaja 49 ; 4)

Ik zeide: Ik heb te vergeefs gearbeid, Ik heb Mijn kracht onnuttig en ijdel toegebracht;
gewisselijk, Mijn recht is bij den HEERE, en Mijn werkloon is bij Mijn God.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 16:16

SUSANNAH475 schreef:
Mochten er geen deuren opengaan, probeer dan eens een raam... Clown smiley Knipoog smiley

Moet nu denken aan een tekst die ik gisteren op een kaartje las:
Als GOD een deur sluit opent HIJ ergens anders weer een venster.

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:01

Dan is de belangrijkste vraag misschien nog wel:

Wat is liefde??
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:05

VISSER278 schreef:
Sommige instanties moeten ook echt ALLES van je weten. Woedende smiley

Ontvang nu ook een brief waarin ze het een en ander vragen...

Ze vragen nog net niet met welke kleur pen ik schrijf, waar ik die gekocht heb en hoe duur die was en of ik het bonnetje ervan nog heb....

Konden ze het 4 werken geleden niet vragen toen ik het formulier invulde?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:30

ROADY641 schreef:
Dan is de belangrijkste vraag misschien nog wel:

Wat is liefde??

Liefde is een vrijwillige keuze...
Liefde is besluiten voor de ander te gaan...
Liefde is stapel'gek' op elkaar zijn...
Liefde is houden van !!

Liefde is niet opgeven, doorgaan, ondanks meningsverschillen, ondanks strijd, het betekent voor de ander kiezen, niet gedwongen maar vrijwillig.

Als je trouwt kun je zeggen dat je eraan vast zit... maar ook trouwen is een keuze die je maakt, de keuze om te zeggen... met jou ga ik door, wat er ook gebeurt.
Liefde kan mooi zijn en romantisch, maar liefde kan ook betekenen vechten voor je relatie.

Kijk naar het kruis, dat is Liefde.
Kijk naar Jezus, dan weet je wat liefde is.
Als je wilt weten wat liefde is, kijk je naar God !!

1 Kor. 13:4-6

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 30 juni 2011, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:38

LEANNE226 schreef:
Liegen doen we allemaal,wie zegt niet te liegen liegt! Knipoog smiley

Liegen wil zeggen;met opzet.Dat is kwalijk maar we hebben ook te maken met fatsoennormen,bewust kwetsen is net zo verkeerd.
Als iemand je vraagt of hij/zij lelijk is en je vindt dat,zeg je diegene dan echt recht in zijn/haar gezicht volmondig ja!?????

Bovendien vind ik dat kinderen niet altijd de hele waarheid hoeven te weten,elke ouder kent de vragen over seks,beantwoord je die helemaal tot in de puntjes of gaan je normen en waarden dan meespelen?

Liegen uit eigenbelang vind ik absoluut verkeerd,een leugentje om bestwil/verzwijgen in belang van de ander moet in sommige gevallen kunnen.

Je hoeft niet altijd een volmondig antwoord te geven,maar je kunt je antwoord ook zo inkleden dat je eigenlijk niets zegt

Kindervragen over bijv sex zijn me niet vreemd, en ook die vragen beantwoord ik eerlijk. Je kunt ook eerlijk zijn zonder in details te treden, of simpelweg uitleggen dat je met het volgende deel wacht to ze wat ouder zijn omdat ze dat nu nog niet goed zullen begrijpen.

Liegen uit eigen belang zie ik ook zeker als fout! Maar evengoed is een leugen om de ander te sparen, ook liegen, en dus fout naar mijn idee.
Frank haalde al aan dat ook zwijgen nonverbaal liegen kan zijn. Bijv. als je partner vreemdgaat, of schulden maakt en hij /zij verteld jou daar niets van...ook dit is in mijn ogen liegen.
Maar de lijn tussen waarheid en leugen kan soms heel dun zijn. Waar ligt dan de grens?

Rachab loog ook om de verspieders te sparen, en zij werd later door God zelf gezegend. Toch mogen we niet vals getuigen(zegt God zelf)....

Ik vind het heel lastig. Voor mij liever een kl*te waarheid, als een leugen. Maar waar ligt de grens nogmaals. Wat zegt de bijbel, en wat zeggen de voorbeelden uit de bijbel daarover?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:41

Behalve liefde en commitment zou ik er graag nog een derde aan toe willen voegen, namelijk: TROUW

Met alleen liefde trek je het niet op den duur als alles tegen zit
Met alleen commitment ook niet als de liefde gaat ontbreken. Die twee kunnen niet zonder elkaar
Maar voeg er de Trouw aan toe. Ik denk datwederzijdse trouw alleen opzichzelfstaand is om het onder alle omstandigheden vol te houden
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:42

Ik zou niet wagen,.......... om iemand erom te vragen.

Lees dit gedicht,...............als een gedicht.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:50

JOLAN931 schreef:
Behalve liefde en commitment zou ik er graag nog een derde aan toe willen voegen, namelijk: TROUW

Met alleen liefde trek je het niet op den duur als alles tegen zit
Met alleen commitment ook niet als de liefde gaat ontbreken. Die twee kunnen niet zonder elkaar
Maar voeg er de Trouw aan toe. Ik denk datwederzijdse trouw alleen opzichzelfstaand is om het onder alle omstandigheden vol te houden

Jij mag het anders zien hoor Jolan, maar ik geloof persoonlijk ook dat trouw voortkomt uit liefde.

1 Kor. 13:4 (NBV.) De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 30 juni 2011, 17:52
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:56

SUSANNAH475 schreef:
Jij mag het anders zien hoor Jolan, maar ik geloof persoonlijk ook dat trouw voortkomt uit liefde.1 Kor. 13:4 (NBV.) De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.

Trouw kan idd voortkomen uit liefde, maar waar ik op doel is oa bij een huwelijk...trouw zijn aan elkaar zelfs als de liefde en commitment verdwenen is. Die beide kunnen altijd weer terug komen namelijk, maar zonder trouw (die je bij een kerkelijk huwelijk zelfs aan GOD beloofd hebt) geef je jezelf daar de kans niet voor
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:03

JOLAN931 schreef:
Trouw kan idd voortkomen uit liefde, maar waar ik op doel is oa bij een huwelijk...trouw zijn aan elkaar zelfs als de liefde en commitment verdwenen is. Die beide kunnen altijd weer terug komen namelijk, maar zonder trouw (die je bij een kerkelijk huwelijk zelfs aan GOD beloofd hebt) geef je jezelf daar de kans niet voor

Volgens mij heeft iemand die keuze om te trouwen nog altijd vanuit liefde gemaakt...
(Ook al zijn er meerdere redenen waarom mensen trouwen en m.i. niet (altijd) de juiste).

Als de liefde verdwenen is, moet je misschien jezelf af gaan vragen wat jouw aandeel daarin is, volgens mij vergeten heel veel dat een menselijke relatie op deze aarde keihard werken is... in al de beslommeringen van het dagelijkse leven zal het af en toe niet mee vallen om tijd en aandacht voor elkaar te vinden... het is dan ook een keuze als je daar geen aandacht aan besteed.
Het is maar 1 van de vele voorbeelden die je tegenkomt in veel misgelopen huwelijken, wat ik er maar mee wil zeggen is dat je relatie een investering is en als de liefde verdwenen is ben je daar m.i. beide verantwoordelijk voor.

Ik moet er wel bij zeggen dat het heel zuur is, als blijkt dat de liefde van 1 kant komt en in je 1-tje kun je helaas geen relatie redden...

Ik vraag me serieus af of trouw stand kan houden als de liefde verdwenen is...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 30 juni 2011, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:10

SUSANNAH475 schreef:
Volgens mij heeft iemand die keuze om te trouwen nog altijd vanuit liefde gemaakt...
Als de liefde verdwenen is, moet je misschien jezelf af gaan vragen wat jouw aandeel daarin is, volgens mij vergeten heel veel dat een menselijke relatie op deze aarde keihard werken is... in al de beslommeringen van het dagelijkse leven zal het af en toe niet mee vallen om tijd en aandacht voor elkaar te vinden... het is dan ook een keuze als je daar geen aandacht aan besteed.
Het is maar 1 van de vele voorbeelden die je tegenkomt in veel misgelopen huwelijken, wat ik er maar mee wil zeggen is dat je relatie een investering is en als de liefde verdwenen is ben je daar m.i. beide verantwoordelijk voor.

Ik vraag me serieus af of trouw stand kan houden als de liefde verdwenen is...

Ja Sus, dat kan.

In mijn 1e huwelijk was de liefde na drie jaar echt zo goed als verdwenen.
Toch ben ik nog 4 jaar gebleven. Het kwam niet eens in me op om ontrouw te zijn.
Maar op zo'n moment draait het denk ik niet om trouw zijn aan je partner, maar trouw zijn aan je belofte. Die heb je namelijk niet enkel tegenover je partner gedaan, maar ook tegenover God.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:14

[quote=HANNAH810]nee, dat wist ik niet, anita;
mijn bijbeltje vertelt me iets anders namelijk; (jesaja 49 ; 4)

Ik zeide: Ik heb te vergeefs gearbeid, Ik heb Mijn kracht onnuttig en ijdel toegebracht;
gewisselijk, Mijn recht is bij den HEERE, en Mijn werkloon is bij Mijn God.
[/quot

LEES PREDIKER EN JE ZULT T ZIEN
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:15

ANNETTE792 schreef:
Ja Sus, dat kan.

In mijn 1e huwelijk was de liefde na drie jaar echt zo goed als verdwenen.
Toch ben ik nog 4 jaar gebleven. Het kwam niet eens in me op om ontrouw te zijn.
Maar op zo'n moment draait het denk ik niet om trouw zijn aan je partner, maar trouw zijn aan je belofte. Die heb je namelijk niet enkel tegenover je partner gedaan, maar ook tegenover God.

Dan denk ik daar blijkbaar anders over...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:16

MARISKA601 schreef:
Ontvang nu ook een brief waarin ze het een en ander vragen...

Ze vragen nog net niet met welke kleur pen ik schrijf, waar ik die gekocht heb en hoe duur die was en of ik het bonnetje ervan nog heb....

Konden ze het 4 werken geleden niet vragen toen ik het formulier invulde?

Kan nog gekker hoor. De Rentekasse (de duitse SVB zeg maar) wil weten wat ik in nederland aan pensioen opgebouwd heb, met bewijsstukken.

Dus ik bel de SVB in Nederland. Eerst 3 personen aan de telefoon gehad die me allemaal iets verschillends vertelde. Uiteindelijk moest ik dan maar een pensioensoverzicht aanvragen. Dat kan alleen schriftelijk dus ze zouden me dat formulier toesturen.

Vandaag kreeg ik het papier. Nu stellen ze mij dus de vragen, die ik aan hen gesteld heb, die moet ik beantwoorden, zodat zij mij de antwoorden toe kunnen sturen.Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:19

SUSANNAH475 schreef:
Dan denk ik daar blijkbaar anders over...

Dat kan, maar theorie en praktijk botsen wel eens Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:20

ANNETTE792 schreef:
Dat kan, maar theorie en praktijk botsen wel eens Knipoog smiley

Flauw...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:21

ik denk nu ook aan het voorbeeld dat Abram loog over Sara, toen ze in Egypte kwamen. Ze moest vertellen dat ze Abram's zus was, i.p.v zijn vrouw. Tot twee keer toe. Ik heb weleens gedacht: 'waarom deed Abram dat? God was toch mét hem?' Het heeft me altijd gefascineerd....

Liegen is niet goed maar we doen het állemaal. Ik weet nog dat ik eens op kraambezoek was bij een stel vrienden, dat met óntzettend veel moeite een kindje had gekregen. De baby was foeilelijk, 'k had nog nooit zó'n lelijke baby gezien! Ik kreeg het mijn strot niet uit....het zeggen dat het een mooie baby was. 'k Heb geloof ik iets gezegd van: lijkt op z'n vader...maar mooi? nee, ik kón het niet zeggen.
Ben ik altijd eerlijk? Ik zou graag 'ja' willen zeggen maar ik weet dat het niet zo is. Soms lieg ik gewoon tegen mezelf! Omdat ik iets nog niet onder ogen wil/kan zien. Mijn ogen dus sluit voor de waarheid en mezelf soms liever 'in slaap sus' met een vriendelijke leugen...i.p.v wakker te liggen door de harde waarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 18:29

SUSANNAH475 schreef:
Flauw...

Nee, dat is niet flauw, het is de waarheid. Ik ben het volkomen met annette eens. In geval van huwelijk heb je niet alleen elkaar, maar ook je belofte aan God. Namelijk die van onvoorwaardelijke trouw. En trouw kan heel goed een bewuste, verstandelijke keuze zijn in dat geval, ook als liefde en commitment verdwenen zijn. En of dat haalbaar is?...Jazeker, je kunt namelijk ook gewoon je ogen sluiten voor een ander als je partner
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2438 2439 2440 2441 2442 2443 2444 ... 6194 Volgende
Pagina 2441 van 6194