| Auteur |
Bericht |
|
GERRIE985
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 12:31
|
|
|
|
Dat ik dit een mooi moment vindt om de tip van C.M uit te proberen;"" Kijk eens op het forum""
Zo gezegt zo gedaan.
En vond deze vraag een mooi begin.
Kanttekening; Ik kom veel dezelfde mensen tegen op het forum,of verbeeldt ik mij dat en moet ik vooral verder scrollen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 12:40
|
|
|
|
| GERRIE985 schreef: | Dat ik dit een mooi moment vindt om de tip van C.M uit te proberen;"" Kijk eens op het forum""
Zo gezegt zo gedaan.
En vond deze vraag een mooi begin.
Kanttekening; Ik kom veel dezelfde mensen tegen op het forum,of verbeeldt ik mij dat en moet ik vooral verder scrollen  |
CM is iets waarvan je de werking wel snel ontdekt. Je kunt heel makkelijk zien welke mensen veel schrijven als je naar het aantal bijdragen kijkt. Naast serieuze dingen kom je ook veel onzin tegen en soms ook wat kijvende mensen die een persoonlijke vete uitvechten. Er zijn ook hele serieuze onderwerpen maar dan moet je even terugbladeren bij de topics.
Het forum is niet om contacten te zoeken dat gaat beter via een chat hoewel de groepschat er ook wel voor gebruikt wordt. Anders dan in het echte leven nemen de vrouwen hier ook het initiatief.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIE985
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 12:53
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | CM is iets waarvan je de werking wel snel ontdekt. Je kunt heel makkelijk zien welke mensen veel schrijven als je naar het aantal bijdragen kijkt. Naast serieuze dingen kom je ook veel onzin tegen en soms ook wat kijvende mensen die een persoonlijke vete uitvechten. Er zijn ook hele serieuze onderwerpen maar dan moet je even terugbladeren bij de topics.
Het forum is niet om contacten te zoeken dat gaat beter via een chat hoewel de groepschat er ook wel voor gebruikt wordt. Anders dan in het echte leven nemen de vrouwen hier ook het initiatief.
Thomas |
Dank je wel voor je uitleg! ik ga ook eens uitzoeken hoe ik in de groepschat terecht kom. Of heb je direct een tip Inmiddels gevonden maar het was er stilletjes. Ook nog even op je profiel gekeken daar was ik even zoet mee groetjes Gerrie
Laatst aangepast door
|
GERRIE985
|
op woensdag 6 juli 2011, 13:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 12:55
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | wat vind je dan in t byzonder zo mooi aan lied 3 en 6, chatuliem? | De melodie zorgt ervoor dat de tekst goed blijft hangen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 12:57
|
|
|
|
|
Als je alle opwekkingsliederen wilt opschrijven, die op bijbelteksten zijn gebaseerd, moet je denk ik meer dan de helft opschrijven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:02
|
|
|
|
| JOANNA879 schreef: | Naar mijn gevoel is al een aantal jaren de stijl van de Opwekkings-liederen aan het veranderen en wordt het minder naar mijn (persoonlijke) smaak. Juist daarom vond ik het mooi dat van tijd tot tijd liederen uit het Liedboek opgenomen zijn. Wat je over 714 zegt klinkt een beetje alsof jij daar precies anders over denkt? Prima natuurlijk, al word ik nu nieuwsgierig welke Opw.liederen jouw favorieten zijn.
Vanmorgen ontdekte ik opeens dat er voor het eerst een lied uit "Psalmen voor Nu" opgenomen is, nl Ps 84 (lied 715) - moeilijke wijs, maar prachtige vertaling. Ik vind het heel verfrissend wat deze groep mensen aan het doen is, soms is het zó waardevol om een vertrouwde tekst opeens in een nieuw licht te zien. | Mensen uit de traditionele kerken hinken m.i. op twee gedachten. Aan de ene kant willen ze de evangelische wereld omarmen en aan de andere kant willen ze de traditionele achtergrond opdringen aan de evangelischen. En helaas, dat gaat ten koste van het speciale karakter van de liederen. Wat spreekt me zo aan aan de liederen, is, omdat de bestemd zijn voor aanbidding. Het is een groot verschil met bv. de Joh. de Heer liederen, die meer bestaan uit belijdenis van het geloof. Het is een keuze vind ik die natuurlijk nooit helemaal absoluut is...En voor aanbidding vind ik dit gewoon een onhandig lied en ook niet geschikt voor de aanbiddingsdienst.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 6 juli 2011, 13:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:08
|
|
|
|
| GERRIE985 schreef: | Dank je wel voor je uitleg! ik ga ook eens uitzoeken hoe ik in de groepschat terecht kom. Of heb je direct een tip  |
Bij het menu bovenaan heb je Home, chatbox etc. Kies voor chatbox. Overdag is er niet veel te doen maar in de avonduren wel. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo kapot ben van de chatbox. Iedereen praat door elkaar en de sfeer is soms slecht maar ook vaak wel gezellig. Het systeem is dan dat men apart gaat chatten. Ik raad je aan eens te kijken naar mijn lincs. CM heeft een computerprogramma dat je profiel vergelijkt met die van potentiële kandidaten. Als je bij elkaar in de buurt woont en hetzelfde opleidingsniveau dan scoor je beter, naast andere dingen die ook van belang kunnen zijn. Uiteindelijk komt het aan op een chatcontact en dan kun je na een tijdje bellen of ontmoeten of zo. Bekijk de profielen van de mensen, dat zegt ook veel en geeft een indruk van iemands mogelijkheden,
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 6 juli 2011, 13:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Mensen uit de traditionele kerken hinken m.i. op twee gedachten. Aan de ene kant willen ze de evangelische wereld omarmen en aan de andere kant willen ze de traditionele achtergrond opdringen aan de evangelischen.. |
Dat is jou mening.....als iemand uit de pinksterkringen. Mijn menig, als traditioneel ingesteld persoon, is dat ik geen moeite heb met Opwekkingsliederen (over het algemeen is het mn smaak niet maar er zitten absoluut een paar hele mooie tussen) maar een hele dienst met enkel opwekkingsliederen vind ik persoonlijk erg `leeg`. Wat voor een ander als aanbidding ervaart met opwekkingsliederen, heb ik juist met psalmen en gezangen.
Maar waarom zou je een hele dienst invullen met enkel de opwekkingsbundel of enkel het liedboek? We hebben zoveel bundels, allemaal met mooie liederen en mindere liederen, neem gewoon de mooiste uit de verschillende bundels die we tot onze beschikking hebben!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:30
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | CM is iets waarvan je de werking wel snel ontdekt. Je kunt heel makkelijk zien welke mensen veel schrijven als je naar het aantal bijdragen kijkt. Naast serieuze dingen kom je ook veel onzin tegen en soms ook wat kijvende mensen die een persoonlijke vete uitvechten. Er zijn ook hele serieuze onderwerpen maar dan moet je even terugbladeren bij de topics.
Thomas |
Onzin?! Op het forum!?! Thomas toch...
Hoewel het misschien niet verwacht wordt gebeurt het toch wel eens. Eigenlijk is het forum een ontmoetingsplaats net zoals een kroegje dat kan zijn of een supermarkt. Je kan er best iemand tegen komen waarmee je nadien aan de babbel raakt...een klein vonkje kan dan genoeg zijn. Euh...heb ik ook maar horen zeggen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 6 juli 2011, 19:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:35
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Echt balen Maria! Sterkte ermee.
Groet Mary |
Thanks Mary! Nu maar weer een poosje zoeken samen...al ben ik realistisch genoeg om te denken: 'die zien we nooit meer terúg!' (en het was juist zo'n mooie/goede fiets....zucht....)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:35
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Bij het menu bovenaan heb je Home, chatbox etc. Kies voor chatbox. Overdag is er niet veel te doen maar in de avonduren wel. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo kapot ben van de chatbox. Iedereen praat door elkaar en de sfeer is soms slecht maar ook vaak wel gezellig. Het systeem is dan dat men apart gaat chatten. Ik raad je aan eens te kijken naar mijn lincs. CM heeft een computerprogramma dat je profiel vergelijkt met die van potentiële kandidaten. Als je bij elkaar in de buurt woont en hetzelfde opleidingsniveau dan scoor je beter, naast andere dingen die ook van belang kunnen zijn. Uiteindelijk komt het aan op een chatcontact en dan kun je na een tijdje bellen of ontmoeten of zo. Bekijk de profielen van de mensen, dat zegt ook veel en geeft een indruk van iemands mogelijkheden,
Thomas | Bezig aan een pc cursus???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:48
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Dat is jou mening.....als iemand uit de pinksterkringen. Mijn menig, als traditioneel ingesteld persoon, is dat ik geen moeite heb met Opwekkingsliederen (over het algemeen is het mn smaak niet maar er zitten absoluut een paar hele mooie tussen) maar een hele dienst met enkel opwekkingsliederen vind ik persoonlijk erg `leeg`. Wat voor een ander als aanbidding ervaart met opwekkingsliederen, heb ik juist met psalmen en gezangen.
Maar waarom zou je een hele dienst invullen met enkel de opwekkingsbundel of enkel het liedboek? We hebben zoveel bundels, allemaal met mooie liederen en mindere liederen, neem gewoon de mooiste uit de verschillende bundels die we tot onze beschikking hebben! | Ik denk dat je daarmee precies de reden aangeeft waarom ik dat een zorgelijke ontwikkeling vind. De belangrijkste reden dat mensen naar de evangelische wereld gaan, is vanwege de geloofsbeleving tijdens de dienst. Jij geeft aan dat jij je daar niet in thuis kon voelen. Het was je smaak niet en je vond psalmen en gezangen veel mooier. Wat zou jij er nu van vinden als de dominee nu opeens evangelischer gaat worden? Zo geldt het ook voor "ons". Ik vind het heel fijn als mensen vanuit de traditionele kerk bij ons komen, maar dat betekent niet dat ik de dienst erop ga aanpassen. Ik wou het eens doen, tijdens een doopdienst. Maar ik merkte, dat juist de mensen uit de traditionele kerk enthousiaster waren als de evangelischen op dat moment en ze ervan genoten om eens een keer te klappen tijdens een lied en hun handen omhoog te steken...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 6 juli 2011, 13:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 14:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat je daarmee precies de reden aangeeft waarom ik dat een zorgelijke ontwikkeling vind. De belangrijkste reden dat mensen naar de evangelische wereld gaan, is vanwege de geloofsbeleving tijdens de dienst. Jij geeft aan dat jij je daar niet in thuis kon voelen. Het was je smaak niet en je vond psalmen en gezangen veel mooier. Wat zou jij er nu van vinden als de dominee nu opeens evangelischer gaat worden? Zo geldt het ook voor "ons". Ik vind het heel fijn als mensen vanuit de traditionele kerk bij ons komen, maar dat betekent niet dat ik de dienst erop ga aanpassen. Ik wou het eens doen, tijdens een doopdienst. Maar ik merkte, dat juist de mensen uit de traditionele kerk enthousiaster waren als de evangelischen op dat moment en ze ervan genoten om eens een keer te klappen tijdens een lied en hun handen omhoog te steken... |
ik denk inderdaad dat het vooral een kwestie van smaak is. Vandaar dat ik het goed vind dat er verschillende gemeentes zijn zodat iedereen dat kan vinden wat bij hem /haar past.
Wat ik wel jammer vind is dat men dan meteen de bundel van de ander maar bestempeld als `fout`. Er staat volgens mij nergens in de bijbel uit welke bundel je moet zingen. En dat ik ergens niet van hou, wil niet zeggen dat het ook meteen fout is.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 6 juli 2011, 14:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 14:38
|
|
|
|
zoekt een naald in de hooiberg. Ik hoop dat het snel vind. Kijkt vooral naar de marktplaats, misschien staan jullie fiets te koop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 14:44
|
|
|
|
Ziezo, net vakantie geboekt Weer naar Hurghada (Egypte) 8 tot 15 december 2011 Dan wordt het niet te warm rond 25 graden
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op woensdag 6 juli 2011, 14:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAVANTI576
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 14:50
|
|
|
|
ben jij gelukkig op dit moment ?
eerlijk antwoorden
waarom wel of waarom niet ?
Laatst aangepast door
|
SAVANTI576
|
op woensdag 6 juli 2011, 15:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAVANTI576
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 14:55
|
|
|
|
zou jij baalen als je geen eigen kinderen zou hebben of krijgen ?
waarom wel en waarom niet ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 14:57
|
|
|
|
Dat is geen goeie vraag. Niemand zullen antwoord geven.
Liever direct verwijderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 14:58
|
|
|
|
Dat zie je bij andere topic Ik kan niet 2 keer antwoord geven
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op donderdag 7 juli 2011, 18:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 15:28
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dat is geen goeie vraag. Niemand zullen antwoord geven.
Liever direct verwijderen |
Waarom geen goeie vraag,als de vraag jou niet aanstaat, hoef je niet perse te reageren. Je lijkt een beetje de regels op het forum te willen bepalen herman, zullen we dat aan Judith overlaten?
Ik wilde heel graag kinderen, het krijgen ervan ging niet bepaald makkelijk maar dat heb ik er allemaal graag voor over gehad.
Toch denk ik, als ik geen kinderen gekregen had, dat ik toch ook een heel gelukkig mens had kunnen worden. Ik denk dat ik in dat geval heel anders had geleeft als nu. Waarmee ik absoluut niet bedoel dat ik niet tevreden ben met hoe ik nu leef, maar er zijn dingen die je met kinderen niet doet, of niet kan doen.
maarja...das allemaal erg makkelijk praten voor iemand met 3 gezonde kinderen he....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 6 juli 2011, 15:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 15:40
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | ik denk inderdaad dat het vooral een kwestie van smaak is. Vandaar dat ik het goed vind dat er verschillende gemeentes zijn zodat iedereen dat kan vinden wat bij hem /haar past.
|
Persoonlijk denk ik dat de smaak vaak ook leeftijd afhankelijk is. Zelf houd ik meer van de oudere Opwekkingsliederen, terwijl ik veel van de hogere nummers vind dat ze onrustig en schreeuwerig zijn en voor ongeoefende mensen moeilijker te zingen. Veel van de nieuwere liederen vind ik ook minder geschikt voor samenzang, meer bedoeld voor een band of gospel group.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSAN198
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 15:44
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | jij noemt het zielig, ik noem het realistisch. |
Misschien was mijn oordeel iets te hard en voel je je op dit moment echt belabberd en teleurgesteld. Mijn excuses als ik je gekwetst heb. Het verbaasde me echter dat je met een profiel waar de negativiteit zo vanaf druipt het web opgaat. Wat wil je hiermee bereiken.
Wat jij schrijft is niet waar: dit is niet realistisch! Niet alle mensen laten je vallen, niet alle mensen stellen je teleur (wat overigens afhangt van jouw verwachtingen). En andersom: jij laat ook wel eens iemand vallen, misschien niet om expres te kwetsen, maar gewoon omdat je andere bezigheden of een andere mening hebt, en jij stelt mensen ook wel eens teleur, omdat zij weer dingen van jou verwachten die jij ze niet kunt geven.
En nou zou ik een goede raad willen geven, maar dat kan ik niet. "Zoek hulp" zou natuurlijk makkelijk gezegd zijn, maar dat valt nog niet mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 15:58
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Persoonlijk denk ik dat de smaak vaak ook leeftijd afhankelijk is. Zelf houd ik meer van de oudere Opwekkingsliederen, terwijl ik veel van de hogere nummers vind dat ze onrustig en schreeuwerig zijn en voor ongeoefende mensen moeilijker te zingen. Veel van de nieuwere liederen vind ik ook minder geschikt voor samenzang, meer bedoeld voor een band of gospel group. |
Dat weet ik niet, bij tieners zal dat vast zo zijn, maar ik als 31 jarige val dan toch ook nog in de categorie opwekkingsliederen denk ik.
Wat denk ik wel meespeelt is waarmee je opgegroeid bent. Ik kan me zo voorstellen dat iemand met een niet-kerkelijke achtergrond de psalmen en gezangen er saai vind (met name doordat er in de kerken meestal met orgel gezongen word, zet een piano, gitaar en dwarsfluit neer en ook een psalm of gezang klinkt heel anders).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 16:15
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 16:17
|
|
|
|
[quote=SOFIE807]
Ik bedoel nabestaanden niet met weduwen of weduwnaren dat is weer fout opgevat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 16:22
|
|
|
|
| ANITA695 schreef: | Ik bedoel nabestaanden niet met weduwen of weduwnaren dat is weer fout opgevat |
over het algemeen worden de mensen die achter blijven na een overlijden, "nabestaanden" genoemd, anita. wat bedoel je dan wél met dit woord?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 16:23
|
|
|
|
[quote=ANITA695]
het enige dat je in het woordenboek vind als uitleg van nabestaanden is toch echt famililid van een overledene.
Ik vind dit wel een erg makkelijke manier van je verwijten goed praten, het ligt altijd aan de ander die alles verkeerd opvat. Als je niet tegen kritiek kan, is het misschien handig om zelf geen kritiek uit te gaan lokken.
je vraagt hier om medeleven, maar ondertussen strooi je met verwijten. Wat men zaait zal men oogsten...weet je nog?
?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 16:24
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | zou jij baalen als je geen eigen kinderen zou hebben of krijgen ?
waarom wel en waarom niet ? |
Misschien zou ik balen als ik ze niet had gehad maar ik heb drie (gezonde ) kinderen dus kan ik mijn mening niet geven , maar mijn buuf heeft ze niet en ze zegt de Hemelse Vader zal t zo wel bedoelt hebben. En ze genieten op een andere manier van hun leven zonder kinderen En heel af en toe dan mogen mijn kids mee met hun op de boot geweldig. Maar ook zij hadden hun leven anders gezien. Net als ik En JIJ misschien
Lieve groet anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 16:28
|
|
|
|
EN JAMMER DAT ER NOG GEEN SIT ES BESTAAN VOOR NABESTAANDEN EN GEHUWDE MENSEN MISSCHIEN EEN TIP VOOR CHRISTAN MATCH
Als je hier geen weduwen en weduwnaren mee bedoeld wat dan??? nabestaande van wat?? gescheiden mensen?? Mensen die een nare ervaring hebben met een relatie??? Nou die hebben we hier zat dan kan cm wel sluiten.
Sorry Anita snap echt niet wat je wil en dan eentje met allemaal en wat is daar de reden van.
Idd doe hier maar een slotje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 16:30
|
|
|
|
[quote=ANNETTE792]
Jij mag wel stoppen met reageren hoor je gaat maar door ik praat niets goed ik ben die ik ben met mijn denken en accepteer eens dat ik niet alles goed kan doen ik bedoel t anders allemaal maar laat maar ik leef mijn leven wel alleen zonder mensen en kinderen dat is beter
Gelukkig denkt mijn Vader hier anders over ik ben geliefd bij hem en hoef de goedkeuring niet van jou
Hij heeft me gemaakt zoals ik ben en als jullie dat niet begrijpe nogmaals reageer dan niet meer hartelijk dank
|
|
| Naar boven |
|
|