| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 19:35
|
|
|
|
|
www.real-life.nl/11/liefdehtml
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 19:37
|
|
|
|
|
als je tussen 'liefde' en 'html' een [punt] zet, doet-ie het.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 19:43
|
|
|
|
ach, da's nou toch ook wat...doet ze nog zó d'r best....sta ik er nog op....eigen lijstje zeker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SAVANTI576
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 19:47
|
|
|
|
wie betaalt een eigen bijdrage aan zijn eigen kerk ?
hoeveel betaal jij maadelijks ?
Laatst aangepast door
|
SAVANTI576
|
op woensdag 6 juli 2011, 19:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 19:48
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Weet je nu wat ik nu niet begrijp, dat W'tje kon zien wat er geschreven stond terwijl ze niet eens op mijn profiel was geweest. IK EIS UITLEG
Hetzelfde geldt voor Hannah |
W-tje heeft gewoon die ene functie uitgezet waardoor ze onzichtbaar op andere hun profiel kan kijken. Daardoor ziet ze ook niet wie haar bezoekt.
Waarschijnlijk is dat bij Hannah ook zo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 19:48
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | als je tussen 'liefde' en 'html' een [punt] zet, doet-ie het. |
Dankjewel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 19:50
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | klinkt als muziek van Queen...daar mag volgens sommigen van hier niet naar geluisterd worden.
wat ik opperste BS vind |
Onderstaand de tekst van Bohemian Rapsody... je staat er niet zo bij stil altijd, maar het helpt wel eens als je weet wat je zingt en dan vind ik persoonlijk dat je niet alles maar zo kan meeneurien.
Queen: Bohemian Rhapsody songtekst
Is this the real life? Is this just fantasy? Caught in a landslide, No escape from reality. Open your eyes, Look up to the skies and see, I'm just a poor boy, I need no sympathy, Because I'm easy come, easy go, little high, little low, Any way the wind blows doesn't really matter to me, to me.
Mama, just killed a man, Put a gun against his head, pulled my trigger, now he's dead. Mama, life had just begun, But now I've gone and thrown it all away. Mama, ooh, didn't mean to make you cry, If I'm not back again this time tomorrow, Carry on, carry on as if nothing really matters.
Too late, my time has come, Sends shivers down my spine, body's aching all the time. Goodbye, ev'rybody, I've got to go, Gotta leave you all behind and face the truth. Mama, ooh, I don't want to die, I sometimes wish I'd never been born at all.
I see a little silhouette of a man, Scaramouche, Scaramouche, will you do the Fandango. Thunderbolt and lightning, very, very fright'ning me. (Galileo.) Galileo. (Galileo.) Galileo, Galileo figaro Magnifico. I'm just a poor boy and nobody loves me. He's just a poor boy from a poor family, Spare him his life from this monstruosity. Easy come, easy go, will you let me go. Bismillah! No, we will not let you go. (Let him go!) Bismillah! We will not let you go. (Let him go!) Bismillah! We will not let you go. (Let me go.) Will not let you go. (Let me go.) Will not let you go. (Let me go.) Ah. No, no, no, no, no, no, no. (Oh mama mia, mama mia.) Mama mia, let me go. Beelzebub has a devil put aside for me, for me, for me.
So you think you can stop me and spit in my eye. So you think you can love me and leave me to die. Oh, baby, can't do this to me, baby, Just gotta get out, just gotta get right outta here.
Nothing really matters, Anyone can see, Nothing really matters, Nothing really matters to me.
Any way the wind blows.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 6 juli 2011, 22:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 19:54
|
|
|
|
ik niet.
niks.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:00
|
|
|
|
waarom moet er achter songteksten altijd wat gezocht worden? wat een baarlijke nonsens!
ja, Queen staat hier in de kast, naast Rammstein en Alan Parsons en een gospelverzamelaar van Beter-uit. en het bijt mekaar al jaren niet!!!
moet ik nou ineens al mijn cd's naar de stort brengen omdat er heel misschien eventueel een raar woord in een tekst staat?
overigens, hier de rest van de tekst:
Queen - it's a beautiful day
It's a beautiful day The sun is shining I feel good And no-one's gonna stop me now, oh yeah
It's a beautiful day I feel good, I feel right And no-one, no-one's gonna stop me now Mama
Sometimes I feel so sad, so sad, so bad But no-one's gonna stop me now, no-one It's hopeless - so hopeless to even try
ik zie geen vals woord....
overigens geheel off-topic!
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op woensdag 6 juli 2011, 20:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:01
|
|
|
|
| SAVANTI576 schreef: | wie betaalt een eigen bijdrage aan zijn eigen kerk ?
hoeveel betaal jij maagdelijks ? |
beetje jammer Saafi dat jij een ondoorbroken stroom topics op dit forum plempt met als enige inhoud een vraag zonder je eigen positie in die vraag erbij te zetten. als je niet in details wil treden, zet er dan het woordje "ook" of juist "ook niet" erbij.
op deze manier kom je over als een ouwe nieuwsgierige tante
enne... hoeveel ik maandelijks of per kwartaal of jaarlijks bijdraag gaat je niet aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:01
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | waarom moet er achter songteksten altijd wat gezocht worden?
ja, Queen staat hier in de kast, naast Rammstein en Alan Parsons.
moet ik nou ineens al mijn cd's naar de stort brengen omdat er heel misschien eventueel een raar woord in een tekst staat?
overigens, hier de rest van de tekst:
Queen - it's a beautiful day
It's a beautiful day The sun is shining I feel good And no-one's gonna stop me now, oh yeah
It's a beautiful day I fell good, I fell right And no-one, no-one's gonna stop me now Mama
Sometimes I fell so sad, so sad, so bad But no-one's gonna stop me now, no-one It's hopeless - so hopeless to even try
ik zie geen vals woord....
overigens geheel off-topic! |
Het was idd. offtopic, maar ik reageerde op jou...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 6 juli 2011, 20:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:04
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | pfff, het was idd. offtopic, maar ik reageerde op jou... |
ik zie nog steeds het probleem niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:08
|
|
|
|
Dat David Sorensen op deze dag mij
Mijn liefde voor jou stuurde
En dat is elke dag mijn verlangen
En ik weet dat God onvoorwaardelijk van me houd hoe ik ook ben wat ik ben en wat ik verkeerd zeg of doe of bedoel En ik geloof dat God me een weg zal wijzen voor onbegrip van mij naar anderen en anderen naar mij Ik ga op weg een weg met de HEER Hij is mijn leidsman in alle dingen in mijn woestijn Er is geen mens die dat kan evenaren Hij zal me op zijn tijd geven wat ik nodig heb en Hij zal me genezen Ik geloof in mijn Vader alleen
Ik wens iedereen die t wil ontvangen Gods zegen Uit een hart Made by the Lord
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:08
|
|
|
|
| MARK811 schreef: | De bijbel is niet zomaar een boek geschreven door mensen, maar geïnspireerd door de Heilige Geest, dus lees je de bijbel door de Geest van God en Hij opent Zijn Woord voor je, en als je leert luisteren en opent je hart voor God, zal Hij je alles openbaren, want God wil contact met de mens. Hij noemt ons ook Zijn vrienden, dat maakt het zo mooi. Leer God kennen, dan is zijn Woord een openbaring voor je.
Voor mij staan de eerste bijbelboeken zeker open voor discussie. Deze verhalen zijn duizenden jaren oud, maar volgens mij pas 700 jaar voor Christus uiteindelijk opgetekend. Deze verhalen zijn dus steeds mondeling doorgegeven en daarbij kan de oorsprong van het verhaal verweven zijn met andere verhalen en gebeurtenissen die in de loop ter tijd hebben plaatsgevonden.
Bij National Geographic werd bij de serie "The bible uncovered" aangetoond dat sommige dingen gewoon niet plaats gevonden kunnen hebben. Jericho bestond nog niet toen het verwoest zou zijn door er rondjes omheen te lopen. Maar toen de stad Jericho eenmaal bestond is het meermaals verwoest door aardbevingen omdat het op een breukvlak gebouwd zou zijn. De Ark van Noach zou omslaan bij windkracht 3 en de regenboog is gewoon te verklaren doordat er licht op waterdruppels schijnt. Dat zal voor de bouw van de ark ook al plaatsgevonden moeten hebben.
Ik hecht daarom zelf veel meer aan de latere bijbelboeken en het nieuwe testament. De eerdere boeken zijn mooie verhalen met een diepere boodschap. De verklaring dat deze geïnspireerd door de Heilige Geest zijn is natuurlijk een argument waar ik niet tegen op kan. Daarmee zijn alle discussies neer te slaan. Maar is daarmee ook een dooddoener om niet verder te willen denken...
Groeten Mark |
Ik ben het volledig met je eens Mark. Vorig jaar hebben ook al enkele leden getracht, waaronder ik zelf, dat vooral het OT anders moet geinterpreteerd worden dan zoals het geschreven staat. Een vulkaanuitbarsting werd als een straf van God gezien terwijl het maar een gewoon natuurverschijnsel is. Om maar één voorbeeld te nemen. Ook werd er onderzoek gedaan naar het bekende verhaal van Mozes die de zee deed splijten...ook dit verhaal werd ontkracht na onderzoek. De mensen uit die tijd, duizende jaren geleden hadden een ander voorstellingsvermogen. Zelfs mijn grootmoeder die in 1904 geboren werd had totaal andere termen wanneer ze over iets bepaalds sprak. We moeten rekening houden met de tijdsgeest. De Bijbel is een gids maar evengoed een geschiedenisboek die van overlevering naar overlevering ging, zoals je zelf aanhaalt. De Bijbel lezen of beter nog: begrijpen, zonder verdere studie gaat echt niet.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik ben het volledig met je eens Mark. Vorig jaar hebben ook al enkele leden getracht, waaronder ik zelf, dat vooral het OT anders moet geinterpreteerd worden dan zoals het geschreven staat. Een vulkaanuitbarsting werd als een straf van God gezien terwijl het maar een gewoon natuurverschijnsel is. Om maar één voorbeeld te nemen. Ook werd er onderzoek gedaan naar het bekende verhaal van Mozes die de zee deed splijten...ook dit verhaal werd ontkracht na onderzoek. De mensen uit die tijd, duizende jaren geleden hadden een ander voorstellingsvermogen. Zelfs mijn grootmoeder die in 1904 geboren werd had totaal andere termen wanneer ze over iets bepaalds sprak. We moeten rekening houden met de tijdsgeest. De Bijbel is een gids maar evengoed een geschiedenisboek die van overlevering naar overlevering ging, zoals je zelf aanhaalt. De Bijbel lezen of beter nog: begrijpen, zonder verdere studie gaat echt niet.
Frank |
Huh ? betekent dat Frank dat jij niet gelooft dat de zee splijtte omdat God dit gebruikte om Mozes en het volk uit Egypte te bevrijden ? Of begrijp ik je daarin nu niet goed ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:13
|
|
|
|
| MARK811 schreef: | Ja, ik geloof in wat Darwin zegt. Maar volgens mij zijn er heel veel christenen die geloven wat Darwin zegt. Denk jij dat je dan geen christen kan zijn?
http://www.creatie.info/component/content/article/12-2004-nieuwsbrieven/437-eo-visie-kom-maar-op-met-dat-darwinjaar.html
Als iemand op een andere manier geloofd dan dat jij dat doet, will nog niet zeggen dat het geen christen is. Waardoor zijn anders al die verschillende kerken ontstaan. Ik heb alleen aangegeven wat ik geloof. Ik ga jullie niet proberen te overtuigen dat dit klopt. Iedereen geloofd op zijn eigen manier, dus zou zinloos werk zijn.
als toevoeging: Ik geloof niet dat de mens uit evolutie ontstaan is, maar weldegelijk geschapen. | Het is maar goed, dat je die laatste zin erbij zet. Ik geloof nl. dat de eerste hoofdstukken eerder gaan om de mens dan om een natuurkundig verslag. Als je kijkt naar de visie van de evolutietheorie op de mens, verschilt dit fundamenteel met de visie van de bijbel. Dat is de reden waarom ik de bijbel geloof: de schepping vertelt dat de mens geschapen is, dat hij verantwoordelijk is en dat hij geschapen is naar Gods beeld. Evolutietheorie zegt dat we alleen maar veredelde dieren zijn niet in staat om onze instincten onder controle te houden. Evolutie vertelt dat we veredelde dieren zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:15
|
|
|
|
[quote=SUSANNAH475]Onderstaand de tekst van Bohemian Rapsody... je staat er niet zo bij stil altijd, maar het helpt wel eens als je weet wat je zingt en dan vind ik persoonlijk dat je niet alles maar zo kan meeneurien.
Zo nog meer met de groep KISS, weet je dat de laatste letters staan voor servants of satan ? sinds ik me daarvan bewust ben vind ik dat niet passen in mijn christen zijn...
Kiss ook ik mag er van genieten, van één nummer: I was made for loving... Dat mag ik me wel veroorloven.............vind ik.
Mario, die vindt dat we weer over het weer moeten praten. Het weer is mooi. Heldere lucht en de laatste zonnestralen beschijnen de regio 0180
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:18
|
|
|
|
[quote=MARIO216]
Ik bepaal dat niet voor jou Mario, voor mezelf zou ik dat niet zo snel meer doen... En nu terug naar het weer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:19
|
|
|
|
hoeveel betaal jij maadelijks ? |
hallo Savanti
Ik begrijp je vragen wel hoor Ik betaal niets ik krijg geld van de kerk om van te leven
lieve groet anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:19
|
|
|
|
Woensdag 6 juli, Math. 5: 1-12; Gefeliciteerd.
Zalig, welgelukzalig! Gefeliciteerd! Werkelijk gelukkig zijn de ongelukkigen, want zij zullen het geluk vinden! Zo begint Jezus Zijn preek. Het is een vreemde preek. Het lijkt wel alsof in het Koninkrijk van God alles op de kop zet staat. Wat voor mensen belangrijk is, is onbelangrijk voor God. Waar wij tegen op kijken, daar ziet God op neer. Zalig… Wie? De mensen die alles weten en alles kunnen hebben? De mensen die altijd blij zijn? De mensen die het goed hebben in het leven? Nee, die mensen hebben het geluk al gevonden. Jezus is juist gekomen om de ongelukken te troosten, om hen die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid eten en drinken te geven, moed voor de toekomst. Is het dan niet belangrijk dat wij zorgen voor goede ontwikkelingshulp en dat we hard werken aan de vrede? Is het geloof dan alleen maar een kwestie van toekomstmuziek: Stil maar, wacht maar alles wordt nieuw, de hemel en de aarde? Ja en nee. Gelukkig zijn zij, die naar dit Koninkrijk verlangen! Maar tegelijkertijd geven de zaligsprekingen ons de kracht om nu op een andere manier te leven, op een manier die past bij Gods Koninkrijk. Gelukkig ben je, wel-gefeliciteerd, als je vandaag zó leeft, met het oog op die toekomst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:43
|
|
|
|
|
Als die tekst niet christelijk is waarom dan wel plaatsen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Als die tekst niet christelijk is waarom dan wel plaatsen? |
Iets doen wat niet mag is leuk
En nu weer on-topic. Nog steeds een blauwe lucht in 0180 en de zon is weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:09
|
|
|
|
Dankjewel voor je hulp
groet anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:24
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Als die tekst niet christelijk is waarom dan wel plaatsen? |
Omdat ik allereerst wilde aangeven waar hem dat in zat, met een concreet voorbeeld dus. Ten tweede vind ik bewustwording belangrijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:28
|
|
|
|
gelukkig bepaal ik zelf waar ik naar luister. en of dat occult is of niet, zal mij me ree....wat interesseren!
en nu weer on-topic!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:36
|
|
|
|
Ik geloof dat menig christen wel weet naar welke muziek hij zij kan luisteren.
En met mooi weer dien je rekening te houden met je buren, dat je radio niet te hard staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:38
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Huh ? betekent dat Frank dat jij niet gelooft dat de zee splijtte omdat God dit gebruikte om Mozes en het volk uit Egypte te bevrijden ? Of begrijp ik je daarin nu niet goed ? |
Ja Sus...Mozes heeft inderdaad niet de zee gespleten. Ik weet niet of de studieboeken bij mijn ouders liggen of nog ergens in de abdij. Ik zal eens moeten zoeken. Ik wil niet zomaar een verhaal neerschrijven met daarin veel fouten. Maar ik wil jou of de andere hun geloof niet ontnemen hoor. De werkelijkheid is toch wel anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:39
|
|
|
|
hoeveel betaal jij maadelijks ? |
Ik denk dat het geven van tienden een Bijbelse begrip is. En mag je discussieren of dat van het netto of bruto salaris is.
Momenteel bevind ik me in een financieel niet zo'n gunstige situatie (tijdelijk hoop ik) om echt de tienden te geven, maar ik geef mijn bijdrage op een andere manier, door het kopen en ter beschikking stellen van apparatuur. En momenteel zelf mijn huis. Na een crash is een kleine huisgemeente overgebleven die in mijn huis samenkomt voor de dienst, bidstond en studie-avonden.
Maar behalve het geld is het belangrijk om ook op praktische wijze een bijdrage aan de kerk/gemeente te leveren. Helpen bij de koffie, schoonmaken van het gebouw, het ophalen van mensen die slecht te been zijn. De ouderen in de gemeente helpen bij de boodschappen of huishouden. En nog veel meer......
Ik geloof het horen bij een kerk/gemeente meer is dan alleen op zondag te zingen en de preek te horen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:43
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | gelukkig bepaal ik zelf waar ik naar luister. en of dat occult is of niet, zal mij me ree....wat interesseren!
en nu weer on-topic! |
Begrijp echt niet dat je dit zegt. Allereerst heb ik niet gezegd dat die muziek occult was. Ten tweede, mocht iets occult zijn, is het wel degelijk iets om over na te denken en uit je leven te bannen... ik geloof nooit dat occult thuishoort in het leven van een christen. Mijn excuses dat ik nog weer offtopic ga, maar wilde hier toch nog wel op reageren.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |