| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:50
|
|
|
|
niet om het een of ander, maar WIE plaatste er op de vorige pagina de tekst van Bohemian Rhapsody van Queen en gaf daar een oordeel over?
juist.
het staat mij (en ieder ander) vrij om daar anders over te denken (en ernaar te luisteren, wat ik inmiddels al een jaar of 25 doe).
en opwekking en gospel is niks voor mij, en komt hier dus niet de deur in.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op woensdag 6 juli 2011, 21:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARK811
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:51
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | | Vraagje, geloof jij wel dat Jezus Gods Zoon is en dat Hij uit de dood is opgestaan ? |
Hallo Susannah,
Ik geloof dat Jezus Gods Zoon is en dat hij uit de dood is opgestaan. Ook geloof ik dat hij daarmee onze zonden op zich genomen heeft en wij daardoor gered zijn.
Ik ben gedoopt, maar heb nooit belijdenis gedaan. Wel sta ik volledig achter de tekst van geloofsbelijdenis zoals hij bij de PKN gebruikt wordt. Ook probeer ik mij zo goed mogelijk aan de 10 geboden te houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELLEN203
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:55
|
|
|
|
| INKTVIS960 schreef: | | "Echt",..........mooi ! |
Bedankt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ja Sus...Mozes heeft inderdaad niet de zee gespleten. Ik weet niet of de studieboeken bij mijn ouders liggen of nog ergens in de abdij. Ik zal eens moeten zoeken. Ik wil niet zomaar een verhaal neerschrijven met daarin veel fouten. Maar ik wil jou of de andere hun geloof niet ontnemen hoor. De werkelijkheid is toch wel anders. |
Ik weet dat er een theorie bestaat die zegt dat de Rode zee, bij een bepaalde wind droog viel en dat dit ook gebeurde toen het volk Israël door de zee trok. Stel nu dat dit zo is............dan is het in elk geval een wonder dat een heel leger Egyptische soldaten, met hun paarden (en wagens), in die zelfde ondiepe zee verdronk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:57
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Ik weet dat er een theorie bestaat die zegt dat de Rode zee, bij een bepaalde wind droog viel en dat dit ook gebeurde toen het volk Israël door de zee trok. Stel nu dat dit zo is............dan is het in elk geval een wonder dat een heel leger Egyptische soldaten, met hun paarden (en wagens), in die zelfde ondiepe zee verdronk. |
Dat is het hem juist Imke. De zware strijdwagens met de soldaten en dan die paarden nog eens zakte gewoon weg in het slijk. Gewoon door het gewicht en de staat van de bodem. Dat was ongeveer wat ik me er nog van herinner.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELLEN203
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:58
|
|
|
|
Stel je hebt een vriend of vriendin, je houdt van hem/haar maar je stuurt bijna nooit een mail of berichtje. Antwoord en leest nooit op zijn/haar berichten. Gaat niet naar/hem of haar toe. Oke je belt of skypet af en toe dat je van hem/haar houdt. Op deze manier van onderhouden bloed de relatie dood. Waarom? Je weet eigenlijk niets van hem of haar. Je gelooft dat ze je vriend(in) is maar eigenlijk weet je helemaal niets van hem of haar alleen dat hij/ze je leuk vindt. Je weet zijn of haar achtergrond niet. Je komt ongeïnteresseerd over, je geeft niet de indruk dat je van hem/haar houdt en niets van hem/haar hoeft te weten. De mooie dingen die diegene mee maakt maar ook de meest moeilijke dingen. Je vertelt zelfs niet aan de vrienden hoe geweldig hij/ze is
De kerk, het gebed en de Bijbel zijn goede onderhoudsmiddelen voor een relatie met God. Je verdiept je in wat Jezus werkelijk doet. Je leest uit de bijbel om over hem te leren. Zijn achtergrond, wat zijn bedoeling is. Het lijden en het sterven van Jezus maar ook dat hij weer opstaat en wat de bedoeling daarvan is maar ook over de wonderen die Hij doet. Samen met andere Christenen vereer je God door naar de kerk te gaan en over Hem te praten. Je zoekt God als het ware op. Je houdt van Hem. Daarom zoek je allerlei manieren om van Hem te weten te komen. Aan je omgeving vertel je hoe geweldig Hij is en wat Hij allemaal voor je heeft gedaan. Je onderhoudt het contact ook doormiddel van gebed, het lezen uit de bijbel en naar de kerk gaan. Doe je dat alles steeds minder. Dan zul je zien dat de relatie verwaterd. Je gelooft het dan wel maar je bent dan totaal niet geïnteresseerd.
Lees uit de bijbel. Dat is het woord van God. Ga naar de kerk en leer gezamenlijk over Hem. Onderhoudt het contact ook doormiddel van gebed. Dat onderhoudt en versterkt de relatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:59
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ja Sus...Mozes heeft inderdaad niet de zee gespleten. Ik weet niet of de studieboeken bij mijn ouders liggen of nog ergens in de abdij. Ik zal eens moeten zoeken. Ik wil niet zomaar een verhaal neerschrijven met daarin veel fouten. Maar ik wil jou of de andere hun geloof niet ontnemen hoor. De werkelijkheid is toch wel anders. |
Hoe ik het verhaal ook lees. Ik kan er niets anders van maken dat zee gespleten werd en toen het volk aan de overzijde was, terugkeerde in zijn bedding en de egyptenaren deed verdrinken. Ik geloof dat de Bijbel door God gegeven is en vrijwel altijd letterlijk te nemen is.
Het feit dat onze wetenschap (ook theologen) hier geen verklaring voor hebben zal mij echt een worst wezen. Als God in staat is door te spreken een hele schepping neer te zetten. Dan geloof dat het doen splijten van een zee slechts een peule schilletje zal zijn. Hij maakte de zee, de bergen, de maan, de zon, etc., etc. Hij sprak en het was er.
Daar heeft de wetenschap en ook meneer de theoloog ook geen verklaring voor.
Net zo onwaarschijnlijk als het splijten van de zee, is het zwanger worden van een vrouw, zonder dat daar een man aan te pas komt. En.... daar hangt ons het christelijke geloof vanaf.
Als de maagd Maria niet zwanger was geworden en Jezus gebaard had. Dan had ons hele christelijke geloof niet bestaan (en ook geen zin) en liepen we waarschijnlijk achter Asterix en Obelix aan naar de heilige eik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARK811
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is maar goed, dat je die laatste zin erbij zet. Ik geloof nl. dat de eerste hoofdstukken eerder gaan om de mens dan om een natuurkundig verslag. Als je kijkt naar de visie van de evolutietheorie op de mens, verschilt dit fundamenteel met de visie van de bijbel. Dat is de reden waarom ik de bijbel geloof: de schepping vertelt dat de mens geschapen is, dat hij verantwoordelijk is en dat hij geschapen is naar Gods beeld. Evolutietheorie zegt dat we alleen maar veredelde dieren zijn niet in staat om onze instincten onder controle te houden. Evolutie vertelt dat we veredelde dieren zijn |
De wereld zit te perfect in elkaar om spontaan ontstaan te zijn. Het verschil tussen mens en dier is te groot. Waarom we een stuitje hebben weet ik ook niet. Volgens mij staat er in Genesis dat de aarde woest en ledig was. Er was dus al een aarde, die moest alleen nog ingericht worden. De tijdslijn die daarvoor aangegeven wordt in de bijbel wordt door mij in twijfel getrokken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:02
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Wist je dat het juli is Frank ??, hint hartje zomer... nog lange geen tijd voor sinterklaas... |
Dat meen je niet Daarom zit er 's morgen niets in mijn schoentje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:03
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Dat is het hem juist Imke. De zware strijdwagens met de soldaten en dan die paarden nog eens zakte gewoon weg in het slijk. Gewoon door het gewicht en de staat van de bodem. Dat was ongeveer wat ik me er nog van herinner. |
Hebben de Israëlieten geen vee, huisraad, wagens endergelijke bij zich gehad?? .........waarom zijn zij dan niet vast komen zitten in de modder??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:04
|
|
|
|
|
AMEN
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:11
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Misschien weet je het wel zeker, lol. Natuurlijk is het zo dat er op bijdragen gereageerd wordt, natuurlijk kan er een beeld ontstaan uit een of meerdere bijdragen. Ik krijg naar aanleiding van opmerkingen op het forum ook mails. Maar op het forum jezelf met dat doel presenteren is wel een heel indirecte en omslachtige wijze van een date zoeken, om het maar eens eufemistisch te zeggen. Persoonlijk geloof ik niet zo in de chatbox maar anderen vinden van wel, nou prima dan, als het voor iemand werkt, dan werkt het. De meeste mensen doen er toch het beste aan de lincs of eventueel de matches eens door te kijken en een mailtje sturen is dan wel handig, eventueel begin je een chat. Maar daten met forumbijdragen lijkt me omslachtig, het kan wat ondersteunen als er een beeld uit ontstaat, dat is dan wel alles. Ik vind het forum meer voor het aankaarten en doordenken van onderwerpen en minder voor hele en halve flirtpartijen. Dat velen daar klaarblijkelijk anders over denken, merk ik ook wel.
Thomas, vermaakt zich hier inderdaad meestal uitstekend. |
Ik heb nog niet gemerkt dat die lincs of matches werken, dan maar forumdaten toch ook heel gezelli
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:13
|
|
|
|
| ELLEN203 schreef: | Stel je hebt een vriend of vriendin, je houdt van hem/haar maar je stuurt bijna nooit een mail of berichtje. Antwoord en leest nooit op zijn/haar berichten. Gaat niet naar/hem of haar toe. Oke je belt of skypet af en toe dat je van hem/haar houdt. Op deze manier van onderhouden bloed de relatie dood. Waarom? Je weet eigenlijk niets van hem of haar. Je gelooft dat ze je vriend(in) is maar eigenlijk weet je helemaal niets van hem of haar alleen dat hij/ze je leuk vindt. Je weet zijn of haar achtergrond niet. Je komt ongeïnteresseerd over, je geeft niet de indruk dat je van hem/haar houdt en niets van hem/haar hoeft te weten. De mooie dingen die diegene mee maakt maar ook de meest moeilijke dingen. Je vertelt zelfs niet aan de vrienden hoe geweldig hij/ze is
De kerk, het gebed en de Bijbel zijn goede onderhoudsmiddelen voor een relatie met God. Je verdiept je in wat Jezus werkelijk doet. Je leest uit de bijbel om over hem te leren. Zijn achtergrond, wat zijn bedoeling is. Het lijden en het sterven van Jezus maar ook dat hij weer opstaat en wat de bedoeling daarvan is maar ook over de wonderen die Hij doet. Samen met andere Christenen vereer je God door naar de kerk te gaan en over Hem te praten. Je zoekt God als het ware op. Je houdt van Hem. Daarom zoek je allerlei manieren om van Hem te weten te komen. Aan je omgeving vertel je hoe geweldig Hij is en wat Hij allemaal voor je heeft gedaan. Je onderhoudt het contact ook doormiddel van gebed, het lezen uit de bijbel en naar de kerk gaan. Doe je dat alles steeds minder. Dan zul je zien dat de relatie verwaterd. Je gelooft het dan wel maar je bent dan totaal niet geïnteresseerd.
Lees uit de bijbel. Dat is het woord van God. Ga naar de kerk en leer gezamenlijk over Hem. Onderhoudt het contact ook doormiddel van gebed. Dat onderhoudt en versterkt de relatie. |
Helemaal waar !! Amen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:15
|
|
|
|
bedenken we toch gewoon een Zomer-Sint hee, weer goed voor de middenstand, economische crisis weer eerder voorbij misschien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:16
|
|
|
|
| ELLEN203 schreef: | Stel je hebt een vriend of vriendin, je houdt van hem/haar maar je stuurt bijna nooit een mail of berichtje. Antwoord en leest nooit op zijn/haar berichten. Gaat niet naar/hem of haar toe. Oke je belt of skypet af en toe dat je van hem/haar houdt. Op deze manier van onderhouden bloed de relatie dood. Waarom? Je weet eigenlijk niets van hem of haar. Je gelooft dat ze je vriend(in) is maar eigenlijk weet je helemaal niets van hem of haar alleen dat hij/ze je leuk vindt. Je weet zijn of haar achtergrond niet. Je komt ongeïnteresseerd over, je geeft niet de indruk dat je van hem/haar houdt en niets van hem/haar hoeft te weten. De mooie dingen die diegene mee maakt maar ook de meest moeilijke dingen. Je vertelt zelfs niet aan de vrienden hoe geweldig hij/ze is
Lees uit de bijbel. Dat is het woord van God. Ga naar de kerk en leer gezamenlijk over Hem. Onderhoudt het contact ook doormiddel van gebed. Dat onderhoudt en versterkt de relatie. |
Inderdaad helemaal waar....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIJFNUL285
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:21
|
|
|
|
[** Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij te laten knippen. Ze begonnen te discussiëren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat.
De kapper zei: "Kijk, ik geloof niet dat God bestaat." "Waarom zeg je zoiets?" vroeg de man. "Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, Als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan.
De man was even stil maar zei verder niets. De kapper was ondertussen klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang haar en ongetrimde baard.
De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET!" "Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je" antwoordde de kapper. "NEE!" zei de cliënt. "Kappers bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld."
De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeer zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen." "Exact!" ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken en daarom is er zoveel ellende op de wereld."[/color]
Laatst aangepast door
|
VIJFNUL285
|
op woensdag 6 juli 2011, 22:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:22
|
|
|
|
| ANITA695 schreef: | Geweldig mooier kan ik niet opgetild worden vandaag .
groet anita |
Blij om Anita!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:28
|
|
|
|
Beste mensen ...ook leonardo neemt eventjes rust.
Tot ziens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:31
|
|
|
|
Heb hier met iemand over gesproken die zegt dat satan's service niet de afkorting is... ik had van een ander gehoord dat dit de afkorting zou zijn... meer info is te vinden op wikipedia.
En nu terug naar het weer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSAN198
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:32
|
|
|
|
Als ik wil reageren op een forumbericht dan lees ik bovenaan:
Let op: dit forum is openbaar. Niet-leden kunnen meelezen. Om je privacy te waarborgen kun je bij profielinstellingen instellen dat je foto afgeschermd wordt voor niet-leden.
Waarom is het openbaar? Waarom zouden niet-leden mee moeten kunnen lezen met wat wij schrijven? Eigenlijk sta ik hier niet achter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:38
|
|
|
|
| VIJFNUL285 schreef: | [** Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij te laten knippen. Ze begonnen te discussiëren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat.
De kapper zei: "Kijk, ik geloof niet dat God bestaat." "Waarom zeg je zoiets?" vroeg de man. "Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, Als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan.
De man was even stil maar zei verder niets. De kapper was ondertussen klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang haar en ongetrimde baard.
De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET!" "Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je" antwoordde de kapper. "NEE!" zei de cliënt. "Kappers bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld."
De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeer zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen." "Exact!" ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken en daarom is er zoveel ellende op de wereld."[/color] |
GEWELDIG MOOI GESCHREVEN ELLEN EN VIJFNUL
T IS NU BOVEN TIEN NUL DENK IK
WE ZIJN ALLEN VERLIEZERS MAAR IN HEM MEER DAN OVERWINNAAR
GOD BLESED YOU ALL
GROET ANITA
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:40
|
|
|
|
| SUSAN198 schreef: | Als ik wil reageren op een forumbericht dan lees ik bovenaan:
Let op: dit forum is openbaar. Niet-leden kunnen meelezen. Om je privacy te waarborgen kun je bij profielinstellingen instellen dat je foto afgeschermd wordt voor niet-leden.
Waarom is het openbaar? Waarom zouden niet-leden mee moeten kunnen lezen met wat wij schrijven? Eigenlijk sta ik hier niet achter. |
Even verhelderend als onbevredigend:
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1813
Thomas, die vindt dat hij hier voor CM schrijft en niet voor de hele wereld.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 6 juli 2011, 22:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:41
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Weet je nu wat ik nu niet begrijp, dat W'tje kon zien wat er geschreven stond terwijl ze niet eens op mijn profiel was geweest. IK EIS UITLEG
Hetzelfde geldt voor Hannah |
lekker, he, mario? IJS!! doe mij maar twee bolletjes mokka asjeblieft..........
(volgens mij kunnen anderen niet zien welke profielen jij bezoekt? )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:44
|
|
|
|
| SUSAN198 schreef: | Als ik wil reageren op een forumbericht dan lees ik bovenaan:
Waarom is het openbaar? Waarom zouden niet-leden mee moeten kunnen lezen met wat wij schrijven? Eigenlijk sta ik hier niet achter. |
er zijn nog veel meer leden die er niet achter staan, susan; er zijn zelfs mensen die niet aan dit forum willen deelnemen, om die reden. maar helaas; christianmatch heeft de keuze gemaakt dit forum openbaar te laten blijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSAN198
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:45
|
|
|
|
Oh, ja, nu ik verder lees zie ik dat hier al eerder over geschreven is. Ik ben zelf pas sinds kort weer op CM.
Neemt niet weg dat ik het idioot vind dat het openbaar is en ik verzoek hierbij dus de CM beheerders hier iets aan te doen!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:58
|
|
|
|
| SUSAN198 schreef: | Oh, ja, nu ik verder lees zie ik dat hier al eerder over geschreven is. Ik ben zelf pas sinds kort weer op CM.
Neemt niet weg dat ik het idioot vind dat het openbaar is en ik verzoek hierbij dus de CM beheerders hier iets aan te doen!!!!!!!!!!!!!!! |
Het is puur commercieel. Ex-leden lezen mee en die willen dan misschien weer lid worden van CM. Nou heb ik niks tegen commercie maar een datingsite en zeker een christelijke, is privacygevoelig. Dat wordt in mijn opvatting onvoldoende gezien, maar ja ook bij een christelijke site geldt: pecunia non olet. (Geld stinkt niet.) Ik denk dat veel mensen wel hun mening zouden geven op het forum als niet de halve wereld mee kon lezen.
Je privacy is dus helemaal niet zo goed gegarandeerd.
Thomas, die vindt dat er toch een luchtje aan zit.
ALLES GOED, LIESBETH???
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 6 juli 2011, 23:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELLEN203
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 23:03
|
|
|
|
Wat is normaal? Je hebt mensen met ADHD. Voor een actieve beweging Je hebt mensen met PDD-nos. Voor een niet snel maar wel een zo goed mogelijk resultaat Je hebt mensen met een verstandelijke beperking. Die hoeven tenminste niet te veel na te denken over de ellende in de wereld Je hebt mensen met Asperger. Gelukkig maar. Anders leefden we nu nog in een hutje op de hei Je hebt mensen met ziektes. Die kunnen er op hun manier er nog het beste van maken Je hebt mensen met een lichamelijke beperking. Kunnen we mekaar tenminste nog een beetje helpen. Je hebt mensen met andere beperkingen. De 'gemiddelde' mensen vinden mensen met een beperking niet normaal. Dit komt omdat de gemiddelde mens wel een beperking heeft. Kortom normale mensen bestaan niet! Kan iemand me nu nog vertellen wat normaal is?
Dit gaat over alle positieve dingen van elke beperking.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSAN198
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 23:05
|
|
|
|
ALLES GOED, LIESBETH??? [/quote]
JA, leuk, laten we met z'n allen een geheimtaal verzinnen, die de niet-leden niet snappen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 23:05
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | Hoe ik het verhaal ook lees. Ik kan er niets anders van maken dat zee gespleten werd en toen het volk aan de overzijde was, terugkeerde in zijn bedding en de egyptenaren deed verdrinken. Ik geloof dat de Bijbel door God gegeven is en vrijwel altijd letterlijk te nemen is.
Het feit dat onze wetenschap (ook theologen) hier geen verklaring voor hebben zal mij echt een worst wezen. Als God in staat is door te spreken een hele schepping neer te zetten. Dan geloof dat het doen splijten van een zee slechts een peule schilletje zal zijn. Hij maakte de zee, de bergen, de maan, de zon, etc., etc. Hij sprak en het was er.
Daar heeft de wetenschap en ook meneer de theoloog ook geen verklaring voor.
Net zo onwaarschijnlijk als het splijten van de zee, is het zwanger worden van een vrouw, zonder dat daar een man aan te pas komt. En.... daar hangt ons het christelijke geloof vanaf.
Als de maagd Maria niet zwanger was geworden en Jezus gebaard had. Dan had ons hele christelijke geloof niet bestaan (en ook geen zin) en liepen we waarschijnlijk achter Asterix en Obelix aan naar de heilige eik. |
tnx voor deze bijdrage...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 6 juli 2011, 23:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 23:07
|
|
|
|
laat je linkerhand niet zien wat je rechterhand geeft....zoiets toch? ik grabbel gewoon uit de geldpot en doe dat in de collectezak.
geen idee dus
|
|
| Naar boven |
|
|