| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET471
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 13:37
|
|
|
|
| THEO008 schreef: | Weet of kent iemand nog mensen, in of nabij R'dam, waar nog wel serieus wordt nagegaan en bestudeerd wat de Bijbel zegt ipv de menselijke of kerkelijke opinie daarop? Hoor graag! |
ja hoor, Theo, er bestaan mensen die de diepte van het Woord zelf in willen duiken, en zelfs in de regio Rotterdam. een pkn in regio 0180 gaat zich komend seizoen verdiepen in het boek Jacobus en als voorbereiding daarop ga ik als pinkstermeisje me de hele zomer verdiepen in dat Bijbelboek. k ben al n weekje bezig en ben n og niet verder dan de eerste 11 verzen, en dat blijft ook nog wel even zo. schrift met schrift, er ligt n stapeltje Bijbels (hsv - complete jewish Bible - amplified Bible) en crossreferences (kweetdatevennietintnederlands).
ik verheug me daarop daarin en daarover en zal op die avonden goed beslagen ten ijs komen, onder andere zodat ik de anderen kan bemoedigen en opbouwen.
nu ik deze vraag positief beantwoord heb, volgt dan nu vraag 2?
groet, margreet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 13:42
|
|
|
|
vandaag hier in het midden van het land nog geen zon te bekennen. Alleen nog maar regen gehad...
blij dat ik vandaag niet hoef te schilderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 14:29
|
|
|
|
Als er 1 poot van je stoel afbreekt.... Kun je van de andere 3 altijd nog een kruk maken!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 14:34
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik ook... te meer omdat er nu echt geen budget meer is voor pizza en dergelijk junkfood  |
Joh, met zo'n keuken kom ik de keuken niet meer uit hoor (zelfs zonder ketting niet )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 14:42
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | ja dat kan dus ook nog! nu weet ik het zéker: 'k ga in de keuken zitten!  |
Is die pan nou nog schoon geworden...of zit je nog steeds in de keuken 
Ik heb zojuist een frisee gebakken.......t had en taartbodem moeten worden maar ik vergat de bakpoeder  Dus ik zit nu ook in de keuken, bij bodem nummer 2, voordat ik die vergeet uit de oven te halen. Ik ben zooooooo blij als ik verhuisd ben en ik mn gedachte weer bij mn gewone bezigheden kan houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIRKJAN078
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 14:47
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
DIRKJAN078
|
op dinsdag 12 juli 2011, 16:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 14:55
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Is die pan nou nog schoon geworden...of zit je nog steeds in de keuken 
Ik heb zojuist een frisee gebakken.......t had en taartbodem moeten worden maar ik vergat de bakpoeder  Dus ik zit nu ook in de keuken, bij bodem nummer 2, voordat ik die vergeet uit de oven te halen. Ik ben zooooooo blij als ik verhuisd ben en ik mn gedachte weer bij mn gewone bezigheden kan houden. |
Sssssttttt.......niet doorvertellen, maar ik ben gisteravond lui geweest! 'k Dacht: weet je wat, ik knal er gewoon wat water in...dan weekt ie vanzelf wel schoon...maar toen ik vanmorgen in die pan keek, zag het er nog nét zo 'gezellig' uit als gisteravond. 'k Had ook naar jullie moeten luisteren, toch Enne..ik ben blij dat ik niet de énige kluns ben! Maar 't is zó begrijpelijk! als je aan tig dingen tegelijk moet denken...vergeet je er wel eens één. Nog best knap, dat 't maar één ding is. (of 2...of.. )
p.s: (15 min. later dan bovenstaande:) t pannetje staat op...met soda én waspoeder (waarom 2x doen als 't in 1x kan? )...dus ga ik op m'n krukje zitten..in de keuken.....
Laatst aangepast door
|
MARIA576
|
op zaterdag 9 juli 2011, 15:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 15:36
|
|
|
|
Ikvind het geen goed plan om met een andere datingsite een uitje te organiseren.
Ik zelf ben geen lid van andere datingsites. En dus ook geen behoefte om iets met hun te ondernemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:03
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ikvind het geen goed plan om met een andere datingsite een uitje te organiseren.
Ik zelf ben geen lid van andere datingsites. En dus ook geen behoefte om iets met hun te ondernemen. |
Volgens mij was de vraag niet wat je er van vond maar of je meeging Het schijnt gewoonte te zijn op CM om bij elk uitje er ook neer te zetten wat je er van vind of vooral: wat je er niet van vind...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij was de vraag niet wat je er van vond maar of je meeging Het schijnt gewoonte te zijn op CM om bij elk uitje er ook neer te zetten wat je er van vind of vooral: wat je er niet van vind...........  |
Ach ja.... je het gelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:05
|
|
|
|
| ESTHNA266 schreef: | Ga jij naar het Flevo Festival?
Zo ja ga je dan ook naar de speeddate van CM?? |
Is het Flevo festival nu hetzelfde als de New Wine conferentie? Of raaskal ik nu een beetje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Is het Flevo festival nu hetzelfde als de New Wine conferentie? Of raaskal ik nu een beetje? |
Nee, het zijn 2 verschillende evenementen Willemijn. Flevo is met name gericht op de jeugd terwijl New Wine vergelijkbaar is met het Opwekkingsweekend wat pas geweest is... En of je het 'raaskallen' moet noemen? vind ik persoonlijk nogal mevallen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:13
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Nee, het zijn 2 verschillende evenementen Willemijn. Flevo is met name gericht op de jeugd terwijl New Wine vergelijkbaar is met het Opwekkingsweekend wat pas geweest is... En of je het 'raaskallen' moet noemen? vind ik persoonlijk nogal mevallen..  |
Dank je wel... Je hoort en leest regelmatig wat over de New Wine conferentie, vandaar.... Maar wat is het verschil dan tussen de New Wine en de Opwekking?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:27
|
|
|
|
Zaterdag 9 juli, Math. 6: 5-15; Geen omhaal van woorden.
Lang bidden, dat deden ze maar al te graag, de geestelijke leiders van Israël. Als het even kon gingen ze midden in de synagoge staan op of de hoeken van de pleinen, goed zichtbaar voor alle mensen. Huichelaars, noemt Jezus hen. Ze doen het om op te vallen, om geprezen te worden vanwege hun vroomheid. Maar dat is geen vroomheid. Echte vroomheid treedt niet op de voorgrond. Bidden, zo zegt Jezus, kun je beter in die donkere kamer die elk Joods huis wel heeft, de binnenkamer, die wordt gebruikt om allerlei dingen te bewaren. Ga daar maar zitten, zegt Jezus, en doe de deur maar dicht. En gebruik niet zoveel woorden; denk niet dat God je verhoren zal omdat je zo lang aan het bidden bent! Dat denken de heidenen. Maar ze vergissen zich. God weet wat u nodig hebt, al voor u het Hem vraagt! Zo spreekt Jezus over het gebed. Hij doet nog meer; Hij leert de discipelen een gebed. Kort en krachtig: Onze Vader. Ja, dat mag je tegen God zeggen: Vader. Eigenlijk gebruikt Jezus hier een woord dat je nog beter zou kunnen vertalen met ‘papa’; het is het woord dat onze kinderen gebruiken als ze hun vader roepen. Zo is God: onze Vader die in de hemelen zijt. Zo leert Jezus ons bidden. Bidden om de heiliging van Gods Naam, om de komst van Zijn Koninkrijk, om het geschieden van Zijn wil. En wie zo is gericht op God, die mag ook vragen om brood, om vergeving en om verlossing van de boze. Nee, veel woorden heb je niet nodig. Bidden is eigenlijk God aan Zijn woord houden. Pappa, Vader, weet U nog wat U beloofd…?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:32
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nu spreek je weer Engels......  Italiaans was meer van toepassing geweest toch?  |
Effe nageken op Lyrics en er wordt Italiaans gezongen, nu Mario nog Mama mia
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 9 juli 2011, 16:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dank je wel... Je hoort en leest regelmatig wat over de New Wine conferentie, vandaar.... Maar wat is het verschil dan tussen de New Wine en de Opwekking? |
eehhmmmmm...dát vind ik een goede vraag Willemijn. Ik ken beide alleen van hetgeen ik op internet lees en ik zie veel overeenkomsten....de verschillen zie ik dus niet zo goed. (en ik heb nog wel een nwe. bril! ) Mss kan iemand die beide conferenties kent, hier antw. op geven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:00
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | eehhmmmmm...dát vind ik een goede vraag Willemijn. Ik ken beide alleen van hetgeen ik op internet lees en ik zie veel overeenkomsten....de verschillen zie ik dus niet zo goed. (en ik heb nog wel een nwe. bril! ) Mss kan iemand die beide conferenties kent, hier antw. op geven? |
Wat ik tot nu toe weet is dat New Wine vooral gericht is op de seculiere kerken. Heb het ff opgezocht
Citaat: New Wine heeft als missie meer aandacht te creëren voor de geestelijke vernieuwing van de kerken in Nederland. New Wine vraagt daarbij speciaal aandacht voor het werk van de Heilige Geest, die Jezus centraal zet en door mensen het Koninkrijk van God zichtbaar wil maken. New Wine organiseert conferenties, retraites, cursussen en regio-avonden waarin onderwijs en praktijk hand in hand gaan. Binnen het werk van New Wine vormen predikanten en andere leidinggevenden binnen de kerken een speciale doel- en aandachtsgroep zodat de vernieuwing op verschillende niveaus landt en wortel schiet
Met Opwekking gaat het denk ik meer om de individuele, persoonlijke geloofsopbouw en beleving. Citaat: Het thema voor Opwekking 2011 is: 'Eén Weg, één Waarheid: Jezus!' Met dit thema willen we duidelijk maken waar we voor staan: we geloven dat er buiten Jezus om geen weg tot redding en herstel is. In het licht van zijn waarheid zien we ons leven in het juiste perspectief: als mensen die vanuit Gods genade en in de kracht van de Heilige Geest de wereld laten zien wie God is.
Het werk van Jezus Christus en de Heilige Geest staat bij beiden centraal.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op zaterdag 9 juli 2011, 17:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:07
|
|
|
|
De vakantie begint al of de eersten zijn al weg. Waar ga je naar toe en schrijf er een leuk verhaal over.
Ik ga naar Toscane.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | een nieuw (BM)-W-tje....  |
Nein, es war ein neues Stühle. Sie weissen wohl...für meine PC.
En de kleur.....daar mag je naar raden. Zeer populair, ook bij Visser in huis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:10
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nein, es war ein neues Stühle. Sie weissen wohl...für meine PC.
En de kleur.....daar mag je naar raden. Zeer populair, ook bij Visser in huis  |
roze?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:12
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | | dit soort vragen horen meer thuis onder : van alles wat |
of bij mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:14
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | De vakantie begint al of de eersten zijn al weg. Waar ga je naar toe en schrijf er een leuk verhaal over.
Ik ga naar Toscane. |
En waar blijft het leuke verhaal?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:20
|
|
|
|
De geweldige geur van een barbeque , die bij de buren aanstaat, dringt in mijn huis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:20
|
|
|
|
Dat wou ik ook vragen:
En het verhaal nu???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:22
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | roze?  |
Dit vindt W-tje vast niet leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:22
|
|
|
|
Hij is nog niet weg dus kan hij er ook nog geen verhaal schrijven he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:23
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Dat wou ik ook vragen:
En het verhaal nu???
 |
Heren! Hij gaat toch nog op vakantie? Daarna komt hij toch met een leuk verhaal? Of niet als het een saaie vakantie was....... Jullie zijn gewoon wat ongeduldig.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:30
|
|
|
|
Nah........Bulgaars pakt hij niet,das dan jammer want nu krijgen jullie mijn sappige verhaal niet te lezen
De vakantie is hier trouwens nog lang niet begonnen!
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zaterdag 9 juli 2011, 17:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET471
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:55
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | De vakantie begint al of de eersten zijn al weg. Waar ga je naar toe en schrijf er een leuk verhaal over.
Ik ga naar Toscane. |
Ik zit sinds gisteren in Tuinesië, dat is gewoon regio 0180, maar dan nu in een ruim vrijstaand huis waar alles 2 tot 7 x zo groot is als in het omgebouwde klaslokaal waar ik normaal woon. 2 gróóóóte t.v.'s, tuin rondom, ligbad, hypermoderne tuinmeubels, open haard binnen en buiten, en 2 katten
daar gaat t om he, om die katten. die mag ik verzorgen, en de plantjes, en dan mag ik gebruik maken van alles wat t huis me biedt, inclusief de polder waaraan dit huis grenst.
ga straks maar ns n eind banjeren door die polder, k moet oefenen voor mijn 'echte' vakantie in Tjechië, wandelen in de Bohemen.
verwend! eerst Tuinesië en daarna Tjechië.
the bad news is: ik heb mijn eigen gevleugelde huisdier ook meegenomen, mijn kanarie Simson. en nu moet ik voortdurend allert zijn. heel voortdurend.
dus toen ik dat vanmiddag even niet was bij het uitpakken van de boodschappentassen had één van de katten al een uithaal naar Simson gedaan.
Hij leeft nog, maar hij is wel n beetje aangeslagen en er zat wat bloed op zijjn 'borstkast'. als dat maar goed gaat.
eigenlijk zoek ik nu iemand in de regio 0180 die 3 weken voor simson wil zorgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:57
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | De geweldige geur van een barbeque , die bij de buren aanstaat, dringt in mijn huis.  |
ben je wel zeker dat die geur afkomstig is van je buren??? Misschien zijn jouw boys wel met bepaalde 'kruiden' bezig...
|
|
| Naar boven |
|
|