ChristianMatch

Forum

christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2485 2486 2487 2488 2489 2490 2491 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:15

En.....???????????

Hier nog een positieve...Ook ik werd gevonden door iemand....

En maar 15 min hier vandaan rijden...

Vandaar dat hij uit zijn werk hier aardappeltjes eet...(hoeftie niet te koken)
En het is gezellig!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:17

ZEELAND736 schreef:
En.....???????????

Hier nog een positieve...Ook ik werd gevonden door iemand....

En maar 15 min hier vandaan rijden...

Vandaar dat hij uit zijn werk hier aardappeltjes eet...(hoeftie niet te koken)
En het is gezellig!!!!

Petaat'n he Zeeland Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:19

God wil wel degelijk dat we ons maar steeds meer en meer aan Hem binden...
Dat gebeurd soms vaak door een strakke Hand.
We dwalen vaak allemaal ...schapen die weglopen van De Goede herder...
Denkend dat we zelf de weg wel weten..
Maar als we voelen en beseffen dat het liefdevol is zullen we daar altijd dankbaar voor zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:29

Ik bin geen echte.....
Bin maar import....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:37

t Ja...Ik ondernam ook niet zoveel....Maar las hier wel veel...

Maar die man ondernam wat..en ik zei geen nee...

Had al veel "blauwtjes" gelopen...vandaar dat ik niet zo vlug hapte.
Maar het is waar...Door aan de praat te blijven hier loop je ook soms leuke kontakten op.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:40

HANNAH810 schreef:
ik denk dat alleen mannen erdoor overmand worden, hoor annet;
dus wij vrouwen onspringen de dans. (positief he? Engeltje smiley )

zie je wel dat wij mannen gediscrimeerd worden Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ARNOLD765

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 23:52

Zij geloven dat het menselijk lichaam de beste creatie van God is en dat het niets is om je voor te schamen en dat het dus ook niet bedekt hoeft te worden.

Ze zijn zeker de zondeval vergeten,dat God ons moest bedekken met vellen van dieren.En de mens werd uit het paradijs gezet,
dus.............
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 00:39

Ons moeder zaliger zei steeds " God slaat niet of Hij zalft ook "
En ja ... af en toe wel eens nodig door onze Vader ... al is dat breken van een pootje wel louter figuurlijk denk ik .
Zo ook het spreekwoord " wie niet horen wil moet voelen " .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 02:32

CROSSROAD317 schreef:
Maar waar baseer je je mening op Sus, want van mening verschillen zonder argumenten (liefst bijbels) is toch geen discussie ??

Job 5:17 Gelukkig de mens die door God wordt getuchtigd,
wijs daarom de straf van de Ontzagwekkende niet af!
18 Want hij verwondt en hij verbindt,
hij slaat en zijn handen genezen.
19 Zesmaal zal hij je redden in gevaar,
ook de zevende maal zal je niets overkomen. (NBV)

God tuchtigd en straft, ja Hij verwondt zelfs, maar Zijn handen genezen ...
Een hele tegenstelling ten opzichte van vers 19 ...

Waarom krijg ik hier op het forum toch zo vaak het gevoel dat ik me moet gaan verdedigen ?
Als ik daar anders tegenaan kijk hoef ik niet met argumenten te komen, dat is mijn keuze.
Ik vind het een ongezonde manier van communiceren om altijd maar te moeten uitleggen hoe je erin staat.
Oke, je kunt reactie krijgen als je hier op het forum reageert, maar ik begin me steeds meer af te vragen waar de liefde onderling is... of zijn we erop uit om alles te beredeneren ?

Maar goed, je wilt waarschijnlijk dat ik inhoudelijk hierop reageer.
Ik ben van mening dat in het boek Job bedoelt wordt dat gaan met God niet altijd betekent dat je voorspoed ondervindt. Misschien juist dan krijg je te maken met tegenspoed... het is ons immers nooit beloofd dat geloven gemakkelijk is.
Daar versta ik blijkbaar iets anders onder dan jou. God gebruikt geen geweld, maar handelt vanuit liefde.
Als jij dat anders wilt zien prima, maar ik heb geen zin in discussie hierover...
Nogmaals, diepe gesprekken vind ik heel interessant, maar 1 op 1 met vrienden die me wat beter kennen (die weten wat ik als kind heb meegemaakt) en niet als iedereen zich er mee gaat bemoeien van allerlei verschillende overtuigingen.

Misschien dat het van mijn kant niet altijd slim is te reageren als ik niet opensta voor de discussie. Het spijt mij als ik door hierop te reageren die indruk heb gewekt.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 09:38

ROADY641 schreef:
Forum openbaar of niet?

Is het echt belangrijk?

Waar is een forum voor bedoeld:
Om informatie uit te wisselen tussen een groep mensen onderling.

Moet dit geheim zijn? Neuh van mij niet.
Als je niet wilt dat anderen jouw tekst lezen, schrijf het dan niet. Of deel het in een chat oid.

En zorg er dan in elk geval voor dat je profielfoto niet jouzelf laat zien, maar bijvoorbeeld een mooie 'hoog aan de wind varende' valk ofzo Knipoog smiley

Zowieso verstandig om niet teveel persoonlijke sporen op het internet achter te laten.

En CM is toch een christelijke site? Moet die afgeschermd zijn?
Net zoiets als een kerk die slechts voor insiders toegankelijk is..... Slapende smiley

Het is een relatiesite met veel gescheiden mensen en niet alle partners gedragen zich correct. Doordat het openbaar is kunnen partners dus ook iemand hinderlijk volgen. Zeker in de behoudende kringen is het nog wel eens kwetsbaar op een site als deze te staan. Een discussie is nooit gebaat bij remmingen om te zeggen wat je denkt. Er kan hierdoor een zekere terughoudendheid ontstaan.

Bedenkelijk is het beleid van CM dat men dit doet om commerciële redenen. Ik kan het niet anders zien dat men 'for a few dollars more' mensen die eerder lid waren soms weer binnenhaalt maar wel een gevoel van onveiligheid kan laten ontstaan bij de aanwezige leden.

Ik zou het overigens een commerciële afweging vinden om die paar zilverlingen te laten voor wat ze zijn en waar te maken wat CM beweert, namelijk dat je privacy hier is gegarandeerd. Persoonlijk vind ik deze bedrijfscultuur ronduit bedenkelijk en de meeste mensen die mijn stukjes kennen, weten dat ik me doorgaans genuanceerd uitdruk. Voor een paar centen gescheiden mensen zich laten blootstellen aan hinderlijk volgen van ex-partners, getuigt van weinig empathie bij de commerciële leiding van CM voor het soms kwetsbare publiek dat hier zit.

Een mooie valk is het. Wat vind je van de stand van de fok? Voor de mensen die kunnen zeilen, is het bijna symbolisch......

Thomas, er is ook een maximum waarmee je aan de commerciële wind kunt varen....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 12 juli 2011, 20:28
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET471

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 09:46

SUSANNAH475 schreef:
Waarom krijg ik hier op het forum toch zo vaak het gevoel dat ik me moet gaan verdedigen ?
Als ik daar anders tegenaan kijk hoef ik niet met argumenten te komen, dat is mijn keuze.
Ik vind het een ongezonde manier van communiceren om altijd maar te moeten uitleggen hoe je erin staat.
Oke, je kunt reactie krijgen als je hier op het forum reageert, maar ik begin me steeds meer af te vragen waar de liefde onderling is... of zijn we erop uit om alles te beredeneren ?

Ik ben van mening dat in het boek Job bedoelt wordt dat gaan met God niet altijd betekent dat je voorspoed ondervindt. Misschien juist dan krijg je te maken met tegenspoed... het is ons immers nooit beloofd dat geloven gemakkelijk is.
Daar versta ik blijkbaar iets anders onder dan jou. God gebruikt geen geweld, maar handelt vanuit liefde.
Als jij dat anders wilt zien prima, maar ik heb geen zin in discussie hierover...
Nogmaals, diepe gesprekken vind ik heel interessant, maar 1 op 1 met vrienden die me wat beter kennen (die weten wat ik als kind heb meegemaakt) en niet als iedereen zich er mee gaat bemoeien van allerlei verschillende overtuigingen.

Misschien dat het van mijn kant niet altijd slim is te reageren als ik niet opensta voor de discussie. Het spijt mij als ik door hierop te reageren die indruk heb gewekt.

k wil graag reageren op het eerste en t laatste gedeelte van je reactie:

de onderlinge liefde. nou idd, dat heb ik me na 3 weken forums bezoeken vraag afgevraagd. wat een grimmige sfeer. en wat probeert iedereen toch hard zijn/haar gelijk te halen. en wat schoppen we elkaar makkelijk met woorden. t lijkt wel n hobby, n kick. ik vraag me af of we life ook zo fel 'gebekt' zouden zijn naar elkaar. zou n herrie zijn, iedereen die door elkaar heen loopt te schreeuwen en de een kan het nog mooier vertellen dan de ander, maar....zonder de liefde

schallend koper, een hele boel kabaal, meer niet.

t is daarom dat ik n paar keer heb gedacht, ik doe even niet mee. ieder woord wat je zegt wordt ontleed, onder de loep genomen, door de mangel gehaald. álle mensen! teveel mensen Lachende smiley , één op één is bij sommige gespreksonderwerpen misschien wijzer, en je beschermt jezelf. forums en discussies is niet voor iedereen heilzaam.

God zegen je en heb n fijne dag,
margreet.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 09:48

CHATULIEM619 schreef:
Tuchtigen betekent niet straffen, maar opvoeden, daar zit een groot verschil in. Tuchtigen is meer opvoeden door de strijd heen. Het lijden wat ons overkomt is niet altijd omdat God ons wil straffen.

Precies zo bedoel ik het ook. En idd niet omdat God wil straffen, want dat wil een opvoedende ouder ook liever niet. Maar je zal je kind dat iedere maar weer naar die gloeiende kachel loopt toch echt moeten tegen houden (soms met een tik voor de broek of over de vingers) om het te behoeden voor nog grotere schade.
In die zin lees ik ook 'gebroken pootje', een tik over de vingers om je te behoeden voor groter onheil.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 10:05

IMKE917 schreef:
Precies zo bedoel ik het ook. En idd niet omdat God wil straffen, want dat wil een opvoedende ouder ook liever niet. Maar je zal je kind dat iedere maar weer naar die gloeiende kachel loopt toch echt moeten tegen houden (soms met een tik voor de broek of over de vingers) om het te behoeden voor nog grotere schade.
In die zin lees ik ook 'gebroken pootje', een tik over de vingers om je te behoeden voor groter onheil.

Wie niet horen wil moet maar voelen.
Dat zei mij moeder vroeger altijd.

Wij hadden in de keuken een grote belgische kolenfornuis.
Niet luisteren natuurlijk. Geen straf of pak op de broek.
Gewoon gecontroleerd de vingers laten verbranden en een paar dagen met blaren lopen.

Ik was vaak genoeg gewaarschuwd, maar wilde toch die druppels water op de hete plaat zien dansen. Kwam natuurlijk te dicht bij.

Standaard tekst erachteraan: Ik had je toch gewaarschuwd.

Ik denk dat God in heel veel gevallen ook zo werkt. We gaan onze eigen weg en worden vervolgens met de blaren geconfronteerd.
Hij houdt de zaak wel in de gaten, dat de schade niet te ernstig wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 10:10

MARGREET471 schreef:
k wil graag reageren op het eerste en t laatste gedeelte van je reactie:

de onderlinge liefde. nou idd, dat heb ik me na 3 weken forums bezoeken vraag afgevraagd. wat een grimmige sfeer. en wat probeert iedereen toch hard zijn/haar gelijk te halen. en wat schoppen we elkaar makkelijk met woorden. t lijkt wel n hobby, n kick. ik vraag me af of we life ook zo fel 'gebekt' zouden zijn naar elkaar.

Inderdaad....

Vraag je om gebed voor je gemeente....
Wordt je meteen gewogen...
- ben je wel goed weg gegaan uit je vorige gemeente?
- heb je wel de leiding van God ervaring?
- etc., etc.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 11:14

MAAIKE874 schreef:
Ben je zelf dan niet negatief ingesteld als je zo veel negatieve dingen ziet?

nee, juist niet. het leven stikt van de rot momenten, maar overal is wel een lichtpuntje. en na regen komt zonneschijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 11:18

SUSANNAH475 schreef:

Net zo goed als jij vind ik ook, dat onze God een slechte naam krijgt. Ik geloof niet, dat Hij er bewust erop uit is ons te verminken, pijn te doen of te doden. God is niet wreed of sadistisch, maar Hij is liefde. Als Hij dingen toelaat, is om ons te wijzen op het feit dat we nog steeds in een gebroken schepping leven, waar dood, zonde en onrecht heersen. Maar tegelijkertijd geeft Hij ons de kracht en de troost om daar samen met Hem doorheen te komen.

Waarom denken mensen dat al het negatieve wat ze overkomt een straf is van God? Waarom wordt mensen verweten dat het hun eigen schuld is, als ze een kind verliezen? Waarom lezen ze alleen het Oude Testament, om dit beeld te bevestigen?
Van alle ellende die ik heb meegemaakt, is weinig een direct gevolg van mijn eigen fouten. Maar in alle ellende heb ik altijd de troost ervaren en de kracht van God om er doorheen te komen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 12:02

waarom dit konijn juist uitgrekend vandaag in de zon in de tyuin aan het wroeten is....
Naar boven

Auteur Bericht
FRYSIAN133

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 12:10

LEANNE226 schreef:
Ik vind de sauna veel te warm maar ik zag op je profiel een heel interessant stukje(het laatste gedeelte),misschien wil je daar wat meer over vertellen in een nieuw topic?

Je bedoelt het onderwerp Huwelijk?

Laatst aangepast door
FRYSIAN133
op dinsdag 12 juli 2011, 12:10
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 12:34

MARISKA601 schreef:
waarom dit konijn juist uitgrekend vandaag in de zon in de tyuin aan het wroeten is....

Omdat konijn graag weer verbrand in de zon Smiley die vol vragen zit
haar rug is net genezen dus welk plekje wil ze nu rood hebben Geschokte, onthutste smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 12:41

FRANKT627 schreef:
Dank je wel lieve Erika...alles wordt netjes beantwoord. Zij het dan wel vanuit Brabant Lachende smiley

Ho ho ik woon niet in brabant Huilende smiley, smiley in tranen

Wij zeggen hier het veen tegen Veenendaal of te wel het midden des lands Knipoog smiley

Maar niet minder gemeend Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 12:47

VISSER278 schreef:
Aan de helling van een berg, in een eenzame hut , zat een herder omringd door zijn schapen.
Op een leger van stro en vlak naast hem lag een lam, dat verwond scheen te slapen.
"Is dat schaapje daar ziek?"vroeg een wandelaar , die het hoofd door de deur had gestoken.
"Ach neen", sprak de herder en streelde het zacht, Het heeft een van zijn pootjes gebroken.
Ach arm dier , hoe is dat gekomen? zei de vreemdeling met droevige ogen.
Ik heb het zelf gedaan sprak de herder, ik kon zijn onwil niet langer gedogen. Ik heb dagen en maanden geduldig getracht dit schaapje met liefde te leiden.
Ik gaf het het beste, ik voerde het zacht langs koele en grazige weiden.

Maar luisteren wilde het nimmer, o nee, naar mij niet , noch naar mijn honden. Steeds ging het zijn eigen weg, soms heel hoog in het gebergte, 'k heb het vaak bij een afgrond gevonden.
Ik heb het eenmaal gered uit de adelaarsklauw.
Het ergste was: anderen volgden zijn spoor. Dat is mij heel dikwijls gebleken.

"Ik ben reeds lang een herder en zag maar één weg om het voor groter gevaar te bewaren:
Ik brak toen zijn pootje, maar....het heelt spoedig weer.
O. ik had het die pijn willen sparen , eerst was het kwaad, het schopte en beet , van voedsel wilde het ook niets weten..
Ik verbond zachtjes zijn pootje en verdrietig ging ik heen.
Maar zo'n schaapje heeft ook zijn geweten.

Toen ik weer terugkwam, keek het mij zo schuldbewust aan en likte mijn handen zo blij en sindsdien geeft het acht op de klank mijner stem en wijkt het niet meer van mijn zijde.
't Is spoedig weer beter en straks gaat het weer mee.
Maar ik blijf nog z'n pootje verbinden.
In mijn kudde is nergens voortaan een gehoorzamer schaapje te vinden.

"Goedenacht"zei de vreemdeling en wendde zijn schrede om verder zijn weg te bewandelen.

Zou de Hemelse Herder, vroeg hij zich toen af, ook dikwijls niet zo met Zíjn schapen handelen?

Een mooi stukje Visser!
Ik denk dat onze Hemelse Herder wel degelijk soms met Zijn schapen zo handelt.
Wij, mensen gaan maar al te graag onze eigen gang. En soms is er wat voor nodig om ons weer tot Hem te brengen.

Ik wil hier niet mee zeggen dat alle moeilijkheden in ons leven maar als gebroken pootjes gezien moeten worden. De satan heeft ook nog veel macht en die probeert ons nog altijd bij God vandaan te houden.
Naar boven

Auteur Bericht
LAIKA882

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 12:53

CROSSROAD317 schreef:
Maar ik ben een kind van God
van Zijn Liefde mag ik spreken

Een hemelburger hier op aard
die status heeft de Zoon mij gegeven

De Zoon die het verlossingswerk volbracht
mijn zonden weggewassen schoon en rein

De warmte van Zijn Liefde mag ik delen
als ik aan Hem denk is dat met een lach

Niet meer in het duister van de nacht
door Hem gezet in eeuwig durend Licht
Lachende smiley

Bedankt voor je mooie aanvulling
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 12:53

ERIKA129 schreef:
Omdat konijn graag weer verbrand in de zon Smiley die vol vragen zit
haar rug is net genezen dus welk plekje wil ze nu rood hebben Geschokte, onthutste smiley Coole smiley met zonnebril

nee knijn had kleertjes aan...
maar de peentjes kwamen uit iedere porie....
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 13:24

CHATULIEM619 schreef:
O, nee? Net zo goed als het niet gepast is om een uitnodiging voor een sauna neer te zetten hier op de site, is het ook niet gepast om mensen uit te nodigen om mee te gaan naar Harry Potter.

Ten eerste vind ik dat er principiële bezwaren zijn. Na de zondeval kwam de schaamte en God bevestigde dat door het maken van kleding. Ik geloof dat we in een schepping leven, waarbij het normaal is kleren te dragen. Zie het als een teken van onze zonde, of lees er verder niks in..

Ten tweede nodig je iemand uit voor de sauna die je vertrouwt, en er zijn een heleboel mensen niet te vertrouwen hier. We hebben te maken met alleenstaande volwassenen, die verlangen ( en soms zelfs wanhopig) naar lichamelijke liefde. Je loopt de kans dat juist die mensen zich het eerste aanmelden...

Chatje.....wanneer gaan wij nu eens een keertje naar de sauna toe?
Lijkt mij zo gezellig om dat een keer te doen! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 13:48

MARISKA601 schreef:

fijn he, een tuin....ik moet hier ook (weer eens) aan de gang: 't onkruid staat onderhand knie-hoog, en de tegels van het terras liggen hobbelskonten. dus dat wordt weer een paar dagen zooi opruimen, onkruid slopen, terrastegels opnieuw leggen....pffff, ik ben al moe als ik er aan denk.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 15:02

sommigen kennen me nog als lien alias xabia.
op 13 augustus word er bij mij een BBQ gehouden. in het verleden deed ik het wel vaker.. sommigen herinneren zich dat vast nog wel. het hoeft niet altijd ver weg te zijn "voor ons " ik woon vlak bij de nederlandse grens... in de buurt van tilburg, eindhoven, breda.

voor informatie kan je me steeds een mailtje sturen
groetjes xabia of lien
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 15:07

GRIFFIN748 schreef:
fijn he, een tuin....ik moet hier ook (weer eens) aan de gang: 't onkruid staat onderhand knie-hoog, en de tegels van het terras liggen hobbelskonten. dus dat wordt weer een paar dagen zooi opruimen, onkruid slopen, terrastegels opnieuw leggen....pffff, ik ben al moe als ik er aan denk.

Als het eenmaal weer gedaan is geniet ik ervan.Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 16:13

Het begint hier aardig regenachtig te worden. Er vallen nog geen spetters maar hoe lang dat nog gaat duren.......De plantjes snakken ernaar iig.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 16:15

VISSER278 schreef:
Het begint hier aardig regenachtig te worden. Er vallen nog geen spetters maar hoe lang dat nog gaat duren.......De plantjes snakken ernaar iig.

Rond kwart over 5 komen de druppeltjes bij jouw in de tuin

Groetjes de Hoeksche weerman
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 16:15

VISSER278 schreef:

mijn tuin is nu erg stoffig.. lijkt wel een woestijn met al dat zand.

Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2485 2486 2487 2488 2489 2490 2491 ... 6194 Volgende
Pagina 2488 van 6194