| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 13:52
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik dacht het wel even op te lossen; helaas, yelnin.....  |
Voel je niet schuldig Hannah. Soms is iets niet op te lossen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIAANTJE026
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 13:56
|
|
|
|
Hoi Henk, Dat mijn ex geen christen is was niet de hoofdzaak van het scheiden maar speelde wel mee....
Precies wat jij noemt, je zonden zijn je vergeven, de mijne ook. God is immers liefde. Ik wist dat deze weg niet de makkelijke was maar heb hem toch genomen en ben gelukkig zo.
Liane
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 15:02
|
|
|
|
even een berichtje via mij pimpernel van angelique,
ik neem geen deel aan de bbg,met als reden, sommige heb ik vanaf het kerstfeestje niet meer gezien, ik heb iedere minuut nodig om bij te kletsen, eten is dan van minder belang doe ik thuis weer.
vriendelijke groet angelique,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 15:35
|
|
|
|
Soms zit het mee, soms zit het tegen Soms schijnt de zon, soms is het regen
Zo ook in het leven
Eerlijk en oprecht, 't is een verlangen Je mening geven, daar, kan veel van af hangen
Ook dit is het leven
Zeggen hoe je het vind, soms doet het pijn Ook bij die ander, ziet die dezelfde levens(loop)lijn
Delen in het leven
Omgang, soms geeft het verdriet Samen zijn, soms afvragen wat ligt er int verschiet
Geven in het leven
Wie ben jij, soms wil je je geven Nee zeggen, soms goed voor overleven
Nemen is ook het leven
Alles willen geven, soms moet je nemen Nemen, soms zeggen ze claimen
Meer in het leven
Ben je gelukkig, soms wel .. maar op dit moment? Ach ik ben stoer, soms lijk ik wel een echte vent ..
Soms zit het mee, soms zit het tegen
Het leven, soms .. maar altijd is er de zegen .. Eeuwige zekerheid, heb ik gekregen
Leven is Leven
Gelukkig zijn is hier, door tijd bepaald Leven door Genade, Gelukkig Hij heeft voor mij de OVERWINNING behaald
JA, Ik Ben Gelukkig Gered !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 15:38
|
|
|
|
God, als ik zo eenzaam ben, zo bang, en als ik nergens rusten kan,
dan hoor ik uw stem, dan troost Gij mij: Mijn kind, Ik ben er, heel dichtbij!
Arm kind, zeg al je leed en last maar uit bij Mij, Ik hou je vast!
Houd maar niets achter. Op Mij bouw je nooit vergeefs. Ik blijf je trouw.
Valt het vergeven je zo zwaar? Brandt in je hart de haat nog, daar
men je zo deerlijk heeft verwond?- Maar Ik was 't die Mijn Zoon jou zond!
Moet je nu huilen? Huil maar hoor, Ik wacht, en Ik help je erdoor.
Valt je het levenskruis zo zwaar? Ik draag het mee, geef Mij het maar.
Ben je gebroken door de smart? Kom kind, Ik geef je vrede in 't hart.
Mijn kind, ben je het spoor vaak bijster? Kom in mijn licht, verlaat het duister!
Ben je zo eenzaam, zo alleen? Maar Ik ben altijd om je heen!
Voert je mijn weg door diepe duisternis? Zie dan, Wie er dicht naast je is!
Ik geef de nacht een gouden schijn: straks zal het eeuwig morgen zijn!
Want in Mijn handen rust jouw lot- Ik ben je Vader- en je God!
("Treast": vrije vertaling)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 15:46
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 17 juli 2011, 15:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 15:48
|
|
|
|
gezellig babbeltje maken zonder bbq is altijd mogelijk
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 17 juli 2011, 15:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 16:10
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | In het oude testament was het geven van tienden en het geven van de eersteling een opdracht. Het maakte deel uit van de wet. De reden daarvoor is, volgens mij, is dat mensen niet zo graag uit zichzelf geven. Als we nu naar veel gemeentes en kerken kijken, dan zien we dat de last van de gemeente vaak op een relatief kleine groep in de gemeente rust.
De kosten zijn vaak niet te dragen met het geld van de collectes en zonder bijdrages buiten de collecte om zou de huur van niet op te brengen zijn. Of de bijdrage voor gastspreker.
Sprekers die dit onderwerp aanhalen, dalen vaak in populariteit.
Maar de bijdrage in de gemeente gaat nog verder. In veel gemeentes is het ook lastig om voldoende mensen te vinden, die helpen met het opruimen, schoonmaken, de koffie en andere activiteiten.
Het lijkt wel de situatie in een gezin. Als kinderen klein zijn moet moeders de kamer opruimen, om dat ze dit nog niet kunnen. Als ze groter worden nog steeds, maar dan omdat ze geen zin in hebben.
Ik denk dat iedereen een bijdrage kan leveren. Is het niet financieel of fysiek, dan is het altijd nog mogelijk om mee te strijden in gebed. Of gewoon er zijn voor je medemens, soms met alleen een luisterend oor. |
Gelukkig leven we niet meer onder de wet, dus die tienden zijn we ook mooi van af!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 16:15
|
|
|
|
ik heb geen kinderen en daar baal ik zeker niet van,ik geniet van mijn neefje. lijkt soms wel eens of je leven pas kompleet is met een paar koters. dat vind ik dus niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 16:24
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Zal ik hem eens vragen hoe dat zit met dat profiel van hem op CM. Heb zijn profiel nog nooit gezien. Tssss, mijn moeder gelooft ook alles. |
Ja daar wilde die hem echt wel op aanspreken maar eigenlijk...... Hij had de buurman nog nodig voor het lasso gooien, hoe moet tie dit nu aanpakken??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 16:27
|
|
|
|
Er zitten wel 2 soorten volken in de kerk. Na Zijn wederkomst van Jezus Christus, (wie weet wanneer Hij komt?) gaan de goddelozen en rechtvaardigen scheiden. De dag des Heeren komt als een dief in de nacht, we weten nooit wanneer Hij komt. Rekensommetje heeft geen zin. Daarna spreekt de oordeel van God uit, ben je al bereid om Hem te ontmoeten? We moeten wel elke dag vergeving vragen en bekering tot God, dat gebeurt niet 1 keer in je leven. Verschillende kerken hebben eigen regels hoe een kind van God zal worden. Is dat geen gevaar? Hier is geen blijvende stad, het is voor de tijd.Straks komt de nieuwe hemel en de niewe aarde waar de gerechtigheid woont.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 16:29
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Herman. Misschien is hij met stomheid geslagen van de re Sjalom. Martin |
Zijn we op dit moment gelukkig zonder Savanti
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 16:54
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | De vakantie begint al of de eersten zijn al weg. Waar ga je naar toe en schrijf er een leuk verhaal over.
Ik ga naar Toscane. |
Ik ga over ruim drie weken lekker twee weken met mijn drie kids naar Fouras (30 km onder La Rochelle, aan de de westkust van Frankrijk). En tot die tijd dus even terug op CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 17:01
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Gelukkig leven we niet meer onder de wet, dus die tienden zijn we ook mooi van af!  |
Hé Pieter, deze opmerking van jou leidt bij mij tot de vraag hoe je de volgende Bijbeltekst uit Mattheus 5 interpreteert: 17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 17:01
|
|
|
|
Wij komen ook ff langs, in de loop van de middag.... 
Wij hebben oppas geregeld voor de kindjes, zodat wij erbij kunnen zijn. 
enne.. geen bbq voor ons, na afloop chineeze met de oppas
Laatst aangepast door
|
PIETER649
|
op zondag 17 juli 2011, 17:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 17:06
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Hé Pieter, deze opmerking van jou leidt bij mij tot de vraag hoe je de volgende Bijbeltekst uit Mattheus 5 interpreteert: 17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. 19 Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan. |
ach, ik denk er zelf ook anders over, maar in 4 jaar cm heb ik al zoooo vaak gelezen dat we niet meer onder de wet leven ( behalve het 7e gebod, dat telt dubbel op cm) dat ik het niet kon laten om die bijdrage te plaatsen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 17:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Nu de conferentie voorbij is, kunnen we het eens hebben over de nieuwe opwekkingsliederen hebben. En eerlijk gezegd valt me dit jaar gewoon tegen...
Ten eerste valt me op dat er maar twaalf liederen zijn, dit in tegenstelling tot andere jaren, toen waren er meestal iets van 15 of 16.
Ten tweede vind ik de intro's en de afsluiting in sommige liederen te lang en te langdradig.
Lied nr. 4 (714) is meer een gezang en hoort in mijn ogen thuis in het liedboek van Kerken.
Lied nr. 11 (721) heeft een heel onlogisch arrangement. Het begin is veel belovend, maar opeens halen ze de climax weg....Ze hadden dit anders moeten opbouwen. Het einde is meer van het Pinkpop gehalte.
Lied nr. 12 (722) is meer geschreeuw dan gezang en kan ik niet beluisteren tot het einde...We zijn toch niet op Pinkpop beland???
Tot nu toe denk ik dat ik maar twee liedjes aan ga leren in de gemeente: nr. 3 (713). Zonder dat eindeloze gepriegel aan het einde is het nog wel goed aan te leren. Tevens denk ik aan nr. 6 (716). De rest vind ik eigenlijk mislukt... |
Nou smaken verschillen dan inderdaad Chat. Toevallig hebben wij vanmorgen 722 gezongen. Ik had het niet eerder gehoord, maar heb het toch even opgezocht op You Tube. En nee, ik vind en vond het geen geschreeuw, vanmorgen in de kerk niet en ook niet als ik het op You Tube beluister. Oké, er zit een stevig tempo in de muziek (vonden mijn pubers wel leuk ha ha ha), maar het is vooral de tekst die me aansprak. Want ja: Dat is GENADE!
Voor de liefhebbers of nieuwsgierige mensen: http://www.youtube.com/watch?v=jXW7fqP0KMM&feature=related
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 17:39
|
|
|
|
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (misschien met kinderen) nicolette592, 55 jaar, regio 0342 sandra206, .. jaar, regio 0318 mariek286, 45 jaar regio 070 bbq els310, 55 jaar, regio 0317 knotjevee106, 50 jaar, regio 071 jasmein464, 50 jaar, regio 078 de drie "schone gezusters"; ellen... 27 jaar, regio 0318?, bbq, (voormalig lid) eveline... 25 jaar, regio 0180, bbq (voormalig lid) marties... 24 jaar, regio 0180. bbq (voormalig lid) angelique327, 51 jaar?, regio 0182 (voormalig lid) maria576, regio 038, 46 jaar, bbq Tink100, 43 jaar, regio 072 met 2 kids, OV Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (o.v.) indien vervoerLiaantje026, 45 jaar, regio 0523, evt skottelbraai meeAnita851, 46 jaar, regio 0592 margreet471, 51 jr. regio 0180 annette792, 31 jaar, regio duitsland
maded321, 46 jaar, regio 0182 bbq, (2 kids, 7 en 9 jaar) visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV arend003 41 jaar, regio 0318 bas917, 53 jaar, regio 0166 marc149. 39 jaar, regio 0318 kwispel011, 65 jaar, regio 0172 leonard480, 43 jaar, regio 0180, bbq? zoekt eerst pijl en boog .... jacob817, 53 jaar, regio 0318 eloy997, 45 jaar, regio 0346, bbq, (2 kids van 13 en 11 jaar) Hendrik447 pimpernel883 44jaar, regio 030 dirkjan078, 44 jaar, regio 0575 jonasveve733, 51 jaar, regio 070 marsjg370, 43 jaar, regio 0346, (met kid, OV.) Griffin748, 40 jaar, regio 035 bbq en zwarte meuk mee EWJ051, 26 jaar, regio 033 Charley513, regio 0514, 53 jaar Leo, 50 jaar, introducé van Knotjevee, regio onbekend pieter649, 43 jaar, regio duitsland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 17:50
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Wij komen ook ff langs, in de loop van de middag.... 
|
ahhh, kan ik eindelijk eens bijkwebbelen met annette...... (arme jij!!)
leuk, dat we jullie ook hopen te zien!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 17:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja daar wilde die hem echt wel op aanspreken maar eigenlijk...... Hij had de buurman nog nodig voor het lasso gooien, hoe moet tie dit nu aanpakken?? |
problemen, problemen en problemen en dat op de vroege morgen. Soms kun je beter een dag overslaan. Zou dat een optie wezen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 17:58
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | problemen, problemen en problemen en dat op de vroege morgen. Soms kun je beter een dag overslaan. Zou dat een optie wezen??? |
DING DONG......
Nou ja zeg. Daar ging de bel NOG een keer. Het moest niet nog gekker worden. Hmmm, ik had zo'n vermoeden wie dat kon wezen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 18:19
|
|
|
|
Maar zal ik open doen? Nu? Na alles wat er gebeurt is? Opendoen betekent: confrontatie! Was hij daar klaar voor? Durfde hij het aan? Nu? Hier?
Vertwijfeld kijkt hij zijn moeder aan en zegt........
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 17 juli 2011, 18:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 18:23
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Maar zal ik open doen? Nu? Na alles wat er gebeurt is? Opendoen betekent: confrontatie! Was hij daar klaar voor? Durfde hij het aan? Nu? Hier?
Vertwijfeld kijkt hij zijn moeder aan en zegt........ |
Mams...doe jij ff open.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 18:28
|
|
|
|
"Mam??? MAM???"
Dromerig kijkt ze hem aan, en zegt: "Ik weet ook wie er voor de deur staat...." "Doe maar open, loop er niet voor weg!". Verbouwereerd kijkt hij haar aan, en zegt: "
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 17 juli 2011, 18:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 18:40
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ahhh, kan ik eindelijk eens bijkwebbelen met annette...... (arme jij!!)
leuk, dat we jullie ook hopen te zien!! |
te hopen dat Kwebbelend Beekje geen Klaterende Waterval blijkt te weeze dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 18:46
|
|
|
|
"Nou ja zeg...!!!" Toch staat hij aarzelend op en loopt hij langzaam naar de deur. Zachtjes drukt hij de deurkruk naar beneden. En dan ineens gebeurd het.... BOEM!!!
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 17 juli 2011, 18:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 18:55
|
|
|
|
Met een grote knal schiet er een voorsteven over de beschoeiing en glijdt door tot vlak voor Bernards voeten. Zijn moeder valt flauw van de schrik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 19:00
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Er zitten wel 2 soorten volken in de kerk. Na Zijn wederkomst van Jezus Christus, (wie weet wanneer Hij komt?) gaan de goddelozen en rechtvaardigen scheiden. De dag des Heeren komt als een dief in de nacht, we weten nooit wanneer Hij komt. Rekensommetje heeft geen zin. Daarna spreekt de oordeel van God uit, ben je al bereid om Hem te ontmoeten? We moeten wel elke dag vergeving vragen en bekering tot God, dat gebeurt niet 1 keer in je leven. Verschillende kerken hebben eigen regels hoe een kind van God zal worden. Is dat geen gevaar? Hier is geen blijvende stad, het is voor de tijd.Straks komt de nieuwe hemel en de niewe aarde waar de gerechtigheid woont. |
Maar die 2e weg Herman? Je geeft nog steeds het antwoord niet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 19:01
|
|
|
|
| ESTHNA266 schreef: | | Veel mensen die hier actief zijn, zijn dat ook op FF. Stel dat je je daar al opgegeven hebt en dat hier weer doet... Sommigen hebben hier een andere naam... vandaar! |
Dit is niet "ook" een FF uitje, dit is gewoon een FF-uitje, wat georganiseerd wordt door FF-leden. Als mensen zowel op FF als op CM actief zijn, dan kunnen ze zich gewoon via FF opgeven en hoeft dat niet via het forum van CM.
Ik ben het dan ook met Chat eens: het is niet nodig om hier reclame te maken voor uitjes die op een andere site georganiseerd worden. Wil je een zeiluitje voor CM-leden organiseren, dan kan dat toch ook gewoon? Daarvoor hoef je niet aan te haken bij een andere site, want volgens mij zijn hier ook wel de nodige zeilliefhebbers te vinden (waaronder ikzelf). Maar eeeeh... laten we dan gewoon lekker in Friesland gaan zeilen en bij voorkeur na de bouwvak als iedereen terug is van vakantie.
Even voor alle duidelijkheid: ik saboteer niets, ik organiseer niets.. heb ik helemaal geen tijd voor. Ik geef alleen even mijn mening over het vermelden van een activiteit van een andere site op CM. Enne.. voordat iemand zegt dat de vraag was of ik mee ga: Nee, ik ga niet mee want op 6/8 komen mijn kids weer thuis, omdat we dan bijna naar Frankrijk gaan. Lisa
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 19:10
|
|
|
|
| IESJE369 schreef: | Met een grote knal schiet er een voorsteven over de beschoeiing en glijdt door tot vlak voor Bernards voeten. Zijn moeder valt flauw van de schrik. |
Wat nu.. Bernard staat even met zijn mond wagenwijd open de hele situatie te bekijken en besluit eerst zijn moeder maar weer even bij te brengen. Hij gooit een plens koud water over haar hoofd. Verbrouwereerd knippert ze met haar ogen en zegt:
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |