ChristianMatch

Forum

Nieuwste opwekkingsliederen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2510 2511 2512 2513 2514 2515 2516 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:52

CHATULIEM619 schreef:
Vertel eens even hoe vaak heb jij aan kunnen geven binnen een dienst dat je graag dat lied wilt zingen? Meestal zijn de liederen al vooraf uitgezocht?

In die tijd dat ik naar de kerk ging heb ik alle psalmen en gezangen wel gezongen.

En de kerkdiensten die ik zie voor de tv, valt het me op
dat alleen de refo kerken de psalmen en gezangen gebruiken, daarnaast de opwekkingsbundel.
De rest van de kerken gebruiken alleen de opwekkingsliederen.

En ik vraag me af , wat is de meerwaarde van opwekkingsliederen in het engels te zingen?
Nederlands is mijn moedertaal?

Laatst aangepast door
MARISKA601
op maandag 18 juli 2011, 17:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 17:03

IESJE369 schreef:
De klap is door meer mensen gehoord. Zo is intussen de politie gewaarschuuwd en die staat met draaiend zwaailicht aan de overkant van het kanaal.

Hoe kan dat nu dat zelfs de pers er al is??
Bernard snapt er niks meer van!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 17:20

LISA610 schreef:
Zoals ik al zei: smaken verschillen. Ik vind niet dat er sprake is van elkaar iets toeschreeuwen, maar eerder van vreugdevol uitroepen "Dat is genade!!" Maar goed, daar mag jij best anders over denken. Even goede vrienden he Knipoog smiley

Ik vind trouwens dat er nog een prachtig lied in jou rijtje ontbreekt (en nee, daarvan kun je onmogelijk zeggen dat er geschreeuwd wordt):

http://www.youtube.com/watch?v=tPPkNMEioaY&feature=related

Prachtige tekst! Lachende smiley
Ik vind dit meer een lied wat je in je persoonlijke tijd met de Heer zingt, niet echt geschikt voor samenzang..En wat betreft dat toeschreeuwen of toe roepen, ik vind het nog steeds niet gepast om zoiets als genade elkaar toe te roepen. Dat moet met respect voor de Heer gedaan worden en als je het elkaar zo toe roept dan lijkt het er verdacht veel op dat je dat zelf onder elkaar ff bewerkstelligd hebt. Nee, met de woorden genade en verzoening moet een stuk respect naar de Heer toe zijn, en die woorden schreeuw je niet uit, maar spreek je uit met ontzag en aanbidding...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 18 juli 2011, 17:24
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 17:29

[quote=HERMAN388]

Geen auto maar zeilboot? Dat komt in dit Friese land wel meer voor. Zeilen is voor veel Friezen een eerste levensbehoefte Knipoog smiley

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 17:47

GRIFFIN748 schreef:
bang voor teveel aanloop, Visser? Clown smiley

Nee hoor ....80 % woont toch te ver weg van deze uithoek.
Maar ik kan je wel zeggen.....de ervaringen die ik er mee heb opgedaan waren wel positief. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 17:48

MARISKA601 schreef:
eh.. wie wat waar ....

iets meer info graag.

Mariska, ik ga verplicht een dagje naar New Wine, ik zal het je uit de doeken doen als ik geweest ben........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 17:50

VISSER278 schreef:
Nee hoor ....80 % woont toch te ver weg van deze uithoek.
Maar ik kan je wel zeggen.....de ervaringen die ik er mee heb opgedaan waren wel positief. Clown smiley

Wil je die ervaringen niet met ons delen???? Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNE589

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 18:19

Maar toen zag hij wie de man was die de van de boot was gestapt, hij was toch niet zo nors als hij dacht, het was namelijk Piet Paulusma en de pers was SBS.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 18:30

WILLEMIJN232 schreef:
Wil je die ervaringen niet met ons delen???? Knipoog smiley Clown smiley

Vertel jij maar , W-tje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 18:45

Wauw dacht Bernard heb ik dat??
Kom ik bij Hart van Nederland Geschokte, onthutste smiley
Wat heb ik dan voor bijzonders gedaan?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 18:47

ja deel eens met ons, visser; wat zou W-tje moeten weten?
het enige dat ík zou kunnen verzinnen is;

W-tje nog...? toen de wind de bomen tergde......... Clown smiley
nu is het herfst opnieuw, en regen.....
W-tje, ik denk aan jou.........en ween............. Huilende smiley, smiley in tranen

(grapje!!)
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 18:48

WILLEMIJN232 schreef:
Mariska, ik ga verplicht een dagje naar New Wine, ik zal het je uit de doeken doen als ik geweest ben........ Knipoog smiley

Maar wat is New- whine dan??
Een opwekkingsfestival of zo.
Sorry ben een leek in deze Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 18:49

ERIKA129 schreef:
Maar wat is New- whine dan??
Een opwekkingsfestival of zo.
Sorry ben een leek in deze Verlegen lachende smiley

ik weet het ook niet, maar t zal toch geen oude wijn in nieuwe zakken zijn?? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 18:51

Bijkomstig nadeel is wel dat zijn collega's nu ook het hele verhaal te horen (en zien) krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 18:55

ERIKA129 schreef:
Dacht het niet he Boze smiley En op Zondag niet meedoen aan Amber alert??
wat weet jij dat ik niet weet Gefrustreerde smiley
En nee ik heb geen kliksafe Clown smiley En dat in zo''n christelijke plaats he Knipoog smiley

het heeft uitgebreid in alle kranten gestaan dat de gemeenteraad van veenendaal NIET meewerkt aan doorgeven van amber alert op zondag...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 19:01

PIETER649 schreef:
ik weet het ook niet, maar t zal toch geen oude wijn in nieuwe zakken zijn?? Knipoog smiley

Ik begreep dat er allerlei cursussen en lezingen gehouden gaan worden voor gemeenteopbouw......en omdat ik in de vorming en toerusting van mijn gemeente zit wordt ik daar een dag verwacht..
Maar dat is zoals ik het heb gehoord maar een enkel keertje luister ik weleens selectief...... Engeltje smiley
Dus wie weet zit ik die dag ook wel gezellig aan een heerlijk glas goede oude wijn? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 19:07

GRIFFIN748 schreef:
en bedankt, he.

Griffin, niet ´hoger opgeleid´.

Jij doet nu net als bepaalde christelijke groeperingen......je leest naar de letter en niet naar het verhaal....... Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 19:11

BEUN656 schreef:
Zo, weet je hoe hard... Kinderen op schoot en dan over sterilisatie praten als Christen... Snap je het eigenlijk nog wel...?

Je reageerd 2x op mijn bijdrage, dat mag.

Ten eerste geef ik duidelijk aan dat ik het probleem op economische wijze benader, of was het niet duidelijk genoeg???
Ten tweede kun je erg ontzet reageren op mijn opmerkingen over geboorteregeling, zoals bijv. sterilisatie maar ook de pil of condoom, zo bijzonder is het niet.
Op deze site, vol christenen, staan niet veel vrouwen die 4 of meer kinderen hebben.
Zoals jij naar ik aanneem wel weet, waren ook in Nederland de gezinnen vroeger veel groter, 10, 12 of 15 kinderen was niet bijzonder.
Je kunt mij niet wijsmaken dat IEDERE vrouw na een huwelijk van bijvoorbeeld 10 jaar, gezegend met 2 kinderen, geen voorbehoedsmiddelen heeft gebruikt.
Daar heeft die vrouw een voor haar gevoel goede reden voor gehad, bijvoorbeeld dat ze 10 kinderen niet de aandacht en luxe kan geven die ze wel aan 2 kinderen kan geven.
En dat is precies het probleem in dat gebied in afrika, de kindersterfte is fors gedaald maar de geboortecijfers blijven gelijk.
Hierdoor zijn er opeens veel te veel mensen die moeten leven van de schaarse middelen die er zijn.
En dan hoeft er maar iets te gebeuren en het leed is niet meer te overzien.
Vandaar dat ik achter mijn bijdrages kan staan, ook en juist vooral, als christen!!

nog even dit:

Dit is een forum en daar mag, nee, daar moet elk onderwerp vanuit meerdere gezichtshoeken besproken worden.
Dus ook als het jou niet bevalt, plaats ik mijn opmerkingen vanuit de invalshoek die ik kies.
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 19:20

IESJE369 schreef:
Bijkomstig nadeel is wel dat zijn collega's nu ook het hele verhaal te horen (en zien) krijgen.

ja en dat kon hij nu net niet gebruiken, vooral met al die problemen op her werk niet, goede raad was duur................................
Naar boven

Auteur Bericht
ANNE589

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 19:30

Alhoewel, elk nadeel heb natuurlijk zijn voordeel. Misschien dat hij met de hulp van Hart van Nederland wel makkelijker aan de overkant kon komen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERNSTJAN522

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 19:47

Beste Juvens, ik vraag me af waar je de "wijsheid" vandaan hebt, want jouw bewering kan ik niet in Spreuken vinden.
Ik ben er ook van overtuigd dat God voor mij een juiste partner heeft, maar God heeft nog zo veel meer.
Zoals hier al een beetje behandeld is door mijn voorgangers: op je krent blijven zitten, is inderdaad niet altijd goed.

Ik vind het juist goed dat er zoiets als CM is. Het schept relaties, en niet alleen in de trend van "Huwelijk" of "verkering". Je weet toch ook dat er in de Hemel geen huwelijken meer bestaan?
Ik vind het jammer dat je het woord "relatie" hiermee zo tekort doet; het is zoveel meer.
Wat is dan je eigen "relatie" met God dan?
Maar ik ben bang dat ik hiermee een beetje te veel off-topic raak...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 19:51

HANNAH810 schreef:

W-tje nog...? toen de wind de bomen tergde......... Clown smiley
W-tje, ik denk aan jou.........en ween............. Huilende smiley, smiley in tranen

Visser schuift het weer mooi af Hannah Knipoog smiley En dan maar zeggen dat vrouwen graag praten...... Verraste, verbaasde smiley

(grapje!!)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 19:52

ERNSTJAN522 schreef:
Beste Juvens, ik vraag me af waar je de "wijsheid" vandaan hebt, want jouw bewering kan ik niet in Spreuken vinden.
ik verwacht dat juvens een tekst uit jeremia 31 bedoelde, ernstjan;
vers 21;
Want de HEERE heeft wat nieuws op de aarde geschapen: de vrouw zal den man omvangen.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 18 juli 2011, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 20:01

HANNAH810 schreef:

W-tje nog...? toen de wind de bomen tergde.........
W-tje, ik denk aan jou.........en ween.............

(grapje!!)
WILLEMIJN232 schreef:
Visser schuift het weer mooi af Hannah En dan maar zeggen dat vrouwen graag praten......

hij mag het even uitleggen (lees; toegeven), toch, willemijn? Engeltje smiley
hannah wacht rustig af, wat visser er zelf van zegt........... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 20:10

De politie riep van alles door een megafoon, maar door de blaffende honden was dat niet te verstaan.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 20:39

Er was eens een wetenschapper, die de Heere God uitdaagde: "Dat wat U hebt gedaan, mensen scheppen is helemaal niet zo moeilijk, dat kan ik ook! Ik heb veel onderzoek gedaan en weet nu hoe dat moet.
De wetenschapper wreef zich in de handen en schepte een flinke stapel zand bij elkaar.
'Momentje', zei de Heere God, "wel je eígen zand gebruiken natuurlijk!"

(Metafoor, absoluut niet spottend bedoeld, wie het vat, die vatte het)

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 19 juli 2011, 11:41
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 20:51

Wij zien dingen vaak niet zoals ze zijn.....
Maar zoals wij zijn......
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 20:52

CHATULIEM619 schreef:
Nogal rare vraag Cross...

Waarom een rare vraag ?? Ik weet niet hoe het bij jou in de gemeente gaat, dus om mijn vraag dan als rare vraag te bestempelen ... dom antwoord Chatuliem ... !!!

Ik kom zelf uit de vergadering van gelovigen, van oorsprong dan, waar het wel de gewoonte is dat je liederen "spontaan" mag opgeven ...
Ook in de gemeente waar ik nu "kerk", hoewel niet de gewoonte, is het wel toe gestaan om een lied op te geven ...

Je hebt me geloof ik ooit eens verteld dat je ook zangleider was in jouw gemeente ... toch ... ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 21:06

WILLEMIJN232 schreef:
Ik begreep dat er allerlei cursussen en lezingen gehouden gaan worden voor gemeenteopbouw......en omdat ik in de vorming en toerusting van mijn gemeente zit wordt ik daar een dag verwacht..
Maar dat is zoals ik het heb gehoord maar een enkel keertje luister ik weleens selectief...... Engeltje smiley
Dus wie weet zit ik die dag ook wel gezellig aan een heerlijk glas goede oude wijn? Knipoog smiley

http://www.new-wine.nl/zomerconferentie/
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 18 juli 2011, 21:16

pff t is weer als vanouds;
estna is zo vriendelijk mensen uit te nodigen en krijgt bakken reacties over zich heen van mensen die NIET meegaan, maar wel een duidelijke mening willen ventileren;

ik ervaar dat zelf als vermoeiend, wanneer ik een uitje organiseer, en daar de nodige tijd in investeer.

waarom kunnen volwassen mensen, zoals we toch verwachten dat de leden hier op christianmatch zijn, estna niet gewoon haar uitnodiging laten schrijven, zonder over haar heen te vallen? wanneer estna iets organiseert, heeft ze mijns inziens de vrijheid dat te doen op HAAR manier.

wil iemand een zeil uitje in friesland, dan staat het een ieder vrij daar een uitnodiging voor te schrijven onder een nieuw te openen agenda-topic.

estna; laat je niet ontmoedigen; ik vind het een enorm goed initiatief van je! en wie het beter kan? ga je gang........... Lachende smiley met blinkend witte tanden

hannah.......de beste stuurlui staan aan wal
(dus ik ga niet mee zeilen...... Lachende smiley met blinkend witte tanden )
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2510 2511 2512 2513 2514 2515 2516 ... 6194 Volgende
Pagina 2513 van 6194