| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 22:40
|
|
|
|
ja, ze durven niet bij jou in de buurt te komen, want je kijkt door de webcam van strandboulevard. Zijn de Zeeuwen zo nieuwsgierig? Ze zijn op dat moment gelukkig in Schevingen dankzij door tip van hun papa
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 22:57
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | voor degenen die willen doorfilosoferen over de samenleving van nu in de resterende vakantieperiode, ik raad het jullie aan.
De onderwerpen raken vaak onze christelijke levensovertuiging en daagt ons uit mee te denken hoe je leeft (wilt leven) in deze dynamische wereld. |
Je hebt gelijk, ik heb het verleden week gezien en ik vond het bijzonder leerzaam en vooral ook boeiend.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 22:58
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Mario, pas op joh, laat je niet verleiden. Straks gaat W-tje zich er ook mee bemoeien. Ik ben er van de week ook ingetrapt. Nieuwsgieruuuuuugh  |
Belangstellend heet dat Visser
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HER625
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 00:55
|
|
|
|
|
Ik zie hier boven ervaringen enz staan over de juiste klik enz en ik neem het niemand kwalijk maar de meeste hier zijn geen 18 meer (ik ook niet) maar eigenlijk weten we het allemaal niet anders hadden we al gelukkig getouwd geweest. Nou ik hoop dat ik nog vrienden overhoud haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 08:15
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Bedoel je deze: Deze kwam ik in Sienna tegen, net afgestudeerd en zo lopen ze dan door de straten

Uploaded with ImageShack.us |
en je hebt haar mee naar huis kunnen smokkelen, mario?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 08:17
|
|
|
|
| HER625 schreef: | | Ik zie hier boven ervaringen enz staan over de juiste klik enz en ik neem het niemand kwalijk maar de meeste hier zijn geen 18 meer (ik ook niet) maar eigenlijk weten we het allemaal niet anders hadden we al gelukkig getouwd geweest. Nou ik hoop dat ik nog vrienden overhoud haha |
De klik} Ik mis in dit topic het gebed voorafgaande aan het vinden van een juiste partner voor met name een vaste relatie op termijn. Ons gevoel kan zeer bedrieglijk zijn en richt zich normaliter eerst op het uiterlijk en eerste profielbeschrijvingen... maar diepgang ook in de beginfase, wordt uiteindelijk bewerkt ,door de Geest in beide klikzoekers Zjn Werk te laten doen om zo te ervaren dat God in je keuzes als het ware meedenkt ... Jezus Christus wil ook meevoelen met ons, omdat Hij als Mens zijnde ook geleerd heeft om wat het is als mens zoekende te zijn naar de wil van Onze Vader en ons zo juist ondersteunen wil in deze belangrijke a.s. verbintenissen
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op maandag 25 juli 2011, 08:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 08:36
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | ja, ze durven niet bij jou in de buurt te komen, want je kijkt door de webcam van strandboulevard. Zijn de Zeeuwen zo nieuwsgierig? Ze zijn op dat moment gelukkig in Schevingen dankzij door tip van hun papa  |
Geluk is dagelijks Jezus Christus te kennen in Zijn omgang met ons en wij met Hem, dan weet ik dat niets ja niets uiteindelijk mij kan scheiden van Zijn Liefde, ook als ik helemaal letterlijk op de puinhopen van mijn leven zit, is Hij ook bij mij en richt mij op en mijn ogen zijn dan ook op Hem, iedere dag, en Zijn Ogen op Zijn Kind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 08:50
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Je hebt gelijk, ik heb het verleden week gezien en ik vond het bijzonder leerzaam en vooral ook boeiend..... |
Als christen voel ik mij zeker niet thuis bij een humanistische omroep die uitgaat van een humanistische visie vermengd met christelijke restgedachten, dus wat mij betreft geen aanrader
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 09:56
|
|
|
|
| PAULUS271 schreef: | Ik ben benieuwd naar hoe jullie de Heilige Geest in jullie dagelijks leven ervaren. Ik kom zelf bij activiteiten van de Katholieke Charismatische Vernieuwing. Hier heb ik geleerd om door de Heilige Geest een persoonlijk relatie met Jezus te hebben en te onderhouden. Bij deze bijeenkomsten wordt er altijd een lofprijzing gehouden waarin God zowel gedankt als aanbeden wordt. Er is op die activiteiten veel ruimte voor de werking van de Heilige Geest. Ik mocht tot twee maal toe deze "vallen / rusten in de Geest". Dit heb ik als iets zeer gezegend ervaren. Dit terwijl ik er tot ongeveer een jaar geleden fel op tegen was omdat ik er in eerste instantie bang voor was. Maar als je valt en rust in de Geest val je vredig op de grond en je doet jezelf geen enkele pijn. Ik weet dat het sommige christenen wat kan afschrikken. Desondanks vind het toch mooi om hier te mogen delen hoe ik dit heb ervaren. Ik ben gewoon om tijdens de lofprijzing thuis bij mij ook de Heilige Geest aan te roepen. Ook heb ik van God de gave van tongenzang en tongengebed gekregen. Ik ben benieuwd hoe dit voor jullie is.
Ook in de katholieke kerk is er aandacht voor de werking van de Heilige Geest en voor lofprijzing en aanbidding binnen de katholieke charismatische vernieuwing.
Hierbij een weblink om filmpjes van de Katholieke Charismatische Vernieuwing. in Nederland te kunnen bekijken:
http://www.youtube.com/user/webkcv?blend=3&ob=5#p/a/u/0/19c3wzD297c
http://www.youtube.com/user/webkcv?blend=3&ob=5#p/a/u/1/t5DgCGt8H2A
Groeten van Paulus |
Je kunt de Heilige Geest niet als een losse Persoon naar eigen religieus goeddunken *gebruiken maar altijd in samenhang met Jezus Christus en het Woord en God de Vader, anders val je om met de Geest....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 10:17
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | en je hebt haar mee naar huis kunnen smokkelen, mario? |
Ze paste niet in de koffer en het vliegtuig zat ook al vol. Anders had ik 60 kg overgewicht. Had ik er graag voor over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 10:33
|
|
|
|
Maandag 25 juli, Psalm 77; Terugkijken in dankbaarheid.
Toen ik nadacht over ‘tel je zegeningen’ en over tevredenheid (n.a.v. Fil. 4:11b), dwaalden mijn gedachten af naar mijn eigen situatie. Ben ik tevreden? Op momenten dat het niet meevalt, schreeuw ik het uit naar God, zoals de schrijver van Psalm 77 ook doet in vers 3. Asaf denkt aan de jaren die voorbij gingen, herinnert zich het blijde musiceren van vroeger en piekert over het verschil tussen toen en nu. Als jij op dit moment in een dergelijke situatie bent, kan ik dit adviseren: kijk en spreek erover met anderen. Het zal je bemoedigen! Ken je het verhaal van de Israëlieten die door de Rode Zee trokken, waar God voor hen een weg baande? Het volk besefte dat er een groot wonder was gebeurd en had diep ontzag voor de Heer ( Ex. 14:32) maar slechts zes weken na hun vertrek uit Egypte beklaagden zij zich (Ex. 16:2) en mopperden er flink op los. De tijden zijn niet veranderd. We vergeten dikwijls waar we vandaan komen. We vergeten de wonderen die God gedaan heeft en klagen over wat we missen. Maar God is groter dan onze problemen! Hij hoort het gemopper en oordeelt niet. Nee, het wonder gaat door. Brood uit de hemel. Water uit de rots. Uiteindelijk gaf Hij zelfs zijn eigen Zoon, uit liefde voor ons (Joh. 3:16). Onvoorwaardelijke liefde! Als we dat bedenken, zullen we stil worden van verwondering en leven in dankbaarheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 11:05
|
|
|
|
The best things in life are unseen that's why we close our eyes when we kiss, cry and dream.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 11:31
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | | Ja daar gaan we niet over Martin, het enige wat we kunnen doen is zo gezond mogelijk proberen te leven. Rest moet je geschonken worden door de Ander. "Inshallah" | Zullen we de islam er maar buiten houden Yelnin?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 11:32
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | voor degenen die willen doorfilosoferen over de samenleving van nu in de resterende vakantieperiode, ik raad het jullie aan.
De onderwerpen raken vaak onze christelijke levensovertuiging en daagt ons uit mee te denken hoe je leeft (wilt leven) in deze dynamische wereld. | Natuurlijk vanuit een humanistisch en atheïstisch oogpunt. Ook wel nuttig te vermelden vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAKOLIEN247
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 11:37
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | hmmm.........daar moet ik eerst eens over nadenken, hoor ludo!!
(je eet wel erg veel bieten-salade!! ) |
Hoi Hoi,
Ik ben nog niet zo lang lid hier, lijkt me erg gezellig om mee te gaan, Als ik wat mee kan nemen hoor ik het graag,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 12:01
|
|
|
|
De onderwerpen raken vaak onze christelijke levensovertuiging en daagt ons uit mee te denken hoe je leeft (wilt leven) in deze dynamische wereld. |
Ik heb het gezien, en ik vond het zeker de moeite waard. Zeker de manier van discussieren, en de scherpe analyse / samenvattingen die de discussieleidster gaf ... Daarnaast, hoe ze inbrak in de discussie, heel direct, heel duidelijk en toch met het nodige respect voor de pannelleden ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 12:18
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Genoeg andere mogelijkheden om nat te worden, desnoods spring ik in de schelde. Andersom zijn de mogelijkheden stúkken minder  |
Hey, Visser, er schijnt hier buiten een vreemd, fel, maar toch vrolijk licht...weet jij wat dat zou kunnen zijn..... .....lol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 12:20
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Maandag 25 juli, Psalm 77; Terugkijken in dankbaarheid.
Toen ik nadacht over ‘tel je zegeningen’ en over tevredenheid (n.a.v. Fil. 4:11b), dwaalden mijn gedachten af naar mijn eigen situatie. Ben ik tevreden? Op momenten dat het niet meevalt, schreeuw ik het uit naar God, zoals de schrijver van Psalm 77 ook doet in vers 3. Asaf denkt aan de jaren die voorbij gingen, herinnert zich het blijde musiceren van vroeger en piekert over het verschil tussen toen en nu. Als jij op dit moment in een dergelijke situatie bent, kan ik dit adviseren: kijk en spreek erover met anderen. Het zal je bemoedigen! Ken je het verhaal van de Israëlieten die door de Rode Zee trokken, waar God voor hen een weg baande? Het volk besefte dat er een groot wonder was gebeurd en had diep ontzag voor de Heer ( Ex. 14:32) maar slechts zes weken na hun vertrek uit Egypte beklaagden zij zich (Ex. 16:2) en mopperden er flink op los. De tijden zijn niet veranderd. We vergeten dikwijls waar we vandaan komen. We vergeten de wonderen die God gedaan heeft en klagen over wat we missen. Maar God is groter dan onze problemen! Hij hoort het gemopper en oordeelt niet. Nee, het wonder gaat door. Brood uit de hemel. Water uit de rots. Uiteindelijk gaf Hij zelfs zijn eigen Zoon, uit liefde voor ons (Joh. 3:16). Onvoorwaardelijke liefde! Als we dat bedenken, zullen we stil worden van verwondering en leven in dankbaarheid. | Toch is dat wezenlijk anders, wat jij schrijft, dat God aan het morren als een door de vingers ziende Liefde-God handelt, neen God is ook rechtvaardig! 1 En ik wil niet, broeders, dat gij onwetende zijt, dat onze vaders allen onder de wolk waren, en allen door de zee doorgegaan zijn; 2 En allen in Mozes gedoopt zijn in de wolk en in de zee; 3 En allen dezelfde geestelijke spijs gegeten hebben; 4 En allen denzelfden geestelijken drank gedronken hebben; want zij dronken uit de geestelijke steenrots, die volgde; en de steenrots was Christus. 5 Maar in het meerder [deel] van hen heeft God geen welgevallen gehad; want zij zijn in de woestijn ter nedergeslagen. 6 En deze dingen zijn geschied ons tot voorbeelden, opdat wij geen lust tot het kwaad zouden hebben, gelijkerwijs als zij lust gehad hebben. 7 En wordt geen afgodendienaars, gelijkerwijs als sommigen van hen, gelijk geschreven staat: Het volk zat neder om te eten, en om te drinken, en zij stonden op om te spelen. 8 En laat ons niet hoereren, gelijk sommigen van hen gehoereerd hebben, en er vielen op een dag drie en twintig duizend. 9 En laat ons Christus niet verzoeken, gelijk ook sommigen van hen verzocht hebben, en werden van de slagen vernield. 10 En murmureert niet, gelijk ook sommigen van hen gemurmureerd hebben, en werden vernield van den verderver. 11 En deze dingen alle zijn hunlieden overkomen tot voorbeelden; en zijn beschreven tot waarschuwing van ons, op dewelke de einden der eeuwen gekomen zijn. 12 Zo dan, die meent te staan, zie toe, dat hij niet valle. 13 Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen. 14 Daarom, mijn geliefden, vliedt(heb een afkeer van) van den afgodendienst. 15 Als tot verstandigen spreek ik; oordeelt gij, hetgeen ik zeg.
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op maandag 25 juli 2011, 12:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 12:27
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Hey, Visser, er schijnt hier buiten een vreemd, fel, maar toch vrolijk licht...weet jij wat dat zou kunnen zijn..... .....lol |
De buitenverlichting bij je voordeur misschien ... maar goed ik ben Visser niet ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNA879
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 12:48
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Toch is dat wezenlijk anders, wat jij schrijft, dat God aan het morren als een door de vingers ziende Liefde-God handelt, neen God is ook rechtvaardig!
|
Ja, dat is zo, maar God's liefde is daarbij ook onvoorwaardelijk (als enige woord cursief gemaakt in Mario's overdenking) en juist ook in deze gebeurtenis blijkt zo prachtig hoe Hij blijft geven, [/i]ondanks[i] hun (en onze!) ondankbaarheid. Genade is toch ten diepste dat wij niet ontvangen wat we gezien Zijn rechtvaardigheid zouden "verdienen"? "Hij doet ons niet naar onze ongerechtigheden"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 12:54
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | ja, ze durven niet bij jou in de buurt te komen, want je kijkt door de webcam van strandboulevard. Zijn de Zeeuwen zo nieuwsgierig? Ze zijn op dat moment gelukkig in Schevingen dankzij door tip van hun papa  |
Nee hoor , ik kijk niet door de webcam . Ik kijk naar de beelden van de webcam. En dat is geen kwestie van nieuwsgierigheid maar pure interesse. Dat strand daar in Vlissingen is een geliefd plekje van me, mag daar heel graag vissen. Heb daar al diverse bijzondere vissoorten gevangen waaronder zelfs een haaitje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 12:57
|
|
|
|
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik wil toch een voorlopige reactie geven.... Ons ja zij(moge zijn) ja en ons neen, neen. Als beide echtelieden voor God's Aangezicht ja hebben beleden en 1 van de 2 doet in de praktijk langdurig neen(ik heb het nu nog even niet waarom 1 van de 2 neen doet) dan heeft de ja-zegger en ja doener een alibi en oorzaak om te scheiden, indien de situatie dermate explosief wordt, dat mogelijk zelfs ongewild geweld kan plaatsvinden en God heeft ons ook in het huwelijk tot Vrede geroepen en bestemd in de Liefde en als dit door de nee-zegger/needoener permanent verstoord wordt en "oorlog" oplevert, is dat ná vurig gebed en overgave aan de Wil van God, m.i. ge-oorloofd en vaak zelfs beter te scheiden dan om de z.g. "lieve schijnvrede"en voor de "buitenwereld" bij elkaar te blijven, in wat van oorsprong eigenlijk geen huwelijk(meer) is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:01
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Hey, Visser, er schijnt hier buiten een vreemd, fel, maar toch vrolijk licht...weet jij wat dat zou kunnen zijn..... .....lol |
Is het kermis in de wijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:05
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Is het kermis in de wijk?  |
nee, dát kan het niet zijn.....het vreemde licht geeft nog warmte af ook....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 25 juli 2011, 13:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:13
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | nee, dát kan het niet zijn.....het vreemde licht geeft nog warmte af ook.... |
Ik moest even op je profiel spieken waar je ongeveer woont. Midden van het land....op de grens van regen en droog weer. Ik dacht eersst , misschien dat je de open haard aan hebt? Maar dat klopt dan weer niet met dat vreemde licht. Ik zou het niet weten.
Visser wordt écht benieuwd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:21
|
|
|
|
| LIAANTJE026 schreef: | Hoi Henk, Dat mijn ex geen christen is was niet de hoofdzaak van het scheiden maar speelde wel mee....
Precies wat jij noemt, je zonden zijn je vergeven, de mijne ook. God is immers liefde. Ik wist dat deze weg niet de makkelijke was maar heb hem toch genomen en ben gelukkig zo.
Liane |
De bijbel roept ons ook op als christen of christin, niet een huwelijkse gemeenschap aan te gaan met een "ongelovige" omdat dit op voorhand al een "oorlogssituatie" in zich heeft, ik spreek uit ervaring...onder ongelovige versta ik ook een vormendienstgelovige(omdat het zo eenmaal hoort volgens hem of haar) en dubbelhartige(wereldgelijkvormige man of vrouw), en een egotripper...alleen zichzelf wil blijven en consumeren...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:25
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Volgens mij is dat eerder een keuze 'tussen 2 kwaden', maar ik betwijfel of je dan echt een keuze hebt... Wat ik al eerder zei, wat moet je bijv. als de 1 niet meer wilt ? Dwingen is geen optie lijkt me, de wil moet er van 2 kanten zijn; aan een huwelijk werk je beiden; volgens mij kun je geen huwelijk redden in je eentje... Ik wens een ieder die hiermee worstelt veel kracht en moed om verder te gaan... ! |
De Liefde dwingt niet, dat ben ik met je eens Susannah, maar dan moet je als christen of christin de volgende stappen ook zetten, die uiteindelijk toch "onontkoombaar"blijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:30
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Als de waarheid iemand anders zou kunnen beschadigen en zinloos is, dan is het wellicht toegestaan om niet de hele waarheid te vertellen... |
de Waarheid heeft altijd gevolgen voor de persoon, die het betreft, ten goede als die persoon tot inkeer komt en zijn of haar leugens belijdt, ten kwade als de persoon in kwestie in de leugen(s) volhardt tegen de waarheid in.....
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op maandag 25 juli 2011, 13:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 13:32
|
|
|
|
|
Welke ellende op het werk? Ben je vergeten dat ik ziek ben geweest? Terwijl we een bak koffie nemen leg jij me uit wat er op het werk aan de hand is.
|
|
| Naar boven |
|
|