| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 07:56
|
|
|
|
|
Wakker worden en weten dat Jezus al eerder "wakker" is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:02
|
|
|
|
S
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 21:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:10
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Aan misschien en veronderstellingen heb je uiteindelijk niets, ik concludeer uit de reacties die ik lees, weinig gebed en volledige afhankelijkheid van God, er heerst een doe-het-zelf cultuur, waarbij God als Hulpje wordt 'gebruikt" en dat is ongeloof en dat moet een christen(ook ikzelf) zich aantrekken en daarover belijdenis van mogelijke zonde(n) doen... |
Vind ik veel te kort door de bocht. Alsof jij in harten kan kijken... Sjonge, jonge... Ik vind dat steil en arrogant.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:14
|
|
|
|
Paulus doelt hier m.i. op het alleen gericht zijn op de wil van de Heere en dat kan verstoord worden of "minder" zijn als je een vrouw hebt, omdat je dan je aandacht en tijd ook aan je vrouw " moet" geven en met name als je een roeping hebt van de Heere waarin veel tijd zit waarbij je zeg maar 100% je tijd hieraan " kwijt " bent zoals Paulus, dan acht hij het " beter" niet te trouwen ter voorkoming van de " eenzaamheid" en de problemen, die dat kunnen veroorzaken, maar het is nooit als eis of opdracht bedoeld om wel of niet te trouwen in het algemeen... Paulus was ook de schrijver van de Efezebrief en daar beschrijft hij juist de " perfekte" relatie tussen man en vrouw als Christus met Zijn Gemeente, Bruidegom en Bruid...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:19
|
|
|
|
Een christen(ikzelf) leef mijn geloof en leven, net als Lot en net als Job en net als Jezus tussen allerlei mensen, die van alles en nog wat kunnen beweren over mij, mijn geloof en mijn Christus. Maar ik ben vrij van de oordelen van mensen, Christus is het Die mij oordeelt en mij raadt in het leven, om Zijn zoutend zout te zijn en lichtend licht en met voorzichtigheid te wandelen bij en naast hen, die(nog) buiten zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:27
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ook al ben je het niet eens met een visie, en dat is je goed recht, dan behoor je nog respect voor de andersdenkende te hebben. Doe je dat niet dan heb je alleen respect voor je eigen opvattingen. Dan krijg je geen discussie maar gedram over het eigen vermeende (groeps-)gelijk.
Het mooie van een forum is dat de vele christelijke opvattingen die hier zijn aan elkaar kenbaar gemaakt kunnen worden. Ook al ben je het er niet mee eens, het zijn wel medechristenen die het schrijven. Reformatorische vanzelfsprekendheden en benaderingswijzen zoals jij ze uit, zijn niet het exclusieve criterium voor christelijke opvattingen.
Thomas, gelooft ook. |
Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen. Ik heb geschreven, dat ik elk mens respecteer als een schepsel van God, maar daarom nog niet altijd zijn of haar mening respecteer en de bron waaruit iemand zjn of haar visie put en uit...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:32
|
|
|
|
|
Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig om ons te reinigen van alle zonde en ongerechtigheid en zo mogen christenen steeds weer verder gaan, dagelijk het kruis van zelfverloochening en in de vioetsporen van Jezus gaan op weg naar huis..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:42
|
|
|
|
christen, je haalt nogal eens een bijbelgedeelte aan, wat je dan uit probeert te leggen. maar gezien je bovenstaande reactie, dat wijn zou beschadigen, hoe zie je dan het bijbels advies, om wijn te drinken met water gemengd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAS917
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 08:58
|
|
|
|
Bas917 neemt ook een kleine bbq mee
zijn er nog meer mensen die een bbq of iets van dien aard mee zouden kunnen/willen nemen?[/quote]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 09:41
|
|
|
|
Dinsdag 26 juli, Psalm 100; Vieren in dankbaarheid.
Ik was eens bij een optreden van de Continental Kids. Het thema was ‘Partytime’, gebaseerd op de gelijkenis van de verloren zoon. De thuiskomst van de verloren zoon werd luidruchtig gevierd. De oudere broer kon de ‘herrie’ van veraf horen. Ook tijdens het optreden van de Continental Kids ging het dak eraf. Wat een enthousiasme! Ik voelde me een stijve hark tussen al die dansende en vierende kinderen. Maar ik durf te zeggen dat ik, hoewel mijn voeten niet letterlijk van de vloer gingen, innerlijk net zo enthousiast was! Ik dacht aan woorden uit Johannes 4: “Waarachtige aanbidders zullen de Vader aanbidden in geest en in waarheid, want de Vader aanbidden in geest en in waarheid, want de Vader zoekt zulke aanbidders” (vers 23). Het gaat God dus om onze hartsgesteldheid wanneer we voor zijn aangezicht komen met gejubel (Ps. 100). Is me dat even een opluchting! Ik ben namelijk nooit zo’n luidruchtig type geweest. Maar toegewijd ben ik wel! Kies jij ook vol blijdschap, verlangen, liefde en toewijding voor een relatie met Hem? Dan mag je Hem aanbidden op jouw eigen unieke manier, of dat nu met veel toeters en bellen is, of in stilte. Het gaat om een dankbaar hart dat zich naar Hem uitstrekt. De Vader ziet naar je uit!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 09:45
|
|
|
|
Personen die mee hopen te gaan: hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (met 2 kids, 5 en 7) nicolette592, 55 jaar, regio 0342 sandra206, .. jaar, regio 0318 mariek286, 45 jaar regio 070 bbq els310, 55 jaar, regio 0317 knotjevee106, 50 jaar, regio 071 jasmein464, 50 jaar, regio 078 de ene "schone gezuster"; ellen... 27 jaar, regio 0318?, bbq, (voormalig lid) angelique327, 50 jaar?, regio 0182 (voormalig lid) maria576, regio 038, 46 jaar, bbq Tink100, 43 jaar, regio 072 met 2 kids, OV Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (o.v.) indien vervoer Liaantje026, 45 jaar, regio 0523, evt skottelbraai mee Anita851, 46 jaar, regio 0592 margreet471, 51 jr. regio 0180 annette792, 31 jaar, regio 0049 Jozi078, 58 jaar, regio 0165 Jakolien247, 35 jaar, regio 030
visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV arend003 41 jaar, regio 0318 bas917, 53 jaar, regio 0166 neemt BBQ-tje mee marc149. 39 jaar, regio 0318 kwispel011, 65 jaar, regio 0172 leonard480, 43 jaar, regio 0180, bbq? jacob817, 53 jaar, regio 0318 eloy997, 45 jaar, regio 0346, bbq, (2 kids van 13 en 11 jaar) Hendrik447 pimpernel883 44jaar, regio 030 dirkjan078, 44 jaar, regio 0575 jonasveve733, 51 jaar, regio 070 neemt bbq mee marsjg370, 43 jaar, regio 0346, (met kid, OV.) Griffin748, 40 jaar, regio 035 bbq, zwarte meuk en aanmaakblokkies mee EWJ051, 26 jaar, regio 033 Charley513, regio 0514, 53 jaar Leo, 50 jaar, introducé van Knotjevee, regio onbekend pieter649, 43 jaar, regio 0049 andries 55 jaar ex lid Ludovis284, 54 jaar, regio 0184
zijn er nog meer mensen die een bbq of iets van dien aard mee zouden kunnen/willen nemen?[/quote]
verder nog even een weersvooruitblik voor zaterdag volgens www.weeronline.nl:
temperatuur: 20 gr. wind: NW3 neerslagkans: 65% neerslag: 0.7 mm weercijfer (op schaal 1-10): 7
vraag: tentje nodig?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 10:11
|
|
|
|
Zelfs ben ik naar de disco geweest en dronk geen alcohol. Dansen is voor mij een goede beweging voor mijn lichaam dan zitten op de bank voor tv te kijken. Lopen naar de disco is ongeveer 10 minuten. Vroeger was ik echte discoliefhebber.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 10:12
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | | Vind ik veel te kort door de bocht. Alsof jij in harten kan kijken... Sjonge, jonge... Ik vind dat steil en arrogant. |
Aan de vruchten herkent men de boom, en niet een ieder, die Heere zegt, is christen, maar die ook doet wat de Heere in je wil werken, nl. oprechtheid. De christen onderscheidt wel " alle" dingen, maar hijzelf wordt door niemand onderscheiden.... De Geest onderzoekt alles ook de diepten van het hart en Hij geeft ons in gehoorzaamheid aan Zijn Stem inzicht in alles wat nodig is voor ons heil, en onze levenswandel. Jezus doorzag ook de leugen van Judas, de leugen en schijnheiligheid van de Farizee-ers en Schriftgeleerden, en wij hebben diezelfde Geest ontvangen Die leert onderscheiden van onecht en echt in het christelijk belijden en geloven..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 10:37
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Aan de vruchten herkent men de boom, en niet een ieder, die Heere zegt, is christen, maar die ook doet wat de Heere in je wil werken, nl. oprechtheid. De christen onderscheidt wel " alle" dingen, maar hijzelf wordt door niemand onderscheiden.... De Geest onderzoekt alles ook de diepten van het hart en Hij geeft ons in gehoorzaamheid aan Zijn Stem inzicht in alles wat nodig is voor ons heil, en onze levenswandel. Jezus doorzag ook de leugen van Judas, de leugen en schijnheiligheid van de Farizee-ers en Schriftgeleerden, en wij hebben diezelfde Geest ontvangen Die leert onderscheiden van onecht en echt in het christelijk belijden en geloven.. |
On topic graag!
voelt goed om eens op te treden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARRIET534
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 11:06
|
|
|
|
hoe kan ik zien dat mensen met mij chatten want ik hoor alleen een deuntje maar verder zie ik niks kan ik dat ergens zien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 11:17
|
|
|
|
Welkom terug Bull,wij zijn leuker dan Renske he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 11:24
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen. Ik heb geschreven, dat ik elk mens respecteer als een schepsel van God, maar daarom nog niet altijd zijn of haar mening respecteer en de bron waaruit iemand zjn of haar visie put en uit... |
Uit het profiel van Thomas:
We worden weer volledig mens. Of: samen worden we weer compleet.
Het non-verbale heeft uiteindelijk het laatste woord.
Ich wollte wie Orpheus singen, Dem es einst gelang, Felsen selbst zum Weinen zu bringen Durch seinen Gesang.
Wilde Tiere scharten sich Friedlich um ihn her. Wenn er über die Saiten strich, Schwieg der Wind und das Meer.
Meine Lieder, die klingen nach Wein Und meine Stimme nach Rauch, Mag mein Name nicht Orpheus sein, Mein Name, gefällt mir auch!
Meine Lyra trag' ich hin, Bring' sie ins Pfandleihhaus. Wenn ich wieder bei Kasse bin, Lös' ich sie wieder aus.
Meine Lieder sing' ich Dir, Von Liebe und Ewigkeit, Und zum Dank teilst du mit mir Meine Mittelmäßigkeit.
Kein Fels ist zu mir gekommen, Mich zu hören, kein Meer! Aber ich hab' dich gewonnen, Und was will ich noch mehr?!
Thomas, die adhesie heeft met de god van de onderwereld vanwege dit gedicht waarin Orpheus genoemd en beschreven wordt? Oordeel zelf.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 26 juli 2011, 16:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 11:53
|
|
|
|
...........want vandaag kan Hij komen om jou op te halen via je sterfbed.....
Hoezo sterfbed?
Wanneer komt de Zoon des mensen op de wolken des hemels? Moeten we eerst allemaal sterven en dan Jezus komen?
Dan heb je niet goed lezen Christen. Want de dag des Heeren komt als een dief in de nacht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 11:57
|
|
|
|
CMregio bestaat wel hoor we zijn dus bij elkaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 12:36
|
|
|
|
.............Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 11:42 Wat mij opvalt is dat er in de hele bijbel gesproken word dat de vrouw zich kuis behoort te gedragen. waar zijn de regels over mannenkleding en hoofddeksels?
Ik ben poosje geleden naar de kerk gegaan in andere woonplaats, voor het eerst wel in dezelfe kerkverband waar mijn vriendin behoort.
In mijn omgeving zijn voor de vrouwen verplicht hoofddeksels te dragen en bij haar kerk is niet noodzakelijk. Ik raak echter in de war.
Heeft de kerk eigen regels? Dat geloof ik niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 13:11
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Blij dat ze bij ons nog de "ouderwetse" strippenkaart hebben Als ik dat geregel zo lees................................... niets voor mij, breng dan mijn zoon wel naar school als het zou regenen, want geloof dat hij anders er nooit komt, pfffff waarom zo ingewikkeld |: | Daarom is afstand/reistijd een van de belangrijkste criteria voor mij. Dit is iets wat veel mensen onderschatten, en toch kan het uiteindelijk er toch voor zorgen dat de relatie afgebroken wordt. Mensen willen toch vastigheid, en dan komt er eigenlijk een keuze die men niet kan maken en verzandt de relatie. Bij een aantal stelletjes is dit uiteindelijk toch wel goed gekomen, maar bij anderen is dit toch een groot struikelblok.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 13:22
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | @ Willemijn ik schrijf juist dat Henkwal een visie heeft, maar ik heb geen respect voor die visie omdat ie m.i. onjuist is en dat heeft niets te maken met de persoon, ik be-oordeel elke visie op Waarheidsgetrouwheid via de opdracht om alle visies te beproeven of ze uit God zijn of niet... Men mag ook op mij reageren vanuit de Schriften en dan zal ik ook reageren ook zal ik mijn fouten bekennen, als die aantoonbaar begaan zijn... | Eerlijk gezegd vind ik dit weer te ver gaan allemaal. Henkwal citeert, jij vult aan, maar nu val je aan. Je kunt het Woord niet boven de Geest stellen, want de Geest is degene die ons het Woord openbaart. En het Woord is geschreven om de geesten te toetsen. Beide zijn belangrijk en vullen elkaar aan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 13:34
|
|
|
|
Goed, de Heer komt als een dief in de nacht. Hoe zou onze houding moeten zijn? Het valt me op dat het zo vaak gebruikt wordt als een soort bedreiging: pas op, de Heer komt spoedig terug en dan zal Hij je straffen.
Jaren geleden was er iemand die naar de bioscoop wilde. Hij was christen en zijn medebroeder vroeg hem: Wat doe je als Jezus terug komt. Schaam je je dan niet dat jij in de bios zit? Zijn antwoord was: als Jezus terugkomt, dan rijd ik hem op Bambi tegemoet...
Eindtijdverwachting wordt heel vaak gekoppeld aan angst en bedreiging. "Memento mori" (gedenk te sterven!) was jaren lang het motto van de RK kerk. En met de gereformeerden was het ook niet al te best. Die hebben het nog uitgebreid en de wil van de mens zelfs helemaal proberen weg te drukken. En dan heb ik tenslotte het nog niet eens gehad over de evangelische benadering, die zoeken tekenen in de krant en die voelen zich superieur aan iedereen die verloren gaat. Met een houding van zie je wel, ik heb toch gelijk, benaderen ze dit onderwerp. Is dat misschien de oorzaaak waarom ik altijd zo'n vieze smaak krijg als mensen over dit onderwerp praten???
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 26 juli 2011, 13:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 13:40
|
|
|
|
Voor degenen die elkaar in het weekend zien en elkaar dan willen/kunnen ontmoeten heeft de NS een nieuw soort abonnement. Voor 40 euro per maand tweede klas kun je van vrijdagavond half zeven tot maandagochtend vier uur vrij reizen, dus zoveel en zo vaak als je wilt. drie kinderen van 4 t/m 11 gratis mee. Bovendien heb je korting in de daluren door de week. Tussen half zeven en negen uur 's ochtends betaal je het volle tarief evenals, en dat is nieuw, tussen vier uur en half zeven 's middags. Maar dat is niet in het weekend want dan kun je onbeperkt voor niks reizen. Het normale tarief is 40 euro per maand voor de tweede klas. Ik heb eventueel een tip voor je om het voor 35 legaal te krijgen maar dan moet je wel snel zijn.
Je meldt je dan aan op de onderstaande site en dan heb je korting van 5 euro per maand. Je moet je wel voor 1 augustus opgeven. Scheelt toch mooi 60 euro per jaar. Een eventueel voordeelurenabonnement vervalt en je krijgt het restant terug. Het geldt voor de NS. Je moet de eerste termijn betalen met iDeal. Vervolgens krijg je een email en je kunt je abo activeren bij elk kaartenautomaat op het station. Het abonnement geldt voor een jaar.
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/proefbedrijf?ns_campaign=2011_proefbedrijf&ns_mchannel=email&ns_source=mailingbestellen&ns_linkname=nieuweklant
Aanmelden met: Voorinschrijving Wachtwoord: Welkom2011
Tip van Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 27 juli 2011, 23:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 14:21
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik meen dat we een eigen keuze hebben hierin. De bijbel is er haarscherp over. Geen chip laten implanten dus!!
Als de Heere het manna kan laten regenen in de woestijn, zal Hij Zijn kinderen zonder chip dan laten verhongeren?? |
De Heere Jezus zal terugkomen zoals een Bruidegom Zijn Bruid ophaalt. Ik denk dat het niet goed is om te kijken naar al die nare dingen , maar dat het beter is de Heere te vertrouwen. Zonder vlek of rimpel zal ze zijn als Hij haar komt halen. Al deze genoemde dingen zijn alleen maar tekenen dat Jezus terug gaat komen. Ik kijk daar liever naar uit dan te gaan stressen of Hij Zijn Bruid wel zal helpen als het moeilijk wordt.
http://youtu.be/1zo3fJYtS-o
Er zijn ook nog hele andere theorien, bijvoorbeeld dat het teken van de antichrist te maken heeft met een band om de arm of een soort band om het hoofd waarin de naam van Allah genoemd wordt als enige ware God. Zij die zich daar niet bij aansluiten krijgen die band niet en zullen herkenbaar zijn (vergelijk de jodenster). Ook die versie is niet gezellig, om het zo maar te zeggen, maar ik heb het denken daarover losgelaten. Angst is totaal en volledig zinloos, vertrouwen is een veel betere optie.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 26 juli 2011, 14:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 14:26
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen. |
jaja, je slaapt; en dat rond half negen 's morgens; in je vakantie, thomas!
een van harte gemeend "goede morgen" door een welmenend christen307!!
je hebt zeker wel erg lékker geslapen?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 26 juli 2011, 14:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 14:31
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | De Heilige Geest manipuleert niet, maar een mens manipuleert en wil God voor zijn of haar karretje spannen, maar de ware Liefde zoekt naar mensen met ware Liefde in zich en dat geeft de klik....bezitten wij die ware Liefde dan zoeken wij ook Ware Liefde..... |
En hoe weet ik dat ik de ware Liefde ben en hoe weet ik of die ander de ware Liefde is? Ik denk toch dat je die ander dan eerst moet kennen, beter leren kennen .....dus dan zijn we weer bij het begin. Door vriendschap wat moet groeien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 14:42
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | .............Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 11:42 Wat mij opvalt is dat er in de hele bijbel gesproken word dat de vrouw zich kuis behoort te gedragen. waar zijn de regels over mannenkleding en hoofddeksels?
Ik ben poosje geleden naar de kerk gegaan in andere woonplaats, voor het eerst wel in dezelfe kerkverband waar mijn vriendin behoort.
In mijn omgeving zijn voor de vrouwen verplicht hoofddeksels te dragen en bij haar kerk is niet noodzakelijk. Ik raak echter in de war.
Heeft de kerk eigen regels? Dat geloof ik niet |
Ik denk dat juist heel veel kerken wél hun eigen regels en wetjes hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 15:25
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | De Heilige Geest manipuleert niet, maar een mens manipuleert en wil God voor zijn of haar karretje spannen, maar de ware Liefde zoekt naar mensen met ware Liefde in zich en dat geeft de klik....bezitten wij die ware Liefde dan zoeken wij ook Ware Liefde..... | Dus de nadruk op het geestelijke element heeft ook gevaren in zich? Want wanneer weet je dat de Geest tot je spreekt of dat je het zelf graag wil? Nuchterheid en verliefdheid gaan niet bepaald samen.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |