| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 09:44
|
|
|
|
IMKE917 schreef: Is er iemand die Jeannette van het station in Ede op wil halen?
THIRZA120 schreef; Het ligt eraan hoe laat zij met de trein aankomt. Ik ben er nl. niet vanaf het 'begin'.
ik zal kijken of mijn bakkunsten nog werken en zal de bal weer meenemen. Even zien of ik ook een volleybal kan regelen.
Het is wel handig om je eigen stoel en/of kleedje mee te nemen...
hannah 810 schrijft; ja bakkunsten willen we wel, hoor! mjammie!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 29 juli 2011, 09:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 09:50
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 30 juli voor de achtste keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders..... er zijn mensen die graag de bbq op de picknick plaats aan willen steken; dus je kunt eigen vlees, sausjes en niet te vergeten houtskool!! meenemen. ook voor de barbeque geld; ieder zorgt in principe voor zichzelf. wil je niet barbequen, dan ben je uiteraard met een broodje kaas net zo welkom als met een barbeque-worstje!!
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
(even een herhaling van het oorspronkelijke gedicht, voor degenen die me mailden wat er van hen wordt verwacht)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:06
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat ik de laatste tijden merk is , is dat er veel heisa is op het forum rondom het geschrevene.
Nu is er iemand die kritiek heeft op mijn postings. En heeft de redactie gemaild.
In hoe verre is er vrijheid van meningsuiting op het forum?
Kan en mag je alles maar zeggen? Mag je kritiek hebben op iemand mening? |
als ik dit lees is de eerste vraag die bij mij boven komt of degene die kritiek op jouw postings heeft, jou dit ook persoonlijk heeft laten weten. Iedereen heeft zijn/haar eigen interpretatie over het geschrevene. Het kan soms verhelderend zijn om eerst navraag te doen wat er precies bedoeld wordt.
Tuurlijk mag je kritiek hebben op iemands mening, maar ga wel met respect met elkaar om. We moeten elkaar niet gaan (ver)oordelen. Wel mogen/moeten we elkaar vermanen, maar wel in liefde! We zitten hier op een christelijke site, en hebben ook een voorbeeld te geven... Het gaat uiteindelijk om het geschrevene en niet om de persoon zelf.
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op vrijdag 29 juli 2011, 10:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:16
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zou die het nu dan durven?? Zou die haar eindelijk mee uit durven vragen??....ze was dan uiteindelijk geen collega meer en was een evt. relatie geen hinderpaal op het werk dus...... |
ho ho... ontslag krijgen is nog niet hetzelfde als ontslag gekregen hebben.. Per slot van rekening had hij het nu alleen nog maar van Carla gehoord en niet van zijn baas. En hoe kon zij dit weten terwijl ze net een tijdje ziek was geweest..?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:17
|
|
|
|
109 1 Voor de koorleider. Van David, een psalm.
God, die ik loof, blijf niet zwijgen, 2 want vijandig en bedrieglijk is de mond van hen die mij beschuldigen, hun tong spreekt niets dan leugens, 3 ze bestoken mij met woorden van haat, zonder reden bestrijden ze mij.
4 Ik bid voor hen, maar mijn liefde roept vijandschap op, 5 ze vergelden goed met kwaad, woorden van haat zijn de dank voor mijn liefde:
21 Maar u, HEER, mijn God, doe voor mij wat tot eer van uw naam is: bevrijd mij, u bent goed en trouw. 22 Ik ben verzwakt en arm, gewond in het diepst van mijn hart.
23 Ik verdwijn als een schaduw die lengt, als een sprinkhaan die wordt afgeschud; 24 mijn knieën zijn slap van het vasten, ik ben tot op het bot vermagerd. 25 Ik wek de lachlust op, wie mij ziet schudt meewarig het hoofd.
26 Help mij, HEER, mijn God, red mij in uw trouw, 27 dan zullen zij weten dat het uw hand is, dat u, HEER, dit hebt gedaan.
28 Komt van hen de vloek, van u verwacht ik zegen, schande over mijn belagers, vreugde over uw dienaar, 29 hoon zal het kleed zijn van wie mij aanklagen, schande de mantel waarin zij zich hullen.
30 De HEER zal ik prijzen met luide stem, hem loven te midden van velen, 31 hij staat de armen terzijde en redt hen uit de greep van hun rechters.
Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:29
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | 109 1 Voor de koorleider. Van David, een psalm.
God, die ik loof, blijf niet zwijgen, 2 want vijandig en bedrieglijk is de mond van hen die mij beschuldigen, hun tong spreekt niets dan leugens, 3 ze bestoken mij met woorden van haat, zonder reden bestrijden ze mij.
4 Ik bid voor hen, maar mijn liefde roept vijandschap op, 5 ze vergelden goed met kwaad, woorden van haat zijn de dank voor mijn liefde:
21 Maar u, HEER, mijn God, doe voor mij wat tot eer van uw naam is: bevrijd mij, u bent goed en trouw. 22 Ik ben verzwakt en arm, gewond in het diepst van mijn hart.
23 Ik verdwijn als een schaduw die lengt, als een sprinkhaan die wordt afgeschud; 24 mijn knieën zijn slap van het vasten, ik ben tot op het bot vermagerd. 25 Ik wek de lachlust op, wie mij ziet schudt meewarig het hoofd.
26 Help mij, HEER, mijn God, red mij in uw trouw, 27 dan zullen zij weten dat het uw hand is, dat u, HEER, dit hebt gedaan.
28 Komt van hen de vloek, van u verwacht ik zegen, schande over mijn belagers, vreugde over uw dienaar, 29 hoon zal het kleed zijn van wie mij aanklagen, schande de mantel waarin zij zich hullen.
30 De HEER zal ik prijzen met luide stem, hem loven te midden van velen, 31 hij staat de armen terzijde en redt hen uit de greep van hun rechters.
Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap |
En wat wil je hiermee nu zeggen?? Weer een bijbeltekst maar niet waarom je deze plaatst! Persoonlijk vind ik dit jammer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De kasten zijn niet meer aan te slepen, zoveel mensen zitten er nu op....Toch leuk zo'n forum. |
Ach op de kast zitten heeft ook zijn voordelen: je hebt er een prima uitzicht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:33
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | als ik dit lees is de eerste vraag die bij mij boven komt of degene die kritiek op jouw postings heeft, jou dit ook persoonlijk heeft laten weten. Iedereen heeft zijn/haar eigen interpretatie over het geschrevene. Het kan soms verhelderend zijn om eerst navraag te doen wat er precies bedoeld wordt.
Tuurlijk mag je kritiek hebben op iemands mening, maar ga wel met respect met elkaar om. We moeten elkaar niet gaan (ver)oordelen. Wel mogen/moeten we elkaar vermanen, maar wel in liefde! We zitten hier op een christelijke site, en hebben ook een voorbeeld te geven... Het gaat uiteindelijk om het geschrevene en niet om de persoon zelf. |
Kan mij hier volledig bij aansluiten! Vaak geef je een reactie op wat er staat geschreven en ja soms kan je die persoon ermee raken( heb dat zelf ook ervaren). Maar moeten we dan daar gelijk mee naar de redactie? Zijn we niet allen volwassenen? En als je je voeld aangevallen misschien even niet reageren een optie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:35
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Ach op de kast zitten heeft ook zijn voordelen: je hebt er een prima uitzicht.  |
Als ik mijn vitrage dan eerst open doe wel kijk ik de speeltuin in
en weerontopic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik ben algerisch voor melk...  |
Je moet ook kattenmelk drinken, koemelk is slecht voor kattendarmen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JECH387
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:54
|
|
|
|
Christen, Stop ermee!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat ik de laatste tijden merk is , is dat er veel heisa is op het forum rondom het geschrevene.
Nu is er iemand die kritiek heeft op mijn postings. En heeft de redactie gemaild.
In hoe verre is er vrijheid van meningsuiting op het forum?
Kan en mag je alles maar zeggen? Mag je kritiek hebben op iemand mening? |
Persoonlijk vind ik dat je alles mag en kan zeggen, mits je dat maar op een tactvolle manier doet. Ik heb meer moeite met mensen die zich op een hele ongenuanceerde manier uitdrukken en daardoor soms kwetsend over komen op andere mensen. Ik ga er echter wel van uit dat het niet iemand zijn of haar bedoeling is om de ander te kwetsen. Dus als je merkt dat wat je hebt geschreven wel zo over komt, dan lijkt me dat je dat in de eerste plaats jezelf aan moet trekken en niet op de ander moet projecteren. Anders gezegd: als je merkt dat iemand gekwetst is door wat jij hebt geschreven, ga er dan niet vanuit dat dit aan de ander ligt, dat die zo snel gekwetst is, maar denk na over wat dit zegt over de manier waarop jij hebt geschreven wat je hebt geschreven. En zoek dan ook even persoonlijk contact met diegene om het recht te zetten.
Wat betreft het hebben van kritiek op andermans mening, daar ontkom je niet aan als je een discussie voert. Als iedereeen het met elkaar eens is, heb je weinig reden tot discussie. Dus ja, ik vind dat je best kritiek mag hebben op elkaars mening. Ik denk ook dat het goed is als je open staat voor kritiek op je eigen mening, juist omdat je daar dan ook weer van kunt leren. Kritiek kan immers ook opbouwend zijn. Maar ook hier geldt weer: zorg ervoor dat je kritiek op een opbouwende manier verwoord. Blijkt dat je kritiek anders over komt dan je hebt bedoeld, doe daar dan ook wat mee.
Als je kritiek hebt op de postings van iemand anders, dan is het een beetje flauw om daar meteen de redactie over te mailen, tenzij het postings zijn die absoluut niet door de beugel kunnen. Dat is in het verleden ook wel eens het geval geweest, maar die kwamen niet van Mariska. En als ik kijk naar wat Mariska de laatste tijd heeft geschreven, dan zie ik daarin ook geen ongepaste bijdragen. Dus als iemand dan problemen heeft met wat zij schrijft, is het gepast om even rechtstreeks contact te zoeken via de pv-chat of de mail. Die mogelijkheden zijn er immers niet voor niets. En volgens mij is dat ook een meer christelijke instelling dan meteen je beklag te doen bij derden. Er staat niet voor niets in de Bijbel dat je eerst zelf iemand ergens op moet aanspreken....(zie matteüs 18:15). Helpt dat niet dan kun je er altijd nog anderen (zoals de redactie) bij betrekken, maar meteen naar de redactie schrijven omdat iemand iets geschreven heeft wat je niet zint, getuigt in mijn beleving van een gebrek aan moed om diegene even zelf te benaderen. Maar goed, ik zei al: er zijn in het verleden ook bijdragen geweest die absoluut niet konden en dan is het uiteraard een heel ander verhaal. (gaan we nou straks een discussie krijgen over bijdragen die niet konden of weet iedereen nog wel waar ik op doel... )
Hoe dan ook, ik meen dat iedereen tot op zekere hoogte vrij moet kunnen zijn om te schrijven wat hij of zij wil schrijven, maar dat een ieder er ook goed aan doet om even goed na te denken over de manier waarop hij of zij verwoord wat hij of zij wil zeggen. Blijkt dat iets niet over komt zoals je het hebt bedoeld, trek dat dan in de allereerste plaats jezelf aan en doe daar wat mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:59
|
|
|
|
Zo kan het ook: O wat leuk, een topic over de psalmen die we mooi vinden. Nou ik vind deze erg mooi: Psalm 25:
1 Naar u, HEER, gaat mijn verlangen uit, 2 mijn God, op u vertrouw ik, maak mij niet te schande, laat mijn vijanden niet triomferen. 3 Zij die op u hopen worden niet beschaamd, beschaamd worden zij die u achteloos verraden.
4 Maak mij, HEER, met uw wegen vertrouwd, leer mij uw paden te gaan. 5 Wijs mij de weg van uw waarheid en onderricht mij, want u bent de God die mij redt, op u blijf ik hopen, elke dag weer.
6 Denk aan uw barmhartigheid, HEER, aan uw liefde door de eeuwen heen. 7 Denk niet aan de zonden uit mijn jeugd, maar denk met liefde aan mij en laat uw goedheid spreken, HEER.
8 Goed en rechtvaardig is de HEER: hij wijst zondaars de weg, 9 wie nederig zijn leidt hij in het rechte spoor, hij leert hun zijn paden te gaan. 10 Liefde en trouw zijn de weg van de HEER voor wie de wetten van zijn verbond onderhouden.
11 Vergeef mij, HEER, mijn grote schuld, omwille van uw naam.
12 Aan wie in ontzag voor hem leven, leert de HEER de rechte weg te kiezen. 13 Hun leven verloopt in voorspoed en hun kinderen zullen het land bezitten. 14 De HEER is een vriend van wie hem vrezen, hij maakt hen vertrouwd met zijn verbond.
15 Ik houd mijn oog gericht op de HEER, hij bevrijdt mijn voeten uit het net. 16 Keer u tot mij en wees mij genadig, ik ben alleen en ellendig. 17 Mijn hart is vol van angst, bevrijd mij uit mijn benauwenis.
18 Zie mij in mijn nood, in mijn ellende, vergeef mij al mijn zonden. 19 Zie met hoe velen mijn vijanden zijn, hoe ze mij dodelijk haten.
20 Behoed mij en bevrijd mij, maak mij niet te schande, want ik schuil bij u. 21 Onschuld en oprechtheid mogen mij bewaren, op u is mijn hoop gevestigd.
22 God, verlos Israël, verlos het van al zijn angsten.
Wie volgt?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 29 juli 2011, 11:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 11:22
|
|
|
|
Even een paar reacties uit het topic nudisme:
ROADY641 schreef: Ik zit deze discussie te volgen en ik moest ook denken aan "kwetsbaarheid".
Als ik dat via die bril bekijk, dan zie ik Adam, Eva, beiden naakt, zij wandelden met de Here God. Zij waren puur, kwetsbaar, maar 100% veilig. Zij behoefden niet bang te zijn, voor niets! Voor elkaar niet, voor de Here God niet.
Toen zij kennis kregen van goed en kwaad, ontstond blijkbaar ook een "idee" dat bloot opeens niet meer veilig was.
Hallo Roady
Ik heb ooit in een bijbelstudie hier over gehad en de persoon die die studie gaf vertelde dat ze wel wisten dat ze naakt waren alleen was er toen nog geen zonde dus waren er ook geen problemen en kwamen die pas na de zondeval als ik het goed verwoord. Sjalom. Martin
Volgens mij staat er in de Bijbel: "en zij schaamden zich niet voor elkaar". Blijkbaar heeft de zondeval ertoe geleid dat mensen zich schamen voor elkaar en voor God. En ik denk dat dit schaamtegevoel een stuk verder gaat dan schaamte voor het naakte lichaam. Mensen vinden het immers vaak ook moeilijk om zich in figuurlijke zin bloot te geven. Dan doel ik meer op het delen van emoties, op wat er in je omgaat, op je kwetsbaar durven opstellen, niet alleen ten opzichte van elkaar maar ook ten opzichte van God.
Ik denk dat het feit dat het moeilijk is om je figuurlijk bloot te geven tot heel veel problemen in relaties leidt. Ik doel dan op relaties in hele brede zin en niet in het bijzonder op een liefdesrelatie tussen een man en een vrouw. Volgens mij is dit een rechtstreeks gevolg van de zondeval. Ik denk dat het juist daarom zo belangrijk was dat Jezus aan ons heeft laten zien hoe God wil dat wij met elkaar omgaan: vergevingsgezind en met liefde voor God en voor elkaar.
De vraag is vervolgens: hoe gaan we hiermee om? Durven wij ons in figuurlijke zin bloot te geven ten opzichte van elkaar? Durven we de ander te bevragen op wat er in hem of haar omgaat? En durven we onze eigen gevoelens, gedachten en emoties te delen met het risico dat we gekwetst gaan worden. Ik weet dat ik het soms best moeilijk vind. Hoe zit dat met jullie?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 29 juli 2011, 11:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 11:43
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Waarom speel jij het zo op de man steeds? Het maakt elk onderwerp tot een persoonlijke aanval. Je gaat maar eens in op de vragen of je houdt hiermee op. Je verpest bewust de sfeer en het topic met dit soort bijdragen. Wat betreft de inhoud van je bijdrage: ik heb geen kritiek op de bijbel, maar wel over de manier waarop mensen dit onderwerp hanteren. Het doel is nl. niet hel en verdoemenis te prediken maar heil en genezing. Ik heb aangegeven hoe je dat kunt doen. |
Chat, iedereen moet voor zich weten hoe hij/zij op het forum reageert, dat hoeven wij niet voor een ander te bepalen. En wat jij zegt over het preken... De hel en verdoemenis horen er wel degelijk bij! Het is niet alleen heil en genezing!
Joh. 3:36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem. (en zo zijn er nog meer teksten waarin wordt gezegd dat als je niet in God gelooft je verloren gaat).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 11:58
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | [/b]Chat, iedereen moet voor zich weten hoe hij/zij op het forum reageert, dat hoeven wij niet voor een ander te bepalen. En wat jij zegt over het preken... De hel en verdoemenis horen er wel degelijk bij! Het is niet alleen heil en genezing!
Joh. 3:36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem. (en zo zijn er nog meer teksten waarin wordt gezegd dat als je niet in God gelooft je verloren gaat). |
Op zich heb je gelijk Tirza, maar die teksten zijn volgens mij niet bedoeld om mensen bang te praten: als je niet geloofd ga je naar de hel... en daarom moet je dus geloven? Dan wordt geloven bijna een opgelegd iets en dat is volgens mij nou juist niet de bedoeling.
Mensen hebben een vrije keuze om tot het geloof te komen. Als zij tot het geloof komen en Jezus aanvaarden als hun Verlosser en Heiland, dan mogen zij leven in de zekerheid dat zij niet naar de hel gaan. Die mensen hoeven dus ook absoluut niet bang te zijn voor de eindtijd. Want uiteindelijk leidt die immers tot een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
In die zin schuilt in het boek Openbaringen een hele mooie belofte. En ik heb wel eens het idee dat er meer gesproken wordt over de eindtijd, het oordeel, etc. dan over de belofte waarmee dit Bijbelboek afsluit en waar het uiteindelijk allemaal om gaat: het feit dat we ons behouden weten en straks met God op die nieuwe aarde, onder die nieuwe hemel mogen wonen. Wanneer dat zover is weet niemand. En dat er nog een hele hoop te gebeuren staat voordat het zover is, blijkt inderdaad uit de Bijbel.
Misschien is het goed om ons af te vragen waarom dit in de Bijbel vermeld staat. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat het de bedoeling is om mensen bang te praten zodat zij zich min of meer gedwongen gaan voelen om in God te geloven. Sterker nog, ik vraag me af of je echt een levende relatie met God kunt hebben als je je gedwongen voelt om in Hem te geloven. Een vriendschap waarbij sprake is van dwang is immers geen pure en oprechte vriendschap. En God wil nog veel meer dan een vriend voor ons zijn.
Dus ja, hel en verdoemenis zal er zijn. Dat blijkt uit de Bijbel. Dat is echter niet de kern van het evangelie. En ik denk dat het veel belangrijker is om mensen de kern van het evangelie te vertellen, dan hel en verdoemenis te preken, ongeacht of het daarbij nu gaat over de eindtijd of niet.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 29 juli 2011, 15:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 12:55
|
|
|
|
Op zich heb je gelijk Thirza, maar die teksten zijn volgens mij niet bedoeld om mensen bang te praten: als je niet geloofd ga je naar de hel... en daarom moet je dus geloven? Dan wordt geloven bijna een opgelegd iets en dat is volgens mij nou juist niet de bedoeling.
Nee, die teksten zijn zeker niet bedoeld om iemand bang te maken! (wel om ons te waarschuwen). En dat wilde ik ook helemaal niet zeggen. Ik wilde alleen aangeven dat het eenzijdig is om te zeggen dat er alleen heil en zegen is, want dat is er niet alleen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 13:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Yessssss, eindelijk...eindelijk... |
Och Frank, wil je zo graag een knuffel?? Nou van mij krijg je er ook 1 hoor en fijn dat je weer terug bent!
Groet Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 13:02
|
|
|
|
Mooi Lisa! Ik denk dat hier veel waarheid in zit. Want idd het delen van je diepste emoties doe je niet zomaar. Daar speelt schaamte, denk ik ook, een grote rol in. Iets om verder over na te denken. Dank je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 13:08
|
|
|
|
Meer nog dan in normale discussies telt voor de discussies op het forum: het is de toon die de muziek maakt! In normale discussies heb je nog de gezichtsuitdrukking, de toonhoogte van een stem etc etc. Dat alles ontbreekt op een forum zoals hier op CM. En ik ben het met Lisa eens: lieve mensen heb respect voor elkaar en dan hoef je het niet met elkaar eens te zijn!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 13:09
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | ho ho... ontslag krijgen is nog niet hetzelfde als ontslag gekregen hebben.. Per slot van rekening had hij het nu alleen nog maar van Carla gehoord en niet van zijn baas. En hoe kon zij dit weten terwijl ze net een tijdje ziek was geweest..? |
Pfffffff het was toch wel ingewikkeld. Carla, je was toch net een tijdje ziek geweest?? Van wie heb je deze informatie gekregen??? Carla was een tijdje stil en zei:
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 13:10
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | en suus (susannah475) kan ook alleen komen wanneer ze wordt opgehaald; nog galante mensen in de zaal, misschien?
(en ja; galanterik heeft zich al gemeld, dus voor suus is het geregeld) |
En voor Jeannette ook Thx buddy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 13:13
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | En voor Jeannette ook Thx buddy  |
ook weer geregeld, dan, imke!!
nu jan935, 62 jaar, regio gouda nog; wie heeft er nog ruimte in de auto over om jan vanuit gouda mee te nemen richting ede en weer terug?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 29 juli 2011, 13:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JAN935
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 13:15
|
|
|
|
|
Wie wil meerijden naar Ede vanuit Gouda
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 13:33
|
|
|
|
Personen die mee hopen te gaan: hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (met 2 kids, 5 en 7) nicolette592, 55 jaar, regio 0342 sandra206, .. jaar, regio 0318 mariek286, 45 jaar regio 070 bbq els310, 55 jaar, regio 0317 knotjevee106, 50 jaar, regio 071 jasmein464, 50 jaar, regio 078 ellen... 27 jaar, regio 0318?, bbq, (voormalig lid) angelique327, 50 jaar?, regio 0182 (voormalig lid) maria576, regio 038, 46 jaar, bbq Tink100, 43 jaar, regio 072 met 2 kids, OV Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (o.v.) indien vervoer Liaantje026, 45 jaar, regio 0523, evt skottelbraai mee Anita851, 46 jaar, regio 0592 margreet471, 51 jr. regio 0180 annette792, 31 jaar, regio 0049 Jozi078, 58 jaar, regio 0165 Jakolien247, 35 jaar, regio 030 haas141, 38 jaar, regio 313 zus van hannah810, 40 jaar, regio 0180 bbq
visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV arend003 41 jaar, regio 0318 bas917, 53 jaar, regio 0166 marc149. 39 jaar, regio 0318 kwispel011, 65 jaar, regio 0172 leonard480, 43 jaar, regio 0180, bbq? jacob817, 53 jaar, regio 0318 eloy997, 45 jaar, regio 0346, bbq, (2 kids van 13 en 11 jaar) Hendrik447 pimpernel883 44jaar, regio 030 dirkjan078, 44 jaar, regio 0575 jonasveve733, 51 jaar, regio 070 neemt bbq mee marsjg370, 43 jaar, regio 0346, (met kid, OV.) Griffin748, 40 jaar, regio 035 bbq en zwarte meuk en aanmaakblokkies) EWJ051, 26 jaar, regio 033 Charley513, regio 0514, 53 jaar pieter649, 43 jaar, regio 0049 andries 55 jaar ex lid Ludovis284, 54 jaar, regio 0184 leven 231, 44 jaar, regio 0594, als het goed weer is frankt627, 47 jaar, regio 076 met vuurdinges
zijn er nog meer mensen die een bbq of iets van dien aard mee zouden kunnen/willen nemen?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 29 juli 2011, 13:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 13:50
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | [/b]Chat, iedereen moet voor zich weten hoe hij/zij op het forum reageert, dat hoeven wij niet voor een ander te bepalen. En wat jij zegt over het preken... De hel en verdoemenis horen er wel degelijk bij! Het is niet alleen heil en genezing!
Joh. 3:36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem. (en zo zijn er nog meer teksten waarin wordt gezegd dat als je niet in God gelooft je verloren gaat). | Kijk Thirza, niet elke uiting mag, er zijn hier ook regels aan verbonden. En iemand persoonlijk aanvallen mag dus niet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 13:56
|
|
|
|
Personen die mee hopen te gaan: hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6) Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (met 2 kids, 5 en 7) nicolette592, 55 jaar, regio 0342 sandra206, .. jaar, regio 0318 mariek286, 45 jaar regio 070 bbq els310, 55 jaar, regio 0317 knotjevee106, 50 jaar, regio 071 jasmein464, 50 jaar, regio 078 ellen... 27 jaar, regio 0318?, bbq, (voormalig lid) angelique327, 50 jaar?, regio 0182 (voormalig lid) maria576, regio 038, 46 jaar, bbq Tink100, 43 jaar, regio 072 met 2 kids, OV Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (o.v.) indien vervoer Anita851, 46 jaar, regio 0592 margreet471, 51 jr. regio 0180 annette792, 31 jaar, regio 0049 Jozi078, 58 jaar, regio 0165 Jakolien247, 35 jaar, regio 030 haas141, 38 jaar, regio 313 zus van hannah810, 40 jaar, regio 0180 bbq
visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV arend003 41 jaar, regio 0318 bas917, 53 jaar, regio 0166 marc149. 39 jaar, regio 0318 kwispel011, 65 jaar, regio 0172 leonard480, 43 jaar, regio 0180, bbq? jacob817, 53 jaar, regio 0318 eloy997, 45 jaar, regio 0346, bbq, (2 kids van 13 en 11 jaar) Hendrik447 pimpernel883 44jaar, regio 030 dirkjan078, 44 jaar, regio 0575 jonasveve733, 51 jaar, regio 070 neemt bbq mee marsjg370, 43 jaar, regio 0346, (met kid, OV.) Griffin748, 40 jaar, regio 035 bbq en zwarte meuk en aanmaakblokkies) EWJ051, 26 jaar, regio 033 Charley513, regio 0514, 53 jaar pieter649, 43 jaar, regio 0049 andries 55 jaar ex lid Ludovis284, 54 jaar, regio 0184 leven 231, 44 jaar, regio 0594, als het goed weer is frankt627, 47 jaar, regio 076 met vuurdinges
zijn er nog meer mensen die een bbq of iets van dien aard mee zouden kunnen/willen nemen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 14:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Kijk Thirza, niet elke uiting mag, er zijn hier ook regels aan verbonden. En iemand persoonlijk aanvallen mag dus niet.... |
wil je hier nu mee suggereren dat ik jou persoonlijk aanval
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 16:17
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | wil je hier nu mee suggereren dat ik jou persoonlijk aanval  | O, nee. Ik leg alleen maar uit wat de grenzen zijn op dit forum. En Mariska overschrijdt die behoorlijk de laatste tijd. En dan mag je iemand daarop attenderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |