| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:00
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | tja, misschien kwam ze daarom niet, moest lease-auto zeker inleveren  |
Hallo Yelnin
Misschien was ze een vak aan het leren volgens mij want anders kom je wel op de afspraak. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:04
|
|
|
|
|
Dat ik vandaag 2 keer tegen de achterklep van de auto aangelopen ben de eerste keer tegen de punt van de klep met een bebloed hoofd en de twede keer wilde ik de drempel van de auto schoonvegen odat ik morgen naar een oom ga met mn moeder en die word morgeen 99 en die van mij is 93 en liep ik weer tegen de klep en nu was mn wenkbrouw helemaal stuk en ik was geboren in Heemskerk en dat is het ezelendorp en die stoten zich nooit 2 keer dus ik moet maar een andere geboorte plek gaan vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:07
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | | Dat ik vandaag 2 keer tegen de achterklep van de auto aangelopen ben de eerste keer tegen de punt van de klep met een bebloed hoofd en de twede keer wilde ik de drempel van de auto schoonvegen odat ik morgen naar een oom ga met mn moeder en die word morgeen 99 en die van mij is 93 en liep ik weer tegen de klep en nu was mn wenkbrouw helemaal stuk en ik was geboren in Heemskerk en dat is het ezelendorp en die stoten zich nooit 2 keer dus ik moet maar een andere geboorte plek gaan vinden. |
Domburg?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:09
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | | Dat ik vandaag 2 keer tegen de achterklep van de auto aangelopen ben de eerste keer tegen de punt van de klep met een bebloed hoofd en de twede keer wilde ik de drempel van de auto schoonvegen odat ik morgen naar een oom ga met mn moeder en die word morgeen 99 en die van mij is 93 en liep ik weer tegen de klep en nu was mn wenkbrouw helemaal stuk en ik was geboren in Heemskerk en dat is het ezelendorp en die stoten zich nooit 2 keer dus ik moet maar een andere geboorte plek gaan vinden. |
Dacht dat jij geboren was op de zee, martin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: |
Ik hoop dat Judith, CM, eens duidelijke regels opstelt (weet niet eens of ze er zijn, heb ze niet kunnen vinden in de algemene voorwaarden) voor wat betreft de communicatie regels in zowel de chatbox als op het forum ...  |
Volwassenen hebben dit soort regeltjes niet nodig en daarom horen ze ook niet nodig te zijn. Bij een discussie moet het over feiten en onderbouwde meningen gaan en een enkel gevoelsargument kan ook geen kwaad. Maar het lijkt wel of hier vetes worden uitgevochten, waarbij men maar blijft dooremmeren over wie er gelijk heeft of zo. En regeltjes? Judith grijpt achter de schermen maar in, het is geen kleuterjuf die de regeltjes opstelt. Het is niet aan de orde en ik laat me dat niet gebeuren ook. Je mag elkaar in een discussie rustig heel laten, daar is echt niks mis mee. Mensen die ruziën moeten maar eens samen een kalmoesbeerenburger drinken of zo. Jezus veranderde water in wijn, een eigenschap die ik helaas niet bezit, dus zo slecht is dat vast niet als je wat uit de wereld wil hebben.
Wat wil je, gelijk of geluk?
Thomas, voelt zich gelijk gelukkig.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 29 juli 2011, 22:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
|
|
|
|
Vond het best spannend om iets om op het forum te schrijven, maar ook wel dingen van geleerd dat je jezelf tot op zekere hoogte zelf mag beschermen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:11
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Volwassenen hebben dit soort regeltjes niet nodig en daarom horen ze ook niet nodig te zijn. Bij een discussie moet het over feiten en onderbouwde meningen gaan en een enkel gevoelsargument kan ook geen kwaad. Maar het lijkt wel of hier vetes worden uitgevochten, waarbij men maar blijft dooremmeren over wie er gelijk heeft of zo. En regeltjes? Judith grijpt achter de schermen maar in, het is geen kleuterjuf die de regeltjes opstelt. Het is niet aan de orde en ik laat me dat niet gebeuren ook. Je mag elkaar in een discussie rustig heel laten, daar is echt niks mis mee. Mensen die ruzien moeten maar eens samen een kalmoesbeerenburger drinken of zo. Jezus veranderde water in wijn, een eigenschap die ik helaas niet bezit, dus zo slecht is dat vast niet als je wat uit de wereld wil hebben.
Wat wil je, gelijk of geluk?
Thomas, voelt zich gelijk gelukkig. |
Thomas heeft gelukkig gelijk...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 29 juli 2011, 22:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:12
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Domburg? |
Pas op he. We gaan hier Zeeland niet onderuit halen he.
Wel eens gehoord van het dorpje Waarde? Hier 4 km. vandaan? Ja?
Nou...wat is Nederland zonder Waarde? Precies.....waardeloos!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:12
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | | Belijd elkaar je zonden, en bid voor elkaar.... dan zul je genezen.... |
Roady en Maris, met je figuurlijk bloot geven doel ik eigenlijk niet op het buiten hangen van vuile was, maar veel meer op het delen van gevoelens, gedachten en emoties. In die zin herken ik persoonlijk erg veel in wat Maria schrijft. Ook ik heb situaties en (groepen) mensen waarin ik ervoor kies om me minder kwetsbaar op te stellen en gelukkig heb ik ook een aantal fantastische mensen in mijn omgeving bij wie ik dat heel goed kan. Dit heeft natuurlijk alles te maken met het vertrouwen dat je stelt in andere mensen. En ja, ook mijn vertrouwen in andere mensen is net iets te vaak beschadigd om gelijk mijn hele ziel en zaligheid maar te delen met de eerste de beste die ik tegen kom. Daar staat tegenover dat ik jarenlang een enorme muur rondom mijn hart heb gehad en dat die inmiddels letterlijk en figuurlijk aan diggelen is gegaan. Hoe dat kan heb ik al eens ergens op dit forum verteld in een topic over de volwassendoop, dus dat ga ik nu niet lopen herhalen. Wat ik wel kan zeggen is dat het een enorme bevrijdende uitwerking heeft gehad omdat ik juist daardoor veel beter in staat ben om hele mooie vriendschappen op te bouwen waarin er sprake is van wederzijds vertrouwen en wederkerigheid. Voorheen was ik er vooral voor anderen, luisterde ik naar hun verhalen als zij hun emoties, hun gevoelens en hun gedachten met mij deelden en gaf ik steun en advies als dat nodig was. Tegenwoordig zijn er mensen in mijn leven die dat ook voor mij doen. Mensen die ik al jarenlang ken, maar ook mensen die nieuw op mijn pad zijn geplaatst. En ja, dat is iets waar ik heel dankbaar voor ben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:14
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Domburg? |
Hallo Mariska. Dat zou zomaar kunnen zelf dacht ik meer aan verweggiestan lijkt me ook wel mooi. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:15
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dacht dat jij geboren was op de zee, martin.  |
Hallo Visser.
Dat had ik eigelijk wel graag gewilt maar ik ben een beetje uit het zand getrokken en uit de aardbeiën geschoffelt. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:16
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Roady en Maris, met je figuurlijk bloot geven doel ik eigenlijk niet op het buiten hangen van vuile was, maar veel meer op het delen van gevoelens, gedachten en emoties. In die zin herken ik persoonlijk erg veel in wat Maria schrijft. Ook ik heb situaties en (groepen) mensen waarin ik ervoor kies om me minder kwetsbaar op te stellen en gelukkig heb ik ook een aantal fantastische mensen in mijn omgeving bij wie ik dat heel goed kan. Dit heeft natuurlijk alles te maken met het vertrouwen dat je stelt in andere mensen. En ja, ook mijn vertrouwen in andere mensen is net iets te vaak beschadigd om gelijk mijn hele ziel en zaligheid maar te delen met de eerste de beste die ik tegen kom. Daar staat tegenover dat ik jarenlang een enorme muur rondom mijn hart heb gehad en dat die inmiddels letterlijk en figuurlijk aan diggelen is gegaan. Hoe dat kan heb ik al eens ergens op dit forum verteld in een topic over de volwassendoop, dus dat ga ik nu niet lopen herhalen. Wat ik wel kan zeggen is dat het een enorme bevrijdende uitwerking heeft gehad omdat ik juist daardoor veel beter in staat ben om hele mooie vriendschappen op te bouwen waarin er sprake is van wederzijds vertrouwen en wederkerigheid. Voorheen was ik er vooral voor anderen, luisterde ik naar hun verhalen als zij hun emoties, hun gevoelens en hun gedachten met mij deelden en gaf ik steun en advies als dat nodig was. Tegenwoordig zijn er mensen in mijn leven die dat ook voor mij doen. Mensen die ik al jarenlang ken, maar ook mensen die nieuw op mijn pad zijn geplaatst. En ja, dat is iets waar ik heel dankbaar voor ben.  |
Met de vuile was bedoel ik meer ervaringen die ik heb gehad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:21
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Visser.
Dat had ik eigelijk wel graag gewilt maar ik ben een beetje uit het zand getrokken en uit de aardbeiën geschoffelt. Sjalom. Martin |
Strawberry fields dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:21
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Visser.
Dat had ik eigelijk wel graag gewilt maar ik ben een beetje uit het zand getrokken en uit de aardbeiën geschoffelt. Sjalom. Martin |
En dat zand ligt er nog? Had je beter je hoofd in het zand kunnen steken, had je hem ook niet 2 keer gestoten tegen de achterklep van je wagen. En nu snap ik dat je hoofd rood ziet. Komt van die aardbeien natuurlijk. En ik maar denken dat het van de zeelucht kwam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:24
|
|
|
|
|
Chat en Mario, ik heb het ook niet over jezelf figuurlijk bloot geven op het forum. Wie dat wil doen, mag dat van mij best doen, maar dat is niet waar het mij in dit topic om gaat. Ik zie het breder: hoe makkelijk of moeilijk vind je het om je gevoelens, gedachten en emoties te delen met andere mensen, om je kwetsbaar op te stellen bij anderen. Mijn ervaring is dat er erg veel mensen zijn die daar heel veel moeite mee hebben, zelfs binnen vriendschappelijke relaties of juist ook binnen hun relatie met een partner. Voordat je het weet leef je dan op emotioneel vlak volledig langs elkaar heen. Je denkt te weten wat er in de ander om gaat en handelt daarnaar. Maar het risico zit er juist dan in dat de ander teleurgesteld raakt, juist omdat je er volledig naast zit. In mijn optiek lopen heel veel relaties mis doordat mensen niet (goed) kunnen communiceren over wat er in hen om gaat. Praten over praktische zaken (regel jij dit, dan doe ik dat) gaat dan prima. Maar je hart uitstorten bij elkaar, lijkt voor veel mensen ongelofelijk moeilijk. En daar heb ik het nu dus over en niet over de vraag of het wel of niet op dit forum kan of moet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:27
|
|
|
|
Slechtste moment, eerder slechtste dag Waarom kun je sommige dagen niet overslaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:29
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Slechtste moment, eerder slechtste dag Waarom kun je sommige dagen niet overslaan  |
Een winterslaap houden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:32
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Een winterslaap houden?  |
ai, dan moet ik nog tot de winter wachten, maak er dan zomerslaap van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:32
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Chat en Mario, ik heb het ook niet over jezelf figuurlijk bloot geven op het forum. Wie dat wil doen, mag dat van mij best doen, maar dat is niet waar het mij in dit topic om gaat. Ik zie het breder: hoe makkelijk of moeilijk vind je het om je gevoelens, gedachten en emoties te delen met andere mensen, om je kwetsbaar op te stellen bij anderen. Mijn ervaring is dat er erg veel mensen zijn die daar heel veel moeite mee hebben, zelfs binnen vriendschappelijke relaties of juist ook binnen hun relatie met een partner. Voordat je het weet leef je dan op emotioneel vlak volledig langs elkaar heen. Je denkt te weten wat er in de ander om gaat en handelt daarnaar. Maar het risico zit er juist dan in dat de ander teleurgesteld raakt, juist omdat je er volledig naast zit. In mijn optiek lopen heel veel relaties mis doordat mensen niet (goed) kunnen communiceren over wat er in hen om gaat. Praten over praktische zaken (regel jij dit, dan doe ik dat) gaat dan prima. Maar je hart uitstorten bij elkaar, lijkt voor veel mensen ongelofelijk moeilijk. En daar heb ik het nu dus over en niet over de vraag of het wel of niet op dit forum kan of moet... |
Daar in heb je wel gelijk, maar het komt er in eerste instantie op aan of iemand te vertrouwen is en hoe serieus iemand is. Vooral op dit forum wat ook nog openbaar is. Ik weet wel dat ik nu een tijdje op het forum zit wat ik wel en niet kan zeggen en hoe anderen het op kunnen vatten. En ook hoe ze mij zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:35
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Hebben wij als volwassen mensen nu echt regels nodig om gewoon, respectvol met elkaar van gedachten te wisselen ,want dat is toch het doel van een forum of heb ik het mis ? Maar ik snap je reactie wel hoor Crossroad .. En dat klagen over iemand naar de redactie toe , tja dat heb ik hier nog nooit begrepen en 'k doe me er nu ook al geen moeite meer voor ... We roepen in het ware leven toch ook geen hulp in als we een meningsverschil hebben ? of wel ? Of zijn wij Belgen gewoon toleranter naar anderen toe ? Ik begin het zo een beetje te peinzen .... en of dat van domheid is , ( ja ik weet het , we hebben die naam al eens bij onze buurlanden ) laat ik maar in het midden ... |
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 30 juli 2011, 00:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:35
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | ai, dan moet ik nog tot de winter wachten, maak er dan zomerslaap van  |
het is nu herfst.. wie wet komt vadertje winter binnenkort....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:42
|
|
|
|
Het lijkt mij erg leuk om mee te gaan/doen, echter wacht mij nog een operatie en ik weet nu nog niet wanneer die gaat plaatsvinden.
Maar sowieso leuk initiatief!
José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:51
|
|
|
|
Het lijkt mij erg leuk om mee te gaan/doen, echter wacht mij nog een operatie en ik weet nu nog niet wanneer die gaat plaatsvinden.
Maar sowieso leuk initiatief!
José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:55
|
|
|
|
|
Hallo alle picknickers, ik ben verhinderd om te komen, maar wens jullie heel veel gezelligheid morgen, met mooi weer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:58
|
|
|
|
Vanmorgen om iets voor half 7 mijn eerste kleinzoon geboren te zien worden.
Wat is het toch een wonder !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 23:01
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Chat en Mario, ik heb het ook niet over jezelf figuurlijk bloot geven op het forum. Wie dat wil doen, mag dat van mij best doen, maar dat is niet waar het mij in dit topic om gaat. Ik zie het breder: hoe makkelijk of moeilijk vind je het om je gevoelens, gedachten en emoties te delen met andere mensen, om je kwetsbaar op te stellen bij anderen. Mijn ervaring is dat er erg veel mensen zijn die daar heel veel moeite mee hebben, zelfs binnen vriendschappelijke relaties of juist ook binnen hun relatie met een partner. Voordat je het weet leef je dan op emotioneel vlak volledig langs elkaar heen. Je denkt te weten wat er in de ander om gaat en handelt daarnaar. Maar het risico zit er juist dan in dat de ander teleurgesteld raakt, juist omdat je er volledig naast zit. In mijn optiek lopen heel veel relaties mis doordat mensen niet (goed) kunnen communiceren over wat er in hen om gaat. Praten over praktische zaken (regel jij dit, dan doe ik dat) gaat dan prima. Maar je hart uitstorten bij elkaar, lijkt voor veel mensen ongelofelijk moeilijk. En daar heb ik het nu dus over en niet over de vraag of het wel of niet op dit forum kan of moet... | Gewoon een klein voorbeeldje, hier op het forum. Men weet dat ik voor mag gaan in een kleine gemeente. Op zichzelf is dat in mijn ogen een gedeelte van mn leven. Kijk eens voor de lol hoeveel beschuldigingen er hierover geuit worden op het forum. Mijn ervaring is, dat als je iets van jezelf laat zien, je er meteen op gepakt wordt. En dan is dit in mijn ogen nog niet eens een bekentenis, maar mensen gebruiken persoonlijke info om de ander de oren mee te wassen. Kwetsbaarheid is alleen maar goed, als je weet dat de ander te vertrouwen is. En daar staat en valt kwetsbaarheid mee. Ik heb wel eens in een groeiende relatie mn hart opengesteld en dingen verteld over mezelf. En ik heb me na die tijd belazerd gevoeld dat ik het gedaan had, omdat de relatie op niks uit gelopen was. Wat ik echter merkte, was, dat de persoon, die ik in vertrouwen had genomen, het na die tijd voortdurend tegen me wilde gebruiken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 23:08
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Misschien komen er ook wel mensen die niet op de lijst staan ... --  |
Zou W-tje dan tóch komen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSAN198
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 23:08
|
|
|
|
Op dit moment De Overgave van Arthur Japin.
Maar, is er een reden dat je wilt weten wat iemand leest. Wat voor een meerwaarde heeft dat voor jou?
Susan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 23:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zou W-tje dan tóch komen?  |
Of ik...............samen met W-tje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 23:19
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Of ik...............samen met W-tje. |
heb je willemijn in je koffertje verstopt dan, mario???? wissik nie joh!
|
|
| Naar boven |
|
|