ChristianMatch

Forum

Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2557 2558 2559 2560 2561 2562 2563 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 14:14

CHRISTEN307 schreef:
Wij kunnen dit niet bevatten, dat Hij Zich met volle Overgave als Slachtoffer voor onze zonden heeft gegeven, De Reine, Die nooit geen zonde heeft gekend en gedaan is zonde voor ons geworden en Hij heeft geleerd(moest Hij leren dan?) wat gehoorzaamheid aan de Wil van Zijn Vader in alleswas , door alles te ondergaan wat wij als mens kunnen ondergaan, ja tot de dood toe, vrijwillig, maar wat heeft Hij gestreden of die beker aan Hem mocht voorbijgaan, als mens bloed en tranen gezweten en niet zo maar even geboren, gestorven en begraven, daar zit 33 jaar zwaar chronisch lijden in... en dat allemaal voor ons en onze zonden...
Zullen wij dan nog in die zonden blijven doorgaan, roddel, laster, egoïsme, haat en jaloezie, waarvoor Hij heeft willen("moeten") sterven, neen toch, dan verergeren wij het lijden van Christus en zetten het voort en daarom roept de Schrift op; "Weest heilg. want Ik ben heilig!"En dat wil de Heilige Geest werken in onze harten, meer en meer Hem gelijkvormig te worden en het oude doen en laten, afleggen..

Geloof niet dat we zijn lijden verergeren, Christus heeft al voor al onze zonden geleden, dus kunnen de zonden die we nu doen, niet het lijden verergeren. Hij heeft ten volle geleden, dus ook voor alles wat we nu doen, anders zou Zijn offer niet voldoende zijn geweest en dat was het wel.
Voor ons is alleen de opdracht om te leven zoals God dat van ons wil, maar God weet evengoed dat we zondige mensen zijn en elk moment weer zondigen. Maar we moeten strijden tegen de verkeerde dingen, en de ene keer lukt dat en de andere keer niet.
Als we zondigen, dan zondigen we niet goedkoop er is zwaar voor betaald.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 14:18

laatste rondje door mn oude huis gelopen, nu klaar om morgen de sleutel in te leveren.

Ondanks dat ik van dringend aan renovatie toe, oud huis naar een schitterend groot nieuw gebouwd huis ga is het toch ff slikken.

Hier in dit huis vond ik na jaren in onrust en angst geleeft te hebben mijn rust, een plekje om ver weg van mn verleden een nieuwe start te maken.
In dit huis werd ik ten huwelijk gevraagd, zag ik mijn kinderen veranderen van stil en terughoudend naar vrolijk en spontaan en mochten we nog een dochter ontvangen.

Hier in deze straat werden we met open armen ontvangen door onze buren, ontvingen we hulp in moeilijkheden, zonder dat we er om hoefde te vragen, leerde ik opnieuw hoe belangrijk een sociaal leven is, iets wat ik zolang gemist had.

En dat alles begon 4 jaar geleden......door lid te worden van cm Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TATJE948

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 14:19

HANNAH810 schreef:
is dat een gedicht of een lied, tatje?

gedicht:)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 14:21

ANNETTE792 schreef:
laatste rondje door mn oude huis gelopen, nu klaar om morgen de sleutel in te leveren.

Ondanks dat ik van dringend aan renovatie toe, oud huis naar een schitterend groot nieuw gebouwd huis ga is het toch ff slikken.

Hier in dit huis vond ik na jaren in onrust en angst geleeft te hebben mijn rust, een plekje om ver weg van mn verleden een nieuwe start te maken.
In dit huis werd ik ten huwelijk gevraagd, zag ik mijn kinderen veranderen van stil en terughoudend naar vrolijk en spontaan en mochten we nog een dochter ontvangen.

Hier in deze straat werden we met open armen ontvangen door onze buren, ontvingen we hulp in moeilijkheden, zonder dat we er om hoefde te vragen, leerde ik opnieuw hoe belangrijk een sociaal leven is, iets wat ik zolang gemist had.

En dat alles begon 4 jaar geleden......door lid te worden van cm Lachende smiley

Kippenvel Annette...bij jouw verhaal. ik kan alleen maar zeggen: 'ik hóór je!'
Het mooiste moment...met een brok in je keel. Dank voor het delen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 15:25

Dit topic krijgt een slotje omdat ik het gevoel heb dat het niet om de daadwerkelijke vraag gaat, maar om een issue tussen leden.

Over vrijheid van meningsuiting kan en wil ik heel duidelijk zijn: die vrijheid is er. En op het moment dat je niet kritisch naar jezelf hoeft kijken, hoef je ook niet bang te zijn of de redactie wel of niet gemaild wordt.

Ter advies: stop met op elkaar reageren wanneer je het pertinent niet met elkaar eens kunt zijn. Het wordt nutteloos en andere leden hoeven hier niet in betrokken te worden. Soms moet je accepteren dat je lijnrecht tegenover elkaar staat, zonder dit steeds onder de aandacht te brengen.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zondag 31 juli 2011, 15:26
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 15:58

ANNETTE792 schreef:

Begrijp je Annette Kussende smiley
Maar geniet ervan lekker in jullie nieuwe en mooie ruime huis, met je mooie rooie keuken Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 16:00

VISSER278 schreef:
Zon nodig? Nou... hier is de zon al aanwezig hoor. Coole smiley met zonnebril

http://www.zeelandnet.nl/weer/webcam_boulevard_vlissingen.html

Tuurlijk het zal Zeeland weer eens niet zijn Boze smiley
Hij probeert hier wel zijn best te doen erdoor te komen, maar Visser is nog te hebberig denk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 16:13

HERMAN388 schreef:
Niet alleen woorden, maar ook in boze gedachten en in werken.

We moeten wederom geboren worden, anders kunnen wij Koninkrijk
Gods niet ingaan.
Hioe zie jij wedergeboorte Herman?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 16:24

CHRISTEN307 schreef:
Wij kunnen dit niet bevatten, dat Hij Zich met volle Overgave als Slachtoffer voor onze zonden heeft gegeven, De Reine, Die nooit geen zonde heeft gekend en gedaan is zonde voor ons geworden en Hij heeft geleerd(moest Hij leren dan?) wat gehoorzaamheid aan de Wil van Zijn Vader in alleswas , door alles te ondergaan wat wij als mens kunnen ondergaan, ja tot de dood toe, vrijwillig, maar wat heeft Hij gestreden of die beker aan Hem mocht voorbijgaan, als mens bloed en tranen gezweten en niet zo maar even geboren, gestorven en begraven, daar zit 33 jaar zwaar chronisch lijden in... en dat allemaal voor ons en onze zonden...
Zullen wij dan nog in die zonden blijven doorgaan, roddel, laster, egoïsme, haat en jaloezie, waarvoor Hij heeft willen("moeten") sterven, neen toch, dan verergeren wij het lijden van Christus en zetten het voort en daarom roept de Schrift op; "Weest heilg. want Ik ben heilig!"En dat wil de Heilige Geest werken in onze harten, meer en meer Hem gelijkvormig te worden en het oude doen en laten, afleggen..
Twee gevoelens roep je op, die naar mijn idee juist niet passen. Het eerste wat je oproept, is medelijden hebben met Jezus. En ik geloof nooit dat God van ons vraagt medelijden met Hem te hebben. Jezus is nl. nooit zielig geweest. Als je Hem als slachtoffer afschildert, doe je Hem tekort. Want alles wat er gebeurde heeft Hij voor gekozen en tot en met het einde van de wereld heeft Hij alles in Zijn hand.
De tweede emotie is schuldgevoel. En dat vind ik ook niet juist. Het is in mijn ogen nl. een emotionele oproep tot algemeen schuldgevoel en eerlijk gezegd krijg ik daar de kriebels van. Mij krijg je in elk geval niet mee met deze oproep, want ik geloof dat God van me houdt zoals ik ben. Ik mag in vreugde met Hem leven, ook al doe ik soms dingen verkeerd. Dat is nl. hetgeen we niet kunnen bevatten: God houdt van de mens, ook al leeft hij nog in zonde.
Ken je Hem werkelijk, vraag ik me dan af? Want als je Hem kent, weet je dat Hij je geen dingen verwijt en dat Hij ons niet wil opzadelen met een schuldgevoel. Hij is als een Vader, die bereid is, Zijn kind weer aan te nemen...Heb je Hem waarlijk lief? Als je Hem liefhad, zou je geen vrees voor Hem kennen, want liefde drijft alle vrees uit...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 31 juli 2011, 19:08
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 16:34

VISSER278 schreef:
Zon nodig? Nou... hier is de zon al aanwezig hoor. Coole smiley met zonnebril

http://www.zeelandnet.nl/weer/webcam_boulevard_vlissingen.html

Zon....wat is dat..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 16:37

ANNETTE050 schreef:

Ik zag voor tv dat de zon die gele bal is die boven in de lucht hangt.
Maar ik kan die bal niet zien.
Er zit een grijze laag omheen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 16:38

ANNETTE050 schreef:

Het blijkt zo'n geelrond ding aan de hemel te zijn die maakt dat de lucht lekker warm is Clown smiley
Maar heb het al een tijd niet gezien dus weet het ook niet zeker hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 16:53

ERIKA129 schreef:
Tuurlijk het zal Zeeland weer eens niet zijn Boze smiley
Hij probeert hier wel zijn best te doen erdoor te komen, maar Visser is nog te hebberig denk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

hier hebben we al wat van de zon van Visser gekregen, dus weet ff weer hoe de zon eruit ziet. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 17:07

YELNIN491 schreef:
hier hebben we al wat van de zon van Visser gekregen, dus weet ff weer hoe de zon eruit ziet. Coole smiley met zonnebril

sow zjaloerz...heh... Zieke smiley ....heeft Visser lievelingetjes....dus!!! Vind k niet kunnen Smiley met dichtgeplakte mond...Visser!!
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 17:25

ANNETTE050 schreef:
sow zjaloerz...heh... Zieke smiley ....heeft Visser lievelingetjes....dus!!! Vind k niet kunnen Smiley met dichtgeplakte mond...Visser!!

morgen krijg jij wat hoor, maar vandaag hadden we het hier ff nodig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 18:16

CHATULIEM619 schreef:
Twee gevoelens roep je op, die naar mijn idee juist niet passen. Het eerste wat je oproept, is medelijden hebben met Jezus. En ik geloof nooit dat God van ons vraagt medelijden met Hem te hebben. Jezus is nl. nooit zielig geweest. Als je Hem als slachtoffer afschildert, doe je Hem tekort. Want alles wat er gebeurde heeft Hij voor gekozen en tot en met het einde van de wereld heeft Hij alles in Zijn hand.
De tweede emotie is schuldgevoel. En dat vind ik ook niet juist. Het is in mijn ogen nl. een emotionele oproep tot algemeen schuldgevoel en eerlijk gezegd krijg ik daar de kriebels van. Mij krijg je in elk geval niet mee met deze oproep, want ik geloof dat God van me houdt zoals ik ben. Ik mag in vreugde met Hem leven, ook al doe ik soms dingen verkeerd. Dat is nl. hetgeen we niet kunnen bevatten: God houdt van de mens, ook al leeft hij nog in zonde.

Ben het met je eens Chat..God houdt van ons mensen zoals we zijn...
HIj kent ons..en heeft ons wonderlijk mooi gemaakt.
.Psalm 139 ..
En een Christen in Bijbelse zin is iemand die Christus volgt...volgeling wil zijn van Hem..dienen.....met al onze zonden en tekortkomingen naar Hem gaan..en zeggen: "HIer ben ik Heere..wat wilt u dat ik doe?".
Naar boven

Auteur Bericht
JEROEN372

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 18:16

hoi ,

Momenteel zit ik middenin een scheiding die ik niet wil of gevraagd heb,We zijn in de kerk getrouwd hebben de zegen meegekregen ,belijdenis gedaan en zij zich laten dopen.....

Ik moet bekennen dat het een lijdensweg is,scheiden doet lijden

M,n enige helper en trooster is God om hier doorheen te gaan

Mijn vrouw wil scheiden ,heb er van alles aan gedaan om het om te draaien ,tevergeefs .soms gaan de dingen zoals ik niet wil maar dat God een ander plan in mijn leven heeft.

of dat dit zonde is ,van haar kant denk ik wel

Het komt niet van God om te gaan scheiden ,er is er maar 1 die lacht met een grijns op z,n gezicht

mvg jeroen

Zonde
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 18:20

ANNETTE050 schreef:

tsssssssss......ik zal nooit meer wat op het forum zetten Boze smiley
Het is ook noooooit goed.
Dacht ik met die link wat zonnestralen te delen.....weer niet goed. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERNSTJAN522

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 18:21

...dat tijdens de dienst mijn "broer"naast me kwam zitten, die vorige week maandag aan een hartklep geopereerd is..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 18:48

Hij keek nog es naar Carla, sprak ze nu de waarheid of had ze hem voor de gek? Hij wist niet wat hij er van moest denken.
"Carla, zeg het nu es eerlijk......is Peter echt je stiefvader of maak je maar een grapje??"
Carla zei:...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 19:41

CHATULIEM619 schreef:
Als je Hem liefhad, zou je geen vrees voor Hem kennen, want liefde drijft alle (de) vrees uit...

in de bijbel staat het nét iets anders; die vreest is niet volmaakt in de liefde;
het is dus zeer wel mogelijk om God wel lief te hebben, en toch nog angsten te kennen; alleen betekend dit dan dus wel dat je de volmaakte liefde nog niet bereikt hebt.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 31 juli 2011, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 19:54

CHATULIEM619 schreef:
Ken je Hem werkelijk, vraag ik me dan af? Want als je Hem kent, weet je dat Hij je geen dingen verwijt en dat Hij ons niet wil opzadelen met een schuldgevoel. Hij is als een Vader, die bereid is, Zijn kind weer aan te nemen...Heb je Hem waarlijk lief? Als je Hem liefhad, zou je geen vrees voor Hem kennen, want liefde drijft alle vrees uit...
Het begrip Slachtoffer wordt in onze taal met een andere betekenis gebruikt, want in de bijbel gaat het wel degelijk over een offer dat geslacht(is)wordt en Jezus wordt ook beschreven als het Lam, Dat geslacht is..
9 En zij zongen een nieuw lied, zeggende: Gij zijt waardig dat boek te nemen, en zijn zegelen te openen; want Gij zijt geslacht, en hebt ons Gode gekocht met Uw bloed, uit alle geslacht, en taal, en volk, en natie;
10 En Gij hebt ons onzen God gemaakt tot koningen en priesteren; en wij zullen als koningen heersen op de aarde.
11 En ik zag, en ik hoorde een stem veler engelen rondom den troon, en de dieren, en de ouderlingen; en hun getal was tien duizendmaal tien duizenden, en duizendmaal duizenden;
12 Zeggende met een grote stem: Het Lam, Dat geslacht is, is waardig te ontvangen de kracht, en rijkdom, en wijsheid, en sterkte, en eer, en heerlijkheid, en dankzegging.
Dus letterlijk is Hij geslacht als Zoenoffer voor onze zonden en dat is genade en heeft totaal niets met medelijden uitstaande...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 19:58

HANNAH810 schreef:
in de bijbel staat het nét iets anders; die vreest is niet volmaakt in de liefde;
het is dus zeer wel mogelijk om God wel lief te hebben, en toch nog angsten te kennen; alleen betekend dit dan dus wel dat je de volmaakte liefde nog niet bereikt hebt.

. 18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

1 Joh. 4 vers 18
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 19:59

HERMAN388 schreef:
======================================
Je kijkt teveel naar Boven christen.
Waarom ben je gescheiden? Dat is ook jouw fout?
We zijn niet volmaakte mensen

Als je zo doorgaat met negatieve verhalen dan klik ik bij jouw reactie NIET OKEE aan de redactie.
Je moet niet aan alle mensen laten veroordelen maar draagt elkander lasten.
Dus je bent gewaarschuwd.

het is absoluut niet mijn fout, dat ik ga scheiden maar dan moet je de moeite nemen om de achterliggende oorzaak te kennen, want dan zul je mogelijk tot een andere, objectievere uitspraak komen, dan zo maar wat neerschrijven, daar doe je iemand veel verdriet mee, ja dat ondervind ik ook...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:04

CHRISTEN307 schreef:
Het begrip Slachtoffer wordt in onze taal met een andere betekenis gebruikt, want in de bijbel gaat het wel degelijk over een offer dat geslacht(is)wordt en Jezus wordt ook beschreven als het Lam, Dat geslacht is..
9 En zij zongen een nieuw lied, zeggende: Gij zijt waardig dat boek te nemen, en zijn zegelen te openen; want Gij zijt geslacht, en hebt ons Gode gekocht met Uw bloed, uit alle geslacht, en taal, en volk, en natie;
10 En Gij hebt ons onzen God gemaakt tot koningen en priesteren; en wij zullen als koningen heersen op de aarde.
11 En ik zag, en ik hoorde een stem veler engelen rondom den troon, en de dieren, en de ouderlingen; en hun getal was tien duizendmaal tien duizenden, en duizendmaal duizenden;
12 Zeggende met een grote stem: Het Lam, Dat geslacht is, is waardig te ontvangen de kracht, en rijkdom, en wijsheid, en sterkte, en eer, en heerlijkheid, en dankzegging.
Dus letterlijk is Hij geslacht als Zoenoffer voor onze zonden en dat is genade en heeft totaal niets met medelijden uitstaande...
Jezus is vermoord zoals een lam geslacht is. Het verschil is, het lam kon er niks aan doen, Jezus echter koos er bewust voor. Een slachtoffer kan er niks aan doen, ondergaat het. Jezus echter koos er bewust voor en hield zelfs op het kruis nog de regie. Zelfs koos Hij het moment om te sterven. Jezus is als offer op het kruis gestorven, maar Hij is geen slachtoffer van de verdrukking.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:10

PIETER649 schreef:
iedereen heeft het maar over de verstokte vrijgezel Paulus.
maar ik lees nergens over Petrus, waarvan bekend is dat hij in elk geval een schoonmoeder had.
ging zijn vrouw mee op zendingsreis??

dat lezen we dus nergens hé... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:14

MARIAN519 schreef:
. 18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

1 Joh. 4 vers 18

als je de statenvertaling ernaast pakt, lees je;

Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:22

MARY052 schreef:
Hij keek nog es naar Carla, sprak ze nu de waarheid of had ze hem voor de gek? Hij wist niet wat hij er van moest denken.
"Carla, zeg het nu es eerlijk......is Peter echt je stiefvader of maak je maar een grapje??"
Carla zei:...

waarom zou ik een grapje daar over maken Bernard. Peter is echt mijn stiefvader.
Luister...............................................
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:26

HANNAH810 schreef:
als je de statenvertaling ernaast pakt, lees je;

Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde. Knipoog smiley

Het gaat idd om de volmaakte liefde..die drijft angst uit... Knipoog smiley
ik heb de Herziene Statenvertaling aangehaald.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:40

MARIAN519 schreef:
Het gaat idd om de volmaakte liefde..die drijft angst uit... Knipoog smiley
ik heb de Herziene Statenvertaling aangehaald.
Ik heb dus maar eens naar de Griekse grondtekst gekeken. Het woord volmaakt is in de grondtekst tetele'otai. Dat komt van het werkwoord tele'o'o. En daar zien we het verschil dus terug. Terwijl de SV het vertaalt met een status, nl. volmaakt zijn, wijst de Griekse grondtekst op een werkwoord: bereiken, vervolmaken. Dus de meest letterlijke vertaling zou zijn: wie vreest heeft de volmaaktheid in de liefde nog niet bereikt.In de NBV zie je dat proces terug: is nog geen werkelijkheid geworden....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 31 juli 2011, 20:57
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2557 2558 2559 2560 2561 2562 2563 ... 6194 Volgende
Pagina 2560 van 6194