ChristianMatch

Forum

mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2564 2565 2566 2567 2568 2569 2570 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:25

MARISKA601 schreef:
Volgens mij is er een heel verschil, in omgang met een kind met autisme is of een partner hebben met autisme.

Dat is idd een heel verschil. Zeker wanneer iemand op latere leeftijd een diagnose gekregen heeft en daar verder niet in begeleid is.
Ook speelt mee of dat er nog andere problematiek bij komt kijken oa tgv het autisme.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ADELAAR559

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:27

VISJE980 schreef:

Hey mensen,

Ik ben sinds een tijdje weer alleen en zou deze zomer wel op vakantie willen. Nu kan ik met een jongerenreis mee.. als ik zou willen. En dat wil ik ook wel... Alleen, het zou leuk zijn als je met minimaal 1 (ietswat) bekende persoon zou gaan.

Dusssss wie heeft er vanaf 15 aug 10 dagen vrij en heeft eigenlijk ook wel zin in een jongerenvakantie (22-30 jaar)(naar de zon)(niet te duur = 200-300 euro)??

Ik hoor het wel!!!

Groetjes,
(Ichtus) Visje

WAUW ! Das een leuk idee zeg .... helaas heb ik voor dit jaar het vakantie-gebeuren al gepland, maar mocht je voor volgend jaar weer hetzelfde van plan bent, houd ik me aanbevolen !
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:28

[quote=PIETER649)

Hallo Pieter

Ik denk dat je het heel goed verwoord hebt want ik vind dat je alle twee een schuld hebt.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:31

Ik hou niet van hoogmoedig en ik doe alleen maar om eerlijke manieren te doen.
Ik ga niet te veel bijbelteksten in de forum zetten, anders krijgen ze irritatie van de teksten.
En ook niet over beeldspraken en geestelijke gesprekken.
Ik ben zondaar voor God maar ik ga niet zeggen of de Heilige Geest in mijn hart woont.
Daarom wil ik niet hoogmoedig voor iedereen, maar ik was een groot beest bij U zegt David. Ps 73:22b
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:31

VISSER278 schreef:
Nee. Toen het er op aankwam kon ze er geen afstand van doen.
maar aangezien Mariska een veluwse is, zal dat nu geen problemen opleveren.

provinciepolitiek Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:33

Zo nu weer genoeg gescholden op elkaar.
Nu weer waar we gebleven waren aub.

Psalm 66

Juich aarde , juich met blijde galmen
den groten Schepper van 't heelal.
Zing de eer Zijns naams met dankb're psalmen
Verhef Zijn roem met lofgeschal
Zeg: O hoe vreeslijk zijn Uw werken
Gij doet Uw wijdgeduchte kracht
o God aan al uw haters merken
die veinzend buigen voor Uw macht.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:35

Psalm 119 :3 (ber)

Och, schonkt Gij mij de hulp van Uwen Geest!

Is deze werkwoord niet goed?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:37

Heel mooi en deze ook

Psalm 25 :6
Wie heeft lust den Heer' te vrezen,
't Allerhoogst en eeuwig goed?
God zal Zelf zijn leidsman wezen,
Leren, hoe hij wandlen moet.
't Goed, dat nimmermeer vergaat,
Zal hij ongestoord verwerven,
En zijn Godgeheiligd zaad
Zal 't gezegend aardrijk erven.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNA879

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:39

CHRISTEN307 schreef:
Aanvulling naar Herman.... (enz)
Hé, joh, wacht nou eerst even of Herman inderdaad je vraag nog gaat beantwoorden - je kunt beter even niet meteen té hard van stapel lopen, zou ik zo zeggen, maar wat extra ruimte laten om het gesprek wat uit te diepen. Als ik deze bijdragen zo lees, dan gaat het anders een beetje welles/nietes worden - maar ik heb makkelijk praten, ik ben niet echt bij dit gesprek betrokken ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNA879

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:46

VISSER278 schreef:
Zo nu weer genoeg gescholden op elkaar.
Nu weer waar we gebleven waren aub.

Oops, sorry: ik zat nog hard te typen toen Herman en Visser alweer heel wijs een andere richting aan deze draad gaven! Kwestie van kruisende lijntjes, dus.

Inderdaad: terug naar het Woord!

Here, Gij doorgrondt en kent mij [en ons allen!]
Gij omgeeft mij van achteren en van voren,
Gij legt Uw Hand op mij,
het begrijpen is mij te wonderbaar,
te verheven, ik kan er niet bij.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:51

ZEELAND736 schreef:
Ach..ik ben ook ruimgunnend...dus vooruit

Hier niet gaan vertellen dat het vanavond geregend heeft he. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 22:55

Dat ik vandaag voor 100 % uit de ziektewet ben geschopt. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 23:01

Wie weet waar Willem W-tje gebleven is? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 23:10

HERMAN388 schreef:
Psalm 119 :3 (ber)

Och, schonkt Gij mij de hulp van Uwen Geest!

Is deze werkwoord niet goed?

eigenlijk zou je zinsopbouw als volgt moeten zijn;
och schonk gij mij.........
schenkt god je veel aandacht? (zonder het woord "voor")

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 2 augustus 2011, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
TATJE948

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 23:11

Er zijn veel dingen die ik tegen wil je zeggen,
Er zijn vele woorden die ik met je zou willen delen
Delen wil zeggen dat je elkaar laat zien zoals je bent
En dat is juist zo moeilijk,
Van binnen wachten de woorden om uit gesproken te worden
Maar het wilt niet, je probeert het, steeds opnieuw, maar de woorden komen niet over je lippen,
Je hele lichaam begint te trillen, je kunt niet meer op je benen staan,
Je kunt je niet vasthouden
Het lijkt alsof je gaat vallen,
Wie houdt je vast, wie laat je niet los?
De zwaartekracht trekt ons naar beneden,
Dieper en dieper, komt er ooit een eind?
Ik kijk naast me, en ik zie daar meerdere mensen die vallen,
ze vallen allemaal naar hetzelfde gat.
Ik snak naar adem, maar het lukt niet,
Sneller met elke hartslag
Komt de leegte op me af,
Tot iemand naast me zegt,
Laat jezelf los,
Ik vang je op
Ik wordt bang,
Ik begin te twijfelen,
Hoop kan ik nu niet vinden,
Ik besloot om mijn ogen dicht te doen zodat ik alleen nog kon geloven
En op dat moment stond ik weer
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 23:43

CHRISTEN307 schreef:
God schenkt geen aandacht voor mij, Hij heeft geen kan, waaruit Hij aandacht schenkt...

Flauw en kinderachtig om iemand aan te vallen omdat hij niet de juiste toonzetting neerzet..

Iedereen kan begrijpen wat Herman hier bedoelde
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 23:45

HERMAN388 schreef:
......... maar juist dan wil Hij ons helpen....

Waar blijkt dat uit?
Schenkt God veel aandacht voor je?
Je zult bedoelen...
Schenkt God veel aandacht AAN je..

(maakt niet uit hoor ...ik begreep je)
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 23:49

[quote=MARTIN695]ik ben het niet helemaal met je eens martin.
scheiden is niet altijd de schuld van allebei.

wel maakt ieder mens fouten, vaak ook onbewust.
normaal gesproken hoeven een ieders gewone fouten geen aanleiding tot scheiding te zijn en kan een scheidingsschuld geheel bij een partij liggen.

eigenlijk heel simpel... als je te stil, of juist te dominant was in je huwelijk hoort dat voor de ander geen reden tot scheiding te zijn.
als je in je huwelijk te makkelijk was, of juist te jaloers....mag voor de ander geen reden tot scheiding zijn.

in een gewone ruzie zijn er altijd twee schuldigen, maar van een ongewenste scheiding kun je dat nooit zeggen.

Quote christen:
Als mensen al in staat zijn een databank te hebben met allerlei persoonlijke gegevens, hoe groot en wijs en Almachtig is Hij, die alle harten kent en samenvoegt wat in gebed is afgesmeekt... ja Hij is De Grote God, Die omziet naar ons kleine mensjes, ja zelfs Zijn Zoon gezonden heeft om ons te ver-z o e n e n met Hem, ja dat is nog is een CLICK!

Het gaat in dit topic niet over een klik met God.
Wat ik opmerk uit je bijdragen christen is je oneerbiedigheid.

- Een hemelse databank (waarom zou je de grote heilige God vermenselijken?
- Jezus als afval ( weleens in de vuilcontainer gekeken? )
- Een klik met God ( heb je met Hem geknikkerd?)

Ja...Hij ziet om naar mensen maar Hij voegt zeker niet samen wat in gebed is afgesmeekt.
Hij is vrij om een gebed te verhoren of niet,( de reden daarvoor hoeven wij niet altijd te begrijpen aangezien Gods gedachten ten alle tijden hoger zijn als de onze!) dus je kunt bidden wat je wilt om samengevoegd te worden met een bepaald persoon, maar het zal je niet helpen als Hij dat niet goed voor je vind.

Verder....Je nickname is christen.
Bij een christen hoort christelijke nederigheid,respect en eerbied voor zijn God, en wat ik proef in je bijdragen is enkel 'christelijke' hoogmoed en uitspraken die getuigen van een gebrek aan eerbied voor je God.

Laatst aangepast door
JOLAN931
op woensdag 3 augustus 2011, 00:07
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 23:52

CHRISTEN307 schreef:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ik heb het 5 jaar uitgehouden met een autistische echtgenote, maar zonder behandeling en diagnostiek(vrijwillig) kom je geen stap verder en nu ben ik gescheiden...

Euh.......jij dénkt dat ze autistisch is maar aangezien er nooit een diagnose is afgegeven weet je dat niet en kun je daar niet je eigen schuldgevoel mee wegvegen..........

Ik word lichtelijk onpasselijk van je "uitgehouden",je bent ooit uit liefde getrouwd,ook al werd je huwelijk niet wat je er van verwachtte en scheidden julie wegen dan nog kun je met respect over je zieke partner blijven spreken(of zwijgen)
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 23:53

CHRISTEN307 schreef:
Kennelijk was er ook al in Paulus´ dagen een onderscheid in doen en laten van christenen, of je naar het vlees leeft of naar de Geest, en de werken(daden) van het vlees(ons eigen zondige oude ik) worden vermeld maar ook het middel om deze werken in en door ons te bestrijden nl door het laten werken van de GEEST IN EN DOOR ONS, DE GEEST DE OUDE WERKEN VAN HET VLEES LATEN DODEN, ZODAT CHRISTUS MEER EN MEER GESTALTE KRIJGT IN ONS VOELEN EN DENKEN...EN DOEN...

misschien zou je dit stukje eens willen verduidelijken?
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 00:20

CHRISTEN307 schreef:
In Hem zijn wij volmaakt als kinderen van God en door het geloof in Hem zijn wij een nieuwe schepping het oude is er nog wel, maar is als het ware een gepasseerd station, we leven door Christus, de nieuwe mens, die uit God is en dan heb je de gezindheid van Christus, waardoor de christin(ikzelf ook dus), mijn vijanden liefheb, en ik heb er wat om Christus 'wil...en mijn vlees is ook een vijand, maar die haat ik tot in de dood, want het is ook de vijand van God......

vreemd.
je hebt je vijanden lief, en staat op cm vanwege een scheiding van een autistische vrouw. dat lijkt me niet naar Gods woord. je vijanden liefhebben houd ook in: je vrouw liefhebben met al haar fouten en gebreken.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 00:37

Slechtste moment, dat mijn bovenbuurman weer thuis is en zoveel lawaai maakt... ik dacht dat het nu laat genoeg was... 0:37 uur am. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 00:52

CHRISTEN307 schreef:
Echte Liefde is zichtbaar en tastbaar geworden op Golgotha en laat die gezindheid dan bij ons moge zijn bewerkt door de Heilige Geest, Die De Liefde in ons hart uitstort, waardoor wij ook anderen oprecht zullen kunnen en willen beminnen.
Kijk naar Jezus Christus in Zijn Liefde voor ons en dat ontvangen ook wij Liefde zelfs voor onze vijanden.
En natuurlijk praat en schrijf ik uit ondervinding(NATUURLIJK DOE JIJ DAT>>DAT GELOVEN WE ZEKER!!!)...Als Hij werkt in ons en wij geven Hem de ruimte, dan zal ons hart meer en meer vervuld worden met Zijn Liefde!

Is het heel erg moeilijk te begrijpen dat hier geschreven wordt over AARDSE liefde???
Ook dat kan en mag beschreven worden hier!!!
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 01:08

VISSER278 schreef:
Wie weet waar Willem W-tje gebleven is? Smiley die vol vragen zit

EHH, Willem W-tje woont ver weg Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 03:21

SUSANNAH475 schreef:
Slechtste moment, dat mijn bovenbuurman weer thuis is en zoveel lawaai maakt... ik dacht dat het nu laat genoeg was... 0:37 uur am. Smiley die vol vragen zit

Twijfelende smiley kan jij niet boven hem gaan wonen???
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 05:56

ZEELAND736 schreef:
Is het heel erg moeilijk te begrijpen dat hier geschreven wordt over AARDSE liefde???
Ook dat kan en mag beschreven worden hier!!!

Echte aardse Liefde is er wel, maar krijgt pas echte diepte als die liefde geworteld is in De Liefde en God is Liefde.

Dus ik ontken de natuurlijke liefde niet, maar geef aan hoe die te verdiepen....

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 06:04
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 05:59

@ Ellen

Het is zeker waar wat je schrijft.
Echte liefde is een draad van diamant, die heel wat te verduren krijgt, maar nooit uit zichzelf breekt, een mens knipt die draad door of koestert en onderhoudt die lijn....

Laatst aangepast door
CHRISTEN307
op woensdag 3 augustus 2011, 06:06
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 06:46

JOLAN931 schreef:
vreemd.
je hebt je vijanden lief, en staat op cm vanwege een scheiding van een autistische vrouw. dat lijkt me niet naar Gods woord. je vijanden liefhebben houd ook in: je vrouw liefhebben met al haar fouten en gebreken.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ten eerste schrijf je, dat het niet lijktnaar Gods Woord, dus je bent er niet zeker van....
Ten eerste is mijn echtgenote waarvan ik in scheiding ben(uitspraak rechtbank loopt nog) geen vijand van mij en behandel ik haar ook niet als een vijand.
Maar als je enige kennis en ervaring hebt met aspergerautisme en wat dit betekent voor een samenleven binnen een huwelijk, dan zul je daar beslist een andere visie op krijgen.
Als je 5 jaar met iemand gehuwd bent geweest en constateert en maakt mee, dat je door het autisme van 1 van de partners een aparte belevingswereld hebt in het verwerken en omgaan van(met) emoties, seksualiteit, het ontbreken van SAMEN iets of veel doen, het verleden wat door de autismepartner niet kan worden ingevoeld zoals normaal, maar gererelativeerd wordt en weggedaan als zijnde " jouw" probleem, dus de " normale" partner moet dat zelf maar verwerken en er een punt achter zetten.....
HET NEUTRALISEREN VAN PIJNLIJKE SITUATIES TOT WAAR MAAK JE JE DRUK OM enz. De strijd die dat oplevert ook in het gebed en het ontbreken van de wil en de noodzaak tot diagnostisering, behandeling en begeleiding via deskundigen bij het Centrum Autisme(je wordt dan beiden gediagnostiseerd)door de autistische partner, is een groot struikelblok in de relatie, waarbij een progressieve lijn zit, met agressief reageren, wantrouwen, minderwaardigheidscomplex en medelijden wekkendgedrag naar buiten toe door de autistische persoon, dan is er een blijvende verstoring van de vrede, waartoe God ons bestemd heeft ook in een huwelijk.
De rest aan goede eigenschappen, die mijn vrouw zeker heeft, zoals sociaal naar buiten, niet lui, adrem buitenshuis, trouw, behulpzaam enz maken het gemis aan communicatie binnen het huwelijk niet goed, en daarom is het ook een problematiek die voornamelijk binnen een relatie voorkomt(aspergerautisme), dus ook bv. bij kinderen in hun thuissituatie,
Om nog zelf in vrijheid te mogen en kunnen leven en doen, is dan uiteindelijk een scheiding onvermijdelijk, omdat het huwelijk inhoudelijk niet (meer) functioneert door de Liefde in de volle zin van het Woord en eigenlijk alleen nog een vrienden-broer-zus
relatie is geweest en zonder begeleiding en behandeling dat ook blijft, ten diepste blijf je "vreemden" voor elkaar.
Dit is wat de achtergrond/MOTIVATIE) van mijn besluit is en geen " gemakzucht of zin in een "avontuurtje of overspel etc.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 06:54

@ Jolan Waarom zijn jullie als christen niet officieel gehuwd(HET HUWELIJK IN ERE(HOOG) HOUDEN en er wordt gerookt in jullie relatie, heb je er wel eens bij stilgestaan, dat ons lichaam(van de christen of christin) EEN TEMPEL IS VAN DE HEILIGE GEEST, waarin GOD WIL WONEN, Die dan "uitgerookt" wordt...?
Zo maar even ter overdenking en niet als kritiek bedoeld....
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTEN307

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 07:00

elke dag dat ik vurig bid om een partner in de Heere, maar haar niet vind of ontvang....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2564 2565 2566 2567 2568 2569 2570 ... 6194 Volgende
Pagina 2567 van 6194