
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:44
|
|
|
|
|
Effatha, dat is wordt geopend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:45
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | God roept al 2000 jaar en langer, maar de mens houdt zich als doof. maar toch zijn er die Zijn stem horen en opstaan uit de dood van hun zondig bestaan en Hem loven en prijzen en daar mag ik er één van zijn...
Johannes 5: 25 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven. |
Ben je bezig om ons te bekeren?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 3 augustus 2011, 11:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:45
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 3 augustus 2011, 13:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:53
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Ik bedoel eigenlijk volgehouden, volharden in het geloof in een huwelijk dat door God gewild is....maar door ongeloof en autisme samen werkt het geloof niet meer door de Liefde, die onderdrukt wordt,,, Autisme heeft iets in zich van autonoom, dus zelf willen regelen en doen van gezamenlijke dingen leidt tot en is eenzaamheid en lijden om Christus´wil. En in het algemeen ziet de " buitenwereld" de " gezonde" partner als de " veroorzaker" van alle leed en eenzaamheid, want........ |
Je ziet jezelf als lijdend voorwerp en probeert dat hier(op een openbaar forum)goed te praten,dat irriteert me mateloos. Je eigen straatje schoon vegen over de rug van je ex en vervolgens mensen veroordelend toespreken op het forum laat een puberale(dus wellicht narcistische) houding zien; "ik ben goed,de wereld is rot". Jammer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:16
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | en toen.... bijstand? volledig weer aan het werk ? |
Vakantie komt eerst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:37
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Je ziet jezelf als lijdend voorwerp en probeert dat hier(op een openbaar forum)goed te praten,dat irriteert me mateloos. Je eigen straatje schoon vegen over de rug van je ex en vervolgens mensen veroordelend toespreken op het forum laat een puberale(dus wellicht narcistische) houding zien; "ik ben goed,de wereld is rot". Jammer! |
http://www.youtube.com/watch?v=h35z4sSzjj0&feature=player_detailpage
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:42
|
|
|
|
I rest my case.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
Berichten: 655
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:44
|
|
|
|
Ik leef met Mary mee.[/quote]
Thanks Herman, heb het inmiddels allemaal een plek gegeven. Maar wel lief van je!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:45
|
|
|
|
[url]http://www.youtube.com/watch?v=h35z4sSzjj0&feature=player_detailpage
Ik leg mijn leven in Zijn handen en als mijn vrouw zich niet samen met mij wil laten diagnostiseren en behandelen bij deskundigen met de nodig know how, dan sla je de uitgestoken hand van God, Die hulp biedt, af in ongeloof en eigenzinnigheid en dat is er gaande en als een ongelovige, wil scheiden, want dat is het ten diepste, dat zij scheide en ik ben dan niet gebonden aan haar meer en ben vrij om weer een ander te beminnen, en wie is het die mij dan oordeelt? Niet dat ik dan maar kan doen wat ik wil, maar die mij oordeelt is de Heere, die mij recht in mijn ogen kijkt en ik in de Zijne, want wie vrouw, vader, moeder, dochter of wie ook meer liefheeft dan mij en dus maar haar gang laat gaan in ongeloof, die persoon is mij niet waardig... Jezus Christus Eerst en van daaruit,,, mensen... en niet omgekeerd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:48
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dat is helemaal niet waar Christen, Als je achterom kijkt wat je gedaan hebt in je leven en van je vorige huwelijk, dat is ook jouw en haar fout en nu kijkt je vooruit als gelovige man. Zo kan ik het niet voorstellen.
Paulus zegt heel mooi in 2 Timotheüs 4: 7 Ik heb den goeden strijd gestreden, ik heb den loop geeindigd, ik heb het geloof behouden; Dit hebben wij niet verdiend.
Ik leef met Mary mee. | wat staat er voorop? Ik, dus met de volle inzet en instemming van de christen.....Ik heb gestreden, wat Jezus Zelf ons oproept:"Strijdt! om in te gaan door de enge poort en dat doe ik, zonder ballast van eigen godsdienstige werken ga ik zoals ik ben tot Hem en Hij vernieuwt mij elke dag , ja elk kind van God!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:52
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dat is helemaal niet waar Christen, Als je achterom kijkt wat je gedaan hebt in je leven en van je vorige huwelijk, dat is ook jouw en haar fout en nu kijkt je vooruit als gelovige man. Zo kan ik het niet voorstellen.
Paulus zegt heel mooi in 2 Timotheüs 4: 7 Ik heb den goeden strijd gestreden, ik heb den loop geeindigd, ik heb het geloof behouden; Dit hebben wij niet verdiend.
Ik leef met Mary mee. |
Velen spelen op dit forum voor god, maar God zit niet op de Troon van hun hart.. hoe ik dat weet, omdat de vruchten de boom verklaren waar die "vruchten' vandaan komen, geplant in goede aarde of in zand en onvruchtbare grond..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:52
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | [url]http://www.youtube.com/watch?v=h35z4sSzjj0&feature=player_detailpage
Ik leg mijn leven in Zijn handen en als mijn vrouw zich niet samen met mij wil laten diagnostiseren en behandelen bij deskundigen met de nodig know how, dan sla je de uitgestoken hand van God, Die hulp biedt, af in ongeloof en eigenzinnigheid en dat is er gaande en als een ongelovige, wil scheiden, want dat is het ten diepste, dat zij scheide en ik ben dan niet gebonden aan haar meer en ben vrij om weer een ander te beminnen, en wie is het die mij dan oordeelt? Niet dat ik dan maar kan doen wat ik wil, maar die mij oordeelt is de Heere, die mij recht in mijn ogen kijkt en ik in de Zijne, want wie vrouw, vader, moeder, dochter of wie ook meer liefheeft dan mij en dus maar haar gang laat gaan in ongeloof, die persoon is mij niet waardig... Jezus Christus Eerst en van daaruit,,, mensen... en niet omgekeerd! |
Het is spijtig dat je mij niet begrijpt.Ik veroordeel je scheiding niet,je manier van verdedigen vind ik onbegrijpelijk/not done/onnodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:53
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Het is spijtig dat je mij niet begrijpt.Ik veroordeel je scheiding niet,je manier van verdedigen vind ik onbegrijpelijk/not done/onnodig. | Dat mag jij vinden, maar ik mag vinden, dat ik naar Zijn wil handel en getuig...
Peter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:54
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ben je bezig om ons te bekeren? |
Is dat nodig dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:58
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Wat wil je hier mee zeggen? |
Dat je in het oude testament blijft steken, want daar was de Geest nog niet uitgestort, maar incidenteel werkzaam en dan was dat gebed toen op zijn plaats, maar wij(de christen) hebben de Geest ontvangen in alle wijsheid en voorzichtigheid ons onderwijzende, doordat Hij uit Christus neemt en Hem ons toe-eigent en dat is de rijkdom van Zijn kinderen, die Hij niet als wezen laat ronddolen in deze wereld, maar vervult en leidt door Zijn Geest in hen![u]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 12:58
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Velen spelen op dit forum voor god, maar God zit niet op de Troon van hun hart.. hoe ik dat weet, omdat de vruchten de boom verklaren waar die "vruchten' vandaan komen, geplant in goede aarde of in zand en onvruchtbare grond.. | Kijk Christen, waar ik moeite mee heb, is dat je je zelf goedpraat. Zelf ben ik jaren geleden gescheiden, dus ik begrijp helemaal wat er door je heen gaat. Hoewel ik vele redenen had, kon ik het in mijn hart niet goed praten. Het enige wat me hielp was vergeving vragen. Ook al had ik duizend redenen, het was toch zonde. Maar God heeft me vergeven, dat is de kracht waaruit ik leef.
Wat me opvalt in je bijdragen is, dat je geen verantwoordelijkheid neemt voor je eigen rol in de scheiding. Dan is het uiterst wrang dat je anderen wel veroordeelt, zegt dat ze God niet lief hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:00
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Dat mag jij vinden, maar ik mag vinden, dat ik naar Zijn wil handel en getuig...
Peter |
Inderdaad maar als je zo zeker bent is verdediging niet nodig(en het aanvallen van anderen zeker niet) Ik ben van mening dat een ootmoedige houding niet alleen tegenover God een groot goed is maar ook tegenover je medemens.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:02
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik weet niet of dat je op mijn bijdragen doelt, maar ik geloof zeker wel dat God in staat is om mensen tot Hem te roepen, maar is het niet aan ons om te zaaien, zodat God kan oogsten?
Toch denk ik wel dat, wanneer je ziet dat mensen er een bepaalde levenswijze op na houden, je ze mag waarschuwen | Zou het niet verstandig zijn, dat zaaien ook onder Zijn leiding te doen? En nee ik bedoel jou niet persoonlijk. Hoe kun je merken dat je dat onder Zijn leiding doet. Dan landt Zijn woord in het harten van mensen. Dit "zaaien" hier is uit eigen belang en het dient de Heer totaal niet. Het laat alleen zien hoe goed je zelf bent, niet de liefde van de Heer. En dat laatste was ook niet naar jou persoonlijk gericht.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 3 augustus 2011, 13:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:05
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Neen Christus in ons en dan strijden tegen de zonde, je eigen vleselijke begeerten(klinkt ouderwets), door het Zwaard van de Geest en de wapenrusting van God te gebruiken, dus geen lui achteroverhangend in een religieusgelatenheidsstoelgeloof, van Hij 'moet' het doen en ik kan 'niets"... | Laat dan meer van Christus zien, niet zoveel van jezelf...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | /zou het niet verstandig zijn, dat zaaien ook onder Zijn leiding te doen? En nee ik bedoel jou niet persoonlijk. Hoe kun je merken dat je dat onder Zijn leiding doet. Dan landt Zijn woord in het harten van mensen. Dit zaaien is uit eigen belang en het dient de Heer totaal niet. Het laat alleen zien hoe goed je zelf bent, niet de liefde van de Heer. En dat laatste was ook niet naar jou persoonlijk gericht. |
Misschien dat ik niet helemaal duidelijk geweest ben?
Met zaaien bedoel ik het vertellen van Gods liefde en wat Jezus voor ons gedaan heeft en waarom. Natuurlijk doe ik dat onder Zijn leiding en met maar 1 doel: andere mensen tot God brengen.
Het is voor mij bid en werk. Ik kan niet werken (zaaien) zonder mijn persoonlijk leven met de Here Jezus en zonder dat de Geest eerst in mij werkt. Pas wanneer de Geest in mij goed Zijn werk kan doen, pas dan kan ik het uitdragen naar buiten toe.
En aan de Leiding die ik, zeker op dit moment, mag ontvangen weet en voel ik dat God heel dicht bij mij is en ik ervaar dat als iets heel fijns en warms. Is het dan niet mijn opdracht om daarover te vertellen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zou het niet verstandig zijn, dat zaaien ook onder Zijn leiding te doen? En nee ik bedoel jou niet persoonlijk. Hoe kun je merken dat je dat onder Zijn leiding doet. Dan landt Zijn woord in het harten van mensen. Dit "zaaien" hier is uit eigen belang en het dient de Heer totaal niet. Het laat alleen zien hoe goed je zelf bent, niet de liefde van de Heer. En dat laatste was ook niet naar jou persoonlijk gericht. | Het zaad landt altijd, maar waarin landt het, kies uit 4 mogelijkheden, 1 is er voor jou en 1 voor mij... 5 Een zaaier ging uit, om zijn zaad te zaaien; en als hij zaaide, viel het ene bij den weg, en werd vertreden, en de vogelen des hemels aten dat op. 6 En het andere viel op een steenrots, en opgewassen zijnde, is het verdord, omdat het geen vochtigheid had. 7 En het andere viel in het midden van de doornen, en de doornen mede opwassende, verstikten hetzelve. 8 En het andere viel op de goede aarde, en opgewassen zijnde, bracht het honderdvoudige vrucht voort. Dit zeggende, riep Hij: Wie oren heeft, om te horen, die hore.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Laat dan meer van Christus zien, niet zoveel van jezelf... |
Vroom gepraat, Jezus Christus is mijn Koning en dan ben ik Zijn onderdaan, maar ook Zijn kind of broeder.... dus zo vader zo zoon...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:21
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | @ Jolan Waarom zijn jullie als christen niet officieel gehuwd(HET HUWELIJK IN ERE(HOOG) HOUDEN en er wordt gerookt in jullie relatie, heb je er wel eens bij stilgestaan, dat ons lichaam(van de christen of christin) EEN TEMPEL IS VAN DE HEILIGE GEEST, waarin GOD WIL WONEN, Die dan "uitgerookt" wordt...? Zo maar even ter overdenking en niet als kritiek bedoeld.... |
roken is geen zonden. het is een afgod die je in de brand steekt, dus uitroeit
en wat betreft het eerste... mag ik even de tijd nemen om mijn vriend te leren kennen voordat ik me voor altijd, in voor en tegenspoed aan hem verbind?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Kijk Christen, waar ik moeite mee heb, is dat je je zelf goedpraat. Zelf ben ik jaren geleden gescheiden, dus ik begrijp helemaal wat er door je heen gaat. Hoewel ik vele redenen had, kon ik het in mijn hart niet goed praten. Het enige wat me hielp was vergeving vragen. Ook al had ik duizend redenen, het was toch zonde. Maar God heeft me vergeven, dat is de kracht waaruit ik leef.
Wat me opvalt in je bijdragen is, dat je geen verantwoordelijkheid neemt voor je eigen rol in de scheiding. Dan is het uiterst wrang dat je anderen wel veroordeelt, zegt dat ze God niet lief hebben. |
Ik praat niets goed, ik handel goed, en waarom, omdat ik in alles de Wil van mijn hemelse Vader wil doen, dus niet mijn wil, maar Zijn wil, dan wordt ook elke misstap die ik doe, direct onder het kruis gebracht en verzoend door het kostbaar Bloed en dan ziet God, die zonde nooit meer terug en moet ik dan gaan zitten wroeten in mijn verleden, wat ik onder Zijn Wil heb geleefd? Dat doet de duivel, die klaagt aan en maakt een mens doodmoe, zodat ie God de schuld gaat geven, dat is satan..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:24
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Ik praat niets goed, ik handel goed, en waarom, omdat ik in alles de Wil van mijn hemelse Vader wil doen, dus niet mijn wil, maar Zijn wil, dan wordt ook elke misstap die ik doe, direct onder het kruis gebracht en verzoend door het kostbaar Bloed en dan ziet God, die zonde nooit meer terug en moet ik dan gaan zitten wroeten in mijn verleden, wat ik onder Zijn Wil heb geleefd? Dat doet de duivel, die klaagt aan en maakt een mens doodmoe, zodat ie God de schuld gaat geven, dat is satan.. |
wie zegt dat het Goids wil is, en niet een leuk idee van de duivel om jhe dat wijs te maken? God is in Zijn bijbel namelijk heel duidelijk over scheiden. Dat is ook wat chatuliem bedoeld met het feit dat hij wel gescheiden is, maar zichzelf daarin ook niet goed kan praten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
Berichten: 222
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 13:24
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | roken is geen zonden. het is een afgod die je in de brand steekt, dus uitroeit
en wat betreft het eerste... mag ik even de tijd nemen om mijn vriend te leren kennen voordat ik me voor altijd, in voor en tegenspoed aan hem verbind? | Ja excuses, want stel je voor dat het..... en die afgod die jij in brand steekt, verontreinigt je longen en je luchtwegen en dat is zonde... of je het nu wegblaast of niet, maar dat is jouw verantwoording tegenover een Heilig God!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|