| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:13
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Kijk eens aan wat tafel en bed bewerkstelligt, helemaal niets, alleen belijdenis van schuld aan God en elkaar,en De Liefde, dat houdt een huwelijk gaande, maar ongeloof en ego/isme vernietigt een relatie...en dan heeft men allerlei verzachtende woorden tegenwoordig...euthanasie actieve, of te wel moderne zelfmoord en geen doding, dat is veel te zwak... en lat/relatie, waarbij de lat verkeerd gelegd wordt en veelal breekt... |
In corinthe schrijft paulus er zelf over.
Dat als je even niet met zijn 2en door de deur kan, dat je uitelkaar mag, om later weer bij elkaar terug te komen.
Scheiding van tafel en bed houd verder is, dat je "ex-partner" en je zelf niet kunnen hertrouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:24
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Volgens de ned. wet mag men pas trouwen als men de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt.
Ook dit getal woord door vele kerken erkend. De kerkelijke inzegeningen kan vaak alleen maar plaats vinden als beiden belijdend lid zijn van die kerk.
Ik zie een sacrament als iets waaruit je behoud blijkt.
Zo kan een huwelijk dus nooit een sacrament zijn. |
Beide belijdend lid van dezelfde kerk? Het is zo in de vrijgemaakt gereformeerde kerk maar het lijkt me niet dat dit in alle protestantse kerken zo is. Katholieke kerken kennen geen belijdenis. Daar is een huwelijk met een protestant ongeoorloofd maar de bisschop verleent altijd dispensatie.
Thomas, wel belijdend lid.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 3 augustus 2011, 16:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:28
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Beide belijdend lid van dezelfde kerk? Het is zo in de vrijgemaakt gereformeerde kerk maar het lijkt me niet dat dit in alle protestantse kerken zo is. Katholieke kerken kennen geen belijdenis. Daar is een huwelijk met een protestant ongeoorloofd maar de bisschop verleent altijd dispensatie.
Thomas, wel belijdend lid. |
Ik weet niet hoe het verder zit in andere kerken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:29
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Door de komst van ene persoon spreekt hij bij bijna alle topics Bijbels, vermaningen en aanstoots.
Met de rug tegen de muur staan word ik echt moe van. |
ach Herman, ten eerste ben je niet verplicht het te lezen, of te reageren. ten tweede mag je mild glimlachen en jezelf hierdoor niet tot toorn verwekken.
persoonlijk vind ik hem wel grappig... eerst is hij vol blijdschap over een beeldschone vrouw die God hem heeft geschonken en praat hij over niets anders. daarna vermeld hij dat ze een bedrieger was omdat ze niet meteen, let wel: VOOR er uberhaupt een fysieke kennismaking heeft plaatsgevonden(!!!) haar gehele boekhouding, dagboek en levenswandel heeft vermeld. het meisje heeft nog mazzel dat hij haar niet regelrecht retour afzender heeft gestuurd...
met als toetje zn gezaag over hoe schuldloos hij wel niet gescheiden is ( omdat zn exvrouw net ff sneller de scheidingspapieren indiende dan hij)
Nee Herman, ik vind het fantastisch dat hij hier zit en ik heb die glimlach wel om mn mond... hilarisch toch!!??!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:32
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ach Herman, ten eerste ben je niet verplicht het te lezen, of te reageren. ten tweede mag je mild glimlachen en jezelf hierdoor niet tot toorn verwekken.
persoonlijk vind ik hem wel grappig... eerst is hij vol blijdschap over een beeldschone vrouw die God hem heeft geschonken en praat hij over niets anders. daarna vermeld hij dat ze een bedrieger was omdat ze niet meteen, let wel: VOOR er uberhaupt een fysieke kennismaking heeft plaatsgevonden(!!!) haar gehele boekhouding, dagboek en levenswandel heeft vermeld. het meisje heeft nog mazzel dat hij haar niet regelrecht retour afzender heeft gestuurd...
met als toetje zn gezaag over hoe schuldloos hij wel niet (voor de derde keer) gescheiden is ( omdat zn exvrouw net ff sneller de scheidingspapieren indiende dan hij)
Nee Herman, ik vind het fantastisch dat hij hier zit en ik heb die glimlach wel om mn mond... hilarisch toch!!??!! |
je hebt nog enige info gemist pieter; christen is een nog gehuwde man, hoor!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 3 augustus 2011, 19:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:33
|
|
|
|
het kerkelijk huwelijk heeft in het burgerlijk wetboek geen enkele waarde zonder een burgerlijk huwelijk. sterker nog, het is illegaal alleen kerkelijk te trouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:35
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | je hebt nog enige info gemist pieter; christen is een nog gehuwde man, hoor! |
wah zeggie nou??? dus christen zit hier als gehuwde manspersoon achter de vrouwtjes aan??
t mot niet gekker worre
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:35
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | je hebt nog enige info gemist pieter; christen is een nog gehuwde man, hoor! |
oef en dan daten met andere vrouwen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:37
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | oef en dan daten met andere vrouwen... |
nee, dat deedtie niet he... t was een bedriegster dus t feest is afgelast
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:38
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | oef en dan daten met andere vrouwen... |
dat riekt naar overspel...
is CHristen dan tóch ook mens??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:39
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | | Dat schrijf ik niet, het ging hier over roken en hoe daar mee om te gaan... |
Het topic gaat over of de bijbel duidelijk is of niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAAK585
|
|
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | het kerkelijk huwelijk heeft in het burgerlijk wetboek geen enkele waarde zonder een burgerlijk huwelijk. sterker nog, het is illegaal alleen kerkelijk te trouwen. |
klopt helemaal pieter,de voorganger kan ons huwelijk niet inzegenen tenzij het burgelijk huwelijk voltrokken is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | dat riekt naar overspel...
is CHristen dan tóch ook mens??  |
zo te zien wel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:40
|
|
|
|
| SJAAK585 schreef: | | klopt helemaal pieter,de voorganger kan ons huwelijk niet inzegenen tenzij het burgelijk huwelijk voltrokken is |
dus tot die tijd dan maar ongehuwd hokken he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:41
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Vakantie komt eerst.  |
ziekte wet is eigenlijk toch ook vakantie?
een beetje positief kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:42
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | zo te zien wel.... |
niets menselijks is hem vreemd... en tja, het vlees is zwak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:42
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dus tot die tijd dan maar ongehuwd hokken he  |
wie de schoen past..
de appel valt...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 3 augustus 2011, 22:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:43
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | niets menselijks is hem vreemd... en tja, het vlees is zwak |
vlees moet je aan 2 kanten laten inschroeien en dan een paar uurtjes laten sudderen en ja dan valt het uitelkaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:45
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | vlees moet je aan 2 kanten laten inschroeien en dan een paar uurtjes laten sudderen en ja dan valt het uitelkaar  |
konijnevlees is beter in de oven. is konijn eigenlijk halal? of koosjer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:52
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | konijnevlees is beter in de oven. is konijn eigenlijk halal? of koosjer?  |
vraag het christen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:55
|
|
|
|
Nu kijk ik heel anders tegen die "vleselijke begeertes" aan waar hij het over had. Haastige spoed is zelden goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:56
|
|
|
|
ik heb vandaag nog geen mooi moment beleefd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET471
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 17:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik heb vandaag nog geen mooi moment beleefd. |
ik ook nog niet echt, frank. t is net zo'n dag die er later nooit geweest lijkt te zijn. misschien moeten we onze zegeningen maar 'ns gaan tellen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 17:32
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | wah zeggie nou??? dus christen zit hier als gehuwde manspersoon achter de vrouwtjes aan??
t mot niet gekker worre  |
Ja inderdaad, hij is nog in de scheiding zegt hijzelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 17:51
|
|
|
|
Wat ga je nu doen na de 3e echtscheiding Christen307? Heb je andere vrouw nog nodig? Vind je niet erg dat je 3 keer gescheiden bent?Hebt je geen berouw dan? Is dat geen zonde of liever gezegd is dat de normaalste zaak van de wereld? Misschien zijn onder ons, bij CM, meerdere echtscheidingen gehad van 1 persoon.
Gods wet zegt gij zult niet echtbreken, als dat gebeurd is, is de zonde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISJE980
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 17:56
|
|
|
|
Dat was eigenlijk een moment van gister... anyway.. Ik heb bijna vakantie en heb een oproep geplaatst op CM op het forum, onder kopje Agenda.. Alleen op vakantie? Vond ik wel een overwinning van mezelf!!
Alleen moet het nog even onder de aandacht gebracht worden... en dat probeer ik hier maar... Misschien helpt het...
Dus heb je ff tijd, ben je tussen de 20 en 30 jaar? Ook nog zin om op vakantie te gaan.. maar niet helemaal in je eentje.. Kijk dan!!
Forum/ Agenda/ Alleen op vakantie?
Lieve groet, en dankjewel alvast, Visje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 18:23
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik heb vandaag nog geen mooi moment beleefd. |
Nu wel toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 18:28
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Van mij mag het gaan regenen... Is stoepje weer schoon  |
Helaas Mariska hoor net dat de bui in Arnhem is blijven hangen daar ernstige wateroverlast hebberts zijn het daar Hier blijft het drukkend benauwd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 18:43
|
|
|
|
hallo allemaal morgen gaan we weer bidden in de gebedsroom,van harte uitgenodigt van 20.00t/m 21.oo. gods zegen martha/vandam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 18:47
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | niets menselijks is hem vreemd... en tja, het vlees is zwak | Hehe, eindelijk tijd voor weer één van mijn stokpaardjes....smullen mensen, gij bijbelliefhebbers.
| Mat. 26 schreef: | | Blijf wakker en bid dat jullie niet in beproeving komen; de geest is wel gewillig, maar het lichaam is zwak.’ |
Hoe vaak is deze tekst niet misbruikt om te laten zien dat we als mensen niet tegen verleidingen kunnen, maar toe moeten geven aan de geneugten des vlezes? In welke contekst staat deze tekst Het gaat hier om de slaapbehoefte van de discipelen. Geen zonde dacht ik zo. Dat krijg je als het woord vlees verschillende betekenissen heeft in de Bijbel. De NBV heeft dit dan ook terecht vertaald met lichaam. Want ons lichaam heeft behoeftes waaraan we gehoor moeten geven. Slapen, eten, drinken. Zonder dat gaan we dood. Het gaat dus niet om onze zondige natuur, maar om ons lichaam die in deze schepping nog niet volmaakt is...
|
|
| Naar boven |
|
|