ChristianMatch
 


Forum

kinderen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2665 2666 2667 2668 2669 2670 2671 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 17:59
 
HANNAH810 schreef:
hoe intepreteer je het woord "antwoord-aparaten" chatuliem?

(jaja, hij ISSSS er weer; welcome back)
Kinderen weten heel goed wat je wilt wat ze zeggen... wat dat betreft zijn ze goed "voor te programmeren".

Volwassenen trouwens ook, kijk eens voor de lol hoe vaak je niet zegt wat je denkt en wel zegt wat de ander wil horen....


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 22 augustus 2011, 18:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 18:00
 
HANNAH810 schreef:
ssst cross; niet zo duidelijk joh!!

*sluit haar ogen en circelt in de rondte; 1 2 3 4 5 6 7..... wie zal ik een ehhhh........ehhhh.........." *
Basisschool-sfeertje hier?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 18:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Basisschool-sfeertje hier?????

lijkt er wel op, he chat? met heeeeel veel vriendjes en vriendinnetjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 18:10
 
LEONARD480 schreef:
Hee ...een ongepaste manier van sluipreclame Pieter
of een anti sluipreclame... Smiley die vol vragen zit
Het is sluikreclame...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 18:11
 
HANNAH810 schreef:
lijkt er wel op, he chat? met heeeeel veel vriendjes en vriendinnetjes!
o, ja. Bassie en Adriaan is er voor..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 18:12
 
CHATULIEM619 schreef:
kijk eens voor de lol hoe vaak je niet zegt wat je denkt en wel zegt wat de ander wil horen....



een stuk minder vaak dan door mijn omgeving GEWENST, verwacht ik, chatuliem!! Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 18:22
 
Een poosje geleden heb ik wat verteld over Shoah, toevallig vond ik dit artikel in het Dagblad van het Noorden:
Quote:
’Mijn leven was niet moedig’
Door Theo Hakkert

INTERVIEW CLAUDE LANZMANN

3 Claude Lanzmann, de regisseur van Shoah, schreef zijn memoires 3 ’De documentaire zou vaker herhaald moeten worden op tv’ Amsterdam ’Het verleden is beslist niet mijn sterkste punt’, schrijft Claude Lanzmann in zijn zeldzaam indrukwekkende memoires, De Patagonische haas.
Het moet ironie zijn. Het boek met Lanzmanns herinneringen blinkt uit in details. Hij weet gewoon alles nog. Lanzmann knikt, grijnst vriendelijk en laat zich thee inschenken. Maar zoals het een regisseur betaamt geeft hij aan hoe dat dient te geschieden.

Eerst het zakje, dan opschenken. "Merci." Hij begint onmiddellijk te sippen aan de dampende thee.

"Veel details, dat klopt. Alles was en is er nog. Ik vind het ook verbazingwekkend. Ik heb nooit notities gemaakt. Geen dagboek.
Alles zit in mijn geheugen. Ook de dingen waarvan ik niet wist dat ik ze ging opschrijven." Later zal hij vertellen wat hij liever had overgeslagen. "De zelfmoord van mijn zuster. Ik had niet gedacht daarover te schrijven, maar ik zei tegen mezelf dat ik moest. Ik kon en mocht dat niet verbergen. Het was geen gemakkelijk hoofdstuk om te schrijven.

Ik had ook niet gedacht dat ik zo over mijn moeder zou schrijven als ik gedaan heb. Ze speelt een belangrijke rol in het boek. Ze verdiende dat ik zo over haar schreef. Mijn moeder was een buitengewoon mens. Ik hoop dat de vertaling met name op dit punt goed is."

Geen gemakkelijk man, Claude Lanzmann. Perfectionist, en waarom ook niet. De eerste Engelse vertaling van De Patagonische haas heeft hij meteen afgekeurd.

"Die leek nergens op."

Overigens is het boek, waarvan in mei de Nederlandse vertaling verscheen, overal een succes.

Boek van het jaar in Frankrijk, een triomf in Israël en een bestseller in Duitsland. "Ik wist al dat het een bestseller zou worden terwijl ik nog aan het schrijven was." Zo’n man.

Probeer niet het boek en daarmee het leven van Claude Lanzmann (86) samen te vatten. Dat zou vele alinea’s kosten. Wat hij zoal was en deed? Een jonge verzetsstrijder in de oorlog. De zesde man in het leven van Simone de Beauvoir. Vurig bestrijder van de doodstraf en even vurig pleitbezorger van Israël. En regisseur, zo kennen we hem in Nederland vooral. Het was Lanzmann die met Shoah de meest confronterende film maakte over de massamoord op de joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Een ontzagwekkend, negen uur durend meesterwerk waarin de slechteriken zelf aan het woord komen.

"Er zitten geen overlevenden in Shoah. Het is geen film over overleven, maar over de dood.

Niemand zegt ’ik’. Ze vertellen geen persoonlijk verhaal. Ze zeggen ’we’ en zo treden ze op als de woordvoerders van het kwaad." Mag hij overigens even zijn verwondering uitspreken over het feit dat Shoah nooit meer op de Nederlandse televisie is geweest? "Jullie waren de eersten die Shoah op televisie uitzonden. In 1985, door de VPRO. Daarna is de film nooit meer vertoond. Heel vreemd. In Frankrijk wel tien, twaalf keer.

Shoah zou juist vaak herhaald moeten worden. De film heeft geen rimpel."

Ook die feiten heeft hij zo paraat.

"Ik heb een erg goed visueel geheugen." Hij wil zijn geheim wel verklappen."Ik train mijn geheugen.

Elke dag. Ik leer poëzie uit mijn hoofd. Die gedichten repeteer ik ’s nachts wanneer de slaap niet komt. Met als resultaat dat ik nog minder slaap en steeds slechter slaap." Rimbaud, Victor Hugo, Boswell. "Proza ook, lange stukken proza. Maar vooral lange gedichten, van minimaal driehonderd verzen." Gedichten uit het hoofd leren heeft hij bovendien tot onderdeel van de opvoeding gemaakt. "Ik heb een zoon, hij is laat inmijn leven gekomen, hij wordt achttien in juli." Lanzmann steekt zijn hand uit, op net een meter hoogte.

"Toen hij zo klein was, zette ik hem in een stoel en leerde hem Le bateau ivre van Rimbaud. Om en om een strofe. Hij één, ik één.

Tot hij het dromen kon. Zoiets is heel goed voor hem."

"Literatuur!" roept hij, wijzend op zijn memoires. "Het is geen gebruikelijke autobiografie.Niet van: ik ben geboren toen en toen." Zeg dat wel. Lanzmann wijdde het eerste hoofdstuk aan de doodstraf.Waar hij mordicus tegen is. Altijd geweest ook. In het boek beschrijft hij pogingen om presidenten, tot op het allerlaatste moment, maar vaak vergeefs, te bewegen de doodstraf om te zetten in levenslang. "Nederland kent de doodstraf niet.

Een beschaafd land." Frankrijk heeft pas in 1981, onder François Mitterand, officieel de doodstraf afgeschaft. Lanzmann zwijgt erover, maar schudt zijn hoofd. "In de VS is het een schande. Ze doden daar elke maand. Op de ergste manier. Hoe is het toch mogelijk dat een gemeenschap dat op deze manier wil?"

Het ismet name de uitvoering na een rechtsgang waar hij zich over opwindt. Weer zwijgt hij lang. "De ophanging van Saddam Hoessein was erg moeilijk voor mij om te aanschouwen. Maar bij Bin Laden laat ik geen tranen over zijn dood. De aanslagen van 9/11 waren een sprong in de diepte van de menselijke barbarij."

Consequent is hij niet, vindt hij. "In Israel is geen doodstraf.

Behalve voor één, Eichmann.Dat kan ik begrijpen. Ook zou ik waarschijnlijk hebben ingestemd met het ophangen van Hitler."

Lanzmann is streng voor zichzelf.

’Moed en lafheid is de rode draad in mijn leven’, schrijft hij in zijn memoires. De opmerking dat het toch vooral moed is, werpt hij verre van zich. "Misschien is het een moedig boek.

Shoah was een moedige film.

Maar mijn leven was niet moedig."

Hij doelt met name op de tijd dat hij in het verzet zat. Verschillende vrienden lieten het leven of pleegden snel zelfmoord op het moment dat ze dreigden in handen van de Duitsers te vallen. "Er waren in mijn leven veel momenten van lafheid.

Twijfel aan mezelf zal blijven tot mijn dood. Ik heb gevaarlijke dingen gedaan, maar ik heb niet besloten dat ik mezelf zou doden als ik zou worden gepakt.

Er warenmensen die dat deden."

Hij noemt zijn kompaan Claude Baccot. "Hij doodde zichzelf om marteling en vervolgens het verraad van vrienden voorkomen.

Marteling door de Gestapo was geen grapje."

Twee leden uit zijn verzetsgroep kwamen om toen ze een derde te hulp schoten. Lanzmann twijfelde. Deze paar seconden hielden hem in leven.

"Deze lafheid zal ik mezelf zal blijven verwijten." Maar Shoah, Shoah was moedig. "En erg gevaarlijk ook." De film, die als geen ander document de holocaust tastbaar maakt, heeft de blik op de oorlog veranderd. "Absoluut.

Mijn film heeft de levens van veel mensen ingrijpend veranderd.

Niet alleen van de mensen die in de film te zien zijn.

Veel innerlijke levens zijn geraakt.

Ik heb duizenden reacties gekregen, ik krijg ze nog steeds."

Lanzmanns levenswerk is niet alleen een mijlpaal in de geschiedenis van de cinema, de film toont ook de ontzaggelijk kracht van het medium, die sterker is dan geschiedschrijving.

Film raakt dieper. "Toen Shoah uitkwam, was er paniek onder de professionele historici. Want er zaten feiten in die zij niet kenden.

Het bekendste voorbeeld is dat nog in de gaskamers kappers actief waren om de haren van de vrouwen te verzorgen, minuten voordat zij zouden worden vergast.

Een kapper in de gaskamers van Treblinka, daar was nooit over geschreven. De tranen van de kapper van Treblinka in mijn film waren de zegels van de waarheid. Onder historici brak paniek uit. En er was haat.

In die wereld is veel jaloezie."

De memoires van Lanzmann zijn weer een mijlpaal op zich.

Een gedreven leven, in een combinatie van passie en wijsheid beschreven. En wat een leven!

Hij lacht. "Een vreemd leven." Is dat de conclusie, na al die 86 jaren?

"Heb ik eigenlijk altijd gevonden.

Al is ’vreemd’ misschien niet het woord dat ik toen in mijn hoofd had. De dingen die ik deed waren niet gewoon of alledaags.

Ik heb nooit de lokroep van de gebeurtenissen genegeerd.

Ik ging naar ze op zoek."

Boek

Claude Lanzmann, ’De Patagonische haas. Memoires’ (vertaald door Marianne Kaas). Prijs € 39,95; uitgeverij Arbeiderspers.

’’ Ik wist al dat het een bestseller zou worden terwijl ik nog aan het schrijven was
Shoah zou regelmatig uitgezonden moeten worden, vooral nu het antisemitisme weer de kop opsteekt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 18:25
 
VISSER278 schreef:
Ohhhhhhh.....wat zal Hannah hier van genieten zeg Boze smiley

VISSER.....???

vraagje................ Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 19:12
 
Ook van hier uit een welgemeende " welkom terug Chatuliem ... "
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENDRIKA947





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 19:17
 
Hallo mijn vraag is?
Is het, het waard? Want, wat de reden ook moge zijn dat iemand je gaat blokken, en natuurlijk voelt dat niet fijn, alleen door dingen hier te zetten
kun je ook iets uitlokken. en dan kun je je afvragen is het dat allemaal
waard als het om een mopje gaat?

Ooit had ik "een vriend" (althans dacht ik) en heb ik iets op een forum gezet mijn "vriend" zei, doen!!! als grapje moet kunnen. De gevolgen waren echt niet lollig, voor degene waar het om ging niet, voor mijn "vriend" niet en voor mij ook niet. Alle partijen werden gekwetst misschien niet zozeer om "de grap" maar wel om wat er later mee gebeurde misschien mede door toe doen van anderen. Om een lang verhaal kort te maken, dat is mijn mening ook in deze, het is het niet waard! Mijn "vriend" wou mijn "vriend" niet meer zijn en ik snapte niet waarom omdat hij en ik persoonlijk geen ruzie hebben/hadden gehad maar toch door "iets" is dat zijn standpunt geworden. Dan kan ik kwaad zijn en me in 100 bochten willen wringen om alles weer goed te krijgen maar zo werkt dat dan niet. Ik kan hem de schuld geven omdat hij zei: doen!!! grapje!!! maar ik ben/blijf degene die het gezet heeft. Blij ben ik te zien hoe het "mijn vriend" tegenwoordig vergaat. Jammer vind ik het hoe het gelopen is. Mij was het, het niet waard!


Je gevoelens snap ik ook als je op die wijze niet kan reageren dat is erg vervelend. Alleen als een persoon daarvoor kiest dan zou ik het maar respecteren, je weet tenslotte ook niet hoe die ander zich er nu bij voelt, respect voor elkaar heeft er niets mee te maken of je het eens bent met elkaar, lijkt mij.

Het gaat hier om een mopje lees ik, deze heb ik niet gelezen, alleen denk
ik dat God wel tegen een mopje kan, zo kleinzerig zal die vast niet zijn.
Of zou Hij zich bezighouden met dat soort kleinigheden?
Misschien maken wij als mensen "het geloof en God" moeilijker dan het is.
Er staat ergens ook niet voor niets, wees/wordt als een kind.


Laatst aangepast door
HENDRIKA947
op maandag 22 augustus 2011, 19:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 19:30
 
FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ik zie dat AMGELA759 ondertussen grijs is geworden. Is er nu een clubje ontstaan of is dat afgeblazen?

Afgeblazen, mislukte planning Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 19:37
 
Indrukwekkend Chatuliem, ik heb de film zelfs nooit gezien..er wel over gehoord van iemand pas nog..maar een film die 9 uur duurt? werd hij in gedeelten uitgezonden dan?
En is hij nog te koop?
'k Zal wel eens googelen gaan.

thx, mooie come back....
je stemt ons weer tot nadenken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 19:37
 
..dubbel geplaatst

Laatst aangepast door
MARIAN519
op maandag 22 augustus 2011, 19:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 19:43
 
Hoi allemaal,

Vanmiddag ben ik weer thuisgekomen van dagbehandeling.
Plaatje en 6 schroefjes zijn verwijderd en volgende week vrijdag hechtingen verwijderen en daarna weer in het gips voor 6 komende weken.

Ik moet kleur uitzoeken voor gips Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
HERMAN388
op maandag 22 augustus 2011, 19:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TRIJNIE671





Berichten: 216

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 19:49
 
Hey Ludovis , gefeliciteerd met je verjaardag , wens je een hele fijne dag toe .

Groetn uut Grunn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 19:50
 
Het was regen toen ik uit het ziekenhuis vertrokken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 20:08
 
Dat mijn moeder weer een grote epileptische aanval heeft gehad, maar er dit keer niet zelf uit kon komen en ik was dus genoodzaakt een arts te bellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 20:08
 
HERMAN388 schreef:
Hoi allemaal,

Ik moet kleur uitzoeken voor gips Smiley die vol vragen zit

Tja Herman , als Nederlander moet je wel haast oranje nemen hé .... Knipoog smiley
Ik wens je een vlot herstel toe ... elke dag een beetje beter .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 20:10
 
Maandag 22 augustus, Gen. 6: 5-22; Luchtfietsen.

Noach is zo iemand die zijn vertrouwen op God stelt en trouw is in wat hij doet, hoezeer de mensen in zijn omgeving er ook een potje van maken. Hij is een rechtsschapen man, zegt de Bijbel. Hij leidt, als enige in zijn tijd, een leven waaraan je een voorbeeld kunt nemen.
Wanneer God hem dat opdraagt fabriceert Noach – bij wijze van spreken in zijn achtertuin – een enorm schip, een echte oceaanreus. Waarschijnlijk hebben de omwonenden naar hun hoofd gewezen. Wat bezielt die man? Wie bouwt er nou zo’n gigantische schuit op een stuk land waar in de verste geen behoorlijk meer te bekennen is, laat staan aan zee?
Noachs tijdgenoten vinden hem vast een luchtfietser, iemand aan wie een steekje los is. Ze peinzen er niet over om met hem mee te gaan, het schip in. Maar Noach heeft Gods belofte. Hij blijft zichzelf, werkt door en is gastvrij jegens de mensen en dieren die mee willen op reis. Door zijn nauwe verbondenheid met God laat hij zich niet van de wijs brengen, hoezeer de omstandigheden het tegendeel bewijzen.
En dan? Dan gaat het regenen, gieten, plenzen. Golven nemen bezit van het land en pakken de gigantische boot op: hij vaart! Tegen alle verwachtingen in. Of niet? Wat Noach geloofde en verwachtte, wordt werkelijkheid. En God doet geen half werk, want hij zorgt voor een behouden vaart. Uiteindelijk komen alle schepelingen veilig aan wal. Noach en zijn familie zijn een diepe ervaring met God rijker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 20:16
 
MARIAN519 schreef:
Indrukwekkend Chatuliem, ik heb de film zelfs nooit gezien..er wel over gehoord van iemand pas nog..maar een film die 9 uur duurt? werd hij in gedeelten uitgezonden dan?
En is hij nog te koop?
'k Zal wel eens googelen gaan.

thx, mooie come back....
je stemt ons weer tot nadenken.
Ik heb de film hier in vier dvd's liggen. Vroeger werd hij dus ook in vier afleveringen uitgezonden. Opvallend is dat het vaak op NDR 3 was, in Duitsland is deze film vaker gedraaid dan hier.
Ik heb de VPRO benaderd, daar was deze film te koop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 20:19
 
De scene waarin de kapper in de gaskamers van Treblinka vertelde dat zijn zuster binnenkwam en door hem vlak voor het vergassen werd geknipt en hij niets kon en mocht zeggen, is een van de meest aangrijpende scenes in de film. Hij kon op straffe van meegaan naar de gaskamer niet anders doen dan een seconde of tien meer aandacht aan haar schenken dan normaal.




Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 22 augustus 2011, 20:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 20:22
 
HERMAN388 schreef:
Hoi allemaal,

Vanmiddag ben ik weer thuisgekomen van dagbehandeling.
Plaatje en 6 schroefjes zijn verwijderd en volgende week vrijdag hechtingen verwijderen en daarna weer in het gips voor 6 komende weken.

Ik moet kleur uitzoeken voor gips Smiley die vol vragen zit

Goed dat je er weer bent!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO318





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 20:54
 
Op een morgen doet de pastoor de deur van zijn kerk open en vind daar … een dode ezel.
Hij weet niet goed wat te doen en belt dan maar de burgemeester met het verzoek om het dier te laten weghalen.
“Los uw problemen zelf op”, zegt de burgemeester, die feitelijk een gloeiende hekel aan de pastoor heeft.
“Per slot van rekening is het uw taak de doden te begraven!”
“Daarom bel ik juist op”, zegt de pastoor. “Volgens het laatste sacrament moet ik eerst de familie raadplegen!”
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO318





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 20:56
 
Een man liep over de markt en daar zag hij een mand met hele jonge puppy's.
Boven die mand hing een bordje met: ‘Lieve Roomse puppy's te koop!’.
Een week later komt de man weer over die markt en ziet hij weer diezelfde puppy's liggen, maar nu hangt er een bordje boven met: ‘Lieve Hervormde puppy's te koop!!’.
Hij vraagt aan de verkoper waarom er nu een bordje met ‘Hervormde puppy's te koop!’ hangt.
De verkoper: "Ja, de oogjes zijn open gegaan."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:09
 
PIETER649 schreef:
Mooi, we zijn het dus eens.... onvoorwaardelijke liefde kan alleen God geven.

Dr kan dus n slotje op dit topic Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
In mijn ogen is onvoorwaardelijke liefde een pleonasme. Voorwaardelijke liefde is in mijn ogen hetzelfde als egoïsme....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:13
 
HERMAN388 schreef:
Hoi allemaal,

Ik moet kleur uitzoeken voor gips Smiley die vol vragen zit

Ik vind groen wel een mooie kleur
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Vorige week heb ik het voorrecht gehad om mee te werken aan een kinderkamp. Zoals een aantal van jullie weet, is dat een jaarlijks terugkerend gebeuren. In die week krijg je een bepaalde vertrouwensband met ze. En dan komen de verhalen los....

Een aantal dingen valt me daarbij op. Het lijkt alsof er steeds meer kinderen zijn, die beland zijn in een vechtscheiding. Het lijkt alsof een gewoon stabiel gezin, met vader en moeder steeds meer uitzondering wordt. Vaak denk ik dan: weten de ouders wel wat er echt in hun kinderen omgaat. Vaak zegt een kind datgene wat een ouder wil horen, maar weet men wel echt wat er in ze omgaat?
Misschien zijn ze niet boos, maar moeten ze wel boos zijn omdat de ouder dat van ze vraagt. Misschien hebben ze niet zo'n hekel aan de ouder die weg is, en missen ze hem/haar. Durven ze echt te zeggen wat er in ze omgaat of zijn ze bang dat de ouders er toch niet naar luisteren??

Luisteren we wel echt naar kinderen, of hebben we ze tot antwoordapparaten gemaakt?

Ha Chatuliem, Fijn dat je er weer bent!

Wat je hierboven schreef is volkomen waar als ik naar mijn eigen situatie kijk.
Als mijn kinderen bij hun vader zijn zeggen ze ook precies wat hij wil horen, waardoor er tussen vader en moeder weer botsingen komen doordat vader geloofd dat kinderen de waarheid spreken.
Anderzijds gebeurt dit ook bij moeder. Ook daar zeggen de kinderen wat moeder horen wil.
Het grootte voordeel(als de band met je kinderen zeer goed is) Is dat je als verzorgende ouder je kinderen door en door kent.
Dit als gevolg van de vele gesprekken die de verzorgende ouder met zijn/haar kind voert op rustige, stabiele momenten.
Als je je kind goed kent begint er dan ook vaak een lampje te branden als een kind onwaarheden spreekt.
Persoonlijk geef ik dat bij mijn kinderen dan ook aan, dat ik liever negatieve dingen, en dingen die voor mij een beetje jammer zijn, hoor, als dat ze onwaarheden spreken omdat ze denken dat ik dat zo graag wil horen.

Dit heeft een tijdje geduurt maar is inmiddels wel doorgedrongen bij hen, zodat ik tegenwoordig ook de dingen hoor die ik liever anders zou zien.
Het is een goed recht van de kinderen om van beide ouders te houden, hoe slecht een van de ouders hen in het verleden ook behandeld heeft.
Dat is iets wat kinderen goed moeten beseffen voordat ze ook werkelijk de waarheid aan je vertellen, en niet steeds zeggen wat wij als ouder horen willen.

Wat mijn oudste dochter wel aangaf is:
Mijn vader is een leugenaar dus ik mag daar ook liegen.
En dat doet ze dus nog steeds wel, wat sommige situaties niet vergemakkelijkt. Daarin moeten dus ook beide ouders het vertrouwen van hun kinderen verdienen blijkbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:28
 
FRANKT627 schreef:
Dit is wel heel erg, Sus, voor je zwager-zus. Dan gaat een mens eens heerlijk genieten van een vakantie en dan heb je zoiets aan de hand. Hopelijk komt alles goed.

Mijn zus wordt morgenochtend in het ziekenhuis van Griekenland geopereerd en dan wordt de 9e en 11e wervel door middel van een brug aan elkaar verbonden.
Ik hoop (en bid) dat alles goed gaat...

En Frank, de vriend van mijn zus is (nog) niet met haar getrouwd. Dan zou het idd. een zwager heten.

... en om de verwarring nog groter te maken... ik heb wel een ex-zwager... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 22 augustus 2011, 21:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:30
 
[quote=SUSANNAH475][color=8B0000]
Ik hoop (en bid) dat alles goed gaat...

Ik hoop en bid met je mee Susannah ..... sterkte ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:30
 
SUSANNAH475 schreef:
Mijn zus wordt morgenochtend in het ziekenhuis van Griekenland geopereerd en dan wordt de 9e en 11e wervel door middel van een brug aan elkaar verbonden.
Ik hoop (en bid) dat alles goed gaat...

En Frank, de vriend van mijn zus is (nog) niet met haar getrouwd. Dan zou het idd. een zwager heten.

... en om de verwarring nog groter te maken... ik heb wel een ex-zwager... Knipoog smiley

Ik bid en hoop met je mee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2665 2666 2667 2668 2669 2670 2671 ... 6194 Volgende
Pagina 2668 van 6194