ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2674 2675 2676 2677 2678 2679 2680 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:44

MARIO216 schreef:
Om met Thomas verder te gaan. In hoeverre is het weer/klimaat een teken van de tijd. Opwarming, winters die warmer zijn dan normaal, zomers die droger worden. Ik kan mij herinneren dat ik nooit zoiets vroeger heb meegemaakt. Ieder jaar was er wel ijs.
Eigenlijk is het niet normaal. Dit is ergens anders wel eens aan de orde geweest, maar toch.

Wel, de redenen staan overal vermeld. Dat is door het toedoen van de mensen. Dat is zwart op wit bewezen. God heeft hier niets mee te maken. Tenzij dan dat Hij ons een wil gaf en andere capaciteiten om industrie te maken en gaten in de ozon en dergelijke zaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:45

Zelfs in Froombosch vinden aardbevingen plaats en de verklaring ligt voor de hand, de gasexploitatie van Slochteren. Maar dat is mijn punt niet. De meeste aardbevingen gebeuren waar je ze redelijkerwijs ook kunt verwachten. Delen van Californië zijn er op gebouwd dat er aardbevingen plaats vinden. Onverwachte natuurverschijnselen kunnen daarmee nog wel voorkomen. De kans op een aardbeving in het Groene Hart is te verwaarlozen maar is op de grensvlakken van de aardlagen groot. Dat kun je aflezen uit alle statistieken erover. Dat wil niet zeggen dat er geen aardbeving plaats kan vinden. Alle natuurverschijnselen zijn niet te voorzien. De huidige opwarming van de Aarde is wel een gegeven maar klimaatveranderingen zijn er altijd geweest. Niettemin zijn er sluitende verklaringen voor waardoor het versterkt plaatsvindt, daar heeft Frank naar mijn idee gelijk in. Wat ik aanval is Gods hand te willen zien daar waar het ons uitkomt. Het neemt niet weg dat ik wel geloof en denk dat God in kan grijpen maar we moeten voorzichtig zijn dat als zodanig te interpreteren.

In hoeverre het een teken van de tijd is, valt niet te bepalen. Want kennelijk vind je dat het een teken van de tijd is of kan zijn en is dat wel zo?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 23 augustus 2011, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

FRANKT627 schreef:
Wel, de redenen staan overal vermeld. Dat is door het toedoen van de mensen. Dat is zwart op wit bewezen. God heeft hier niets mee te maken. Tenzij dan dat Hij ons een wil gaf en andere capaciteiten om industrie te maken en gaten in de ozon en dergelijke zaken.

Maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger hadden we ook ijstijden enzo.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

PIETER649 schreef:
1 ding is zeker: de dag die de laatste dag is, komt elke dag een dag dichterbij.
Over de exacte datum word al 2000 jaar gespeculeerd en al die tijd waren de tekenen daar.
Voorlopig is het einde nog niet daar en of het morgen is, of over nog eens 2000 jaar zullen we nooit weten.
En als we het in ons leven mogen meemaken is er geen bonus voor degenen die het goed geraden hebben dus in mijn ogen is de discussie over wanneer het zal zijn, een vrij nutteloze.

Dit ga ik je toch ontstrijden Pieter.
Je zegt dat al die tijd de tekenen er al waren, maar dat is niet juist.
Als voorbeeld wil ik de profetie uit Ezechiel 36 en 39 aanhalen, ook wel bekend als de "Gog-Magog oorlog".

Een heel belangrijk gegeven in deze profetie is:
1) het herstel van de staat Israël (vervuld in 1948)
2) De Joden zullen massaal terugkeren naar Israël (nog steeds bezig)
3) De Joden zullen het land Israël herbouwen (vervuld ?? ten dele is mijn mening)
4) Het land Israël zal weer bloeien (vervuld, in 1948 was Israël nog bijna 1 grote woestijn, kijk voor de aardigheid eens op google earth)
5) Vlak voor het uitbreken van de "Gog-Magog oorlog" zal Israël in gerustheid wonen (hfdst. 38:8b) Dit is echter niet het woord shalom wat normaal gebruikt wordt voor vrede ... Ze voelen zich veiliger dan in de periode daarvoor.
5a) Vredesverdragen zijn gesloten met buurlanden Egypte en Jordanië; Zelfmoordaanslagen behoren vrijwel tot het verleden. Israël heeft de sterkste luchtmacht in de hele regio en verslaat in oefengevechten zelfs de Amerikanen met grote overmacht. Israël heeft het meest geavanceerde anti-raketsysteem ter wereld en beschikt over de beste aanvalsraketten en onderzeeërs. Redenen genoeg om zich betrekkelijk veilig te voelen
6) De laatste weken is één belangrijk puzzelstukje op zijn plaats gevallen: Turkije. Turkije was tot voor de Gazacrisis een bondgenoot van Israël, maar heeft zich nu geheel tegen de Joodse staat gekeerd. In de profetie van Ezechiël zullen Gomer en Togarma (waar nu Turkije is) zich aansluiten bij de Russische-Iraanse aanval op Israël. Turkije ligt ook precies op de rechtstreekse route van Rusland naar Israël, en zal dus een sleutelrol vervullen in deze toekomstige oorlog tegen Israël
7) Israël zal zeer welvarend zijn ... er is net weer een hele grote gasbel ontdekt voor de kust Haifa ...
8) Rusland heeft de afgelopen twee jaar belangrijke economische en militaire allianties gesloten met Iran, Libië, Syrië en Libanon. In Ezechiël staat dat een gecombineerde alliantie tussen Magog (Rusland), Perzië (Iran), Put (Libië) en Gomer/Togarma (Turkije) Israël zullen aanvallen ...

De profetie zoals die in Ezechiël 36 - 39 staat is dus, anno 2011, bijna helemaal vervuld, dus de tekenen, zoals hierboven, waren er 2000 jaar geleden nog niet ...

Sommige mensen vinden het wel belangrijk, die lezen de bijbel, kijken om zich heen en zien dingen gebeuren die letterlijk in de bijbel staan beschreven.
Andere mensen lezen ook in de bijbel en halen er weer iets anders uit wat voor hun belangrijk is.

Ik ben het wel met je eens dat, wanneer mensen met datums gaan lopen strooien, menen te weten wat alleen God de Vader weet, dan ben je bezig met zinloos speculeren ... Maar dat is hier niet aan de orde volgens mij ...

Opwekking 585 -- Er is een dag ...

http://www.youtube.com/watch?v=t4u9Xccr3AM

En tot die dag: Amen, Jezus leeft en ik weet mij geborgen in Hem. Door Zijn Liefde, mocht ik zeggen "Heere Jezus, dank U voor dat wat U voor mij heeft gedaan, Uw bloed heeft mijn zonden weggewassen, U bent Jezus de Christus, neem mij in geloof aan ..." En daar mag ik en wil ik van vertellen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:47

SUSANNAH475 schreef:
Nou, ik was laatst op "Opwekking", en ik denk dan niet dat het mij dan niet zou kunnen treffen omdat ik een christen ben hoor...
De zon gaat immers op "over bozen en goeden"... er zal ooit aan het licht komen wat het verschil is tussen mensen die God kennen en mensen die Hem afwijzen, maar volgens mij leven we in een tijd dat dit nog niet zichtbaar is, dus ook niet omdat de ene wel of niet iets zou overkomen.
(Zie ook Maleachi 3:15-18)

Er is een mooi boekje over: Als het kwaad goede mensen treft.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:49

THOMAS968 schreef:

Thomas
Is dat van Eli Wiesel?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 23 augustus 2011, 20:50
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:51

THOMAS968 schreef:

Thomas

Die titel komt me heel bekend voor... is dat boekje wel bijbels onderbouwd ???
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:59

SUSANNAH475 schreef:

is dat van belang? mag je het anders niet lezen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARTHA725

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:02

Balans

Dit is het werk, dat Gij mij hebt gewezen,
Dit is mijn leven...Gij ontwierp het plan.
Dit is het verlangen, dat niet wou genezen,
- het houdt mij altijd in zijn gouden ban-
Dit zijn de vrienden, die ik heb gevonden,
Dit is de liefde , die ik van u ontving,
dit is de schoonheid, die met vele monden
mij toespreekt in elk mens, in ieder ding.
dit is de vreugd, die Gij in mijn hart doet dalen,
dit is het verdriet, de donkere achtergrond,
waartegen Uw genade het wil stralen.
Dit is mijn hart, dat in U vrede vond,
dit zijn mijn handen, Heer, die Gij wilt vullen
Met stil geluk, met Meer dan daaglijks brood',
gij schrijft de 1 - van mij zijn slechts de nullen'
Ik ben zo rijk! Mijn saldo is zo groot!

( uit een boom in de wind van Nel Benschop)

Hoi allemaal,

Vele CM leden zijn op vakantie geweest, we bidden dat zij kracht hebben mogen opdoen voor de komende tijd,
Ook bidden wij voor degenen die door omstandigheden of geldgebrek niet vakantie zijn geweest, dat de Heer hen kracht geeft in alles waar zij in zitten.

We nodigen je uit om donderdag met ons mee te bidden en te danken in de Gebedsroom,
We bidden en danken in de naam van de levende Jezus Christus, we nodigen Hem uit om in de bidstond aanwezig te zijn.

We ervaren altijd veel zegen en zijn genade, zo heerlijk om dit met elkaar te mogen en kunnen delen Knipoog smiley

We bidden voor de toestanden in de wereld, voor persoonlijke noden, voor de zieken, MAAR we loven en danken ook Hem, voor wat hij reeds heeft gedaan en zal doen voor ons, laten we ons uitstrekken om Zijn zegeningen aan ons te ontvangen Lachende smiley

Iedere week is de bidstond anders, de ene keer is het ingetogen, andere keer lof en dank aan Hem, we zingen daar bij, typen de woorden in, of zetten na overleg een loflied op , op youtube, dat is zo super Lachende smiley

Waar Smiley die vol vragen zit

Je kan de gebedsroom vinden als je bovenaan de Chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken

Wanneer Smiley die vol vragen zit

Elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00

Je bent vrij om je/een naam onderaan de voorbedelijst te zetten, daar staan namen op van mensen die daarom hebben gevraagd, en hun toestemming hebben gegeven.

De Heer kent hun noden , ziekten, of problemen, laten we hen in gebed blijven steunen,

Voorbede voor'

Sander
Marjo
Cees
Dirk en Corrie
Esther
Sil
Liesbeth
Sonja
Jorine
Micha
fam Meijer

Gods rijke zegen en nabijheid,

Martha
Herman
Vandam Kussende smiley

Laatst aangepast door
MARTHA725
op donderdag 25 augustus 2011, 21:13
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:03

SUSANNAH475 schreef:

Ja ik ken het, hebben mijn ouders. maar wat heeft het met het weer te maken. Misschien voorals het weer een keer regent.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:05

GRIFFIN748 schreef:
is dat van belang? mag je het anders niet lezen?

Ja, ik vind dat van belang.
Er zijn ook boeken geschreven vanuit de opvatting dat God als een machteloze toeziet op het lijden... ik geloof persoonlijk dat God een almachtig God is, dus wil ik geen boek lezen die dit in twijfel trekt.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:14

Vrouw kwijt.....

Een man is samen met zijn vrouw boodschappen aan het doen in de Makro.
Op een gegeven moment is hij zijn vrouw kwijt en hij rijdt dus alleen met het karretje door de winkel,

op zoek naar zijn vrouw...
Plots botst hij met zijn karretje tegen het karretje van een andere man aan.
'Oh, mijn excuses meneer' zegt hij. 'Ik lette even niet op,

het is namelijk zo dat ik mijn vrouw kwijt ben en die ben ik aan het zoeken'
'Dat is toevallig' zegt die andere man. 'Ik ben ook mijn vriendin kwijt en zoek haar ook'
'Dat is inderdaad toevallig' zegt hij en vraagt hoe zijn vriendin eruit ziet.
'Nou' zegt de man.. 'Ze is lang, slank, lang blond haar, mooie grote borsten,

lange benen, zwarte laarzen en een kort rokje...
'En hoe ziet die van jou er uit ??'.
'Wat kan mij dat schelen', zegt hij, 'We gaan die van jou zoeken !!!!'
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:17

SUSANNAH475 schreef:
Ja, ik vind dat van belang.
Er zijn ook boeken geschreven vanuit de opvatting dat God als een machteloze toeziet op het lijden... ik geloof persoonlijk dat God een almachtig God is, dus wil ik geen boek lezen die dit in twijfel trekt.

God is inderdaad de almachtige God. En ja, God ziet toe op het lijden. Hij draait er zijn hoofd niet voor om. Ja, hij is machteloos tegen dat geweld want sommige laten zich niet leiden door Hem. Zo kunnen we eigenlijk spreken over een passieve en actieve God. Zoals ook soms een ouder moet toezien hoe haar of zijn kind helemaal de fout ingaat. Ik denk dat je ook als rechtgeaard christenen die wel zult inzien.

Het regent niet meer. Het is ook al donker buiten en erg zwoel...om even on-topic te blijven Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 23 augustus 2011, 21:18
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:18

Zelf denk ik dat, menselijk gezien, mensen niet onvoorwaardelijk lief kunnen hebben.

Ik denk zelfs dat we onvoorwaardelijke liefde niet eens kunnen bevatten.

Agapè = De Volmaakte Liefde van God = Onvoorwaardelijk

Kunnen wij bevatten dat God, Jezus Christus, zijn enige Zoon heeft gegeven, dat de Zoon moest sterven opdat wij gered konden worden van de dood, dat wij de mogelijkheid zouden hebben om het eeuwig leven te krijgen ...
In de bijbel staat dat er geen grotere liefde is dan, dat je je leven geeft voor een vriend ... God gaf zijn Zoon ... voor zondaars ...

Onvoorwaardelijk liefhebben is ook echt onvoorwaardelijk, en niet bestemd voor 1 persoon of een beperkt aantal mensen in je omgeving.
Nee, onvoorwaardelijke liefde heb je voor iedereen je hele leven lang, zonder beperkingen, zonder in te houden, zonder voorwaarden.

En dat is Agapè -- De Volmaakte Liefde van God = Onvoorwaardelijk

Er is een maar ... De Goddelijke Liefde kan wel door jou heen stromen, als kind van God, naar anderen ...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:19

YELNIN491 schreef:
wat voor kleur gips wordt het Herman??

neon is ook gaaf Lachende smiley met blinkend witte tanden , ben je snachts niet op zoek naar je hand als je dat al was Clown smiley

Lichtgroen of geel?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:24

de dag is bijna om en ik heb nog steeds geen mooi moment beleeft. Kan er dan geen slotje op deze topic? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:25

CROSSROAD317 schreef:
Zelf denk ik dat, menselijk gezien, mensen niet onvoorwaardelijk lief kunnen hebben.

Ik denk zelfs dat we onvoorwaardelijke liefde niet eens kunnen bevatten.

Agapè = De Volmaakte Liefde van God = Onvoorwaardelijk

Kunnen wij bevatten dat God, Jezus Christus, zijn enige Zoon heeft gegeven, dat de Zoon moest sterven opdat wij gered konden worden van de dood, dat wij de mogelijkheid zouden hebben om het eeuwig leven te krijgen ...
In de bijbel staat dat er geen grotere liefde is dan, dat je je leven geeft voor een vriend ... God gaf zijn Zoon ... voor zondaars ...

Onvoorwaardelijk liefhebben is ook echt onvoorwaardelijk, en niet bestemd voor 1 persoon of een beperkt aantal mensen in je omgeving.
Nee, onvoorwaardelijke liefde heb je voor iedereen je hele leven lang, zonder beperkingen, zonder in te houden, zonder voorwaarden.

En dat is Agapè -- De Volmaakte Liefde van God = Onvoorwaardelijk

Er is een maar ... De Goddelijke Liefde kan wel door jou heen stromen, als kind van God, naar anderen ...
Dit is nu typisch een stukje inlegkunde. Waar staat dat in de Bijbel? Waar staat dat alleen Agape goddelijke liefde is? Waar staat dat we als mens die liefde niet kunnen bezitten? Paulus beschrijft dit niet met het oog op het onmogelijke, maar met het oog op het mogelijke. Ik zie nergens in dit gedeelte, dat agape alleen voor God geldt.......Dan zou nl. de oproep van Paulus geen enkele zin hebben. En die oproep is: heb elkaar lief...Liefde gaat boven hoop en geloof.
Hij schrijft dit aan een gemeente, waar veel conflict, jaloezie en concurrentiedrang was. Vooral bij mensen die uitblonken in de gaven van de Geest. Hij wijst ze in dit hele hoofdstuk er op, dat het zonder liefde geen enkele zin heeft. Hij roept ze op te streven naar die liefde.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 24 augustus 2011, 15:18
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:27

ANNETTE050 schreef:
ja, ja....hou ook ff rekening met die delen van ons land die aan het verregenen zijn....drassige bodems....zompige geluiden als er op de hei of in het bos gewandeld wordt...stinkende katten die met hun modderpoten gigantisch arrogant binnenkomen en gelijk naar hun etensbak wandelen zonder de bewoner des huizens ook maar een blik waardig te keuren....

Dat is waar Annette,

Mijn kat loopt ook zomaar naar binnen zonder miaauwen met vieze pootjes door de kamer Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:27

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley over welke delen van het land heb je het nu? Als het hier mooi weer is zal dat ergens anders toch ook zo wel zijn zeker. Of niet soms?
Stinkende katten, modderpoten, arrongantie...het is me allemaal onbekend.

Zonnige groeten vanuit de beste provincie... Knipoog smiley

Voor Nederland is dat Drenthe, voor België ... hmm (ik denk de provincie waar Sofie woont) Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:28

CROSSROAD317 schreef:
Voor Nederland is dat Drenthe, voor België ... hmm (ik denk de provincie waar Sofie woont) Smiley die vol vragen zit

Ik gok Oost Vlaanderen
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:29

SUSANNAH475 schreef:

Dat boekje is geschreven door H. Kunshner, een Jood.
Dus in die zin bijbels onderbouwd.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:33

IMKE917 schreef:
Dat boekje is geschreven door H. Kunshner, een Jood.
Dus in die zin bijbels onderbouwd.

Boekrecensie: Als 't kwaad goede mensen treft - H. Kushner
Het succesvolle boek Als 't kwaad goede mensen treft uit 1984 van de conservatieve Joodse rabbijn Harold Kushner biedt mensen geen goed inzicht in het lijden. Het boek is on-Joods en verschaft geen soelaas voor degenen die lijden. We moeten ons realiseren dat definitieve antwoorden op het lijden voor ons gesloten blijven. Toch kunnen en zullen we redenen identificeren waarom God het lijden toestaat.

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/recensies/16000-boekrecensie-als-t-kwaad-goede-mensen-treft-h-kushner.html
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:34

CHATULIEM619 schreef:
Is dat van Eli Wiesel?

Het is van Kushner, een Joodse rabbijn.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:36

GRIFFIN748 schreef:
Het Alziend Oog??

Geschokte, onthutste smiley

Hoe sterk is zijn bril?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:37

HERMAN388 schreef:
Dat is waar Annette,

Mijn kat loopt ook zomaar naar binnen zonder miaauwen met vieze pootjes door de kamer Woedende smiley

Ons Annette is maar stilletjes. Misschien zit ze met de katten in de kelder omdat ze bang zijn van de donder, ocharme... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:39

HERMAN388 schreef:
Hoe sterk is zijn bril?

Het is zo'n leesbrilletje van de Etos. Er staat 2.5 op... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:39

FRANKT627 schreef:
Ons Annette is maar stilletjes. Misschien zit ze met de katten in de kelder omdat ze bang zijn van de donder, ocharme... Engeltje smiley

Straks vuurwerk Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:41

Gaat Annette jou vervangen? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:45

HERMAN388 schreef:
Gaat Annette jou vervangen? Knipoog smiley

Ja zeg, zou heeft Annette nooit geen rust meer. Pieter zal haar dan van alles opstoken...dat is te belastend voor onze jonge moeder...Pieter moet dan maar verlengen. Eigenlijk leef ik weeral veel te hard mee... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:45

FRANKT627 schreef:
Het is zo'n leesbrilletje van de Etos. Er staat 2.5 op... Knipoog smiley

Is deze bril niet te smal? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2674 2675 2676 2677 2678 2679 2680 ... 6194 Volgende
Pagina 2677 van 6194