
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
Berichten: 2113
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:27
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Dat boekje is geschreven door H. Kunshner, een Jood. Dus in die zin bijbels onderbouwd. |
De God van Kushner is beperkt qua macht. Ik geloof dat de bijbel iets anders zegt...
sorry offtopic...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 23 augustus 2011, 22:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:30
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik heb geen zin om op zo'n denigrerend / neerbuigend stukje, inhoudelijk te reageren, Chatuliem  | Als je het denigrerend vindt, moet je iets opschrijven wat werkelijk in de bijbel staat...dit zijn allemaal vooronderstellingen, die niet gebaseerd zijn op bijbels fundament.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:30
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Hebben we hier tijdzones dan  |
Tuurlijk ... voor de middag en na de middag ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:32
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Nee ik heb het ook niet uit de bijbel. Dat was naar aanleiding wat Cross schreef en naar aanleiding van het bovenstaande stukje wat ikzelf bijvoegde, van wikipedia | Zo zie je maar weer, Wikipedia is ook niet altijd zaligmakend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:34
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
Hallo Cross Dit is heel duidelijk verwoord . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:35
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Tuurlijk ... voor de middag en na de middag ...  |
O, dat kan ik nog wel onthouden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:40
|
|
|
|
| MARTHA725 schreef: | Balans
Dit is het werk, dat Gij mij hebt gewezen, Dit is mijn leven...Gij ontwierp het plan. Dit is het verlangen, dat niet wou genezen, - het houdt mij altijd in zijn gouden ban- Dit zijn de vrienden, die ik heb gevonden, Dit is de liefde , die ik van u ontving, dit is de schoonheid, die met vele monden mij toespreekt in elk mens, in ieder ding. dit is de vreugd, die Gij in mijn hart doet dalen, dit is het verdriet, de donkere achtergrond, waartegen Uw genade het wil stralen. Dit is mijn hart, dat in U vrede vond, dit zijn mijn handen, Heer, die Gij wilt vullen Met stil geluk, met Meer dan daaglijks brood', gij schrijft de 1 - van mij zijn slechts de nullen' Ik ben zo rijk! Mijn saldo is zo groot!
( uit een boom in de wind van Nel Benschop)
Hoi allemaal,
Vele CM leden zijn op vakantie geweest, we bidden dat zij kracht hebben mogen opdoen voor de komende tijd, Ook bidden wij voor degenen die door omstandigheden of geldgebrek niet vakantie zijn geweest, dat de Heer hen kracht geeft in alles waar zij in zitten.
We nodigen je uit om donderdag met ons mee te bidden en te danken in de Gebedsroom, We bidden en danken in de naam van de levende Jezus Christus, we nodigen Hem uit om in de bidstond aanwezig te zijn.
We ervaren altijd veel zegen en zijn genade, zo heerlijk om dit met elkaar te mogen en kunnen delen
We bidden voor de toestanden in de wereld, voor persoonlijke noden, voor de zieken, MAAR we loven en danken ook Hem, voor wat hij reeds heeft gedaan en zal doen voor ons, laten we ons uitstrekken om Zijn zegeningen aan ons te ontvangen
Iedere week is de bidstond anders, de ene keer is het ingetogen, andere keer lof en dank aan Hem, we zingen daar bij, typen de woorden in, of zetten na overleg een loflied op , op youtube, dat is zo super 
Waar
Je kan de gebedsroom vinden als je bovenaan de Chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken
Wanneer
Elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00
Je bent vrij om je/een naam onderaan de voorbedelijst te zetten, daar staan namen op van mensen die daarom hebben gevraagd, en hun toestemming hebben gegeven.
De Heer kent hun noden , ziekten, of problemen, laten we hen in gebed blijven steunen,
Voorbede voor'
Sander Marjo Cees Dirk en Corrie Esther Sil Liesbeth Sonja Wim
Gods rijke zegen en nabijheid,
Martha Herman Vandam  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:45
|
|
|
|
Hoe kan een onvolmaakt iemand volmaakte liefde bieden? Ik zie agape als volmaakte liefde.
Ik geloof dat het streven er naar een mens moe kan maken. Mensen in depressies kan brengen.
Een mens kan nooit gelijk zijn aan God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:47
|
|
|
|
Het thema is wat ons allemaal wel eens beklemt: Als God almachtig is en het goede wil, hoe kan het dan dat er zoveel kwaad is op aarde en dat ook goede mensen door dit kwaad getroffen worden? Waarom is er kanker en is er een Holocaust geweest? Kushner worstelt met deze vragen en heeft ook geen pasklaar antwoord. Het is goed om te spelen met de vraag die ons als gelovigen bezighoudt. Het topic over de Shoah dat Chat heeft aangedragen is een grote worsteling met die vraag. God die almachtig is en toestaat dat Zijn eigen volk op deze gruwelijke wijze wordt vernietigd? Ook al heb je geen antwoord, dan nog is het goed deze vragen te stellen, domweg omdat je er niet aan ontkomt.
Thomas, smoarrich waer yn é haedsted.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 23 augustus 2011, 23:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NEL833
|
Berichten: 5
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:47
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | is het een idee als we het op dit topic van de komende picknick ook daadwerkelijk hebben over wie er al dan niet mee willen? ik kan nl de picknick-berichten nauwelijks meer terugvinden.....
op het topic van 30 juli kunnen jullie het dan over ziekenhuisbezoeken ed hebben, misschien?
wie gaan er nog meer mee, 24 september? |
Beste mede picknickers,
Wie komt er op 24 september op weg naar de picknick in Ede langs het station in Utrecht of het station in Ede ? Zou graag met iemand mee willen rijden naar de picknickplek in Ede, omdat ik met het openbaar vervoer kom. Uiteraard vergoed ik de benzinekosten. Groeten, Nel 833
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:51
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Hoe kan een onvolmaakt iemand volmaakte liefde bieden? Ik zie agape als volmaakte liefde.
Ik geloof dat het streven er naar een mens moe kan maken. Mensen in depressies kan brengen.
Een mens kan nooit gelijk zijn aan God. | Het is dus niet wat de Bijbel zegt. Mensen zeggen dat Agape ongrijpbare en volmaakte liefde is. In de Bijbel lees ik dat niet terug...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het is dus niet wat de Bijbel zegt. Mensen zeggen dat Agape ongrijpbare en volmaakte liefde is. In de Bijbel lees ik dat niet terug... |
Ik heb het ook nooit in de Bijbel gelezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zo zie je maar weer, Wikipedia is ook niet altijd zaligmakend. |
Als het goed is weet jij dat ook.... Niemand suggereerde dat ook...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ik heb het ook nooit in de Bijbel gelezen. | Als God er dan zo over dacht, zou de Bijbel dat dan niet aangeven? Het lijkt me toch wel een belangrijk aspect....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:08
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is van Kushner, een Joodse rabbijn.
Thomas | Ik denk dat iedere jood met deze vraag worstelt, na Shoah ik ook..zeker nu het de sterfdag is van mn dochter, 11 jaar geleden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:13
|
|
|
|
| NEL833 schreef: | Beste mede picknickers,
Wie komt er op 24 september op weg naar de picknick in Ede langs het station in Utrecht of het station in Ede ? Zou graag met iemand mee willen rijden naar de picknickplek in Ede, omdat ik met het openbaar vervoer kom. Uiteraard vergoed ik de benzinekosten. Groeten, Nel 833 |
Hoi Nel,
Ik woon in Utrecht en het is de bedoeling dat ik ook naar de pn ga, mits mijn fysieke toestand het toelaat. Aangezien ik maandag word geopereerd en die week in het ziekenhuis moet blijven, kan ik het nu nog niet met zekerheid zeggen. Mocht ik gaan, dan is het uiteraard mogelijk om met mij mee te rijden.
José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Als God er dan zo over dacht, zou de Bijbel dat dan niet aangeven? Het lijkt me toch wel een belangrijk aspect.... |
Ik geloof er ook niet in chat. Anders stond het wel in de bijbel.
Kan zijn dat mensen Gods liefde naar ons toe het zo genoemd hebben. Maar daar kan geen mens aan tippen.
Ik denk dat Paulus met liefde bedoeld : Gods liefde naar hem toe. Gods almacht. Want zonder God kan een mens niks.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCEL188
|
Berichten: 14
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:30
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Hoi Nel,
Ik woon in Utrecht en het is de bedoeling dat ik ook naar de pn ga, mits mijn fysieke toestand het toelaat. Aangezien ik maandag word geopereerd en die week in het ziekenhuis moet blijven, kan ik het nu nog niet met zekerheid zeggen. Mocht ik gaan, dan is het uiteraard mogelijk om met mij mee te rijden.
José |
Als Jose' nog niet sterk genoeg is tegen die tijd,kan ik je natuurlijk ook van station Ede ophalen. Marcel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Als je het denigrerend vindt, moet je iets opschrijven wat werkelijk in de bijbel staat...dit zijn allemaal vooronderstellingen, die niet gebaseerd zijn op bijbels fundament. |
Dat is nog steeds geen reden om hoogmoedig te zijn en denigrerend te doen.
Hoe schreef je het ook al weer ?? "er naar streven om die liefde te bemachtigen?"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO318
|
Berichten: 19
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:51
|
|
|
|
Waarheid en leugen Eens sloot een voorganger de dienst af met: "Volgende week ben ik van plan om te preken over waarheid en leugen. Daarvoor wil ik iedereen hier ter voorbereiding vragen om deze week Markus 17 te lezen."
De volgende week in de kerkdienst vroeg de voorganger iedereen die Markus 17 gelezen had om zijn hand op te steken.
Alle handen gingen omhoog.
De voorganger glimlachtte en zei: "Markus heeft 16 hoofdstukken. Ik zal nu verder gaan met mijn preek over waarheid en leugen."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
Berichten: 655
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:52
|
|
|
|
Stelen vind ik dan wel weer een heel groot woord Chat. De kringloopwinkel is toch voor iedereen?
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:53
|
|
|
|
Prachtig, mijn moeders lievelingszangeres...en dan het ballet...http://www.youtube.com/watch?v=oou2ywIbRxc&feature=related én allebei Orpheus en Eurydice...erg mooi..thx Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
Berichten: 2167
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 00:01
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Helemaal vergeten, was hij zo in gedachten geweest over Carla en nu die klus.
Die klus waar hij blijkbaar helemaal alleen voorstond............. pfff hoe ging hij hem dat klaren |
Duizelig van alles wat er op hem afkwam sloot hij zijn ogen. Wat was er toch allemaal aan de hand? wat gebeurde er? Waarom leek het allemaal één grote chaos? Niets is wat het lijkt! Maar wat moet hij nu??
"Bernard,Bernard, waar zit je met je gedachten??
Geschrokken opent hij zijn ogen en........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 00:11
|
|
|
|
Nu ga ik toch (even?) proberen op te schrijven zoals ik het beleef en geloof! Ik zie nu twee verschillende dingen door elkaar heen lopen op het forum. Als eerste de mening dat wij als mensen zondaars zijn en niet tot een Goddelijke liefde in staat zijn vanwege onze menselijke beperkingen en ik begrijp die gedachte! Daarvan uitgaand zou je dus moeten zeggen: we zijn onvolmaakt en niet in staat zó lief te hebben als God. Anderzijds hoor, lees ik -en ik hoor ook tot die 'groep' die dat gelooft- dat onvoorwaardelijke liefde, zoals God die bedoeld heeft, wel degelijk mogelijk is. Dan vraag ik jullie, die zeggen dat onvoorwaardelijke liefde niet kan, het volgende: Als God zegt DÉ LIEFDE ZÉLF te zijn en daarmee óns hart vult, hoe kúnnen wij dan blijven volhouden dat het niet kan? Liegt God dan? Is wat HIJ uitstort in ons hart dan gebakken lucht? Dus wij blijven kleine, zondige mensen en veranderen NIET door zijn Heilige Geest? We geloven wél, maar alles blijft bij het oude, bij onze óúde mens? Kijk...DAT geloof ik nu weer niet! Ik ervaar het zo: Als mens ben ik zondig, schuldig en té klein denkend om zelfs maar te dénken aan onvoorwaardelijke liefde. Maar....! En nu komt het: Als God mijn bron is en Hij mij vult met Zijn liefde? Dan wordt mijn hart ánders. Mijn oude hart, wat leefde op herinneringen van pijn, onrecht en moeite en wat soms om vergelding schrééuwde, is veranderd. De pijn en het verdriet en de angst zijn vervangen door Zijn Liefde en dát, alleen DAT maakt als het ware dat ik écht lief kan hebben. Ik bedoel te zeggen dat aardse zaken als beperking door angst en verdriet NIET meer de graadmeter van mijn denken of mijn hart zijn! DAAROM kan ik liefhebben...want het doet er niet meer toe, het is NIET MEER de bron van mijn bestaan, dat is HIJ! Het maakt me als het ware onaantastbaar. Zeg ik nu dat ik geen verdriet meer ken of geen boosheid? Oh, echt wel! (vraag maar aan mijn kinderen...die genieten altijd als ik boos ben...vooral als het op een ander is...) Maar..? Ik keer élke keer weer terug naar dat hart dat God me geschonken heeft. De liefde is er nog steeds, en ik kom er weer in terug. Soms kan ik mezelf wel om m'n oren slaan en ben ik boos op mezelf maar dat praat ik dan uit met God. En verder lerend...ga ik de volgende dag weer verder...in Liefde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 00:18
|
|
|
|
Als we toch even op de zware toer zijn, onze eigen zwaar onderschatte Aafje Heynis
http://www.youtube.com/watch?v=JZHGM8XQR5A
vanaf 2.31....
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 24 augustus 2011, 00:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 00:22
|
|
|
|
Mijn mooiste moment vandaag was RIB varen... Heerlijk de zeewind door je haren voelen waaien met een snelheid van 90km door de branding!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 00:41
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Nu ga ik toch (even?) proberen op te schrijven zoals ik het beleef en geloof! Ik zie nu twee verschillende dingen door elkaar heen lopen op het forum. Als eerste de mening dat wij als mensen zondaars zijn en niet tot een Goddelijke liefde in staat zijn vanwege onze menselijke beperkingen en ik begrijp die gedachte! Daarvan uitgaand zou je dus moeten zeggen: we zijn onvolmaakt en niet in staat zó lief te hebben als God. Anderzijds hoor, lees ik -en ik hoor ook tot die 'groep' die dat gelooft- dat onvoorwaardelijke liefde, zoals God die bedoeld heeft, wel degelijk mogelijk is. Dan vraag ik jullie, die zeggen dat onvoorwaardelijke liefde niet kan, het volgende: Als God zegt DÉ LIEFDE ZÉLF te zijn en daarmee óns hart vult, hoe kúnnen wij dan blijven volhouden dat het niet kan? Liegt God dan? Is wat HIJ uitstort in ons hart dan gebakken lucht? Dus wij blijven kleine, zondige mensen en veranderen NIET door zijn Heilige Geest? We geloven wél, maar alles blijft bij het oude, bij onze óúde mens? Kijk...DAT geloof ik nu weer niet! Ik ervaar het zo: Als mens ben ik zondig, schuldig en té klein denkend om zelfs maar te dénken aan onvoorwaardelijke liefde. Maar....! En nu komt het: Als God mijn bron is en Hij mij vult met Zijn liefde? Dan wordt mijn hart ánders. Mijn oude hart, wat leefde op herinneringen van pijn, onrecht en moeite en wat soms om vergelding schrééuwde, is veranderd. De pijn en het verdriet en de angst zijn vervangen door Zijn Liefde en dát, alleen DAT maakt als het ware dat ik écht lief kan hebben. Ik bedoel te zeggen dat aardse zaken als beperking door angst en verdriet NIET meer de graadmeter van mijn denken of mijn hart zijn! DAAROM kan ik liefhebben...want het doet er niet meer toe, het is NIET MEER de bron van mijn bestaan, dat is HIJ! Het maakt me als het ware onaantastbaar. Zeg ik nu dat ik geen verdriet meer ken of geen boosheid? Oh, echt wel! (vraag maar aan mijn kinderen...die genieten altijd als ik boos ben...vooral als het op een ander is...) Maar..? Ik keer élke keer weer terug naar dat hart dat God me geschonken heeft. De liefde is er nog steeds, en ik kom er weer in terug. Soms kan ik mezelf wel om m'n oren slaan en ben ik boos op mezelf maar dat praat ik dan uit met God. En verder lerend...ga ik de volgende dag weer verder...in Liefde. |
Helemaal duidelijk hoor.... En zo kan het... Ik twijfel er niet aan dat het zo MOET zijn...
En..we struikelen nog dagelijks...ook ik... Maar ook dat weet God!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 00:45
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Nu ga ik toch (even?) proberen op te schrijven zoals ik het beleef en geloof! Ik zie nu twee verschillende dingen door elkaar heen lopen op het forum. Als eerste de mening dat wij als mensen zondaars zijn en niet tot een Goddelijke liefde in staat zijn vanwege onze menselijke beperkingen en ik begrijp die gedachte! Daarvan uitgaand zou je dus moeten zeggen: we zijn onvolmaakt en niet in staat zó lief te hebben als God. Anderzijds hoor, lees ik -en ik hoor ook tot die 'groep' die dat gelooft- dat onvoorwaardelijke liefde, zoals God die bedoeld heeft, wel degelijk mogelijk is. Dan vraag ik jullie, die zeggen dat onvoorwaardelijke liefde niet kan, het volgende: Als God zegt DÉ LIEFDE ZÉLF te zijn en daarmee óns hart vult, hoe kúnnen wij dan blijven volhouden dat het niet kan? Liegt God dan? Is wat HIJ uitstort in ons hart dan gebakken lucht? Dus wij blijven kleine, zondige mensen en veranderen NIET door zijn Heilige Geest? We geloven wél, maar alles blijft bij het oude, bij onze óúde mens? Kijk...DAT geloof ik nu weer niet! Ik ervaar het zo: Als mens ben ik zondig, schuldig en té klein denkend om zelfs maar te dénken aan onvoorwaardelijke liefde. Maar....! En nu komt het: Als God mijn bron is en Hij mij vult met Zijn liefde? Dan wordt mijn hart ánders. Mijn oude hart, wat leefde op herinneringen van pijn, onrecht en moeite en wat soms om vergelding schrééuwde, is veranderd. De pijn en het verdriet en de angst zijn vervangen door Zijn Liefde en dát, alleen DAT maakt als het ware dat ik écht lief kan hebben. Ik bedoel te zeggen dat aardse zaken als beperking door angst en verdriet NIET meer de graadmeter van mijn denken of mijn hart zijn! DAAROM kan ik liefhebben...want het doet er niet meer toe, het is NIET MEER de bron van mijn bestaan, dat is HIJ! Het maakt me als het ware onaantastbaar. Zeg ik nu dat ik geen verdriet meer ken of geen boosheid? Oh, echt wel! (vraag maar aan mijn kinderen...die genieten altijd als ik boos ben...vooral als het op een ander is...) Maar..? Ik keer élke keer weer terug naar dat hart dat God me geschonken heeft. De liefde is er nog steeds, en ik kom er weer in terug. Soms kan ik mezelf wel om m'n oren slaan en ben ik boos op mezelf maar dat praat ik dan uit met God. En verder lerend...ga ik de volgende dag weer verder...in Liefde. |
Als wij mensen die liefde konden geven zoals God die aan ons geeft, dan zijn wij in feite gelijk aan God. Door Gods liefde naar ons toe kunnen wij dit en dat... Zijn liefde kunnen we nooit doorgeven naar anderen toe.
Abraham moest tonen wie hij het meeste liefhad: God of izaak.. God beproefde hem door Izaak te offeren.
God liet het niet zover gebeuren. God offerde wel zijn Zoon, uit liefde voor ons.
Zulke offers kunnen we niet brengen.
Waarom streven naar iets wat wij niet kunnen? Is dat niet jezelf frustraties aanpraten?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|