| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 00:46
|
|
|
|
Kinderen zijn vaak loyaal naar beide ouders. Moeilijk voor een kind kan zijn als ze uitgespeeld wordt tussen de vechtende partijen. Om beide partijen te vriend te houden komen de leugens.... Persoonlijk vind ik het ook moeilijk dat kinderen zich nogal eens verantwoordelijk voelen voor de ruzie's waardoor ze vervolgens proberen te bemiddelen... Een kind houd (als t goed is) van beide en kan geen partij kiezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 01:10
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | dikke nota van de garage echt niet leuk  |
Oeps...goede herinnering...de mijne moet gekeurd worden...(GRRRRR..kost meestal toch weer geld)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 05:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik denk dat iedere jood met deze vraag worstelt, na Shoah ik ook..zeker nu het de sterfdag is van mn dochter, 11 jaar geleden. |
Hoi Chatuliem, fijn dat je weer terug bent......., dat allereerst Kushner heeft het boek ook geschreven nav het overlijden van zijn zoon/dochter op 14 jarige leeftijd.
In joodse kringen is het niet zo goed ontvangen omdat het niet zo volgens de joodse tradities geschreven is........
En voor jou Chatiliem hoop ik dat je gisteren behalve het verdriet omdat je dochter hier niet meer is ook veel mooie herinneringen over haar hebt kunnen delen........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 07:08
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Dank je...het is jou mening. Ik mag geloven dat Hij ALLES in zijn handen heeft en bestuurd. Hij zorgt zelfs voor de musjes en de grassprietjes staat er in de bijbel, zou Hij dan machteloos toezien op wat er in de door Hem gemaakte wereld gebeurt? |
Het is inderdaad mijn mening, Jolan, dat Hij de almachtig God is. Toch zijn er mensen die Hij niet kan bereiken. Sommige mensen doen dan zaken die Hij niet wilt. Op dat punt is Hij dan machteloos. God zorgt voor de schepping die Hij tot stand brengt maar dat betekent niet dat elke mens zich aan Zijn geboden houdt of dat elke mens Hem herkent als hun God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 07:38
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Het is inderdaad mijn mening, Jolan, dat Hij de almachtig God is. Toch zijn er mensen die Hij niet kan bereiken. Sommige mensen doen dan zaken die Hij niet wilt. Op dat punt is Hij dan machteloos. God zorgt voor de schepping die Hij tot stand brengt maar dat betekent niet dat elke mens zich aan Zijn geboden houdt of dat elke mens Hem herkent als hun God. |
Sommige mensen houden zich idd niet aan Gods geboden of blijven dingen doen die God niet wilt, maar dat ligt niet aan God, dat Hij ze niet kan bereiken...dat ligt aan die mensen zelf, aan de keuze die zij maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 07:41
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Stelen vind ik dan wel weer een heel groot woord Chat. De kringloopwinkel is toch voor iedereen?
Mary |
Dat vind ik ook. Ik ga vaker naar de kringloopwinkel, niet omdat ik de kleding uit de gewone winkel niet kan betalen, maar omdat ik, via de kringloopwinkel, een bijdrage kan leveren aan het milieu.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 07:49
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Nu ga ik toch (even?) proberen op te schrijven zoals ik het beleef en geloof! Ik zie nu twee verschillende dingen door elkaar heen lopen op het forum. Als eerste de mening dat wij als mensen zondaars zijn en niet tot een Goddelijke liefde in staat zijn vanwege onze menselijke beperkingen en ik begrijp die gedachte! Daarvan uitgaand zou je dus moeten zeggen: we zijn onvolmaakt en niet in staat zó lief te hebben als God. Anderzijds hoor, lees ik -en ik hoor ook tot die 'groep' die dat gelooft- dat onvoorwaardelijke liefde, zoals God die bedoeld heeft, wel degelijk mogelijk is. Dan vraag ik jullie, die zeggen dat onvoorwaardelijke liefde niet kan, het volgende: Als God zegt DÉ LIEFDE ZÉLF te zijn en daarmee óns hart vult, hoe kúnnen wij dan blijven volhouden dat het niet kan? Liegt God dan? Is wat HIJ uitstort in ons hart dan gebakken lucht? Dus wij blijven kleine, zondige mensen en veranderen NIET door zijn Heilige Geest? We geloven wél, maar alles blijft bij het oude, bij onze óúde mens? Kijk...DAT geloof ik nu weer niet! Ik ervaar het zo: Als mens ben ik zondig, schuldig en té klein denkend om zelfs maar te dénken aan onvoorwaardelijke liefde. Maar....! En nu komt het: Als God mijn bron is en Hij mij vult met Zijn liefde? Dan wordt mijn hart ánders. Mijn oude hart, wat leefde op herinneringen van pijn, onrecht en moeite en wat soms om vergelding schrééuwde, is veranderd. De pijn en het verdriet en de angst zijn vervangen door Zijn Liefde en dát, alleen DAT maakt als het ware dat ik écht lief kan hebben. Ik bedoel te zeggen dat aardse zaken als beperking door angst en verdriet NIET meer de graadmeter van mijn denken of mijn hart zijn! DAAROM kan ik liefhebben...want het doet er niet meer toe, het is NIET MEER de bron van mijn bestaan, dat is HIJ! Het maakt me als het ware onaantastbaar. Zeg ik nu dat ik geen verdriet meer ken of geen boosheid? Oh, echt wel! (vraag maar aan mijn kinderen...die genieten altijd als ik boos ben...vooral als het op een ander is...) Maar..? Ik keer élke keer weer terug naar dat hart dat God me geschonken heeft. De liefde is er nog steeds, en ik kom er weer in terug. Soms kan ik mezelf wel om m'n oren slaan en ben ik boos op mezelf maar dat praat ik dan uit met God. En verder lerend...ga ik de volgende dag weer verder...in Liefde. |
Dit is een hele mooie tekst, Maria, waar ik volledig achter sta. Ik geloof ook wel dat er een onvoorwaardelijke liefde bestaat, dat voorbeeld gaf ik door kloosterlingen er bij te betrekken omdat ik zelf in dat wereldje heb geleefd en het beste vanuit die ervaring kon schrijven. Daarmee doelde ik dan op de relatie die zij hebben met de mensen die ze helpen maar eigenlijk voelen ze die onvoorwaardelijke liefde voor alle mensen hoor. Neen, het zijn niet alleen zendelingen of hulpverleners die onvoorwaardelijk lief kunnen hebben. Dat kunnen wij ook allemaal doen. We worden uitgenodigd door Hem om dit te doen. Toch is de realiteit anders want we zijn geneigd mensen in te delen in categorieën. Jouw liefde voor je kinderen zal anders zijn dan jouw onvoorwaardelijke liefde voor alle kinderen op deze wereld. Omdat de relatie, je betrokkenheid naar jouw kinderen anders is. Aan de liefde die jij betoont aan je kinderen zullen ook wel enkele voorwaarden kleven. Zo ook bespreek je met je liefdespartner ook enkele voorwaarden. Je maakt beloftes naar elkaar toe. Sommige beloftes dienen daartoe zelfs niet uitgesproken te worden omdat ze als vanzelfsprekend worden beschouwd. Nemen we maar de meest bekende belofte: trouw blijven aan elkaar. Zo’n belofte houdt een voorwaarden in. Indien die belofte 1 of meerdere malen wordt geschonden dan is het gewoon gedaan met de liefdesrelatie. Dus, de relatie met de andere bepaalt of je een voorwaardelijk of een onvoorwaardelijke liefde hebt. Zo, denk ik er althans over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 08:06
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Sommige mensen houden zich idd niet aan Gods geboden of blijven dingen doen die God niet wilt, maar dat ligt niet aan God, dat Hij ze niet kan bereiken...dat ligt aan die mensen zelf, aan de keuze die zij maken. |
Inderdaad Josina, dat bedoel ik nou net met die onbereikbaarheid.
Ondertussen is het hier bewolkt maar droog. Even terug on-topic gaan. Ik hoorde net dat het in Zeeland regent...Ik bedoel in Nieuw Zeeland want ik ben naar Radio New Zealand aan het luisteren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 09:31
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat is nog steeds geen reden om hoogmoedig te zijn en denigrerend te doen.
Hoe schreef je het ook al weer ?? "er naar streven om die liefde te bemachtigen?" | Ga je nu eens inhoudelijk in op datgene wat ik geschreven heb, of voel je je daar te goed voor?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 09:31
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Inderdaad Josina, dat bedoel ik nou net met die onbereikbaarheid.
Ondertussen is het hier bewolkt maar droog. Even terug on-topic gaan. Ik hoorde net dat het in Zeeland regent...Ik bedoel in Nieuw Zeeland want ik ben naar Radio New Zealand aan het luisteren  |
Op de goeie zender afgestemd: Inderdaad regent het hier, van die hele fijne miezerregen. De was wordt er niet droger van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 09:35
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als wij mensen die liefde konden geven zoals God die aan ons geeft, dan zijn wij in feite gelijk aan God. Door Gods liefde naar ons toe kunnen wij dit en dat... Zijn liefde kunnen we nooit doorgeven naar anderen toe.
Abraham moest tonen wie hij het meeste liefhad: God of izaak.. God beproefde hem door Izaak te offeren.
God liet het niet zover gebeuren. God offerde wel zijn Zoon, uit liefde voor ons.
Zulke offers kunnen we niet brengen.
Waarom streven naar iets wat wij niet kunnen? Is dat niet jezelf frustraties aanpraten? | Zijn wij in staat net zo lief te hebben als God? Nee, dus. De vraag die veel interessanter is, is of agape echt wel goddelijke liefde oftewel ongrijpbare liefde is. Of dat Paulus het in dit gedeelte heeft over liefhebben zoals God van ons vraagt. Voor de eerste theorie zie ik geen enkele bijbelse basis. De tweede is veel waarschijnlijker. Maar goed, niemand heeft nog kunnen aantonen dat Agape de goddelijke, volmaakte liefde is. Ik geloof daar dus ook niet zo in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 09:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ga je nu eens inhoudelijk in op datgene wat ik geschreven heb, of voel je je daar te goed voor? |
Chat, ga eens wat aardiger doen tegen cross, Je schrijfstijl grenst aan de normen van het fatsoenlijke en cross, wees eens niet zo snel op je tenen getrapt
Ik ben ook wel benieuwd naar de uitleg, maar jullie gehakketak over niks zorgt ervoor dat dat antwoord nooit komt natuurlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 09:41
|
|
|
|
Op internet is er genoeg te vinden over chantage, smaad etc, maar geen enkele site geeft werkelijke duidelijkheid.
Wat valt er te doen tegen chantage, en wat houd chantage nu exact in. Als we ons gechanteerd voelen wil dat dan ook zeggen dat dat werkelijk zo is, en kun je er aangifte van doen bij de politie?
Als je aangifte doet van chantage of laster bij de politie, wat gebeurt er dan met die aangifte? hoe gaat het dan verder?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 09:57
|
|
|
|
|
Laten we het dan eens omdraaien. Als Agape de goddelijke ongrijpbare liefde is, vervalt daarmee ook de oproep van Paulus om elkaar lief te hebben. Als het liefde is, die voor iedereen haalbaar is, zouden we daar naar moeten streven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:05
|
|
|
|
Kan je ipv de liefde ook neer zetten de liefde van God? Dan lijkt het mij duidelijker.
Voor een mens is het gewoon onmogelijk om die liefde die wij van God ontvangen, om die ook te geven aan onze medemens.
Hoe vaak verliezen ouders wel niet hun geduld bij het opvoeden van hun kind? En toch blijven de ouders voor het kind zorgen. Omdat zij de verantwoordelijkheid dragen voor het welzijn van het kind.
Ook bij het zoeken naar een partner stel je bepaalde voorwaarden. Bewust en onbewust.
Waarom gaan mensen scheiden als 1 van beiden een alcoholist is? Waarom gaan mensen scheiden als 1 van de partners geweldadig is?
Hoe vaak zeggen ze wel niet: ik blijf bij je als je niet meer drinkt? Hoe vaak zeggen ze wel niet : ik blijf bij je als je niet meer slaat?
In het zoeken naar een andere partner neem je bewust deze dingen mee.
Waarom gaat men geen relatie aan met iemand die een bepaalde handicap heeft?
Als mensen echt onvoorwaardelijke liefde kunnen geven, dan kunnen ze deze dingen aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Inderdaad Josina, dat bedoel ik nou net met die onbereikbaarheid.
Ondertussen is het hier bewolkt maar droog. Even terug on-topic gaan. Ik hoorde net dat het in Zeeland regent...Ik bedoel in Nieuw Zeeland want ik ben naar Radio New Zealand aan het luisteren  |
Voor mij beteket dat dus dat God niet machteloos is!
Maar idd weer ff ontopic ...in Utrecht erg grijs en donker, maar wel droog, nog wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Dit is een hele mooie tekst, Maria, waar ik volledig achter sta. Ik geloof ook wel dat er een onvoorwaardelijke liefde bestaat, dat voorbeeld gaf ik door kloosterlingen er bij te betrekken omdat ik zelf in dat wereldje heb geleefd en het beste vanuit die ervaring kon schrijven. Daarmee doelde ik dan op de relatie die zij hebben met de mensen die ze helpen maar eigenlijk voelen ze die onvoorwaardelijke liefde voor alle mensen hoor. Neen, het zijn niet alleen zendelingen of hulpverleners die onvoorwaardelijk lief kunnen hebben. Dat kunnen wij ook allemaal doen. We worden uitgenodigd door Hem om dit te doen. Toch is de realiteit anders want we zijn geneigd mensen in te delen in categorieën. Jouw liefde voor je kinderen zal anders zijn dan jouw onvoorwaardelijke liefde voor alle kinderen op deze wereld. Omdat de relatie, je betrokkenheid naar jouw kinderen anders is. Aan de liefde die jij betoont aan je kinderen zullen ook wel enkele voorwaarden kleven. Zo ook bespreek je met je liefdespartner ook enkele voorwaarden. Je maakt beloftes naar elkaar toe. Sommige beloftes dienen daartoe zelfs niet uitgesproken te worden omdat ze als vanzelfsprekend worden beschouwd. Nemen we maar de meest bekende belofte: trouw blijven aan elkaar. Zo’n belofte houdt een voorwaarden in. Indien die belofte 1 of meerdere malen wordt geschonden dan is het gewoon gedaan met de liefdesrelatie. Dus, de relatie met de andere bepaalt of je een voorwaardelijk of een onvoorwaardelijke liefde hebt. Zo, denk ik er althans over. |
Ten eerste een vraag aan jou Frank: waaróm zouden kloosterlingen of hulpverleners wél onvoorwaardelijk lief kunnen hebben en mensen in een relatie niet? Weet je wat ik denk? Dat de groep waar jij het over hebt, daartoe in staat is omdát ze in de rol van......(vul maar in) die liefde kunnen geven. M.a.w: de rol van hulpverlener zet een stukje tussen henzelf en de hulpvrager. Ze blijven persoonlijk dus buiten schot. Zoals een verpleegkundige bijv. uitgescholden kan worden maar gewoon kan blijven geven, omdat ze het doet in haar functie als verpleegkundige en niet als, zeg maar, petra. Is het niet zo Frank, dat we zéggen liefde uit te sluiten omdat we bijvoorbeeld gekwetst zijn, persóónlijk gekwetst? Of omdat we een persoonlijke grens aangeven? En waarom doen we dat dan? Uit boosheid, angst, pijn? Dát zijn toch de redenen die de het ónvoorwaardelijke veranderen in voorwaardelijk? Die negatieve ervaringen moeten ons beschermen tegen de pijn die we voelen om de ander. Maar! Als die pijn, etc weg is? Merken we dán juist niet vaak dat de liefde er nog is? Dan het overschaduwd is geweest door ándere, heftige emoties? Als die emoties de baas blijven in ons hart en leven, dán lijkt de liefde verdwenen, voorgoed...want dan laten we die ándere gevoelens overheersen. Als God die pijn en die moeite dan geneest en wegneemt.....dan is de liefde er! En dan: je hebt het over voorwaarden en beloften en een relatie. Trouw zijn is een logisch gevolg ván die liefde voor elkaar, het zit in de liefde besloten. Dus wat jij als 'afspraken, voorwaarden, etc ziet, ervaar ik als een vanzelfsprekend onderdeel van de liefde! En nee, er zitten geen voorwaarden vast aan mijn liefde voor mijn kinderen! Ik hou van ze, wát ze ook uitvreten. Oh ja, ik kan boos op hen zijn of teleurgesteld, maar daarmee is de liefde niet weg. Ik kan hun dáden soms niet waarderen, maar hén, als mens wel! En tot slot Frank: dat mensen uit elkaar gaan, niet meer met elkaar onder één dak kunnen wonen is triest maar zelfs dát is niet hetzelfde als liefde die ophoudt te bestaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:16
|
|
|
|
Rekening voor mijn oudste dochter is net binnen van autogarage. Koppeling was kapot geschat 400 euro Maar ja, ze heeft trouwplannen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:17
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Dat vind ik ook. Ik ga vaker naar de kringloopwinkel, niet omdat ik de kleding uit de gewone winkel niet kan betalen, maar omdat ik, via de kringloopwinkel, een bijdrage kan leveren aan het milieu. |
Dan ben je lieve klant
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA947
|
Berichten: 2
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:18
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Rekening voor mijn oudste dochter is net binnen van autogarage. Koppeling was kapot geschat 400 euro Maar ja, ze heeft trouwplannen  |
Valt dit nog binnen jou zorg of buiten jou zorg en is het zorg van de a.s
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:20
|
|
|
|
Het is hier nu al pikdonker mijn lampen hangen wel Frank en geven prachtig licht in de kamer.
Het regent nu weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:24
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Kinderen zijn vaak loyaal naar beide ouders. Moeilijk voor een kind kan zijn als ze uitgespeeld wordt tussen de vechtende partijen. Om beide partijen te vriend te houden komen de leugens.... Persoonlijk vind ik het ook moeilijk dat kinderen zich nogal eens verantwoordelijk voelen voor de ruzie's waardoor ze vervolgens proberen te bemiddelen... Een kind houd (als t goed is) van beide en kan geen partij kiezen. |
Gelukkig ken ik de situatie van vechtende ouders niet omdat de band met mijn exman gewoon goed is maar zelfs wij merken dat de kinderen geneigd zijn om ons naar de mond te praten! Regelmatig komt dit onderwerp bij ons ter sprake en geven we de kinderen de ruimte om hun grieven naar ons toe te spuien. Als we dan doorvragen (dat zijn dan die momenten dat de sfeer rustig en goed is..), dan merken we dat het soms toch anders is dan ze 'in de wandelgangen' tegen ons zeggen. Ze zijn zó loyaal én vaak geneigd de problemen van de ouders op hun eigen schouders te nemen! Het maakt mij wel alert moet ik zeggen! Want ik wil geen 'voorgeprogrammeerde papagaaien'....om later te horen dat ze geleden hebben....nee, laten ze maar zéggen dat ik het (vaak!) niet goed doe! Dan kunnen we het gelijk aanpakken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:27
|
|
|
|
Heineken vreest slecht winstresultaat door natte zomer
De verkopen in de zomermaanden zijn zeer zwak door het slechte weer, aldus de brouwer, die waarschuwt dat de winst- en volumeresultaten daardoor onder druk komen te staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:28
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Kan je ipv de liefde ook neer zetten de liefde van God? Dan lijkt het mij duidelijker. | Niemand heeft me nog kunnen overtuigen dat Agape liefde hetzelfde is als de liefde van God.
| MARISKA601 schreef: | Voor een mens is het gewoon onmogelijk om die liefde die wij van God ontvangen, om die ook te geven aan onze medemens.
Hoe vaak verliezen ouders wel niet hun geduld bij het opvoeden van hun kind? En toch blijven de ouders voor het kind zorgen. Omdat zij de verantwoordelijkheid dragen voor het welzijn van het kind.
Ook bij het zoeken naar een partner stel je bepaalde voorwaarden. Bewust en onbewust.
Waarom gaan mensen scheiden als 1 van beiden een alcoholist is? Waarom gaan mensen scheiden als 1 van de partners geweldadig is?
Hoe vaak zeggen ze wel niet: ik blijf bij je als je niet meer drinkt? Hoe vaak zeggen ze wel niet : ik blijf bij je als je niet meer slaat?
In het zoeken naar een andere partner neem je bewust deze dingen mee.
Waarom gaat men geen relatie aan met iemand die een bepaalde handicap heeft?
Als mensen echt onvoorwaardelijke liefde kunnen geven, dan kunnen ze deze dingen aan. | Als je iemand onvoorwaardelijk liefhebt, wil dat niet zeggen, dat je geen ruzie met hem/haar kunt hebben. Het gaat er dan juist om, dat je de persoon blijft liefhebben ondanks de negatieve eigenschappen. Liefde ontkent die eigenschappen niet, ze bedekt ze met trouw en toewijding. Maar het werkt eigenlijk alleen maar als er van beide kanten die liefde is. En ik denk dat wij mensen daar absoluut toe in staat zijn. Waarom denk je dat er nog steeds mensen zijn, die hun leven lang bij elkaar blijven? En wat denk je van die mensen die idd voor hun gehandicapte partner blijven zorgen? En wat denk je van die mensen die de ander kunnen vergeven, ook al heeft de ander de meest verschrikkelijke dingen gedaan? Liefhebben is een opdracht, een haalbare opdracht, een noodzakelijke opdracht. En om dan te zeggen, dat God alleen maar lief kan hebben, is tekort doen aan deze opdracht. 1 Kor 13 geeft ons die opdracht en die geldt voor ons allemaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:31
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Het is hier nu al pikdonker mijn lampen hangen wel Frank en geven prachtig licht in de kamer.
Het regent nu weer  |
Volgens mij ben je in de war met de lampen van ..., hè Visser
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:31
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Dat vind ik ook. Ik ga vaker naar de kringloopwinkel, niet omdat ik de kleding uit de gewone winkel niet kan betalen, maar omdat ik, via de kringloopwinkel, een bijdrage kan leveren aan het milieu. | Klinkt heel mooi, maar ik denk dat het toch een kwestie van geld is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Klinkt heel mooi, maar ik denk dat het toch een kwestie van geld is. |
Voor mij niet hoor. Een paar jaar geleden hebben we met de Bijbelkring de Michacursus gedaan en dat heeft mijn ogen wel geopend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:40
|
|
|
|
|
klinkt ook wel een beetje als inlegkunde...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
Berichten: 655
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:46
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Rekening voor mijn oudste dochter is net binnen van autogarage. Koppeling was kapot geschat 400 euro Maar ja, ze heeft trouwplannen  |
Ja en??? Of gaat de trouwerij nu niet meer door??? Lekker zelf laten oplossen Herman.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Niemand heeft me nog kunnen overtuigen dat Agape liefde hetzelfde is als de liefde van God.
Als je iemand onvoorwaardelijk liefhebt, wil dat niet zeggen, dat je geen ruzie met hem/haar kunt hebben. Het gaat er dan juist om, dat je de persoon blijft liefhebben ondanks de negatieve eigenschappen. Liefde ontkent die eigenschappen niet, ze bedekt ze met trouw en toewijding. Maar het werkt eigenlijk alleen maar als er van beide kanten die liefde is. En ik denk dat wij mensen daar absoluut toe in staat zijn. Waarom denk je dat er nog steeds mensen zijn, die hun leven lang bij elkaar blijven? En wat denk je van die mensen die idd voor hun gehandicapte partner blijven zorgen? En wat denk je van die mensen die de ander kunnen vergeven, ook al heeft de ander de meest verschrikkelijke dingen gedaan? Liefhebben is een opdracht, een haalbare opdracht, een noodzakelijke opdracht. En om dan te zeggen, dat God alleen maar lief kan hebben, is tekort doen aan deze opdracht. 1 Kor 13 geeft ons die opdracht en die geldt voor ons allemaal. |
Dat mensen bij elkaar blijven ondanks alles, heeft dat niet met het feit te maken dat echtscheiding een schande is? Of ze blijven bij elkaar van wege de kinderen?
De liefde die God aan ons geeft, zo kunnen wij een ander niet liefhebben. Zijn wij in staat om onze eigen kinderen te offeren?
Ik ontvang Goddelijke liefde. Kan ik diezelfde liefde geven aan mijn medemens? Ik zou dan gelijk zijn aan God. Een onvolmaakt iemand kan nooit iets volmaakts doen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 24 augustus 2011, 11:00
|
|
| Naar boven |
|
|