ChristianMatch

Forum

Onvoorwaardelijke liefde
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2680 2681 2682 2683 2684 2685 2686 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:13

God heeft ons onvoorwaardelijk lief. Dat is het verschil tussen liefde tussen mensen onderling en de liefde van God. Bij mensen zitten er altijd voorwaarden aan de liefde. Alhoewel dat wellicht minder geldt voor de liefde van een ouder tot een kind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:41

HERMAN388 schreef:
Heineken vreest slecht winstresultaat door natte zomer Geschokte, onthutste smiley

De verkopen in de zomermaanden zijn zeer zwak door het slechte weer, aldus de brouwer, die waarschuwt dat de winst- en volumeresultaten daardoor onder druk komen te staan.

Maar goed ook dat de winst daalt...
Er zijn op de wereld al zat alcoholisten...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:42

HERMAN388 schreef:
Ik heb veel te weinig bier gedronken in deze zomer.
Wanneer schijnt de zon weer? Smiley met dichtgeplakte mond

Wou je alcoholist worden?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:50

MARIA576 schreef:
Ten eerste een vraag aan jou Frank: waaróm zouden kloosterlingen of hulpverleners wél onvoorwaardelijk lief kunnen hebben en mensen in een relatie niet? Weet je wat ik denk? Dat de groep waar jij het over hebt, daartoe in staat is omdát ze in de rol van......(vul maar in) die liefde kunnen geven. M.a.w: de rol van hulpverlener zet een stukje tussen henzelf en de hulpvrager. Ze blijven persoonlijk dus buiten schot. Zoals een verpleegkundige bijv. uitgescholden kan worden maar gewoon kan blijven geven, omdat ze het doet in haar functie als verpleegkundige en niet als, zeg maar, petra.
Is het niet zo Frank, dat we zéggen liefde uit te sluiten omdat we bijvoorbeeld gekwetst zijn, persóónlijk gekwetst? Of omdat we een persoonlijke grens aangeven? En waarom doen we dat dan? Uit boosheid, angst, pijn? Dát zijn toch de redenen die de het ónvoorwaardelijke veranderen in voorwaardelijk? Die negatieve ervaringen moeten ons beschermen tegen de pijn die we voelen om de ander. Maar! Als die pijn, etc weg is? Merken we dán juist niet vaak dat de liefde er nog is? Dan het overschaduwd is geweest door ándere, heftige emoties? Als die emoties de baas blijven in ons hart en leven, dán lijkt de liefde verdwenen, voorgoed...want dan laten we die ándere gevoelens overheersen. Als God die pijn en die moeite dan geneest en wegneemt.....dan is de liefde er!
En dan: je hebt het over voorwaarden en beloften en een relatie. Trouw zijn is een logisch gevolg ván die liefde voor elkaar, het zit in de liefde besloten. Dus wat jij als 'afspraken, voorwaarden, etc ziet, ervaar ik als een vanzelfsprekend onderdeel van de liefde!
En nee, er zitten geen voorwaarden vast aan mijn liefde voor mijn kinderen! Ik hou van ze, wát ze ook uitvreten. Oh ja, ik kan boos op hen zijn of teleurgesteld, maar daarmee is de liefde niet weg. Ik kan hun dáden soms niet waarderen, maar hén, als mens wel!
En tot slot Frank: dat mensen uit elkaar gaan, niet meer met elkaar onder één dak kunnen wonen is triest maar zelfs dát is niet hetzelfde als liefde die ophoudt te bestaan!

Mee eens...heel mooi uiteengezet Maria. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:55

Wie teveel woorden gebruikt in het gebed, bidt niet, maar streelt zichzelf met ijdel gepraat.

Johannes Chrystostomus
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:11

De mens ziet onze daden, God onze beweegredenen.
Thomas a Kempis
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:25

JOSINA022 schreef:
Mag ik vragen hoe jij kunt zien dat die mensen het financieel goed hebben en dus daar niet zouden moeten kopen?

Ik zal niet zeggen dat ik het financieel zo reuze goed heb, maar voor het geld hoef ik niet naar de kringloop, maar zoals ik al eerder schreef ga ik daarna toe vanwege de recycling en dus ook het milieu.

Ook weet ik dan zeker dat er geen oneerlijke handel achter zit zoals ik veel winkels wel het geval is.

1 van de teksten die ik in mijn profiel heb staan is niet voor niets Micha 6: 8!

hoe ik dat weet? gewoon...omdat ik ze ken, persoonlijk ken! En begrijp me goed: ik gun ieder het zijne/hare dus ik kijk écht niemand weg hoor! Feit is wél dat de prijzen in een Kringloopwinkel enorm gestegen zijn, de afgelopen jaren, mede door de populariteit en het is zelfs al zo dat ik soms iets wil kopen....maar het niet kan, omdat het té duur is! (nu is de Kringloop bij ons in't dorp ook wel erg duur...dat moet gezegd worden..)
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:32

MARIA576 schreef:
hoe ik dat weet? gewoon...omdat ik ze ken, persoonlijk ken! En begrijp me goed: ik gun ieder het zijne/hare dus ik kijk écht niemand weg hoor! Feit is wél dat de prijzen in een Kringloopwinkel enorm gestegen zijn, de afgelopen jaren, mede door de populariteit en het is zelfs al zo dat ik soms iets wil kopen....maar het niet kan, omdat het té duur is! (nu is de Kringloop bij ons in't dorp ook wel erg duur...dat moet gezegd worden..)

Dank je wel voor je antwoord! ik begrijp je verhaal nu beter!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:33

ZEELAND736 schreef:
Heeft die van mij ook hoor!!!!
Wat???
Trouwplannen en een auto!!!
Ze mogen echt hun eigen zaakjes regelen...
Ook al heeft moeders veel bijgesprongen...
Voor mij valt ook niet veel meer te springen...

Haar vriend is een Zeeuwse
Hoe rijk zijn de Zeeuwsen Smiley die vol vragen zit Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:35

MARISKA601 schreef:
Wou je alcoholist worden?

Wel met mate Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:53

JOSINA022 schreef:
Dank je wel voor je antwoord! ik begrijp je verhaal nu beter!

Knipoog smiley Graag gedaan!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:28

ANNETTE050 schreef:
Wat je hier schrijft is helemaal waar. Mijn punt is enkel, dat in de natuur een levensvatbaar, gezond jong door de moeder met het eigen leven verdedigd wordt en het zelden voorkomt, dat een moeder een gezond en levensvatbaar jong zal verstoten. Er zijn erg veel geaborteerde foetussen van kinderen die volledig levensvatbaar zouden zijn geweest.
Eerlijk gezegd vind ik dat er een te romantische voorstelling van zaken gegeven worden over het gedrag van dieren. Ik heb zelf een poes gehad die haar eigen jongen doodgebeten heeft, alleen maar vanwege de stress...Een mannetjesleeuw doodt per definitie de jongen van een andere leeuw als hij de harem overneemt. En dat gebeurt niet alleen bij leeuwen het is een algemeen verschijnsel. Dan heb ik het niet eens over mn katten die één keer per week een muisje vangen, en er net zolang mee spelen, totdat het muisje dood is. De natuur is wreed, de dieren zijn wreed. Waarom hebben we dan zo'n romantisch beeld van dieren? En gaan we ze behandelen als mensen?
En dit gedrag gaat ons geld kosten. En eerlijk gezegd interesseert me het geen biet als de dieren op een pijnlijke manier aan hun einde komen. Ze zijn geboren om geslacht te worden, laat dat dan gebeuren op de goedkoopste manier. Als ik moet kiezen tussen mn kinderen vlees of dieren voor de slacht, kies is toch voor het vlees.
Je moet rijk zijn om op de Dierenpartij te kunnen stemmen...
Wat betreft dieren naar de hemel, theologische onzin...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 24 augustus 2011, 18:30
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:36

[quote=CHATULIEM619]Eerlijk gezegd vind ik dat er een te romantische voorstelling van zaken gegeven worden over het gedrag van dieren. Ik heb zelf een poes gehad die haar eigen jongen doodgebeten heeft, alleen maar vanwege de stress...Een mannetjesleeuw doodt per definitie de jongen van een andere leeuw als hij de harem overneemt. En dat gebeurt niet alleen bij leeuwen het is een algemeen verschijnsel. Dan heb ik het niet eens over mn katten die één keer per week een muisje vangen, en er net zolang mee spelen, totdat het muisje dood is. De natuur is wreed, de dieren zijn wreed. Waarom hebben we dan zo'n romantisch beeld van dieren? En gaan we ze behandelen als mensen?
En dit gedrag gaat ons geld kosten. En eerlijk gezegd interesseert me het geen biet als de dieren op een pijnlijke manier aan hun einde komen. Ze zijn geboren om geslacht te worden, laat dat dan gebeuren op de goedkoopste manier. Als ik moet kiezen tussen mn kinderen vlees of dieren voor de slacht, kies is toch voor het vlees.einde quote]

Beste Chatuliem, ik heb het alleen maar over de ongestoorde relatie tussen een moederdier en haar jong.
Als het moederdier door de stress haar jongen doodbijt is er dus sprake van een ge/verstoorde relatie.
Een leeuw valt ook niet in de categorie 'moederdieren' en heeft ook geen 'moederinstinct'.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 24 augustus 2011, 18:38
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:51

dan heb je zeker niet het gedrag van een leeuwin bestudeerd. Die hebben wel degelijk moederlijke instincten.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:56

HERMAN388 schreef:
Haar vriend is een Zeeuwse
Hoe rijk zijn de Zeeuwsen Smiley die vol vragen zit Zieke smiley

Heeft er niets mee te maken...
Ze moeten leren hun boeltje op orde te hebben.
En een auto is nu eenmaal duur.
En kun je die niet onderhouden, moet je er ook geen kopen.
En wil je trouwen...moet je sparen...
(Vandaar dat die van mij nog even wacht...ze hebben nog niet genoeg euros)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:56

CHATULIEM619 schreef:
dan heb je zeker niet het gedrag van een leeuwin bestudeerd. Die hebben wel degelijk moederlijke instincten.

....ik heb het over 'moederdieren', een leeuwin is toch een moederdier....een leeuw niet!

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 24 augustus 2011, 18:57
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:59

kZou gaan verven buiten...het regent...

Kom ik er makkelijk vanaf...ik had namelijk geen zin
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 19:20

MARIAN519 schreef:
De mens ziet onze daden, God onze beweegredenen.
Thomas a Kempis

gelukkig wel, marian!!
mooie spreuk!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 19:40

SUSANNAH475 schreef:
Ergens stond er toch in de bijbel dat de leeuw naast het lam ging zitten ? Dus kan je er volgens mij van uitgaan dat dieren wel een leven hebben na hun dood... anders zou dat er toch niet staan ?
Maar dan is het wel vreemd dat hierover niks staat bij bovenstaande bijbellink waar informatie zou staan over de bijbel... die vind ik dan niet volledig... of zien jullie het anders ?

Jesaja 11, de Messias en Zijn vrederijk...
Wat hier precies bedoeld wordt weet ik niet..

6 Een wolf zal bij een lam verblijven,
een luipaard bij een geitenbok neerliggen,
een kalf, een jonge leeuw en gemest vee zullen bij elkaar zijn,
een kleine jongen zal ze drijven.
7 Koe en berin zullen samen weiden,
hun jongen zullen bij elkaar neerliggen.
Een leeuw zal stro eten als het rund.
8 Een zuigeling zal zich vermaken bij het hol van een adder,
en in het nest van een gifslang
zal een peuter zijn hand steken.
9 Men zal nergens kwaad doen of verderf aanrichten
op heel Mijn heilige berg,
want de aarde zal vol zijn van de kennis van de HEERE,
zoals het water de bodem van de zee bedekt.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 19:43

ZEELAND736 schreef:
Heeft er niets mee te maken...
Ze moeten leren hun boeltje op orde te hebben.
En een auto is nu eenmaal duur.
En kun je die niet onderhouden, moet je er ook geen kopen.
En wil je trouwen...moet je sparen...
(Vandaar dat die van mij nog even wacht...ze hebben nog niet genoeg euros)

mijn spaarvarken is weggevlucht voor de crisis Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 19:44

ZEELAND736 schreef:
kZou gaan verven buiten...het regent...

Kom ik er makkelijk vanaf...ik had namelijk geen zin

Het wordt zo herfst Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:14

HERMAN388 schreef:
Het wordt zo herfst Huilende smiley, smiley in tranen

Dat is het al maanden....

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:29

MARIAN519 schreef:
Maar waar in de Bijbel vind ik de voorspelling/profetie van de holocaust?
Als er zoveel betreffende de toekomst uit te halen is?

Er zijn mensen die zeggen dat Daniël hoofdstuk 11:36 spreekt over de holocaust, die wij kennen als WOII.

Weer andere mensen zeggen dat dit de straf van God is omdat ze God hebben verworpen, dat God niet eerder weer bemoeienis met het Joodse volk wil hebben als ze Hem aanroepen, eengsgezind, als één volk ... En zullen erkennen dat God de enige Heer is.

En nog weer andere mensen zeggen dat de duivel de schuldige is ... Door zijn haat tegen het Joodse volk, ... ook wel Gods volk genoemd ... schept hij er extra genoegen om de Joden te vernietigen, daar waar mogelijk. Dit gaat al jaren -- eeuwen -- door.

Ik heb dit zelf niet onderzocht, het is dus wat sommige mensen aangeven, en niet mijn mening ... Het zou dus best kunnen dat er in de bijbel, door middel van een profetisch woord, is gesproken over de holocaust, maar ik heb het niet onderzocht, dus heb er verder geen menig over.

En ja, ik heb dat stuk tekst van de site die jij aangaf...ik heb het boek van Jan Bonda erover gelezen en ben nu bezig met "Hope beyond hell" van Beauchemin.

Het interesseert me en misschien is er wel meer van war dan we denken..al ben ik wel bezig met alles zelf na te lezen en te toetsen..
zie 2 Tim. 3:
16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;

17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:38

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=hgJtL_9v7MY&feature=related

Suchomel is tot vijf jaar veroordeeld.

Thomas

Is het een aantal jaren geleden ook niet op tv geweest bij de VPRO? Kan me zoiets herinneren in ieder geval.....maar hoe dan ook, het blijft erg indrukwekkend.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:42

HERMAN388 schreef:
mijn spaarvarken is weggevlucht voor de crisis Geschokte, onthutste smiley

Met al het geld erin? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:44

Ben vanavond bij het grafje van mijn hondje geweest om het te verzorgen en ook al is het bijna 1,5 jaar geleden, ik mis hem nog steeds!

Het blijft emotioneel om daar te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:46

WILLEMIJN232 schreef:
Is het een aantal jaren geleden ook niet op tv geweest bij de VPRO? Kan me zoiets herinneren in ieder geval.....maar hoe dan ook, het blijft erg indrukwekkend.....

Zo rond 1985 werd de film uitgezonden.
Of ie daarna nog herhaals is weet ik niet.

De meeste films van waargebeurde verhalen zo rond woII
zijn indrukwekkend.

Van mij mag vanavond shoah nog wel een keer herhaald worden.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:53

Het is toen in twee zondagen uitgezonden door de VPRO in twee afleveringen van ongeveer vier en een half uur. De NDR heeft Shoah wel herhaald, in Nederland is dat niet gebeurd. De VPRO heeft het toen zonder onderbreking uitgezonden. Het zou ook wel erg smakeloos worden als het door reclame zou worden onderbroken. Je moet er toch niet aan denken dat een dergelijke film in de handen van de commerciële reclametv-verkopers zou zijn gekomen. Je kunt de dvd's nog wel kopen bij de VPRO.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 24 augustus 2011, 20:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:59

THOMAS968 schreef:
Het is toen in twee zondagen uitgezonden door de VPRO in twee afleveringen van ongeveer vier en een half uur. De NDR heeft Shoah wel herhaald, in Nederland is dat niet gebeurd. De VPRO heeft het toen zonder onderbreking uitgezonden. Het zou ook wel erg smakeloos worden als het door reclame zou worden onderbroken. Je moet er toch niet aan denken dat een dergelijke film in de handen van de commerciële reclametv-makers zou zijn gekomen. Je kunt de dvd's nog wel kopen bij de VPRO.

Thomas

Ik weet dat er bij het uitzenden van Schindlers List, geen reclame blokken tussendoor mogen verschijnen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:59

hannah810, 38 jaar, regio 073, drie kinderen van 5, 5 en 6 jaar
zus van hannah, 41 jaar, regio 0180
Josina022, 41 jaar, regio 030
Maria576, 46 jaar, regio 038
nel833, 50 jaar, regio 071
Susannah475, 45 jaar, regio 0318
Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (onder voorbehoud)

jonasveve, 51 jaar, regio 070
frankt627, 47 jaar, regio 076
hanskamp, 38 jaar, regio 0521
wimgroen841, 55 jaar, regio 0318
jan853, 51 jaar, regio 078, twee kinderen van 11 en 13 jaar
kwispel011, 66 jaar, regio 0172
thijs984, 35 jaar, regio 050 met kinderen
Ludovis284, 54 jaar, regio 0184 met dochter (onder voorbehoud)
marcel188 ,45jaar ,regio075.

Ff up

Nog veeeeeel meer mensen kunnen erbij, de hei is groot genoeg Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op woensdag 24 augustus 2011, 21:03
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2680 2681 2682 2683 2684 2685 2686 ... 6194 Volgende
Pagina 2683 van 6194