| Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
Berichten: 112
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:13
|
|
|
|
|
God heeft ons onvoorwaardelijk lief. Dat is het verschil tussen liefde tussen mensen onderling en de liefde van God. Bij mensen zitten er altijd voorwaarden aan de liefde. Alhoewel dat wellicht minder geldt voor de liefde van een ouder tot een kind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:41
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Heineken vreest slecht winstresultaat door natte zomer
De verkopen in de zomermaanden zijn zeer zwak door het slechte weer, aldus de brouwer, die waarschuwt dat de winst- en volumeresultaten daardoor onder druk komen te staan. |
Maar goed ook dat de winst daalt... Er zijn op de wereld al zat alcoholisten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:42
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik heb veel te weinig bier gedronken in deze zomer. Wanneer schijnt de zon weer?  |
Wou je alcoholist worden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:50
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Ten eerste een vraag aan jou Frank: waaróm zouden kloosterlingen of hulpverleners wél onvoorwaardelijk lief kunnen hebben en mensen in een relatie niet? Weet je wat ik denk? Dat de groep waar jij het over hebt, daartoe in staat is omdát ze in de rol van......(vul maar in) die liefde kunnen geven. M.a.w: de rol van hulpverlener zet een stukje tussen henzelf en de hulpvrager. Ze blijven persoonlijk dus buiten schot. Zoals een verpleegkundige bijv. uitgescholden kan worden maar gewoon kan blijven geven, omdat ze het doet in haar functie als verpleegkundige en niet als, zeg maar, petra. Is het niet zo Frank, dat we zéggen liefde uit te sluiten omdat we bijvoorbeeld gekwetst zijn, persóónlijk gekwetst? Of omdat we een persoonlijke grens aangeven? En waarom doen we dat dan? Uit boosheid, angst, pijn? Dát zijn toch de redenen die de het ónvoorwaardelijke veranderen in voorwaardelijk? Die negatieve ervaringen moeten ons beschermen tegen de pijn die we voelen om de ander. Maar! Als die pijn, etc weg is? Merken we dán juist niet vaak dat de liefde er nog is? Dan het overschaduwd is geweest door ándere, heftige emoties? Als die emoties de baas blijven in ons hart en leven, dán lijkt de liefde verdwenen, voorgoed...want dan laten we die ándere gevoelens overheersen. Als God die pijn en die moeite dan geneest en wegneemt.....dan is de liefde er! En dan: je hebt het over voorwaarden en beloften en een relatie. Trouw zijn is een logisch gevolg ván die liefde voor elkaar, het zit in de liefde besloten. Dus wat jij als 'afspraken, voorwaarden, etc ziet, ervaar ik als een vanzelfsprekend onderdeel van de liefde! En nee, er zitten geen voorwaarden vast aan mijn liefde voor mijn kinderen! Ik hou van ze, wát ze ook uitvreten. Oh ja, ik kan boos op hen zijn of teleurgesteld, maar daarmee is de liefde niet weg. Ik kan hun dáden soms niet waarderen, maar hén, als mens wel! En tot slot Frank: dat mensen uit elkaar gaan, niet meer met elkaar onder één dak kunnen wonen is triest maar zelfs dát is niet hetzelfde als liefde die ophoudt te bestaan! |
Mee eens...heel mooi uiteengezet Maria.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:55
|
|
|
|
Wie teveel woorden gebruikt in het gebed, bidt niet, maar streelt zichzelf met ijdel gepraat.
Johannes Chrystostomus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:11
|
|
|
|
De mens ziet onze daden, God onze beweegredenen. Thomas a Kempis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:25
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Mag ik vragen hoe jij kunt zien dat die mensen het financieel goed hebben en dus daar niet zouden moeten kopen?
Ik zal niet zeggen dat ik het financieel zo reuze goed heb, maar voor het geld hoef ik niet naar de kringloop, maar zoals ik al eerder schreef ga ik daarna toe vanwege de recycling en dus ook het milieu.
Ook weet ik dan zeker dat er geen oneerlijke handel achter zit zoals ik veel winkels wel het geval is.
1 van de teksten die ik in mijn profiel heb staan is niet voor niets Micha 6: 8! |
hoe ik dat weet? gewoon...omdat ik ze ken, persoonlijk ken! En begrijp me goed: ik gun ieder het zijne/hare dus ik kijk écht niemand weg hoor! Feit is wél dat de prijzen in een Kringloopwinkel enorm gestegen zijn, de afgelopen jaren, mede door de populariteit en het is zelfs al zo dat ik soms iets wil kopen....maar het niet kan, omdat het té duur is! (nu is de Kringloop bij ons in't dorp ook wel erg duur...dat moet gezegd worden..)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:32
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | | hoe ik dat weet? gewoon...omdat ik ze ken, persoonlijk ken! En begrijp me goed: ik gun ieder het zijne/hare dus ik kijk écht niemand weg hoor! Feit is wél dat de prijzen in een Kringloopwinkel enorm gestegen zijn, de afgelopen jaren, mede door de populariteit en het is zelfs al zo dat ik soms iets wil kopen....maar het niet kan, omdat het té duur is! (nu is de Kringloop bij ons in't dorp ook wel erg duur...dat moet gezegd worden..) |
Dank je wel voor je antwoord! ik begrijp je verhaal nu beter!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:33
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Heeft die van mij ook hoor!!!! Wat??? Trouwplannen en een auto!!! Ze mogen echt hun eigen zaakjes regelen... Ook al heeft moeders veel bijgesprongen... Voor mij valt ook niet veel meer te springen... |
Haar vriend is een Zeeuwse Hoe rijk zijn de Zeeuwsen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:35
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Wou je alcoholist worden? |
Wel met mate
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:53
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Dank je wel voor je antwoord! ik begrijp je verhaal nu beter! |
Graag gedaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:28
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Wat je hier schrijft is helemaal waar. Mijn punt is enkel, dat in de natuur een levensvatbaar, gezond jong door de moeder met het eigen leven verdedigd wordt en het zelden voorkomt, dat een moeder een gezond en levensvatbaar jong zal verstoten. Er zijn erg veel geaborteerde foetussen van kinderen die volledig levensvatbaar zouden zijn geweest. | Eerlijk gezegd vind ik dat er een te romantische voorstelling van zaken gegeven worden over het gedrag van dieren. Ik heb zelf een poes gehad die haar eigen jongen doodgebeten heeft, alleen maar vanwege de stress...Een mannetjesleeuw doodt per definitie de jongen van een andere leeuw als hij de harem overneemt. En dat gebeurt niet alleen bij leeuwen het is een algemeen verschijnsel. Dan heb ik het niet eens over mn katten die één keer per week een muisje vangen, en er net zolang mee spelen, totdat het muisje dood is. De natuur is wreed, de dieren zijn wreed. Waarom hebben we dan zo'n romantisch beeld van dieren? En gaan we ze behandelen als mensen? En dit gedrag gaat ons geld kosten. En eerlijk gezegd interesseert me het geen biet als de dieren op een pijnlijke manier aan hun einde komen. Ze zijn geboren om geslacht te worden, laat dat dan gebeuren op de goedkoopste manier. Als ik moet kiezen tussen mn kinderen vlees of dieren voor de slacht, kies is toch voor het vlees. Je moet rijk zijn om op de Dierenpartij te kunnen stemmen... Wat betreft dieren naar de hemel, theologische onzin...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 24 augustus 2011, 18:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:36
|
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Eerlijk gezegd vind ik dat er een te romantische voorstelling van zaken gegeven worden over het gedrag van dieren. Ik heb zelf een poes gehad die haar eigen jongen doodgebeten heeft, alleen maar vanwege de stress...Een mannetjesleeuw doodt per definitie de jongen van een andere leeuw als hij de harem overneemt. En dat gebeurt niet alleen bij leeuwen het is een algemeen verschijnsel. Dan heb ik het niet eens over mn katten die één keer per week een muisje vangen, en er net zolang mee spelen, totdat het muisje dood is. De natuur is wreed, de dieren zijn wreed. Waarom hebben we dan zo'n romantisch beeld van dieren? En gaan we ze behandelen als mensen? En dit gedrag gaat ons geld kosten. En eerlijk gezegd interesseert me het geen biet als de dieren op een pijnlijke manier aan hun einde komen. Ze zijn geboren om geslacht te worden, laat dat dan gebeuren op de goedkoopste manier. Als ik moet kiezen tussen mn kinderen vlees of dieren voor de slacht, kies is toch voor het vlees.einde quote]
Beste Chatuliem, ik heb het alleen maar over de ongestoorde relatie tussen een moederdier en haar jong. Als het moederdier door de stress haar jongen doodbijt is er dus sprake van een ge/verstoorde relatie. Een leeuw valt ook niet in de categorie 'moederdieren' en heeft ook geen 'moederinstinct'.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 24 augustus 2011, 18:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:51
|
|
|
|
|
dan heb je zeker niet het gedrag van een leeuwin bestudeerd. Die hebben wel degelijk moederlijke instincten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:56
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Haar vriend is een Zeeuwse Hoe rijk zijn de Zeeuwsen  |
Heeft er niets mee te maken... Ze moeten leren hun boeltje op orde te hebben. En een auto is nu eenmaal duur. En kun je die niet onderhouden, moet je er ook geen kopen. En wil je trouwen...moet je sparen... (Vandaar dat die van mij nog even wacht...ze hebben nog niet genoeg euros)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | dan heb je zeker niet het gedrag van een leeuwin bestudeerd. Die hebben wel degelijk moederlijke instincten. |
....ik heb het over 'moederdieren', een leeuwin is toch een moederdier....een leeuw niet!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 24 augustus 2011, 18:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:59
|
|
|
|
kZou gaan verven buiten...het regent...
Kom ik er makkelijk vanaf...ik had namelijk geen zin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 19:20
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | De mens ziet onze daden, God onze beweegredenen. Thomas a Kempis |
gelukkig wel, marian!! mooie spreuk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 19:40
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ergens stond er toch in de bijbel dat de leeuw naast het lam ging zitten ? Dus kan je er volgens mij van uitgaan dat dieren wel een leven hebben na hun dood... anders zou dat er toch niet staan ? Maar dan is het wel vreemd dat hierover niks staat bij bovenstaande bijbellink waar informatie zou staan over de bijbel... die vind ik dan niet volledig... of zien jullie het anders ? |
Jesaja 11, de Messias en Zijn vrederijk... Wat hier precies bedoeld wordt weet ik niet..
6 Een wolf zal bij een lam verblijven, een luipaard bij een geitenbok neerliggen, een kalf, een jonge leeuw en gemest vee zullen bij elkaar zijn, een kleine jongen zal ze drijven. 7 Koe en berin zullen samen weiden, hun jongen zullen bij elkaar neerliggen. Een leeuw zal stro eten als het rund. 8 Een zuigeling zal zich vermaken bij het hol van een adder, en in het nest van een gifslang zal een peuter zijn hand steken. 9 Men zal nergens kwaad doen of verderf aanrichten op heel Mijn heilige berg, want de aarde zal vol zijn van de kennis van de HEERE, zoals het water de bodem van de zee bedekt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 19:43
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Heeft er niets mee te maken... Ze moeten leren hun boeltje op orde te hebben. En een auto is nu eenmaal duur. En kun je die niet onderhouden, moet je er ook geen kopen. En wil je trouwen...moet je sparen... (Vandaar dat die van mij nog even wacht...ze hebben nog niet genoeg euros) |
mijn spaarvarken is weggevlucht voor de crisis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 19:44
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | kZou gaan verven buiten...het regent...
Kom ik er makkelijk vanaf...ik had namelijk geen zin |
Het wordt zo herfst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:14
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Het wordt zo herfst  |
Dat is het al maanden....
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:29
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Maar waar in de Bijbel vind ik de voorspelling/profetie van de holocaust? Als er zoveel betreffende de toekomst uit te halen is?
Er zijn mensen die zeggen dat Daniël hoofdstuk 11:36 spreekt over de holocaust, die wij kennen als WOII.
Weer andere mensen zeggen dat dit de straf van God is omdat ze God hebben verworpen, dat God niet eerder weer bemoeienis met het Joodse volk wil hebben als ze Hem aanroepen, eengsgezind, als één volk ... En zullen erkennen dat God de enige Heer is.
En nog weer andere mensen zeggen dat de duivel de schuldige is ... Door zijn haat tegen het Joodse volk, ... ook wel Gods volk genoemd ... schept hij er extra genoegen om de Joden te vernietigen, daar waar mogelijk. Dit gaat al jaren -- eeuwen -- door.
Ik heb dit zelf niet onderzocht, het is dus wat sommige mensen aangeven, en niet mijn mening ... Het zou dus best kunnen dat er in de bijbel, door middel van een profetisch woord, is gesproken over de holocaust, maar ik heb het niet onderzocht, dus heb er verder geen menig over.
En ja, ik heb dat stuk tekst van de site die jij aangaf...ik heb het boek van Jan Bonda erover gelezen en ben nu bezig met "Hope beyond hell" van Beauchemin.
Het interesseert me en misschien is er wel meer van war dan we denken..al ben ik wel bezig met alles zelf na te lezen en te toetsen.. zie 2 Tim. 3: 16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;
17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:38
|
|
|
|
Is het een aantal jaren geleden ook niet op tv geweest bij de VPRO? Kan me zoiets herinneren in ieder geval.....maar hoe dan ook, het blijft erg indrukwekkend.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:42
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | mijn spaarvarken is weggevlucht voor de crisis  |
Met al het geld erin?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:44
|
|
|
|
Ben vanavond bij het grafje van mijn hondje geweest om het te verzorgen en ook al is het bijna 1,5 jaar geleden, ik mis hem nog steeds!
Het blijft emotioneel om daar te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:46
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Is het een aantal jaren geleden ook niet op tv geweest bij de VPRO? Kan me zoiets herinneren in ieder geval.....maar hoe dan ook, het blijft erg indrukwekkend..... |
Zo rond 1985 werd de film uitgezonden. Of ie daarna nog herhaals is weet ik niet.
De meeste films van waargebeurde verhalen zo rond woII zijn indrukwekkend.
Van mij mag vanavond shoah nog wel een keer herhaald worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:53
|
|
|
|
Het is toen in twee zondagen uitgezonden door de VPRO in twee afleveringen van ongeveer vier en een half uur. De NDR heeft Shoah wel herhaald, in Nederland is dat niet gebeurd. De VPRO heeft het toen zonder onderbreking uitgezonden. Het zou ook wel erg smakeloos worden als het door reclame zou worden onderbroken. Je moet er toch niet aan denken dat een dergelijke film in de handen van de commerciële reclametv-verkopers zou zijn gekomen. Je kunt de dvd's nog wel kopen bij de VPRO.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 24 augustus 2011, 20:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:59
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is toen in twee zondagen uitgezonden door de VPRO in twee afleveringen van ongeveer vier en een half uur. De NDR heeft Shoah wel herhaald, in Nederland is dat niet gebeurd. De VPRO heeft het toen zonder onderbreking uitgezonden. Het zou ook wel erg smakeloos worden als het door reclame zou worden onderbroken. Je moet er toch niet aan denken dat een dergelijke film in de handen van de commerciële reclametv-makers zou zijn gekomen. Je kunt de dvd's nog wel kopen bij de VPRO.
Thomas |
Ik weet dat er bij het uitzenden van Schindlers List, geen reclame blokken tussendoor mogen verschijnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 20:59
|
|
|
|
hannah810, 38 jaar, regio 073, drie kinderen van 5, 5 en 6 jaar zus van hannah, 41 jaar, regio 0180 Josina022, 41 jaar, regio 030 Maria576, 46 jaar, regio 038 nel833, 50 jaar, regio 071 Susannah475, 45 jaar, regio 0318 Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (onder voorbehoud)
jonasveve, 51 jaar, regio 070 frankt627, 47 jaar, regio 076 hanskamp, 38 jaar, regio 0521 wimgroen841, 55 jaar, regio 0318 jan853, 51 jaar, regio 078, twee kinderen van 11 en 13 jaar kwispel011, 66 jaar, regio 0172 thijs984, 35 jaar, regio 050 met kinderen Ludovis284, 54 jaar, regio 0184 met dochter (onder voorbehoud) marcel188 ,45jaar ,regio075.
Ff up
Nog veeeeeel meer mensen kunnen erbij, de hei is groot genoeg
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op woensdag 24 augustus 2011, 21:03
|
|
| Naar boven |
|
|