ChristianMatch
 


Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2685 2686 2687 2688 2689 2690 2691 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:03
 
MARISKA601 schreef:
pas maar op straks is er censuur op dit topic.

laten we maar heel serieus zijn op dit topic over het weer.

dus niet gaan zeggen dat het katten of honden gaat regenen.
ik zie ze al letterlijk vallen....


Op dit moment schijnt de zon.
Maar men verwacht beesten weer.

oeps censuur...


Flauw Mariska en je opmerking heeft absoluut geen meerwaarde........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:04
 
Even een topic naar aanleiding van ket topic komkommertijd.
Hierin gaf Mariska aan dat Chatuliem maar een topic moest openen over hoe hij vind dat het forum gebruikt moet worden.
Dit leek me geen slecht idee, vandaar dit topic.

Dit topic is dus niet bedoeld om te discuseren, maar om iedereen de mogelijkheid te geven hoe hij/zij vind hoe het forum gebruikt moet worden, zodat we misschien elkaars insteek wat meer kunnen begrijpen.
Moet het lol zijn, moet het serieus zijn, of een middenweg.......
Stort je hart uit, vertel je grieven, en laat iedereen weten wat jouw manier van forummen is Knipoog smiley Succes!


Laatst aangepast door
JOLAN931
op donderdag 25 augustus 2011, 10:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:19
 
JOLAN931 schreef:
Even een topic naar aanleiding van ket topic komkommertijd.
Hierin gaf Mariska aan dat Chatuliem maar een topic moest openen over hoe hij vind dat het forum gebruikt moet worden.
Dit leek me geen slecht idee, vandaar dit topic.

Dit topic is dus niet bedoeld om te discuseren, maar om iedereen de mogelijkheid te geven hoe hij/zij vind hoe het forum gebruikt moet worden, zodat we misschien elkaars insteek wat meer kunnen begrijpen.
Moet het lol zijn, moet het serieus zijn, of een middenweg.......
Stort je hart uit, vertel je grieven, en laat iedereen weten wat jouw manier van forummen is Knipoog smiley Succes!
Laten we maar eerst het niveau van de Libelle proberen te halen. Maar dat lijkt me voor de meesten al te hoog gegrepen. Ik begrijp niet waarom sommigen zo hun best doen de domme kant van zichzelf te laten zien.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 augustus 2011, 10:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE589





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:21
 
FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley ...het kwartje is gevallen...ik heb er enkele dagen over moeten nadenken maar nu begrijp ik hem. Pindakaas met hele noten bestaat niet. Het is een snicker dat je bedoelt...

Schatte je toch hoger in Frank, maar komt vast omdat er geen kwartjes meer zijn. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Laten we maar eerst het niveau van de Libelle proberen te halen. Maar dat lijkt me voor de meesten al te hoog gegrepen.

Ik vind niet het niveau van belang...maar relevantie m.b.t. het topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:30
 
AANGENAAM334 schreef:
Ik vind niet het niveau van belang...maar relevantie m.b.t. het topic.
Het is ook geen kwestie van niveau, Aangenaam. Het is meer de vraag of je anderen moet laten lijden onder jouw gevoel van humor. (niet persoonlijk bedoeld).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:37
 
AANGENAAM334 schreef:
Ik vind niet het niveau van belang...maar relevantie m.b.t. het topic.

het niveau doet er idd. niet toe, maar kun je, op je eigen manier, bij het onderwerp blijven, dat vind ik belangrijk. Ik kom veel verschillende manieren van reageren tegen en sommigen zeggen dat er gezeurd wordt over een hoog of laag niveau maar dat is volgens mij niet waar. Zolang iemand zichzelf en authentiek is, is het altijd een waardevolle bijdrage
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:43
 
Voor mij is het forum een mix van beide, zowel serieus als grappig/onzin.

Ik geef toe dat ik ook nog wel eens oftopic ga met opmerkingen tussendoor en als ik daar iemand mee gekwetst heb, dan spijt mij dat. Dat is uiteraard nooit mijn bedoeling.

Maar ik reageer net zo goed op de serieuze onderwerpen, alleen heb ik daar meer tijd nodig om een reactie te formuleren.

En ja, het is idd momenteel een uitlaatklep voor mij, juist door de humor en de kwinkslagen over en weer. Maar ook die zijn nooit persoonlijk bedoeld.

Graag zou ik zien dat wanneer iemand denkt/vind dat ik teveel oftopic ga of wanneer iemand vind dat ik te ver ga, ik persoonlijk aangesproken wordt en niet via het forum.
Want naar mijn bescheiden mening is daar het forum niet voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Laten we maar eerst het niveau van de Libelle proberen te halen. Maar dat lijkt me voor de meesten al te hoog gegrepen. Ik begrijp niet waarom sommigen zo hun best doen de domme kant van zichzelf te laten zien.


Kan het ook niet zo zijn dat mensen nou eenmaal niet slimmer zijn dan jij?
Niet iedereen beschikt over de gave van schrijverstalent.
Niet iedereen beschikt de gave van discussieren.

Met iemand die laag ontwikkeld is, praat je anders
als met iemand die hoog ontwikkeld is.

Dus niveau verschil zal er altijd zijn.

Ik kan ook wel gaan klagen over mensen die op een universitair niveau
aan het discussieren zijn.
Omdat het voor mij niet te volgen is.

Maar het topic heet HOE moet het forum worden gebruikt.

Mogen er alleen maar serieuze onderwerpen geplaatst worden op een hoog niveau?

Niet ieder lid op cm heeft de gave om op hoog niveau iets neer tezetten.
Laat hun in hun waarde als ze dom overkomen.
Niet iedereen is even slim geboren.

Voor de niet slimmen word het onmogelijk gemaakt op het forum.
Hun wordt in feite het zwijgen opgelegd.

Ik zie liever op het forum wat onzinnige dingen,
dan dat men met bijbelteksten elkaar om de oren slaat,
omdat men zo nodig hun gelijk wil hebben/halen, en het liefst
anderen verketteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:51
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is ook geen kwestie van niveau, Aangenaam. Het is meer de vraag of je anderen moet laten lijden onder jouw gevoel van humor. (niet persoonlijk bedoeld).

Chat, ik ben het me je eens dat er soms op serieuze topics flauw wordt gedaan. Zoals ik in het verleden al aangaf maak ik me daar ook schuldig aan. Soms gebeurt zoiets veel te vlug en dat zet anderen dan ook weer aan om naast de kwestie of flauw te gaan reageren.

Anderzijds is er een topic 'mop' die bedoelt is om moppen te plaatsen. Als er dan een mop staat die niet door de beugel kan wordt die luchtige topic weer gebruikt om hele stellingen of meningen weer te geven. Men gaat dus van het luchtige over naar het zwaardere genre. Wat ook weer niet de bedoeling is. Een topic moet het karakter bewaren waarvoor hij in het leven is geroepen.

Niet iedereen komt goed uit zijn of haar woorden. De gave van het gesproken of geschreven woord is niet iedereen gegeven. Toch hebben die mensen ook hun mening en vooral het recht om wat te schrijven. Als er dan nadien wordt gezinspeeld op schrijffouten werkt dit heel kwetsend en demotiverend. Zo bestaat dan de kans dat er een elitestatus in het leven wordt geroepen en dat mag ook de bedoeling niet zijn. Het is dus een aanvaarden en een aanpassing voor sommige onder ons.

Een serieuze topic moet er zijn. Meningen moeten gedeeld kunnen worden. Wat er echter gebeurt is dat men wanneer het men niet eens is met een mening van de andere persoonlijke aanvallen uitoefent. Dat is zo in het verleden al meermaals gebeurt. Men denkt dan ook een psychologische analyse te moeten maken van de andere en die dan op het scherm op te plaatsen. Zo gaat die serieuze topic weer helemaal aan zijn doel voorbij en ontstaat er weer een vete tussen bepaalde mensen. De CM-redactie krijgt dan weer enkele mails van ontstemde leden en dan wordt er door de schrijver van die klaagmail uitgekeken welke sanctie er volgt. Hoe zwaarder de sanctie hoe beter, denken sommige dan weer. Zo is men meer bezig om de andere een loer te draaien ipv van hem of haar te begrijpen wanneer die persoon een mening formuleert die slaat op het onderwerp van het topic.

Het is niet altijd makkelijk maar wanneer men het oneens is met iets moet men soms het onderwerp los kunnen laten. Niet alle onenigheid kan opgelost worden. Het vergt een beetje oefening maar een discussie moet een discussie blijven en niet een reden om een verbale oorlog uit te voeren.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 25 augustus 2011, 11:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is ook geen kwestie van niveau, Aangenaam. Het is meer de vraag of je anderen moet laten lijden onder jouw gevoel van humor. (niet persoonlijk bedoeld).

De ratio van je opmerking ontgaat me. Je brengt zelf in: Laten we maar eerst het niveau van de Libelle proberen te halen. Maar dat lijkt me voor de meesten al te hoog gegrepen. Ik begrijp niet waarom sommigen zo hun best doen de domme kant van zichzelf te laten zien. Zelf zou ik kiezen voor begrip voor de ander en me niet uitlaten op deze manier.
En wat lijden eronder betreft...ik denk dat jij daar wel tegen kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:53
 
MARISKA601 schreef:
Kan het ook niet zo zijn dat mensen nou eenmaal niet slimmer zijn dan jij?
Niet iedereen beschikt over de gave van schrijverstalent.
Niet iedereen beschikt de gave van discussieren.

Met iemand die laag ontwikkeld is, praat je anders
als met iemand die hoog ontwikkeld is.

Dus niveau verschil zal er altijd zijn.

Ik kan ook wel gaan klagen over mensen die op een universitair niveau
aan het discussieren zijn.
Omdat het voor mij niet te volgen is.

Maar het topic heet HOE moet het forum worden gebruikt.

Mogen er alleen maar serieuze onderwerpen geplaatst worden op een hoog niveau?

Niet ieder lid op cm heeft de gave om op hoog niveau iets neer tezetten.
Laat hun in hun waarde als ze dom overkomen.
Niet iedereen is even slim geboren.

Voor de niet slimmen word het onmogelijk gemaakt op het forum.
Hun wordt in feite het zwijgen opgelegd.

Ik zie liever op het forum wat onzinnige dingen,
dan dat men met bijbelteksten elkaar om de oren slaat,
omdat men zo nodig hun gelijk wil hebben/halen, en het liefst
anderen verketteren.
Jij bent in veel dingen een voorbeeld, want je laat met je bijdrages zien, dat het idd niet te maken heeft met opleiding en niveau. En je weet zelf net zo goed dat humor ook op de site hoort. Maar veel mensen misbruiken het forum om "stoom af te blazen" en dat kan toch echt niet de bedoeling zijn. Dat geeft veel irritatie bij anderen, maar de meesten durven er niks van te zeggen. Daarom ben ik voorstander van censuur, omdat het in mijn ogen de taak van CM is om het forum te bewaken.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 augustus 2011, 10:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:53
 
ANNE589 schreef:
Schatte je toch hoger in Frank, maar komt vast omdat er geen kwartjes meer zijn. Knipoog smiley

Ik probeer nochtans heel goed mijn best te doen om alles te begrijpen hoor...

En baai de wee: ik lust geen pindakaas Kotsende smiley en melk ook niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Josina, natuurlijk lees ik ook over jouw gezondheidsproblemen. Maar heb jij wel door dat het mensen ook kan gaan irriteren als je voortdurend flauwe opmerkingen maakt?

Sorry Chat, maar nu ga je echt over een grens. Je hebt nu de verkeerde te pakken.
Ik heb superveel respect voor Josina, dat ze zó moedig is, niet klaagt, maar grapjes kan maken.....petje af Josina, en er is denk ik bijna niemand die zich aan je stoort!!!!


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 25 augustus 2011, 10:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:57
 
ANNETTE050 schreef:
Sorry Chat, maar nu ga je echt over een grens. Je hebt nu de verkeerde te pakken.
Ik heb superveel respect voor Josina, dat ze zó moedig is, niet klaagt, maar grapjes kan maken.....petje af Josina, en er is denk ik bijna niemand die zich aan je stoort!!!!

Wat een lieve reactie, ik geloof dat ik dit wel even kon gebruiken, dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 10:59
 
ANNE589 schreef:
Schatte je toch hoger in Frank, maar komt vast omdat er geen kwartjes meer zijn. Knipoog smiley

Nou....'t is vást ook een doordenkertje van niveau..... Clown smiley ......


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 25 augustus 2011, 11:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:07
 
FRANKT627 schreef:
Ik probeer nochtans heel goed mijn best te doen om alles te begrijpen hoor...

En baai de wee: ik lust geen pindakaas Kotsende smiley en melk ook niet...


Dan heb je vast nooit de pindakaas van Calvé gehad ... jij bent er dus niet groot mee geworden ... Knipoog smiley


http://www.youtube.com/watch?v=7FBCH2JQhSY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Jij bent in veel dingen een voorbeeld, want je laat met je bijdrages zien, dat het idd niet te maken heeft met opleiding en niveau. En je weet zelf net zo goed dat humor ook op de site hoort. Maar veel mensen misbruiken het forum om "stoom af te blazen" en dat kan toch echt niet de bedoeling zijn. Dat geeft veel irritatie bij anderen, maar de meesten durven er niks van te zeggen. Daarom ben ik voorstander van censuur, omdat het in mijn ogen de taak van CM is om het forum te bewaken.

Ik ben een absoluut tegenstander van censuur. Ik vind dat mensen, van welk niveau dan ook, hun mening moeten kunnen uiten op het forum.
Wat ik heel jammer vind is dat mensen zich snel persoonlijk aangevallen voelen. Vaak is het lastig om iets te schrijven zonder daarbij het woord: JE te gebruiken. Dit wil schrijvenderwerg niet altijd betekenen dat Je, ook persoonlijk is bedoeld.
Verder vind ik een mix van zinnige en onzinnige topics op het forum een mooie afwisseling. Op deze manier is er voor iedereen wat te bespreken.
De ene mens heeft een groter portie diepgang meegekregen als de ander, en dat moeten we wederzijds ook kunnen respecteren.

Voor veel mensen is het moeilijk om on-topic te blijven, en dat vind ik soms wel jammer. Laten we met zijn allen een beetje proberen om wat minder off-topic te gaan. Mocht iemand off-topic willen gaan dan is daar naar mijn idee het van alles wat gedeelte in het forum voor. ( of stuur die persoon gewoon een mailtje met je bericht)
Het zal me een zorg zijn als men in die topics eigenlijk aan het chatten zijn, maar op die manier worden de wat serieuzere topics een beetje gespaard.

Het moet niet zo worden dat ieder topic veranderd in een onzin topic. Dat ontneemt iemand de zin om serieuze topics te openen. En als iedereen eerst tot 100 telt voordat hij/zij een reactie plaatst, en niet meer reageerd op iets wat negatief, persoonlijk wordt bedoeld, dan zal er vanzelf minder gehakketak komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:09
 
FRANKT627 schreef:
Chat, ik ben het me je eens dat er soms op serieuze topics flauw wordt gedaan. Zoals ik in het verleden al aangaf maak ik me daar ook schuldig aan. Soms gebeurt zoiets veel te vlug en dat zet anderen dan ook weer aan om naaste de kwestie of flauw te gaan reageren.
Als het soms is heb ik daar begrip voor, maar het gebeurt bijna altijd.
FRANKT627 schreef:
Anderzijds is er een topic 'mop' die bedoelt is om moppen te plaatsen. Als er dan een mop staat die niet door de beugel kan wordt die luchtige topic weer gebruikt om hele stellingen of meningen weer te geven. Men gaat dus van het luchtige over naar het zwaardere genre. Wat ook weer niet de bedoeling is. Een topic moet het karakter bewaren waarvoor hij in het leven is geroepen.
Humor en geintjes moeten kunnen. Maar een serieus onderwerp te laten ondersneeuwen door flauwe opmerkingen gaat me echt te ver
FRANKT627 schreef:
Niet iedereen komt goed uit zijn of haar woorden. De gave van het gesproken of geschreven woord is niet iedereen gegeven. Toch hebben die mensen ook hun mening en vooral het recht om wat te schrijven. Als er dan nadien wordt gezinspeeld op schrijffouten werkt dit heel kwetsend en demotiverend. Zo bestaat dan de kans dat er een elitestatus in het leven wordt geroepen en dat mag ook de bedoeling niet zijn. Het is dus een aanvaarden en een aanpassing voor sommige onder ons.
Eerlijk gezegd vind ik dat wel meevallen. Mensen denken vaak dat hun mening niet gewaardeerd wordt, maar het tegendeel is waar. Niemand is te dom om iets te zeggen, helaas denken ze dat wel...
FRANKT627 schreef:
Een serieuze topic moet er zijn. Meningen moeten gedeeld kunnen worden. Wat er echter gebeurt is dat men wanneer het men niet eens is met een mening van de andere persoonlijke aanvallen uitoefent. Dat is zo in het verleden al meermaals gebeurt. Men denkt dan ook een psychologische analyse te moeten maken van de andere en die dan op het scherm op te plaatsen. Zo gaat die serieuze topic weer helemaal aan zijn doel voorbij en ontstaat er weer een vete tussen bepaalde mensen. De CM-redactie krijgt dan weer enkele mails van ontstemde leden en dan wordt er door de schrijver van die klaagmail uitgekeken welke sanctie er volgt. Hoe zwaarder de sanctie hoe beter, denken sommige dan weer. Zo is men meer bezig om de andere een loer te draaien ipv van hem of haar te begrijpen wanneer die persoon een mening formuleert die slaat op het onderwerp van het topic.

Het is niet altijd makkelijk maar wanneer men het oneens is met iets moet men soms het onderwerp los kunnen laten. Niet alle onenigheid kan opgelost worden. Het vergt een beetje oefening maar een discussie moet een discussie blijven en niet een reden om een verbale oorlog uit te voeren.
Hier geef je een goed punt weer. Hoe ga je om met iemand die een andere mening heeft en wanneer wordt het een persoonlijke aanval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:14
 
ZEELAND736 schreef:
Mijn blokhut is nagenoeg af!!!
En mooi dattie is...
Zo mooi dat hij de naam van blokhut niet meer zal dragen..
Hij heet voortaan chalet.

Kan ik vakantie boeken? eeeeeh 8 tot 15 december? is die nog vrij?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Er valt niet overheen te lezen. Als je een serieus topic hebt wordt dat zo snel mogelijk overgenomen door flauwe bijdrages, die het hele topic doen ondersneeuwen. Ik vind dat die mensen eens persoonlijk door CM benaderd moeten worden. Zij verpesten goede topics met hun flauwe grappen.

Ik heb het al eerder aan gegeven, idd soms loopt een serieus toppic ff uit de hand. Maar nadat mensen zeggen om weer on toppic te gaan gebeurd dat in de regel ook. Dan komt er soms nog een enkele opmerking tussen door maar ...... lees er over heen.... die persoon heeft alles nog niet gelezen.
Daarbij, als jij vind dat die mensen dan door CM benaderd moeten worden, bespreek dit probleem dan met CM. Ik vind het jammer dat dit toppic nu ontaard in een heel negatief sfeertje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:15
 
FRANKT627 schreef:
Ik krijg mijn armen niet omhoog om te zwaaien...ik ben verkleumd Huilende smiley, smiley in tranen

Vriezen bij jou?
Heb je vrieskist open laten staan Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:18
 
JOSINA022 schreef:
Dank jullie wel!

Em sterker eruit komen...met God aan mijn zij zal dat zeker zo zijn!

Ik zal voor je bidden Josina.
Sterkte verder.

Met mij nog pijnlijk en zwakke hand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:19
 
HERMAN388 schreef:
Ik zal voor je bidden Josina.
Sterkte verder.

Met mij nog pijnlijk en zwakke hand.

Dank je wel! En het is wederzijds hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:20
 
Jammer dat ik niet kan komen.
Die dag vieren mijn ouders 50 jarig huwelijk.
Of ze meekomen naar pn is wel goed idee Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:23
 
JOLAN931 schreef:
Ik ben een absoluut tegenstander van censuur. Ik vind dat mensen, van welk niveau dan ook, hun mening moeten kunnen uiten op het forum.
Wat ik heel jammer vind is dat mensen zich snel persoonlijk aangevallen voelen. Vaak is het lastig om iets te schrijven zonder daarbij het woord: JE te gebruiken. Dit wil schrijvenderwerg niet altijd betekenen dat Je, ook persoonlijk is bedoeld.
Verder vind ik een mix van zinnige en onzinnige topics op het forum een mooie afwisseling. Op deze manier is er voor iedereen wat te bespreken.
De ene mens heeft een groter portie diepgang meegekregen als de ander, en dat moeten we wederzijds ook kunnen respecteren.

Voor veel mensen is het moeilijk om on-topic te blijven, en dat vind ik soms wel jammer. Laten we met zijn allen een beetje proberen om wat minder off-topic te gaan. Mocht iemand off-topic willen gaan dan is daar naar mijn idee het van alles wat gedeelte in het forum voor. ( of stuur die persoon gewoon een mailtje met je bericht)
Het zal me een zorg zijn als men in die topics eigenlijk aan het chatten zijn, maar op die manier worden de wat serieuzere topics een beetje gespaard.

Het moet niet zo worden dat ieder topic veranderd in een onzin topic. Dat ontneemt iemand de zin om serieuze topics te openen. En als iedereen eerst tot 100 telt voordat hij/zij een reactie plaatst, en niet meer reageerd op iets wat negatief, persoonlijk wordt bedoeld, dan zal er vanzelf minder gehakketak komen.
Ik denk dat de tijd van zelfregulatie voorbij is. Misschien gaat het nu een tijdje goed, maar over een poosje gaat men gewoon weer op de oude voet verder. Ze hebben niet door dat er zelfs mensen weggaan vanwege de oppervlakkigheid. En het is in mijn ogen dodelijk voor het forum als we dit maar zo door laten gaan...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 augustus 2011, 11:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Jij bent in veel dingen een voorbeeld, want je laat met je bijdrages zien, dat het idd niet te maken heeft met opleiding en niveau. En je weet zelf net zo goed dat humor ook op de site hoort. Maar veel mensen misbruiken het forum om "stoom af te blazen" en dat kan toch echt niet de bedoeling zijn. Dat geeft veel irritatie bij anderen, maar de meesten durven er niks van te zeggen. Daarom ben ik voorstander van censuur, omdat het in mijn ogen de taak van CM is om het forum te bewaken.


Mogen mensen stoom afblazen?
Ik kan ook wel zeggen censuur op kritiek.
Ook dat wekt irritatie op.

En waarom spreek jij altijd in meervoud?
Waarom niet in de ik vorm?
De enige die vaak kritiek uit ben jij.
Anderen hoor ik niet.
Misschien hebben anderen geen behoefte aan om ergens op te reageren.
En dat heeft niks met durven te maken.
Of men vind het de moeite niet waard om te reageren

Ik zie zelf geen misbruik van het forum om stoom af te blazen.
Ik zie soms dat er mensen zijn die hun frustraties uitleven op het forum.
Moet daar ook censuur op komen?

Ik vind censuur op het forum te ver gaan.
Waar leg je de grens?

Verboden te geinen op het forum?
Verboden kritiek te uiten op het forum?
Verboden om smileys te gebruiken?
Verboden je dagelijkse bezigheden te vermelden?


Wat wel verboden is om elkaar erge ziektes toe te wensen.


Als je zonodig censuur wilt hebben, mail de redactie dan maar.
En pas dan ook censuur op jezelf toe en niet op anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:27
 
Eindelijk zit ik nu buiten, dat is top Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:29
 
JOLAN931 schreef:
Ooow wat negatief....
Kijk eens naar buiten, de zon schijnt. Eeehhh... Hier wel tenminste.
Maar ik wens je een heel zonnige dag zonder zorgen frank, misschien is dat een mooi moment Knipoog smiley

Mijn mooiste moment van gisteren was eigenlijk heel gewoon.
De kinderen vroeg naar bed, en samen met mn vriend naar de verjaardag van mn vader, die vervolgens weer heel positief en leuk reageerde op ons kado.
Genieten hoeft niet in de grote dingen te zitten.

Fijn hè, dat zelfs de gewoonste dingen ook mooie momenten kunnen zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 11:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het niet helemaal met je eens Imke......Als Chatuliems iets denigrerend zegt over de was wegvouwen wordt men blijkbaar boos maar om de flauwe grapjes over domme blondjes en sexy vrouwen komt er geen commentaar? Net zo denigrerend....
En wat je zegt over je zorgen kwijt kunnen op het forum? Is het forum daar voor? Ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar niet op zit te wachten om van iedereen het wel en wee te lezen, dat is leuk als het in normale proporties gebeurd en het leven is inderdaad voor de meeste mensen(niet alleen de forumschrijvers) al zwaar genoeg, als je dan voor je ontspanning even het forum in kijkt zie je alleen gesprekken tussen een aantal mensen die voor anderen absoluut niet boeiend zijn om te lezen.
Laat mensen die hun ei kwijt willen daar een apart onderwerp van maken en het ook daar houden dan ben je in de mogelijkheid om het over te slaan. Het lijkt wel om het forum een weblog aan het worden is voor gebeurtenissen van mensen de hele dag door. En dat kan volgens mij nooit de bedoeling van het forum zijn want -net wat je ook al schrijft- het forum is er voor iedereen.
Ik hou zelf ook wel van een grapje en een lolletje maar het is niet leuk als ieder serieus onderwerp weer afgedaan wordt met een flauwe opmerking......En in die zin ben ik het ook met Maria eens, iedereen heeft hier recht op een plekje, óók de mensen die van een pittige discussie houden en van de meer serieuzere onderwerpen.....


Oke, zorgen wegschrijven op het forum heb ik zo niet helemaal bedoeld. Maar meer in de zin van naast je zorgen ff ontspannen op het forum.
Ik ben het niet eens dat elk toppic bedorven wordt door ongein. Volgens mij..maar ik heb het niet gecheckt.. wordt er in de bovenste rij toppic's (christelijke leven enz) heel serieus gesproken.
De aparte onderwerpen waar gegeint wordt zijn er al en staan volgens mij in het rijtje...van alles wat.
Ik heb de indruk dat er nu een redelijk evenwicht is tussen serieus en gein. Maar goed...wie ben ik...
En wat je zegt, iedereen heeft hier recht op een plekje, klopt, zeg ik zelf ook!! De ene houd van serieus en de ander van lol maken. Kraak de ene dan niet af wanneer die lol maakt en jij daar niet tegen kunt. Doet de ander toch ook niet wanneer je serieus bent. Dat is het punt waar ik mij aan stoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2685 2686 2687 2688 2689 2690 2691 ... 6194 Volgende
Pagina 2688 van 6194