| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:52
|
|
|
|
|
Wanneer je niet kunt worden wat je wilt, wordt het tijd te waarderen wat je bent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE750
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Dit is een vraag, geen overbodige vraag hoor, die al eerder aan bod kwam in verschillende topics. |
Dit is mijn eerste bijdrage op dit forum, dus het kan maar zo zijn dat mijn reactie al eens eerder door iemand anders in een ander topic is weergegeven. Toch wil ik reageren:
Ik zie de bijbel als de absolute waarheid. Natuurlijk is de bijbel in een periode geschreven waarin mensen heel anders leefden dan wij nu. Maar de bijbel is meer dan een geschiedenisboek, het is een levensgids.
Het maar niet meer lezen van verhalen, omdat ze niet 'van deze tijd' zouden zijn, daar kan ik niet achter staan. De bijbel is ons gegeven als een gift van God. Weliswaar geschreven door mensen, maar zij hebben altijd de woorden gekregen van de Geest van God. En God spreekt door die oude woorden ons nog steeds aan. Aan ons de schone taak om door middel van studie erachter te komen wat er nu mee te doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:03
|
|
|
|
Geloof in God vraagt om een sterk vertrouwen. Je moet Hem immers volgen,stap voor stap! Je weet niet eens wat morgen zal gebeuren, maar...'t leert je leven uit de wetenschap dat Hij je vasthoudt en je zelf blijf leiden, ook als de weg soms onbegaanbaar blijkt.
Nooit laat Hij toe dat je te zwaar belast wordt, Zijn Liefde wil niet dat je onderweg bezwijkt. Hij blijft je dragen in Zijn sterke armen en komt je troosten in het bangst gevaar.
Geloof in God bewaart je niet voor rampen maar...maakt je wel Zijn tegenwoordigheid gewaar. Je leert het wonder van Zijn almacht kennen al zal je Zijn beleid niets steeds verstaan. Je weet je in Zijn trouw voorgoed geborgen; GELOOF IN GOD....durft elke toekomst aan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:08
|
|
|
|
| HENDRIKA148 schreef: | Geloof in God vraagt om een sterk vertrouwen. Je moet Hem immers volgen,stap voor stap! Je weet niet eens wat morgen zal gebeuren, maar...'t leert je leven uit de wetenschap dat Hij je vasthoudt en je zelf blijf leiden, ook als de weg soms onbegaanbaar blijkt.
Nooit laat Hij toe dat je te zwaar belast wordt, Zijn Liefde wil niet dat je onderweg bezwijkt. Hij blijft je dragen in Zijn sterke armen en komt je troosten in het bangst gevaar.
Geloof in God bewaart je niet voor rampen maar...maakt je wel Zijn tegenwoordigheid gewaar. Je leert het wonder van Zijn almacht kennen al zal je Zijn beleid niets steeds verstaan. Je weet je in Zijn trouw voorgoed geborgen; GELOOF IN GOD....durft elke toekomst aan! |
Heel erg mooi, moest er wel wat bij wegslikken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:16
|
|
|
|
| MARC212 schreef: | | Mijn mooiste moment was vandaag in Hoek van Holland zittend op een bankje kijkend naar de boten die van en naar zee gingen. Een prachtig gezicht! |
Kun je dat ook uren volhouden??? Heerlijk he, en wat gaat er een rust van uit!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:21
|
|
|
|
CM heb je ook niet nodig Maar als je CM wel leuk vindt en een smartphone hebt, net als ongeveer de helft van de Nederlanders, dan is een app die de site net even zo inricht dat hij past binnen het schermpje en je alles met wat knopjes kunt sturen - dan is dat makkelijk. Een dergelijke site maken is niet moeilijk en zeker niet duur maar handig voor de gebruiker. Kijk maar eens bij m.ns.nl Alleen de linkerbovenhoek wordt afgebeeld op de iPhone of aanverwant. Voor CM moeten er de relevante dingen staan als mailbox en de andere zaken die daar in de buurt staan. Het is echt niet zo nieuw en moeilijk maar een normale maatschappelijke ontwikkeling die aan de gang is. Ik betaal ook rekeningen via de iPhone terwijl niemand een paar jaar geleden elektronisch bankierde, dat doen we nu dus bijna allemaal.
Thomas, gelooft in handige ontwikkelingen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 25 augustus 2011, 20:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:22
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Kun je dat ook uren volhouden??? Heerlijk he, en wat gaat er een rust van uit!!! |
Ja ik kan dat uren volhouden zo genietend op een bankje met zo'n fantastisch uitzicht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:26
|
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...
| CHATULIEM619 schreef: | | En wat wil je nu hiermee zeggen, het is mij niet helemaal duidelijk. Die citaten hebben ongetwijfeld te maken gehad met andere situaties, moeten we nu al die oude citaten bekijken in welke contekst ze geschreven zijn??? |
Wat is je niet duidelijk ...
Ik schreef: "Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen" ...
Aan de hand van die zin heb ik dus het forum eens nagezocht op onderwerpen die daar over gaan. En de meest gehoorde klacht is dus .... zie mijn vorige posting ... Mocht het je nog niet helemaal duidelijk zijn, schroom dan niet om dit aan te geven, ik wil het gerust nog een keer uitleggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:33
|
|
|
|
Om even terug te gaan naar het begin van het topic. Ja ik vind dat loten kopen mag. Ik doe het zelf echter niet meer wijs geworden door de vele malen dat ik niks won. Nu spaar ik liever mijn geld ipv het te vergokken aan een een lot(staatsloterijlot). Heb pas een VVV-bon gehad en die kon ik leuk besteden aan kleding.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:36
|
|
|
|
| HENDRIKA148 schreef: | Geloof in God vraagt om een sterk vertrouwen. Je moet Hem immers volgen,stap voor stap! Je weet niet eens wat morgen zal gebeuren, maar...'t leert je leven uit de wetenschap dat Hij je vasthoudt en je zelf blijf leiden, ook als de weg soms onbegaanbaar blijkt.
Geloof in God bewaart je niet voor rampen maar...maakt je wel Zijn tegenwoordigheid gewaar. Je leert het wonder van Zijn almacht kennen al zal je Zijn beleid niets steeds verstaan. Je weet je in Zijn trouw voorgoed geborgen; GELOOF IN GOD....durft elke toekomst aan! |
Mooi en zo waar We volgen Hem stap voor stap, maar juist daar waar volgen moeilijk is, draagt Hij ons ... God is goed !!!
En juist als niemand helpt
Heb je zorgen of verdriet, luister dan goed naar Hem. En vergeet dan niet: Hij staat naast jou. Ja, dag in, dag uit, en juist als niemand helpt Komt Hij jou met Zijn Liefde sterken, kun je weer vooruit.
Ben je eenzaam of alleen, luister dan naar Zijn stem. Kijk dan om je heen, Hij is dichtbij Ja, dag in, dag uit, en juist als niemand helpt Zal Hij jou met Zijn Vriendschap steunen, kun je weer vooruit.
Heb vertrouwen in Zijn Kracht, je bent Zijn kostbaar kind Dat leeft en dat lacht zoals Hij het wil, zoals Hij het wil Ja, dag in dag, uit, want juist als niemand helpt Staat Hij klaar met Zijn Vaderliefde, kun je weer vooruit.
Zegt Jezus niet in Zijn Woord, niemand zal je rukken uit Mijn hand Ja, elk kind, dat Mij toebehoort, gaat met Mij naar het Vaderland. Ja, dag in, dag uit, want juist als niemand helpt Draag Ik jou in Mijn Vaderarmen, kun je weer vooruit.
..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:37
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | CROSSROAD317 schreef: Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...
Wat is je niet duidelijk ...
Ik schreef: "Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen" ...
Aan de hand van die zin heb ik dus het forum eens nagezocht op onderwerpen die daar over gaan. En de meest gehoorde klacht is dus .... zie mijn vorige posting ... Mocht het je nog niet helemaal duidelijk zijn, schroom dan niet om dit aan te geven, ik wil het gerust nog een keer uitleggen.  |
Is het niet handiger om het even te houden bij de problemen die er nu zijn? Vroeger of een aantal maanden geleden is nu niet ....dat is geweest. En laten we positief naar oplossingen zoeken.....lijkt me een veel betere optie.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:41
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...
Heb even gezocht in oude topics ...
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:15
Ik wil nog één keer de hardheid en onvriendelijkheid die ik bespeur op het forum en in de chatbox aankaarten. Ik baal er enorm van als mensen publiekelijk in de zeik genomen worden, en daar treden we dan ook hard tegen op.
Ik baal ook enorm van het gebrek aan zelfreinigend vermogen hier. Als er bijvoorbeeld in de chatbox dingen gebeuren die niet kunnen, denigrerende zaken, dan moet je er wat van zeggen, dan moet je dat melden. Of, laat ik het eens van een wat liberaler standpunt zeggen, als je merkt dat iemand niet goed tegen een bepaalde grap kan, dan respecteer je dat, dan hou je je in, dan bied je je excuses aan, dan laat je die persoon met rust. Dat is de christelijke weg die Paulus beschrijft: Je houdt rekening met elkaars gevoeligheden. En je probeert elkaar op te bouwen in plaats van af te breken.
Ik weet dat er hier mensen zijn die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat is niet erg. Maar laten we elkaar in ieders waarde laten. Laten we ons niet verlagen tot flauwe grappen op de man, die niets met het verschil van inzicht te maken hebben.
Weet je wat bijvoorbeeld niet christelijk is? Als je in mails of privéchats met je 'medestanders' eens lekker los gaat over hoe vervelend je die man of vrouw wel niet vindt. Want wat is daar de christelijke functie van?
Nogmaals, wij staan met ChristianMatch een site voor waar iedereen zich geaccepteerd en veilig voelt, waar mensen elkaar opbouwen en dichter bij God brengen. Als je niet bereid bent om daar aan bij te dragen, dan is ChristianMatch niet de website voor jou.
Zo. Ik heb het gezegd. Niemand kan nu zeggen 'maar je hebt me niet gewaarschuwd' als die het slachtoffer is geworden van onze maatregelen.
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:27 Ik heb regelmatig gewaarschuwd, ik heb duidelijk gemaakt dat het tegen de regels van ChristianMatch is, maar er wordt gewoon niet door iedereen geluisterd. Er wordt doorgegaan met respectloos gedrag, en als ik of iemand anders hen erop aanspreekt, dan wordt het afgedaan als niet zo erg.
Bovenstaande is terug te lezen op onderstaande link ...
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=428
Een topic-onderwerp later Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:13
Het lukt nog niet echt om aardig te zijn voor elkaar
Ik sluit ook dit topic maar.
Meer nog: Alles is nu wel gezegd. Ik wil niet meer dat er over deze kwestie in het openbaar gesproken wordt. Want als we het niet in een positieve context kunnen doen, dan maar helemaal niet. |
PFFFFFFFFFFFFFFF...heb even de link opgezocht en gelezen.... Was pittig...maar de moeite waard!!!! Oke...veel mensen die er schreven zijn er niet meer maar dat doet eigenlijk niet ter zake. Maar daar werd destijds ook veel narigheid ondervonden op de chat...
Een enkele keer gluurde ik daar even binnen...maar de keren dat ik het deed...was ik ook zo weer weg. Dat zal mijn leeftijd wel zijn... Toch zag ik er mensen bij....(wat ouder dan laten we zeggen 40) en als ik dan zie wat de onderwerpen zijn...(laag)
Misschien is het ook eens verstandig om met de betreffende persoon inderdaad op de privechat verder te praten als je iets dwars zit...
Of...zie ik het verkeerd...ik probeer maar iets...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:44
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is het niet handiger om het even te houden bij de problemen die er nu zijn? Vroeger of een aantal maanden geleden is nu niet ....dat is geweest. En laten we positief naar oplossingen zoeken.....lijkt me een veel betere optie..... |
Blijkbaar is wat "vroeger" al speelde, nu weer heel actueel.
En naar oplossingen zoeken ... dan moet je toch eerst weten te benoemen wat er speelt. Als dat bekend is kun je doelgericht naar oplossingen zoeken ... toch?
En uit de "oude" zaken kun je ook heel veel opsteken, een les leren, dus waarom opnieuw het wiel uitvinden terwijl er voorbeelden te over zijn die aangeven hoe het niet moet ... Het wordt dus tijd om met nieuwe oplossingen te komen, voordat we weer in dezelfde valkuilen vallen die al zijn gemaakt ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:50
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Blijkbaar is wat "vroeger" al speelde, nu weer heel actueel.
En naar oplossingen zoeken ... dan moet je toch eerst weten te benoemen wat er speelt. Als dat bekend is kun je doelgericht naar oplossingen zoeken ... toch?
En uit de "oude" zaken kun je ook heel veel opsteken, een les leren, dus waarom opnieuw het wiel uitvinden terwijl er voorbeelden te over zijn die aangeven hoe het niet moet ... Het wordt dus tijd om met nieuwe oplossingen te komen, voordat we weer in dezelfde valkuilen vallen die al zijn gemaakt ... |
Ik denk dat het juist heel verfrissend is om het in het hier en nu te bekijken, dan kan je mensen er ook op aanspreken. Wat vroeger hier gebeurde ging om mensen die er nu niet meer zijn.....we zijn nu met veel andere mensen die anders denken en voelen, niets mis mee..... Ik denk dat er heel duidelijk benoemd wordt wat er speelt dus daar is vandaag toch wel wat mee gedaan? En dan moet het ook weer een keer klaar zijn en beginnen we gewoon met een schone lei.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:52
|
|
|
|
De zee ( het water) heeft me in menige slechte depressieve tijden een enorme kik gegeven... Ik gooide al mijn negatieve gedachten voor mijn gevoel in het water. De golven namen ze mee en voelde me bevrijd... Of zat in gedachten op een groot en machtig schip en waande me in verre oorden!!!!
Geheel ontdaan van tijdelijke zorgen en een leeg hoofd ging ik terug naar huis...en voelde de branding ervan in mijn hart!!!!!
GEWELDIG!!!!!
(realiseer me nu dat het hoog tijd word het water weer eens op te zoeken...het is weer tijd voor een schoonmaakbeurt in mijn hoofd!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik denk dat hoogmoed iets anders is, dan je talenten gebruiken. We leven in een maatschappij waarin matigheid de norm is. Als je ergens goed in bent, moet je dat vooral niet laten zien...Niemand durft of mag ergens in uitblinken of ze worden met jaloerse blikken bekeken. |
Er zijn mensen zichzelf zo goed vinden met hun talenten, dat ze er bijna/helemaal hoogmoedig ervan worden. Is het ook niet zo dat die mensen als arrogante verwaande betweterige kwasten gezien worden? Is het ook niet zo dat je met zo'n houding anderen vernederd?
Voor God zijn we dacht ik allemaal hetzelfde, niemand staat op plaats 1. De hoogmoedigen zulen vernederd worden, en de nederigen zullen verhoogd worden.
Is het niet passelijker om je wat nederiger tegenover de ander te stellen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:00
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Ff je eerste regel...... De reden van mijn felheid, is omdat niemand anders zich er iets van aantrekt Bij wie is er een probleem dan....???? Blijkbaar alleen bij jou....want niemand anders trekt zich er iets van aan....... | Ik denk dat er diverse mensen hebben aangegeven dat ze er moeite mee hadden. Het is vreemd dat je denkt dat ik dit alleen zo ervaar. Heb diverse keren aangegeven dat er zelfs mensen om weg zijn gegaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:03
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Blijkbaar is wat "vroeger" al speelde, nu weer heel actueel.
En uit de "oude" zaken kun je ook heel veel opsteken, een les leren, dus waarom opnieuw het wiel uitvinden terwijl er voorbeelden te over zijn die aangeven hoe het niet moet ... Het wordt dus tijd om met nieuwe oplossingen te komen, voordat we weer in dezelfde valkuilen vallen die al zijn gemaakt ... | Het is duidelijk dat jij hele andere problemen ervaart dan ik. Jij ervaart ruzie en gebrek aan onderling respect als een probleem. Ik ervaar de onzinnige bijdrages als een probleem. Volgens mij zitten we op deze manier behoorlijk langs elkaar heen te praten/schrijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:04
|
|
|
|
Donderdag 26 augustus, Marcus 5/6: 1-6; Van je eigen mensen moet je ’t maar hebben.
Gister lazen we al moeilijk Jeremia hat had als profeet in zijn eigen land. Maar ook Jezus krijgt geen voet aan de grond in zijn vaderstad (hoofdstuk 6). Vlak daarvoor heeft Hij nog grote wonderen gedaan: Hij geneest een vrouw die al twaalf jaar aan bloedverlies lijdt en wekt het dochtertje van Jaïrus (een van de leiders van de synagoge) op uit de dood. Die wonderen kon Hij doen omdat er geloof was. Tegen de vrouw zegt Jezus immers: “Uw geloof heeft u gered.” En tegen Jaïrus: “Wees niet bang, maar blijft geloven.” Wat een concreet als Jezus kort daarna naar Nazareth gaat, waar Hij is opgegroeid (Marcus 6:1). De mensen reageren stómverbaasd als ze Hem horen preken in de synagoge. Is dat dezelfde Jezus die zo vaak aantroffen in Jozefs timmerwerkplaats? Ze ergeren zich groen en geen aan Hem. De mensen kunnen het niet verkroppen dat Hij vroeger een van hen was en nu met gezag en wijsheid staat te preken. Jezus ervaart hun weerstand. Zo’n klimaat is niet geschikt om wonderen te verrichten. En toch, te midden van dat ongeloof en verzet merkt Jezus de enkeling op die wél geloof hecht aan zijn woorden. En dan is er ruimte voor genezing. Jezus schrijft een massa niet af, maar blijft op zoek naar die ene die Hem voor ogen heeft. Zo heeft Hij ook heel persoonlijk u, jou en mij op het oog. Alleen dat is al een wonder!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:04
|
|
|
|
MIJN EIGEN WEG...............
VOND IK NIET IN MIJN ROUTEPLANNER!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:05
|
|
|
|
|
Ja Zeeland een mooie strandwandeling kan je hoofd behoorlijk leeg maken en je doet weer nieuwe inspiratie op. Niets zo mooi als de zee en ieder moment van de dag weer anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:07
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Mooi en zo waar We volgen Hem stap voor stap, maar juist daar waar volgen moeilijk is, draagt Hij ons ... God is goed !!!
En juist als niemand helpt
Heb je zorgen of verdriet, luister dan goed naar Hem. En vergeet dan niet: Hij staat naast jou. Ja, dag in, dag uit, en juist als niemand helpt Komt Hij jou met Zijn Liefde sterken, kun je weer vooruit.
Ben je eenzaam of alleen, luister dan naar Zijn stem. Kijk dan om je heen, Hij is dichtbij Ja, dag in, dag uit, en juist als niemand helpt Zal Hij jou met Zijn Vriendschap steunen, kun je weer vooruit.
Heb vertrouwen in Zijn Kracht, je bent Zijn kostbaar kind Dat leeft en dat lacht zoals Hij het wil, zoals Hij het wil Ja, dag in dag, uit, want juist als niemand helpt Staat Hij klaar met Zijn Vaderliefde, kun je weer vooruit.
Zegt Jezus niet in Zijn Woord, niemand zal je rukken uit Mijn hand Ja, elk kind, dat Mij toebehoort, gaat met Mij naar het Vaderland. Ja, dag in, dag uit, want juist als niemand helpt Draag Ik jou in Mijn Vaderarmen, kun je weer vooruit.
.. |
Mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:08
|
|
|
|
Prachtig!!!!!!!!!!!! Ook voor mij weer een eyeopener!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:14
|
|
|
|
het forum is geen plaats om onderliggende problemen met elkaar uit te vechten. helaas maak ik mij er soms schuldig aan.
het begint weer eens uit de hand te lopen omdat men de bijdrages op het forum beneden de maat vind.
ik vind dat als je kritiek heb op de bijdrages van forum schrijvers, dat je dit bij de persoon zelf moet melden.
en je kan ook natuurlijk de redactie mailen over je klachten.
ik vind dat iedereen vrij is in het gebruik van het forum. of de bijdrages serieus zijn of niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:15
|
|
|
|
Van dezelfde schrijver maar dan iets anders:
Het wordt me duidelijk. Blauwtjes lopen is het risico van ‘het vak’. Want ja, daten is een vak op zich, een kunst die ik niet zo versta. En mocht ik nog wat oefening nodig hebben in de edele kunst der communicatie tussen vrouw en man en dat onverhoopt gepaard gaat met een afwijzing, heb ik een paar handreikingen om hier constructief mee om te gaan. Mocht het toepassen van die adviezen alsnog schromelijk mislukken, kan ik me altijd nog wenden tot mijn geliefde melodramatische gedichten. Haal ik toch nog een voldoening uit het blauwtje.
“Ik sluit mijn ogen waarmee ik toch al niet helder zag voor de verloren dromen, mijn ideaal van de vorige eeuw En als ik dan één tel maar besef waar ik heen ga, open ik mijn ogen en mijn vuisten, laat ik los op weg naar een nieuw begin” Ik kwam vandaag in een boek van Hofstadter (Gödel, Escher, Bach) een stukje tegen over haiku's (5-7-5 lettergrepen), dus ter ere van jou een blauwe haiku:
Daten is riskant. Niet geschoten altijd mis. Geen blauwe plekken.
Nog eens proberen:
Liever veel daten Met scheenbeschermers paraat Dan eenzaam-alleen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:21
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...
Heb even gezocht in oude topics ...
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:15
Ik wil nog één keer de hardheid en onvriendelijkheid die ik bespeur op het forum en in de chatbox aankaarten. Ik baal er enorm van als mensen publiekelijk in de zeik genomen worden, en daar treden we dan ook hard tegen op.
Ik baal ook enorm van het gebrek aan zelfreinigend vermogen hier. Als er bijvoorbeeld in de chatbox dingen gebeuren die niet kunnen, denigrerende zaken, dan moet je er wat van zeggen, dan moet je dat melden. Of, laat ik het eens van een wat liberaler standpunt zeggen, als je merkt dat iemand niet goed tegen een bepaalde grap kan, dan respecteer je dat, dan hou je je in, dan bied je je excuses aan, dan laat je die persoon met rust. Dat is de christelijke weg die Paulus beschrijft: Je houdt rekening met elkaars gevoeligheden. En je probeert elkaar op te bouwen in plaats van af te breken.
Ik weet dat er hier mensen zijn die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat is niet erg. Maar laten we elkaar in ieders waarde laten. Laten we ons niet verlagen tot flauwe grappen op de man, die niets met het verschil van inzicht te maken hebben.
Weet je wat bijvoorbeeld niet christelijk is? Als je in mails of privéchats met je 'medestanders' eens lekker los gaat over hoe vervelend je die man of vrouw wel niet vindt. Want wat is daar de christelijke functie van?
Nogmaals, wij staan met ChristianMatch een site voor waar iedereen zich geaccepteerd en veilig voelt, waar mensen elkaar opbouwen en dichter bij God brengen. Als je niet bereid bent om daar aan bij te dragen, dan is ChristianMatch niet de website voor jou.
Zo. Ik heb het gezegd. Niemand kan nu zeggen 'maar je hebt me niet gewaarschuwd' als die het slachtoffer is geworden van onze maatregelen.
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:27 Ik heb regelmatig gewaarschuwd, ik heb duidelijk gemaakt dat het tegen de regels van ChristianMatch is, maar er wordt gewoon niet door iedereen geluisterd. Er wordt doorgegaan met respectloos gedrag, en als ik of iemand anders hen erop aanspreekt, dan wordt het afgedaan als niet zo erg.
Bovenstaande is terug te lezen op onderstaande link ...
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=428
Een topic-onderwerp later Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:13
Het lukt nog niet echt om aardig te zijn voor elkaar
Ik sluit ook dit topic maar.
Meer nog: Alles is nu wel gezegd. Ik wil niet meer dat er over deze kwestie in het openbaar gesproken wordt. Want als we het niet in een positieve context kunnen doen, dan maar helemaal niet. | Toch ontgaat me de link hiervan volledig. De aanleiding van deze bijdragen van Chris was heel anders. Er was nl. sprake van iemand die zeer gore opmerkingen naar een ander gedaan heeft. De ander heeft hiervan melding gemaakt en daardoor is deze persoon toen geband. Dat gaf aanleiding voor nog meer ruzie omdat iedereen de persoon aanviel die toen terecht een klacht ingediend had. Daar was sprake van ruzie in de chat. En niet om dingen die op het forum geschreven zijn.... Wat heeft deze problematiek nu te maken met de door jouw gevoelde klachten? Als je zomaar de contekst weghaalt krijg je op deze manier wel heel vreemde conclusies, Cross.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 25 augustus 2011, 21:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:24
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | CM heb je ook niet nodig Maar als je CM wel leuk vindt en een smartphone hebt, net als ongeveer de helft van de Nederlanders, dan is een app die de site net even zo inricht dat hij past binnen het schermpje en je alles met wat knopjes kunt sturen - dan is dat makkelijk. Een dergelijke site maken is niet moeilijk en zeker niet duur maar handig voor de gebruiker. Kijk maar eens bij m.ns.nl Alleen de linkerbovenhoek wordt afgebeeld op de iPhone of aanverwant. Voor CM moeten er de relevante dingen staan als mailbox en de andere zaken die daar in de buurt staan. Het is echt niet zo nieuw en moeilijk maar een normale maatschappelijke ontwikkeling die aan de gang is. Ik betaal ook rekeningen via de iPhone terwijl niemand een paar jaar geleden elektronisch bankierde, dat doen we nu dus bijna allemaal.
Thomas, gelooft in handige ontwikkelingen. |
Ik ben dól op de nwe speelgoedjes als een smartphone en ook ik zou willen dat die C.M app er kwam. Als ik nu ingelogd sta via mijn phone, log ik ook zo snel mogelijk weer uit om dezelfde reden die Peter531 ook al aangaf: 'ze' kunnen niet zien dat je via je phone ingelogd staat en dus niet kunt reageren! En de tijd dat de telefoon ook echt alleen een telefoon was....is állang voorbij! Gelukkig wél!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik denk dat er diverse mensen hebben aangegeven dat ze er moeite mee hadden. Het is vreemd dat je denkt dat ik dit alleen zo ervaar. Heb diverse keren aangegeven dat er zelfs mensen om weg zijn gegaan. |
Ik weet dat jij niet enige bent die het vervelend vind dat er flauwekul geschreven wordt op het forum. Maar er zijn even zovele mensen die het geen halszaak vinden.....de moeite van het benoemen niet waard. Het zou ook maar zo kunnen zijn dat er mensen zijn die weggaan juist om dit gesteggel iedere keer.
Maar ik houd er over op, het heeft geen zin, en door toch te reageren toon ik geen respect voor de toppic starter omdat ik niet meer inhoudelijk op de vraag inga.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:43
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat het juist heel verfrissend is om het in het hier en nu te bekijken, dan kan je mensen er ook op aanspreken. Wat vroeger hier gebeurde ging om mensen die er nu niet meer zijn.....we zijn nu met veel andere mensen die anders denken en voelen, niets mis mee..... Ik denk dat er heel duidelijk benoemd wordt wat er speelt dus daar is vandaag toch wel wat mee gedaan? En dan moet het ook weer een keer klaar zijn en beginnen we gewoon met een schone lei....... |
Het is ook verfrissend om het in het hier en nu te bekijken, maar ik gaf aan dat dezelfde problemen die toen ook al speelden, nu nog spelen, met een aantal andere / nieuwe mensen maar ook een aantal oudgedienden.
En omdat het mij om de "klachten" gaat en niet om de mensen vind ik dat de problemen van toen nu weer heel actueel zijn ...
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |