ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2709 2710 2711 2712 2713 2714 2715 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:31

SUSANNAH475 schreef:
Helaas, na een toch wat rustiger periode en heerlijke stiltes kreeg ik gisteravond al weer last van een bovenbuurman, tv hard, deur open... en hetzelfde vanmorgen om 6:40 uur am. (tv hard en raam open) Geschokte, onthutste smiley Dus niet langer dan 4 uur geslapen vannacht... en om 16:00 uur hoorde ik het nog !
Ik bid en hoop dat ik in de toekomst de rust kan vinden...

Balen toch weer! Ik hoop en bid met je mee, ook dat die toekomst snel mag komen! Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:32

Mooi moment, toen ik boodschappen had gedaan en de winkel uitging... ik keek naar de lucht en zag daar de regenboog...
Wat mij betreft niet alleen een weerkundig verschijnsel, maar een teken van hoop... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:32

[quote=WILLEMIJN232]

Kan je zulke opmerkingen niet beter mailen?
Vind ik wel gepast.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:34

SUSANNAH475 schreef:
Mooi moment, toen ik boodschappen had gedaan en de winkel uitging... ik keek naar de lucht en zag daar de regenboog...
Wat mij betreft niet alleen een weerkundig verschijnsel, maar een teken van hoop... Lachende smiley

Dat is wel mooi Suus
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:35

[quote=MARISKA601]

Voorkomen is beter dan herstellen Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:36

[quote=MARISKA601] Jij zet het hier op het forum en ik reageer daarop......
Om met jouw woorden te spreken: ik uit mijn ongenoegens........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 27 augustus 2011, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:38

JOSINA022 schreef:
Balen toch weer! Ik hoop en bid met je mee, ook dat die toekomst snel mag komen! Kussende smiley

tnx Josina !
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:53

WILLEMIJN232 schreef:
Maar ja, Herman, wij praten natuurlijk wel vanuit een gezonde situatie.....
Dan is het natuurlijk makkelijk om er een mening over te hebben. Zou het niet zo zijn dat als je er werkelijk mee te maken krijgt je er wat milder over gaat denken?

In een krant van vandaag staat, in een reactie van een lezer dat sommige mensen menen dat de Kerk met de tijd mee moet gaan en enthanasie en homoseksualiteit moet goedkeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:58

Ik vind dit een lastige vraag. Ik ben tegen euthanasie en ik weet dat mijn dominee dat ook is, maar of dat hij dan de uitvaart niet meer zal kunnen/mogen leiden?

Ligt de uiteindelijke beslissing, of dat de euthanasie goed was of niet, niet bij God ipv bij ons mensen?

Ook al overlijdt iemand dmv euthanasie, wil dat iets zeggen over zijn/haar relatie met God?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:59

Stel dat alle kerken die houding hebben, van we begraven niet want deze heeft niet de natuurlijke dood gestorven.

Dat zal me een toestand worden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:59

HERMAN388 schreef:
Hij heeft groot gelijk.
Euthanasie is vergelijken als zelfdoding of zelfmoord.
Alleen God moet dat doen wanneer de mens sterft, niet zijn eigen wil.
Het kan best wel moeilijk zijn als iemand hele tijd ondraaglijk pijn lijden en wil sneller sterven om zichzelf te verlossen van zijn lijden.
Maar ja maar ja, moeilijk hoor, hoelang duurt zijn lijden dan?

Weet jij hóélang een lijden kan duren? Nee...? Ik wel (járen!) en het is vréselijk om aan te moeten zien. Mijn broer heeft vreselijk moeten lijden en wilde niets liever dan sterven. Het afschuwelijk...en heeft veel moeite en tranen gekost. Wil je alsjeblieft niet zo snel oordelen Herman?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:01

JOSINA022 schreef:
Ik vind dit een lastige vraag. Ik ben tegen euthanasie en ik weet dat mijn dominee dat ook is, maar of dat hij dan de uitvaart niet meer zal kunnen/mogen leiden?

Ligt de uiteindelijke beslissing, of dat de euthanasie goed was of niet, niet bij God ipv bij ons mensen?

Ook al overlijdt iemand dmv euthanasie, wil dat iets zeggen over zijn/haar relatie met God?

Nee Josina, mijn broer had een rotsvast, kinderlijk geloof (hij was verstandelijk beperkt) in zijn Heer. Toch wilde Hij sterven, zijn lichaam was finaal óp. Dat hij tóch op een natuurlijke, onverwachte wijze is overleden..is genade want IK weet niet hoe lang ik het nog volgehouden had om naar zijn lijden te moeten 'kijken....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:03

MARISKA601 schreef:
Stel dat alle kerken die houding hebben, van we begraven niet want deze heeft niet de natuurlijke dood gestorven.

Dat zal me een toestand worden.
Dat is de houding van de kerken jarenlang geweest. Meestal mochten ze niet op het kerkhof begraven worden.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:08

Lees ik net op internet bij het regionieuws in Zeeland van wéér een moordpartij. Nu in Breskens. Een week of 4 geleden in Nieuwdorp. Hoelang is het geleden dat een echtpaar in Middelburg is vermoord.
Oorzaak bij alle moorden lag in de relationele sfeer.
Kindertjes moeten ondergebracht worden in een pleeghuis omdat mama dood is en papa zit in de bak.
Hebben sommige mensen dan écht geen geweten ?
Is het dat de pers er teveel aandacht aan besteed waardoor anderen zoiets gaan bedenken?
Wat me ook opvalt bij deze moorden: In alle gevallen was het bij de politie bekend dat er zich problemen voor deden.
Waarom grijpt men dan niet eerder in?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:09

MARIA576 schreef:
Nee Josina, mijn broer had een rotsvast, kinderlijk geloof (hij was verstandelijk beperkt) in zijn Heer. Toch wilde Hij sterven, zijn lichaam was finaal óp. Dat hij tóch op een natuurlijke, onverwachte wijze is overleden..is genade want IK weet niet hoe lang ik het nog volgehouden had om naar zijn lijden te moeten 'kijken....

Ja, kijken naar het lijden van een ander is vaak letterlijk meelijden. Wat kan dat letterlijk pijn doen!

Dat je broer op een natuurlijke wijze is overleden, zij het dan toch nog onverwacht, is idd genade. God heeft je broer bij Hem thuis gehaald op zijn tijd, maar die tijd kan zo immens lang duren.

Ik kan mij zo goed voorstellen dat mensen overgaan tot euthanasie (ook al ben ik uit principe ertegen) en het is dan ook niet aan mij om daarover te oordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:16

JOSINA022 schreef:
Ja, kijken naar het lijden van een ander is vaak letterlijk meelijden. Wat kan dat letterlijk pijn doen!

Dat je broer op een natuurlijke wijze is overleden, zij het dan toch nog onverwacht, is idd genade. God heeft je broer bij Hem thuis gehaald op zijn tijd, maar die tijd kan zo immens lang duren.

Ik kan mij zo goed voorstellen dat mensen overgaan tot euthanasie (ook al ben ik uit principe ertegen) en het is dan ook niet aan mij om daarover te oordelen.

Mijn broer heeft meermaals gevraagd aan mij en de artsen om zijn leven te beëindigen. Ik kan je niet uitleggen hóé moeilijk zoiets is. Enerzijds heb ik God gesméékt om hem thuis te halen, anderzijds sprak ik mijn broer weer moed in. Toch denk ik nu vaak: 'waarom deed ik dat eigenlijk? Héb ik wel écht naar hem geluisterd, of was het..omdat IK er nog niet klaar voor was mijn broer te moeten missen?' Als ik lef had gehad...had ik naar hem geluisterd.

Ook...had ik eens een vriend. Hij belde me na lange tijd weer op..en vroeg me vergeving voor alles wat hij in het verleden verkeerd had gedaan. Ik was verbaasd en zei dat Ik degene was die fouten had gemaakt.
Een week later...was hij dood. Van 22 hoog gesprongen, van de flat van zijn oma. Hij was in de war, psychisch ziek....moet ik dan geloven dat God dát niet weet? Had hij niet begraven mogen worden? (gelukkig hebben we mét elkaar afscheid van hem genomen..en hem naar zijn laatste rustplaats op aarde gebracht!)
Ik troost me met de gedachte dat God wel degelijk op de hoogte was van zijn geestelijke toestand en ziekte...en wát de mensen ook zeggen? Ik denk dat hij bij God is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:17

MARIA576 schreef:
Weet jij hóélang een lijden kan duren? Nee...? Ik wel (járen!) en het is vréselijk om aan te moeten zien. Mijn broer heeft vreselijk moeten lijden en wilde niets liever dan sterven. Het afschuwelijk...en heeft veel moeite en tranen gekost. Wil je alsjeblieft niet zo snel oordelen Herman?
Vaak weten we in theorie wel wat goed is en wat niet. Maar soms kom je voor vragen te staan, waar elk antwoord een slecht antwoord blijkt te zijn. Ik ben tegen euthanasie, maar ik kan mensen niet veroordelen die geen andere uitweg zien. Ik kan ze er wel op wijzen, verder durf ik niet te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:20

MARIA576 schreef:
Mijn broer heeft meermaals gevraagd aan mij en de artsen om zijn leven te beëindigen. Ik kan je niet uitleggen hóé moeilijk zoiets is. Enerzijds heb ik God gesméékt om hem thuis te halen, anderzijds sprak ik mijn broer weer moed in. Toch denk ik nu vaak: 'waarom deed ik dat eigenlijk? Héb ik wel écht naar hem geluisterd, of was het..omdat IK er nog niet klaar voor was mijn broer te moeten missen?' Als ik lef had gehad...had ik naar hem geluisterd.

Ook...had ik eens een vriend. Hij belde me na lange tijd weer op..en vroeg me vergeving voor alles wat hij in het verleden verkeerd had gedaan. Ik was verbaasd en zei dat Ik degene was die fouten had gemaakt.
Een week later...was hij dood. Van 22 hoog gesprongen, van de flat van zijn oma. Hij was in de war, psychisch ziek....moet ik dan geloven dat God dát niet weet? Had hij niet begraven mogen worden? (gelukkig hebben we mét elkaar afscheid van hem genomen..en hem naar zijn laatste rustplaats op aarde gebracht!)
Ik troost me met de gedachte dat God wel degelijk op de hoogte was van zijn geestelijke toestand en ziekte...en wát de mensen ook zeggen? Ik denk dat hij bij God is.

O, meis, wat een tragische en moeilijke voorbeelden noem je hier. Je raakt mij!

Gelukkig mogen we ons troosten dat God alles ziet en alles in Zijn hand heeft!

Afscheid nemen is moeilijk, zo moeilijk dat wij er nooit klaar voor zijn. Ik denk dat je jezelf niets kwalijk hoeft te nemen naar je broer toe. Je hebt op dat moment gehandeld zoals je dacht dat je moest handelen. En ook dat is door God gezien!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:20

CHATULIEM619 schreef:
Vaak weten we in theorie wel wat goed is en wat niet. Maar soms kom je voor vragen te staan, waar elk antwoord een slecht antwoord blijkt te zijn. Ik ben tegen euthanasie, maar ik kan mensen niet veroordelen die geen andere uitweg zien. Ik kan ze er wel op wijzen, verder durf ik niet te gaan.

Dat begrijp ik Chat, en dat is al méér dan de meesten kunnen. Ik ben er ook geen voorstander van...maar ben wel veel milder geworden na de ervaringen die ik heb gehad.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:23

JOSINA022 schreef:
O, meis, wat een tragische en moeilijke voorbeelden noem je hier. Je raakt mij!

Gelukkig mogen we ons troosten dat God alles ziet en alles in Zijn hand heeft!

Afscheid nemen is moeilijk, zo moeilijk dat wij er nooit klaar voor zijn. Ik denk dat je jezelf niets kwalijk hoeft te nemen naar je broer toe. Je hebt op dat moment gehandeld zoals je dacht dat je moest handelen. En ook dat is door God gezien!

Ik weet het...en toch...het is moeilijk om mijn broer te zien, in gedachten, zónder dat lijden. En met het lijden...voel ik die pijn.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:25

Jolan, ik denk niet dat het een goed idee is dat mensen moderator worden van het topic dat ze gestart zijn. Ik heb het sowieso niet op moderatoren, een gedachtenwisseling moet vrij zijn. CM kan nu desnoods ingrijpen en dat is meer dan genoeg. Anders krijgen we in elk topic een discussie over het modereren. We hebben hier al eerder een figuur gehad die zich de rol van moderator aanmat maar die daarvoor totaal onbekwaam was. De irritatie hierover, zeker ook bij mij, herinneren velen zich nog. Ik ga me niet storten in dit topic, maar iedere discussie waar personen worden aangevallen, terecht of niet, is al geen discussie meer en feitelijk onwaardig. Hoe ik over een discussie en over bijdragen denk, blijkt uit mijn manier hoe ik die bijdragen lever. En feitelijk geldt dat voor iedereen, mensen kunnen de wijze waarop ik schrijf waarderen of niet en het is een manier van schrijven waaruit impliciet ook blijkt hoe ik in ieder geval zelf vindt hoe het hoort. Het lijkt een onuitroeibaar fenomeen te zijn dat er altijd mensen zijn die zichzelf opwerpen als moderator. De Groninger driehoek heeft indertijd een lid hier bijna gekruisigd omdat yoga als occult bestempeld moest worden. Doordat een van hen verdween, een goede zaak, en de andere twee gematigder werden, is er een goed klimaat ontstaan en kwamen er goede en eerlijke discussies. Nu mensen duidelijk bezig zijn anderen onderuit te schoppen wordt de sfeer slecht en omdat mensen nu eenmaal niet van ruzie houden, zie je ook mensen vertrekken. Houdt je persoonlijke voor- of afkeuren buiten de inhoudelijke discussie, dat is zuiver en vervuil niet elk topic met allerlei zaken die afleiden. Daar zijn de vele loltopics voor. En dat geruzie leidt tot niets, de onderlinge afkeer druipt er af. Hoe verschillend de opvattingen binnen CM ook zijn - gelukkig - dit liefdeloze onderlinge gedoe zou in strijd behoren te zijn met de beginselen die we hier allemaal aanhangen.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 28 augustus 2011, 00:10
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:30

VISSER278 schreef:
Een dubbeltje op zijn kant Smiley met dichtgeplakte mond

En de waarde daarvan is volgens Wikipedia:
Een dubbeltje is een klein voormalig Nederlands geldstuk, een munt, oorspronkelijk van zilver, met een waarde van ééntiende gulden. Het muntstuk van 10 eurocent wordt momenteel ook wel een dubbeltje genoemd.

De naam dubbeltje vond zijn oorsprong in het feit dat het geldstuk twee stuivers waard was (dubbele stuiver). Na de invoering van het decimale stelsel in Nederland (rond 1800) werd het muntje van 10 cent dubbeltje genoemd. Voor de komst van de euro was het dubbeltje wereldwijd het kleinste geldstuk in gebruik. Het dubbeltje had maar een gewicht van 1,5 gram. Vroeger was in Nederland de zilveren stuiver (0,685 gram) en het halfje (1,25 gram) kleiner.

Dus......éigenlijk twee stuivers....en die dan op hun kant... Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 27 augustus 2011, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:33

ANNETTE050 schreef:
Een belgische frank....hoeveel is die eigenlijk waard.... Clown smiley

Als jouw vraag retorische is dan zal je ook wel bedoelen dat het niets waard is zeker... Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 27 augustus 2011, 21:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:36

VISSER278 schreef:
Lees ik net op internet bij het regionieuws in Zeeland van wéér een moordpartij. Nu in Breskens. Een week of 4 geleden in Nieuwdorp. Hoelang is het geleden dat een echtpaar in Middelburg is vermoord.
Oorzaak bij alle moorden lag in de relationele sfeer.
Kindertjes moeten ondergebracht worden in een pleeghuis omdat mama dood is en papa zit in de bak.
Hebben sommige mensen dan écht geen geweten ?
Is het dat de pers er teveel aandacht aan besteed waardoor anderen zoiets gaan bedenken?
Wat me ook opvalt bij deze moorden: In alle gevallen was het bij de politie bekend dat er zich problemen voor deden.
Waarom grijpt men dan niet eerder in?

De politie doet vrijwel weinig met dreigementen.
Pas als er echt gevaar is, mogen ze ingrijpen.
Meestal is het te laat.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:37

[quote=FRANKT627]Als jou vraag reformatorisch is dan zal je ook wel bedoelen dat het niets waard is zeker... Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen[/quot

Verraste, verbaasde smiley
neu, k vroeg me eigenlijk gewoon af of de belgen hun Frank missen....... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:39

MARIA576 schreef:
Ik weet het...en toch...het is moeilijk om mijn broer te zien, in gedachten, zónder dat lijden. En met het lijden...voel ik die pijn.

Ik begrijp het. Het is ook moeilijk, want dat zijn je laatste herinneringen en die geven pijn.

En toch...je mag weten dat je broer bij God is en dat hij daar vele malen gelukkiger is dan hier en dat hij van zijn lijden verlost is. Probeer je daaraan op te trekken!

Als je het fijn vindt neem ik jouw verhaal mee in mij gebed, ok?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:43

JOSINA022 schreef:
Ik begrijp het. Het is ook moeilijk, want dat zijn je laatste herinneringen en die geven pijn.

En toch...je mag weten dat je broer bij God is en dat hij daar vele malen gelukkiger is dan hier en dat hij van zijn lijden verlost is. Probeer je daaraan op te trekken!

Als je het fijn vindt neem ik jouw verhaal mee in mij gebed, ok?

Graag, dank je wel....

Weet je wat ik op zijn grafsteen heb gezet? ('k heb er zélf een gemaakt, handig als je een hobby hebt als glas graveren...)
"Ik heb mijn strijd gestreden,
ik ben het leven moe,
veel heb ik geleden,
nu ben ik naar de hemel toe."

Bij het zakken van de kist...hebben we ballonnen opgelaten...met een kaart eraan. We hebben hém een kaartje gestuurd, naar de hémel!!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:44

[quote=ANNETTE050]

Hun Frank wisselde ze in voor een kille euro...dus ik besta niet meer. Ik ben zelfs nog minder dan de euro Huilende smiley, smiley in tranen ik ben dus helemaal overbodig...

Hou je niet in om het tegendeel te zeggen, please
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:46

[quote=FRANKT627]

Nou, de Frank die IK ken, laat van zich horen hoor! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt en al helemáál niet uitwissen!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:54

SUSANNAH475 schreef:

En die regenboog was me fel van kleur dat zie je maar zelden zo Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2709 2710 2711 2712 2713 2714 2715 ... 6194 Volgende
Pagina 2712 van 6194